enige nuttige opmerking in dit topicquote:Op zondag 21 september 2008 12:50 schreef Slarioux het volgende:
Je ziet het Koewam, iedereen op FOK! is perfect.
Vorig jaar 173 met 'n Corsa uit '88, nu jij weerquote:Op zondag 21 september 2008 12:52 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Weleens 167 gereden in een Mazda 121?
jeetje, jij dondersteenquote:Op zondag 21 september 2008 12:40 schreef Koewam het volgende:
(ik reed rechts met 130, je mocht 120).
Met over je schouder kijken had je 'm toch moeten zien. Immers bestrijk je dan de gehele zijkant en schuin achter. Maar ja, het overkomt iedereen wel eens dat je iemand over het hoofd zie. Meestal moet je dan gelukkig zijn dat die ander jou wel zag. Dan eet je een weekje humble pie en ga je er weer tegen aan.quote:Op zondag 21 september 2008 12:40 schreef Koewam het volgende:
Dus ik kijk binnenspiegel, buitenspiegel, over de schouder: niks! Richting aan... BAP, doemt er opeens een auto naast me op! Dode hoek!
quote:Op zondag 21 september 2008 12:40 schreef Koewam het volgende:
Dus ik kijk binnenspiegel, buitenspiegel, over de schouder: niks! Richting aan... BAP, doemt er opeens een auto naast me op! Dode hoek!
185 met een ford fiesta 1.3S uit 78 ofzo. Was de auto van mijn vader en ik had net mijn rijbewijs. Ik was in de veronderstelling dat alle auto's makkelijk zo hard konden. Tot ik mijn eerste opel kadet kochtquote:Op zondag 21 september 2008 12:55 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Vorig jaar 173 met 'n Corsa uit '88, nu jij weer
quote:Op zondag 21 september 2008 12:55 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Vorig jaar 173 met 'n Corsa uit '88, nu jij weer
Ik heb inmiddels A, B en CE, wedden dat jij over 10 jaar nog steeds als een kneus rijdtquote:Op zondag 21 september 2008 12:40 schreef Koewam het volgende:(wedden dat jullie nog steeds als kneuzen rijden)
Inderdaadquote:Op zondag 21 september 2008 12:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
185 met een ford fiesta 1.3S uit 78 ofzo. Was de auto van mijn vader en ik had net mijn rijbewijs. Ik was in de veronderstelling dat alle auto's makkelijk zo hard konden. Tot ik mijn eerste opel kadet kocht
Jajaquote:
Tuurlijk joh, met een tellerafwijking van 25%....quote:Op zondag 21 september 2008 12:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
185 met een ford fiesta 1.3S uit 78 ofzo. Was de auto van mijn vader en ik had net mijn rijbewijs. Ik was in de veronderstelling dat alle auto's makkelijk zo hard konden. Tot ik mijn eerste opel kadet kocht
In het begin kijk je maar neem je niet waar... Neem de tijd om te interpreteren wat je ziet...quote:Op zondag 21 september 2008 12:40 schreef Koewam het volgende:
Natuurlijk ben ik er blij mee. Maar nu zit ik dus alleen achter het stuur. Niks mis mee hoor, ik durf dat best. (iedereen vraagt: "durf je wel alleen?" en "ben je al de snelweg opgegaan?")
Ik heb gelest in een dieselauto met turbo en nu rijd ik in de Ford Ka van m'n moeder. Het is even wennen om die auto onder controle te krijgen. Optrekken op hellinkjes, inparkeren, racen op de snelweg...
Gisternacht reed ik dus even op de snelweg om te racen (kijken hoe dat voelt, wat-ie kan), ik wil opschuiven naar de middelste rijbaan (ik reed rechts met 130, je mocht 120). Dus ik kijk binnenspiegel, buitenspiegel, over de schouder: niks! Richting aan... BAP, doemt er opeens een auto naast me op! Dode hoek! Dus ik een ruk aan 't stuur geven, schrik me rot natuurlijk.
En nog veel meer voorbeelden dat ik schrok maar dat was het ergste en dat wilde ik even met de Fokkers delen.
Nu kunnen jullie je ervaringen delen met je rijbewijs aan het begin. Afzeiken hoeft niet want jullie reden ook niet perfect toen jullie 'm net hadden(wedden dat jullie nog steeds als kneuzen rijden
)
Eh nee, die krengen gingen echt hard. Een fiesta uit 78 die woog, wat.... 700 kilo ofzo. En dan een 1.3 motor erin met wat extraatjes (hench, de S). Die dingen waren ook berucht om 1 cylinder (de buitenste) die warm liep. Want het was een standaard motortje die ze wat opgepimpt hadden, maar de koeling was niet aangepast.quote:Op zondag 21 september 2008 13:02 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Tuurlijk joh, met een tellerafwijking van 25%....
Extraatjes? Zoals? En de S werd vaak gebruikt om aan te geven dat het om een carburateurmotor gaat, die vaak al minder efficient zijn dan ingespoten motoren. Dus dan moet het al uit extraatjes als een turbo komen, of je moet een bron hebben waar de informatie officieel staat. Want als Ford in '78 al een 1.3 motortje 180+ kon laten lopen, dan weet ik niet wat er met ze is gebeurd, maar dan had ik ze toch in de F1 verwacht, en dan op hoog niveau...quote:Op zondag 21 september 2008 13:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh nee, die krengen gingen echt hard. Een fiesta uit 78 die woog, wat.... 700 kilo ofzo. En dan een 1.3 motor erin met wat extraatjes (hench, de S). Die dingen waren ook berucht om 1 cylinder (de buitenste) die warm liep. Want het was een standaard motortje die ze wat opgepimpt hadden, maar de koeling was niet aangepast.
Jij bent de echte kneus hier, volgens mij.quote:Op zondag 21 september 2008 12:41 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Weer zo'n kneus die net zijn rijbewijs heeft en denkt dat ie kan rijden.
Je doet in ieder geval je nick eer aan. Je gooit nu snel het onderwerp om, met nog een opmerking dat het misschien wel een 1.4 was. Nou, dan nog, zelfde verhaal. Gelul!quote:Op zondag 21 september 2008 13:09 schreef Swetsenegger het volgende:
Of was het een 1.4? Ik heb het over 1989 dus het is alweer een poosje geleden.
Ik ging ook een keer aquaplannen met dat kreng. De eerste keer, dan loopt het wel ff dun door je broek omdat je geen idee hebt wat er gebeurt.
De Ford Fiesta 1.3S met carburateur had in 1978 zo'n 66pk.quote:Op zondag 21 september 2008 13:09 schreef Swetsenegger het volgende:
Of was het een 1.4? Ik heb het over 1989 dus het is alweer een poosje geleden.
Ik ging ook een keer aquaplannen met dat kreng. De eerste keer, dan loopt het wel ff dun door je broek omdat je geen idee hebt wat er gebeurt.
Wat lul je nou tobberd? MIjn vader had in 1989 een ford fiesta waarmee ik elke week naar Alkmaar op en neer reed om mijn broer weg te brengen en dat kreng reed boven de 180 op de teller. En waarom zou dat niet kunnen, we hebben het godverdomme niet over het stenen tijdperk ofzo.quote:Op zondag 21 september 2008 13:13 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Je doet in ieder geval je nick eer aan. Je gooit nu snel het onderwerp om, met nog een opmerking dat het misschien wel een 1.4 was. Nou, dan nog, zelfde verhaal. Gelul!
Precies, 180 op de teller, in werkelijkheid waarschijnlijk tegen de 160 aan misschien, maar eerder rond de 150.quote:Op zondag 21 september 2008 13:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat lul je nou tobberd? MIjn vader had in 1989 een ford fiesta waarmee ik elke week naar Alkmaar op en neer reed om mijn broer weg te brengen en dat kreng reed boven de 180 op de teller. En waarom zou dat niet kunnen, we hebben het godverdomme niet over het stenen tijdperk ofzo.
En goh goh, ik weet niet meer precies WELK model fiesta het was bijna 20 jaar later. Misschien was hij ook maar 9 jaar oud ipv 11. Of misschien 10. Zou zomaar kunnen.
Ik weet dat het een oude fiesta was, het was NIET de RS (die er toen volgens mij ook al was). Ik weet dat het kreng hard reed en ik weet dat ik uiteindelijk de buitenste cylinder naar de klote heb geholpen omdat ik dus regelmatig het hele stuk naar alkmaar plankgas reed. Ja ook DAT kon 20 jaar geleden op vrijdag avond na 7 uur. plankgas doorrijden van Rotterdam naar Alkmaar zonder files en zonder flitsers.
