Wat ik veel erger vind is dat je een kind (wellicht) opzadelt met het idee dat papa jouw niet genoeg reden vond om te blijven leven. Onbegrijpelijk vind ik dit soort dingen. Mensen die graag willen leven gaan dood, en mensen die zoveel geluk hebben zien het niet eens.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:07 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb ook gelijk F. gebeld toen ik het las vanmorgen.
Oh, en toegegeven, ik vond het zeker vroeger vooral een enorme eikel, maar het hele idee, idd wat Jarno zei, dat je je wel zo rot moet voelen om dit te doen.
F. en ik hadden er dit weekend over, dat het echt zo vreselijk moet zijn om je kindje te verliezen, om hem te moeten missen. Maar om daar zelf voor te kiezen... dan moet het vooruitzicht wel heel zwart zijn...
Heel verdrietig vind ik dat, dat het voor sommige mensen blijkbaar zo uitzichtloos kan zijn...
Wijffie....quote:Op woensdag 24 september 2008 12:51 schreef Moonah het volgende:
Ik moet hier even mijn ei kwijt.
Ik loop al de hele ochtend met tranen.![]()
Mijn vader heeft nl hetzelfde gedaan als de vader van Arwen, ik was ook nog zo jong. Ik heb het zeker verwerkt hoor, maar toch, het raakt me nu zo.
Ja, dat zei iemand ergens anders ook, dat eerste. Daar zou ik nooit aan gedacht hebben, maar ik kan me voorstellen dat dat idd op enig moment wel kan gaan spelen.quote:Op woensdag 24 september 2008 20:18 schreef Vivi het volgende:
[..]
Wat ik veel erger vind is dat je een kind (wellicht) opzadelt met het idee dat papa jouw niet genoeg reden vond om te blijven leven. Onbegrijpelijk vind ik dit soort dingen. Mensen die graag willen leven gaan dood, en mensen die zoveel geluk hebben zien het niet eens.
Wees daar maar blij van.quote:Op woensdag 24 september 2008 20:18 schreef Vivi het volgende:
[..]
Wat ik veel erger vind is dat je een kind (wellicht) opzadelt met het idee dat papa jouw niet genoeg reden vond om te blijven leven. Onbegrijpelijk vind ik dit soort dingen. Mensen die graag willen leven gaan dood, en mensen die zoveel geluk hebben zien het niet eens.
quote:Op woensdag 24 september 2008 20:55 schreef dutchie het volgende:
Ik hoorde vandaag Viva la Vida weer van Coldplay en die zet ik altijd harder, geweldige plaat van een supergroep. De tekst geeft misschien iets weer hoe iemand in kan storten.
One minute I held the key
Next the walls were closed on me
And I discovered my castles stand
upon pillars of salt and pillars of sand
Wat hij zegt.......quote:Op woensdag 24 september 2008 22:07 schreef Swetsenegger het volgende:
Ondanks dat ik van nature neerslachtig van aard ben begreep ik ook nooit dat je tot zo'n stap kon komen. Maar ik ga me meer en meer realiseren dat het leven gewoon erg zwaar is. Eigenlijk is elke dag weer knokken tegen kleine en grote teleurstellingen. Ja daar staan ook heel veel mooie dingen tegenover maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die uiteindelijk moe zijn van het knokken. Die inderdaad hun zorgen en de wereld overdacht hebben zoals in het nummer van Bløf en besloten hebben dat ze de moed simpelweg niet meer kunnen opbrengen.
In plaats van het als een egoïstische daad te zien vraag ik me tegenwoordig eerder af hoe gruwelijk moe je moet zijn om gewoon niet meer te willen en kunnen. Hoe eenzaam, grauw en uitzichtloos is de situatie voor die personen in die laatste dagen of misschien wel weken en jaren voor die mensen geweest. Hoeveel pijn hebben ze in stilte geleden om onverwacht deze stap te nemen.
Oke, dat vroeg ik me af omdat ze wel mee gaat naar de crematie...dat is best short notice dan.quote:Op woensdag 24 september 2008 21:52 schreef _evenstar_ het volgende:
Arwen weet het nog niet, mijn huisarts regelt dat ik via het ggz rouwbegeleiding krijg die mij en mij in het proces hoe arwen te vertellen etc. te helpen/begeleiden.
k meen ergens gelezen te hebben dat de crematie maandag is.quote:Op woensdag 24 september 2008 22:20 schreef Vivi het volgende:
[..]
Oke, dat vroeg ik me af omdat ze wel mee gaat naar de crematie...dat is best short notice dan.
quote:Op woensdag 24 september 2008 22:07 schreef Swetsenegger het volgende:
Ondanks dat ik van nature neerslachtig van aard ben begreep ik ook nooit dat je tot zo'n stap kon komen. Maar ik ga me meer en meer realiseren dat het leven gewoon erg zwaar is. Eigenlijk is elke dag weer knokken tegen kleine en grote teleurstellingen. Ja daar staan ook heel veel mooie dingen tegenover maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die uiteindelijk moe zijn van het knokken. Die inderdaad hun zorgen en de wereld overdacht hebben zoals in het nummer van Bløf en besloten hebben dat ze de moed simpelweg niet meer kunnen opbrengen.
In plaats van het als een egoïstische daad te zien vraag ik me tegenwoordig eerder af hoe gruwelijk moe je moet zijn om gewoon niet meer te willen en kunnen. Hoe eenzaam, grauw en uitzichtloos is de situatie voor die personen in die laatste dagen of misschien wel weken en jaren voor die mensen geweest. Hoeveel pijn hebben ze in stilte geleden om onverwacht deze stap te nemen.
Vond je gisterenochtend eerst vrij cynisch over het gebeuren. Maar hier sla je zo enorm de spijker op z`n kop.quote:Op woensdag 24 september 2008 22:07 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik herken me er godzijdank niet in. Ik vind het allemaal veel te mooi om me overal druk om te maken.quote:Op donderdag 25 september 2008 09:35 schreef Jarno het volgende:
Elke dag knokken tegen kleine en grote teleurstellingen?
Wow. Ben ik dan enorm naief ofzo dat ik dat totaal niet heb? Niet dat ik wil ontkennen dat het leven zijn tegenslagen kent, maar zo zwaar als Swets het neerzet ervaar ik het gelukkig niet zeg. En ik schrik er ook van dat iedereen zich daar zo in herkent eigenlijk.
Dat verklaart e.e.a. wel ja, wist ik niet.quote:Op donderdag 25 september 2008 09:49 schreef prisoner_of_rock_and_roll het volgende:
Sorry had moeten zeggen dat ik de man van Anitra ben.
Het is toch elke dag weer een gevecht tegen fileleed, onnadekende bazen, onbegrip van een partner, wellicht ontslag achteruitgang in inkomen verlies van een dierbare. Iedereen ervaart toch elke dag grote en kleine tegenslagen. De meeste zijn gelukkig klein en zelfs de grote tegenslagen zijn voor de meeste van ons geen reden om bij de pakken neer te gaan zitten.quote:Op donderdag 25 september 2008 09:35 schreef Jarno het volgende:
Elke dag knokken tegen kleine en grote teleurstellingen?
Wow. Ben ik dan enorm naief ofzo dat ik dat totaal niet heb? Niet dat ik wil ontkennen dat het leven zijn tegenslagen kent, maar zo zwaar als Swets het neerzet ervaar ik het gelukkig niet zeg. En ik schrik er ook van dat iedereen zich daar zo in herkent eigenlijk.
*opgelucht ademhaalt*quote:Op donderdag 25 september 2008 10:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Het heeft dus niet zozeer betrekking op mezelf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |