Het allemaal best zielig en zo, maar idd, al die andere slachtoffers van door Amerika veroorzaakt geweld, de oorlog in Angola, in Israel, Afghanistan,quote:Op vrijdag 12 september 2008 09:02 schreef boskameel het volgende:
Het doet me vrij weinig. Al die heisa eromheen enzo. Bij natuurrampen in andere werelddelen vallen 10 tot 100 keer meer slachtoffers, en daar hoor je bijna niks over. Hypocriet is dat.
Dat klinkt nogal schijnheilig als je em ook had kunnen editen.quote:Op vrijdag 12 september 2008 05:28 schreef Vodkadruppel het volgende:
Oeh, ik zie nu pas dat ik een redelijke fout en woordkeuze/grap heb gemaakt.
Volkomen begrijpelijk. Nederlanders stonden ook te juichen toen de Nazis gebombardeerd werden.quote:Op vrijdag 12 september 2008 10:53 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat ik ook nog vreselijk vond waren beelden op het nieuws van een of ander klote dorpje in Palestina waar ze aan het feesten waren als reactie. Zingende mensen, zo'n klotevrouw met zo'n afschuwlijk kabaalgeluid, snoep uitdelend aan voorbijganger en automobilisten
Dan kan jequote:
2 vliegtuigen die vanuit een niet militaire operatie het financieel centrum van de wereld invliegen.quote:Op vrijdag 12 september 2008 16:26 schreef Vidacz het volgende:
[..]
Dan kan jedoen, maar wat hij zegt is wel waar. Dagelijks zijn er aanslagen, ongelukken et cetera waarbij soms enkele honderden doden vallen, en die krijgen een paar seconden in het journaal. Die weet ook niemand meer te benoemen.
Duh. Hij zegt dat het zou zijn vergeten als er maar een half uur aan besteed zou worden op tv. En dat is ook zo.quote:Op vrijdag 12 september 2008 20:21 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
2 vliegtuigen die vanuit een niet militaire operatie het financieel centrum van de wereld invliegen.
Denk je nou echt dat dat snel zou zijn vergeten? Dat wordt nooit vergeten.
En alle vergelijkingen met doden door Amerikaanse militairen gaan automatisch mank.
Precies hierdoor.
Ben ik niet met je eens. Zeker niet als je naar de gevolgen kijkt.quote:Op vrijdag 12 september 2008 22:24 schreef Vidacz het volgende:
[..]
Duh. Hij zegt dat het zou zijn vergeten als er maar een half uur aan besteed zou worden op tv. En dat is ook zo.
Weer zo'n 15min of fame hoer.quote:Op donderdag 11 september 2008 22:56 schreef TheJanitor het volgende:
Ik heb gesproken in de naam van NL op de ceremonie. Heel Amerika heeft gekeken dus eigenlijk ben ik wel een beetje een beroemdheid. Ik was die gozer die zei: 'I am honored to have represented The Netherlands', voor de mensen die de ceremonie hebben mogen aanschouwen.
Typerend.quote:Op zondag 14 september 2008 04:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik weet niet wat het is maar ik denk eigenlijk nooit over de menselijke kant van een gebeurtenis, veel meer over eventuele politieke gevolgen en wat bijvoorbeeld de technische details zijn van een gebeurtenis. De aanslagen op het WTC zijn voor nooit echt als een verrassing gekomen, al in de aanloop er naar toe kon je zien dat terroristen steeds geweldadiger gingen optreden tegen de VS (aanslagen in Kenya en Jemen). Als ik de beelden nu weer zie kijk ik vooral gefascineerd naar de snelheid waarmee de vliegtuigen de torens binnen vliegen, de daar op volgende explosie die uitdijt tot gigantische proporties, de continue stroom van dwarrelend papier na het instorten van de torens en natuurlijk ook het instorten zelf. Ik voel mij dat mijn interesse geprikkeld wordt door beelden van deze ramp, er gebeurt zo ontzettend veel op die beelden.
We zitten wel met twee nog lang niet gewonnen oorlogen, een derde wellicht op komst.quote:Op maandag 15 september 2008 23:16 schreef Stephe het volgende:
ik raak een beetje onverschillig om die 9/11 toestand. We hebben het over fucking 2001, en we leven inmiddels in 2008. De wereld is gewoon blijven doordraaien en er zijn in de tussentijd veel grotere dingen gebeurd die minstens net zo belangrijk zijn, maar die blijkbaar niet zo belangrijk gevonden worden.
Pim is nog eerder vergeten
Ook dat nogquote:Op maandag 15 september 2008 23:18 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
We zitten wel met twee nog lang niet gewonnen oorlogen, een derde wellicht op komst.
In geval je het nog niet gemerkt had: 9/11 heeft de wereld zodanig veranderd dat we er tot op de dag van vandaag nog veel van merken. Als je zegt dat er veel grotere dingen gebeurt zijn dan ben ik het niet met je eens. Ja, er zijn voorbeelden te verzinnen waar meer slachtoffers zijn gevallen, en waar meer materiele schade is aangericht. Maar nauwelijks dingen die de wereld zo veranderd hebben.quote:Op maandag 15 september 2008 23:16 schreef Stephe het volgende:
ik raak een beetje onverschillig om die 9/11 toestand. We hebben het over fucking 2001, en we leven inmiddels in 2008. De wereld is gewoon blijven doordraaien en er zijn in de tussentijd veel grotere dingen gebeurd die minstens net zo belangrijk zijn, maar die blijkbaar niet zo belangrijk gevonden worden.
Pim is nog eerder vergeten
Typisch americacentrisme. Er boren zich twee vliegtuigen in wolkenkrabbers, een paar duizend mensen sterven, er komt oorlog in Afghanistan en Irak. Big fucking deal. Er gebeuren in de wereld dingen die van veel groter belang zijn. De opkomst van India en China bijvoorbeeld, of de verdere uitbreiding van de Europese Unie en NAVO. Allemaal belangrijker dan het speldenprikje dat Amerika zeven jaar geleden kreeg.quote:Op dinsdag 16 september 2008 00:38 schreef tslh het volgende:
In geval je het nog niet gemerkt had: 9/11 heeft de wereld zodanig veranderd dat we er tot op de dag van vandaag nog veel van merken. Als je zegt dat er veel grotere dingen gebeurt zijn dan ben ik het niet met je eens. Ja, er zijn voorbeelden te verzinnen waar meer slachtoffers zijn gevallen, en waar meer materiele schade is aangericht. Maar nauwelijks dingen die de wereld zo veranderd hebben.
Blijkt maar weer dat het toch een 'ver-van-je-bed show' is voor de meesten van ons.quote:I had just come up from the subway atation at chambers street, 2 blocks away from the towers when the first plane suddenly flew directly overhead and struck tower 1. I was on my way to visit Bobby DeAngelis, and old friend who was reviewing something for me. He was in Tower 2 at Raytheon Engineers and Constructors on the 89th floor. Up until a month prior, I too had worked there. In fact, I had worked with those folks for upwards of 22 years, 13 in that building.
Anyway, the plane flew overhead and struck. It happened so damn fast I didnt really have time for it to register. But even on the sidewalk, I could feel the heat. I naturally started to retreat. There was absolute chaos all around me and my thoughts immediately went to Bobby D and all those folks i knew at Raytheon. I instinctly reached for my cell and tried to call him, but the lines were already crossed. You couldnt get anyone anywhere. People were running everywhere. There was nothing I could do, so I headed back towards the subway...but that was chaos too. So I started to walk to my office on 18th Street about a mile away.
Now mind you, I remember the bombing in 93 and knew the folks at Raythgeon would too. I wasnt really all that concerned becuase I knew they would just get the hell out and their building hadnt been hit. It was still just a terrible plane accident as far as I was concerned. Anyway, I was around Canal Street when I heard someone say that theres another plane. My heart sank immediately. No one had to tell me that this was clearly deliberate. I turned around just in time to see that plane hit around the 78th floor skylobby of building 2. The first thing that went through my mind at that point was that I hoped my friends had in fact left with the first plane strike. I was to find out later that while most did, there was a meeting going on and those people werent aware of what was going on. Most of those people were friends of mine that dated back as far as 20 years. Bobby D was on the 78th floor skylobby when he realized it and went back up to get them. He was up there when the plane hit. They never stood a chance.
Of course, at the time I didnt know that, so i continued walking to my office, praying. Iwas at my office when I found out about The Pentagon. My head was spinning.....I thought we were at war. I thought of my Dad, who had passed away earlier that year after sertving with the NSA on an anti-terrorism task force and was one this nations original green berets. He woulkd have been heart broken had he been around to see what had happened. Then I heard someone say, "it fell, the fucking thing fell!" The next 2 months after that moment are still a blur. They never found my friends.
Er gaan 3000 mensen dood en dat vind jij minder belangrijk dan wat economische centjes. Tering zegquote:Op dinsdag 16 september 2008 09:12 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Typisch americacentrisme. Er boren zich twee vliegtuigen in wolkenkrabbers, een paar duizend mensen sterven, er komt oorlog in Afghanistan en Irak. Big fucking deal. Er gebeuren in de wereld dingen die van veel groter belang zijn. De opkomst van India en China bijvoorbeeld, of de verdere uitbreiding van de Europese Unie en NAVO. Allemaal belangrijker dan het speldenprikje dat Amerika zeven jaar geleden kreeg.
Wel, die economische centjes (in China, India, Pakistan, etc.) hebben een veel grotere invloed op de manier waarop mensen leven dan twee vliegtuigjes die zich in het WTC boren.quote:Op dinsdag 16 september 2008 22:13 schreef Klopkoek het volgende:
Er gaan 3000 mensen dood en dat vind jij minder belangrijk dan wat economische centjes. Tering zeg
Natuurlijk klinkt dit allemaal heel mooi, vooral als je probeert zoveel mogelijk woorden boven de 20 letters te gebruiken, maar ik denk niet dat je met een dergelijk betoog van iemand begrip kunt krijgen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 23:09 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Wel, die economische centjes (in China, India, Pakistan, etc.) hebben een veel grotere invloed op de manier waarop mensen leven dan twee vliegtuigjes die zich in het WTC boren.
Gelijk eender is het onzinnig om te stellen dat gebeurtenissen als de moord op JFK enorm belangrijk zijn geweest. Wat veel invloedrijker is geweest op de manier waarop miljarden mensen hun leven leiden, zijn ontwikkelingen als de urbanisatie na de Tweede Wereldoorlog, de culturele revolutie en dekolonisatie. Dat soort macrohistorische gebeurtenissen zijn van groter belang dan één gebeurtenis die in het collectief geheugen gegrift wordt.
Van mij wel hoor, ben het compleet met hem eens.quote:Op woensdag 17 september 2008 08:22 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Natuurlijk klinkt dit allemaal heel mooi, vooral als je probeert zoveel mogelijk woorden boven de 20 letters te gebruiken, maar ik denk niet dat je met een dergelijk betoog van iemand begrip kunt krijgen.
mja, een sneeuwbal effect begint ook meestal maar met een klein onbenullig iets...quote:Op dinsdag 16 september 2008 23:09 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Wel, die economische centjes (in China, India, Pakistan, etc.) hebben een veel grotere invloed op de manier waarop mensen leven dan twee vliegtuigjes die zich in het WTC boren.
Gelijk eender is het onzinnig om te stellen dat gebeurtenissen als de moord op JFK enorm belangrijk zijn geweest. Wat veel invloedrijker is geweest op de manier waarop miljarden mensen hun leven leiden, zijn ontwikkelingen als de urbanisatie na de Tweede Wereldoorlog, de culturele revolutie en dekolonisatie. Dat soort macrohistorische gebeurtenissen zijn van groter belang dan één gebeurtenis die in het collectief geheugen gegrift wordt.
Hij heeft het niet over belangrijk, hij heeft het in hoe verre het de wereld veranderd heeft.quote:Op dinsdag 16 september 2008 22:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Er gaan 3000 mensen dood en dat vind jij minder belangrijk dan wat economische centjes. Tering zeg
Mij ging het er meer om dat dat mijlenver staat van de vraag in de TT/ OP. Dit is meer een algemene beschouwing over de invloed van 9/11 op de wereld etc. Dat is de vraag niet.quote:Op woensdag 17 september 2008 08:34 schreef Steeven het volgende:
[..]
Van mij wel hoor, ben het compleet met hem eens.
Tuurlijk wel, het heeft er alles mee te maken.quote:Op woensdag 17 september 2008 20:33 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Mij ging het er meer om dat dat mijlenver staat van de vraag in de TT/ OP. Dit is meer een algemene beschouwing over de invloed van 9/11 op de wereld etc. Dat is de vraag niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |