abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61579001
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 09:02 schreef boskameel het volgende:
Het doet me vrij weinig. Al die heisa eromheen enzo. Bij natuurrampen in andere werelddelen vallen 10 tot 100 keer meer slachtoffers, en daar hoor je bijna niks over. Hypocriet is dat.
Het allemaal best zielig en zo, maar idd, al die andere slachtoffers van door Amerika veroorzaakt geweld, de oorlog in Angola, in Israel, Afghanistan,
Nicaragua, Columbia Chili, etc. die komen allemaal NIET in primetime in kleuren en geuren op tv met een weelderig huis op de achtergrond.

Het is een rotwoord, dat geef ik onmiddelijk toe, maar dit zijn toch echt wel een soort van Luxe Slachtoffers.
Geen enkele andere groep slachtoffers krijgt zoveel media aandacht als deze.

- Als de PVV de 25 procent bereikt, stop ik met werken, en ga ik lekker uitkering trekken van jullie belastinggeld. Dan importeer ik een importbruid en adopteren we 7 Afghaanse oorlogsweesjes, puur voor de kinderbijslag. Net zo makkelijk.
pi_61579055
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 05:28 schreef Vodkadruppel het volgende:
Oeh, ik zie nu pas dat ik een redelijke fout en woordkeuze/grap heb gemaakt.
Dat klinkt nogal schijnheilig als je em ook had kunnen editen.

Maar goed die towers liggen nergens meer, tenzij in de Chinese staal fabrieken.

- Als de PVV de 25 procent bereikt, stop ik met werken, en ga ik lekker uitkering trekken van jullie belastinggeld. Dan importeer ik een importbruid en adopteren we 7 Afghaanse oorlogsweesjes, puur voor de kinderbijslag. Net zo makkelijk.
pi_61579257
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 10:53 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat ik ook nog vreselijk vond waren beelden op het nieuws van een of ander klote dorpje in Palestina waar ze aan het feesten waren als reactie. Zingende mensen, zo'n klotevrouw met zo'n afschuwlijk kabaalgeluid, snoep uitdelend aan voorbijganger en automobilisten
Volkomen begrijpelijk. Nederlanders stonden ook te juichen toen de Nazis gebombardeerd werden.

Wat ik nog steeds niet gedebunkt heb gezien is dit van United 93:

Een gat van van 5 meter bij 3 meter? voor een heel vliegtuig?
blijft vreemd.

pi_61579471
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 15:41 schreef kin238 het volgende:

[..]

Dan kan je doen, maar wat hij zegt is wel waar. Dagelijks zijn er aanslagen, ongelukken et cetera waarbij soms enkele honderden doden vallen, en die krijgen een paar seconden in het journaal. Die weet ook niemand meer te benoemen.
pi_61580597
-edit- nietszeggende smiley posts doe je maar ergens anders...

[ Bericht 87% gewijzigd door Re op 12-09-2008 18:51:38 ]
pi_61582571
Het gaat er eigenlijk om de vraag of deze slachtoffers meer onze aandacht waard zijn dan slachtoffers in de 3e wereld.
Ja zegt de een want ze staan dichter bij me.
Nee, zegt de ander, want iedereen is evenveel waard en die 3e wereld slachtoffers, daar is het rijke westen mede schuldig aan.

pi_61584332
7 jaar heeft het me totaal niets gedaan. 'Pak die terroristen maar' dacht ik. Tot ik iets hoorde over WTC7 dat zonder alteveel schade als controlled demolition ineenzakte. En het luchtafweer dat het 'conveniently' niet deed ten tijde van de aanslag. Ik word kwaad als ik die beelden zie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Man-E-Faces op 12-09-2008 19:57:01 ]
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
  vrijdag 12 september 2008 @ 20:01:02 #59
223428 Countess
De kater komt later. Prrrrt!
pi_61584727
Ik voel er niks bij, het zien van die beelden.
Ik voel meestal niet zoveel bij het ´zien´ van beelden, kennelijk ben ik emotieloos.

Overigens vond ik de reconstructie-versie van National Geographic van Flight 93 op weg naar Washington het sterkst.
(´Hot water for the bad guys!´)
Het wraakmoment waarop de mannen het karretje hebben gepakt om de terroristen aan te vallen, geweldig moment.

Ik zat meer met mijn gevoel bij de reconstructie, dan bij die 2 verfilmingen van United 93.
Kom ook gezellig meekotsen in mijn pukeboek!
pi_61585333
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 16:26 schreef Vidacz het volgende:

[..]

Dan kan je doen, maar wat hij zegt is wel waar. Dagelijks zijn er aanslagen, ongelukken et cetera waarbij soms enkele honderden doden vallen, en die krijgen een paar seconden in het journaal. Die weet ook niemand meer te benoemen.
2 vliegtuigen die vanuit een niet militaire operatie het financieel centrum van de wereld invliegen.
Denk je nou echt dat dat snel zou zijn vergeten? Dat wordt nooit vergeten.
En alle vergelijkingen met doden door Amerikaanse militairen gaan automatisch mank.
Precies hierdoor.
pi_61585751
niet daardoor maar omdat het live gebeurde op middag tv.
Als er een live wordt uitgezonden hoe amerikaanse soldaten een groep mensen afslacht, wordt dat ook niet snel vergeten.

pi_61586648
Hoe vaker ik de beelde van 911 zie hoe minder de beelden mij doen. De eerste keer vond ik het schokend maar daarna niet meer. Hoe erg deze aanslag ook is/was er zijn veel ergere dingen gebeurt in de wereld. De hele situatie in Afrika is veel erger dan 911 maar daar is nauwelijks aandacht voor.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_61589148
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 20:21 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

2 vliegtuigen die vanuit een niet militaire operatie het financieel centrum van de wereld invliegen.
Denk je nou echt dat dat snel zou zijn vergeten? Dat wordt nooit vergeten.
En alle vergelijkingen met doden door Amerikaanse militairen gaan automatisch mank.
Precies hierdoor.
Duh. Hij zegt dat het zou zijn vergeten als er maar een half uur aan besteed zou worden op tv. En dat is ook zo.
pi_61589527
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 22:24 schreef Vidacz het volgende:

[..]

Duh. Hij zegt dat het zou zijn vergeten als er maar een half uur aan besteed zou worden op tv. En dat is ook zo.
Ben ik niet met je eens. Zeker niet als je naar de gevolgen kijkt.
  vrijdag 12 september 2008 @ 23:03:55 #65
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_61590436
Was gisteren een vrij slechte propagandistische documentaire op rtl7. Moet zeggen dat toen ik de ontwikkelingen van 11/9 en de dagen erna weer terug zag ik wel weer dezelfde gevoelens terugkreeg als in die tijd. De schok dat in een supermacht als de VS een groepje terroristen zon gevoelige klap konden uitdelen. En natuurlijk de hoeveelheid doden en schade dat ze in zon korte tijd veroorzaakten. Het komt toch dichterbij je belevingswereld als zoiets in een Westers land gebeurt dan ergens in Afrika. En wat denk ik ook wel indruk maakte was het feit dat de actie meerdere vliegtuigen en acties omvatte.

Alleen maakte de constante en overal aanwezige nauwelijks te negeren dagenlange media aandacht ervoor dat dit gevoel bij mij niet lang bleef bestaan.
pi_61592478
quote:
Op donderdag 11 september 2008 22:56 schreef TheJanitor het volgende:
Ik heb gesproken in de naam van NL op de ceremonie. Heel Amerika heeft gekeken dus eigenlijk ben ik wel een beetje een beroemdheid. Ik was die gozer die zei: 'I am honored to have represented The Netherlands', voor de mensen die de ceremonie hebben mogen aanschouwen.
Weer zo'n 15min of fame hoer.
pi_61593106
Net 'Loose Change' gezien voor het eerst. Als het waar is dat de Amerikaaanse regering dingen angstvallig geheim of gecensureerd probeert te houden. Mijn god.. Zo raar trouwens dat WTC7 ook in mekaar zakte. Klopt gewoon niet. En als ook de Nederlandse regering meespeelt door "terrorisme" te gebruiken enkelt om mensen bang te maken. Eng gewoon. Als straks op een of andere manier blijkt dat 9/11 echt een inside job was, valt ook de geloofwaardigheid van de Nederlandse regering.
pi_61597576
Dat van WTC7 is al lang verklaard. Meer naar het 8 uur journaal kijken.
pi_61600968
Ik heb vorig jaar ook een documentaire gezien en besefte toen eigenlijk voor het eerst dat er wel ontzettend veel mensen gestorven waren.
Vond alleen die beelden van mensen die uit het gebouw sprongen heftig, verder raakte het me niet zo.

Ik kan er heel slecht tegen als mensen persoonlijk onrecht wordt aangedaan, maar dit is te abstract om er echt van slag door te raken.

Het wordt natuurlijk ook vooral onthouden door de hele politieke nasleep ervan.
Sweet and innocent...
  zaterdag 13 september 2008 @ 16:14:51 #70
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_61601844
9/11 boeit me niks
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
pi_61605954
Vreselijk om te zien... ondanks ik het bijna niet kan aanzien, blijf ik toch kijken! Maar krijg er wel min zin van.. en ben daarna afwezig!
  zaterdag 13 september 2008 @ 19:30:24 #72
78918 SeLang
Black swans matter
pi_61606202
Op 9/11 zat ik in een vliegtuig op het moment dat het WTC werd geraakt.
Tijdens een tussenlanding in Singapore heb ik op een TV in een taxfree shop één van de torens zien instorten. Daarna moest ik weer in het vliegtuig. De meeste mensen in het vliegtuig wisten niet wat er zojuist was gebeurd.

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 13 september 2008 @ 19:37:54 #73
19142 tslh
Never at ease.....
pi_61606384
Ik vind het nog steeds vreselijk: ik zit een paar keer per jaar in New York en probeer dan ground zero te bezoeken. Waarom? Geen idee: misschien omdat het inderdaad zo dichtbij voelt als ik de VS en Nederland vergelijk. Ik kan me, ondanks dat het vreselijk is, maar moeilijk inleven in de situatie van een land zoals bijvoorbeeld Irak of Afghanistan waar mensen nog gewoon gestenigd worden als ze overspel plegen of zo. Een leven daar lijkt uberhaupt al minder waard.

Wat ik OOK vreselijk vind, en waar je maar weinig mensen over hoort, is dat vliegtuigen vol onschuldige mensen werden gebruikt als wapen om andere onschuldige mensen te vermoorden. Heel triest als je bij dat idee stilstaat.
Life is funny. Well, yours is. To me.
pi_61607728
Eigenlijk doen dit soort dingen me vrij weinig. Dat het New York is in plaats van Phuket, en zelfs dat het opzet was en geen natuurramp, maakt 9/11 voor mij niet minder een ver-van-mijn-bed-show. Natuurlijk heb ik er wel bij stilgestaan, maar als je mij vraagt wat voor gevoel ik krijg bij de 9/11 beelden is dat er een van ontzag. Het is echt ongelofelijk hoe technische vooruitgang ons in staat heeft gesteld om zulke grote structuren te bouwen en hoe catastrofaal diezelfde structuren weer de vernieling in kunnen worden geholpen. Ik heb dat ook bij trein- en vliegrampen. Je weet dat er heel veel mensen bij omkomen en dat het heel erg is dat het gebeurt, en toch... Iemand die dit herkent?
pi_61611084
Die harde dreunen die je hoorde tijdens een televisie-uitzendingen waren vallende mensen, ik krijg daar gewoon kippenvel van.
200 mensen sprongen uit het WTC, 150km/u en 10 seconden voordat je beneden was.

[ Bericht 29% gewijzigd door Fredo55 op 13-09-2008 23:24:11 ]
Life is Music
pi_61615140
Ik kijk nog steeds m'n ogen uit...
  zondag 14 september 2008 @ 04:48:38 #77
225916 solem2
joods bruidje
pi_61615142
moet je iets voelen dan? Ik ben blij dat ik het niet was, dat voelde ik toen.
met een grote waffel
pi_61615148
Ik weet niet wat het is maar ik denk eigenlijk nooit over de menselijke kant van een gebeurtenis, veel meer over eventuele politieke gevolgen en wat bijvoorbeeld de technische details zijn van een gebeurtenis. De aanslagen op het WTC zijn voor nooit echt als een verrassing gekomen, al in de aanloop er naar toe kon je zien dat terroristen steeds geweldadiger gingen optreden tegen de VS (aanslagen in Kenya en Jemen). Als ik de beelden nu weer zie kijk ik vooral gefascineerd naar de snelheid waarmee de vliegtuigen de torens binnen vliegen, de daar op volgende explosie die uitdijt tot gigantische proporties, de continue stroom van dwarrelend papier na het instorten van de torens en natuurlijk ook het instorten zelf. Ik voel mij dat mijn interesse geprikkeld wordt door beelden van deze ramp, er gebeurt zo ontzettend veel op die beelden.
pi_61615616
[knip]

[ Bericht 37% gewijzigd door Man-E-Faces op 14-09-2008 10:03:51 ]
pi_61615736
quote:
Op zondag 14 september 2008 04:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik weet niet wat het is maar ik denk eigenlijk nooit over de menselijke kant van een gebeurtenis, veel meer over eventuele politieke gevolgen en wat bijvoorbeeld de technische details zijn van een gebeurtenis. De aanslagen op het WTC zijn voor nooit echt als een verrassing gekomen, al in de aanloop er naar toe kon je zien dat terroristen steeds geweldadiger gingen optreden tegen de VS (aanslagen in Kenya en Jemen). Als ik de beelden nu weer zie kijk ik vooral gefascineerd naar de snelheid waarmee de vliegtuigen de torens binnen vliegen, de daar op volgende explosie die uitdijt tot gigantische proporties, de continue stroom van dwarrelend papier na het instorten van de torens en natuurlijk ook het instorten zelf. Ik voel mij dat mijn interesse geprikkeld wordt door beelden van deze ramp, er gebeurt zo ontzettend veel op die beelden.
Typerend.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_61662484
Ik voel er helemaal niks bij. De beelden komen een soort van komisch op mij over . Nu trek ik me sowieso al niks aan van het leed van onbekenden dus.... ik ben er niet trots op ofzo maar zo zit ik nou eenmaal in elkaar. Nu moet ik wel zeggen dat ik wel enige gevoelens kreeg bij het zien van de tekeningen die de kinderen van omgekomen mensen daar hebben opgehangen bij Ground Zero (ik ben er geweest).
  maandag 15 september 2008 @ 23:16:33 #82
226456 Stephe
Steve! Steve!
pi_61662571
ik raak een beetje onverschillig om die 9/11 toestand. We hebben het over fucking 2001, en we leven inmiddels in 2008. De wereld is gewoon blijven doordraaien en er zijn in de tussentijd veel grotere dingen gebeurd die minstens net zo belangrijk zijn, maar die blijkbaar niet zo belangrijk gevonden worden.
Pim is nog eerder vergeten
'Till next time, take care of yourself... and each other
  Donald Duck held maandag 15 september 2008 @ 23:18:41 #83
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_61662649
quote:
Op maandag 15 september 2008 23:16 schreef Stephe het volgende:
ik raak een beetje onverschillig om die 9/11 toestand. We hebben het over fucking 2001, en we leven inmiddels in 2008. De wereld is gewoon blijven doordraaien en er zijn in de tussentijd veel grotere dingen gebeurd die minstens net zo belangrijk zijn, maar die blijkbaar niet zo belangrijk gevonden worden.
We zitten wel met twee nog lang niet gewonnen oorlogen, een derde wellicht op komst.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 15 september 2008 @ 23:19:08 #84
226456 Stephe
Steve! Steve!
pi_61662660
quote:
Op maandag 15 september 2008 23:18 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

We zitten wel met twee nog lang niet gewonnen oorlogen, een derde wellicht op komst.
Ook dat nog
'Till next time, take care of yourself... and each other
  dinsdag 16 september 2008 @ 00:38:44 #85
19142 tslh
Never at ease.....
pi_61664742
quote:
Op maandag 15 september 2008 23:16 schreef Stephe het volgende:
In geval je het nog niet gemerkt had: 9/11 heeft de wereld zodanig veranderd dat we er tot op de dag van vandaag nog veel van merken. Als je zegt dat er veel grotere dingen gebeurt zijn dan ben ik het niet met je eens. Ja, er zijn voorbeelden te verzinnen waar meer slachtoffers zijn gevallen, en waar meer materiele schade is aangericht. Maar nauwelijks dingen die de wereld zo veranderd hebben.
Life is funny. Well, yours is. To me.
pi_61664782
Shit happens, boeiend. Er komen zoveel mensen meer om door onze asociale nalatigheid, door de handelsbarriéres en de mensen die liever een 2e huis hebben dan anderen een fractie van hun bezit af te staan. Mensen kopen dag in dag uit overbodige dingen, geld dat veel beter besteed kan worden, tijd die ook gebruikt kan worden om iets bij te dragen aan de wereld. Terwijl er elke dag mensen sterven van makkelijk te bestrijden ziektes, kinderen creperen vanwege gebrek aan medicijnen, mensen verhongeren. En dan als er iets gebeurd wat we niet gewend zijn, namelijk een paar duizend man die sterven aan iets ánders dan verhongering, ziekte of gebrek aan drinkwater, óh DAN gaan we lekker huilen hoor. Hoe erg dit is, hoe dit kon gebeuren. Gadverdamme, wat 'n bullshit.

En nee, ik ben ook niet goed genoeg van nature om nu naar Afrika te verhuizen en daar te gaan helpen om mensen een beter bestaan te geven. Maar godverdomme, relativeer een beetje. 9/11 was een tragedie, ook voor mij, maar er gebeuren dag in dag uit ergere dingen die men al bij het avondeten is vergeten. Fucking 7 jaar geleden en nog wordt er hierom gehuilt.
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
pi_61665240
Emotieloos.
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
  dinsdag 16 september 2008 @ 01:47:26 #88
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_61665377
als ik de beelden zie of er goed over nadenk moet ik alweer janken
ik kwam er zelf net vandaan, het was zo ingrijpend, familie en vrienden zijn omgekomen en het heeft de wereld flink veranderd

snap best dat sommige mensen er persoonlijk niets [meer] bij hebben, en triest genoeg gebeuren er wel vaker zulke dingen [en dan bedoel ik veel onschuldige doden, niet perse terrorisme] waar niemand bij stil staat
an urge to help mankind overcomes me
  dinsdag 16 september 2008 @ 08:28:38 #89
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_61666625
Door alle conspiracy heisa na 9/11 geloof ik sinds paar jaar pas echt dat JFK is vermoord door Oswald
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_61667222
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 00:38 schreef tslh het volgende:
In geval je het nog niet gemerkt had: 9/11 heeft de wereld zodanig veranderd dat we er tot op de dag van vandaag nog veel van merken. Als je zegt dat er veel grotere dingen gebeurt zijn dan ben ik het niet met je eens. Ja, er zijn voorbeelden te verzinnen waar meer slachtoffers zijn gevallen, en waar meer materiele schade is aangericht. Maar nauwelijks dingen die de wereld zo veranderd hebben.
Typisch americacentrisme. Er boren zich twee vliegtuigen in wolkenkrabbers, een paar duizend mensen sterven, er komt oorlog in Afghanistan en Irak. Big fucking deal. Er gebeuren in de wereld dingen die van veel groter belang zijn. De opkomst van India en China bijvoorbeeld, of de verdere uitbreiding van de Europese Unie en NAVO. Allemaal belangrijker dan het speldenprikje dat Amerika zeven jaar geleden kreeg.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_61667264
Vooral gefascineerd. De enige beelden die ik maar moeilijk trek, zijn die van mensen die uit het WTC naar beneden springen.
pi_61671542
Een goede Amerikaanse vriend van me heeft er dit over te zeggen:
quote:
I had just come up from the subway atation at chambers street, 2 blocks away from the towers when the first plane suddenly flew directly overhead and struck tower 1. I was on my way to visit Bobby DeAngelis, and old friend who was reviewing something for me. He was in Tower 2 at Raytheon Engineers and Constructors on the 89th floor. Up until a month prior, I too had worked there. In fact, I had worked with those folks for upwards of 22 years, 13 in that building.

Anyway, the plane flew overhead and struck. It happened so damn fast I didnt really have time for it to register. But even on the sidewalk, I could feel the heat. I naturally started to retreat. There was absolute chaos all around me and my thoughts immediately went to Bobby D and all those folks i knew at Raytheon. I instinctly reached for my cell and tried to call him, but the lines were already crossed. You couldnt get anyone anywhere. People were running everywhere. There was nothing I could do, so I headed back towards the subway...but that was chaos too. So I started to walk to my office on 18th Street about a mile away.

Now mind you, I remember the bombing in 93 and knew the folks at Raythgeon would too. I wasnt really all that concerned becuase I knew they would just get the hell out and their building hadnt been hit. It was still just a terrible plane accident as far as I was concerned. Anyway, I was around Canal Street when I heard someone say that theres another plane. My heart sank immediately. No one had to tell me that this was clearly deliberate. I turned around just in time to see that plane hit around the 78th floor skylobby of building 2. The first thing that went through my mind at that point was that I hoped my friends had in fact left with the first plane strike. I was to find out later that while most did, there was a meeting going on and those people werent aware of what was going on. Most of those people were friends of mine that dated back as far as 20 years. Bobby D was on the 78th floor skylobby when he realized it and went back up to get them. He was up there when the plane hit. They never stood a chance.

Of course, at the time I didnt know that, so i continued walking to my office, praying. Iwas at my office when I found out about The Pentagon. My head was spinning.....I thought we were at war. I thought of my Dad, who had passed away earlier that year after sertving with the NSA on an anti-terrorism task force and was one this nations original green berets. He woulkd have been heart broken had he been around to see what had happened. Then I heard someone say, "it fell, the fucking thing fell!" The next 2 months after that moment are still a blur. They never found my friends.
Blijkt maar weer dat het toch een 'ver-van-je-bed show' is voor de meesten van ons.
pi_61688438
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 09:12 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Typisch americacentrisme. Er boren zich twee vliegtuigen in wolkenkrabbers, een paar duizend mensen sterven, er komt oorlog in Afghanistan en Irak. Big fucking deal. Er gebeuren in de wereld dingen die van veel groter belang zijn. De opkomst van India en China bijvoorbeeld, of de verdere uitbreiding van de Europese Unie en NAVO. Allemaal belangrijker dan het speldenprikje dat Amerika zeven jaar geleden kreeg.
Er gaan 3000 mensen dood en dat vind jij minder belangrijk dan wat economische centjes. Tering zeg
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_61690301
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 22:13 schreef Klopkoek het volgende:
Er gaan 3000 mensen dood en dat vind jij minder belangrijk dan wat economische centjes. Tering zeg
Wel, die economische centjes (in China, India, Pakistan, etc.) hebben een veel grotere invloed op de manier waarop mensen leven dan twee vliegtuigjes die zich in het WTC boren.

Gelijk eender is het onzinnig om te stellen dat gebeurtenissen als de moord op JFK enorm belangrijk zijn geweest. Wat veel invloedrijker is geweest op de manier waarop miljarden mensen hun leven leiden, zijn ontwikkelingen als de urbanisatie na de Tweede Wereldoorlog, de culturele revolutie en dekolonisatie. Dat soort macrohistorische gebeurtenissen zijn van groter belang dan één gebeurtenis die in het collectief geheugen gegrift wordt.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_61694571
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 23:09 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Wel, die economische centjes (in China, India, Pakistan, etc.) hebben een veel grotere invloed op de manier waarop mensen leven dan twee vliegtuigjes die zich in het WTC boren.

Gelijk eender is het onzinnig om te stellen dat gebeurtenissen als de moord op JFK enorm belangrijk zijn geweest. Wat veel invloedrijker is geweest op de manier waarop miljarden mensen hun leven leiden, zijn ontwikkelingen als de urbanisatie na de Tweede Wereldoorlog, de culturele revolutie en dekolonisatie. Dat soort macrohistorische gebeurtenissen zijn van groter belang dan één gebeurtenis die in het collectief geheugen gegrift wordt.
Natuurlijk klinkt dit allemaal heel mooi, vooral als je probeert zoveel mogelijk woorden boven de 20 letters te gebruiken, maar ik denk niet dat je met een dergelijk betoog van iemand begrip kunt krijgen.
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_61694695
quote:
Op woensdag 17 september 2008 08:22 schreef KinkyGiraf het volgende:

[..]

Natuurlijk klinkt dit allemaal heel mooi, vooral als je probeert zoveel mogelijk woorden boven de 20 letters te gebruiken, maar ik denk niet dat je met een dergelijk betoog van iemand begrip kunt krijgen.
Van mij wel hoor, ben het compleet met hem eens.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  woensdag 17 september 2008 @ 11:06:42 #97
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_61697666
Ik zie het en denk dan: God, nu weten ze eindelijk eens hoe het voelt. Een beetje genoegdoening.
Op al deze posts is de no-homo clausule van toepassing.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
Omcircel koosnaam naar keuze: Razzy, Razz, Para, Kaizer Soze, Pablo.
  woensdag 17 september 2008 @ 11:16:32 #98
262 Re
Kiss & Swallow
pi_61697894
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 23:09 schreef Scaurus het volgende:

[..]

mja, een sneeuwbal effect begint ook meestal maar met een klein onbenullig iets...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 17 september 2008 @ 17:09:10 #99
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_61706575
Het enige wat ik elke keer nog wel aangrijpend vind zijn de beelden van die mensen die uit het gebouw springen
Primum non nocere
pi_61711709
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 22:13 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hij heeft het niet over belangrijk, hij heeft het in hoe verre het de wereld veranderd heeft.

Waar ik het ook niet mee eens ben trouwens. 9/11 heeft de invasie in Irak medeveroorzaakt en die oorlog heeft op zijn beurt die regio instabieler gemaakt.
pi_61712172
quote:
Op woensdag 17 september 2008 08:34 schreef Steeven het volgende:

[..]

Van mij wel hoor, ben het compleet met hem eens.
Mij ging het er meer om dat dat mijlenver staat van de vraag in de TT/ OP. Dit is meer een algemene beschouwing over de invloed van 9/11 op de wereld etc. Dat is de vraag niet.
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_61715138
quote:
Op woensdag 17 september 2008 20:33 schreef KinkyGiraf het volgende:

[..]

Mij ging het er meer om dat dat mijlenver staat van de vraag in de TT/ OP. Dit is meer een algemene beschouwing over de invloed van 9/11 op de wereld etc. Dat is de vraag niet.
Tuurlijk wel, het heeft er alles mee te maken.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')