Die zal van de meest linkse baan gekomen zijn en op hetzelfde moment dat jij naar links wilde, naar rechts zijn gegaan.quote:Op zondag 21 september 2008 12:40 schreef Koewam het volgende:
Gisternacht reed ik dus even op de snelweg om te racen (kijken hoe dat voelt, wat-ie kan), ik wil opschuiven naar de middelste rijbaan (ik reed rechts met 130, je mocht 120). Dus ik kijk binnenspiegel, buitenspiegel, over de schouder: niks! Richting aan... BAP, doemt er opeens een auto naast me op! Dode hoek! Dus ik een ruk aan 't stuur geven, schrik me rot natuurlijk.
Valt wel mee.quote:Op zondag 21 september 2008 13:21 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Precies, 180 op de teller, in werkelijkheid waarschijnlijk tegen de 160 aan misschien, maar eerder rond de 150.
En klopt 20 jaar geleden kon dat, nu niet meer, maar wat was nu efficiënter?
Fijne motoren, die 1.6 4AFE van Toyotaquote:Op zondag 21 september 2008 13:30 schreef Renesite het volgende:
Och... A) mijn corollaatje rijdt 190.
B) Ik zat na 1 week al tegen een hek met de auto.
Leer je van.
Even nagezocht: Fiesta 1300 S uit 1979, 770 kg, 66 pk, topsnelheid 158 km/u.quote:Op zondag 21 september 2008 13:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat lul je nou tobberd? MIjn vader had in 1989 een ford fiesta waarmee ik elke week naar Alkmaar op en neer reed om mijn broer weg te brengen en dat kreng reed boven de 180 op de teller. En waarom zou dat niet kunnen, we hebben het godverdomme niet over het stenen tijdperk ofzo.
En het gebeurde ook nog 's nachts, dan zit TS gewoon niet op te lettenquote:Op zondag 21 september 2008 13:39 schreef Heider00sje het volgende:
Als je binnenspiegel, buitenspiegel en over je schouders kijkt.. dan heb je feitelijk geen dode hoek.
Je hebt dus gewoon niet goed gekeken!
Aan de andere kant: hij is er niet tegenop gereden (begrijp ik uit de OP), dus zat iig nog goed genoeg op te letten om een ongeluk te voorkomen.quote:Op zondag 21 september 2008 13:42 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
En het gebeurde ook nog 's nachts, dan zit TS gewoon niet op te letten
60 in zijn 2 doortrekken is soms best leukquote:Op zondag 21 september 2008 13:33 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Fijne motoren, die 1.6 4AFE van Toyota
Betrouwbaar, hoge toeren, vlot, onverwoestbaar en non-interference; geen schade bij gebroken distributie.
Destijds bij de eerste en tweede serie Fiësta's was het topmodel een XR2. En die gingen ook bruut hard. Ruim 170, maar hij had dan wel een 1.6'je...quote:Op zondag 21 september 2008 13:19 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik weet dat het een oude fiesta was, het was NIET de RS (die er toen volgens mij ook al was).
Haalt hij 60 in zijn 2? Dat is opzich niet erg boeiend.. Of begon je met 60 in zijn 2?quote:Op zondag 21 september 2008 13:45 schreef Renesite het volgende:
[..]
60 in zijn 2 doortrekken is soms best leuk!
220 in een 205 ( en er is 1 in Nederland die 271 op GPS gereden heeft)..quote:Op zondag 21 september 2008 12:55 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Vorig jaar 173 met 'n Corsa uit '88, nu jij weer
Dodehoekspiegels ftw. Zo'n simpele aanvulling, maar oh zo handig.quote:Op zondag 21 september 2008 13:03 schreef MaGNeT het volgende:
Bedrijfsauto, annex overdekte rolschaats:
[ afbeelding ]
Weinig overlevingskans
Te lochtquote:Op zondag 21 september 2008 13:57 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
220 in een 205 ( en er is 1 in Nederland die 271 op GPS gereden heeft)..
fucking lelijk zo'n ding... Ik rij me nog liever een verlamming, dan dat ik met zo spiegel rond rij..quote:Op zondag 21 september 2008 14:00 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dodehoekspiegels ftw. Zo'n simpele aanvulling, maar oh zo handig.
Het behalen van je rijbewijs is slechts de eerste stap in het leren autorijden. Je zal toch echt moeten gaan rijden om verkeersinzicht te krijgen. Of denk je dat het overige verkeer ook zoveel rekening met jou houdt als je in een auto zonder enorme "L" rondrijdt?quote:Op zondag 21 september 2008 14:02 schreef Isegrim het volgende:
Ik zie het helemaal niet zitten om straks alleen te gaan rijden. En ik krijg dus meteen een leasebak zodra ik mijn rijbewijs heb. Voor mij hoeft het niet, ik houd het wel op de trein.
Ik wil überhaupt niet autorijden, vind het nergens voor nodig en bovendien niet leuk.quote:Op zondag 21 september 2008 14:08 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Het behalen van je rijbewijs is slechts de eerste stap in het leren autorijden. Je zal toch echt moeten gaan rijden om verkeersinzicht te krijgen. Of denk je dat het overige verkeer ook zoveel rekening met jou houdt als je in een auto zonder enorme "L" rondrijdt?
Bij zo'n L auto hou ik ALTIJD afstand.. Ga ik met een grote boog omheen, en ben ik voorbereid op de meest rare actiesquote:Op zondag 21 september 2008 14:08 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Het behalen van je rijbewijs is slechts de eerste stap in het leren autorijden. Je zal toch echt moeten gaan rijden om verkeersinzicht te krijgen. Of denk je dat het overige verkeer ook zoveel rekening met jou houdt als je in een auto zonder enorme "L" rondrijdt?
Meh, ik doel dan ook op een 60 kilometer weg.quote:Op zondag 21 september 2008 13:55 schreef deepart het volgende:
[..]
Haalt hij 60 in zijn 2? Dat is opzich niet erg boeiend.. Of begon je met 60 in zijn 2?
Mijn oude 460 1.8 i doet 95 in zijn 2iets van 195 max op de teller... dus 175 echt?
quote:Op zondag 21 september 2008 12:41 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Weer zo'n kneus die net zijn rijbewijs heeft en denkt dat ie kan rijden.
Waarom zou je dan je rijbewijs gaan halen? Als je alleen maar een papiertje hebt, maar totaal geen ervaring op wil doen, word je vanzelf een gevaar op de weg.quote:Op zondag 21 september 2008 14:09 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik wil überhaupt niet autorijden, vind het nergens voor nodig en bovendien niet leuk.
Dat is mijn punt dus ook. Als je aan het lessen bent, word je enorm geholpen door die "L", omdat het overige verkeer dan rekening met je houdt. Meer afstand, meer geduld, véél meer aandacht.quote:Op zondag 21 september 2008 14:10 schreef deepart het volgende:
[..]
Bij zo'n L auto hou ik ALTIJD afstand.. Ga ik met een grote boog omheen, en ben ik voorbereid op de meest rare acties
Niet de top, wel redelijk snel voor een autootje van 900 kg.quote:
Ach, bedrijfsauto's zijn toch al spuuglelijk, maar de dodehoekspiegel geeft je veel beter beeld van wat er rond je auto gebeurt.quote:Op zondag 21 september 2008 14:06 schreef deepart het volgende:
[..]
fucking lelijk zo'n ding... Ik rij me nog liever een verlamming, dan dat ik met zo spiegel rond rij..
Dat dan weer nietquote:Op zondag 21 september 2008 14:23 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dat is mijn punt dus ook. Als je aan het lessen bent, word je enorm geholpen door die "L", omdat het overige verkeer dan rekening met je houdt. Meer afstand, meer geduld, véél meer aandacht.
Ga je vervolgens in een normale auto rijden, dan mis je echt het effect dat die "L" op het verkeer heeft... Niet dat mensen het niet opmerken als je ietwat gespannen in de auto zit, maar ze zullen lang niet zoveel begrip op kunnen brengen als wanneer je in een lesauto rijdt..
Jesus wat een beestquote:Op zondag 21 september 2008 14:25 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Niet de top, wel redelijk snel voor een autootje van 900 kg.
Idee van de turbo:
[ afbeelding ]
Mijn baas wil het.quote:Op zondag 21 september 2008 14:20 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Waarom zou je dan je rijbewijs gaan halen? Als je alleen maar een papiertje hebt, maar totaal geen ervaring op wil doen, word je vanzelf een gevaar op de weg.
Dat snap ik allemaal ook wel. Het is trouwens niet zozeer dat ik gespannen achter het stuur zit, het is meer dat ik simpelweg onvoldoende overzicht heb ik complexe situaties.quote:Die ervaring heb je echt nodig om veilig te kunnen rijden. Je moet je verkeersinzicht nog ontwikkelen en als je beter in de gaten hebt hoe alles werkt, zal je ook rustiger achter het stuur zitten. Niet dat het leuk wordt (hoeft ook niet), maar je bent dan tenminste goed in staat om veilig en gecontroleerd van A naar B te komen.
Je merkt het gelijk als iemand gespannen achter het stuur zit en zulke mensen maken rare fouten.
Deze volvo vind ik dan ook wel heel lochtquote:Op zondag 21 september 2008 14:25 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Niet de top, wel redelijk snel voor een autootje van 900 kg.
Idee van de turbo:
[ afbeelding ]
Over kneuzen gesprokenquote:Op zondag 21 september 2008 13:12 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Jij bent de echte kneus hier, volgens mij.
Als je de OP had gelezen, zag je dat TS zich volledig bewust is van zijn beginnersfase en bijbehorende foutjes.
Maar jij reedt natuurlijk meteen foutloos.
Hoe wil je dat anders doen?quote:Op zondag 21 september 2008 14:00 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dodehoekspiegels ftw. Zo'n simpele aanvulling, maar oh zo handig.
Wat de TS betreft, moet 'ie gewoon véél meer aandacht hebben voor wat er achter hem gebeurt. Het kan je dan haast niet gebeuren dat er iets in je dode hoek zit zonder dat jij dat in de gaten hebt, want als je voldoende aandacht hebt voor het verkeer achter je, zie je zo'n auto als in de OP ruim op tijd naderen.
Controleer voor je van baan verandert goed alle spiegels en kijk over je schouder. Geef richting aan vóórdat je van baan wisselt. Als je dan toch iemand gemist hebt, kan diegene tenminste nog jouw fout herstellen, maar dan moet je wel laten zien wat je gaat doen.
En een Ford Ka 1.3 wil met z'n krappe zestig paardenkrachtjes niet veel harder dan 150 (op de teller zal dat iets meer dan 160 zijn) en dan moet je al niet tegen de wind in rijden of de airco aan hebben staan. Komt bij dat de motor dan behoorlijk veel verbruikt en de rijwind best wel veel herrie maakt. Het is geen autootje om mee te "racen" () op de snelweg.
Dat je jezelf een verlamming rijdt moet je zelf weten, maar dat je iemand anders een verlamming rijdt is natuurlijk ook nog een mogelijkheid. Had je die al eens overwogen?quote:Op zondag 21 september 2008 14:06 schreef deepart het volgende:
[..]
fucking lelijk zo'n ding... Ik rij me nog liever een verlamming, dan dat ik met zo spiegel rond rij..
Nee, nog niet iniedergeval..quote:Op zondag 21 september 2008 16:20 schreef maedel het volgende:
[..]
Dat je jezelf een verlamming rijdt moet je zelf weten, maar dat je iemand anders een verlamming rijdt is natuurlijk ook nog een mogelijkheid. Had je die al eens overwogen?
quote:Op zondag 21 september 2008 12:40 schreef Koewam het volgende:
Ik heb gelest in een dieselauto met turbo en nu rijd ik in de Ford Ka van m'n moeder.
quote:(kijken hoe dat voelt, wat-ie kan)
quote:(ik reed rechts met 130, je mocht 120)
En hoeveel mag je daar nu?quote:Op zondag 21 september 2008 12:40 schreef Koewam het volgende:
(ik reed rechts met 130, je mocht 120).
Ik vind het een bewijs van NIET AUTO KUNNEN RIJDEN als je een fucking dodehoekspiegel nodig hebt.quote:Op zondag 21 september 2008 16:20 schreef maedel het volgende:
[..]
Dat je jezelf een verlamming rijdt moet je zelf weten, maar dat je iemand anders een verlamming rijdt is natuurlijk ook nog een mogelijkheid. Had je die al eens overwogen?
Hoezo? Het lijkt me alleen maar een stuk makkelijker, hoef je niet half om te draaien.quote:Op zondag 21 september 2008 17:05 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ik vind het een bewijs van NIET AUTO KUNNEN RIJDEN als je een fucking dodehoekspiegel nodig hebt.
QFT.quote:Op zondag 21 september 2008 17:05 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ik vind het een bewijs van NIET AUTO KUNNEN RIJDEN als je een fucking dodehoekspiegel nodig hebt.
Als je je half moet omdraaien om je dode hoek snel te kunnen zien doe je iets niet goed.quote:Op zondag 21 september 2008 17:22 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hoezo? Het lijkt me alleen maar een stuk makkelijker, hoef je niet half om te draaien.
Nou, ik vind het altijd nogal irritant om mijn hoofd om te moeten draaien, omdat ik dan onbewust meestuur en dus ga slingeren. Dat is vast omdat ik een n00b ben, mij best, maar dan lijkt een dodehoekspiegel me toch wat veiliger.quote:Op zondag 21 september 2008 17:36 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Als je je half moet omdraaien om je dode hoek snel te kunnen zien doe je iets niet goed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |