Even nagezocht: Fiesta 1300 S uit 1979, 770 kg, 66 pk, topsnelheid 158 km/u.quote:Op zondag 21 september 2008 13:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat lul je nou tobberd? MIjn vader had in 1989 een ford fiesta waarmee ik elke week naar Alkmaar op en neer reed om mijn broer weg te brengen en dat kreng reed boven de 180 op de teller. En waarom zou dat niet kunnen, we hebben het godverdomme niet over het stenen tijdperk ofzo.
En het gebeurde ook nog 's nachts, dan zit TS gewoon niet op te lettenquote:Op zondag 21 september 2008 13:39 schreef Heider00sje het volgende:
Als je binnenspiegel, buitenspiegel en over je schouders kijkt.. dan heb je feitelijk geen dode hoek.
Je hebt dus gewoon niet goed gekeken!
Aan de andere kant: hij is er niet tegenop gereden (begrijp ik uit de OP), dus zat iig nog goed genoeg op te letten om een ongeluk te voorkomen.quote:Op zondag 21 september 2008 13:42 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
En het gebeurde ook nog 's nachts, dan zit TS gewoon niet op te letten
60 in zijn 2 doortrekken is soms best leukquote:Op zondag 21 september 2008 13:33 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Fijne motoren, die 1.6 4AFE van Toyota
Betrouwbaar, hoge toeren, vlot, onverwoestbaar en non-interference; geen schade bij gebroken distributie.
Destijds bij de eerste en tweede serie Fiësta's was het topmodel een XR2. En die gingen ook bruut hard. Ruim 170, maar hij had dan wel een 1.6'je...quote:Op zondag 21 september 2008 13:19 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik weet dat het een oude fiesta was, het was NIET de RS (die er toen volgens mij ook al was).
Haalt hij 60 in zijn 2? Dat is opzich niet erg boeiend.. Of begon je met 60 in zijn 2?quote:Op zondag 21 september 2008 13:45 schreef Renesite het volgende:
[..]
60 in zijn 2 doortrekken is soms best leuk!
220 in een 205 ( en er is 1 in Nederland die 271 op GPS gereden heeft)..quote:Op zondag 21 september 2008 12:55 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Vorig jaar 173 met 'n Corsa uit '88, nu jij weer
Dodehoekspiegels ftw. Zo'n simpele aanvulling, maar oh zo handig.quote:Op zondag 21 september 2008 13:03 schreef MaGNeT het volgende:
Bedrijfsauto, annex overdekte rolschaats:
[ afbeelding ]
Weinig overlevingskans
Te lochtquote:Op zondag 21 september 2008 13:57 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
220 in een 205 ( en er is 1 in Nederland die 271 op GPS gereden heeft)..
fucking lelijk zo'n ding... Ik rij me nog liever een verlamming, dan dat ik met zo spiegel rond rij..quote:Op zondag 21 september 2008 14:00 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dodehoekspiegels ftw. Zo'n simpele aanvulling, maar oh zo handig.
Het behalen van je rijbewijs is slechts de eerste stap in het leren autorijden. Je zal toch echt moeten gaan rijden om verkeersinzicht te krijgen. Of denk je dat het overige verkeer ook zoveel rekening met jou houdt als je in een auto zonder enorme "L" rondrijdt?quote:Op zondag 21 september 2008 14:02 schreef Isegrim het volgende:
Ik zie het helemaal niet zitten om straks alleen te gaan rijden. En ik krijg dus meteen een leasebak zodra ik mijn rijbewijs heb. Voor mij hoeft het niet, ik houd het wel op de trein.
Ik wil überhaupt niet autorijden, vind het nergens voor nodig en bovendien niet leuk.quote:Op zondag 21 september 2008 14:08 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Het behalen van je rijbewijs is slechts de eerste stap in het leren autorijden. Je zal toch echt moeten gaan rijden om verkeersinzicht te krijgen. Of denk je dat het overige verkeer ook zoveel rekening met jou houdt als je in een auto zonder enorme "L" rondrijdt?
Bij zo'n L auto hou ik ALTIJD afstand.. Ga ik met een grote boog omheen, en ben ik voorbereid op de meest rare actiesquote:Op zondag 21 september 2008 14:08 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Het behalen van je rijbewijs is slechts de eerste stap in het leren autorijden. Je zal toch echt moeten gaan rijden om verkeersinzicht te krijgen. Of denk je dat het overige verkeer ook zoveel rekening met jou houdt als je in een auto zonder enorme "L" rondrijdt?
Meh, ik doel dan ook op een 60 kilometer weg.quote:Op zondag 21 september 2008 13:55 schreef deepart het volgende:
[..]
Haalt hij 60 in zijn 2? Dat is opzich niet erg boeiend.. Of begon je met 60 in zijn 2?
Mijn oude 460 1.8 i doet 95 in zijn 2iets van 195 max op de teller... dus 175 echt?
quote:Op zondag 21 september 2008 12:41 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Weer zo'n kneus die net zijn rijbewijs heeft en denkt dat ie kan rijden.
Waarom zou je dan je rijbewijs gaan halen? Als je alleen maar een papiertje hebt, maar totaal geen ervaring op wil doen, word je vanzelf een gevaar op de weg.quote:Op zondag 21 september 2008 14:09 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik wil überhaupt niet autorijden, vind het nergens voor nodig en bovendien niet leuk.
Dat is mijn punt dus ook. Als je aan het lessen bent, word je enorm geholpen door die "L", omdat het overige verkeer dan rekening met je houdt. Meer afstand, meer geduld, véél meer aandacht.quote:Op zondag 21 september 2008 14:10 schreef deepart het volgende:
[..]
Bij zo'n L auto hou ik ALTIJD afstand.. Ga ik met een grote boog omheen, en ben ik voorbereid op de meest rare acties
Niet de top, wel redelijk snel voor een autootje van 900 kg.quote:
Ach, bedrijfsauto's zijn toch al spuuglelijk, maar de dodehoekspiegel geeft je veel beter beeld van wat er rond je auto gebeurt.quote:Op zondag 21 september 2008 14:06 schreef deepart het volgende:
[..]
fucking lelijk zo'n ding... Ik rij me nog liever een verlamming, dan dat ik met zo spiegel rond rij..
Dat dan weer nietquote:Op zondag 21 september 2008 14:23 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dat is mijn punt dus ook. Als je aan het lessen bent, word je enorm geholpen door die "L", omdat het overige verkeer dan rekening met je houdt. Meer afstand, meer geduld, véél meer aandacht.
Ga je vervolgens in een normale auto rijden, dan mis je echt het effect dat die "L" op het verkeer heeft... Niet dat mensen het niet opmerken als je ietwat gespannen in de auto zit, maar ze zullen lang niet zoveel begrip op kunnen brengen als wanneer je in een lesauto rijdt..
Jesus wat een beestquote:Op zondag 21 september 2008 14:25 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Niet de top, wel redelijk snel voor een autootje van 900 kg.
Idee van de turbo:
[ afbeelding ]
Mijn baas wil het.quote:Op zondag 21 september 2008 14:20 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Waarom zou je dan je rijbewijs gaan halen? Als je alleen maar een papiertje hebt, maar totaal geen ervaring op wil doen, word je vanzelf een gevaar op de weg.
Dat snap ik allemaal ook wel. Het is trouwens niet zozeer dat ik gespannen achter het stuur zit, het is meer dat ik simpelweg onvoldoende overzicht heb ik complexe situaties.quote:Die ervaring heb je echt nodig om veilig te kunnen rijden. Je moet je verkeersinzicht nog ontwikkelen en als je beter in de gaten hebt hoe alles werkt, zal je ook rustiger achter het stuur zitten. Niet dat het leuk wordt (hoeft ook niet), maar je bent dan tenminste goed in staat om veilig en gecontroleerd van A naar B te komen.
Je merkt het gelijk als iemand gespannen achter het stuur zit en zulke mensen maken rare fouten.
Deze volvo vind ik dan ook wel heel lochtquote:Op zondag 21 september 2008 14:25 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Niet de top, wel redelijk snel voor een autootje van 900 kg.
Idee van de turbo:
[ afbeelding ]
Over kneuzen gesprokenquote:Op zondag 21 september 2008 13:12 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Jij bent de echte kneus hier, volgens mij.
Als je de OP had gelezen, zag je dat TS zich volledig bewust is van zijn beginnersfase en bijbehorende foutjes.
Maar jij reedt natuurlijk meteen foutloos.
Hoe wil je dat anders doen?quote:Op zondag 21 september 2008 14:00 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dodehoekspiegels ftw. Zo'n simpele aanvulling, maar oh zo handig.
Wat de TS betreft, moet 'ie gewoon véél meer aandacht hebben voor wat er achter hem gebeurt. Het kan je dan haast niet gebeuren dat er iets in je dode hoek zit zonder dat jij dat in de gaten hebt, want als je voldoende aandacht hebt voor het verkeer achter je, zie je zo'n auto als in de OP ruim op tijd naderen.
Controleer voor je van baan verandert goed alle spiegels en kijk over je schouder. Geef richting aan vóórdat je van baan wisselt. Als je dan toch iemand gemist hebt, kan diegene tenminste nog jouw fout herstellen, maar dan moet je wel laten zien wat je gaat doen.
En een Ford Ka 1.3 wil met z'n krappe zestig paardenkrachtjes niet veel harder dan 150 (op de teller zal dat iets meer dan 160 zijn) en dan moet je al niet tegen de wind in rijden of de airco aan hebben staan. Komt bij dat de motor dan behoorlijk veel verbruikt en de rijwind best wel veel herrie maakt. Het is geen autootje om mee te "racen" () op de snelweg.
Dat je jezelf een verlamming rijdt moet je zelf weten, maar dat je iemand anders een verlamming rijdt is natuurlijk ook nog een mogelijkheid. Had je die al eens overwogen?quote:Op zondag 21 september 2008 14:06 schreef deepart het volgende:
[..]
fucking lelijk zo'n ding... Ik rij me nog liever een verlamming, dan dat ik met zo spiegel rond rij..
Nee, nog niet iniedergeval..quote:Op zondag 21 september 2008 16:20 schreef maedel het volgende:
[..]
Dat je jezelf een verlamming rijdt moet je zelf weten, maar dat je iemand anders een verlamming rijdt is natuurlijk ook nog een mogelijkheid. Had je die al eens overwogen?
quote:Op zondag 21 september 2008 12:40 schreef Koewam het volgende:
Ik heb gelest in een dieselauto met turbo en nu rijd ik in de Ford Ka van m'n moeder.
quote:(kijken hoe dat voelt, wat-ie kan)
quote:(ik reed rechts met 130, je mocht 120)
En hoeveel mag je daar nu?quote:Op zondag 21 september 2008 12:40 schreef Koewam het volgende:
(ik reed rechts met 130, je mocht 120).
Ik vind het een bewijs van NIET AUTO KUNNEN RIJDEN als je een fucking dodehoekspiegel nodig hebt.quote:Op zondag 21 september 2008 16:20 schreef maedel het volgende:
[..]
Dat je jezelf een verlamming rijdt moet je zelf weten, maar dat je iemand anders een verlamming rijdt is natuurlijk ook nog een mogelijkheid. Had je die al eens overwogen?
Hoezo? Het lijkt me alleen maar een stuk makkelijker, hoef je niet half om te draaien.quote:Op zondag 21 september 2008 17:05 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ik vind het een bewijs van NIET AUTO KUNNEN RIJDEN als je een fucking dodehoekspiegel nodig hebt.
QFT.quote:Op zondag 21 september 2008 17:05 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ik vind het een bewijs van NIET AUTO KUNNEN RIJDEN als je een fucking dodehoekspiegel nodig hebt.
Als je je half moet omdraaien om je dode hoek snel te kunnen zien doe je iets niet goed.quote:Op zondag 21 september 2008 17:22 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hoezo? Het lijkt me alleen maar een stuk makkelijker, hoef je niet half om te draaien.
Nou, ik vind het altijd nogal irritant om mijn hoofd om te moeten draaien, omdat ik dan onbewust meestuur en dus ga slingeren. Dat is vast omdat ik een n00b ben, mij best, maar dan lijkt een dodehoekspiegel me toch wat veiliger.quote:Op zondag 21 september 2008 17:36 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Als je je half moet omdraaien om je dode hoek snel te kunnen zien doe je iets niet goed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |