abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61563282
Zoals de TT al zegt: hoe voel jij je nu, als je wederom overal de beelden van de terroristische aanslagen op 9/11 op tv ziet? Raak je er aan gewend? Kun je er nog steeds niet naar kijken? Of raakte het je destijds al niet noemenswaardig?

Ik vind het nog steeds verschrikkelijk om naar te kijken. Kan er nog helemaal gebiologeerd naar kijken en er na afloop een fysiek naar gevoel van overhouden. Voel me een soort van "depri" (zit in het dagelijks leven niet in mijn aard, dus ik voel me niet om het minste of geringste depri)...
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
  donderdag 11 september 2008 @ 22:20:15 #2
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_61563317
Toffe film.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_61563333
quote:
Op donderdag 11 september 2008 22:20 schreef Ringo het volgende:
Toffe film.
United 93 is beter.
  donderdag 11 september 2008 @ 22:21:22 #4
203640 heavenstar
Fluctuat Nec Mergitur!
pi_61563363
quote:
Op donderdag 11 september 2008 22:19 schreef KinkyGiraf het volgende:

Ik vind het nog steeds verschrikkelijk om naar te kijken. Kan er nog helemaal gebiologeerd naar kijken en er na afloop een fysiek naar gevoel van overhouden. Voel me een soort van "depri" (zit in het dagelijks leven niet in mijn aard, dus ik voel me niet om het minste of geringste depri)...
ja dat dus precies...ik kan er nog steeds om janken...
13 Juni: Bon Jovi
27 Juni: Muse
Liebe ist für alle - auch für mich
pi_61563383
quote:
Op donderdag 11 september 2008 22:21 schreef heavenstar het volgende:

[..]

ja dat dus precies...ik kan er nog steeds om janken...
Vrouwen.
pi_61563397
quote:
Op donderdag 11 september 2008 22:20 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:

[..]

United 93 is beter.

Naar aanleiding van die film post ik dit eigenlijk. Alleen de gedachten al van hetgeen deze mensen hebben moeten doorstaan. Zowel de passengers als de familie...
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
  donderdag 11 september 2008 @ 22:23:29 #7
203640 heavenstar
Fluctuat Nec Mergitur!
pi_61563443
quote:
Op donderdag 11 september 2008 22:21 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

Geloof er niets van
heb toen gejankt en doe ik nog steeds als ik de beelden zie....
13 Juni: Bon Jovi
27 Juni: Muse
Liebe ist für alle - auch für mich
pi_61563603
beetje een loos topic, als je het mij vraagt.

Ja, hier staat nu ook (voor mij op de achtergrond) Fahrenheit 9/11 op.
Maar ondanks dat ik dat best een goede docu vind, word ik er niet warm of koud van.
Net een vrouw, die haar zoon heeft verloren, en Bush de schuld geeft.

Soit, zonder Bush geen oorlog wrsch, maar die brave jongen had zelf besloten in het leger te gaan en dan weet je wat de risico's zijn. Lijkt mij...

Is misschien ook meer iets voor GC?
Ja doei.
pi_61563613
Ik blijf het onwaarschijnlijk vinden.....
pi_61563729
quote:
Op donderdag 11 september 2008 22:27 schreef motorbloempje het volgende:
beetje een loos topic, als je het mij vraagt.

Ja, hier staat nu ook (voor mij op de achtergrond) Fahrenheit 9/11 op.
Maar ondanks dat ik dat best een goede docu vind, word ik er niet warm of koud van.
Net een vrouw, die haar zoon heeft verloren, en Bush de schuld geeft.

Soit, zonder Bush geen oorlog wrsch, maar die brave jongen had zelf besloten in het leger te gaan en dan weet je wat de risico's zijn. Lijkt mij...

Is misschien ook meer iets voor GC?
Ook dat lijkt me kort door de bocht. Ik heb het zelf niet gezien en ken natuurlijk de persoon niet over wie deze vrouw praat, maar het is een feit dat het leger werft onder kansloze jongeren. Jongeren die geen toekomst hebben en wie een toekomst beloofd wordt dmv een baan in het leger met goed salaris, ziektekostenverzekering voor de familie, etc. Uiteraard maakt iemand altijd zelf de beslissing maar zoals ik het begrijp is er een zeer agressieve werving onder bevolkingsgroepen die "geen keus" hebben.
pi_61563878
Mensen die zich laten beinvloeden door zoiets
TS ga dan meteen in amerika wonen joh

Verder doet het me helemaal niets
I pwn nVidia.
HD4850 pwndz 9800GTX/8800GTX/8800GTS/8800GT.
HD4870 pwndz GTX260.
pi_61564081
quote:
Op donderdag 11 september 2008 22:36 schreef ATi. het volgende:
Mensen die zich laten beinvloeden door zoiets
TS ga dan meteen in amerika wonen joh

Verder doet het me helemaal niets
Que? In Amerika wonen?

Volgens mij wordt het hier stoer gevonden om te zeggen dat het "me heus vet echt niks doet man, is juist super vet gaaf zo'n vliegtuig in je gordijn...".

Tuurlijk kan het dat het je niks doet, maar om er nou een achter te zetten en het belachelijk te vinden dat het anderen wél wat doet... daar geloof ik echt niet in.
pi_61564090
Bizar, ik zag vanochtend weer filmpjes van mensen die uit het WTC sprongen...
pi_61564125
quote:
Op donderdag 11 september 2008 22:42 schreef KonnieKipke het volgende:
Bizar, ik zag vanochtend weer filmpjes van mensen die uit het WTC sprongen...
Ja... dat heb ik ook eens gezien en daar kan ik niet eens naar kijken. Dat is zo... ziek en surrealistisch dat ik er letterlijk onpasselijk van word.
pi_61564311
quote:
Op donderdag 11 september 2008 22:30 schreef DuTank het volgende:
Dan wil ik als een Rambo tekeer gaan in een moslimschool. Meer mensen met dit gevoel? Moet ik me zorgen maken?
Best wel, ja... Als je moslim-kinderen af wilt straffen voor wat een paar extremisten hebben gedaan, heb je sowieso serieuze issues in je hoofd... Interessant ook dat je geen woord rept over westerse scholen, ik denk dat wij (samen met de ami's) toch intussen wel gelijk staan wat betreft body count in het midden oosten...

OT: Toen ik het voor het eerst zag vond ik het wel indrukwekkend... Nu heb ik enkel medelijden met de amerikaanse bevolking en de manier waarop ze voorgelogen zijn en worden en daardoor ook het slachtoffer zijn en blijven.
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_61564343
De eerste dagen zo kapot gebombardeerd op tv met die beelden, dat het mij niet veel meer doet eigenlijk. je kon niets anders meer zien om je heen dan die beelden.
pi_61564444
Ik word die 9/11 hype elk jaar een beetje beu. Ja, het is een trieste gebeurtenis, maar er gebeuren dagelijks zowaar triestere dingen, maar die zijn niet interessant genoeg voor het nieuws omdat dat geen Verenigde Staten betreft. De beelden schokken me niet, hebben me ook niet geschokt, de enige reden waarom het is blijven hangen is de nasleep ervan.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_61564493
Ik heb gesproken in de naam van NL op de ceremonie. Heel Amerika heeft gekeken dus eigenlijk ben ik wel een beetje een beroemdheid. Ik was die gozer die zei: 'I am honored to have represented The Netherlands', voor de mensen die de ceremonie hebben mogen aanschouwen.
pi_61564500
Vervelende beelden, ja.
Vooral de gedachte waarmee deze daad gepleegd is geeft te denken.
pi_61564562
quote:
Op donderdag 11 september 2008 22:56 schreef TheJanitor het volgende:
Ik heb gesproken in de naam van NL op de ceremonie. Heel Amerika heeft gekeken dus eigenlijk ben ik wel een beetje een beroemdheid. Ik was die gozer die zei: 'I am honored to have represented The Netherlands', voor de mensen die de ceremonie hebben mogen aanschouwen.
En deed je dat uit emotionele overwegingen of vond je het eigenlijk gewoon wel tof dat jij dat mocht doen? Je wekt een beetje de indruk dat het laatste aan de orde is, maar misschien heb ik het mis.
pi_61564637
quote:
Op donderdag 11 september 2008 22:54 schreef Steeven het volgende:
Ik word die 9/11 hype elk jaar een beetje beu. Ja, het is een trieste gebeurtenis, maar er gebeuren dagelijks zowaar triestere dingen, maar die zijn niet interessant genoeg voor het nieuws omdat dat geen Verenigde Staten betreft. De beelden schokken me niet, hebben me ook niet geschokt, de enige reden waarom het is blijven hangen is de nasleep ervan.
Tuurlijk gebeuren er kwalijke dingen. Maar de combinatie van "pure evil" in combinatie met de "onaantastbare Westerse wereld" maakt deze gebeurtenis toch nog altijd heel bijzonder.
  donderdag 11 september 2008 @ 23:03:01 #22
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_61564717
Ik krijg nog steeds kippenvel als ik de beelden zie..
pi_61564742
quote:
Op donderdag 11 september 2008 22:58 schreef KinkyGiraf het volgende:

[..]

En deed je dat uit emotionele overwegingen of vond je het eigenlijk gewoon wel tof dat jij dat mocht doen? Je wekt een beetje de indruk dat het laatste aan de orde is, maar misschien heb ik het mis.
Ik werd gevraagd via de Universiteit waar ik studeer. Eerst vond ik het wel eng om namen op te lezen van overleden mensen voor een zeer grote groep mensen + tv etc. Maar toch vond ik dat ik het moest doen, gewoon omdat het een onwijze eer is. Moest om 4:30am op om er te zijn en mocht om 10:45am eindelijk 13 namen opnoemen. Het engste waren de laatste 5 minuten vlak voordat ik op moest, maar daar staan viel onwijs mee. Maar om je vraag te beantwoorden, ik vond het een eer en het heeft veel indruk op me gemaakt, vooral door de vele mensen die ik daar gesproken heb die familieleden verloren hebben, kinderen die vaders verloren hebben en doordat mensen mij daarna bedankten dat ik hun zoon's naam heb opgenoemd. En er waren best veel mensen, ze hebben wel moeite gedaan om me te vinden en te bedanken.
pi_61566598
"Boeiend."
  Donald Duck held vrijdag 12 september 2008 @ 00:45:23 #25
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_61566936
De beelden van de inslag van het tweede vliegtuig vind ik nog altijd indrukwekkend, het moment dat de wereld besefte dat het doelgerichte aanslagen waren. Op Youtube zijn er volop beelden van die 2e inslag te vinden en de reacties van mensen vol ongeloof en angst, dat hakt er nog altijd in.
Ik was er trouwens wel laat bij die middag. Ik volgde het nieuws pas toen de torens al ingestort waren en het Pentagon geraakt was.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')