Ook in het geval dat...quote:Op maandag 22 september 2008 00:16 schreef Yi-Long het volgende:
Je bent echt een mongool als je het leger in gaat.
quote:Op maandag 22 september 2008 07:33 schreef Domai het volgende:
wordt aan Nederland de oorlog verklaard, dan wil ik graag deel uitmaken aan het verdedigen van Nederland.
Waarom niet?quote:Op maandag 22 september 2008 11:21 schreef petre86 het volgende:
Ik zou niet in een gewapende positie willen zitten, logistiek of geneeskundig, genie, beleid, whatever.. wel.
Natuurlijk bestaat het. Waarom!? Omdat er teveel idioten zijn die het leger in gaan. Oorlog heeft weinig met ideologie etc te maken. Het gaat om GELD en MACHT. Oorlog is een business, waar bepaalde bedrijven schandalig rijk van worden. Tja... dat is leuk voor hen, maar daar ga ik me verder niet voor opofferen.quote:Op maandag 22 september 2008 11:20 schreef deedeetee het volgende:
Nee, ik ga ervan uit dat als de dienstplicht weer word ingevoerd daar een goede reden voor is.
Ik moet niks van oorlog hebben maar het heeft geen zin om net te doen of het niet bestaat.......
Nederland kan me verder gestolen worden. Als de oorlog aan NL wordt verklaart dan probeer ik zo snel mogelijk mijn gezin het land uit te krijgen naar een veiligere plek. Mocht dat niet mogelijk zijn, dan blijf ik, met een geweer in mijn hand, gewoon thuis binnen zitten en schiet ik alles en iedereen af die door de voordeur probeert te komen.quote:
In vele opzichten laat jij al door anderen vertellen wat je moet doen. Je haalt inentingen voor vakantie, gaat naar de openbare school en gaat met je kind naar het consultatiebureau. De staat bepaalt al voor een groot deel wat jij wel en niet mag doen. In die zin is het ook goed dat wij tegen dienstplicht zijn als het bestaan van ons land niet bedreigd wordt.quote:Op maandag 22 september 2008 00:16 schreef Yi-Long het volgende:
Natuurlijk zou ik dienstplicht weigeren. Ik laat me niet door anderen vertellen wat ik moet doen. Kom nou.
Principes. Ben niet voor agressors. Vredesmissies, verdediging van grondgebied mij best, maar dat ondersteun ik dan wel waar mijn kunde het best tot zijn recht komt.quote:
Laten wij die redenering dan even toepassen op vijfenzestig jaar geleden. Wat had jij als Nederlander ervan gevonden als de Amerikanen en Britten hetzelfde hadden gezegd? Nederland kan ons wel gestolen worden, zouden ze dan hebben gedacht. Zou dit niet enorm egocentrisch zijn, zonder oog voor het welzijn van andere mensen die door kwade machten overwonnen zijn?quote:Op maandag 22 september 2008 12:03 schreef Yi-Long het volgende:
Nederland kan me verder gescholen worden. Als de oorlog aan NL wordt verklaart dan probeer ik zo snel mogelijk mijn gezin het land uit te krijgen naar een veiligere plek.
Het mooie is dat die mongolen dan ook jouw huis zullen verdedigen.quote:Op maandag 22 september 2008 12:03 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Nederland kan me verder gescholen worden. Als de oorlog aan NL wordt verklaart dan probeer ik zo snel mogelijk mijn gezin het land uit te krijgen naar een veiligere plek. Mocht dat niet mogelijk zijn, dan blijf ik, met een geweer in mijn hand, gewoon thuis binnen zitten en schiet ik alles en iedereen af die door de voordeur probeert te komen.
Dan mochten we nu lekker hard over de snelweg racen, betaalden we minder belasting, en waren de boodschappen goedkoper!quote:Op maandag 22 september 2008 12:11 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Laten wij die redenering dan even toepassen op vijfenzestig jaar geleden. Wat had jij als Nederlander ervan gevonden als de Amerikanen en Britten hetzelfde hadden gezegd? Nederland kan ons wel gestolen worden, zouden ze dan hebben gedacht. Zou dit niet enorm egocentrisch zijn, zonder oog voor het welzijn van andere mensen die door kwade machten overwonnen zijn?
quote:Op maandag 22 september 2008 12:21 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Inderdaad. Als een hersenloze idioot je laten uitzenden naar de andere kant van de wereld omdat een paar gappies in Den Haag dat zinvol vinden, waarna je de problemen daar alleen maar verergert voor de burgers daar, dat is natuurlijk uitermate bewonderingswaardig.
...en als ik er nou vertrouwen in had dat het echt een 'opbouwmissie' was, waarbij je de situatie daar daadwerkelijk beter maakt... OK... dan is er iets voor te zeggen. Maar dat is meestal gewoon niet het geval.
Eensquote:Op maandag 22 september 2008 00:16 schreef Yi-Long het volgende:
Natuurlijk zou ik dienstplicht weigeren. Ik laat me niet door anderen vertellen wat ik moet doen. Kom nou. Als 'onze leiders' willen dat bepaalde mensen afgeknald moeten worden, dan nemen ze zelf maar een geweer in hun hand.
Je bent echt een mongool als je het leger in gaat.
En wat als we aangevallen zouden worden (zoals eerder gezegd) overigens, 2e wereldoorlog waren we zo overlopen, maar enkel omdat ze vonden dat we ons moesten overgeven na het bombardement op Rotterdam. Anders hadden we het nog wel veel langer vol weten te houden (ja echt waar).quote:Op maandag 22 september 2008 12:44 schreef Jikpunth het volgende:
Ik kan geen reële reden zien waarom de dienstplicht weer nodig zou zijn. Voor een oorlog aan de andere kant van de wereld zullen ze ons niet nodig hebben en mochten wij ooit aangevallen worden dan is de oorlog voorbij voordat we op de basis staan
Klinkt behoorlijk naïefquote:Op maandag 22 september 2008 13:34 schreef agter het volgende:
Ach, als er mensen zijn die hun leven willen geven voor het "vaderland" dan moeten ze dat lekker doen. Ik hou ze niet tegen. Ik hoop ook dat deze mensen mij niets op willen leggen.
Zelf geloof ik niet dat ik mijn leven zou willen opofferen voor een zelf-gecreeerde natie-staat.
Was NL bijv. van Belgie geweest, had ik het ook best gevonden. Tis maar net met welke paplepel je opgegroeid bent.
Het concept Nederlands is bedacht door mensen, en daar zou ik zeker niet voor willen sterven.
Tja, ik ben echter niet zo naief om te denken dat wij een ander land tegen zouden houden...dat lukt de vorige keer ook niet echt goed, toch?quote:Op maandag 22 september 2008 14:13 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Klinkt behoorlijk naïef![]()
Wat denk je dat er gebeurt als een oorlog uitbreekt en een vijandig land de boel hier over neemt ? Dat die mensen je niks * op gaan leggen * dat ze je lekker je eigen gang laten gaan![]()
Kijk eens rond naar wat er gebeurt in de landen waar een oorlog heerst......
Moord/plundering/verkrachting en een strenge contrôle op het gedrag van het overwonnen volk.
Nee dat klopt en dat hebben we geweten ook. Dus jij hebt geen problemen met een herhaling ? Ook niet als je dan beland in een situatie waar geweld een normale manier van heersen en corrigeren is ?quote:Op maandag 22 september 2008 14:23 schreef agter het volgende:
[..]
Tja, ik ben echter niet zo naief om te denken dat wij een ander land tegen zouden houden...dat lukt de vorige keer ook niet echt goed, toch?
DDT, het WAAROM ze ons zo simpel binnen konden vallen let niemand op. Het was een diplomatiek besluit, geen besluit van defensie. Die hadden het nog wat langer volgehouden.quote:Op maandag 22 september 2008 15:15 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee dat klopt en dat hebben we geweten ook. Dus jij hebt geen problemen met een herhaling ? Ook niet als je dan beland in een situatie waar geweld een normale manier van heersen en corrigeren is ?
Mijn ouders hebben de oorlogsjaren in voormalig Ned.Indië uitgezeten. Geloof me dan ga je anders denken over het verdedigen van je land tegen invallende barbaren.
Ik heb 't niet over ingelijfd worden door België, maar over een vijandig land dat geweld niet schuwt maar het de gewoonste zaak van de wereld vind. Dat neerkijkt op een stelletje sukkeltjes dat zonder slag of stoot zich laat overnemen en overheersen, en die sukkels dan ook met de grootste minachting behandeld.
Als het ooit zover komt gaan we nog lachen met die figuren die niet aan dienstplicht moeten denken want ze willen zich door niemand iets laten zeggen
Dat denk ik ook maar in die tijd had men ook al niet zo'n zin in oorlogsgeweld enzoquote:Op maandag 22 september 2008 15:19 schreef Esses het volgende:
[..]
DDT, het WAAROM ze ons zo simpel binnen konden vallen let niemand op. Het was een diplomatiek besluit, geen besluit van defensie. Die hadden het nog wat langer volgehouden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |