Er wordt hier niet afgegeven op "laffe profiteurs" en wordt hier afgegeven op mensen die buitengewoon disrespectvol zijn t.o.v. militairen. Mensen die beweren dat je "echt een mongool bent als je het leger ingaat" verdienen het om figuurlijk in de stront getrapt te worden door diezelfde militairen.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:32 schreef Tha_Erik het volgende:
Valt me op dat er hier echt weinig ruimte is voor een negatief beeld over defensie en dienstplicht. Je móet het allemaal goed vinden en je móet 100% achter dienstplicht staan, anders ben je een laffe profiteur, slotje dan maar?
quote:Op woensdag 24 september 2008 19:50 schreef LSS het volgende:
[..]
Er wordt hier niet afgegeven op "laffe profiteurs" en wordt hier afgegeven op mensen die buitengewoon disrespectvol zijn t.o.v. militairen. Mensen die beweren dat je "echt een mongool bent als je het leger ingaat" verdienen het om figuurlijk in de stront getrapt te worden door diezelfde militairen.
Ik heb ik mijn leven al vaak genoeg bewezen dat ik niet LAF ben.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:03 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Als 'idioten' zoals hij niet zo hard zouden terugvechten, zal die tegenstander meteen zonder enige weerstand hun wil aan iedereen op kunnen leggen. Zoals een mooie gele ster op je borst, om maar wat te noemen.
Echt, wat een misselijk ventje ben jij. Je bent inderdaad LAF. Laf omdat je niet zou helpen om een land waar jij ALLES aan te danken hebt te verdedigen. Laf omdat je niet zou helpen om ook ANDERMANS vrouw en kinderen te verdedigen, ipv alleen je eigen gezinnetje.
Je BENT ook een mongool als je anderen laat beslissen over wat je wel en niet mag/moet doen, in ruil voor een loontje.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:50 schreef LSS het volgende:
[..]
Er wordt hier niet afgegeven op "laffe profiteurs" en wordt hier afgegeven op mensen die buitengewoon disrespectvol zijn t.o.v. militairen. Mensen die beweren dat je "echt een mongool bent als je het leger ingaat" verdienen het om figuurlijk in de stront getrapt te worden door diezelfde militairen.
Liefje, bedenk je nu eens wat je alweer zegt. Als jij het juist kan onderbouwen in plaats van met onzin dat een invallende macht het alleen maar beter kan doen. Maar nee dat kan jij niet, want jij bent zo wereldvreemd als het maar kan. Sorry. Ook dat wij enkel slecht zouden doen door te verdedigen, nee sorry. Werkelijk wereldvreemd.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:29 schreef agter het volgende:
De vraag in dit topic was: zou je dienstplicht weigeren?
En zodra iemand schrijft "Ja dat zou ik weigeren omdat...", wordt hij hier voor een misselijk en laf ventje uitgemaakt.
Ik vind dit niet getuigen van enig respect voor iemand met een andere mening.
Heb de indruk dat de mensen die zo agressief reageren zelf bij defensie zitten. En dat sterkt mijn mening alleen maar dat defensie een vergaarbak van de maatschappij is.
Geen wonder dat ze zo moeilijk aan personeel kunnen komen. Wie wil er nou tussen dit soort mensen werken?
Tha_Erik, gaypride weet je nog. Ja dat was ik. Degene die jij als een homohater bestempelde. Nee, je bent weer selectief aan 't lezen, er is al vaak zat gezegd dat je er niet 100% achter hoeft te staan. En een negatief beeld? 't is maar jammer dat ik deze niet over homo's heb, anders mocht jij mij weer lekker afvallen hequote:Op woensdag 24 september 2008 19:32 schreef Tha_Erik het volgende:
Valt me op dat er hier echt weinig ruimte is voor een negatief beeld over defensie en dienstplicht. Je móet het allemaal goed vinden en je móet 100% achter dienstplicht staan, anders ben je een laffe profiteur, slotje dan maar?
9-5 ben jij "eigendom" van je baas. Mongool.quote:Op woensdag 24 september 2008 20:09 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Je BENT ook een mongool als je anderen laat beslissen over wat je wel en niet mag/moet doen, in ruil voor een loontje.
Of de bezetter ziet je toegevoegde waarde die je als individueel hebt dankzij je opleiding/ervaring en geeft je werk in een fabriek of kantoor - zoals je dat nu ook al deedquote:Op dinsdag 23 september 2008 15:16 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Stel dat je in zee drijft. Je zegt: 'Ik vind mijn eigen leven het niet om voor te zwemmen'. Dan is de uiteindelijke consequentie dat je verdrinkt. Zo is het ook met de landsverdediging. Wie niet bereid is voor zijn land te vechten (wat gezien de harde realiteit onontkoombaar is), zal moeten accepteren dat zijn land vernietigd zal worden.
Waarom moet je per-se weg als iets je niets waard is? Ik leef hier m'n leven en ben van toegevoegde waarde voor de maatschappij d.m.v. m'n werk, belasting, bestedingen en wie weet omdat ik goed scoor in waterpolo, punt. Ik geef aan de maatschappij en de maatschappij geeft aan mij. Echter kan ik ook zonder deze maatschappij (en dus in een andere wonen of het door een andere laten overnemen/vervangen): ik leef samen met de Maatschappij, als zijnde in een wederzijds contract, niet voor de Maatschappij, als zijnde ter beschikking gesteld.quote:Wil je dan niet, dan is je land je blijkbaar niets waard en is het beter als je afvraagt waarom je niet nu meteen vertrekt. Zie het als met een vriendengroep: wil je die behouden, dan zul je er actief in moeten zijn.
...en ik zou dus ook niet gaan werken voor een idioot die misbruik zou maken van dat machtsverschil door mij achterlijke nutteloze kutklusjes te laten doen, en me te commanderen alsof ik een hond ben.quote:Op woensdag 24 september 2008 20:43 schreef Esses het volgende:
9-5 ben jij "eigendom" van je baas. Mongool.
als iedereen weggaat die hier voor laf wordt uitgemaakt wie betaalt dan het salaris van de militairen?quote:Op donderdag 25 september 2008 00:33 schreef emokid het volgende:
Ga toch naar China als je Nederland toch zo verneukt vindt.
In het bedrijfsleven heb je een stuk meer vrijheid dan in het leger. We mogen ons eigen uiterlijk bepalen, hoeven niet op appel, en hoeven de baas ook niet te groeten als we dat niet willen. Het is makkelijker om naar een andere baan te gaan, en soms kun je zelfs kiezen op welke tijden je kunt werken. En omdat je kunt kiezen waar je werkt, vooral met een laag aantal werklozen en een hoop vacatures, kun je makkelijk gedag zeggen tegen bazen die je behandelen als hun eigendom.quote:Op woensdag 24 september 2008 20:43 schreef Esses het volgende:
9-5 ben jij "eigendom" van je baas.
quote:De dienstplicht is dan wel afgeschaft maar zover ik weet heeft de overheid nog altijd de 'optie' om bijvoorbeeld mijzelf toch op te roepen in bepaalde gevallen.
Ik zelf ben fel tegen het idee dat een overheid zou bepalen of ik voor een land moet gaan vechten enkel omdat ik er toevallig geboren ben. Ik zie mezelf wel in staat dat als mij verplicht wordt om in dienst te gaan ik nog liever een eigen strijd met de overheid aanga dan met de vijand van dat moment.
Er ligt echter wel een verschil tussen welke situatie het betreft, of we bv aangevallen worden of zelf een oorlog zijn begonnen.
Maar iig no way dat ik strijd voor iets waar ik niet achter sta.
Hoe zouden jullie handelen? Hoever zouden jullie gaan om onder de verplichting proberen uit te komen? Gevangenisstraf van enkele maanden te doen, maar levenslang ook? Wat als de doodstraf weer ingesteld wordt voor de 'verraders'?
Of zou je ten alle tijden Nederland verdedigen, hoe de oorlog ook tot stand is gekomen?
In 't bedrijfsleven je eigen uiterlijk bepalen? Serveerster met een gothic uiterlijk? Eeeh, ga zo maar door? Bij defensie mag je ook je eigen uiterlijk bepalen, vereiste? VERZORGT! niet meer.quote:Op donderdag 25 september 2008 09:10 schreef zuchtje het volgende:
[..]
In het bedrijfsleven heb je een stuk meer vrijheid dan in het leger. We mogen ons eigen uiterlijk bepalen, hoeven niet op appel, en hoeven de baas ook niet te groeten als we dat niet willen. Het is makkelijker om naar een andere baan te gaan, en soms kun je zelfs kiezen op welke tijden je kunt werken. En omdat je kunt kiezen waar je werkt, vooral met een laag aantal werklozen en een hoop vacatures, kun je makkelijk gedag zeggen tegen bazen die je behandelen als hun eigendom.
Het beeld wat de burger heeft van de hiërarchie in het leger is redelijk lomp. De top bepaald wat de laagste rang moet doen, en de laagste rang moet goed in het gareel gehouden worden, want anders gaan ze los. Omdat ze zoveel discipline nodig hebben zullen ze wel asociaal zijn. Gooi er wat negatief nieuws bij van soldaten die burgers aftuigen en het beeld is compleet. De flitsende reclamespotjes zijn wel leuk en aardig, maar daar verandert het beeld niet door.
Nutteloze kutklusjes kan ik mij echt niet herinneren dat ik die gedaan heb... Commanderen alsof ik een hond ben? Net zo min eigenlijk...quote:Op donderdag 25 september 2008 00:30 schreef Yi-Long het volgende:
Sowieso ben ik er op tegen dat er zomaar slotjes worden gegooid op topics waar gewoon nog lekker gediscusseerd wordt.
[..]
...en ik zou dus ook niet gaan werken voor een idioot die misbruik zou maken van dat machtsverschil door mij achterlijke nutteloze kutklusjes te laten doen, en me te commanderen alsof ik een hond ben.
Iedereen die WEL voor zo'n soort baas werkt, in zo'n soort baan, en dat pikt.... die is ook een mongool.
Dat moet je ook niet willen nee, dus waarom een gigaleger?quote:Op donderdag 25 september 2008 14:17 schreef Esses het volgende:
Wij een leger groot genoeg om Europa in te nemen? Laat me niet lachen
Den Haag BAKT er ook niets van. Heeft ook weinig meer met een democratie te maken, maar is een schijndemocratie geworden, mede door de leugens, de blunders, de bureaucratie, en de versnippering van politieke partijen.quote:Op donderdag 25 september 2008 14:59 schreef wanno het volgende:
@ Yi-Long:
Je loopt te mekkeren dat Den Haag er niks van bakt, en dat maw Bush het beter kan, terwijl hij nog oorlogs zuchtiger is dan Den Haag?
Jij bent zeker zon figuur die op de verkiezingsdag lekker thuis op de bank blijft met je vrouw en kindertjes, en te lui is om even naar het stemlokaal even vederop te lopen...Om vervolgens weer te gaan klagen dat Den Haag het niet kan...Terwijl meneer zich niet heeft laten horen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |