ja dat dus precies...ik kan er nog steeds om janken...quote:Op donderdag 11 september 2008 22:19 schreef KinkyGiraf het volgende:
Ik vind het nog steeds verschrikkelijk om naar te kijken. Kan er nog helemaal gebiologeerd naar kijken en er na afloop een fysiek naar gevoel van overhouden. Voel me een soort van "depri" (zit in het dagelijks leven niet in mijn aard, dus ik voel me niet om het minste of geringste depri)...
Vrouwen.quote:Op donderdag 11 september 2008 22:21 schreef heavenstar het volgende:
[..]
ja dat dus precies...ik kan er nog steeds om janken...![]()
quote:
heb toen gejankt en doe ik nog steeds als ik de beelden zie....quote:
Ook dat lijkt me kort door de bocht. Ik heb het zelf niet gezien en ken natuurlijk de persoon niet over wie deze vrouw praat, maar het is een feit dat het leger werft onder kansloze jongeren. Jongeren die geen toekomst hebben en wie een toekomst beloofd wordt dmv een baan in het leger met goed salaris, ziektekostenverzekering voor de familie, etc. Uiteraard maakt iemand altijd zelf de beslissing maar zoals ik het begrijp is er een zeer agressieve werving onder bevolkingsgroepen die "geen keus" hebben.quote:Op donderdag 11 september 2008 22:27 schreef motorbloempje het volgende:
beetje een loos topic, als je het mij vraagt.
Ja, hier staat nu ook (voor mij op de achtergrond) Fahrenheit 9/11 op.
Maar ondanks dat ik dat best een goede docu vind, word ik er niet warm of koud van.
Net een vrouw, die haar zoon heeft verloren, en Bush de schuld geeft.
Soit, zonder Bush geen oorlog wrsch, maar die brave jongen had zelf besloten in het leger te gaan en dan weet je wat de risico's zijn. Lijkt mij...
Is misschien ook meer iets voor GC?
Que? In Amerika wonen?quote:Op donderdag 11 september 2008 22:36 schreef ATi. het volgende:
Mensen die zich laten beinvloeden door zoiets
TS ga dan meteen in amerika wonen joh
Verder doet het me helemaal niets
Ja... dat heb ik ook eens gezien en daar kan ik niet eens naar kijken. Dat is zo... ziek en surrealistisch dat ik er letterlijk onpasselijk van word.quote:Op donderdag 11 september 2008 22:42 schreef KonnieKipke het volgende:
Bizar, ik zag vanochtend weer filmpjes van mensen die uit het WTC sprongen...
Best wel, ja... Als je moslim-kinderen af wilt straffen voor wat een paar extremisten hebben gedaan, heb je sowieso serieuze issues in je hoofd... Interessant ook dat je geen woord rept over westerse scholen, ik denk dat wij (samen met de ami's) toch intussen wel gelijk staan wat betreft body count in het midden oosten...quote:Op donderdag 11 september 2008 22:30 schreef DuTank het volgende:
Dan wil ik als een Rambo tekeer gaan in een moslimschool. Meer mensen met dit gevoel? Moet ik me zorgen maken?
En deed je dat uit emotionele overwegingen of vond je het eigenlijk gewoon wel tof dat jij dat mocht doen? Je wekt een beetje de indruk dat het laatste aan de orde is, maar misschien heb ik het mis.quote:Op donderdag 11 september 2008 22:56 schreef TheJanitor het volgende:
Ik heb gesproken in de naam van NL op de ceremonie. Heel Amerika heeft gekeken dus eigenlijk ben ik wel een beetje een beroemdheid. Ik was die gozer die zei: 'I am honored to have represented The Netherlands', voor de mensen die de ceremonie hebben mogen aanschouwen.
Tuurlijk gebeuren er kwalijke dingen. Maar de combinatie van "pure evil" in combinatie met de "onaantastbare Westerse wereld" maakt deze gebeurtenis toch nog altijd heel bijzonder.quote:Op donderdag 11 september 2008 22:54 schreef Steeven het volgende:
Ik word die 9/11 hype elk jaar een beetje beu. Ja, het is een trieste gebeurtenis, maar er gebeuren dagelijks zowaar triestere dingen, maar die zijn niet interessant genoeg voor het nieuws omdat dat geen Verenigde Staten betreft. De beelden schokken me niet, hebben me ook niet geschokt, de enige reden waarom het is blijven hangen is de nasleep ervan.
Ik werd gevraagd via de Universiteit waar ik studeer. Eerst vond ik het wel eng om namen op te lezen van overleden mensen voor een zeer grote groep mensen + tv etc. Maar toch vond ik dat ik het moest doen, gewoon omdat het een onwijze eer is. Moest om 4:30am op om er te zijn en mocht om 10:45am eindelijk 13 namen opnoemen. Het engste waren de laatste 5 minuten vlak voordat ik op moest, maar daar staan viel onwijs mee. Maar om je vraag te beantwoorden, ik vond het een eer en het heeft veel indruk op me gemaakt, vooral door de vele mensen die ik daar gesproken heb die familieleden verloren hebben, kinderen die vaders verloren hebben en doordat mensen mij daarna bedankten dat ik hun zoon's naam heb opgenoemd. En er waren best veel mensen, ze hebben wel moeite gedaan om me te vinden en te bedanken.quote:Op donderdag 11 september 2008 22:58 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
En deed je dat uit emotionele overwegingen of vond je het eigenlijk gewoon wel tof dat jij dat mocht doen? Je wekt een beetje de indruk dat het laatste aan de orde is, maar misschien heb ik het mis.
Welk gebied zit jij dan?quote:Op vrijdag 12 september 2008 05:03 schreef Wackyduck het volgende:
Ik zit nu in de VS en ik merk hier eigenlijk niet dat het 9/11 is, niet dat ik het lokale nieuws volg maar toch het is apart dat ik alleen Nederlanders hoor over vandaag. En ik heb ook even langs de kanalen gezapt en ik zo snel geen speciaal 11 september programma.
Ik snap niks van Amerikanen. Normaal buiten ze alles zoveel mogelijk uit en blazen ze zoveel op, en dan wordt 9/11 niet herdacht op tvquote:Op vrijdag 12 september 2008 05:03 schreef Wackyduck het volgende:
Ik zit nu in de VS en ik merk hier eigenlijk niet dat het 9/11 is, niet dat ik het lokale nieuws volg maar toch het is apart dat ik alleen Nederlanders hoor over vandaag. En ik heb ook even langs de kanalen gezapt en ik zo snel geen speciaal 11 september programma.
Ik zit in Berkeley, California en misschien in een beetje internationale omgeving. Maar in Nederland zie je vlaggen halfstok hangen op 4 mei, hier is mij zoiets niet opgevallen, het is natuurlijk geen redneck country ofzo, maar ik had pas door dat het 9/11 was toen mijn moeder erover mailde. Ik had wel verwacht dat er iets meer aandacht aan besteed zou worden, zodat ik op zijn minst door zou hebben dat er iets aan de hand was.quote:
Komt dat ook niet omdat de die twin towers aan de andere kant van het land liggen?quote:Op vrijdag 12 september 2008 05:23 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Ik zit in Berkeley, California en misschien in een beetje internationale omgeving. Maar in Nederland zie je vlaggen halfstok hangen op 4 mei, hier is mij zoiets niet opgevallen, het is natuurlijk geen redneck country ofzo, maar ik had pas door dat het 9/11 was toen mijn moeder erover mailde. Ik had wel verwacht dat er iets meer aandacht aan besteed zou worden, zodat ik op zijn minst door zou hebben dat er iets aan de hand was.
Misschien vinden ze het wel fijn dat NY flink geraakt is.quote:Op vrijdag 12 september 2008 05:27 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Komt dat ook niet omdat de die twin towers aan de andere kant van het land liggen?
4 mei en 11 september zijn niet te vergelijken.quote:Op vrijdag 12 september 2008 05:23 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Ik zit in Berkeley, California en misschien in een beetje internationale omgeving. Maar in Nederland zie je vlaggen halfstok hangen op 4 mei, hier is mij zoiets niet opgevallen, het is natuurlijk geen redneck country ofzo, maar ik had pas door dat het 9/11 was toen mijn moeder erover mailde. Ik had wel verwacht dat er iets meer aandacht aan besteed zou worden, zodat ik op zijn minst door zou hebben dat er iets aan de hand was.
inderdaad...quote:Op vrijdag 12 september 2008 08:06 schreef Vidacz het volgende:
[..]
4 mei en 11 september zijn niet te vergelijken.
Dat vind ik dus niet, het lijkt alleen bijzonder omdat iedereen er mee dood is gegooid. Hangt puur van de media-aandacht af. Had dit geval hooguit een uurtje zendtijd gegeven op die dag en niemand weet het meer. Helemaal die vragen aan Nederlanders 'waar was JIJ op 9/11' en dan die reactiesquote:Op donderdag 11 september 2008 23:00 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Tuurlijk gebeuren er kwalijke dingen. Maar de combinatie van "pure evil" in combinatie met de "onaantastbare Westerse wereld" maakt deze gebeurtenis toch nog altijd heel bijzonder.
Ze zwijgen het dus dood.quote:Op vrijdag 12 september 2008 05:03 schreef Wackyduck het volgende:
quote:Op vrijdag 12 september 2008 13:07 schreef Steeven het volgende:
Had dit geval hooguit een uurtje zendtijd gegeven op die dag en niemand weet het meer.
JA, DAAAAAAAAAAR gaat het natuurlijk niet om! Die jongen wilde zijn land verdedigen, maar het kwam erop neer dat ie dood is om de zak van Cheney, Bush en de Saoedis te spekken.quote:Op donderdag 11 september 2008 22:27 schreef motorbloempje het volgende:
beetje een loos topic, als je het mij vraagt.
Ja, hier staat nu ook (voor mij op de achtergrond) Fahrenheit 9/11 op.
Maar ondanks dat ik dat best een goede docu vind, word ik er niet warm of koud van.
Net een vrouw, die haar zoon heeft verloren, en Bush de schuld geeft.
Soit, zonder Bush geen oorlog wrsch, maar die brave jongen had zelf besloten in het leger te gaan en dan weet je wat de risico's zijn. Lijkt mij...
Is misschien ook meer iets voor GC?
Het allemaal best zielig en zo, maar idd, al die andere slachtoffers van door Amerika veroorzaakt geweld, de oorlog in Angola, in Israel, Afghanistan,quote:Op vrijdag 12 september 2008 09:02 schreef boskameel het volgende:
Het doet me vrij weinig. Al die heisa eromheen enzo. Bij natuurrampen in andere werelddelen vallen 10 tot 100 keer meer slachtoffers, en daar hoor je bijna niks over. Hypocriet is dat.
Dat klinkt nogal schijnheilig als je em ook had kunnen editen.quote:Op vrijdag 12 september 2008 05:28 schreef Vodkadruppel het volgende:
Oeh, ik zie nu pas dat ik een redelijke fout en woordkeuze/grap heb gemaakt.
Volkomen begrijpelijk. Nederlanders stonden ook te juichen toen de Nazis gebombardeerd werden.quote:Op vrijdag 12 september 2008 10:53 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat ik ook nog vreselijk vond waren beelden op het nieuws van een of ander klote dorpje in Palestina waar ze aan het feesten waren als reactie. Zingende mensen, zo'n klotevrouw met zo'n afschuwlijk kabaalgeluid, snoep uitdelend aan voorbijganger en automobilisten
Dan kan jequote:
2 vliegtuigen die vanuit een niet militaire operatie het financieel centrum van de wereld invliegen.quote:Op vrijdag 12 september 2008 16:26 schreef Vidacz het volgende:
[..]
Dan kan jedoen, maar wat hij zegt is wel waar. Dagelijks zijn er aanslagen, ongelukken et cetera waarbij soms enkele honderden doden vallen, en die krijgen een paar seconden in het journaal. Die weet ook niemand meer te benoemen.
Duh. Hij zegt dat het zou zijn vergeten als er maar een half uur aan besteed zou worden op tv. En dat is ook zo.quote:Op vrijdag 12 september 2008 20:21 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
2 vliegtuigen die vanuit een niet militaire operatie het financieel centrum van de wereld invliegen.
Denk je nou echt dat dat snel zou zijn vergeten? Dat wordt nooit vergeten.
En alle vergelijkingen met doden door Amerikaanse militairen gaan automatisch mank.
Precies hierdoor.
Ben ik niet met je eens. Zeker niet als je naar de gevolgen kijkt.quote:Op vrijdag 12 september 2008 22:24 schreef Vidacz het volgende:
[..]
Duh. Hij zegt dat het zou zijn vergeten als er maar een half uur aan besteed zou worden op tv. En dat is ook zo.
Weer zo'n 15min of fame hoer.quote:Op donderdag 11 september 2008 22:56 schreef TheJanitor het volgende:
Ik heb gesproken in de naam van NL op de ceremonie. Heel Amerika heeft gekeken dus eigenlijk ben ik wel een beetje een beroemdheid. Ik was die gozer die zei: 'I am honored to have represented The Netherlands', voor de mensen die de ceremonie hebben mogen aanschouwen.
Typerend.quote:Op zondag 14 september 2008 04:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik weet niet wat het is maar ik denk eigenlijk nooit over de menselijke kant van een gebeurtenis, veel meer over eventuele politieke gevolgen en wat bijvoorbeeld de technische details zijn van een gebeurtenis. De aanslagen op het WTC zijn voor nooit echt als een verrassing gekomen, al in de aanloop er naar toe kon je zien dat terroristen steeds geweldadiger gingen optreden tegen de VS (aanslagen in Kenya en Jemen). Als ik de beelden nu weer zie kijk ik vooral gefascineerd naar de snelheid waarmee de vliegtuigen de torens binnen vliegen, de daar op volgende explosie die uitdijt tot gigantische proporties, de continue stroom van dwarrelend papier na het instorten van de torens en natuurlijk ook het instorten zelf. Ik voel mij dat mijn interesse geprikkeld wordt door beelden van deze ramp, er gebeurt zo ontzettend veel op die beelden.
We zitten wel met twee nog lang niet gewonnen oorlogen, een derde wellicht op komst.quote:Op maandag 15 september 2008 23:16 schreef Stephe het volgende:
ik raak een beetje onverschillig om die 9/11 toestand. We hebben het over fucking 2001, en we leven inmiddels in 2008. De wereld is gewoon blijven doordraaien en er zijn in de tussentijd veel grotere dingen gebeurd die minstens net zo belangrijk zijn, maar die blijkbaar niet zo belangrijk gevonden worden.
Pim is nog eerder vergeten
Ook dat nogquote:Op maandag 15 september 2008 23:18 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
We zitten wel met twee nog lang niet gewonnen oorlogen, een derde wellicht op komst.
In geval je het nog niet gemerkt had: 9/11 heeft de wereld zodanig veranderd dat we er tot op de dag van vandaag nog veel van merken. Als je zegt dat er veel grotere dingen gebeurt zijn dan ben ik het niet met je eens. Ja, er zijn voorbeelden te verzinnen waar meer slachtoffers zijn gevallen, en waar meer materiele schade is aangericht. Maar nauwelijks dingen die de wereld zo veranderd hebben.quote:Op maandag 15 september 2008 23:16 schreef Stephe het volgende:
ik raak een beetje onverschillig om die 9/11 toestand. We hebben het over fucking 2001, en we leven inmiddels in 2008. De wereld is gewoon blijven doordraaien en er zijn in de tussentijd veel grotere dingen gebeurd die minstens net zo belangrijk zijn, maar die blijkbaar niet zo belangrijk gevonden worden.
Typisch americacentrisme. Er boren zich twee vliegtuigen in wolkenkrabbers, een paar duizend mensen sterven, er komt oorlog in Afghanistan en Irak. Big fucking deal. Er gebeuren in de wereld dingen die van veel groter belang zijn. De opkomst van India en China bijvoorbeeld, of de verdere uitbreiding van de Europese Unie en NAVO. Allemaal belangrijker dan het speldenprikje dat Amerika zeven jaar geleden kreeg.quote:Op dinsdag 16 september 2008 00:38 schreef tslh het volgende:
In geval je het nog niet gemerkt had: 9/11 heeft de wereld zodanig veranderd dat we er tot op de dag van vandaag nog veel van merken. Als je zegt dat er veel grotere dingen gebeurt zijn dan ben ik het niet met je eens. Ja, er zijn voorbeelden te verzinnen waar meer slachtoffers zijn gevallen, en waar meer materiele schade is aangericht. Maar nauwelijks dingen die de wereld zo veranderd hebben.
Blijkt maar weer dat het toch een 'ver-van-je-bed show' is voor de meesten van ons.quote:I had just come up from the subway atation at chambers street, 2 blocks away from the towers when the first plane suddenly flew directly overhead and struck tower 1. I was on my way to visit Bobby DeAngelis, and old friend who was reviewing something for me. He was in Tower 2 at Raytheon Engineers and Constructors on the 89th floor. Up until a month prior, I too had worked there. In fact, I had worked with those folks for upwards of 22 years, 13 in that building.
Anyway, the plane flew overhead and struck. It happened so damn fast I didnt really have time for it to register. But even on the sidewalk, I could feel the heat. I naturally started to retreat. There was absolute chaos all around me and my thoughts immediately went to Bobby D and all those folks i knew at Raytheon. I instinctly reached for my cell and tried to call him, but the lines were already crossed. You couldnt get anyone anywhere. People were running everywhere. There was nothing I could do, so I headed back towards the subway...but that was chaos too. So I started to walk to my office on 18th Street about a mile away.
Now mind you, I remember the bombing in 93 and knew the folks at Raythgeon would too. I wasnt really all that concerned becuase I knew they would just get the hell out and their building hadnt been hit. It was still just a terrible plane accident as far as I was concerned. Anyway, I was around Canal Street when I heard someone say that theres another plane. My heart sank immediately. No one had to tell me that this was clearly deliberate. I turned around just in time to see that plane hit around the 78th floor skylobby of building 2. The first thing that went through my mind at that point was that I hoped my friends had in fact left with the first plane strike. I was to find out later that while most did, there was a meeting going on and those people werent aware of what was going on. Most of those people were friends of mine that dated back as far as 20 years. Bobby D was on the 78th floor skylobby when he realized it and went back up to get them. He was up there when the plane hit. They never stood a chance.
Of course, at the time I didnt know that, so i continued walking to my office, praying. Iwas at my office when I found out about The Pentagon. My head was spinning.....I thought we were at war. I thought of my Dad, who had passed away earlier that year after sertving with the NSA on an anti-terrorism task force and was one this nations original green berets. He woulkd have been heart broken had he been around to see what had happened. Then I heard someone say, "it fell, the fucking thing fell!" The next 2 months after that moment are still a blur. They never found my friends.
Er gaan 3000 mensen dood en dat vind jij minder belangrijk dan wat economische centjes. Tering zegquote:Op dinsdag 16 september 2008 09:12 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Typisch americacentrisme. Er boren zich twee vliegtuigen in wolkenkrabbers, een paar duizend mensen sterven, er komt oorlog in Afghanistan en Irak. Big fucking deal. Er gebeuren in de wereld dingen die van veel groter belang zijn. De opkomst van India en China bijvoorbeeld, of de verdere uitbreiding van de Europese Unie en NAVO. Allemaal belangrijker dan het speldenprikje dat Amerika zeven jaar geleden kreeg.
Wel, die economische centjes (in China, India, Pakistan, etc.) hebben een veel grotere invloed op de manier waarop mensen leven dan twee vliegtuigjes die zich in het WTC boren.quote:Op dinsdag 16 september 2008 22:13 schreef Klopkoek het volgende:
Er gaan 3000 mensen dood en dat vind jij minder belangrijk dan wat economische centjes. Tering zeg
Natuurlijk klinkt dit allemaal heel mooi, vooral als je probeert zoveel mogelijk woorden boven de 20 letters te gebruiken, maar ik denk niet dat je met een dergelijk betoog van iemand begrip kunt krijgen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 23:09 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Wel, die economische centjes (in China, India, Pakistan, etc.) hebben een veel grotere invloed op de manier waarop mensen leven dan twee vliegtuigjes die zich in het WTC boren.
Gelijk eender is het onzinnig om te stellen dat gebeurtenissen als de moord op JFK enorm belangrijk zijn geweest. Wat veel invloedrijker is geweest op de manier waarop miljarden mensen hun leven leiden, zijn ontwikkelingen als de urbanisatie na de Tweede Wereldoorlog, de culturele revolutie en dekolonisatie. Dat soort macrohistorische gebeurtenissen zijn van groter belang dan één gebeurtenis die in het collectief geheugen gegrift wordt.
Van mij wel hoor, ben het compleet met hem eens.quote:Op woensdag 17 september 2008 08:22 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Natuurlijk klinkt dit allemaal heel mooi, vooral als je probeert zoveel mogelijk woorden boven de 20 letters te gebruiken, maar ik denk niet dat je met een dergelijk betoog van iemand begrip kunt krijgen.
mja, een sneeuwbal effect begint ook meestal maar met een klein onbenullig iets...quote:Op dinsdag 16 september 2008 23:09 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Wel, die economische centjes (in China, India, Pakistan, etc.) hebben een veel grotere invloed op de manier waarop mensen leven dan twee vliegtuigjes die zich in het WTC boren.
Gelijk eender is het onzinnig om te stellen dat gebeurtenissen als de moord op JFK enorm belangrijk zijn geweest. Wat veel invloedrijker is geweest op de manier waarop miljarden mensen hun leven leiden, zijn ontwikkelingen als de urbanisatie na de Tweede Wereldoorlog, de culturele revolutie en dekolonisatie. Dat soort macrohistorische gebeurtenissen zijn van groter belang dan één gebeurtenis die in het collectief geheugen gegrift wordt.
Hij heeft het niet over belangrijk, hij heeft het in hoe verre het de wereld veranderd heeft.quote:Op dinsdag 16 september 2008 22:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Er gaan 3000 mensen dood en dat vind jij minder belangrijk dan wat economische centjes. Tering zeg
Mij ging het er meer om dat dat mijlenver staat van de vraag in de TT/ OP. Dit is meer een algemene beschouwing over de invloed van 9/11 op de wereld etc. Dat is de vraag niet.quote:Op woensdag 17 september 2008 08:34 schreef Steeven het volgende:
[..]
Van mij wel hoor, ben het compleet met hem eens.
Tuurlijk wel, het heeft er alles mee te maken.quote:Op woensdag 17 september 2008 20:33 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Mij ging het er meer om dat dat mijlenver staat van de vraag in de TT/ OP. Dit is meer een algemene beschouwing over de invloed van 9/11 op de wereld etc. Dat is de vraag niet.
En terecht, dat was ook een querulant eerste klas, en toch tamelijk inhoudsloos. Het was een politieke pauw, en het is nu moeilijk te zeggen maar of het de LPF veel beter vergaan zou zijn MET hem???quote:Op maandag 15 september 2008 23:16 schreef Stephe het volgende:
goeie postquote:Op dinsdag 16 september 2008 00:41 schreef Syheriat het volgende:
Shit happens, boeiend. Er komen zoveel mensen meer om door onze asociale nalatigheid, door de handelsbarriéres en de mensen die liever een 2e huis hebben dan anderen een fractie van hun bezit af te staan. Mensen kopen dag in dag uit overbodige dingen, geld dat veel beter besteed kan worden, tijd die ook gebruikt kan worden om iets bij te dragen aan de wereld. Terwijl er elke dag mensen sterven van makkelijk te bestrijden ziektes, kinderen creperen vanwege gebrek aan medicijnen, mensen verhongeren. En dan als er iets gebeurd wat we niet gewend zijn, namelijk een paar duizend man die sterven aan iets ánders dan verhongering, ziekte of gebrek aan drinkwater, óh DAN gaan we lekker huilen hoor. Hoe erg dit is, hoe dit kon gebeuren. Gadverdamme, wat 'n bullshit.
En nee, ik ben ook niet goed genoeg van nature om nu naar Afrika te verhuizen en daar te gaan helpen om mensen een beter bestaan te geven. Maar godverdomme, relativeer een beetje. 9/11 was een tragedie, ook voor mij, maar er gebeuren dag in dag uit ergere dingen die men al bij het avondeten is vergeten. Fucking 7 jaar geleden en nog wordt er hierom gehuilt.
Misschien is dat zo, omdat die mensen natuurlijk niet echt onschuldig waren. Ten eerste is amerika een soort van democratie, dus ze hebben een gemeenschappelijke verantwoordelijkheid voor hun regering, zeker die van de laatste 50 jaar. En gemeenschappelijk hebben ze besloten dat al die Palestijnen in het midden-oosten maar het leplazerus mogen krijgen, ondanks dat de Palestijnen gewoon zwaar de lul zijn in eigen land nota bene, dus helemááááál onschuldig kan je ze niet noemen.quote:Op zaterdag 13 september 2008 19:37 schreef tslh het volgende:
Wat ik OOK vreselijk vind, en waar je maar weinig mensen over hoort, is dat vliegtuigen vol onschuldige mensen werden gebruikt als wapen om andere onschuldige mensen te vermoorden. Heel triest als je bij dat idee stilstaat.
Wat een vieze gemaakte postquote:Op vrijdag 12 september 2008 10:02 schreef releaze het volgende:
toen ik het voor de eerste keer op tv zag was ik vol ongeloof, ik was echt geschrokken en ik kon me niet voorstellen dat het echt was. Toen het vliegtuig de toren inboorde, toen ik dat voor het eerst zag, toen wist ik dat er een eind van een 'tijdperk' was, dat de wereld nooit meer zou zijn zoals deze vanmorgen nog was en dat we een onzekere toekomst tegemoet zouden gaan. Dat was beangstigend. Daarna begonnen de verhalen over de slachtoffers, de manier waarop, etc. En wie doet dit nou?
Als ik het nu kijk voel ik een beetje verdriet en behoorlijk wat bitterheid. De aanslagen van 11 september waren gruwelijk, maar de strijd daarna vind ik persoonlijk verschrikkelijker en traumatiserender voor de hele wereld.
Ik probeer het dus maar een beetje te negeren, want aan de oorlog in irak en afganistan en alle doden die daar aan verschillende kanten vallen kan ik niets doen. Aan de wederopbouw kan ik niets doen. Hier thuis kan ik beperkt wat doen aan het trauma maar ik doe m'n best. Die aanslagen zitten ook gegrift in mijn ziel, de plaatjes heb ik er niet zozeer bij nodig.
Dit jaar iig niet.
Geloof je daar ook al in.quote:Op zondag 21 september 2008 04:46 schreef Morwen het volgende:
Ongeloof nog steeds, zeker over hoe de gebouwen ingestort zijn. Vooral WTC 7, dat lage compacte gebouw. 1 en 2 zijn al moeilijk te geloven maar 7 is gewoon vrijwel onmogelijk logisch gezien dan. 3 gebouwen die netjes onderuit zakken......yeah right. Maar goed, andere discussie, ander forum.....
Ik geloof wat ik zie en ik heb het uit alle hoeken gezien net als honderden andere controlled demolitions.quote:
quote:Op zondag 21 september 2008 04:55 schreef Morwen het volgende:
[..]
Ik geloof wat ik zie en ik heb het uit alle hoeken gezien net als honderden andere controlled demolitions.
Dat maak ik nog wel uit![]()
Leg mij eens uit hoe de Amerikaanse overheid een 'controlled demolition' had kunnen verdoezelen terwijl tientallen ambtenaren (stuk voor stuk een potentieel lek) bij een dergelijke actie betrokken zouden moeten zijn? Het gaat er bij mij echt niet in dat het in de afgelopen 7 jaar volledig stil gehouden is dat er sprake is van 'controlled demolition', dat is echt niet mogelijk bij een log ambtenaren apparaat zoals de Amerikaanse overheid. Tientallen mensen moeten er in zo'n geval van geweten hebben.quote:Op zondag 21 september 2008 04:55 schreef Morwen het volgende:
Ik geloof wat ik zie en ik heb het uit alle hoeken gezien net als honderden andere controlled demolitions.
Dat zal ook zeker het geval zijn. Het zijn voor mij gewoon teveel "toevalligheden" bij elkaar en ik ben best een positief misschien wel naief ingesteld type. Maar DIT kan zelfs bij mij er niet in: Tonnen staal die per direct verscheept worden (geen onderzoek verder), mensen die "toevallig"( Pentagon) niet in de vleugel zitten waar een vliegtuig ( wat waarschijnlijk gewoon een missile was en ALLE cameras konden dat niet filmenquote:Op zondag 21 september 2008 05:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Leg mij eens uit hoe de Amerikaanse overheid een 'controlled demolition' had kunnen verdoezelen terwijl tientallen ambtenaren (stuk voor stuk een potentieel lek) bij een dergelijke actie betrokken zouden moeten zijn? Het gaat er bij mij echt niet in dat het in de afgelopen 7 jaar volledig stil gehouden is dat er sprake is van 'controlled demolition', dat is echt niet mogelijk bij een log ambtenaren apparaat zoals de Amerikaanse overheid. Tientallen mensen moeten er in zo'n geval van geweten hebben.
Het kan ook betekenen dat Bolkesteijn aan carnaval doet.quote:Op zondag 21 september 2008 05:10 schreef Morwen het volgende:
Sorry, Steijn, if it barks like a dog it looks like a dog............it's probably a dog.
Jaja, maak er maar een grapje vanquote:Op zondag 21 september 2008 05:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het kan ook betekenen dat Bolkesteijn aan carnaval doet.
NB. deze stelling is hoogst hypothetisch en berust zeker niet op waarheid.
Waarom zouden de torens niet recht in kunnen zakken? Er was geen enkel moment (de natuurkundige term dus) aanwezig om een kanteling te veroorzaken tijdens het instorten.quote:
PI, my dear Watsonquote:Op zondag 21 september 2008 05:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarom zouden de torens niet recht in kunnen zakken? Er was geen enkel moment (de natuurkundige term dus) aanwezig om een kanteling te veroorzaken tijdens het instorten.
Waarom niet? Vergeet niet dat een stalen constructie al bij zo'n 400 graden Celcius zijn dragend vermogen (vermogen dus om krachten op te nemen zonder daarbij onomkeerbaar te vervormen) al verliest. Ik ben niet zo goed op de hoogte, maar als er brand was in WTC 7 dan is dat volkomen verklaarbaar dat het is ingestort.quote:Op zondag 21 september 2008 05:31 schreef Morwen het volgende:
Maar goed, dat verklaard WTC 7 nog steeds niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |