Ach, bedrijfsauto's zijn toch al spuuglelijk, maar de dodehoekspiegel geeft je veel beter beeld van wat er rond je auto gebeurt.quote:Op zondag 21 september 2008 14:06 schreef deepart het volgende:
[..]
fucking lelijk zo'n ding... Ik rij me nog liever een verlamming, dan dat ik met zo spiegel rond rij..
Dat dan weer nietquote:Op zondag 21 september 2008 14:23 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dat is mijn punt dus ook. Als je aan het lessen bent, word je enorm geholpen door die "L", omdat het overige verkeer dan rekening met je houdt. Meer afstand, meer geduld, véél meer aandacht.
Ga je vervolgens in een normale auto rijden, dan mis je echt het effect dat die "L" op het verkeer heeft... Niet dat mensen het niet opmerken als je ietwat gespannen in de auto zit, maar ze zullen lang niet zoveel begrip op kunnen brengen als wanneer je in een lesauto rijdt..
Jesus wat een beestquote:Op zondag 21 september 2008 14:25 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Niet de top, wel redelijk snel voor een autootje van 900 kg.
Idee van de turbo:
[ afbeelding ]
Mijn baas wil het.quote:Op zondag 21 september 2008 14:20 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Waarom zou je dan je rijbewijs gaan halen? Als je alleen maar een papiertje hebt, maar totaal geen ervaring op wil doen, word je vanzelf een gevaar op de weg.
Dat snap ik allemaal ook wel. Het is trouwens niet zozeer dat ik gespannen achter het stuur zit, het is meer dat ik simpelweg onvoldoende overzicht heb ik complexe situaties.quote:Die ervaring heb je echt nodig om veilig te kunnen rijden. Je moet je verkeersinzicht nog ontwikkelen en als je beter in de gaten hebt hoe alles werkt, zal je ook rustiger achter het stuur zitten. Niet dat het leuk wordt (hoeft ook niet), maar je bent dan tenminste goed in staat om veilig en gecontroleerd van A naar B te komen.
Je merkt het gelijk als iemand gespannen achter het stuur zit en zulke mensen maken rare fouten.
Deze volvo vind ik dan ook wel heel lochtquote:Op zondag 21 september 2008 14:25 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Niet de top, wel redelijk snel voor een autootje van 900 kg.
Idee van de turbo:
[ afbeelding ]
Over kneuzen gesprokenquote:Op zondag 21 september 2008 13:12 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Jij bent de echte kneus hier, volgens mij.
Als je de OP had gelezen, zag je dat TS zich volledig bewust is van zijn beginnersfase en bijbehorende foutjes.
Maar jij reedt natuurlijk meteen foutloos.
Hoe wil je dat anders doen?quote:Op zondag 21 september 2008 14:00 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dodehoekspiegels ftw. Zo'n simpele aanvulling, maar oh zo handig.
Wat de TS betreft, moet 'ie gewoon véél meer aandacht hebben voor wat er achter hem gebeurt. Het kan je dan haast niet gebeuren dat er iets in je dode hoek zit zonder dat jij dat in de gaten hebt, want als je voldoende aandacht hebt voor het verkeer achter je, zie je zo'n auto als in de OP ruim op tijd naderen.
Controleer voor je van baan verandert goed alle spiegels en kijk over je schouder. Geef richting aan vóórdat je van baan wisselt. Als je dan toch iemand gemist hebt, kan diegene tenminste nog jouw fout herstellen, maar dan moet je wel laten zien wat je gaat doen.
En een Ford Ka 1.3 wil met z'n krappe zestig paardenkrachtjes niet veel harder dan 150 (op de teller zal dat iets meer dan 160 zijn) en dan moet je al niet tegen de wind in rijden of de airco aan hebben staan. Komt bij dat de motor dan behoorlijk veel verbruikt en de rijwind best wel veel herrie maakt. Het is geen autootje om mee te "racen" () op de snelweg.
Dat je jezelf een verlamming rijdt moet je zelf weten, maar dat je iemand anders een verlamming rijdt is natuurlijk ook nog een mogelijkheid. Had je die al eens overwogen?quote:Op zondag 21 september 2008 14:06 schreef deepart het volgende:
[..]
fucking lelijk zo'n ding... Ik rij me nog liever een verlamming, dan dat ik met zo spiegel rond rij..
Nee, nog niet iniedergeval..quote:Op zondag 21 september 2008 16:20 schreef maedel het volgende:
[..]
Dat je jezelf een verlamming rijdt moet je zelf weten, maar dat je iemand anders een verlamming rijdt is natuurlijk ook nog een mogelijkheid. Had je die al eens overwogen?
quote:Op zondag 21 september 2008 12:40 schreef Koewam het volgende:
Ik heb gelest in een dieselauto met turbo en nu rijd ik in de Ford Ka van m'n moeder.
quote:(kijken hoe dat voelt, wat-ie kan)
quote:(ik reed rechts met 130, je mocht 120)
En hoeveel mag je daar nu?quote:Op zondag 21 september 2008 12:40 schreef Koewam het volgende:
(ik reed rechts met 130, je mocht 120).
Ik vind het een bewijs van NIET AUTO KUNNEN RIJDEN als je een fucking dodehoekspiegel nodig hebt.quote:Op zondag 21 september 2008 16:20 schreef maedel het volgende:
[..]
Dat je jezelf een verlamming rijdt moet je zelf weten, maar dat je iemand anders een verlamming rijdt is natuurlijk ook nog een mogelijkheid. Had je die al eens overwogen?
Hoezo? Het lijkt me alleen maar een stuk makkelijker, hoef je niet half om te draaien.quote:Op zondag 21 september 2008 17:05 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ik vind het een bewijs van NIET AUTO KUNNEN RIJDEN als je een fucking dodehoekspiegel nodig hebt.
QFT.quote:Op zondag 21 september 2008 17:05 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ik vind het een bewijs van NIET AUTO KUNNEN RIJDEN als je een fucking dodehoekspiegel nodig hebt.
Als je je half moet omdraaien om je dode hoek snel te kunnen zien doe je iets niet goed.quote:Op zondag 21 september 2008 17:22 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hoezo? Het lijkt me alleen maar een stuk makkelijker, hoef je niet half om te draaien.
Nou, ik vind het altijd nogal irritant om mijn hoofd om te moeten draaien, omdat ik dan onbewust meestuur en dus ga slingeren. Dat is vast omdat ik een n00b ben, mij best, maar dan lijkt een dodehoekspiegel me toch wat veiliger.quote:Op zondag 21 september 2008 17:36 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Als je je half moet omdraaien om je dode hoek snel te kunnen zien doe je iets niet goed.
130km/u op een woonerf..quote:
Daar ging het niet om. Het ging er om dat het degene die de opmerking maakte liever zichzelf verlamd rijdt dan een dodehoekspiegel gebruikt. Daarbij zichzelf blijkbaar niet realiserende dat hij ook wel eens iemand anders iets aan zou kunnen doen. Overigens ook respectloos tegenover mensen die werkelijk verlamd zijn...quote:Op zondag 21 september 2008 17:05 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ik vind het een bewijs van NIET AUTO KUNNEN RIJDEN als je een fucking dodehoekspiegel nodig hebt.
In het dagelijkse leven ben ik heel lief en zorgzaam. Maar op FOK! moet ik mijn bazen imago hoog houden..quote:Op zondag 21 september 2008 19:08 schreef maedel het volgende:
[..]
Daar ging het niet om. Het ging er om dat het degene die de opmerking maakte liever zichzelf verlamd rijdt dan een dodehoekspiegel gebruikt. Daarbij zichzelf blijkbaar niet realiserende dat hij ook wel eens iemand anders iets aan zou kunnen doen. Overigens ook respectloos tegenover mensen die werkelijk verlamd zijn...
Overigens zijn er genoeg voertuigen waar je een dodehoekspiegel wel nodig hebt als je alles wilt kunnen zien, die dingen zijn er niet voor niks
gelukkig maarquote:Op zondag 21 september 2008 19:10 schreef deepart het volgende:
[..]
In het dagelijkse leven ben ik heel lief en zorgzaam. Maar op FOK! moet ik mijn bazen imago hoog houden..
Als ik met de Kangoo van de zaak, in de stad, moet stoppen bij een rotonde en rechtsaf wil dan zie ik geen moer omdat er een gigantische dode-hoek zit rechts.quote:Op zondag 21 september 2008 17:05 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ik vind het een bewijs van NIET AUTO KUNNEN RIJDEN als je een fucking dodehoekspiegel nodig hebt.
Dat dus. TS begrijpt toch hopelijk dat hij dat kunstje niet voor de examinator heeft geleerd?quote:Op zondag 21 september 2008 12:58 schreef wadgem het volgende:
[..]
De dode hoek bekijk je als je over je schouder kijkt
je hebt ófwel niet gekeken, óf je moet even naar Hans Anders
Er zijn idioot veel mensen die alleen maar richting aangeven "omdat het moet", maar niet het benul hebben dat het hele doel van dat richting aangeven is dat je je medeweggebruikers laat zien wat je van plan bent. Niet zoweer wat je al aan het doen bent, want dat kan ik zo ook wel zien.quote:
Zeker, maar de dode hoek wordt door een dodehoekspiegel wel enorm verkleind.quote:Op zondag 21 september 2008 17:46 schreef HPoi het volgende:
Dodehoekspiegel heeft ook nog een dode hoek, dus je moet ALTIJD over je schouder kijken.
Bij veel bedrijfswagens heb je geen geen ruiten achter de B-stijl. Je hebt dan dus totaal geen zicht op het verkeer dat zich in de dode hoek aan de rechterkant bevindt. Aan de linkerkant is het zicht dan vaak ook beperkt.quote:Op zondag 21 september 2008 17:05 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ik vind het een bewijs van NIET AUTO KUNNEN RIJDEN als je een fucking dodehoekspiegel nodig hebt.
Ging je nou serieus in op een opmerking van RickoKun...?quote:Op zondag 21 september 2008 23:43 schreef Jordy-B het volgende:
Ik vind het eigenlijk een bijzonder lompe opmerking van je. Het is niet voor niets dat dodehoekspiegels zo gepusht worden. En het gaat dan met name om professionele chauffeurs, en die kunnen vaak ècht beter rijden dan de doorsnee jandoedels waarvan 80% vindt dat ze beter rijden dan gemiddeld... En dat is niet zozeer een snauw in jouw richting, want ik reken mezelf (ook) niet onder die groep professionele chauffeurs of onder de groep mensen die vindt dat ze beter rijden dan gemiddeld.
Oh, zitten we inmiddels in onzin?quote:Op maandag 22 september 2008 00:47 schreef Emimich het volgende:
[..]
Ging je nou serieus in op een opmerking van RickoKun...?
Nee, mijn opmerking was wel serieus bedoeld maar het heeft natuurlijk geen enkel nut om je richtingaanwijzer aan te zetten als je al begonnen bent om de handeling te verrichten. Dan zet je inderdaad de richtingaanwijzer aan omdat het 'moet', een fundamentele denkfout.quote:Op maandag 22 september 2008 00:52 schreef Jordy-B het volgende:
Ik ging ook serieus in op een opmerking van jou, trouwens... Wat een sufkut ben ik toch...
quote:en nu rijd ik in de Ford Ka van m'n moeder.
quote:racen op de snelweg...
Wat klopt er toch niet?quote:Gisternacht reed ik dus even op de snelweg om te racen
Hier dus een professioneel chauffeur. Inderdaad zijn veel bedrijfsauto's uitgerust met dodehoekspiegels, op een vrachtauto zijn ze zelfs verplicht, en ik kan niet zonder. Ik vind het zelfs moeilijker om met een luxe wagen te rijden, domweg omdat ik het zicht naar achteren enorm mis, vanwege die teringkleine dingetjes aan de auto die door moeten gaan voor spiegels. (moet ik toch weer m'n hoofd gaan draaien om te kijken). Misschien vindt RickoKun mij maar een pauper die niet kan rijden, maar ik weet zeker dat ik niets over het hoofd zal zien.quote:Op zondag 21 september 2008 23:43 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Zeker, maar de dode hoek wordt door een dodehoekspiegel wel enorm verkleind.
[..]
Bij veel bedrijfswagens heb je geen geen ruiten achter de B-stijl. Je hebt dan dus totaal geen zicht op het verkeer dat zich in de dode hoek aan de rechterkant bevindt. Aan de linkerkant is het zicht dan vaak ook beperkt.
Ik vind het eigenlijk een bijzonder lompe opmerking van je. Het is niet voor niets dat dodehoekspiegels zo gepusht worden. En het gaat dan met name om professionele chauffeurs, en die kunnen vaak ècht beter rijden dan de doorsnee jandoedels waarvan 80% vindt dat ze beter rijden dan gemiddeld... En dat is niet zozeer een snauw in jouw richting, want ik reken mezelf (ook) niet onder die groep professionele chauffeurs of onder de groep mensen die vindt dat ze beter rijden dan gemiddeld.
Als fietser ben ik bijzonder dankbaar voor die dodehoekspiegels van jullie. Ik heb het in mijn eigen omgeving meegemaakt dat een meisje onder een vrachtwagen is gekomen door het ontbreken ervan, en zelf heb ik ook weleens een klap op de cabine moeten geven omdat de chauffeur mij duidelijk niet had gezien toen hij af wilde slaan... En van een vrachtauto verlies je het meestal wel als er gebotst gaat wordenquote:Op maandag 22 september 2008 05:30 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Hier dus een professioneel chauffeur. Inderdaad zijn veel bedrijfsauto's uitgerust met dodehoekspiegels, op een vrachtauto zijn ze zelfs verplicht, en ik kan niet zonder. Ik vind het zelfs moeilijker om met een luxe wagen te rijden, domweg omdat ik het zicht naar achteren enorm mis, vanwege die teringkleine dingetjes aan de auto die door moeten gaan voor spiegels. (moet ik toch weer m'n hoofd gaan draaien om te kijken). Misschien vindt RickoKun mij maar een pauper die niet kan rijden, maar ik weet zeker dat ik niets over het hoofd zal zien.
*proest*quote:Op zondag 21 september 2008 13:36 schreef nightfall het volgende:
ik zat trouwens na de eerste week al tegen een SRV wagen aan,. tegen de zijkant,. die hele bus vol met bejaarden ging als een gek op en neer
En schamperen over dat 80% van de mensen denkt dat ze beter rijden dan gemiddeld en dat dan zelf ook denken.quote:Op maandag 22 september 2008 07:29 schreef anoniemm het volgende:
iedereen die hier opschept over hoe goed en snel ze wel niet kunnen rijden_!
lees dat stukje anders nog een keer aandachtig door.quote:Op maandag 22 september 2008 07:40 schreef Isegrim het volgende:
[..]
En schamperen over dat 80% van de mensen denkt dat ze beter rijden dan gemiddeld en dat dan zelf ook denken.
Ofwel reed de ander zo teringhard dat TS hem niet kon zien omdat de achteropkomende auto nog achter de vorige bocht zat. Evengoed een teken om voorzichtiger te zijn.quote:Op zondag 21 september 2008 12:58 schreef wadgem het volgende:
[..]
De dode hoek bekijk je als je over je schouder kijkt
je hebt fwel niet gekeken, f je moet even naar Hans Anders
Misschien is het verstandig om als je geen rijervaring hebt (rijlessen gehad is iets anders dan rijervaring hebben) maximaal 120 km/u te rijden.quote:Op zondag 21 september 2008 12:40 schreef Koewam het volgende:
Gisternacht reed ik dus even op de snelweg om te racen (kijken hoe dat voelt, wat-ie kan), ik wil opschuiven naar de middelste rijbaan (ik reed rechts met 130, je mocht 120). Dus ik kijk binnenspiegel, buitenspiegel, over de schouder: niks! Richting aan... BAP, doemt er opeens een auto naast me op! Dode hoek! Dus ik een ruk aan 't stuur geven, schrik me rot natuurlijk.
Vaak is dat juist het eerste wat je gaat doen: zo hard mogelijk rijden. Dat is in ieder geval wel wat ik ging doen.quote:Op maandag 22 september 2008 12:56 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Misschien is het verstandig om als je geen rijervaring hebt (rijlessen gehad is iets anders dan rijervaring hebben) maximaal 120 km/u te rijden.
Ja*quote:Op zondag 21 september 2008 12:52 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Weleens 167 gereden in een Mazda 121?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |