abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61803920
Oh jammer.
  zondag 21 september 2008 @ 18:06:56 #102
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_61804302
Racen 130 km per uur .
pi_61804481
quote:
Op zondag 21 september 2008 18:06 schreef Biels het volgende:
Racen 130 km per uur .
130km/u op een woonerf..
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
  zondag 21 september 2008 @ 19:08:56 #104
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_61805621
quote:
Op zondag 21 september 2008 17:05 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Ik vind het een bewijs van NIET AUTO KUNNEN RIJDEN als je een fucking dodehoekspiegel nodig hebt.
Daar ging het niet om. Het ging er om dat het degene die de opmerking maakte liever zichzelf verlamd rijdt dan een dodehoekspiegel gebruikt. Daarbij zichzelf blijkbaar niet realiserende dat hij ook wel eens iemand anders iets aan zou kunnen doen. Overigens ook respectloos tegenover mensen die werkelijk verlamd zijn...
Overigens zijn er genoeg voertuigen waar je een dodehoekspiegel wel nodig hebt als je alles wilt kunnen zien, die dingen zijn er niet voor niks
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_61805669
quote:
Op zondag 21 september 2008 19:08 schreef maedel het volgende:

[..]

Daar ging het niet om. Het ging er om dat het degene die de opmerking maakte liever zichzelf verlamd rijdt dan een dodehoekspiegel gebruikt. Daarbij zichzelf blijkbaar niet realiserende dat hij ook wel eens iemand anders iets aan zou kunnen doen. Overigens ook respectloos tegenover mensen die werkelijk verlamd zijn...
Overigens zijn er genoeg voertuigen waar je een dodehoekspiegel wel nodig hebt als je alles wilt kunnen zien, die dingen zijn er niet voor niks
In het dagelijkse leven ben ik heel lief en zorgzaam. Maar op FOK! moet ik mijn bazen imago hoog houden..
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
  zondag 21 september 2008 @ 20:06:06 #106
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_61806981
quote:
Op zondag 21 september 2008 19:10 schreef deepart het volgende:

[..]

In het dagelijkse leven ben ik heel lief en zorgzaam. Maar op FOK! moet ik mijn bazen imago hoog houden..
gelukkig maar
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_61811341
quote:
Op zondag 21 september 2008 17:05 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Ik vind het een bewijs van NIET AUTO KUNNEN RIJDEN als je een fucking dodehoekspiegel nodig hebt.
Als ik met de Kangoo van de zaak, in de stad, moet stoppen bij een rotonde en rechtsaf wil dan zie ik geen moer omdat er een gigantische dode-hoek zit rechts.
Met zo'n spiegel zie ik dan tenminste nog of er een fietser zelfmoord wil gaan plegen.
  zondag 21 september 2008 @ 22:51:02 #108
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_61812595
quote:
Op zondag 21 september 2008 12:58 schreef wadgem het volgende:

[..]

De dode hoek bekijk je als je over je schouder kijkt

je hebt ófwel niet gekeken, óf je moet even naar Hans Anders
Dat dus. TS begrijpt toch hopelijk dat hij dat kunstje niet voor de examinator heeft geleerd?
pi_61814116
quote:
Op zondag 21 september 2008 15:00 schreef Emimich het volgende:

[..]

Hoe wil je dat anders doen?
Er zijn idioot veel mensen die alleen maar richting aangeven "omdat het moet", maar niet het benul hebben dat het hele doel van dat richting aangeven is dat je je medeweggebruikers laat zien wat je van plan bent. Niet zoweer wat je al aan het doen bent, want dat kan ik zo ook wel zien.

Zulke mensen geven dus pas richting aan als ze al half op de andere rijbaan zitten. Of als ze de kruising/rotonde al bijna af zijn... Dan kan je net zo goed geen richting aangeven, want als je zo laat richting aangeeft, heeft het echt totaal geen nut meer.

Als je honderd meter van tevoren al weet dat je ergens rechtsaf wil, geef dan ook honderd meter van tevoren richting aan. Niet dat je kilometers van tevoren al je richtingaanwijzer aan moet hebben, maar honderd meter moet toch geen probleem zijn?

Stel ik rij op een voorrangsweg achter iemand aan. Dan gebeurt het echt heel vaak dat mijn voorganger bij een kruising ineens op de rem gaat en dan pas richting aangeeft... Geef dan gewoon honderd meter van tevoren richting aan, dan laat je mij ook weten dat je straks gaat remmen en dan kan ik gewoon even het gas loslaten in plaats van ook op de rem te moeten.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_61814403
quote:
Op zondag 21 september 2008 17:46 schreef HPoi het volgende:
Dodehoekspiegel heeft ook nog een dode hoek, dus je moet ALTIJD over je schouder kijken.
Zeker, maar de dode hoek wordt door een dodehoekspiegel wel enorm verkleind.
quote:
Op zondag 21 september 2008 17:05 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Ik vind het een bewijs van NIET AUTO KUNNEN RIJDEN als je een fucking dodehoekspiegel nodig hebt.
Bij veel bedrijfswagens heb je geen geen ruiten achter de B-stijl. Je hebt dan dus totaal geen zicht op het verkeer dat zich in de dode hoek aan de rechterkant bevindt. Aan de linkerkant is het zicht dan vaak ook beperkt.

Ik vind het eigenlijk een bijzonder lompe opmerking van je. Het is niet voor niets dat dodehoekspiegels zo gepusht worden. En het gaat dan met name om professionele chauffeurs, en die kunnen vaak ècht beter rijden dan de doorsnee jandoedels waarvan 80% vindt dat ze beter rijden dan gemiddeld... En dat is niet zozeer een snauw in jouw richting, want ik reken mezelf (ook) niet onder die groep professionele chauffeurs of onder de groep mensen die vindt dat ze beter rijden dan gemiddeld.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_61815720
quote:
Op zondag 21 september 2008 23:43 schreef Jordy-B het volgende:
Ik vind het eigenlijk een bijzonder lompe opmerking van je. Het is niet voor niets dat dodehoekspiegels zo gepusht worden. En het gaat dan met name om professionele chauffeurs, en die kunnen vaak ècht beter rijden dan de doorsnee jandoedels waarvan 80% vindt dat ze beter rijden dan gemiddeld... En dat is niet zozeer een snauw in jouw richting, want ik reken mezelf (ook) niet onder die groep professionele chauffeurs of onder de groep mensen die vindt dat ze beter rijden dan gemiddeld.
Ging je nou serieus in op een opmerking van RickoKun...?
pi_61815789
quote:
Op maandag 22 september 2008 00:47 schreef Emimich het volgende:

[..]

Ging je nou serieus in op een opmerking van RickoKun...?
Oh, zitten we inmiddels in onzin?

Ik ging ook serieus in op een opmerking van jou, trouwens... Wat een sufkut ben ik toch...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_61815864
quote:
Op maandag 22 september 2008 00:52 schreef Jordy-B het volgende:
Ik ging ook serieus in op een opmerking van jou, trouwens... Wat een sufkut ben ik toch...
Nee, mijn opmerking was wel serieus bedoeld maar het heeft natuurlijk geen enkel nut om je richtingaanwijzer aan te zetten als je al begonnen bent om de handeling te verrichten. Dan zet je inderdaad de richtingaanwijzer aan omdat het 'moet', een fundamentele denkfout.
pi_61816343
quote:
en nu rijd ik in de Ford Ka van m'n moeder.
quote:
racen op de snelweg...
quote:
Gisternacht reed ik dus even op de snelweg om te racen
Wat klopt er toch niet?
pi_61816787
quote:
Op zondag 21 september 2008 23:43 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Zeker, maar de dode hoek wordt door een dodehoekspiegel wel enorm verkleind.
[..]

Bij veel bedrijfswagens heb je geen geen ruiten achter de B-stijl. Je hebt dan dus totaal geen zicht op het verkeer dat zich in de dode hoek aan de rechterkant bevindt. Aan de linkerkant is het zicht dan vaak ook beperkt.

Ik vind het eigenlijk een bijzonder lompe opmerking van je. Het is niet voor niets dat dodehoekspiegels zo gepusht worden. En het gaat dan met name om professionele chauffeurs, en die kunnen vaak ècht beter rijden dan de doorsnee jandoedels waarvan 80% vindt dat ze beter rijden dan gemiddeld... En dat is niet zozeer een snauw in jouw richting, want ik reken mezelf (ook) niet onder die groep professionele chauffeurs of onder de groep mensen die vindt dat ze beter rijden dan gemiddeld.
Hier dus een professioneel chauffeur. Inderdaad zijn veel bedrijfsauto's uitgerust met dodehoekspiegels, op een vrachtauto zijn ze zelfs verplicht, en ik kan niet zonder. Ik vind het zelfs moeilijker om met een luxe wagen te rijden, domweg omdat ik het zicht naar achteren enorm mis, vanwege die teringkleine dingetjes aan de auto die door moeten gaan voor spiegels. (moet ik toch weer m'n hoofd gaan draaien om te kijken). Misschien vindt RickoKun mij maar een pauper die niet kan rijden, maar ik weet zeker dat ik niets over het hoofd zal zien.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_61816790
quote:
Op maandag 22 september 2008 05:30 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Hier dus een professioneel chauffeur. Inderdaad zijn veel bedrijfsauto's uitgerust met dodehoekspiegels, op een vrachtauto zijn ze zelfs verplicht, en ik kan niet zonder. Ik vind het zelfs moeilijker om met een luxe wagen te rijden, domweg omdat ik het zicht naar achteren enorm mis, vanwege die teringkleine dingetjes aan de auto die door moeten gaan voor spiegels. (moet ik toch weer m'n hoofd gaan draaien om te kijken). Misschien vindt RickoKun mij maar een pauper die niet kan rijden, maar ik weet zeker dat ik niets over het hoofd zal zien.
Als fietser ben ik bijzonder dankbaar voor die dodehoekspiegels van jullie. Ik heb het in mijn eigen omgeving meegemaakt dat een meisje onder een vrachtwagen is gekomen door het ontbreken ervan, en zelf heb ik ook weleens een klap op de cabine moeten geven omdat de chauffeur mij duidelijk niet had gezien toen hij af wilde slaan... En van een vrachtauto verlies je het meestal wel als er gebotst gaat worden

Die dingen zijn life-savers. Mensen die het gebruik ervan afdoen als 'niet kunnen rijden' zou je op een fiets naast zo een vrachtwagen zonder moeten zetten. Lost het probleem zich vanzelf wel op. Overigens vind ik eigenlijk dat ze dit soort spiegels gewoon voor alle voortuigen moeten verplichten. Het kost de individuele bestuurder bijna niets, maar het red wel degelijk levens en maakt het verkeer in het algemeen gewoon veiliger.
pi_61817013
iedereen die hier opschept over hoe goed en snel ze wel niet kunnen rijden _!
  maandag 22 september 2008 @ 07:32:35 #118
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_61817036
quote:
Op zondag 21 september 2008 13:36 schreef nightfall het volgende:
ik zat trouwens na de eerste week al tegen een SRV wagen aan,. tegen de zijkant,. die hele bus vol met bejaarden ging als een gek op en neer
*proest*
je keek compleet de verkeerde kant op ofzo ??
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_61817077
quote:
Op maandag 22 september 2008 07:29 schreef anoniemm het volgende:
iedereen die hier opschept over hoe goed en snel ze wel niet kunnen rijden _!
En schamperen over dat 80% van de mensen denkt dat ze beter rijden dan gemiddeld en dat dan zelf ook denken.
pi_61818878
quote:
Op maandag 22 september 2008 07:40 schreef Isegrim het volgende:

[..]

En schamperen over dat 80% van de mensen denkt dat ze beter rijden dan gemiddeld en dat dan zelf ook denken.
lees dat stukje anders nog een keer aandachtig door.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_61819447
Ik zat laatst knetterstoned in de auto, rij ik tegen zo'n rubberen paal aan .
  Moderator maandag 22 september 2008 @ 11:12:23 #122
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_61820331
Nou, ik heb mijn rijbewijs al een aantal jaar, 9 om precies te zijn, maar ik maak voor mijn werk heel erg veel km's. Ik heb ook al wel het eea meegemaakt.

In het begin was het simpelweg omdat ik net mn rijbewijs had, wel voorzichtig, maar toch vrij snel overmoedig werd. Je hebt een gevoel van vrijheid, je hebt je papiertje dus 'je kunt echt wel autorijden' etc. Maar ik heb ook wel mijn deel gehad qua bijna botsingen, schrikken van auto's in de dode hoek, fietsers over het hoofd zien en dat soort dingen.

Het hele autorijden is niet meer dan anticiperen. Je kijkt niet alleen goed om je heen om te zorgen dat je geen brokken veroorzaakt, je kijkt ook goed om je heen om te voorkomen dat andere mensen brokken maken met jou. Op het moment dat een medeweggebruiker jou over het hoofd ziet heb jij hem als het goed is wel gezien, en voorkom jij op dat moment een ongeluk.

Nu lijkt het alsof ik een heilig boontje ben, wat niet zo is, want ik overtreedt zelf ook regelmatig de verkeersregels maar van (bijna)ongelukken leer je wel heel veel. Je weet meestal direct wat er fout ging, en met je hart in je keel kloppend na een bijna aanrijding, of die fietser die je over het hoofd zag, levert je uiteindelijk wel veel ervaring op, want als het goed is gebeurd je zoiets niet heel gauw een tweede keer.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_61820732
Drie extragratis tips van vogeltjesdans:

- gebruik je hersens.
- kijk uit je doppen.
- denk nooit dat je het autorijden wel onder de knie hebt.

Het grootste deel van ongevallen wordt veroorzaakt door eigen stommiteiten.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_61820786
Oh ja en ik rij kut, maar ik weet het tenminste van mezelf.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_61821691
quote:
Op zondag 21 september 2008 12:58 schreef wadgem het volgende:

[..]

De dode hoek bekijk je als je over je schouder kijkt

je hebt fwel niet gekeken, f je moet even naar Hans Anders
Ofwel reed de ander zo teringhard dat TS hem niet kon zien omdat de achteropkomende auto nog achter de vorige bocht zat. Evengoed een teken om voorzichtiger te zijn.
pi_61822664
quote:
Op zondag 21 september 2008 12:40 schreef Koewam het volgende:
Gisternacht reed ik dus even op de snelweg om te racen (kijken hoe dat voelt, wat-ie kan), ik wil opschuiven naar de middelste rijbaan (ik reed rechts met 130, je mocht 120). Dus ik kijk binnenspiegel, buitenspiegel, over de schouder: niks! Richting aan... BAP, doemt er opeens een auto naast me op! Dode hoek! Dus ik een ruk aan 't stuur geven, schrik me rot natuurlijk.
Misschien is het verstandig om als je geen rijervaring hebt (rijlessen gehad is iets anders dan rijervaring hebben) maximaal 120 km/u te rijden.

Misschien reed die auto niet links achter je, maar bij een 3baans weg kan het ook zijn dat die auto op de linkerbaan reed, jij rechterbaan, en jullie gelijktijdig naar de middelste baan gingen. Daar altijd rekening mee houden - dwz ook kijken naar de 1e baan, heeft die auto richtingaanwijzer aan? (geen r.a. betekent nog niet dat tie niet opzij komt). Anders niet van baan verwisselen als er daar een auto rijdt om risico's uit te sluiten. Probeer een overzicht van de verkeerssituatie en al het verkeer om je heen te krijgen en te houden, en denk altijd vooruit. "Nu rijdt die auto daar, die fietser daar en die voetganger loopt daar. Maar als ik zometeen die weg oversteek, waar is die auto en die fietser dán, kan ik nog ergens achter een bus een auto verwachten, en al dat soort dingen." Dat leer je enkel met ervaring door jarenlang auto te rijden. Een roze papiertje waar op staat dat je weet hoe gas en rem werken zegt niks.

Edit:
Eigenlijk wat Coolguy zojuist ook schreef
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_61826795
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:56 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Misschien is het verstandig om als je geen rijervaring hebt (rijlessen gehad is iets anders dan rijervaring hebben) maximaal 120 km/u te rijden.
Vaak is dat juist het eerste wat je gaat doen: zo hard mogelijk rijden. Dat is in ieder geval wel wat ik ging doen.

Sowieso, als je terug kijkt op de tijden net na je behaling der rijbewijs, denk je vaak: wat een idioot?
pi_61827035
leren rijden doe je pas echt als je in je eentje de weg opgaat.
als je net je rijbewijs hebt kun je nog niet rijden.
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_61827702
quote:
Op zondag 21 september 2008 12:52 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Weleens 167 gereden in een Mazda 121?
Ja* En hij reed boven de 150 stabieler dan de Passat waar we later mee gingen.
En zo'n Ka heb ik nog wel op 175 gekregen.

*mits bolhoed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')