abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 september 2008 @ 19:07:17 #26
211797 Esses
Splendide mendax
pi_61831942
quote:
Op maandag 22 september 2008 15:36 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat denk ik ook maar in die tijd had men ook al niet zo'n zin in oorlogsgeweld enzo

Mijn vader had een rijmpje over wat er in Indië gebeurde :
Nederland zei : rood-wit-blauw wij komen gauw ! en Japan zei : wit- met -een -rode-bal wij zijn er al !

Zoals oorlog tegenwoordig gevoerd word word is het niet echt iets voor een land als Nederland om goed van zich af te bijten. Te klein, niet agressief genoeg en veel te vredelievend.....

Maar daarom hoeven we toch geen kortzichtige,futloze, lafbekken te zijn
In 't geval van een "verwachte" aanval, lees: 9 maand, is er zat tijd voor Nederland om zich voor te bereiden, lees: DPL invoegen, opleiden en neerplempen. Werkelijk tijd zat. En wij kunnen dan gerust een land als Duitsland weer op afstand houden.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  maandag 22 september 2008 @ 19:16:47 #27
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_61832240
quote:
Op maandag 22 september 2008 19:07 schreef Esses het volgende:

[..]

In 't geval van een "verwachte" aanval, lees: 9 maand, is er zat tijd voor Nederland om zich voor te bereiden, lees: DPL invoegen, opleiden en neerplempen. Werkelijk tijd zat. En wij kunnen dan gerust een land als Duitsland weer op afstand houden.
... en dan houden we een land als Duitsland voor een paar maanden op afstand, en vallen er zeer veel doden onder de soldaten, en worden er bommen gegooid op de steden, etc etc... en dan wat!?

Dan kun je ze net zo goed binnen laten lopen, accepteren dat je met strijd minder opschiet dan met 'overgave', en dan hopen dat de nieuwe leiders het beter met dit land voorhebben dan de idioten in Den Haag.
  maandag 22 september 2008 @ 19:17:42 #28
221210 bierzuipert
doe mij maar een cola
pi_61832268
ja ik zou zeker weigeren.....

alleen hoefde dat niet

want ik heb mezelf laten afkeuren

waarom?

Je denkt dat je alles hebt, je bent tevreden,
je bent zeker nooit in een droom uitgegleden.
De dienstplicht roept je en wat is de reden?
Je moet gaan vechten voor de vrede.
Dit is grote onzin en onterecht,
maar jij hebt niks te zeggen over goed en slecht.
Je vaderland beveelt en die zegt vecht,
ja, slavernij bestaat nog echt.

Alles wat je wordt geleerd draait om geweld,
hoe je medemens te doden wordt jou verteld.
Je eigen mening wordt uit je hoofd gepeld,
je wordt gewoon een pion op een slagveld.
Het leger lost problemen op door te moorden,
als er zogenaamd niet meer gepraat kan worden.
Je denkt tot moorden ben ik niet in staat,
maar je mist verantwoordelijkheid voor je daad.
Want je volgt blindelings bevelen op,
anders kost het misschien wel je eigen kop.

Je meerdere die beslist voor jou,
alleen omdat hij meer strepen heeft op zijn mouw.
Wapenfabrikanten produceren maar raak,
mensenlevens tellen niet, winst is de hoofdzaak.
Stel je voor dat alle legers vergaan,
dan zou er nooit meer oorlog en honger bestaan.
Want zelfs al maakt het leger niemand dood,
sterven daardoor nog mensen van de hongernood.
De bommen worden duurder en krachtiger,
maar maniakken vinden het juist prachtiger.

Je vecht in een oorlog tegen andere landen,
maar nooit voor jezelf, alleen voor een andere.
In een oorlog maakt het niets uit wie je bent,
je schiet op mensen die je nooit heb gekend.
Je noemt ze je vijand en alleen omdat
zij hun uniform in een ander (land hebben) gehad.
Het is je reinste vorm van discriminatie,
racisme, facisme, je lijkt wel een nazi.
Met ruzie tussen leiders heb je niets te maken,
dus vecht niet om dingen die jou niet raken.
Misschien zal dan ooit de dag nog komen,
dat alle mensen die van vrede dromen,
massaal weigeren om geweld te gebruiken,
en deze wereld zal niet meer naar rottend bloed ruiken.
  maandag 22 september 2008 @ 19:41:22 #29
211797 Esses
Splendide mendax
pi_61832983
quote:
Op maandag 22 september 2008 19:16 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

... en dan houden we een land als Duitsland voor een paar maanden op afstand, en vallen er zeer veel doden onder de soldaten, en worden er bommen gegooid op de steden, etc etc... en dan wat!?

Dan kun je ze net zo goed binnen laten lopen, accepteren dat je met strijd minder opschiet dan met 'overgave', en dan hopen dat de nieuwe leiders het beter met dit land voorhebben dan de idioten in Den Haag.
Om nog een keer terug te blikken, dat was niet zo. We hadden langer af kunnen wachten en de plannen kunnen vertragen waardoor andere landen de kans krijgen om zich te versterken om deze agressor af te kunnen weren. Maar dat is allemaal "geschiedenis".

En dat hopen... wat zouden ze beter moeten doen? Je doet echt net alsof je het hier slecht hebt en alles bagger is :-/, we zullen het maar niet gaan hebben over levenservaring dan... Ja je kan 90 zijn zonder levenservaring...
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  dinsdag 23 september 2008 @ 09:04:40 #30
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_61843513
Duitsland en België die gaan hier echt niet binnenvallen hoor.

Waarom zouden ze ? Die hebben geen behoefte aan het uitoefenen van macht in Nederland en hebben ook geen religie die ze ons willen opdringen......
Die hebben echt wel genoeg aan hun eigen problemen
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_61844124
quote:
Op maandag 22 september 2008 19:17 schreef bierzuipert het volgende:
Je denkt dat je alles hebt, je bent tevreden,
je bent zeker nooit in een droom uitgegleden.
De dienstplicht roept je en wat is de reden?
Je moet gaan vechten voor de vrede.
Dit is grote onzin en onterecht,
maar jij hebt niks te zeggen over goed en slecht.
Je vaderland beveelt en die zegt vecht,
ja, slavernij bestaat nog echt.

etc. etc.
Boehoe, links-pacifistisch gehuil. Gaat voorbij aan het feit dat als wij in de Koude Oorlog geen grote, sterke legers hadden gehad in West-Europa, we totaal geen kans maakten tegen de Russen. Maar ja, we hadden natuurlijk ook al onze geweertjes kunnen breken in de hoop dat de Russen dan hetzelfde zouden doen
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_61847044
quote:
Op maandag 22 september 2008 19:16 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Eens. Als wij dat leger niet hadden, was Rotterdam ook niet gebombardeerd. Had veel doden gescheeld.
Dat leger was toch zinloos, want het had NOOIT kunnen winnen van de Duitsers.
Vond het eigenlijk meer een symbolische daad, dat het leger van ons het land ging verdedigen tegen de Duitsers...was al een verloren zaak voordat het begon.
Make my day!
pi_61847508
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 11:58 schreef agter het volgende:
Eens. Als wij dat leger niet hadden, was Rotterdam ook niet gebombardeerd. Had veel doden gescheeld.
Dat leger was toch zinloos, want het had NOOIT kunnen winnen van de Duitsers.
Vond het eigenlijk meer een symbolische daad, dat het leger van ons het land ging verdedigen tegen de Duitsers...was al een verloren zaak voordat het begon.
Tja, als ik mij niet verweerd had, had die crimineel mij niet verkracht. Daarom is het maar beter om iemand gewoon zijn gang te laten gaan als hij je bespringt.

Onzinnige redenering, natuurlijk. Was west-Europa niet zo naïef geweest, dan had zij wel degelijk kans gemaakt tegen Duitsland. Immers, zelfs met een ouderwetse kleine krijgsmacht als de onze wisten wij de Duitsers enkele gevoelige slagen te geven in de meidagen van 1940. Zo hebben wij zoveel vrachtvliegtuigen neergeschoten dat de Duitsers er voor de rest van de oorlog een tekort aan hadden.

Oorlog is vreselijk. Echter, wie vrede wil, moet zich voorbereiden op oorlog. Het is immers zwemmen of verzuipen. Wie niet zwemmen wil, moet als consequentie accepteren dat hij verzuipt. Zo is het precies eender met oorlog.
pi_61848834
Ik heb er geen moeite mee dat anderen zichzelf zo graag als verdedigers van het vaderland op willen werpen...Ga lekker je gang. Van mij hoeft het niet, en mag iedereen het zelf bepalen of ie zich daarvoor laat lenen.
Make my day!
pi_61849409
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 13:20 schreef agter het volgende:
Ik heb er geen moeite mee dat anderen zichzelf zo graag als verdedigers van het vaderland op willen werpen...Ga lekker je gang. Van mij hoeft het niet, en mag iedereen het zelf bepalen of ie zich daarvoor laat lenen.
Ok dat mag jij vinden omdat wij simpelweg op dit moment in een land leven waar jij de vrijheid hebt om dat te zeggen. Maar zodra de verplichting er is, ben je dus niet meer vrij om dat zo maar te vinden, dan zal je toch echt aan de bak moeten.
pi_61850025
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 13:47 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Ok dat mag jij vinden omdat wij simpelweg op dit moment in een land leven waar jij de vrijheid hebt om dat te zeggen. Maar zodra de verplichting er is, ben je dus niet meer vrij om dat zo maar te vinden, dan zal je toch echt aan de bak moeten.
Precies. Op dit moment zou ik iedere vorm van dienstplicht weigeren.
Mocht het om welke reden dan ook opeens ingevoerd worden, dan bepaal ik zelf wel welke consequenties ik daaruit trek.
Kan heel goed zijn dat ik wel degelijk ondersteuning aan de medemens zou verlenen door in een ziekenhuis oid te gaan werken. Ik zou dat uit respect voor mensen doen, en evengoed de vijand medice zorg verlenen, een mens is een mens.

Maar als de staat bepaalt dat ik wapens zou moeten dragen en eventueel mensen zou moeten vermoorden zou ik dat ten alle tijden weigeren.

In uiterste consequentie zou ik naar het buitenland gaan, om rustig mijn leven voort te zetten.
Make my day!
  dinsdag 23 september 2008 @ 14:30:31 #37
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_61850248
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 12:18 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Tja, als ik mij niet verweerd had, had die crimineel mij niet verkracht. Daarom is het maar beter om iemand gewoon zijn gang te laten gaan als hij je bespringt.

Onzinnige redenering, natuurlijk. Was west-Europa niet zo naïef geweest, dan had zij wel degelijk kans gemaakt tegen Duitsland. Immers, zelfs met een ouderwetse kleine krijgsmacht als de onze wisten wij de Duitsers enkele gevoelige slagen te geven in de meidagen van 1940. Zo hebben wij zoveel vrachtvliegtuigen neergeschoten dat de Duitsers er voor de rest van de oorlog een tekort aan hadden.

Oorlog is vreselijk. Echter, wie vrede wil, moet zich voorbereiden op oorlog. Het is immers zwemmen of verzuipen. Wie niet zwemmen wil, moet als consequentie accepteren dat hij verzuipt. Zo is het precies eender met oorlog.
Je vergelijking gaat alleen niet op.
Je moet het vergelijken met een gast van 200 KG die een meid van 50 kg wilt verkrachten. Die meid gaat dan dus sowieso verkracht worden (ervan uitgaande dat ze geen EXTRA wapens heeft), maar als ze dan ook nog gaat tegenspurtelen dan krijgt ze ook nog een paar beuken tegen haar kop aan, en loopt ze het risico om achteraf nog een mes in haar lijf te krijgen.

Kijk, als je kansen hebt om te winnen, dan zul je dat altijd moeten doen. Maar als wij aangevallen en bezet worden door Rusland of Amerika, dan blijf ik rustig binnen zitten, zet een DVD-tje op, en wacht het rustig af wat de nieuwe politieke leiders allemaal van plan zijn met dit stukje land. Kom nou. Ik ga me leven niet geven voor een zinloze strijd.
pi_61850274
Yi-Long, natuurlijk. JIj hebt nooit gehoord van trots? Sommige dingen moet je gewoon.
pi_61850322
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 14:30 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Kijk, als je kansen hebt om te winnen, dan zul je dat altijd moeten doen. Maar als wij aangevallen en bezet worden door Rusland of Amerika, dan blijf ik rustig binnen zitten, zet een DVD-tje op, en wacht het rustig af wat de nieuwe politieke leiders allemaal van plan zijn met dit stukje land. Kom nou. Ik ga me leven niet geven voor een zinloze strijd.
Punt is ook dat als je die beslissing (wel of niet aanvallen / verdedigen) over laat aan een stelletje generaals, dat je dus ook je leven in handen van die mensen legt. En eigenlijk vind ik het nogal dom om dat te doen.
Make my day!
pi_61850400
Haha Yi-Long, waarom geef je niet toe dat je een schijterd bent. Wat een onzin weer, allejezus.
pi_61850404
Sodeju! is nog meer gepast.
pi_61851028
Lol, daar nek je jezelf. Dat laatste stukje.
pi_61851288
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 14:38 schreef Yi-Long het volgende:
Maar ik heb geen enkele behoefte om te vechten voor 'het land'. Ik heb ook niets met dit land, krijg geen tranen in mijn ogen van het volkslied, ik heb niets met de NL vlag, en de koningin mogen ze ook deporteren wat mij betreft.
Stel dat je in zee drijft. Je zegt: 'Ik vind mijn eigen leven het niet om voor te zwemmen'. Dan is de uiteindelijke consequentie dat je verdrinkt. Zo is het ook met de landsverdediging. Wie niet bereid is voor zijn land te vechten (wat gezien de harde realiteit onontkoombaar is), zal moeten accepteren dat zijn land vernietigd zal worden.

Een nationalist kan ik mijzelf niet noemen, maar ik ben van mening dat als men wil dat ons land behouden blijft, daarvoor gevochten moet worden. Wil je dan niet, dan is je land je blijkbaar niets waard en is het beter als je afvraagt waarom je niet nu meteen vertrekt. Zie het als met een vriendengroep: wil je die behouden, dan zul je er actief in moeten zijn.
pi_61851625
Scaurus verwoordt het gewoon weer geweldig. Yi-Long, luister naar hem.

Verdrinken zul je!
  dinsdag 23 september 2008 @ 15:35:06 #45
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_61851689
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 15:16 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Stel dat je in zee drijft. Je zegt: 'Ik vind mijn eigen leven het niet om voor te zwemmen'. Dan is de uiteindelijke consequentie dat je verdrinkt. Zo is het ook met de landsverdediging. Wie niet bereid is voor zijn land te vechten (wat gezien de harde realiteit onontkoombaar is), zal moeten accepteren dat zijn land vernietigd zal worden.

Een nationalist kan ik mijzelf niet noemen, maar ik ben van mening dat als men wil dat ons land behouden blijft, daarvoor gevochten moet worden. Wil je dan niet, dan is je land je blijkbaar niets waard en is het beter als je afvraagt waarom je niet nu meteen vertrekt. Zie het als met een vriendengroep: wil je die behouden, dan zul je er actief in moeten zijn.
Onzin. Als ik in het water lig, dan zwem ik. Maar als ik weiger om mijn land te verdedigen betekent dat niet dat ik dood ga, of iets opgeef. Den Haag is al druk bezig dit land te verneuken. Met een nieuw bewind zouden we waarschijnlijk beter af zijn, dus dan voel ik helemaal niet de behoefte om me in te spannen om te vechten tegen een overmacht.
pi_61851810
Pff waarom probeer je het nog Yi-Long? Je bent met de grond gelijk gemaakt door Scaurus. Ik zou me hier nooit meer durven vertonen na zo een lyrische post.

Jij moest eens weten wat er met je gebeurt als je je diensplicht zou weigeren in een ander land, verwend mannetje.
pi_61852335
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 15:35 schreef Yi-Long het volgende:
Maar als ik weiger om mijn land te verdedigen betekent dat niet dat ik dood ga, of iets opgeef.
Indien jouw instelling breedgedragen wordt, dan betekent dat dat er geen functionerende krijgsmacht meer is. Vroeg of laat zal ons land dan onder de voet gelopen worden. De zestig jaar vrede die nu in Europa heersen is immers een kort intermezzo in de bloedige geschiedenis van Europa: er is alle reden te denken dat met de overbevolking en klimaatverandering conflicten ontstaan, ook in Europa.

Maar goed, je kan ook stellen dat jouw mentaliteit alleen voor jouzelf is en dat een groot deel van de bevolking moet blijven geloven in het ideaal van een strijdbaar Nederland. In dat geval ben je een freerider die meelift op de inspanning van anderen zonder zelf iets bij te dragen.
quote:
Den Haag is al druk bezig dit land te verneuken. Met een nieuw bewind zouden we waarschijnlijk beter af zijn, dus dan voel ik helemaal niet de behoefte om me in te spannen om te vechten tegen een overmacht.
Wij mogen God op onze knieën danken voor het bestuur en de politiek die wij hebben. Wij leven in welvaart, kennen weinig armoede en nog minder geweld. Wij zijn de eerste generatie die zonder honger en ontbering opgroeit. Dat is een groot goed, maar wel een goed dat actief behouden moet worden. Immers, chaos en geweld liggen altijd op de loer. Ze moeten altijd op afstand gehouden worden. De krijgsmacht speelt daar een belangrijke rol in. Zij bewaken onze welvaart, onze vrijheid. People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.

Ik speel niet graag op de man, maar krijg het gevoel dat de onverschilligheid tegenover de krijgsmacht voortkomt uit een grote verwendheid en onwetendheid. Maar weinig jongeren weten dat de vrijheid en welvaart waarin zij nu leven bevochten zijn door rough men. Vrijheid heeft een prijs. Die prijs moeten wij bereid zijn te betalen. Willen wij dat niet of draaien wij onverschillig het hoofd weg, dan zullen wij onze vrijheid verliezen en veroordeelt worden tot een leven dat brutish, nasty and short is.
pi_61852709
Godver, Scaurus.

Nederlanders zijn tegenwoordig zo snel met de conclusie "Den Haag verneukt Nederland". Ze moesten eens weten. Ondankbare honden!
pi_61853073
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 15:16 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Nee hoor...je kunt er ook voor zorgen dat er genoeg anderen zijn die bereid zijn hun land te verdedigen...kwestie van indoctrinatie is dat...
En zo te lezen zijn er hier genoeg bij DEF.

Edit: Nu ik er over na denk, het is meestal ook het arme gedeelte van de bevolking die de oorlogen moeten uitvechten. Hoe zou dat komen? Je hoort nooit dat ministers als eerste hun zonen sturen...

[ Bericht 7% gewijzigd door agter op 23-09-2008 16:41:54 ]
Make my day!
pi_61853808
quote:
AMSTERDAM - Minister Eimert van Middelkoop (Defensie) was "heel blij" dat hij in de jaren zeventig "op een wettige wijze" de toen nog bestaande militaire dienstplicht niet hoefde te vervullen.

Dat zegt hij in een artikel in Vrij Nederland dat woensdag verschijnt.

De bewindspersoon kreeg van 1973 tot 1979 uitstel wegens 'persoonlijke onmisbaarheid' voor de GPV-fractie in de Tweede Kamer, waar hij medewerker van was. Van Middelkoop geeft aan moeite met gezag te hebben.

"Tijdens die twee dagen militaire keuring voelde ik: Dit is helemaal niets voor mij. Hier ga ik doodongelukkig van worden. Het is een vorm van eigenzinnigheid."
....
http://www.nu.nl/news/175(...)n_dienst_hoefde.html
quote:
Van Middelkoop zegt dat hij moeite heeft met gezag. 'Het woord gezag zit niet echt in mijn vocabulaire.'
http://www.vn.nl/Verhalen(...)DienstBenGeweest.htm
Een hele gezonde instelling, lijkt me~!
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')