Ook in het geval dat...quote:Op maandag 22 september 2008 00:16 schreef Yi-Long het volgende:
Je bent echt een mongool als je het leger in gaat.
quote:Op maandag 22 september 2008 07:33 schreef Domai het volgende:
wordt aan Nederland de oorlog verklaard, dan wil ik graag deel uitmaken aan het verdedigen van Nederland.
Waarom niet?quote:Op maandag 22 september 2008 11:21 schreef petre86 het volgende:
Ik zou niet in een gewapende positie willen zitten, logistiek of geneeskundig, genie, beleid, whatever.. wel.
Natuurlijk bestaat het. Waarom!? Omdat er teveel idioten zijn die het leger in gaan. Oorlog heeft weinig met ideologie etc te maken. Het gaat om GELD en MACHT. Oorlog is een business, waar bepaalde bedrijven schandalig rijk van worden. Tja... dat is leuk voor hen, maar daar ga ik me verder niet voor opofferen.quote:Op maandag 22 september 2008 11:20 schreef deedeetee het volgende:
Nee, ik ga ervan uit dat als de dienstplicht weer word ingevoerd daar een goede reden voor is.
Ik moet niks van oorlog hebben maar het heeft geen zin om net te doen of het niet bestaat.......
Nederland kan me verder gestolen worden. Als de oorlog aan NL wordt verklaart dan probeer ik zo snel mogelijk mijn gezin het land uit te krijgen naar een veiligere plek. Mocht dat niet mogelijk zijn, dan blijf ik, met een geweer in mijn hand, gewoon thuis binnen zitten en schiet ik alles en iedereen af die door de voordeur probeert te komen.quote:
In vele opzichten laat jij al door anderen vertellen wat je moet doen. Je haalt inentingen voor vakantie, gaat naar de openbare school en gaat met je kind naar het consultatiebureau. De staat bepaalt al voor een groot deel wat jij wel en niet mag doen. In die zin is het ook goed dat wij tegen dienstplicht zijn als het bestaan van ons land niet bedreigd wordt.quote:Op maandag 22 september 2008 00:16 schreef Yi-Long het volgende:
Natuurlijk zou ik dienstplicht weigeren. Ik laat me niet door anderen vertellen wat ik moet doen. Kom nou.
Principes. Ben niet voor agressors. Vredesmissies, verdediging van grondgebied mij best, maar dat ondersteun ik dan wel waar mijn kunde het best tot zijn recht komt.quote:
Laten wij die redenering dan even toepassen op vijfenzestig jaar geleden. Wat had jij als Nederlander ervan gevonden als de Amerikanen en Britten hetzelfde hadden gezegd? Nederland kan ons wel gestolen worden, zouden ze dan hebben gedacht. Zou dit niet enorm egocentrisch zijn, zonder oog voor het welzijn van andere mensen die door kwade machten overwonnen zijn?quote:Op maandag 22 september 2008 12:03 schreef Yi-Long het volgende:
Nederland kan me verder gescholen worden. Als de oorlog aan NL wordt verklaart dan probeer ik zo snel mogelijk mijn gezin het land uit te krijgen naar een veiligere plek.
Het mooie is dat die mongolen dan ook jouw huis zullen verdedigen.quote:Op maandag 22 september 2008 12:03 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Nederland kan me verder gescholen worden. Als de oorlog aan NL wordt verklaart dan probeer ik zo snel mogelijk mijn gezin het land uit te krijgen naar een veiligere plek. Mocht dat niet mogelijk zijn, dan blijf ik, met een geweer in mijn hand, gewoon thuis binnen zitten en schiet ik alles en iedereen af die door de voordeur probeert te komen.
Dan mochten we nu lekker hard over de snelweg racen, betaalden we minder belasting, en waren de boodschappen goedkoper!quote:Op maandag 22 september 2008 12:11 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Laten wij die redenering dan even toepassen op vijfenzestig jaar geleden. Wat had jij als Nederlander ervan gevonden als de Amerikanen en Britten hetzelfde hadden gezegd? Nederland kan ons wel gestolen worden, zouden ze dan hebben gedacht. Zou dit niet enorm egocentrisch zijn, zonder oog voor het welzijn van andere mensen die door kwade machten overwonnen zijn?
quote:Op maandag 22 september 2008 12:21 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Inderdaad. Als een hersenloze idioot je laten uitzenden naar de andere kant van de wereld omdat een paar gappies in Den Haag dat zinvol vinden, waarna je de problemen daar alleen maar verergert voor de burgers daar, dat is natuurlijk uitermate bewonderingswaardig.
...en als ik er nou vertrouwen in had dat het echt een 'opbouwmissie' was, waarbij je de situatie daar daadwerkelijk beter maakt... OK... dan is er iets voor te zeggen. Maar dat is meestal gewoon niet het geval.
Eensquote:Op maandag 22 september 2008 00:16 schreef Yi-Long het volgende:
Natuurlijk zou ik dienstplicht weigeren. Ik laat me niet door anderen vertellen wat ik moet doen. Kom nou. Als 'onze leiders' willen dat bepaalde mensen afgeknald moeten worden, dan nemen ze zelf maar een geweer in hun hand.
Je bent echt een mongool als je het leger in gaat.
En wat als we aangevallen zouden worden (zoals eerder gezegd) overigens, 2e wereldoorlog waren we zo overlopen, maar enkel omdat ze vonden dat we ons moesten overgeven na het bombardement op Rotterdam. Anders hadden we het nog wel veel langer vol weten te houden (ja echt waar).quote:Op maandag 22 september 2008 12:44 schreef Jikpunth het volgende:
Ik kan geen reële reden zien waarom de dienstplicht weer nodig zou zijn. Voor een oorlog aan de andere kant van de wereld zullen ze ons niet nodig hebben en mochten wij ooit aangevallen worden dan is de oorlog voorbij voordat we op de basis staan
Klinkt behoorlijk naïefquote:Op maandag 22 september 2008 13:34 schreef agter het volgende:
Ach, als er mensen zijn die hun leven willen geven voor het "vaderland" dan moeten ze dat lekker doen. Ik hou ze niet tegen. Ik hoop ook dat deze mensen mij niets op willen leggen.
Zelf geloof ik niet dat ik mijn leven zou willen opofferen voor een zelf-gecreeerde natie-staat.
Was NL bijv. van Belgie geweest, had ik het ook best gevonden. Tis maar net met welke paplepel je opgegroeid bent.
Het concept Nederlands is bedacht door mensen, en daar zou ik zeker niet voor willen sterven.
Tja, ik ben echter niet zo naief om te denken dat wij een ander land tegen zouden houden...dat lukt de vorige keer ook niet echt goed, toch?quote:Op maandag 22 september 2008 14:13 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Klinkt behoorlijk naïef![]()
Wat denk je dat er gebeurt als een oorlog uitbreekt en een vijandig land de boel hier over neemt ? Dat die mensen je niks * op gaan leggen * dat ze je lekker je eigen gang laten gaan![]()
Kijk eens rond naar wat er gebeurt in de landen waar een oorlog heerst......
Moord/plundering/verkrachting en een strenge contrôle op het gedrag van het overwonnen volk.
Nee dat klopt en dat hebben we geweten ook. Dus jij hebt geen problemen met een herhaling ? Ook niet als je dan beland in een situatie waar geweld een normale manier van heersen en corrigeren is ?quote:Op maandag 22 september 2008 14:23 schreef agter het volgende:
[..]
Tja, ik ben echter niet zo naief om te denken dat wij een ander land tegen zouden houden...dat lukt de vorige keer ook niet echt goed, toch?
DDT, het WAAROM ze ons zo simpel binnen konden vallen let niemand op. Het was een diplomatiek besluit, geen besluit van defensie. Die hadden het nog wat langer volgehouden.quote:Op maandag 22 september 2008 15:15 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee dat klopt en dat hebben we geweten ook. Dus jij hebt geen problemen met een herhaling ? Ook niet als je dan beland in een situatie waar geweld een normale manier van heersen en corrigeren is ?
Mijn ouders hebben de oorlogsjaren in voormalig Ned.Indië uitgezeten. Geloof me dan ga je anders denken over het verdedigen van je land tegen invallende barbaren.
Ik heb 't niet over ingelijfd worden door België, maar over een vijandig land dat geweld niet schuwt maar het de gewoonste zaak van de wereld vind. Dat neerkijkt op een stelletje sukkeltjes dat zonder slag of stoot zich laat overnemen en overheersen, en die sukkels dan ook met de grootste minachting behandeld.
Als het ooit zover komt gaan we nog lachen met die figuren die niet aan dienstplicht moeten denken want ze willen zich door niemand iets laten zeggen
Dat denk ik ook maar in die tijd had men ook al niet zo'n zin in oorlogsgeweld enzoquote:Op maandag 22 september 2008 15:19 schreef Esses het volgende:
[..]
DDT, het WAAROM ze ons zo simpel binnen konden vallen let niemand op. Het was een diplomatiek besluit, geen besluit van defensie. Die hadden het nog wat langer volgehouden.
In 't geval van een "verwachte" aanval, lees: 9 maand, is er zat tijd voor Nederland om zich voor te bereiden, lees: DPL invoegen, opleiden en neerplempen. Werkelijk tijd zat. En wij kunnen dan gerust een land als Duitsland weer op afstand houden.quote:Op maandag 22 september 2008 15:36 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat denk ik ook maar in die tijd had men ook al niet zo'n zin in oorlogsgeweld enzo![]()
Mijn vader had een rijmpje over wat er in Indië gebeurde :
Nederland zei : rood-wit-blauw wij komen gauw !en Japan zei : wit- met -een -rode-bal wij zijn er al !
Zoals oorlog tegenwoordig gevoerd word word is het niet echt iets voor een land als Nederland om goed van zich af te bijten. Te klein, niet agressief genoeg en veel te vredelievend.....
Maar daarom hoeven we toch geen kortzichtige,futloze, lafbekken te zijn
... en dan houden we een land als Duitsland voor een paar maanden op afstand, en vallen er zeer veel doden onder de soldaten, en worden er bommen gegooid op de steden, etc etc... en dan wat!?quote:Op maandag 22 september 2008 19:07 schreef Esses het volgende:
[..]
In 't geval van een "verwachte" aanval, lees: 9 maand, is er zat tijd voor Nederland om zich voor te bereiden, lees: DPL invoegen, opleiden en neerplempen. Werkelijk tijd zat. En wij kunnen dan gerust een land als Duitsland weer op afstand houden.
Om nog een keer terug te blikken, dat was niet zo. We hadden langer af kunnen wachten en de plannen kunnen vertragen waardoor andere landen de kans krijgen om zich te versterken om deze agressor af te kunnen weren. Maar dat is allemaal "geschiedenis".quote:Op maandag 22 september 2008 19:16 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
... en dan houden we een land als Duitsland voor een paar maanden op afstand, en vallen er zeer veel doden onder de soldaten, en worden er bommen gegooid op de steden, etc etc... en dan wat!?
Dan kun je ze net zo goed binnen laten lopen, accepteren dat je met strijd minder opschiet dan met 'overgave', en dan hopen dat de nieuwe leiders het beter met dit land voorhebben dan de idioten in Den Haag.
Boehoe, links-pacifistisch gehuil. Gaat voorbij aan het feit dat als wij in de Koude Oorlog geen grote, sterke legers hadden gehad in West-Europa, we totaal geen kans maakten tegen de Russen. Maar ja, we hadden natuurlijk ook al onze geweertjes kunnen breken in de hoop dat de Russen dan hetzelfde zouden doenquote:Op maandag 22 september 2008 19:17 schreef bierzuipert het volgende:
Je denkt dat je alles hebt, je bent tevreden,
je bent zeker nooit in een droom uitgegleden.
De dienstplicht roept je en wat is de reden?
Je moet gaan vechten voor de vrede.
Dit is grote onzin en onterecht,
maar jij hebt niks te zeggen over goed en slecht.
Je vaderland beveelt en die zegt vecht,
ja, slavernij bestaat nog echt.
etc. etc.
Eens. Als wij dat leger niet hadden, was Rotterdam ook niet gebombardeerd. Had veel doden gescheeld.quote:Op maandag 22 september 2008 19:16 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
... en dan houden we een land als Duitsland voor een paar maanden op afstand, en vallen er zeer veel doden onder de soldaten, en worden er bommen gegooid op de steden, etc etc... en dan wat!?
Dan kun je ze net zo goed binnen laten lopen, accepteren dat je met strijd minder opschiet dan met 'overgave', en dan hopen dat de nieuwe leiders het beter met dit land voorhebben dan de idioten in Den Haag.
