abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61568245
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 05:03 schreef Wackyduck het volgende:
Ik zit nu in de VS en ik merk hier eigenlijk niet dat het 9/11 is, niet dat ik het lokale nieuws volg maar toch het is apart dat ik alleen Nederlanders hoor over vandaag. En ik heb ook even langs de kanalen gezapt en ik zo snel geen speciaal 11 september programma.
Ik snap niks van Amerikanen. Normaal buiten ze alles zoveel mogelijk uit en blazen ze zoveel op, en dan wordt 9/11 niet herdacht op tv
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_61568254
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 05:07 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Welk gebied zit jij dan?
Ik zit in Berkeley, California en misschien in een beetje internationale omgeving. Maar in Nederland zie je vlaggen halfstok hangen op 4 mei, hier is mij zoiets niet opgevallen, het is natuurlijk geen redneck country ofzo, maar ik had pas door dat het 9/11 was toen mijn moeder erover mailde. Ik had wel verwacht dat er iets meer aandacht aan besteed zou worden, zodat ik op zijn minst door zou hebben dat er iets aan de hand was.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_61568255
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 05:23 schreef Wackyduck het volgende:

[..]

Ik zit in Berkeley, California en misschien in een beetje internationale omgeving. Maar in Nederland zie je vlaggen halfstok hangen op 4 mei, hier is mij zoiets niet opgevallen, het is natuurlijk geen redneck country ofzo, maar ik had pas door dat het 9/11 was toen mijn moeder erover mailde. Ik had wel verwacht dat er iets meer aandacht aan besteed zou worden, zodat ik op zijn minst door zou hebben dat er iets aan de hand was.
Komt dat ook niet omdat de die twin towers aan de andere kant van het land liggen?
pi_61568257
Oeh, ik zie nu pas dat ik een redelijke fout en woordkeuze/grap heb gemaakt.
pi_61568258
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 05:27 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Komt dat ook niet omdat de die twin towers aan de andere kant van het land liggen?
Misschien vinden ze het wel fijn dat NY flink geraakt is.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
  vrijdag 12 september 2008 @ 05:31:34 #36
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_61568259
Als ik de beelden terug zie denk ik aan die dag, liep met mijn broer onze stamkroeg binnen want hij moest nog wat betalen. Uren lang zitten kijken in die kroeg vol afschuw
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
pi_61568260
Ik schrok hier wel weer van:

pi_61568780
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 05:23 schreef Wackyduck het volgende:

[..]

4 mei en 11 september zijn niet te vergelijken.
pi_61569300
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 08:06 schreef Vidacz het volgende:

[..]

4 mei en 11 september zijn niet te vergelijken.
inderdaad...

herdenking aan jarenlang oorlog en miljoenen doden tegenover een aanval met 3000.
Dit zal het verdriet om de slachtoffers niet minder maken, elk slachtoffer is evenveel waard, maar de gebeurtenis valt in het niet bij wat er in WOII aan doden en mentaal slachtoffers is gevallen..
Ja doei.
pi_61569403
Het doet me vrij weinig. Al die heisa eromheen enzo. Bij natuurrampen in andere werelddelen vallen 10 tot 100 keer meer slachtoffers, en daar hoor je bijna niks over. Hypocriet is dat.
  vrijdag 12 september 2008 @ 10:02:40 #42
81237 releaze
best of both worlds
pi_61570580
toen ik het voor de eerste keer op tv zag was ik vol ongeloof, ik was echt geschrokken en ik kon me niet voorstellen dat het echt was. Toen het vliegtuig de toren inboorde, toen ik dat voor het eerst zag, toen wist ik dat er een eind van een 'tijdperk' was, dat de wereld nooit meer zou zijn zoals deze vanmorgen nog was en dat we een onzekere toekomst tegemoet zouden gaan. Dat was beangstigend. Daarna begonnen de verhalen over de slachtoffers, de manier waarop, etc. En wie doet dit nou?

Als ik het nu kijk voel ik een beetje verdriet en behoorlijk wat bitterheid. De aanslagen van 11 september waren gruwelijk, maar de strijd daarna vind ik persoonlijk verschrikkelijker en traumatiserender voor de hele wereld.
Ik probeer het dus maar een beetje te negeren, want aan de oorlog in irak en afganistan en alle doden die daar aan verschillende kanten vallen kan ik niets doen. Aan de wederopbouw kan ik niets doen. Hier thuis kan ik beperkt wat doen aan het trauma maar ik doe m'n best. Die aanslagen zitten ook gegrift in mijn ziel, de plaatjes heb ik er niet zozeer bij nodig.

Dit jaar iig niet.
  Donald Duck held vrijdag 12 september 2008 @ 10:53:38 #43
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_61571738
Wat ik ook nog vreselijk vond waren beelden op het nieuws van een of ander klote dorpje in Palestina waar ze aan het feesten waren als reactie. Zingende mensen, zo'n klotevrouw met zo'n afschuwlijk kabaalgeluid, snoep uitdelend aan voorbijganger en automobilisten
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_61572201
Eerlijk: ik was veeeeeel meer geschokt door de beelden van de zeebeving, waarbij overigens 37 keer meer mensen gestorven zijn!
pi_61573565
Ik voel er helemaal niks bij. Heel ernstig allemaal maar in Afghanistan zijn er nu wel meer mensen doodgegaan door oorlog, terroristische aanslagen en andersoortige ellende en daar hoor je ook niemand over. Waarom zou 9/11 ernstiger moeten zijn. Het heeft juist een hele hoop ogen geopend.
pi_61574867
quote:
Op donderdag 11 september 2008 23:00 schreef KinkyGiraf het volgende:

[..]

Tuurlijk gebeuren er kwalijke dingen. Maar de combinatie van "pure evil" in combinatie met de "onaantastbare Westerse wereld" maakt deze gebeurtenis toch nog altijd heel bijzonder.
Dat vind ik dus niet, het lijkt alleen bijzonder omdat iedereen er mee dood is gegooid. Hangt puur van de media-aandacht af. Had dit geval hooguit een uurtje zendtijd gegeven op die dag en niemand weet het meer. Helemaal die vragen aan Nederlanders 'waar was JIJ op 9/11' en dan die reacties .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_61577414
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 05:03 schreef Wackyduck het volgende:
Ik zit nu in de VS en ik merk hier eigenlijk niet dat het 9/11 is, niet dat ik het lokale nieuws volg maar toch het is apart dat ik alleen Nederlanders hoor over vandaag. En ik heb ook even langs de kanalen gezapt en ik zo snel geen speciaal 11 september programma.
Ze zwijgen het dus dood.
  vrijdag 12 september 2008 @ 15:41:09 #48
204113 kin238
Fother Mucker!
pi_61578430
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 13:07 schreef Steeven het volgende:
Had dit geval hooguit een uurtje zendtijd gegeven op die dag en niemand weet het meer.
If Pacman had affected us as kids we'd be running around in darkrooms, munching pills and listening to repetitive music.
www.on-and-on.nl
pi_61578806
Ik had de beelden al een tijdje niet meer gezien, maar toen ik er gisteravond toch mee werdt geconfronteerd, bekroop me toch wel even een naar gevoel.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_61578884
quote:
Op donderdag 11 september 2008 22:27 schreef motorbloempje het volgende:
beetje een loos topic, als je het mij vraagt.

Ja, hier staat nu ook (voor mij op de achtergrond) Fahrenheit 9/11 op.
Maar ondanks dat ik dat best een goede docu vind, word ik er niet warm of koud van.
Net een vrouw, die haar zoon heeft verloren, en Bush de schuld geeft.

Soit, zonder Bush geen oorlog wrsch, maar die brave jongen had zelf besloten in het leger te gaan en dan weet je wat de risico's zijn. Lijkt mij...

Is misschien ook meer iets voor GC?
JA, DAAAAAAAAAAR gaat het natuurlijk niet om! Die jongen wilde zijn land verdedigen, maar het kwam erop neer dat ie dood is om de zak van Cheney, Bush en de Saoedis te spekken.

Al die soldaten zijn in feite voor niets gestorven, alleen voor de olie en om de winst van Halliburton en dergelijke.

Dit is voor veel mensen ZO onverdragelijk, dus klampen ze zich vast aan holle frasen als "ze stierven voor vrijheid en democratie". Maar de Amerikanen waren echt niet Irak binnengevallen als er geen olie zat. Laten we even wel wezen. Anders waren ze wel Liberia of Rwanda binnen gevallen.

Als je echt gelooft in de altruïstische bedoeling van de Amerikanen ... zeg, ik heb nog een heeeeele mooie brug die ik je voor een habbekrats kan verkopen ...

[ Bericht 7% gewijzigd door BogardeRules op 12-09-2008 18:36:18 ]

- Als de PVV de 25 procent bereikt, stop ik met werken, en ga ik lekker uitkering trekken van jullie belastinggeld. Dan importeer ik een importbruid en adopteren we 7 Afghaanse oorlogsweesjes, puur voor de kinderbijslag. Net zo makkelijk.
  vrijdag 12 september 2008 @ 16:04:41 #51
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_61578940
Het meest bijzonder is natuurlijk dat de meeste mensen veel meer worden aangegrepen door een 9/11 aanslag dan wanneer het in een niet-Westers land gebeurt. Of zelfs wanneer er gewoon van kinderen in Afrika liggen te sterven voor de camera.
Dan zijn ze opeens immuun geworden door 'ik heb het al zovaak gezien'. maar 9/11 blijft altijd maar erg of zo.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_61579001
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 09:02 schreef boskameel het volgende:
Het doet me vrij weinig. Al die heisa eromheen enzo. Bij natuurrampen in andere werelddelen vallen 10 tot 100 keer meer slachtoffers, en daar hoor je bijna niks over. Hypocriet is dat.
Het allemaal best zielig en zo, maar idd, al die andere slachtoffers van door Amerika veroorzaakt geweld, de oorlog in Angola, in Israel, Afghanistan,
Nicaragua, Columbia Chili, etc. die komen allemaal NIET in primetime in kleuren en geuren op tv met een weelderig huis op de achtergrond.

Het is een rotwoord, dat geef ik onmiddelijk toe, maar dit zijn toch echt wel een soort van Luxe Slachtoffers.
Geen enkele andere groep slachtoffers krijgt zoveel media aandacht als deze.

- Als de PVV de 25 procent bereikt, stop ik met werken, en ga ik lekker uitkering trekken van jullie belastinggeld. Dan importeer ik een importbruid en adopteren we 7 Afghaanse oorlogsweesjes, puur voor de kinderbijslag. Net zo makkelijk.
pi_61579055
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 05:28 schreef Vodkadruppel het volgende:
Oeh, ik zie nu pas dat ik een redelijke fout en woordkeuze/grap heb gemaakt.
Dat klinkt nogal schijnheilig als je em ook had kunnen editen.

Maar goed die towers liggen nergens meer, tenzij in de Chinese staal fabrieken.

pi_61579257
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 10:53 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat ik ook nog vreselijk vond waren beelden op het nieuws van een of ander klote dorpje in Palestina waar ze aan het feesten waren als reactie. Zingende mensen, zo'n klotevrouw met zo'n afschuwlijk kabaalgeluid, snoep uitdelend aan voorbijganger en automobilisten
Volkomen begrijpelijk. Nederlanders stonden ook te juichen toen de Nazis gebombardeerd werden.

Wat ik nog steeds niet gedebunkt heb gezien is dit van United 93:

Een gat van van 5 meter bij 3 meter? voor een heel vliegtuig?
blijft vreemd.

pi_61579471
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 15:41 schreef kin238 het volgende:

[..]

Dan kan je doen, maar wat hij zegt is wel waar. Dagelijks zijn er aanslagen, ongelukken et cetera waarbij soms enkele honderden doden vallen, en die krijgen een paar seconden in het journaal. Die weet ook niemand meer te benoemen.
pi_61580597
-edit- nietszeggende smiley posts doe je maar ergens anders...

[ Bericht 87% gewijzigd door Re op 12-09-2008 18:51:38 ]
pi_61582571
Het gaat er eigenlijk om de vraag of deze slachtoffers meer onze aandacht waard zijn dan slachtoffers in de 3e wereld.
Ja zegt de een want ze staan dichter bij me.
Nee, zegt de ander, want iedereen is evenveel waard en die 3e wereld slachtoffers, daar is het rijke westen mede schuldig aan.

pi_61584332
7 jaar heeft het me totaal niets gedaan. 'Pak die terroristen maar' dacht ik. Tot ik iets hoorde over WTC7 dat zonder alteveel schade als controlled demolition ineenzakte. En het luchtafweer dat het 'conveniently' niet deed ten tijde van de aanslag. Ik word kwaad als ik die beelden zie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Man-E-Faces op 12-09-2008 19:57:01 ]
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
  vrijdag 12 september 2008 @ 20:01:02 #59
223428 Countess
De kater komt later. Prrrrt!
pi_61584727
Ik voel er niks bij, het zien van die beelden.
Ik voel meestal niet zoveel bij het ´zien´ van beelden, kennelijk ben ik emotieloos.

Overigens vond ik de reconstructie-versie van National Geographic van Flight 93 op weg naar Washington het sterkst.
(´Hot water for the bad guys!´)
Het wraakmoment waarop de mannen het karretje hebben gepakt om de terroristen aan te vallen, geweldig moment.

Ik zat meer met mijn gevoel bij de reconstructie, dan bij die 2 verfilmingen van United 93.
Kom ook gezellig meekotsen in mijn pukeboek!
pi_61585333
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 16:26 schreef Vidacz het volgende:

[..]

Dan kan je doen, maar wat hij zegt is wel waar. Dagelijks zijn er aanslagen, ongelukken et cetera waarbij soms enkele honderden doden vallen, en die krijgen een paar seconden in het journaal. Die weet ook niemand meer te benoemen.
2 vliegtuigen die vanuit een niet militaire operatie het financieel centrum van de wereld invliegen.
Denk je nou echt dat dat snel zou zijn vergeten? Dat wordt nooit vergeten.
En alle vergelijkingen met doden door Amerikaanse militairen gaan automatisch mank.
Precies hierdoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')