quote:
Op zondag 21 september 2008 12:40 schreef Koewam het volgende:Gisternacht reed ik dus even op de snelweg om te racen (kijken hoe dat voelt, wat-ie kan), ik wil opschuiven naar de middelste rijbaan (ik reed rechts met 130, je mocht 120). Dus ik kijk binnenspiegel, buitenspiegel, over de schouder: niks! Richting aan... BAP, doemt er opeens een auto naast me op! Dode hoek! Dus ik een ruk aan 't stuur geven, schrik me rot natuurlijk.
Misschien is het verstandig om als je geen rijervaring hebt (rijlessen gehad is iets anders dan rijervaring hebben) maximaal 120 km/u te rijden.
Misschien reed die auto niet links achter je, maar bij een 3baans weg kan het ook zijn dat die auto op de linkerbaan reed, jij rechterbaan, en jullie gelijktijdig naar de middelste baan gingen. Daar altijd rekening mee houden - dwz ook kijken naar de 1e baan, heeft die auto richtingaanwijzer aan? (geen r.a. betekent nog niet dat tie niet opzij komt). Anders niet van baan verwisselen als er daar een auto rijdt om risico's uit te sluiten. Probeer een overzicht van de verkeerssituatie en al het verkeer om je heen te krijgen en te houden, en denk altijd vooruit. "Nu rijdt die auto daar, die fietser daar en die voetganger loopt daar. Maar als ik zometeen die weg oversteek, waar is die auto en die fietser dán, kan ik nog ergens achter een bus een auto verwachten, en al dat soort dingen." Dat leer je enkel met ervaring door jarenlang auto te rijden. Een roze papiertje waar op staat dat je weet hoe gas en rem werken zegt niks.
Edit:
Eigenlijk wat Coolguy zojuist ook schreef
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:Wat is er mis met de Prius?
[
afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.