Ik snap niks van Amerikanen. Normaal buiten ze alles zoveel mogelijk uit en blazen ze zoveel op, en dan wordt 9/11 niet herdacht op tvquote:Op vrijdag 12 september 2008 05:03 schreef Wackyduck het volgende:
Ik zit nu in de VS en ik merk hier eigenlijk niet dat het 9/11 is, niet dat ik het lokale nieuws volg maar toch het is apart dat ik alleen Nederlanders hoor over vandaag. En ik heb ook even langs de kanalen gezapt en ik zo snel geen speciaal 11 september programma.
Ik zit in Berkeley, California en misschien in een beetje internationale omgeving. Maar in Nederland zie je vlaggen halfstok hangen op 4 mei, hier is mij zoiets niet opgevallen, het is natuurlijk geen redneck country ofzo, maar ik had pas door dat het 9/11 was toen mijn moeder erover mailde. Ik had wel verwacht dat er iets meer aandacht aan besteed zou worden, zodat ik op zijn minst door zou hebben dat er iets aan de hand was.quote:
Komt dat ook niet omdat de die twin towers aan de andere kant van het land liggen?quote:Op vrijdag 12 september 2008 05:23 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Ik zit in Berkeley, California en misschien in een beetje internationale omgeving. Maar in Nederland zie je vlaggen halfstok hangen op 4 mei, hier is mij zoiets niet opgevallen, het is natuurlijk geen redneck country ofzo, maar ik had pas door dat het 9/11 was toen mijn moeder erover mailde. Ik had wel verwacht dat er iets meer aandacht aan besteed zou worden, zodat ik op zijn minst door zou hebben dat er iets aan de hand was.
Misschien vinden ze het wel fijn dat NY flink geraakt is.quote:Op vrijdag 12 september 2008 05:27 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Komt dat ook niet omdat de die twin towers aan de andere kant van het land liggen?
4 mei en 11 september zijn niet te vergelijken.quote:Op vrijdag 12 september 2008 05:23 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Ik zit in Berkeley, California en misschien in een beetje internationale omgeving. Maar in Nederland zie je vlaggen halfstok hangen op 4 mei, hier is mij zoiets niet opgevallen, het is natuurlijk geen redneck country ofzo, maar ik had pas door dat het 9/11 was toen mijn moeder erover mailde. Ik had wel verwacht dat er iets meer aandacht aan besteed zou worden, zodat ik op zijn minst door zou hebben dat er iets aan de hand was.
inderdaad...quote:Op vrijdag 12 september 2008 08:06 schreef Vidacz het volgende:
[..]
4 mei en 11 september zijn niet te vergelijken.
Dat vind ik dus niet, het lijkt alleen bijzonder omdat iedereen er mee dood is gegooid. Hangt puur van de media-aandacht af. Had dit geval hooguit een uurtje zendtijd gegeven op die dag en niemand weet het meer. Helemaal die vragen aan Nederlanders 'waar was JIJ op 9/11' en dan die reactiesquote:Op donderdag 11 september 2008 23:00 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Tuurlijk gebeuren er kwalijke dingen. Maar de combinatie van "pure evil" in combinatie met de "onaantastbare Westerse wereld" maakt deze gebeurtenis toch nog altijd heel bijzonder.
Ze zwijgen het dus dood.quote:Op vrijdag 12 september 2008 05:03 schreef Wackyduck het volgende:
Ik zit nu in de VS en ik merk hier eigenlijk niet dat het 9/11 is, niet dat ik het lokale nieuws volg maar toch het is apart dat ik alleen Nederlanders hoor over vandaag. En ik heb ook even langs de kanalen gezapt en ik zo snel geen speciaal 11 september programma.
quote:Op vrijdag 12 september 2008 13:07 schreef Steeven het volgende:
Had dit geval hooguit een uurtje zendtijd gegeven op die dag en niemand weet het meer.
JA, DAAAAAAAAAAR gaat het natuurlijk niet om! Die jongen wilde zijn land verdedigen, maar het kwam erop neer dat ie dood is om de zak van Cheney, Bush en de Saoedis te spekken.quote:Op donderdag 11 september 2008 22:27 schreef motorbloempje het volgende:
beetje een loos topic, als je het mij vraagt.
Ja, hier staat nu ook (voor mij op de achtergrond) Fahrenheit 9/11 op.
Maar ondanks dat ik dat best een goede docu vind, word ik er niet warm of koud van.
Net een vrouw, die haar zoon heeft verloren, en Bush de schuld geeft.
Soit, zonder Bush geen oorlog wrsch, maar die brave jongen had zelf besloten in het leger te gaan en dan weet je wat de risico's zijn. Lijkt mij...
Is misschien ook meer iets voor GC?
Het allemaal best zielig en zo, maar idd, al die andere slachtoffers van door Amerika veroorzaakt geweld, de oorlog in Angola, in Israel, Afghanistan,quote:Op vrijdag 12 september 2008 09:02 schreef boskameel het volgende:
Het doet me vrij weinig. Al die heisa eromheen enzo. Bij natuurrampen in andere werelddelen vallen 10 tot 100 keer meer slachtoffers, en daar hoor je bijna niks over. Hypocriet is dat.
Dat klinkt nogal schijnheilig als je em ook had kunnen editen.quote:Op vrijdag 12 september 2008 05:28 schreef Vodkadruppel het volgende:
Oeh, ik zie nu pas dat ik een redelijke fout en woordkeuze/grap heb gemaakt.
Volkomen begrijpelijk. Nederlanders stonden ook te juichen toen de Nazis gebombardeerd werden.quote:Op vrijdag 12 september 2008 10:53 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat ik ook nog vreselijk vond waren beelden op het nieuws van een of ander klote dorpje in Palestina waar ze aan het feesten waren als reactie. Zingende mensen, zo'n klotevrouw met zo'n afschuwlijk kabaalgeluid, snoep uitdelend aan voorbijganger en automobilisten
Dan kan jequote:
2 vliegtuigen die vanuit een niet militaire operatie het financieel centrum van de wereld invliegen.quote:Op vrijdag 12 september 2008 16:26 schreef Vidacz het volgende:
[..]
Dan kan jedoen, maar wat hij zegt is wel waar. Dagelijks zijn er aanslagen, ongelukken et cetera waarbij soms enkele honderden doden vallen, en die krijgen een paar seconden in het journaal. Die weet ook niemand meer te benoemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |