abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 september 2008 @ 23:33:25 #1
211797 Esses
Splendide mendax
pi_61814109
Na sluiting van vorige topic, hierbij een nieuwe incl linkje
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  maandag 22 september 2008 @ 07:33:31 #2
58039 Domai
heeft slaap nodig
pi_61817044
Ik zou niet vrijwillig het leger in gaan, buiten oorlogen om.

Ook als onze regering een oorlog zou beginnen of eraan meedoen (Irak) zonder dat dat perse nodig is zou ik het niet doen.

Echter, wordt aan Nederland de oorlog verklaard, dan wil ik graag deel uitmaken aan het verdedigen van Nederland. Maar dan verwacht ik wel dat ik in een vliegtuig terecht kom, aangezien ik daar al voor opgeleid ben, kannonnenvoer lijkt me een weer wat mindere positie.
Tis ammoal wah. En di, da dn dieje en da is, godverdomme!
pi_61820389
Dienstplicht...in Europa ingevoerd door Napoleon, en in Nederland door Willem I.
Dit om zoveel mogelijk kanonnenvlees onder de wapenen te roepen.

Tevens tvp...
Make my day!
  maandag 22 september 2008 @ 11:20:43 #4
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_61820526
Nee, ik ga ervan uit dat als de dienstplicht weer word ingevoerd daar een goede reden voor is.

Ik moet niks van oorlog hebben maar het heeft geen zin om net te doen of het niet bestaat.......
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_61820554
Ik zou niet in een gewapende positie willen zitten, logistiek of geneeskundig, genie, beleid, whatever.. wel.
dag
pi_61821399
quote:
Op maandag 22 september 2008 00:16 schreef Yi-Long het volgende:
Je bent echt een mongool als je het leger in gaat.
Ook in het geval dat...
quote:
Op maandag 22 september 2008 07:33 schreef Domai het volgende:
wordt aan Nederland de oorlog verklaard, dan wil ik graag deel uitmaken aan het verdedigen van Nederland.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_61821409
quote:
Op maandag 22 september 2008 11:21 schreef petre86 het volgende:
Ik zou niet in een gewapende positie willen zitten, logistiek of geneeskundig, genie, beleid, whatever.. wel.
Waarom niet?
  maandag 22 september 2008 @ 12:00:40 #8
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_61821452
quote:
Op maandag 22 september 2008 11:20 schreef deedeetee het volgende:
Nee, ik ga ervan uit dat als de dienstplicht weer word ingevoerd daar een goede reden voor is.

Ik moet niks van oorlog hebben maar het heeft geen zin om net te doen of het niet bestaat.......
Natuurlijk bestaat het. Waarom!? Omdat er teveel idioten zijn die het leger in gaan. Oorlog heeft weinig met ideologie etc te maken. Het gaat om GELD en MACHT. Oorlog is een business, waar bepaalde bedrijven schandalig rijk van worden. Tja... dat is leuk voor hen, maar daar ga ik me verder niet voor opofferen.

...en mocht de dienstplicht weer ingevoerd worden, dan emigreer ik tegen de tijd dat mijn kids die leeftijd bereiken dat ze zouden moeten 'dienen'.
  maandag 22 september 2008 @ 12:03:25 #9
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_61821503
quote:
Op maandag 22 september 2008 11:58 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Ook in het geval dat...
[..]
Nederland kan me verder gestolen worden. Als de oorlog aan NL wordt verklaart dan probeer ik zo snel mogelijk mijn gezin het land uit te krijgen naar een veiligere plek. Mocht dat niet mogelijk zijn, dan blijf ik, met een geweer in mijn hand, gewoon thuis binnen zitten en schiet ik alles en iedereen af die door de voordeur probeert te komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Yi-Long op 22-09-2008 12:27:05 ]
pi_61821514
quote:
Natuurlijk zou ik dienstplicht weigeren. Ik laat me niet door anderen vertellen wat ik moet doen. Kom nou.
In vele opzichten laat jij al door anderen vertellen wat je moet doen. Je haalt inentingen voor vakantie, gaat naar de openbare school en gaat met je kind naar het consultatiebureau. De staat bepaalt al voor een groot deel wat jij wel en niet mag doen. In die zin is het ook goed dat wij tegen dienstplicht zijn als het bestaan van ons land niet bedreigd wordt.
pi_61821574
quote:
Op maandag 22 september 2008 11:58 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Waarom niet?
Principes. Ben niet voor agressors. Vredesmissies, verdediging van grondgebied mij best, maar dat ondersteun ik dan wel waar mijn kunde het best tot zijn recht komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Peter op 22-09-2008 12:16:56 ]
dag
pi_61821653
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:03 schreef Yi-Long het volgende:
Nederland kan me verder gescholen worden. Als de oorlog aan NL wordt verklaart dan probeer ik zo snel mogelijk mijn gezin het land uit te krijgen naar een veiligere plek.
Laten wij die redenering dan even toepassen op vijfenzestig jaar geleden. Wat had jij als Nederlander ervan gevonden als de Amerikanen en Britten hetzelfde hadden gezegd? Nederland kan ons wel gestolen worden, zouden ze dan hebben gedacht. Zou dit niet enorm egocentrisch zijn, zonder oog voor het welzijn van andere mensen die door kwade machten overwonnen zijn?
pi_61821806
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:03 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Nederland kan me verder gescholen worden. Als de oorlog aan NL wordt verklaart dan probeer ik zo snel mogelijk mijn gezin het land uit te krijgen naar een veiligere plek. Mocht dat niet mogelijk zijn, dan blijf ik, met een geweer in mijn hand, gewoon thuis binnen zitten en schiet ik alles en iedereen af die door de voordeur probeert te komen.
Het mooie is dat die mongolen dan ook jouw huis zullen verdedigen.

Maar goed persoonlijk vind ik jouw ideologie nogal parasitair, egocentrisch en behoorlijk schreeuwerig. Niet bepaald bewonderingswaardig in ieder geval.
  maandag 22 september 2008 @ 12:19:00 #14
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_61821823
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:11 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Laten wij die redenering dan even toepassen op vijfenzestig jaar geleden. Wat had jij als Nederlander ervan gevonden als de Amerikanen en Britten hetzelfde hadden gezegd? Nederland kan ons wel gestolen worden, zouden ze dan hebben gedacht. Zou dit niet enorm egocentrisch zijn, zonder oog voor het welzijn van andere mensen die door kwade machten overwonnen zijn?
Dan mochten we nu lekker hard over de snelweg racen, betaalden we minder belasting, en waren de boodschappen goedkoper!

Even serieus, maar de Amerikanen en Britten deden voornamelijk mee uit eigenbelang. NL bevrijden was een aardige bijkomstigheid.

Volgens mij is de wereld intussen zo ontzettend geglobaliseerd dat je een land dat een ander land aanvalt eigenlijk ook prima kunt 'aanvallen' op andere manieren. Dan kun je denken aan gewoon een wereldwijde boycot van handel met dat land, waardoor ze vrij snel terug moeten komen op hun beslissing om economisch overeind te blijven... of je kunt gewoon via hackers de boel daar plat gooien.

Dan kom jij natuurlijk met het argument: "burgeroorlog!?", en dan kom ik met het argument:" waar halen die figuren wapens en kogels etc vandaan!? Pak DAT dan eens aan. Zorg dat er geen wapens en munitie meer binnenkomt bij zulke groepen. Maar goed, de foute regimes in de wereld verdienen nu eenmaal zeer veel geld met die handel, dus dat kun je toch niet tegenhouden.

Either way, ik leen me niet voor het leger.
pi_61822265
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:21 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Inderdaad. Als een hersenloze idioot je laten uitzenden naar de andere kant van de wereld omdat een paar gappies in Den Haag dat zinvol vinden, waarna je de problemen daar alleen maar verergert voor de burgers daar, dat is natuurlijk uitermate bewonderingswaardig.

...en als ik er nou vertrouwen in had dat het echt een 'opbouwmissie' was, waarbij je de situatie daar daadwerkelijk beter maakt... OK... dan is er iets voor te zeggen. Maar dat is meestal gewoon niet het geval.

Ik denk niet dat het veel zin heeft om een discussie aan te gaan over het nut of het resultaat van de missies die Nederland nu in het buitenland uitvoert. Ten eerste omdat jij en ik echt niet een goed beeld kunnen vormen van wat er nu echt allemaal aan de hand is. Ik vind het dus ook zeker niet terecht dat je mensen sowieso al be- of veroordeelt. Bovendien denk ik toch dat er altijd wel een of ander argument tegenin te brengen is. Of dat nu terecht is of niet. Waar het voor mij op neer komt is dat jij op het moment dat je gevraagd wordt wat te doen keihard niet thuis geeft. Dat bedoel ik met bewonderingswaardig. Je kan jezelf dan afvragen wat dat over je karakter zegt.
pi_61822306
Allereerst is de dienstplicht nooit afgeschaft. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Militaire_dienst)

Ik zou zonder enige twijfel weer militair worden.
Ik ben beroeps geweest en als mijn knie het niet begeven had, zou ik het nog zijn geweest.

Het is m.i. jammer dat mensen vaak de grootste mond hebben over hoe alles zou moeten zijn, maar er zelf niet voor open staan om het zelf eens te doen.
Ik denk dat de mensen in de huidige politieke partijen op 1 hand te tellen zijn, die hun dienstplicht hebben vervuld, als militair.

Daarnaast leer je als militair zelfstandig beslissingen te nemen. Het is niet zo net als bij de Amerikanen, die alle bevelen moeten opvolgen die worden gegeven, maar er wordt van je verwacht om de juiste handelingen uit te voeren, indien je een bevel krijgt die in strijd zou zijn met je eventuele missie.

En je hebt de mogelijkheid om allerlei studies te volgen.

Daarnaast is het ook nog eens zo dat dienstplichtige militairen alleen op vrijwillige basis naar een buitenlandse missie mogen gaan.
Dus die eventuele angst is volledig ongegrond en veelal gebaseerd op bangmakerij van mensen die zelf te bang zijn om de dienstplicht te vervullen en er dus ook nog geen minuut in zijn geweest.

Er werd vroeger gezegd dat de militaire dienst een vent van je maakt. Zo wil ik het zelf niet stellen, maar je wordt er wel een heel stuk zelfstandiger door en je kan enorm veel lol hebben met de gasten waar je mee dient. Vooral tijdens het stappen. Je komt dan gewoon rubbers te kort.

Een dienstplichtige zou ik nooit aanraden om zich aan te melden voor een missie in het buitenland, aangezien dat geen pretje is. Maar gewoon in Nederland of in Duitsland op een basis zitten, daar is niets mis mee.

Maar ik heb destijds jongens en meiden meegemaakt die overal en altijd commentaar hadden op alles wat ze zagen en totaal gen respect hadden voor anderen.
Of het door de militaire dienst kwam wil ik niet zeggen, maar ze gingen weer weg als keurig nette mensen, die respect , begrip en verdraagzaamheid naar anderen konden tonen.

Zo mogen ze van mij gelijk weer gaan beginnen met het oproepen van de dienstplichtigen in Nederland, maar volgens mij was dat al duidelijk. Voor jongens EN voor meisjes.
  maandag 22 september 2008 @ 12:44:49 #17
81601 Jikpunth
glow in the dark condoms...?
pi_61822389
Ik kan geen reële reden zien waarom de dienstplicht weer nodig zou zijn. Voor een oorlog aan de andere kant van de wereld zullen ze ons niet nodig hebben en mochten wij ooit aangevallen worden dan is de oorlog voorbij voordat we op de basis staan
how can you misplace your penis so badly that you need it to glow?
pi_61823537
Ach, als er mensen zijn die hun leven willen geven voor het "vaderland" dan moeten ze dat lekker doen. Ik hou ze niet tegen. Ik hoop ook dat deze mensen mij niets op willen leggen.

Zelf geloof ik niet dat ik mijn leven zou willen opofferen voor een zelf-gecreeerde natie-staat.
Was NL bijv. van Belgie geweest, had ik het ook best gevonden. Tis maar net met welke paplepel je opgegroeid bent.
Het concept Nederlands is bedacht door mensen, en daar zou ik zeker niet voor willen sterven.
Make my day!
pi_61824092
quote:
Natuurlijk zou ik dienstplicht weigeren. Ik laat me niet door anderen vertellen wat ik moet doen. Kom nou. Als 'onze leiders' willen dat bepaalde mensen afgeknald moeten worden, dan nemen ze zelf maar een geweer in hun hand.

Je bent echt een mongool als je het leger in gaat.
Eens
Ik heb geen behoefte om mensen neer te schieten
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  maandag 22 september 2008 @ 14:02:57 #20
211797 Esses
Splendide mendax
pi_61824260
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:44 schreef Jikpunth het volgende:
Ik kan geen reële reden zien waarom de dienstplicht weer nodig zou zijn. Voor een oorlog aan de andere kant van de wereld zullen ze ons niet nodig hebben en mochten wij ooit aangevallen worden dan is de oorlog voorbij voordat we op de basis staan
En wat als we aangevallen zouden worden (zoals eerder gezegd) overigens, 2e wereldoorlog waren we zo overlopen, maar enkel omdat ze vonden dat we ons moesten overgeven na het bombardement op Rotterdam. Anders hadden we het nog wel veel langer vol weten te houden (ja echt waar).

Overigens een dpl opleiden duurt 6 maand. Valt mee, je hebt wel voorbereidingstijd, daar zijn de inlichtingendiensten voor.

Overigens waarom er geen DPL is voor dames, het duurt ongeveer 2 keer zo lang, en is 3 keer zo duur om een vrouw voor een gevechtsfuntie op te leiden. Lullig eh? Overigens is 't niet het naampje van 't landje waar je voor vecht maar de waarden en normen. En laten we 't weer ff naar WO2 vechten, die waarden en normen die we toen spontaan opgedrongen kregen, mnee... dat heeft niets met die paplepel te maken. Maar dat zijn situaties die de meeste mensen hier niet kennen, zullen kennen en zich ook niet in kunnen inleven.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
  maandag 22 september 2008 @ 14:13:36 #21
78780 deedeetee
pi_61824497
quote:
Op maandag 22 september 2008 13:34 schreef agter het volgende:
Ach, als er mensen zijn die hun leven willen geven voor het "vaderland" dan moeten ze dat lekker doen. Ik hou ze niet tegen. Ik hoop ook dat deze mensen mij niets op willen leggen.

Zelf geloof ik niet dat ik mijn leven zou willen opofferen voor een zelf-gecreeerde natie-staat.
Was NL bijv. van Belgie geweest, had ik het ook best gevonden. Tis maar net met welke paplepel je opgegroeid bent.
Het concept Nederlands is bedacht door mensen, en daar zou ik zeker niet voor willen sterven.
Klinkt behoorlijk naïef

Wat denk je dat er gebeurt als een oorlog uitbreekt en een vijandig land de boel hier over neemt ? Dat die mensen je niks * op gaan leggen * dat ze je lekker je eigen gang laten gaan

Kijk eens rond naar wat er gebeurt in de landen waar een oorlog heerst......
Moord/plundering/verkrachting en een strenge contrôle op het gedrag van het overwonnen volk.
pi_61824700
quote:
Op maandag 22 september 2008 14:13 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Klinkt behoorlijk naïef

Wat denk je dat er gebeurt als een oorlog uitbreekt en een vijandig land de boel hier over neemt ? Dat die mensen je niks * op gaan leggen * dat ze je lekker je eigen gang laten gaan

Kijk eens rond naar wat er gebeurt in de landen waar een oorlog heerst......
Moord/plundering/verkrachting en een strenge contrôle op het gedrag van het overwonnen volk.
Tja, ik ben echter niet zo naief om te denken dat wij een ander land tegen zouden houden...dat lukt de vorige keer ook niet echt goed, toch?
Make my day!
  maandag 22 september 2008 @ 15:15:40 #23
78780 deedeetee
pi_61825812
quote:
Op maandag 22 september 2008 14:23 schreef agter het volgende:

[..]

Tja, ik ben echter niet zo naief om te denken dat wij een ander land tegen zouden houden...dat lukt de vorige keer ook niet echt goed, toch?
Nee dat klopt en dat hebben we geweten ook. Dus jij hebt geen problemen met een herhaling ? Ook niet als je dan beland in een situatie waar geweld een normale manier van heersen en corrigeren is ?

Mijn ouders hebben de oorlogsjaren in voormalig Ned.Indië uitgezeten. Geloof me dan ga je anders denken over het verdedigen van je land tegen invallende barbaren.

Ik heb 't niet over ingelijfd worden door België, maar over een vijandig land dat geweld niet schuwt maar het de gewoonste zaak van de wereld vind. Dat neerkijkt op een stelletje sukkeltjes dat zonder slag of stoot zich laat overnemen en overheersen, en die sukkels dan ook met de grootste minachting behandeld.

Als het ooit zover komt gaan we nog lachen met die figuren die niet aan dienstplicht moeten denken want ze willen zich door niemand iets laten zeggen
  maandag 22 september 2008 @ 15:19:39 #24
211797 Esses
Splendide mendax
pi_61825896
quote:
Op maandag 22 september 2008 15:15 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Nee dat klopt en dat hebben we geweten ook. Dus jij hebt geen problemen met een herhaling ? Ook niet als je dan beland in een situatie waar geweld een normale manier van heersen en corrigeren is ?

Mijn ouders hebben de oorlogsjaren in voormalig Ned.Indië uitgezeten. Geloof me dan ga je anders denken over het verdedigen van je land tegen invallende barbaren.

Ik heb 't niet over ingelijfd worden door België, maar over een vijandig land dat geweld niet schuwt maar het de gewoonste zaak van de wereld vind. Dat neerkijkt op een stelletje sukkeltjes dat zonder slag of stoot zich laat overnemen en overheersen, en die sukkels dan ook met de grootste minachting behandeld.

Als het ooit zover komt gaan we nog lachen met die figuren die niet aan dienstplicht moeten denken want ze willen zich door niemand iets laten zeggen
DDT, het WAAROM ze ons zo simpel binnen konden vallen let niemand op. Het was een diplomatiek besluit, geen besluit van defensie. Die hadden het nog wat langer volgehouden.
  maandag 22 september 2008 @ 15:36:58 #25
78780 deedeetee
pi_61826317
quote:
Op maandag 22 september 2008 15:19 schreef Esses het volgende:

[..]

DDT, het WAAROM ze ons zo simpel binnen konden vallen let niemand op. Het was een diplomatiek besluit, geen besluit van defensie. Die hadden het nog wat langer volgehouden.
Dat denk ik ook maar in die tijd had men ook al niet zo'n zin in oorlogsgeweld enzo

Mijn vader had een rijmpje over wat er in Indië gebeurde :
Nederland zei : rood-wit-blauw wij komen gauw ! en Japan zei : wit- met -een -rode-bal wij zijn er al !

Zoals oorlog tegenwoordig gevoerd word word is het niet echt iets voor een land als Nederland om goed van zich af te bijten. Te klein, niet agressief genoeg en veel te vredelievend.....

Maar daarom hoeven we toch geen kortzichtige,futloze, lafbekken te zijn
  maandag 22 september 2008 @ 19:07:17 #26
211797 Esses
Splendide mendax
pi_61831942
quote:
Op maandag 22 september 2008 15:36 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat denk ik ook maar in die tijd had men ook al niet zo'n zin in oorlogsgeweld enzo

Mijn vader had een rijmpje over wat er in Indië gebeurde :
Nederland zei : rood-wit-blauw wij komen gauw ! en Japan zei : wit- met -een -rode-bal wij zijn er al !

Zoals oorlog tegenwoordig gevoerd word word is het niet echt iets voor een land als Nederland om goed van zich af te bijten. Te klein, niet agressief genoeg en veel te vredelievend.....

Maar daarom hoeven we toch geen kortzichtige,futloze, lafbekken te zijn
In 't geval van een "verwachte" aanval, lees: 9 maand, is er zat tijd voor Nederland om zich voor te bereiden, lees: DPL invoegen, opleiden en neerplempen. Werkelijk tijd zat. En wij kunnen dan gerust een land als Duitsland weer op afstand houden.
  maandag 22 september 2008 @ 19:16:47 #27
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_61832240
quote:
Op maandag 22 september 2008 19:07 schreef Esses het volgende:

[..]

In 't geval van een "verwachte" aanval, lees: 9 maand, is er zat tijd voor Nederland om zich voor te bereiden, lees: DPL invoegen, opleiden en neerplempen. Werkelijk tijd zat. En wij kunnen dan gerust een land als Duitsland weer op afstand houden.
... en dan houden we een land als Duitsland voor een paar maanden op afstand, en vallen er zeer veel doden onder de soldaten, en worden er bommen gegooid op de steden, etc etc... en dan wat!?

Dan kun je ze net zo goed binnen laten lopen, accepteren dat je met strijd minder opschiet dan met 'overgave', en dan hopen dat de nieuwe leiders het beter met dit land voorhebben dan de idioten in Den Haag.
  maandag 22 september 2008 @ 19:17:42 #28
221210 bierzuipert
doe mij maar een cola
pi_61832268
ja ik zou zeker weigeren.....

alleen hoefde dat niet

want ik heb mezelf laten afkeuren

waarom?

Je denkt dat je alles hebt, je bent tevreden,
je bent zeker nooit in een droom uitgegleden.
De dienstplicht roept je en wat is de reden?
Je moet gaan vechten voor de vrede.
Dit is grote onzin en onterecht,
maar jij hebt niks te zeggen over goed en slecht.
Je vaderland beveelt en die zegt vecht,
ja, slavernij bestaat nog echt.

Alles wat je wordt geleerd draait om geweld,
hoe je medemens te doden wordt jou verteld.
Je eigen mening wordt uit je hoofd gepeld,
je wordt gewoon een pion op een slagveld.
Het leger lost problemen op door te moorden,
als er zogenaamd niet meer gepraat kan worden.
Je denkt tot moorden ben ik niet in staat,
maar je mist verantwoordelijkheid voor je daad.
Want je volgt blindelings bevelen op,
anders kost het misschien wel je eigen kop.

Je meerdere die beslist voor jou,
alleen omdat hij meer strepen heeft op zijn mouw.
Wapenfabrikanten produceren maar raak,
mensenlevens tellen niet, winst is de hoofdzaak.
Stel je voor dat alle legers vergaan,
dan zou er nooit meer oorlog en honger bestaan.
Want zelfs al maakt het leger niemand dood,
sterven daardoor nog mensen van de hongernood.
De bommen worden duurder en krachtiger,
maar maniakken vinden het juist prachtiger.

Je vecht in een oorlog tegen andere landen,
maar nooit voor jezelf, alleen voor een andere.
In een oorlog maakt het niets uit wie je bent,
je schiet op mensen die je nooit heb gekend.
Je noemt ze je vijand en alleen omdat
zij hun uniform in een ander (land hebben) gehad.
Het is je reinste vorm van discriminatie,
racisme, facisme, je lijkt wel een nazi.
Met ruzie tussen leiders heb je niets te maken,
dus vecht niet om dingen die jou niet raken.
Misschien zal dan ooit de dag nog komen,
dat alle mensen die van vrede dromen,
massaal weigeren om geweld te gebruiken,
en deze wereld zal niet meer naar rottend bloed ruiken.
  maandag 22 september 2008 @ 19:41:22 #29
211797 Esses
Splendide mendax
pi_61832983
quote:
Op maandag 22 september 2008 19:16 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

... en dan houden we een land als Duitsland voor een paar maanden op afstand, en vallen er zeer veel doden onder de soldaten, en worden er bommen gegooid op de steden, etc etc... en dan wat!?

Dan kun je ze net zo goed binnen laten lopen, accepteren dat je met strijd minder opschiet dan met 'overgave', en dan hopen dat de nieuwe leiders het beter met dit land voorhebben dan de idioten in Den Haag.
Om nog een keer terug te blikken, dat was niet zo. We hadden langer af kunnen wachten en de plannen kunnen vertragen waardoor andere landen de kans krijgen om zich te versterken om deze agressor af te kunnen weren. Maar dat is allemaal "geschiedenis".

En dat hopen... wat zouden ze beter moeten doen? Je doet echt net alsof je het hier slecht hebt en alles bagger is :-/, we zullen het maar niet gaan hebben over levenservaring dan... Ja je kan 90 zijn zonder levenservaring...
  dinsdag 23 september 2008 @ 09:04:40 #30
78780 deedeetee
pi_61843513
Duitsland en België die gaan hier echt niet binnenvallen hoor.

Waarom zouden ze ? Die hebben geen behoefte aan het uitoefenen van macht in Nederland en hebben ook geen religie die ze ons willen opdringen......
Die hebben echt wel genoeg aan hun eigen problemen
pi_61844124
quote:
Op maandag 22 september 2008 19:17 schreef bierzuipert het volgende:
Je denkt dat je alles hebt, je bent tevreden,
je bent zeker nooit in een droom uitgegleden.
De dienstplicht roept je en wat is de reden?
Je moet gaan vechten voor de vrede.
Dit is grote onzin en onterecht,
maar jij hebt niks te zeggen over goed en slecht.
Je vaderland beveelt en die zegt vecht,
ja, slavernij bestaat nog echt.

etc. etc.
Boehoe, links-pacifistisch gehuil. Gaat voorbij aan het feit dat als wij in de Koude Oorlog geen grote, sterke legers hadden gehad in West-Europa, we totaal geen kans maakten tegen de Russen. Maar ja, we hadden natuurlijk ook al onze geweertjes kunnen breken in de hoop dat de Russen dan hetzelfde zouden doen
pi_61847044
quote:
Op maandag 22 september 2008 19:16 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Eens. Als wij dat leger niet hadden, was Rotterdam ook niet gebombardeerd. Had veel doden gescheeld.
Dat leger was toch zinloos, want het had NOOIT kunnen winnen van de Duitsers.
Vond het eigenlijk meer een symbolische daad, dat het leger van ons het land ging verdedigen tegen de Duitsers...was al een verloren zaak voordat het begon.
Make my day!
pi_61847508
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 11:58 schreef agter het volgende:
Eens. Als wij dat leger niet hadden, was Rotterdam ook niet gebombardeerd. Had veel doden gescheeld.
Dat leger was toch zinloos, want het had NOOIT kunnen winnen van de Duitsers.
Vond het eigenlijk meer een symbolische daad, dat het leger van ons het land ging verdedigen tegen de Duitsers...was al een verloren zaak voordat het begon.
Tja, als ik mij niet verweerd had, had die crimineel mij niet verkracht. Daarom is het maar beter om iemand gewoon zijn gang te laten gaan als hij je bespringt.

Onzinnige redenering, natuurlijk. Was west-Europa niet zo naïef geweest, dan had zij wel degelijk kans gemaakt tegen Duitsland. Immers, zelfs met een ouderwetse kleine krijgsmacht als de onze wisten wij de Duitsers enkele gevoelige slagen te geven in de meidagen van 1940. Zo hebben wij zoveel vrachtvliegtuigen neergeschoten dat de Duitsers er voor de rest van de oorlog een tekort aan hadden.

Oorlog is vreselijk. Echter, wie vrede wil, moet zich voorbereiden op oorlog. Het is immers zwemmen of verzuipen. Wie niet zwemmen wil, moet als consequentie accepteren dat hij verzuipt. Zo is het precies eender met oorlog.
pi_61848834
Ik heb er geen moeite mee dat anderen zichzelf zo graag als verdedigers van het vaderland op willen werpen...Ga lekker je gang. Van mij hoeft het niet, en mag iedereen het zelf bepalen of ie zich daarvoor laat lenen.
Make my day!
pi_61849409
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 13:20 schreef agter het volgende:
Ik heb er geen moeite mee dat anderen zichzelf zo graag als verdedigers van het vaderland op willen werpen...Ga lekker je gang. Van mij hoeft het niet, en mag iedereen het zelf bepalen of ie zich daarvoor laat lenen.
Ok dat mag jij vinden omdat wij simpelweg op dit moment in een land leven waar jij de vrijheid hebt om dat te zeggen. Maar zodra de verplichting er is, ben je dus niet meer vrij om dat zo maar te vinden, dan zal je toch echt aan de bak moeten.
pi_61850025
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 13:47 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Ok dat mag jij vinden omdat wij simpelweg op dit moment in een land leven waar jij de vrijheid hebt om dat te zeggen. Maar zodra de verplichting er is, ben je dus niet meer vrij om dat zo maar te vinden, dan zal je toch echt aan de bak moeten.
Precies. Op dit moment zou ik iedere vorm van dienstplicht weigeren.
Mocht het om welke reden dan ook opeens ingevoerd worden, dan bepaal ik zelf wel welke consequenties ik daaruit trek.
Kan heel goed zijn dat ik wel degelijk ondersteuning aan de medemens zou verlenen door in een ziekenhuis oid te gaan werken. Ik zou dat uit respect voor mensen doen, en evengoed de vijand medice zorg verlenen, een mens is een mens.

Maar als de staat bepaalt dat ik wapens zou moeten dragen en eventueel mensen zou moeten vermoorden zou ik dat ten alle tijden weigeren.

In uiterste consequentie zou ik naar het buitenland gaan, om rustig mijn leven voort te zetten.
Make my day!
  dinsdag 23 september 2008 @ 14:30:31 #37
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_61850248
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 12:18 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Tja, als ik mij niet verweerd had, had die crimineel mij niet verkracht. Daarom is het maar beter om iemand gewoon zijn gang te laten gaan als hij je bespringt.

Onzinnige redenering, natuurlijk. Was west-Europa niet zo naïef geweest, dan had zij wel degelijk kans gemaakt tegen Duitsland. Immers, zelfs met een ouderwetse kleine krijgsmacht als de onze wisten wij de Duitsers enkele gevoelige slagen te geven in de meidagen van 1940. Zo hebben wij zoveel vrachtvliegtuigen neergeschoten dat de Duitsers er voor de rest van de oorlog een tekort aan hadden.

Oorlog is vreselijk. Echter, wie vrede wil, moet zich voorbereiden op oorlog. Het is immers zwemmen of verzuipen. Wie niet zwemmen wil, moet als consequentie accepteren dat hij verzuipt. Zo is het precies eender met oorlog.
Je vergelijking gaat alleen niet op.
Je moet het vergelijken met een gast van 200 KG die een meid van 50 kg wilt verkrachten. Die meid gaat dan dus sowieso verkracht worden (ervan uitgaande dat ze geen EXTRA wapens heeft), maar als ze dan ook nog gaat tegenspurtelen dan krijgt ze ook nog een paar beuken tegen haar kop aan, en loopt ze het risico om achteraf nog een mes in haar lijf te krijgen.

Kijk, als je kansen hebt om te winnen, dan zul je dat altijd moeten doen. Maar als wij aangevallen en bezet worden door Rusland of Amerika, dan blijf ik rustig binnen zitten, zet een DVD-tje op, en wacht het rustig af wat de nieuwe politieke leiders allemaal van plan zijn met dit stukje land. Kom nou. Ik ga me leven niet geven voor een zinloze strijd.
pi_61850274
Yi-Long, natuurlijk. JIj hebt nooit gehoord van trots? Sommige dingen moet je gewoon.
pi_61850322
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 14:30 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Kijk, als je kansen hebt om te winnen, dan zul je dat altijd moeten doen. Maar als wij aangevallen en bezet worden door Rusland of Amerika, dan blijf ik rustig binnen zitten, zet een DVD-tje op, en wacht het rustig af wat de nieuwe politieke leiders allemaal van plan zijn met dit stukje land. Kom nou. Ik ga me leven niet geven voor een zinloze strijd.
Punt is ook dat als je die beslissing (wel of niet aanvallen / verdedigen) over laat aan een stelletje generaals, dat je dus ook je leven in handen van die mensen legt. En eigenlijk vind ik het nogal dom om dat te doen.
Make my day!
pi_61850400
Haha Yi-Long, waarom geef je niet toe dat je een schijterd bent. Wat een onzin weer, allejezus.
pi_61850404
Sodeju! is nog meer gepast.
pi_61851028
Lol, daar nek je jezelf. Dat laatste stukje.
pi_61851288
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 14:38 schreef Yi-Long het volgende:
Maar ik heb geen enkele behoefte om te vechten voor 'het land'. Ik heb ook niets met dit land, krijg geen tranen in mijn ogen van het volkslied, ik heb niets met de NL vlag, en de koningin mogen ze ook deporteren wat mij betreft.
Stel dat je in zee drijft. Je zegt: 'Ik vind mijn eigen leven het niet om voor te zwemmen'. Dan is de uiteindelijke consequentie dat je verdrinkt. Zo is het ook met de landsverdediging. Wie niet bereid is voor zijn land te vechten (wat gezien de harde realiteit onontkoombaar is), zal moeten accepteren dat zijn land vernietigd zal worden.

Een nationalist kan ik mijzelf niet noemen, maar ik ben van mening dat als men wil dat ons land behouden blijft, daarvoor gevochten moet worden. Wil je dan niet, dan is je land je blijkbaar niets waard en is het beter als je afvraagt waarom je niet nu meteen vertrekt. Zie het als met een vriendengroep: wil je die behouden, dan zul je er actief in moeten zijn.
pi_61851625
Scaurus verwoordt het gewoon weer geweldig. Yi-Long, luister naar hem.

Verdrinken zul je!
  dinsdag 23 september 2008 @ 15:35:06 #45
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_61851689
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 15:16 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Stel dat je in zee drijft. Je zegt: 'Ik vind mijn eigen leven het niet om voor te zwemmen'. Dan is de uiteindelijke consequentie dat je verdrinkt. Zo is het ook met de landsverdediging. Wie niet bereid is voor zijn land te vechten (wat gezien de harde realiteit onontkoombaar is), zal moeten accepteren dat zijn land vernietigd zal worden.

Een nationalist kan ik mijzelf niet noemen, maar ik ben van mening dat als men wil dat ons land behouden blijft, daarvoor gevochten moet worden. Wil je dan niet, dan is je land je blijkbaar niets waard en is het beter als je afvraagt waarom je niet nu meteen vertrekt. Zie het als met een vriendengroep: wil je die behouden, dan zul je er actief in moeten zijn.
Onzin. Als ik in het water lig, dan zwem ik. Maar als ik weiger om mijn land te verdedigen betekent dat niet dat ik dood ga, of iets opgeef. Den Haag is al druk bezig dit land te verneuken. Met een nieuw bewind zouden we waarschijnlijk beter af zijn, dus dan voel ik helemaal niet de behoefte om me in te spannen om te vechten tegen een overmacht.
pi_61851810
Pff waarom probeer je het nog Yi-Long? Je bent met de grond gelijk gemaakt door Scaurus. Ik zou me hier nooit meer durven vertonen na zo een lyrische post.

Jij moest eens weten wat er met je gebeurt als je je diensplicht zou weigeren in een ander land, verwend mannetje.
pi_61852335
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 15:35 schreef Yi-Long het volgende:
Maar als ik weiger om mijn land te verdedigen betekent dat niet dat ik dood ga, of iets opgeef.
Indien jouw instelling breedgedragen wordt, dan betekent dat dat er geen functionerende krijgsmacht meer is. Vroeg of laat zal ons land dan onder de voet gelopen worden. De zestig jaar vrede die nu in Europa heersen is immers een kort intermezzo in de bloedige geschiedenis van Europa: er is alle reden te denken dat met de overbevolking en klimaatverandering conflicten ontstaan, ook in Europa.

Maar goed, je kan ook stellen dat jouw mentaliteit alleen voor jouzelf is en dat een groot deel van de bevolking moet blijven geloven in het ideaal van een strijdbaar Nederland. In dat geval ben je een freerider die meelift op de inspanning van anderen zonder zelf iets bij te dragen.
quote:
Den Haag is al druk bezig dit land te verneuken. Met een nieuw bewind zouden we waarschijnlijk beter af zijn, dus dan voel ik helemaal niet de behoefte om me in te spannen om te vechten tegen een overmacht.
Wij mogen God op onze knieën danken voor het bestuur en de politiek die wij hebben. Wij leven in welvaart, kennen weinig armoede en nog minder geweld. Wij zijn de eerste generatie die zonder honger en ontbering opgroeit. Dat is een groot goed, maar wel een goed dat actief behouden moet worden. Immers, chaos en geweld liggen altijd op de loer. Ze moeten altijd op afstand gehouden worden. De krijgsmacht speelt daar een belangrijke rol in. Zij bewaken onze welvaart, onze vrijheid. People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.

Ik speel niet graag op de man, maar krijg het gevoel dat de onverschilligheid tegenover de krijgsmacht voortkomt uit een grote verwendheid en onwetendheid. Maar weinig jongeren weten dat de vrijheid en welvaart waarin zij nu leven bevochten zijn door rough men. Vrijheid heeft een prijs. Die prijs moeten wij bereid zijn te betalen. Willen wij dat niet of draaien wij onverschillig het hoofd weg, dan zullen wij onze vrijheid verliezen en veroordeelt worden tot een leven dat brutish, nasty and short is.
pi_61852709
Godver, Scaurus.

Nederlanders zijn tegenwoordig zo snel met de conclusie "Den Haag verneukt Nederland". Ze moesten eens weten. Ondankbare honden!
pi_61853073
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 15:16 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Nee hoor...je kunt er ook voor zorgen dat er genoeg anderen zijn die bereid zijn hun land te verdedigen...kwestie van indoctrinatie is dat...
En zo te lezen zijn er hier genoeg bij DEF.

Edit: Nu ik er over na denk, het is meestal ook het arme gedeelte van de bevolking die de oorlogen moeten uitvechten. Hoe zou dat komen? Je hoort nooit dat ministers als eerste hun zonen sturen...

[ Bericht 7% gewijzigd door agter op 23-09-2008 16:41:54 ]
Make my day!
pi_61853808
quote:
AMSTERDAM - Minister Eimert van Middelkoop (Defensie) was "heel blij" dat hij in de jaren zeventig "op een wettige wijze" de toen nog bestaande militaire dienstplicht niet hoefde te vervullen.

Dat zegt hij in een artikel in Vrij Nederland dat woensdag verschijnt.

De bewindspersoon kreeg van 1973 tot 1979 uitstel wegens 'persoonlijke onmisbaarheid' voor de GPV-fractie in de Tweede Kamer, waar hij medewerker van was. Van Middelkoop geeft aan moeite met gezag te hebben.

"Tijdens die twee dagen militaire keuring voelde ik: Dit is helemaal niets voor mij. Hier ga ik doodongelukkig van worden. Het is een vorm van eigenzinnigheid."
....
http://www.nu.nl/news/175(...)n_dienst_hoefde.html
quote:
Van Middelkoop zegt dat hij moeite heeft met gezag. 'Het woord gezag zit niet echt in mijn vocabulaire.'
http://www.vn.nl/Verhalen(...)DienstBenGeweest.htm
Een hele gezonde instelling, lijkt me~!
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')