Tja, als ik mij niet verweerd had, had die crimineel mij niet verkracht. Daarom is het maar beter om iemand gewoon zijn gang te laten gaan als hij je bespringt.quote:Op dinsdag 23 september 2008 11:58 schreef agter het volgende:
Eens. Als wij dat leger niet hadden, was Rotterdam ook niet gebombardeerd. Had veel doden gescheeld.
Dat leger was toch zinloos, want het had NOOIT kunnen winnen van de Duitsers.
Vond het eigenlijk meer een symbolische daad, dat het leger van ons het land ging verdedigen tegen de Duitsers...was al een verloren zaak voordat het begon.
Ok dat mag jij vinden omdat wij simpelweg op dit moment in een land leven waar jij de vrijheid hebt om dat te zeggen. Maar zodra de verplichting er is, ben je dus niet meer vrij om dat zo maar te vinden, dan zal je toch echt aan de bak moeten.quote:Op dinsdag 23 september 2008 13:20 schreef agter het volgende:
Ik heb er geen moeite mee dat anderen zichzelf zo graag als verdedigers van het vaderland op willen werpen...Ga lekker je gang. Van mij hoeft het niet, en mag iedereen het zelf bepalen of ie zich daarvoor laat lenen.
Precies. Op dit moment zou ik iedere vorm van dienstplicht weigeren.quote:Op dinsdag 23 september 2008 13:47 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Ok dat mag jij vinden omdat wij simpelweg op dit moment in een land leven waar jij de vrijheid hebt om dat te zeggen. Maar zodra de verplichting er is, ben je dus niet meer vrij om dat zo maar te vinden, dan zal je toch echt aan de bak moeten.
Je vergelijking gaat alleen niet op.quote:Op dinsdag 23 september 2008 12:18 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Tja, als ik mij niet verweerd had, had die crimineel mij niet verkracht. Daarom is het maar beter om iemand gewoon zijn gang te laten gaan als hij je bespringt.
Onzinnige redenering, natuurlijk. Was west-Europa niet zo naïef geweest, dan had zij wel degelijk kans gemaakt tegen Duitsland. Immers, zelfs met een ouderwetse kleine krijgsmacht als de onze wisten wij de Duitsers enkele gevoelige slagen te geven in de meidagen van 1940. Zo hebben wij zoveel vrachtvliegtuigen neergeschoten dat de Duitsers er voor de rest van de oorlog een tekort aan hadden.
Oorlog is vreselijk. Echter, wie vrede wil, moet zich voorbereiden op oorlog. Het is immers zwemmen of verzuipen. Wie niet zwemmen wil, moet als consequentie accepteren dat hij verzuipt. Zo is het precies eender met oorlog.
Punt is ook dat als je die beslissing (wel of niet aanvallen / verdedigen) over laat aan een stelletje generaals, dat je dus ook je leven in handen van die mensen legt. En eigenlijk vind ik het nogal dom om dat te doen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 14:30 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Kijk, als je kansen hebt om te winnen, dan zul je dat altijd moeten doen. Maar als wij aangevallen en bezet worden door Rusland of Amerika, dan blijf ik rustig binnen zitten, zet een DVD-tje op, en wacht het rustig af wat de nieuwe politieke leiders allemaal van plan zijn met dit stukje land. Kom nou. Ik ga me leven niet geven voor een zinloze strijd.
Stel dat je in zee drijft. Je zegt: 'Ik vind mijn eigen leven het niet om voor te zwemmen'. Dan is de uiteindelijke consequentie dat je verdrinkt. Zo is het ook met de landsverdediging. Wie niet bereid is voor zijn land te vechten (wat gezien de harde realiteit onontkoombaar is), zal moeten accepteren dat zijn land vernietigd zal worden.quote:Op dinsdag 23 september 2008 14:38 schreef Yi-Long het volgende:
Maar ik heb geen enkele behoefte om te vechten voor 'het land'. Ik heb ook niets met dit land, krijg geen tranen in mijn ogen van het volkslied, ik heb niets met de NL vlag, en de koningin mogen ze ook deporteren wat mij betreft.
Onzin. Als ik in het water lig, dan zwem ik. Maar als ik weiger om mijn land te verdedigen betekent dat niet dat ik dood ga, of iets opgeef. Den Haag is al druk bezig dit land te verneuken. Met een nieuw bewind zouden we waarschijnlijk beter af zijn, dus dan voel ik helemaal niet de behoefte om me in te spannen om te vechten tegen een overmacht.quote:Op dinsdag 23 september 2008 15:16 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Stel dat je in zee drijft. Je zegt: 'Ik vind mijn eigen leven het niet om voor te zwemmen'. Dan is de uiteindelijke consequentie dat je verdrinkt. Zo is het ook met de landsverdediging. Wie niet bereid is voor zijn land te vechten (wat gezien de harde realiteit onontkoombaar is), zal moeten accepteren dat zijn land vernietigd zal worden.
Een nationalist kan ik mijzelf niet noemen, maar ik ben van mening dat als men wil dat ons land behouden blijft, daarvoor gevochten moet worden. Wil je dan niet, dan is je land je blijkbaar niets waard en is het beter als je afvraagt waarom je niet nu meteen vertrekt. Zie het als met een vriendengroep: wil je die behouden, dan zul je er actief in moeten zijn.
Indien jouw instelling breedgedragen wordt, dan betekent dat dat er geen functionerende krijgsmacht meer is. Vroeg of laat zal ons land dan onder de voet gelopen worden. De zestig jaar vrede die nu in Europa heersen is immers een kort intermezzo in de bloedige geschiedenis van Europa: er is alle reden te denken dat met de overbevolking en klimaatverandering conflicten ontstaan, ook in Europa.quote:Op dinsdag 23 september 2008 15:35 schreef Yi-Long het volgende:
Maar als ik weiger om mijn land te verdedigen betekent dat niet dat ik dood ga, of iets opgeef.
Wij mogen God op onze knieën danken voor het bestuur en de politiek die wij hebben. Wij leven in welvaart, kennen weinig armoede en nog minder geweld. Wij zijn de eerste generatie die zonder honger en ontbering opgroeit. Dat is een groot goed, maar wel een goed dat actief behouden moet worden. Immers, chaos en geweld liggen altijd op de loer. Ze moeten altijd op afstand gehouden worden. De krijgsmacht speelt daar een belangrijke rol in. Zij bewaken onze welvaart, onze vrijheid. People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.quote:Den Haag is al druk bezig dit land te verneuken. Met een nieuw bewind zouden we waarschijnlijk beter af zijn, dus dan voel ik helemaal niet de behoefte om me in te spannen om te vechten tegen een overmacht.
Nee hoor...je kunt er ook voor zorgen dat er genoeg anderen zijn die bereid zijn hun land te verdedigen...kwestie van indoctrinatie is dat...quote:Op dinsdag 23 september 2008 15:16 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Stel dat je in zee drijft. Je zegt: 'Ik vind mijn eigen leven het niet om voor te zwemmen'. Dan is de uiteindelijke consequentie dat je verdrinkt. Zo is het ook met de landsverdediging. Wie niet bereid is voor zijn land te vechten (wat gezien de harde realiteit onontkoombaar is), zal moeten accepteren dat zijn land vernietigd zal worden.
Een nationalist kan ik mijzelf niet noemen, maar ik ben van mening dat als men wil dat ons land behouden blijft, daarvoor gevochten moet worden. Wil je dan niet, dan is je land je blijkbaar niets waard en is het beter als je afvraagt waarom je niet nu meteen vertrekt. Zie het als met een vriendengroep: wil je die behouden, dan zul je er actief in moeten zijn.
quote:AMSTERDAM - Minister Eimert van Middelkoop (Defensie) was "heel blij" dat hij in de jaren zeventig "op een wettige wijze" de toen nog bestaande militaire dienstplicht niet hoefde te vervullen.
Dat zegt hij in een artikel in Vrij Nederland dat woensdag verschijnt.
De bewindspersoon kreeg van 1973 tot 1979 uitstel wegens 'persoonlijke onmisbaarheid' voor de GPV-fractie in de Tweede Kamer, waar hij medewerker van was. Van Middelkoop geeft aan moeite met gezag te hebben.
"Tijdens die twee dagen militaire keuring voelde ik: Dit is helemaal niets voor mij. Hier ga ik doodongelukkig van worden. Het is een vorm van eigenzinnigheid."
....
http://www.nu.nl/news/175(...)n_dienst_hoefde.html
Een hele gezonde instelling, lijkt me~!quote:Van Middelkoop zegt dat hij moeite heeft met gezag. 'Het woord gezag zit niet echt in mijn vocabulaire.'
http://www.vn.nl/Verhalen(...)DienstBenGeweest.htm
Dat is zeker wel het geval geweest met de dienstplicht.quote:Op dinsdag 23 september 2008 21:24 schreef Esses het volgende:
Alleen het arme gedeelte, zak toch in de schijt. Zie even hoeveel HBO´ers er rondlopen.
Durf je dat ook tegen militairen te zeggen die in de Tweede Wereldoorlog voor onze vrijheid gevochten hebben? Dat ze een gevalletje indoctrinatie zijn, dom vee dat de wapens opneemt omdat ze gehersenspoeld zijn? Ik vind het walgelijk hoe jij over militairen spreekt. Je spreekt hier over mensen die vaak een gezin hebben en in verre oorden hun leven op het spel zetten zodat wij hier in Nederland in vrede en veiligheid kunnen leven.quote:Op dinsdag 23 september 2008 16:30 schreef agter het volgende:
Nee hoor...je kunt er ook voor zorgen dat er genoeg anderen zijn die bereid zijn hun land te verdedigen...kwestie van indoctrinatie is dat...
Ja. Ik denk dat zowel aan Duitse als aan geallieerde zijde er sprake was van eenzijdige berichtgeving en indoctrinatie. Dat lijkt me nogal logisch in oorlogstijd. Daar is niets disrespectvols aan naar die mensen, maar gewoon de werkelijkheid. En ja, veel van die mensen zijn helaas kanonnenvoer gebleken.quote:Op dinsdag 23 september 2008 21:43 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Durf je dat ook tegen militairen te zeggen die in de Tweede Wereldoorlog voor onze vrijheid gevochten hebben? Dat ze een gevalletje indoctrinatie zijn, dom vee dat de wapens opneemt omdat ze gehersenspoeld zijn? Ik vind het walgelijk hoe jij over militairen spreekt. Je spreekt hier over mensen die vaak een gezin hebben en in verre oorden hun leven op het spel zetten zodat wij hier in Nederland in vrede en veiligheid kunnen leven.
Dat is logisch. Het vrouwelijk geslacht is niet voor niets het zwakkere geslacht. Fysiek kunnen vrouwen nu eenmaal minder aan, wat gevaarlijk en belemmerend kan zijn in een omgeving waar men vaak tot het uiterste gaat.quote:Op dinsdag 23 september 2008 21:55 schreef agter het volgende:
En ik zal je vertellen, als vrouw...wij vrouwen zijn al eeuwen gewend dat mannen vechten. Vrouwen worden niet opgeroepen voor dienstplicht, ze hoeven officieel geen bijdrage te leveren (terwijl ze evengoed voor ondersteunende functies ingezet zouden kunnen worden).
Dat is dus al meten met 2 maten vanuit onze overheid.
Wat een onzin, zeg. Vrouwen leunen helemaal niet achterover in oorlogstijd. Vrouwen voeden de kinderen alleen op, werken in de oorlogsfabriek, nemen functies op zich die in vredestijd alleen aan mannen besteed zijn. (Beide wereldoorlogen hebben dan ook een significante bijdrage geleverd aan de vrouwenemancipatie.) Dat vrouwen in een luxepositie verkeren, is een rare fantasie. Tijdens oorlogen werken vrouwen keihard, na de oorlog mogen ze opnieuw leren samenleven met het andere mens dat hun man op het slagveld is geworden.quote:Het systeem is er wel op gericht dat mannen het maar moeten verdedigen als het zo ver komt...wij vrouwen kunnen achterover leunen en ons die luxe permiteren. Zo zit het systeem nu eenmaal in elkaar.
Dus helaas voor je.
Ik schrijf ook dat vrouwen geen officiele bijdrage hoeven te leveren...quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:02 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Dat is logisch. Het vrouwelijk geslacht is niet voor niets het zwakkere geslacht. Fysiek kunnen vrouwen nu eenmaal minder aan, wat gevaarlijk en belemmerend kan zijn in een omgeving waar men vaak tot het uiterste gaat.
[..]
Wat een onzin, zeg. Vrouwen leunen helemaal niet achterover in oorlogstijd. Vrouwen voeden de kinderen alleen op, werken in de oorlogsfabriek, nemen functies op zich die in vredestijd alleen aan mannen besteed zijn. (Beide wereldoorlogen hebben dan ook een significante bijdrage geleverd aan de vrouwenemancipatie.) Dat vrouwen in een luxepositie verkeren, is een rare fantasie. Tijdens oorlogen werken vrouwen keihard, na de oorlog mogen ze opnieuw leren samenleven met het andere mens dat hun man op het slagveld is geworden.
Das dan toch raar?quote:"ze hoeven officieel geen bijdrage te leveren (terwijl ze evengoed voor ondersteunende functies ingezet zouden kunnen worden)."
Want?quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:04 schreef emokid het volgende:
Oow ik zie nu pas dat ze een vrouw is. Einde discussie.
Hoewel ik je bio-sociale verklaring discutabel vind, respecteer ik je mening hierin.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:15 schreef Scaurus het volgende:
Misschien is het niet mogelijk om de 'magie' van oorlog ten diepste te ervaren. Uit eigen ervaring merk ik dat jongetjes al vanaf dat ze kunnen lopen met speelgoed geweertjes rondlopen en soldaatje spelen. Meisjes begrijpen dat niet echt (net zoals jongens niet begrijpen wat er leuk is aan poppen). Ik denk dat dit biologisch is. De man voert dikwijls strijd tegen andere stammen en jaagt op wild, terwijl de vrouw dichtbij de verblijfplaats blijft.
Agter, ik heb al eerder verklaard waarom het korps mariniers nog steeds vrouwen weigert, en een eerste vrouwelijke commando na jaren nog steeds moet komen. Vrouwen zijn langzamer te trainen, ja in 6 maand red je het niet, en al snel 3 keer zo duur. De vrouwen die het wel halen zijn te verwaarlozen en de moeite gewoonweg niet waard. Sorry dat je het hoort, maar het is nu eenmaal zo. Ook de ondersteunende functies zijn militair en worden zo opgeleid, en als jij maar 6 maand hebt om voor te bereiden (worst case scenario) dan heb ik graag dat alleen de best train-baren (lees: mannen) hier heen moeten komen. Dat een vrouw dan in een ondersteunende fabriek of whatever gaat werken moet de vrouw weten maar dit heeft dan weer helemaal niets met defensie te maken. Niets, noppes nada. Daarom is dit ook geen dienstplicht, immers dienstplicht gaat om dienen in de krijgsmacht.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:22 schreef agter het volgende:
[..]
Hoewel ik je bio-sociale verklaring discutabel vind, respecteer ik je mening hierin.
Waarom discutabel? http://www.airsoftcustome(...)ebgallery/index.html
Dit is mijn hobby en doe ik bijna ieder weekend.
Dus er zullen vrouwen zijn die WEL oorlogje spelen. Net als er mannen zullen zijn die niet zo veel met strijd hebben. Ze zijn daarom niet minder man, toch?
Je kunt daarom ook niet alle mannen en alle vrouwen in 2 groepen verdelen en langs die lijn roepen dat mannen die geen dienst willen nemen laf zijn, of erger?
Verschil in mensen is er gewoon...
Ik heb het niet over gevechtsfuncties en al helemaal niet over mariniers of zo. De meeste dienstplichtigen komen daar echt niet terecht hoor, bij de marinier.quote:Op woensdag 24 september 2008 01:15 schreef Esses het volgende:
[..]
Agter, ik heb al eerder verklaard waarom het korps mariniers nog steeds vrouwen weigert, en een eerste vrouwelijke commando na jaren nog steeds moet komen. Vrouwen zijn langzamer te trainen, ja in 6 maand red je het niet, en al snel 3 keer zo duur. De vrouwen die het wel halen zijn te verwaarlozen en de moeite gewoonweg niet waard. Sorry dat je het hoort, maar het is nu eenmaal zo. Ook de ondersteunende functies zijn militair en worden zo opgeleid, en als jij maar 6 maand hebt om voor te bereiden (worst case scenario) dan heb ik graag dat alleen de best train-baren (lees: mannen) hier heen moeten komen. Dat een vrouw dan in een ondersteunende fabriek of whatever gaat werken moet de vrouw weten maar dit heeft dan weer helemaal niets met defensie te maken. Niets, noppes nada. Daarom is dit ook geen dienstplicht, immers dienstplicht gaat om dienen in de krijgsmacht.
Samenvatting:
Vrouw -> Duur, riskante investering, traag
Man -> Goedkoop, niet riskant, snel
Voila ;-) Hoop dat hij nu dan blijft hangen.
Ja ik weet echt wel dat defensie groter is mevrouw, echt waar. In tijden dat ons land ingevallen gaat worden heeft IEDEREEN een gevechtsfunctie. Het gaat dan niet om marinier niet marinier, iedereen is dan KL Soldaat die DPL opkomt. IEDEREEN. Schieten, dat moet je kunnen, lopen, rennen en je uitrusting slepen. En dat lukt je niet in 6 maand om een vrouw op te trainen.quote:Op woensdag 24 september 2008 01:35 schreef agter het volgende:
[..]
Ik heb het niet over gevechtsfuncties en al helemaal niet over mariniers of zo. De meeste dienstplichtigen komen daar echt niet terecht hoor, bij de marinier.
Defensie is stukken groter dan dat...er zijn ontelbare ondersteunende functies die ook vervult moeten worden.
Nee, wat jij aanhaalt, dat kan geen argument zijn om dienstplicht alleen voor mannen te hebben....
Dienstplicht is gewoon een verouderd instituut en een ouderwets idee.
quote:Op woensdag 24 september 2008 16:48 schreef Esses het volgende:
[..]
Ja ik weet echt wel dat defensie groter is mevrouw, echt waar. In tijden dat ons land ingevallen gaat worden heeft IEDEREEN een gevechtsfunctie. Het gaat dan niet om marinier niet marinier, iedereen is dan KL Soldaat die DPL opkomt. IEDEREEN. Schieten, dat moet je kunnen, lopen, rennen en je uitrusting slepen. En dat lukt je niet in 6 maand om een vrouw op te trainen.
En het kan geen argument zijn? Waarom niet, omdat het niet je feministische denkbeeld past? Jammer dame, welkom terug in de echte wereld.
En dan denken dat jouw gezinnetje warm en veilig blijft als heel het land in brand staatquote:Op woensdag 24 september 2008 17:00 schreef Yi-Long het volgende:
Dat zijn de enige die ik moet beschermen indien nodig. De rest van het land kan me gestolen worden.
Daar hebben we jullie toch voor?quote:Op woensdag 24 september 2008 17:06 schreef Scaurus het volgende:
[..]
En dan denken dat jouw gezinnetje warm en veilig blijft als heel het land in brand staat
Je denkt dat Nederland een rol van betekenis heeft als een externe partij het op ons gemunt heeft? Niet dat ik geen vertrouwen heb ik ons defensieapparaat, maar denk je echt dat we onszelf kunnen verdedigen tegen een groter land? We zijn een redelijk ontwikkeld land, wat betekend dat er weinig werkloosheid is, en het bedrijfsleven meer kansen bied om jezelf te ontwikkelen. Een baan bij het leger is hierdoor minder aantrekkelijk. Hierdoor (ook met dienstplicht) zullen we in mijn ogen weinig weerstand kunnen bieden tegen een agressor. Meespelen in het buitenland is natuurlijk een ander verhaal, maar daar wil je mensen hebben met een hart voor de zaak, en geen mensen die verplicht worden door de staat. Dienstplicht betekend een moraaldrop in het leger want je wordt immers verplicht om mee te doen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 16:00 schreef Scaurus het volgende:
Indien jouw instelling breedgedragen wordt, dan betekent dat dat er geen functionerende krijgsmacht meer is. Vroeg of laat zal ons land dan onder de voet gelopen worden. De zestig jaar vrede die nu in Europa heersen is immers een kort intermezzo in de bloedige geschiedenis van Europa: er is alle reden te denken dat met de overbevolking en klimaatverandering conflicten ontstaan, ook in Europa.
Iedereen die in Nederland werkt draagt belasting af, waarmee de regering leuke dingetjes doet ten gunste van Nederland. Als je werkt ben je dus geen freerider. Dat veel mensen vrijheid iets vanzelfsprekends vinden is een ander verhaal. Een dienstplicht zal daar weinig aan af doen. Ik ken er maar een paar die de dienstplicht hebben doorlopen, maar ze vonden het allemaal maar verloren tijd.quote:Maar goed, je kan ook stellen dat jouw mentaliteit alleen voor jouzelf is en dat een groot deel van de bevolking moet blijven geloven in het ideaal van een strijdbaar Nederland. In dat geval ben je een freerider die meelift op de inspanning van anderen zonder zelf iets bij te dragen.
Je gelooft niet in God, dus waarom zou je hem danken. De welvaart wordt niet bewaakt door het leger, en vrijheid evenmin. Ik denk dat als de wereld meer welvarender is, er ook minder defensie is. Met welvaart hou je immers een bevolking blij. Met een leger niet. Blije bevolking wil zeggen dat ze minder zin hebben in oorlog. Met een groot verschil van welvaart zullen er wel mensen zijn die er zin in hebben. Die mensen kun je onderdrukken door een leger, maar je kunt het verschil van welvaart ook aanpakken. Het idee bevechten in plaats van de persoon.quote:Wij mogen God op onze knieën danken voor het bestuur en de politiek die wij hebben. Wij leven in welvaart, kennen weinig armoede en nog minder geweld. Wij zijn de eerste generatie die zonder honger en ontbering opgroeit. Dat is een groot goed, maar wel een goed dat actief behouden moet worden. Immers, chaos en geweld liggen altijd op de loer. Ze moeten altijd op afstand gehouden worden. De krijgsmacht speelt daar een belangrijke rol in. Zij bewaken onze welvaart, onze vrijheid. People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
Het verheffen van het leger boven het bedrijfsleven komt ook niet intelligent over. Met de globalisering zijn de meeste landen redelijk beïnvloedbaar zonder geweld. Waar vechten we tegenwoordig tegen? Terroristische groeperingen waarvan de meeste mensen heilig geloven dat ze in de hemel komen als ze zichzelf opblazen. Daar helpt een leger niet tegen. Ideas are bulletproof.quote:Ik speel niet graag op de man, maar krijg het gevoel dat de onverschilligheid tegenover de krijgsmacht voortkomt uit een grote verwendheid en onwetendheid. Maar weinig jongeren weten dat de vrijheid en welvaart waarin zij nu leven bevochten zijn door rough men. Vrijheid heeft een prijs. Die prijs moeten wij bereid zijn te betalen. Willen wij dat niet of draaien wij onverschillig het hoofd weg, dan zullen wij onze vrijheid verliezen en veroordeelt worden tot een leven dat brutish, nasty and short is.
Als idioten zoals jij niet zo hard zouden terugvechten, dan is er voor de tegenstander geen noodzaak om de boel hier te bombarderen en in de fik te steken. Of wel soms!? Zou nogal dom zijn om het land wat je wilt veroveren eerst helemaal kapot te maken.quote:Op woensdag 24 september 2008 17:08 schreef Scaurus het volgende:
In dat geval ben je een laffe freerider. Zelf geen poot uitsteken, maar wel meeprofiteren van iemand anders zijn bloed en zweet.
Als 'idioten' zoals hij niet zo hard zouden terugvechten, zal die tegenstander meteen zonder enige weerstand hun wil aan iedereen op kunnen leggen. Zoals een mooie gele ster op je borst, om maar wat te noemen.quote:Op woensdag 24 september 2008 17:30 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Als idioten zoals jij niet zo hard zouden terugvechten, dan is er voor de tegenstander geen noodzaak om de boel hier te bombarderen en in de fik te steken. Of wel soms!? Zou nogal dom zijn om het land wat je wilt veroveren eerst helemaal kapot te maken.
Ik zie trouwens ook niet in waarom ik LAF zou zijn, aangezien ik gewoon bij mijn gezin blijf die ook bescherming nodig zullen hebben. Heel vreemd, JIJ zit dan wellicht in een TANK met tientallen zwaargewapende collega's in camouflagekleren, en ik zit gewoon in mijn eentje bij de vrouw en kids... en dan ben IK laf (!)
Freerider!? In deze maatschappij betaal je je hele leven al scheel. Een ander/nieuw regime zou hoogstwaarschijnlijk een verbetering zijn. Als de binnenvallende macht gewoon lagere belastingen, hardere aanpak van misdaad en fraude, een beter zorgstelsel en onderwijs, etc etc kan bieden, dan zijn ze zeer welkom.
Er wordt hier niet afgegeven op "laffe profiteurs" en wordt hier afgegeven op mensen die buitengewoon disrespectvol zijn t.o.v. militairen. Mensen die beweren dat je "echt een mongool bent als je het leger ingaat" verdienen het om figuurlijk in de stront getrapt te worden door diezelfde militairen.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:32 schreef Tha_Erik het volgende:
Valt me op dat er hier echt weinig ruimte is voor een negatief beeld over defensie en dienstplicht. Je móet het allemaal goed vinden en je móet 100% achter dienstplicht staan, anders ben je een laffe profiteur, slotje dan maar?
quote:Op woensdag 24 september 2008 19:50 schreef LSS het volgende:
[..]
Er wordt hier niet afgegeven op "laffe profiteurs" en wordt hier afgegeven op mensen die buitengewoon disrespectvol zijn t.o.v. militairen. Mensen die beweren dat je "echt een mongool bent als je het leger ingaat" verdienen het om figuurlijk in de stront getrapt te worden door diezelfde militairen.
Ik heb ik mijn leven al vaak genoeg bewezen dat ik niet LAF ben.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:03 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Als 'idioten' zoals hij niet zo hard zouden terugvechten, zal die tegenstander meteen zonder enige weerstand hun wil aan iedereen op kunnen leggen. Zoals een mooie gele ster op je borst, om maar wat te noemen.
Echt, wat een misselijk ventje ben jij. Je bent inderdaad LAF. Laf omdat je niet zou helpen om een land waar jij ALLES aan te danken hebt te verdedigen. Laf omdat je niet zou helpen om ook ANDERMANS vrouw en kinderen te verdedigen, ipv alleen je eigen gezinnetje.
Je BENT ook een mongool als je anderen laat beslissen over wat je wel en niet mag/moet doen, in ruil voor een loontje.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:50 schreef LSS het volgende:
[..]
Er wordt hier niet afgegeven op "laffe profiteurs" en wordt hier afgegeven op mensen die buitengewoon disrespectvol zijn t.o.v. militairen. Mensen die beweren dat je "echt een mongool bent als je het leger ingaat" verdienen het om figuurlijk in de stront getrapt te worden door diezelfde militairen.
Liefje, bedenk je nu eens wat je alweer zegt. Als jij het juist kan onderbouwen in plaats van met onzin dat een invallende macht het alleen maar beter kan doen. Maar nee dat kan jij niet, want jij bent zo wereldvreemd als het maar kan. Sorry. Ook dat wij enkel slecht zouden doen door te verdedigen, nee sorry. Werkelijk wereldvreemd.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:29 schreef agter het volgende:
De vraag in dit topic was: zou je dienstplicht weigeren?
En zodra iemand schrijft "Ja dat zou ik weigeren omdat...", wordt hij hier voor een misselijk en laf ventje uitgemaakt.
Ik vind dit niet getuigen van enig respect voor iemand met een andere mening.
Heb de indruk dat de mensen die zo agressief reageren zelf bij defensie zitten. En dat sterkt mijn mening alleen maar dat defensie een vergaarbak van de maatschappij is.
Geen wonder dat ze zo moeilijk aan personeel kunnen komen. Wie wil er nou tussen dit soort mensen werken?
Tha_Erik, gaypride weet je nog. Ja dat was ik. Degene die jij als een homohater bestempelde. Nee, je bent weer selectief aan 't lezen, er is al vaak zat gezegd dat je er niet 100% achter hoeft te staan. En een negatief beeld? 't is maar jammer dat ik deze niet over homo's heb, anders mocht jij mij weer lekker afvallen hequote:Op woensdag 24 september 2008 19:32 schreef Tha_Erik het volgende:
Valt me op dat er hier echt weinig ruimte is voor een negatief beeld over defensie en dienstplicht. Je móet het allemaal goed vinden en je móet 100% achter dienstplicht staan, anders ben je een laffe profiteur, slotje dan maar?
9-5 ben jij "eigendom" van je baas. Mongool.quote:Op woensdag 24 september 2008 20:09 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Je BENT ook een mongool als je anderen laat beslissen over wat je wel en niet mag/moet doen, in ruil voor een loontje.
Of de bezetter ziet je toegevoegde waarde die je als individueel hebt dankzij je opleiding/ervaring en geeft je werk in een fabriek of kantoor - zoals je dat nu ook al deedquote:Op dinsdag 23 september 2008 15:16 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Waarom moet je per-se weg als iets je niets waard is? Ik leef hier m'n leven en ben van toegevoegde waarde voor de maatschappij d.m.v. m'n werk, belasting, bestedingen en wie weet omdat ik goed scoor in waterpolo, punt. Ik geef aan de maatschappij en de maatschappij geeft aan mij. Echter kan ik ook zonder deze maatschappij (en dus in een andere wonen of het door een andere laten overnemen/vervangen): ik leef samen met de Maatschappij, als zijnde in een wederzijds contract, niet voor de Maatschappij, als zijnde ter beschikking gesteld.quote:Wil je dan niet, dan is je land je blijkbaar niets waard en is het beter als je afvraagt waarom je niet nu meteen vertrekt. Zie het als met een vriendengroep: wil je die behouden, dan zul je er actief in moeten zijn.
...en ik zou dus ook niet gaan werken voor een idioot die misbruik zou maken van dat machtsverschil door mij achterlijke nutteloze kutklusjes te laten doen, en me te commanderen alsof ik een hond ben.quote:Op woensdag 24 september 2008 20:43 schreef Esses het volgende:
9-5 ben jij "eigendom" van je baas. Mongool.
als iedereen weggaat die hier voor laf wordt uitgemaakt wie betaalt dan het salaris van de militairen?quote:Op donderdag 25 september 2008 00:33 schreef emokid het volgende:
Ga toch naar China als je Nederland toch zo verneukt vindt.
In het bedrijfsleven heb je een stuk meer vrijheid dan in het leger. We mogen ons eigen uiterlijk bepalen, hoeven niet op appel, en hoeven de baas ook niet te groeten als we dat niet willen. Het is makkelijker om naar een andere baan te gaan, en soms kun je zelfs kiezen op welke tijden je kunt werken. En omdat je kunt kiezen waar je werkt, vooral met een laag aantal werklozen en een hoop vacatures, kun je makkelijk gedag zeggen tegen bazen die je behandelen als hun eigendom.quote:Op woensdag 24 september 2008 20:43 schreef Esses het volgende:
9-5 ben jij "eigendom" van je baas.
quote:De dienstplicht is dan wel afgeschaft maar zover ik weet heeft de overheid nog altijd de 'optie' om bijvoorbeeld mijzelf toch op te roepen in bepaalde gevallen.
Ik zelf ben fel tegen het idee dat een overheid zou bepalen of ik voor een land moet gaan vechten enkel omdat ik er toevallig geboren ben. Ik zie mezelf wel in staat dat als mij verplicht wordt om in dienst te gaan ik nog liever een eigen strijd met de overheid aanga dan met de vijand van dat moment.
Er ligt echter wel een verschil tussen welke situatie het betreft, of we bv aangevallen worden of zelf een oorlog zijn begonnen.
Maar iig no way dat ik strijd voor iets waar ik niet achter sta.
Hoe zouden jullie handelen? Hoever zouden jullie gaan om onder de verplichting proberen uit te komen? Gevangenisstraf van enkele maanden te doen, maar levenslang ook? Wat als de doodstraf weer ingesteld wordt voor de 'verraders'?
Of zou je ten alle tijden Nederland verdedigen, hoe de oorlog ook tot stand is gekomen?
In 't bedrijfsleven je eigen uiterlijk bepalen? Serveerster met een gothic uiterlijk? Eeeh, ga zo maar door? Bij defensie mag je ook je eigen uiterlijk bepalen, vereiste? VERZORGT! niet meer.quote:Op donderdag 25 september 2008 09:10 schreef zuchtje het volgende:
[..]
In het bedrijfsleven heb je een stuk meer vrijheid dan in het leger. We mogen ons eigen uiterlijk bepalen, hoeven niet op appel, en hoeven de baas ook niet te groeten als we dat niet willen. Het is makkelijker om naar een andere baan te gaan, en soms kun je zelfs kiezen op welke tijden je kunt werken. En omdat je kunt kiezen waar je werkt, vooral met een laag aantal werklozen en een hoop vacatures, kun je makkelijk gedag zeggen tegen bazen die je behandelen als hun eigendom.
Het beeld wat de burger heeft van de hiërarchie in het leger is redelijk lomp. De top bepaald wat de laagste rang moet doen, en de laagste rang moet goed in het gareel gehouden worden, want anders gaan ze los. Omdat ze zoveel discipline nodig hebben zullen ze wel asociaal zijn. Gooi er wat negatief nieuws bij van soldaten die burgers aftuigen en het beeld is compleet. De flitsende reclamespotjes zijn wel leuk en aardig, maar daar verandert het beeld niet door.
Nutteloze kutklusjes kan ik mij echt niet herinneren dat ik die gedaan heb... Commanderen alsof ik een hond ben? Net zo min eigenlijk...quote:Op donderdag 25 september 2008 00:30 schreef Yi-Long het volgende:
Sowieso ben ik er op tegen dat er zomaar slotjes worden gegooid op topics waar gewoon nog lekker gediscusseerd wordt.
[..]
...en ik zou dus ook niet gaan werken voor een idioot die misbruik zou maken van dat machtsverschil door mij achterlijke nutteloze kutklusjes te laten doen, en me te commanderen alsof ik een hond ben.
Iedereen die WEL voor zo'n soort baas werkt, in zo'n soort baan, en dat pikt.... die is ook een mongool.
Dat moet je ook niet willen nee, dus waarom een gigaleger?quote:Op donderdag 25 september 2008 14:17 schreef Esses het volgende:
Wij een leger groot genoeg om Europa in te nemen? Laat me niet lachen
Den Haag BAKT er ook niets van. Heeft ook weinig meer met een democratie te maken, maar is een schijndemocratie geworden, mede door de leugens, de blunders, de bureaucratie, en de versnippering van politieke partijen.quote:Op donderdag 25 september 2008 14:59 schreef wanno het volgende:
@ Yi-Long:
Je loopt te mekkeren dat Den Haag er niks van bakt, en dat maw Bush het beter kan, terwijl hij nog oorlogs zuchtiger is dan Den Haag?
Jij bent zeker zon figuur die op de verkiezingsdag lekker thuis op de bank blijft met je vrouw en kindertjes, en te lui is om even naar het stemlokaal even vederop te lopen...Om vervolgens weer te gaan klagen dat Den Haag het niet kan...Terwijl meneer zich niet heeft laten horen.
En jij kan als je zo'n wapen in je handen krijgt gelijk er mee overweg en alles ermee doen wat nodig is? Rightquote:Op donderdag 25 september 2008 14:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat moet je ook niet willen nee, dus waarom een gigaleger?
Zorg ervoor dat er ergens een bunker is met wapens genoeg zodat áls de duitsers weer eens op de stoep staan, we terug kunnen schieten. Maar daar hoef je echt niet eerst een half jaar voor door de modder te rollen hoor.
Ik heb het al honderden keren onderbouwd, in talloze threads en topics en FP nieuwsberichten. Ga maar zoeken.quote:Op donderdag 25 september 2008 16:02 schreef emokid het volgende:
zoek dekking
Yi-Long, onderbouw je argumenten eens. Leg eens uit waarom. Waarom bakt Den Haag er niks van? Waarom ben je zo een ondankbare schoft?
Yups, ik heb ook al 100 keer wat gezegd, ga maar zoeken... slotje dan maar? Immers als je zoekt vind je iemands mening vast wel... Wat een antwoord...quote:Op donderdag 25 september 2008 16:35 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik heb het al honderden keren onderbouwd, in talloze threads en topics en FP nieuwsberichten. Ga maar zoeken.
Wat je geluk noemt. Als dat de vorige keer ook zo geweest was waren we al helemaal snel klaar geweestquote:Op donderdag 25 september 2008 16:14 schreef Bob-B het volgende:
we hebben het grote geluk dat als het echt mis gaat dat heel de landmacht onder duits/nederlands bewind wordt geplaatst (HRFHQ 1GE/NL).
Ik geef zo'n antwoord voornamelijk omdat:quote:Op donderdag 25 september 2008 16:48 schreef Esses het volgende:
[..]
Yups, ik heb ook al 100 keer wat gezegd, ga maar zoeken... slotje dan maar? Immers als je zoekt vind je iemands mening vast wel... Wat een antwoord...
Ook daar zijn al talloze topics etc over, dus ik stel voor dat je daar een topic over opent in "Nederlanders in het Buitenland" en het ze daar gaat vragen waarom hun nieuwe bestemming zoveel beter is dan Nederland, aangezien we hier anders nogal offtopic gaan.quote:Op donderdag 25 september 2008 16:54 schreef Bananenman het volgende:
Noem eens wat landen die het beter doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |