abonnement Unibet Coolblue
pi_61550002
Welkom in het centrale Canon topic


De huidige line-up:

Powershot S5 IS


Powershot A650 IS


Ixus 960 IS


Powershot G9


EOS 1000D


EOS 450D


EOS 40D


EOS 5D


EOS 1D mark III


EOS 1Ds mark III



Nieuws:

20 Augustus:

Embargo datum nieuwe Canon camera's.
Verwacht: Canon G10, Canon EOS 5D MkII (of 7D / 9D), Canon EF 35mm F 1.4 L USM MK II en meer schiet me zo even niet te binnen.

26 augustus 2008

De Canon 50D - opvolger van de Canon 40D - is gepresenteerd:



Features at a glance:

* 15.1 Megapixel APS-C CMOS sensor
* 6.3fps continuous shooting, max. burst 90 JPEGs with UDMA card
* DIGIC 4 processor
* ISO 100-3200, expandable to 12800
* 9-point wide area AF
* 3.0” Clear View VGA LCD with Live View mode & Face Detection Live AF
* Magnesium alloy body, with environmental protection
* EOS Integrated Cleaning System
* HDMI connection for high quality viewing and playback on a High Definition TV
* Full compatibility with Canon EF and EF-S lenses and EX-series Speedlites

Meer info

Vorige delen:

[Centraal] Canon DSLR
Canon (D)SLR *2*
Canon (D)SLR deel 3
Canon (D)SLR Deeltje 4
[Centraal] Canon-topic - Deel 5
[Centraal] Canon Topic - deel 7
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_61551872


Can(n)on
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_61552512
1200mm lens (enkel op bestelling verkrijgbaar)
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  donderdag 11 september 2008 @ 18:52:30 #4
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61557476
uhmzzz. de 1200mm is al ruim 2 jaar niet meer te bestellen. Wordt voorlopig niet meer gemaakt. Je moet het maar met de 800mm doen.

daarnaast klopt de bovenstaande info volgens mij niet helemaal meer .. maar goed.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_61558048
Doe me dan even een PM met wat je er verder in wil hebben, dan zorg ik daar voor.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  donderdag 11 september 2008 @ 19:47:09 #6
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61558955
Als je nu een paar dagen had gewacht dan had je de SX1S en G10 enzo er ook bij kunnen zetten. G9 mag dus weg, S5 IS mag weg, de 650 waarschijnlijk ook. Ixus 80, 85, 90 zijn er opzich nog, de 860 gaat er nu toch vast wel uit (maar is nog steeds leverbaar), de 960 zal nog wel even doorlopen. De E1 is leverbaar, net als de A1000 en A2000 en SX110.

de cam op de moon site is trouwens anders dan die van de Europese. Op die laatste zie je geen hotshoe zitten, of is het gewoon een slechte reclame? Foei Canon dan .
en misschien de A3+ printers erbij en de ip4600 kan ook geen kwaad .
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  dinsdag 16 september 2008 @ 00:07:27 #7
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61664129
overigens. ik ben toch niet gek.
op dei moon pagina ( http://www.canon.com/moon/en/index.html ) kan je nu bijna helemaal EOS lezen aan de rechterkant. Hij wordt dus steeds meer belicht. Gaaf gedaan

duurt dus nog ff voor de aankondeging
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_61664753
Ook wel prettig om even te vermelden: Zeiss heeft twee van zijn manual focus lezen van een Canon EF-bajonet voorzien, en ze werken nu zowel op analoge als digitale EOS body's. Het zijn de Planar T 50mm F1.4 and Planar T 85mm F1.4 lenzen. Richtprijzen zijn respectievelijk ¤ 580 en ¤ 1000.

En er is nog steeds geen pop-up flash te zien op de camera voor de maan. Er begint al meer duidelijk te worden, even afwachten dus.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 16 september 2008 @ 01:13:35 #9
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_61665107
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 00:07 schreef ebeaydojraes het volgende:

op dei moon pagina ( http://www.canon.com/moon/en/index.html ) kan je nu bijna helemaal EOS lezen aan de rechterkant.
Het was pas echt een verrassing geworden wanneer er op de rechterkant een gigantische oranje alfa was komen opdoemen
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_61666762
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 00:39 schreef buitenbeentje het volgende:
Ook wel prettig om even te vermelden: Zeiss heeft twee van zijn manual focus lezen van een Canon EF-bajonet voorzien, en ze werken nu zowel op analoge als digitale EOS body's. Het zijn de Planar T 50mm F1.4 and Planar T 85mm F1.4 lenzen. Richtprijzen zijn respectievelijk ¤ 580 en ¤ 1000.
Nu nog een Leica 50mm f0.95. Vooralsnog alleen met Leica M vatting, voor zo'n 8000 euro...maar dan heb je wel een lens die meer licht vangt dan het menselijk oog.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  dinsdag 16 september 2008 @ 10:06:25 #11
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_61668152
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 08:43 schreef MaartenGrendel het volgende:

[..]

Nu nog een Leica 50mm f0.95. Vooralsnog alleen met Leica M vatting, voor zo'n 8000 euro...maar dan heb je wel een lens die meer licht vangt dan het menselijk oog.
Canon had er ooit ook 1tje hoor.... nou ja, hij was iets 'beter' dan 0.95...

quote:
Op dinsdag 16 september 2008 01:13 schreef Ouwesok het volgende:

Het was pas echt een verrassing geworden wanneer er op de rechterkant een gigantische oranje alfa was komen opdoemen
nou...ik zag ergens dit plaatje

klik niet voor fanboyz of mensen zonder gevoel voor humor

[ Bericht 31% gewijzigd door Shark.Bait op 16-09-2008 10:11:49 ]
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  dinsdag 16 september 2008 @ 18:49:48 #12
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_61681720
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 08:43 schreef MaartenGrendel het volgende:

[..]

Nu nog een Leica 50mm f0.95. Vooralsnog alleen met Leica M vatting, voor zo'n 8000 euro...maar dan heb je wel een lens die meer licht vangt dan het menselijk oog.
Heb je dan geen problemen met scherpstellen (als in 1mm op de foto scherp en de rest DoF)?
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_61690712
tvp
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  dinsdag 16 september 2008 @ 23:24:56 #14
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61690815
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 01:13 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Het was pas echt een verrassing geworden wanneer er op de rechterkant een gigantische oranje alfa was komen opdoemen

hmzzz.. als je goed naar t plaatje kijkt zie je hoe slecht die is afgewerkt... alsof ze de onderkant gewoon met een kwast en pot verf hebben weggewerkt ...
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_61694225
Eindelijk, de 5D2 :
quote:
* New 21.1 Megapixel CMOS sensor with improved EOS Integrated Cleaning System (E.I.C.S.)
* New Full HD 1080 resolution movie recording
* 3.9 frames per second continuous shooting
* High performance DIGIC 4 providing superb image quality
* Maximum 310 large JPEG images in a single burst with a UDMA card
* 3.0” VGA (920k dots) Clear View LCD
* ISO 100-6400 (expansion from 50 up to 25,600)
* 9 AF points + 6 Assist AF points
http://www.dpreview.com/news/0809/08091705canon_5dmarkII.asp

.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  FOK!fotograaf woensdag 17 september 2008 @ 08:49:23 #16
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_61694904
Mooie specificaties, maar eens de reviews afwachten.

Hoewel ik voor dat geld eerder neig naar een tweedehands 1D mark 3.
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
  woensdag 17 september 2008 @ 09:20:27 #17
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_61695505
Ik vind het eigenlijk tegenvallen, ja inderdaad meer MPs, maar daar zit ik eigenlijk helemaal niet op te wachten, kun je meteen nieuwe PC aanschaffen om ze te postprocessen. Het AF systeem blijft ongewijzigd, en de microfoongaatjes maken de camera nog lekker dan ie al was (dit zijn voor mij de twee probleempunten van mn huidige 5D). Pluspunt is wel de betere kwaliteit bij slechte lichtomstandigheden. Verder is er nogal wat discussie over de detailspecs. Enfin, vasthouden en proberen zal wellicht mijn mening doen veranderen, maar denk er nu serieus over om een tweedehands 1D als nieuwe body te kopen, naast de huidige 5D dan een nieuwe 5DII als hoofdbody.. Dat videogeneuzel vind ik overigens echt zonde van de investering.
Ik ben eigenlijk telleurgesteld, maar ja, als je een paar jaar naar een nieuwe aanschaf toeleeft schept dat wellicht wat onterechte verwachtingen.
  woensdag 17 september 2008 @ 09:54:59 #18
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_61696250
tvp

EOS 450D hiero
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  woensdag 17 september 2008 @ 10:00:19 #19
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61696355
nou.. denk dat ik hem wel ga omruilen voor mijn 1d. opzich goed.
beetjue jammer vind ik dan weer juist de G10. mooie verbeteringen, maar waarom wel een SX1 met CMOS en niet die G10? EN waarom dan were geen RAW in die SX1? ... tsja.. G7 en LX3 toch maar verkopen voor die Sx1 of w88 op een SX2 met RAW? tsja...
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  woensdag 17 september 2008 @ 10:05:31 #20
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_61696445
Wat voor 1D had jij ook alweer?
  woensdag 17 september 2008 @ 10:06:05 #21
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61696456
1D mark IIn

hmmmm
quote:
the 5D Mark II can record clips at 1920 x 1080 pixel (1080p) resolution, with sound (captured via either a built-in mono mic or through an external mic connected to the camera's stereo mic jack).
edit:
quote:
Full HD video Canon's first foray into digital SLR video is noticeably more complete than the recently-announced Nikon 90, but falls short of being a complete HD camcorder replacement. It may have just enough of the good stuff, however, to provide a compelling alternative to a separate HD video camera for photographers who require this capability. Here's the skinny:
Video capture is at a maximum resolution of 1920 x 1080 pixels, which corresponds to 1080p HD resolution. The frame rate is 30fps. Clip length is limited to half an hour (29 minutes and 59 seconds, to be precise) or a 4GB movie file, whichever comes first. In Canon's own testing, the typical maximum clip length possible was about 12 minutes, but this will vary based on scene content.

The video format is MPEG4, with a .mov extension (Canon is moving away from Motion JPEG to MPEG4 in its video-capable PowerShots too, including in the just-announced G10, SX1 IS, SX10 IS, SD990 IS and SD880 IS).

Sound is captured either by a built-in mono mic (located immediately beneath the camera's name badge) or by an external mic connected to a 3.5mm stereo mic jack (Canon is not producing an external mic specifically for the 5D Mark II). Two channels of sound are digitized at a respectable 16 bits/44.1khz in PCM format. Mic levels are adjusted automatically, with no manual override, whether using the built-in or external mic. Wind noise suppression is applied automatically and can't be either adjusted or turned on/off.

White balance can be set prior to recording; if Auto WB is selected, scene white balance will adjust as needed to keep up with changing ambient light colour while video is being recorded. Chuck Westfall, Technical Advisor at Canon USA, says that in a brief test of the 5D Mark II's video capture, he observed that the Auto WB function shifted white balance smoothly and gradually in response to different scene lighting (this is a staple feature of dedicated video cameras and our current favourite weekend point-and-shoot, the PowerShot S5 IS).

Autofocus is functional both before and during recording, but as its the contrast detect type it will be slow. The lack of true tracking autofocus will limit its usefulness during capture. That said, the fact that the camera can be refocused without first stopping the capture or resorting to manual focus is a step up from no autofocus at all.

We're not certain about what the range of exposure controls on the 5D Mark II in video mode will be, though a few things are clear: shutter speed will be set automatically (between 1/30 and 1/125), any lens aperture can be selected, brightness can be locked prior to the commencement of video capture, or brightness can be controlled automatically by the camera. What facility there will be for adjusting exposure during recording, if any, we don't know. Nor have we been able to find out whether Canon has implemented the camera's automatic brightness control in a way that avoids the flickering brightness effect that shows up in some Nikon D90 video clips (and which disappears completely with that camera by locking the exposure before starting to record).

Various still image processing settings are honoured in video capture too, including Picture Styles, Highlight Tone Priority, Lens Peripheral Illumination Correction and more.

Like certain PowerShot cameras, the 5D Mark II can capture a still photo at any time while a video is being recorded; video recording to the same clip automatically resumes after the still frame is captured.
Capture of v
In our preview of Nikon's D90 we were critical of the camera's video mode, because of how little video cameraness Nikon had engineered into its 720p, 24 fps capture function. Canon has gone several steps further in its first try at video in an EOS digital camera, most notably by implementing automatic white balance and rudimentary autofocus during video capture plus providing an external mic jack. On paper anyway, the 5D Mark II's video mode is about what we think is the minimum necessary in a digital SLR for it to be useful to a working shooter, such as a newspaper photographer, whose job it is to bring back both still and moving pictures. Here's hoping that the implementation lives up to the specs.
kijk. zo gaat ie goed
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_61696484
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 10:06 schreef Shark.Bait het volgende:
Canon had er ooit ook 1tje hoor.... nou ja, hij was iets 'beter' dan 0.95...
Maar die was optisch niet geweldig, Leica claimt dat die nieuwe Noctilux vergelijkbaar presteert met de Summilux 50mm f1.4 en da's zo ongeveer de beste standaardlens op de markt. Maar goed, waar hebben we het over?
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_61696588
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 18:49 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Heb je dan geen problemen met scherpstellen (als in 1mm op de foto scherp en de rest DoF)?
Valt wel mee, tenzij je heel dicht bij je onderwerp gaat staan.

(dit is van een Canon 50mm f0.95 wide open overigens)
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  woensdag 17 september 2008 @ 10:14:12 #24
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61696609
quote:
Somewhat surprisingly, Canon has not adopted the 40D/50D's AF system which, on paper, is superior, given that all nine of its AF points are cross-type. Canon USA's Westfall says the reason for that is the "6 Assist AF points plus center point were deemed to provide a higher level of performance for AI Servo AF than the center point-only arrangement of the [40D and] 50D." Given that we've previously found the overall autofocus performance of the 5D to be decent, while the 40D's tracking capability has been erratic, if Canon had to choose between the two for the 5D Mark II they likely have chosen well.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  woensdag 17 september 2008 @ 15:01:50 #25
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61703120
Carl Zeiss 21mm super-wide-angle lens for SLR cameras
Carl Zeiss launches a 21mm super wide angle lens. The new Distagon T* 2.8/21 is available for SLR cameras with EF, F and K bayonets, and is suitable for both digital and analog full-format SLR cameras. The shortest possible distance setting of only 0.22 m makes the lens ideal for impressive perspectives. Typical applications include architectural, journalistic and landscape photography. Delivery of the Distagon T* 2.8/21 is scheduled by the end of this year with the ZF and ZK version. Its selling price is estimated at 1,399 euros...
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_61709316
het is vollemaan :



hands-on preview van dpreview
  woensdag 17 september 2008 @ 19:06:34 #27
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_61709395
Die 5D mk2 branden ze (=de canonista's) volledig af op DPR. Vind het toch wel een mooie cam qua specs.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  FOK!fotograaf woensdag 17 september 2008 @ 19:07:50 #28
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_61709427
quote:
Op woensdag 17 september 2008 19:06 schreef Shark.Bait het volgende:
Die 5D mk2 branden ze volledig af op DPR. Vind het toch wel een mooie cam qua specs.
Qua specs is ie opzich goed. Wel wat minpuntjes die iedereen vindt. Maar denk dat men vooral teleurgesteld is omdat het geen revolutie is ofzo... Gewoon een normale upgrade met "weinig" spannende dingen.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_61710278
Altijd een hoop eerste indrukken, maar misschien valt het wel mee als je dat ding eenmaal in je handen hebt.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  woensdag 17 september 2008 @ 21:48:10 #30
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61715144
ik ga t nie lezen, maar wat zijn dan die minpuntjes? Maakt ie niet 80 foto's per seconde, met 3 processoren op 4 kaartjes en 120 autofocuspunten?
Tsja. Ik zie ook liever hele snelle AF punten etc. maar als ze het momenteel niet goed kunnen maken, dan heb ik er liever eentje die wel goed werkt en die dan maar ietsje trager is.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_61715923
quote:
Op woensdag 17 september 2008 19:03 schreef Kamermans het volgende:
het is vollemaan :

[ afbeelding ]

hands-on preview van dpreview
Moet je wel de goede link geven.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  woensdag 17 september 2008 @ 22:52:25 #32
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_61717983
quote:
Op woensdag 17 september 2008 21:48 schreef ebeaydojraes het volgende:
ik ga t nie lezen, maar wat zijn dan die minpuntjes? Maakt ie niet 80 foto's per seconde, met 3 processoren op 4 kaartjes en 120 autofocuspunten?
Tsja. Ik zie ook liever hele snelle AF punten etc. maar als ze het momenteel niet goed kunnen maken, dan heb ik er liever eentje die wel goed werkt en die dan maar ietsje trager is.
In de praktijk zijn er twee dingen die voor mijn gebruik tegenvallen bij de 5D, dat is de AF en dat ie best snel jamt bij vochtige weersomstandigheden. Ik had gehoopt in beide verbetering te zien, het hoeven geen 45 AF punten te zijn, en qua sealing zal ik vast met minder tevreden kunnen zijn dan die van de 1D, maar het lijkt mij dat er toch nog wel iets tussen mogelijk is, wat de gebruikerservaring net iets beter zou maken. Ik vind het nu interessanter om een tweedehands 1Ds MkII te kopen, dan een 5D MkII.
Het enige dat me doet twijfelen is de betere performance bij weinig licht, maar geen idee hoe dat zich verhoudt tov de 1Ds MkII.
  woensdag 17 september 2008 @ 23:02:44 #33
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_61718405
quote:
Op woensdag 17 september 2008 21:48 schreef ebeaydojraes het volgende:
ik ga t nie lezen, maar wat zijn dan die minpuntjes? Maakt ie niet 80 foto's per seconde, met 3 processoren op 4 kaartjes en 120 autofocuspunten?
Tsja. Ik zie ook liever hele snelle AF punten etc. maar als ze het momenteel niet goed kunnen maken, dan heb ik er liever eentje die wel goed werkt en die dan maar ietsje trager is.
ja zoeits. Geen innovatieve dingen (terwijl de sensor een verbeterde 1Ds is), de AF punten staan teveel in het midden (DUH, kan helaas nog niet zoals we het allemaal zouden) de AF valt tegen (terwijl die speciaal voor de 5D ontwikkeld is) video vinden ze niks, 1000 duurder dan de mark I, afijn, als ze zo jammeren, vraag je jezelf af waarom ze niet een andere hobby kiezen. Schilderen bijvoorbeeld. Kwasten zijn al 400 jaar nauwelijks veranderd

Als ik geld zou overhebben na mijn volgende aankopen, zou ik zo'n 5D best wel willen hoor...mits de reviews lovend zijn natuurlijk
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  woensdag 17 september 2008 @ 23:17:01 #34
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61718965
pffff.. ja.. 1000 euro duurder ... introprijs 2499 betekent al snel 2199 in de winkel en waarschijnlijk al snel 1999,- als we cashbacks nog niet eens gaan meerekenen. Maar wat wil je met een camera uit het stenen tijdperk qua camera's. 3 jaar betekent heel wat afschrijvingen dus ja natuurlijk is hij ontiechelijk goedkoop. Hoe je het alleen tegenover een D700 bijvoorbeeeld dan is het zo slecht nog niet. en die AF .. ach zoals ik al zei, lees Rob Galbraith review erop na. Die video is super optie, zeker met minijack aansluiting (ja sorry hoor, maar XLR is net te groot ervoor ).

maar wat betreft de AF puntplaatsing ... tsja.. als ze de liveview nu zo gaan bouwen zoals Panasonic dat doet in hun Micro Camera (G1) ... die kan net als compact camera OVERAL scherpstellen. dus ook in de meest extreme hoek. De vraag is alleen waarom je daar uberhaupt scherp zou willen stellen. Dan snap je het hele punt van de beeldopbouw en waar mensen hun ogen naar getrokken worden niet helemaal denk ik.
Daarnaast ... ik schiet nu met meer plezier met mijn 350D dan met die 1D. Ja het is meer "werk" fotografie, maar dat is nu juist wat ik er zo leuk aan vindt. Van zo'n AF mechanisme als die 1D .. wordt je alleen maar lui van.
Nee zoals ik al zei .. de mijne (inclusief G7 en LX3) gaan in de verkoop, nadat ik hem in November ff heb geleend voor een testrun (of na photoreview - van de dcresource review van de D90 wordt ik opzich nog niet heel blij met wat er uitkomt qua foto's ...).

edit:
en tsja.. dat de D700 bijna even duur is met 51 snelle AF punten en 8 foto's per seconde (grip) .. tsja.. maar wel weer 21mp tegenover maar 12mp ... al zal die opzich ook wel volstaan voor veel gebruik (90%), het is toch lekker dat je ze hebt ...

[ Bericht 7% gewijzigd door ebeaydojraes op 17-09-2008 23:45:57 ]
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_61722810
quote:
Op woensdag 17 september 2008 23:17 schreef ebeaydojraes het volgende:
edit:
en tsja.. dat de D700 bijna even duur is met 51 snelle AF punten en 8 foto's per seconde (grip) .. tsja.. maar wel weer 21mp tegenover maar 12mp ... al zal die opzich ook wel volstaan voor veel gebruik (90%), het is toch lekker dat je ze hebt ...
Mooi vergelijk idd, je buffer leegtrekken voor 21MP foto's is een heel ander verhaal dan met 12MP foto's. Verder is 51 AF punten meer iets voor sport lijkt me, het is natuurlijk wel lekker als je focuspunten een beetje richting de zijkant reiken ... Uiteraard is alles wat meer is beter, maar je hoeft niet te verwachten dat Canon een 1D focussysteem in een 5D plakt.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  donderdag 18 september 2008 @ 10:26:12 #36
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_61725574
Die 51 punten is ook handig voor gezichtsherkenning. Ik zou zelf de focuspunten op 1/3e van alle zijkanten willen hebben. Helemaal in de hoek is niet handig-en ongewenst (-want idd, wat moet je daar met een focus punt?-crop je foto dan ) Maar geen enkele 35mm camera waar je dat hebt.

De 5Dii is imo meer een antwoord op Sony dan op de D700; en het is geen 24 Mp, want dan zitten ze in het vaarwater van de 1Ds3--ook qua framerate.

Vroeger kocht je een cam gericht op "features" want alleen het objectief en filmkeuze bepaalde de rest. Nu is een cam specifiek "bruiloft" "sport" of "landschap". Goeie ouwe tijd

Ik verwacht dat het focus systeem van een hoger cam bij C naar beneden druppelt zodra er een ander systeem komt voor die top camera.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  donderdag 18 september 2008 @ 15:27:39 #37
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_61732870
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_61735006
Is er een Canon-model dat redelijk betaalbaar is voor iemand die 'een stapje hogerop' wil met fotografie? Heb nu een Fuji Finepix S5600 en wil hem gewoon iets upgraden
  donderdag 18 september 2008 @ 19:01:02 #39
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61737481
quote:
en terecht. Het is opzich nog niet echt slim om die 50D techniek, die nog getest moet worden door de gebruikers met de 50D al te gaan gebruiken in een 5D mark II. Laat het eerst uitvoerig testen en de kinks eruit halen. Dan komen ze over een half jaar of een jaar met een 1D mark IV waar die wel in zit (en met een goed werkend AF systeem ). Daarna kunnen ze er nog over denken om een hoger model 5D uit te brengen met wat extra's.
Ik was toch echt bijna over gestapt op Nikon, maar met die 5D kan ik voorlopig nog wel vooruit met wat ik doe. EN die 1D af punten. ach, ik was toch al niet gecharmeerd over het nieuwe systeem (je kan ze niet eens alle 45 uitkiezen, zoals bij de mark IIn). Of ie nu goed werkt of niet.

over die upgrade Fuji. 400D wordt nu aangeboden voor 377,-. Is best te doen.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_61737934
quote:
Op donderdag 18 september 2008 16:55 schreef no-look het volgende:
Is er een Canon-model dat redelijk betaalbaar is voor iemand die 'een stapje hogerop' wil met fotografie? Heb nu een Fuji Finepix S5600 en wil hem gewoon iets upgraden
Wat vind je een 'stapje'? Die S5600 zit hoog bovenin het compact segment. Canon heeft wel gelijkwaardig, maar als je een stapje verder wilt, kun je aan een dSLR denken. Canon heeft goede betaalbare instapmodellen (de 1000D en de 450D), maar staar je niet blind op het merk Canon. Ook Nikon, Fuji, Sony, Olympus en Pentax hebben goede en betaalbare modellen in dat segment.

Zie ook [centraal] Wie helpt me een nieuwe camera vinden, deel 14 en de voorlopers van dat topic (links in de OP)
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  donderdag 18 september 2008 @ 21:59:47 #41
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_61742778
Naast nieuwe camera's zijn er ook nieuwe alternatieve firmware's beschikbaar voor Canon camera's. Ik heb het uiteraard over CHDK. Ik heb nu zelfs temperaturen in beeld Hoe warm mag zo'n CCD worden eigenlijk?

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 18 september 2008 @ 22:09:25 #42
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_61743143
Canon met een CCD?
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 18 september 2008 @ 22:24:18 #43
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_61743715
quote:
Op donderdag 18 september 2008 22:09 schreef Shark.Bait het volgende:
Canon met een CCD?
Powershots, waar die firmware op losgelaten wordt, hebben nog steeds CCD's, al komt de eerste CMOS-powershot er inmiddels aan.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  donderdag 18 september 2008 @ 22:31:27 #44
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_61743971
ooow, ik dacht dat die dingen SONY CMOSjes hadden...
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  vrijdag 19 september 2008 @ 09:34:02 #45
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_61751178
Volgens mij zijn het wel Sony CCD's in die dingen.
Die Canon engineer weet overigens prima te verwoorden hoe ik er over denk. Misschien moet ik nu gewoon in nieuw glas investeren en over een jaar nog eens kijken voor een nieuwe body.
  zondag 21 september 2008 @ 09:56:11 #46
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61794350
testfoto's op DPR zeggen mij al genoeg. Waar blijft die 5D (en wie wil er een mark IIn)
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  dinsdag 23 september 2008 @ 09:36:56 #47
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_61844046
quote:
Op zondag 21 september 2008 09:56 schreef ebeaydojraes het volgende:
testfoto's op DPR zeggen mij al genoeg. Waar blijft die 5D (en wie wil er een mark IIn)
Wat wil je er voor hebben, wat staat er op de sluiter en waar vind ik complete specs?
  dinsdag 23 september 2008 @ 19:53:27 #48
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61858170
1D mark IIn. 1800,- met 2de accu. aantal op de sluiter? geen idee, maar zal rond de 70.000 liggen.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_61868810
een tvp , trouwens net in het bezit van een eos 350d
pi_61870738
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 19:53 schreef ebeaydojraes het volgende:
1D mark IIn. 1800,- met 2de accu. aantal op de sluiter? geen idee, maar zal rond de 70.000 liggen.
Als je me een onbewerkte jpg stuurt, kan ik het even voor je nakijken als je dat wilt. Ik heb CanCount hier liggen. Mailadres staat in mijn profiel als het goed is, online zetten kan ook.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_61891993
Ik schiet sinds kort met een Canon16-35 USMII 2.8 lens. Goeie lens om mee te schieten maar ik heb toch geregeld onscherpe beelden ertussen zitten daar waar ik dat niet heb met mn 17-85 lens heb.

Ken t iemand dit probleem ook?
pi_61892052
Ik had hem gewoon in het Canon topic gepost, maar goed ... Wat is onscherp ? Heb je backfocus, frontfocus, onscherpe randen ? Welke camera ?
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_61892930
De reviews op fredmiranda zijn ook niet altijd even lovend over deze lens.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  donderdag 25 september 2008 @ 00:03:01 #54
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_61893747
Idd..

doe een keer een focustestje (met lineaal of focuschart), en op manual focus.. is 't dan wel goed scherp? Bewegingsonscherpte misschien? Probeer het eens met een statief.

Al met al: te weinig informatie voor ons om iets mee te beginnen.
Huilen dan.
  donderdag 25 september 2008 @ 00:22:23 #55
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_61894205
klachten als dit in combinatie met de prijs hebben mij ook voor de 17-40mm laten kiezen. Ik ben nieuwschierig of het misschien een 'druk'foutje is.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 25 september 2008 @ 00:26:13 #56
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_61894275
quote:
Op donderdag 25 september 2008 00:22 schreef SpecialK het volgende:
klachten als dit in combinatie met de prijs hebben mij ook voor de 17-40mm laten kiezen. Ik ben nieuwschierig of het misschien een 'druk'foutje is.
Ik heb inderdaad ook bewust voor de 17-40 gekozen, maar meer omdat ik F2.8 niet echt 'nodig' heb en omdat er nogal wat probleemexemplaren tussen zouden zitten.

Geen moment spijt van gehad, geweldig lens.

Toch zou ik nog graag een keer een 16-35 proberen, maar ik denk niet dat dat me kan overtuigen om over te stappen.
Huilen dan.
  FOK!fotograaf donderdag 25 september 2008 @ 06:00:02 #57
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_61895739
Ik laat deze even aan het centrale Canon-topic plakken.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_61898220
quote:
Op donderdag 25 september 2008 00:26 schreef Isdatzo het volgende:
Ik heb inderdaad ook bewust voor de 17-40 gekozen, maar meer omdat ik F2.8 niet echt 'nodig' heb en omdat er nogal wat probleemexemplaren tussen zouden zitten.

Geen moment spijt van gehad, geweldig lens.

Toch zou ik nog graag een keer een 16-35 proberen, maar ik denk niet dat dat me kan overtuigen om over te stappen.
Same here. En wisselend tevreden over de 17-40, bij minder licht wordt hij al snel slechter, dat is niet heel vaak, ik heb geen 2.8 nodig. Ik vind de 16-35 niet beter dan de 17-40 in de tests die ik heb gezien en zou dat ook wel eens live willen ondervinden. Een lens die 2 keer zo duur is moet toch beduidend beter zijn lijkt me, niet aleen lichtsterker, toegegeven dit is een kulredenatie, maar meer een principe van mij.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  donderdag 25 september 2008 @ 14:49:44 #59
81996 Bond
License to kill
pi_61905133
Iets andere vraag. Wat is het addertje bij deze gratis online fotografie lessen op de canon site? (behalve dat je daarna regelmatig een mailtje krijgt van Canon) Zou je ze ook alle vijf kunnen krijgen. Of zouden het hele korte curssusen zijn? Iemand die ze geprobeerd heeft?

Linkje: klik
Geen commentaar
  donderdag 25 september 2008 @ 15:20:50 #60
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_61906137
quote:
Op donderdag 25 september 2008 10:16 schreef elcastel het volgende:

[..]

Same here. En wisselend tevreden over de 17-40, bij minder licht wordt hij al snel slechter, dat is niet heel vaak, ik heb geen 2.8 nodig. Ik vind de 16-35 niet beter dan de 17-40 in de tests die ik heb gezien en zou dat ook wel eens live willen ondervinden. Een lens die 2 keer zo duur is moet toch beduidend beter zijn lijkt me, niet aleen lichtsterker, toegegeven dit is een kulredenatie, maar meer een principe van mij.
Hoezo? Als je de F2.8 niet nodig hebt is dat een prima redenatie wat mij betreft..

85% van de foto's met de 17-40 heb ik op F7.1 of kleiner geschoten denk ik, F2.8 heeft dan geen enkele meerwaarde, dus zouden er andere eigenschappen (van de 16-35) aanzienlijk beter moeten zijn om dat prijsverschil goed te maken.
Huilen dan.
  donderdag 25 september 2008 @ 17:17:18 #61
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_61909309
Tweaker schrijft code die filmmogelijkheid Canon Eos 40D ontsluit
quote:
Een Tweaker is er in geslaagd om via een hack met een Canon Eos 40D video's op te nemen in de Live View-stand. Officieel is dit enkel nog mogelijk met de nieuwe Canon Eos 5D Mark II of de D90 van Nikon.
zie je wel, je kon al filmen zonder dat je het wist
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  FOK!fotograaf donderdag 25 september 2008 @ 19:23:33 #62
18921 freud
Who's John Galt?
pi_61912189
quote:
Op donderdag 25 september 2008 17:17 schreef Shark.Bait het volgende:
Tweaker schrijft code die filmmogelijkheid Canon Eos 40D ontsluit
[..]

zie je wel, je kon al filmen zonder dat je het wist
Met een resolutie die het niet haalt bij mijn telefoon

Wel toffe hack trouwens!
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  donderdag 25 september 2008 @ 19:40:02 #63
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61912606
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:02 schreef elcastel het volgende:

[..]

Als je me een onbewerkte jpg stuurt, kan ik het even voor je nakijken als je dat wilt. Ik heb CanCount hier liggen. Mailadres staat in mijn profiel als het goed is, online zetten kan ook.
da kan maar tis eigenlijk onzin. aangezien het hele spiegelhuis 2 maanden geleden is vervangen
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_61922592
hoe maken jullie de binnenkant van je DSLR schoon? Er zit stof en haartjes op mijn zoeker dinges..

Vorige keer had ik het eraf gehaald met een speciaal doekje, maar nu zit het er weer Terwijl ik voor een week geleden, ik nog nooit vuil in mn cam gehad heb.
  FOK!fotograaf vrijdag 26 september 2008 @ 15:36:23 #65
18921 freud
Who's John Galt?
pi_61933044
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 03:38 schreef LoggedIn het volgende:
hoe maken jullie de binnenkant van je DSLR schoon? Er zit stof en haartjes op mijn zoeker dinges..

Vorige keer had ik het eraf gehaald met een speciaal doekje, maar nu zit het er weer Terwijl ik voor een week geleden, ik nog nooit vuil in mn cam gehad heb.
Ik blaas het er meestal gewoon vanaf met een balgje met een stofzuiger in de buurt om de airflow uit je cam te houden. NIET -en ik herhaal- NIET de stofzuiger in je body doen, maar gewoon in de buurt om een airflow te krijgen.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_61934855
quote:
Op donderdag 25 september 2008 14:49 schreef Bond het volgende:
Iets andere vraag. Wat is het addertje bij deze gratis online fotografie lessen op de canon site? (behalve dat je daarna regelmatig een mailtje krijgt van Canon) Zou je ze ook alle vijf kunnen krijgen. Of zouden het hele korte curssusen zijn? Iemand die ze geprobeerd heeft?

Linkje: klik
Ik heb ze alle 5 op pdf. Als je me een PM stuurt mail ik ze wel...
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_61937959
quote:
Op donderdag 25 september 2008 15:20 schreef Isdatzo het volgende:
Hoezo? Als je de F2.8 niet nodig hebt is dat een prima redenatie wat mij betreft..

85% van de foto's met de 17-40 heb ik op F7.1 of kleiner geschoten denk ik, F2.8 heeft dan geen enkele meerwaarde, dus zouden er andere eigenschappen (van de 16-35) aanzienlijk beter moeten zijn om dat prijsverschil goed te maken.
Lichtsterkte mag best (een flink stuk) duurder zijn, maar ik had in dit geval toch ook wat meer kwaliteitsverschil willen zien in met name scherpte. En eerlijk gezegd vind ik die 17-40 ook niet uitblinken in scherpte, heerlijk lensje verder, maar ik vind het best een beperkt ding, tja en dan toch in die lichtsterkte.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  vrijdag 26 september 2008 @ 20:42:20 #68
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_61940051
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 19:14 schreef elcastel het volgende:

[..]

Lichtsterkte mag best (een flink stuk) duurder zijn, maar ik had in dit geval toch ook wat meer kwaliteitsverschil willen zien in met name scherpte. En eerlijk gezegd vind ik die 17-40 ook niet uitblinken in scherpte, heerlijk lensje verder, maar ik vind het best een beperkt ding, tja en dan toch in die lichtsterkte.
Dat lichtsterker duurder mag zijn ben ik geheel met je eens, alleen voor mij had die extra lichtsterkte geen meerwaarde. Dus dan moet zo'n lens de prijs toch ergens anders goedmaken. En ik heb 2 exemplaren getest (fotokonijnenberg ), bij de eerste vond ik de scherpte onder de maat. Bij de tweede was de scherpte op het niveau dat je van een L-lens mag verwachten.

(Scherpte is voor mij niet eens erg belangrijk omdat ik met de 17-40 voornamelijk landschappen fotografeer, maar dan vind ik toch dat je bij een L-lens een zekere scherpte kan verwachten)
Huilen dan.
pi_61945271
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 15:36 schreef freud het volgende:

[..]

Ik blaas het er meestal gewoon vanaf met een balgje met een stofzuiger in de buurt om de airflow uit je cam te houden. NIET -en ik herhaal- NIET de stofzuiger in je body doen, maar gewoon in de buurt om een airflow te krijgen.
Hmm.. Daar lukt het niet echt mee Dan ging het beter met het doekje.. Er zit nu nogsteeds zooi in



Ik kan zo toch geen fotos maken

[ Bericht 5% gewijzigd door LoggedIn op 27-09-2008 00:33:08 ]
  zaterdag 27 september 2008 @ 13:02:26 #70
81996 Bond
License to kill
pi_61950237
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 16:45 schreef -Marjo- het volgende:

[..]

Ik heb ze alle 5 op pdf. Als je me een PM stuurt mail ik ze wel...
Done. Thnx alvast
Geen commentaar
  zaterdag 27 september 2008 @ 13:49:37 #71
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_61950829
- ik moet leren lezen -
Huilen dan.
pi_61951417
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 00:20 schreef LoggedIn het volgende:
Hmm.. Daar lukt het niet echt mee Dan ging het beter met het doekje.. Er zit nu nogsteeds zooi in

[ afbeelding ]

Ik kan zo toch geen fotos maken
Ik gebruik gewoon Sensor Swaps, niks engs aan en alle rommel er in 1 keer uit. Ik heb al snel iets van 20-50 stofjes in mijn lens, daar ik regelmatig lenzen wissel op stoffige plekken en of bij harde wind. Ik hou er nooit rekening mee, stof hoort erbij en haal je eruit en soms ben je er klaar mee en swap je de hele handel. Bij mij blijft er niks achter ...

The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_61964429
maar op de foto is dat voor je sensor, die is helemaal schoon. Het gaat echt om de viewfinder
pi_62045373
Ik wil een 10D modden om infrarood foto's te kunnen maken. Hierbij wordt het IR block filter vlak voor de CCD vervangen door een IR doorlatend filter. Ik heb op internet 1 zo'n filter op maat kunnen vinden, maar daar vroegen ze $180.00 voor en dat is me een beetje te gortig. Weet iemand de afmetingen van het filter vlak voor de CCD? Dan kan ik namelijk hier in Nederland gaan rondvragen om eventueel een filter op maat te laten maken uit een 58mm Hoya of zo.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  FOK!fotograaf woensdag 1 oktober 2008 @ 14:39:35 #75
18921 freud
Who's John Galt?
pi_62050436
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 00:20 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Hmm.. Daar lukt het niet echt mee Dan ging het beter met het doekje.. Er zit nu nogsteeds zooi in

[ afbeelding ]

Ik kan zo toch geen fotos maken
Euhm, doekje?! We hebben het toch om het element IN je cam, en niet het stukje glas waar je aan de buitenkant je oog tegen zet? Heb je je matglas eruit gehaald of zo?
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 10:53 schreef buitenbeentje het volgende:
Ik wil een 10D modden om infrarood foto's te kunnen maken. Hierbij wordt het IR block filter vlak voor de CCD vervangen door een IR doorlatend filter. Ik heb op internet 1 zo'n filter op maat kunnen vinden, maar daar vroegen ze $180.00 voor en dat is me een beetje te gortig. Weet iemand de afmetingen van het filter vlak voor de CCD? Dan kan ik namelijk hier in Nederland gaan rondvragen om eventueel een filter op maat te laten maken uit een 58mm Hoya of zo.
PM shark.bait eens, die heeft zijn D200 laten modden naar IR.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_62050702
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 14:39 schreef freud het volgende:

[..]

Euhm, doekje?! We hebben het toch om het element IN je cam, en niet het stukje glas waar je aan de buitenkant je oog tegen zet? Heb je je matglas eruit gehaald of zo?
[..]

PM shark.bait eens, die heeft zijn D200 laten modden naar IR.
Om het te laten doen heb ik ook wel een aantal adressen en ervaringen met die bedrijven over gevonden, maar ik wil het zelf doen. En een D200 is volgens mij een Nikon, terwijl ik een Canon gemod wil hebben. Maar ik zal hem in ieder geval eens PM-men.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_62050852
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 14:50 schreef buitenbeentje het volgende:

[..]

Om het te laten doen heb ik ook wel een aantal adressen en ervaringen met die bedrijven over gevonden, maar ik wil het zelf doen. En een D200 is volgens mij een Nikon, terwijl ik een Canon gemod wil hebben. Maar ik zal hem in ieder geval eens PM-men.
Uit pure nieuwsgierigheid; wat kost het om zoiets te laten doen?
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_62053507
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 14:39 schreef freud het volgende:

[..]

Euhm, doekje?! We hebben het toch om het element IN je cam, en niet het stukje glas waar je aan de buitenkant je oog tegen zet? Heb je je matglas eruit gehaald of zo?
ja? Je kan er een beetje kut bij, maar het is niet onmogelijk..
pi_62054111
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 14:55 schreef MaartenGrendel het volgende:

[..]

Uit pure nieuwsgierigheid; wat kost het om zoiets te laten doen?
Losse filters op maat (moet je zelf inbouwen, afmetingen geven ze helaas niet) heb ik vanaf $ 180 gevonden. Voor het ombouwen, exclusief verzenden en BTW, inclusief filter, ben je in Amerika of Engeland al snel een 200 euro kwijt. Voor een gemodde 40D betaal je ongeveer $ 1500.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  woensdag 1 oktober 2008 @ 17:33:55 #80
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_62055444
quote:
Op zondag 28 september 2008 03:46 schreef LoggedIn het volgende:
maar op de foto is dat voor je sensor, die is helemaal schoon. Het gaat echt om de viewfinder
Oeps sorry, overheen gelezen. Moet je prisma daar niet voor uit elkaar ? Rofa heeft volgens mij om die reden mijn viewfinder niet schoongemaakt.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 19:19:45 #81
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_62057979
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 14:55 schreef MaartenGrendel het volgende:

[..]

Uit pure nieuwsgierigheid; wat kost het om zoiets te laten doen?
ik kreeg een PM

De eerste keer kostte het 99 dollar exclusief verzenden en import, daarna 166 euro bij ROFA, de canon specialisten. Ik had gelukkig een handleiding gedownload hoe je een D100 moest ombouwen maar geen zin om het zelf te doen. kosten waren toen totaal ongeveer 280 euro (de dollar was duur toen)

Mijn D200 heb ik net laten ombouwen voor ong 410 euro--ik zag eergisteren de rekening van mijn creditcard.


Dure hobby, fotografie
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_62065285
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 19:19 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

ik kreeg een PM

De eerste keer kostte het 99 dollar exclusief verzenden en import, daarna 166 euro bij ROFA, de canon specialisten. Ik had gelukkig een handleiding gedownload hoe je een D100 moest ombouwen maar geen zin om het zelf te doen. kosten waren toen totaal ongeveer 280 euro (de dollar was duur toen)

Mijn D200 heb ik net laten ombouwen voor ong 410 euro--ik zag eergisteren de rekening van mijn creditcard.


Dure hobby, fotografie
Bedankt voor je informatie, een hele stimulans het zelf te doen. Eerdaags maar eens een niet al te duur IR-filter laten komen en die ergens op maat laten maken, als ik ten minste de afmetingen ergens vandaan kan halen.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_62068066
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 17:33 schreef elcastel het volgende:

[..]

Oeps sorry, overheen gelezen. Moet je prisma daar niet voor uit elkaar ? Rofa heeft volgens mij om die reden mijn viewfinder niet schoongemaakt.
nah, er zit volgens mij een plastic (oid) plaatje voor, en dat is vies.
pi_62092141
Hallo allemaal
Heb de nieuwe Canon 50D in mijn bezit, maar Aperture kan geen kaas maken van de RAW's. De software van Canon helpt er niet bij, betekend dit dat ik nog (een hele poos?) moet wachten op een update van Apple of kan ik iets met een Canon RAW convertor?
  donderdag 2 oktober 2008 @ 22:35:07 #85
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_62092193
Lightroom
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_62092489
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 22:35 schreef SpecialK het volgende:
Lightroom
Njah, ik las net bij Dpreview dat daar ook nog geen RAW support voor is. Vind LR ook niet echt veel beter ofzo, dus geen reden om over te stappen wat mij betreft
pi_62112331
PS Elements
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_62113789
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 10:53 schreef buitenbeentje het volgende:
Ik wil een 10D modden om infrarood foto's te kunnen maken. Hierbij wordt het IR block filter vlak voor de CCD vervangen door een IR doorlatend filter. Ik heb op internet 1 zo'n filter op maat kunnen vinden, maar daar vroegen ze $180.00 voor en dat is me een beetje te gortig. Weet iemand de afmetingen van het filter vlak voor de CCD? Dan kan ik namelijk hier in Nederland gaan rondvragen om eventueel een filter op maat te laten maken uit een 58mm Hoya of zo.
Ik ben ondertussen geholpen met de filtermaat: 28 bij 22 mm, 2,7 mm dik. Nu nog bedenken of ik helder glas of een R72 filter in de body zet. Ik zit hard aan het eerste te denken, dan kan ik altijd met filters op de lens bepalen op welke golflengte ik ga fotograferen.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 21:34:17 #89
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_62115599
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 22:33 schreef NiGeLaToR het volgende:
Hallo allemaal
Heb de nieuwe Canon 50D in mijn bezit, maar Aperture kan geen kaas maken van de RAW's. De software van Canon helpt er niet bij, betekend dit dat ik nog (een hele poos?) moet wachten op een update van Apple of kan ik iets met een Canon RAW convertor?
Heb je deze al geprobeerd?

www.rawtherapee.com
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  FOK!fotograaf zaterdag 4 oktober 2008 @ 11:24:49 #90
18921 freud
Who's John Galt?
pi_62123901
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 22:33 schreef NiGeLaToR het volgende:
Hallo allemaal
Heb de nieuwe Canon 50D in mijn bezit, maar Aperture kan geen kaas maken van de RAW's. De software van Canon helpt er niet bij, betekend dit dat ik nog (een hele poos?) moet wachten op een update van Apple of kan ik iets met een Canon RAW convertor?
Je kan op de site van Canon de nieuwste RAW codec downloaden. Had hetzelfde met mijn 40D. Lukt het niet, PM dan even, dan graaf ik even op mijn pc. File heet cameraRaw.p8f of zo.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  FOK!fotograaf zaterdag 4 oktober 2008 @ 12:25:28 #91
13368 NiGeLaToR
pi_62124847
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 11:24 schreef freud het volgende:

[..]

Je kan op de site van Canon de nieuwste RAW codec downloaden. Had hetzelfde met mijn 40D. Lukt het niet, PM dan even, dan graaf ik even op mijn pc. File heet cameraRaw.p8f of zo.
De nieuwste codec is versie 1.3 en levert ondersteuning t/m 450D. Voor de 5D mark II en 50D is zelf nog geen download pagina beschikbaar bij Canon en ook nog geen RAW codec helaas.

Als je meer kunt vinden dan mij houd ik me warm aanbevolen, maar 1.3 gebruik ik uiteraard al
pi_62301344
Sta ik van de week op een berg in Zwitserland om een schietoefening van de Zwitserse luchtmacht te fotograferen (2 dagen, dit was dag 2), blijkt mijn sluiter eruit te zijn geklapt. Dus, bergpad oprijden, stoeltjeslift van een half uur en 2 uur tegen een berg klauteren voor Jan Lul ... Alhoewel, ik had mijn ogen mee, en de 400D van een vriend van me, maar godverdegodver, dit wil je niet.
.

Iemand bekend hoe dat nou zit met garantie op sluiters ? Het betreft een 1D2 (2e eigenaar) en ik heb ongeveer 70k sluiterbewegingen gemaakt. Ik weet dat er garantie op wordt gegeven, mar twijfel tussen 100k en 200k bewegingen en volgens mij ging het alleen op voor de 1e eigenaar ?
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 00:40:09 #93
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_62301528
damn, daar ben je mooi klaar mee dan

Denk dat je het beste even met canon zelf kan bellen, die zullen er wel antwoord op kunnen geven. En over die garantie: misschien kan je met de eerste eigenaar iets regelen? Alhoewel dat volgens mij in principe niet uitmaakt.

Ben je trouwens CPS-lid?
Huilen dan.
pi_62301916
Ik ken de eerste eigenaar niet en ben geen CPS lid.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 11 oktober 2008 @ 10:36:24 #95
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_62304527
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 00:40 schreef Isdatzo het volgende:
damn, daar ben je mooi klaar mee dan

Denk dat je het beste even met canon zelf kan bellen, die zullen er wel antwoord op kunnen geven. En over die garantie: misschien kan je met de eerste eigenaar iets regelen? Alhoewel dat volgens mij in principe niet uitmaakt.

Ben je trouwens CPS-lid?
tis dat?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!fotograaf zaterdag 11 oktober 2008 @ 11:16:22 #96
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_62305084
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
  vrijdag 7 november 2008 @ 10:45:27 #97
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_63024731
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  maandag 10 november 2008 @ 23:37:16 #98
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_63118455
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  zondag 16 november 2008 @ 17:37:38 #99
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_63267111
Heeft iemand al ervaring met de Canon PowerShot SX1 IS? Ziet er wel heel erg compleet uit...
  zondag 16 november 2008 @ 18:03:17 #100
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_63267816
quote:
Op zondag 16 november 2008 17:37 schreef Woodpecker het volgende:
Heeft iemand al ervaring met de Canon PowerShot SX1 IS? Ziet er wel heel erg compleet uit...
Is het al verkrijgbaar dan? Kijk anders op http://www.dpreview.com/
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zondag 16 november 2008 @ 19:04:42 #101
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_63269209
Nog niet verkegen van Canon, maar als ik de SX10 bekijk ... DAMN .. wat een bakbeest
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  maandag 17 november 2008 @ 11:08:04 #102
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_63283630
quote:
Op zondag 16 november 2008 18:03 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Is het al verkrijgbaar dan? Kijk anders op http://www.dpreview.com/
Heb ik al gedaan, maar dat is slechts een aankondiging...
  maandag 17 november 2008 @ 18:25:19 #103
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_63294990
quote:
Op maandag 17 november 2008 11:08 schreef Woodpecker het volgende:
Heb ik al gedaan, maar dat is slechts een aankondiging...
Het ziet er naar uit dat het nog niet verkrijgbaar is. Zet het maar vast op je verlanglijstje van Sinterklaas
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_63477465
Ik kom even inbreken.... Als verjaardagskado voor mijn vriend heb ik een tweedehands Canon EOS 300D op het oog van krap 2 jaar oud. Hij (mijn vriend) heeft nog nooit eerder een spiegel reflex camera gehad, is deze camera een beetje geschikt om mee te beginnen? (ik heb er namelijk niet zoveel verstand van...)
  maandag 24 november 2008 @ 14:21:06 #105
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_63477833
ja het is een specifiek een beginners camera alhowel dat type al weer 2 opvolgers verder is en er een paar kinderziektes zijn weggewerkt.

Maar opzich gewoon een prima camera, echt afhankelijk van de prijs of je die moet nemen in vergelijking met een canon 450D
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_63477914
De man die hem verkoopt wil hem voor 200 euro verkopen. Leek mij een vrij redelijke prijs, toch?
Dit zit er allemaal bij:
-Body EOS 300D
-Canon EOS Draagriem
-Lens 18 - 55 mm 1:3.5-5.6 II + doppen
-handleiding (NL) + Software
-USB Kabel
-TV Kabel
-Acculader + Netsnoer
-2 accu's (1 nieuwe)
-CompactFlash SanDisk Extreme III 2.0 GB
  maandag 24 november 2008 @ 14:27:14 #107
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_63478005
Ja hoor, is best wel ok. Goed letten op beschadigingen (vooral op de lens maar ook op de sensor), tellerstand (aantal foto's genomen) (indien aanwezig) (zal niet zo heftig zijn aangezien het een vrij nieuw model is).
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_63478085
Nou ja, hij zegt natuurlijk dat hij er heel netjes mee om is gegaan (logisch), maar nu weet ik een beetje waar ik op moet letten. Denk dat ik maar eens een kijkje ga nemen dan..!
pi_63484909
Ik weet niet of het verstandig is om de 300D 2de hands te kopen, weet wel is waar niet hoe oud die jij nu op het oog hebt is. maar mijn 300D (5 jaar oud) heeft al wel ouderdom verschijnselen gehad (subspiegel klapte niet meer op) je kan dan beter kijken naar de 10D, die is bijna precies het zelfde als de 300D alleen robuuster gebouwd
pi_63485251
Ik heb eventueel nog wel een 10D liggen, echter zonder lens. En ik kom regelmatig (5 dagen per week ) in Veldhoven.

Een van de weinige nadelen van een 10D vind ik dat er geen EF-S lezen op kunnen. Maar verder prima ding. Zeer solide aanvoelend.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_63487032
En buitenbeentje, wat is verder het verschil tussen de 300D en de 10D? Want van die 10D heb ik namelijk nog nooit gehoord...
Het hoeft ook niet perse een 300D te zijn hoor, iets vergelijkbaars in dezelfde prijsklasse (rond de 250 euro, liever niet meer) is ook goed.
pi_63492432
Een Canon EOS 10D is een iets professionelere digitale camera dan de 300D. De bouw is beter, hij is sneller, ligt (bij mij) prettiger in de hand door zijn robuuste formaat.

Ik heb er de doos, lader, de Nederlandse handleiding bij en nog een reserve accu. De originele software heb ik niet meer, maar ik kan je wel de cd's van een 20D copiëren. Dus geen lens!

Als ik de site van Canon zo even kijk kunnen op de 300D overigens ook geen EF-S lenzen.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 24 november 2008 @ 22:39:52 #113
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63492535
quote:
Op maandag 24 november 2008 19:51 schreef Raantje het volgende:
En buitenbeentje, wat is verder het verschil tussen de 300D en de 10D? Want van die 10D heb ik namelijk nog nooit gehoord...
Het hoeft ook niet perse een 300D te zijn hoor, iets vergelijkbaars in dezelfde prijsklasse (rond de 250 euro, liever niet meer) is ook goed.
k zou als ik jou was eerder kijken naar een 350d, is wat sneller in de buffer dan de 300 en toch een goede camera om de boel mee te leren verkennen enzo
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_63494618
quote:
Op maandag 24 november 2008 22:36 schreef buitenbeentje het volgende:
Een Canon EOS 10D is een iets professionelere digitale camera dan de 300D. De bouw is beter, hij is sneller, ligt (bij mij) prettiger in de hand door zijn robuuste formaat.
de camers lijken zelfs zo erg op elkaar dat je de firmware van de 10D op de 300D kan zetten, hierdoor 'unlock' je bijvoorbeeld de ISO 3200. verder is de 10D niet van plastic zoals de 300D, en daardoor zal die minder snel problemen geven.
quote:
Als ik de site van Canon zo even kijk kunnen op de 300D overigens ook geen EF-S lenzen.
van die link die je zelf geeft:
quote:
Speciaal ontworpen objectief
Het EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 objectief is speciaal ontworpen en heeft een optisch element met een kort brandpuntafstand achter dat is geoptimaliseerd voor de sensor van de EOS 300D. Om Ghost en Flare te voorkomen is het objectief voorzien van Super Spectra coating. Voor haarscherpe foto's bij brandpuntafstanden die overeenkomen met 29-88 mm bij 35 mm camera's.
pi_63504272
Het is vrees ik een beetje vragen naar de bekende weg, maar hoe aannemelijk is het dat Canon eind januari een 500d (of iig een opvolger voor de 450d) aankondigt? Ik ken de lifecycle van Canon verder niet zo, weet iemand dat? Of zou de 1000d er nu voor zorgen dat de 450d langer mee moet gaan?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_63508786
Gelijk nog maar een vraag dan.

Wat is een acceptabele tellerstand voor een 2e hands 30D? Als je tellerstanden van rond de 5000 clicks hebt, is dat veel of weinig? Ligt uiteraard ook aan de prijs, maar is er iets over te zeggen?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_63508929
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:43 schreef Jarno het volgende:
Gelijk nog maar een vraag dan.

Wat is een acceptabele tellerstand voor een 2e hands 30D? Als je tellerstanden van rond de 5000 clicks hebt, is dat veel of weinig? Ligt uiteraard ook aan de prijs, maar is er iets over te zeggen?
5000 is echt weinig Ik zit na 2 jaar al op een klikje of 15.000-20.000 denk ik. Over wat voor een prijs praten we?

En om eventuele zorgen weg te nemen: na een beetje googlen lees je dat een 30D ongeveer 100.000 clicks zou moeten kunnen hebben.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_63508950
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:48 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

5000 is echt weinig Ik zit na 2 jaar al op een klikje of 15.000-20.000 denk ik. Over wat voor een prijs praten we?
Zo rond de 350 euro?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_63509106
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:48 schreef Jarno het volgende:

[..]

Zo rond de 350 euro?
Als ik ff snel op marktplaats kijk, is dat een vrij normale prijs. Zou geen probleem moeten zijn denk ik 5000 clicks is niet echt superspannend.

Let ff goed op beschadigingen en probeer hem ff uit met een lens erop.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_63509226
Ja, ik ben me nog maar aan het orienteren hoor. Sowieso moet eerst het geld er zijn. . Maar een 2e hands 30D trekt me wel. Heb ooit een 30D gehad, maar die heb ik wegens omstandigheden moeten verkopen (snik). Ik was me nu aan het orienteren op iets als een 450d kit maar ik denk dat ik alles wat de 30d biedt aan snelheid en ergonomie wel erg snel zal gaan missen. Plus dat 1 van de eerste dingen die op een 450d bij zou willen kopen een grip is, en op een 30d zal ik wel even zonder kunnen. Dat spaart dus al weer een euro of 100 uit.

Alleen vind ik tweedehands met zo'n camera nogal een gok, en heb ik ook geen lenzen meer om te testen helaas. Was van plan om als start een 18-55 kitlens bij te kopen, die met IS.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_63511445
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:56 schreef Jarno het volgende:
Ja, ik ben me nog maar aan het orienteren hoor. Sowieso moet eerst het geld er zijn. . Maar een 2e hands 30D trekt me wel. Heb ooit een 30D gehad, maar die heb ik wegens omstandigheden moeten verkopen (snik). Ik was me nu aan het orienteren op iets als een 450d kit maar ik denk dat ik alles wat de 30d biedt aan snelheid en ergonomie wel erg snel zal gaan missen. Plus dat 1 van de eerste dingen die op een 450d bij zou willen kopen een grip is, en op een 30d zal ik wel even zonder kunnen. Dat spaart dus al weer een euro of 100 uit.

Alleen vind ik tweedehands met zo'n camera nogal een gok, en heb ik ook geen lenzen meer om te testen helaas. Was van plan om als start een 18-55 kitlens bij te kopen, die met IS.
Ik heb een 10D en een 300D 2ehands gekocht en het is bij beiden goed gegaan. Ik kan me voorstellen dat je er toch wat huiverig voor bent Gewoon ff goed over nadenken en als je er geen goed gevoel over hebt niet doen.

Geen idee hoe duur die kitlens is, maar de goedkoopste lens die je te pakken kunt krijgen is de 50mm denk ik. Die zal 2ehands rond de 50 EUR zijn.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 25 november 2008 @ 17:18:21 #122
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_63511906
Ik vond dat de 30D snel opgevolgd werd, maar ik kan er naast zitten. Het zal een goeie camera zijn, maar viel de upgrade niet tegen destijds ofzo ? De 450D vind ik echt een leuk ding, ik vind hem te klein, maar naast een 1D als 2e body vind ik het een leuk ding, zodra ik geld vind in een vergeten gat en ik zie er eentje langskomen voor een leuke prijs, dan koop ik die erbij.

2eHands bodies hoeven niet eng te zijn, maar je moet wel opletten inderdaad, waar ik het meest bezorgd over zou zijn is de sluiter en dan vooral het aantal bewegingen ervan. maar ik hoor weinig klachten over de 450D.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_63512067
Weet iemand wat de max grootte is van CF kaartje in een 400D?
pi_63513368
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 17:23 schreef CamelNLD het volgende:
Weet iemand wat de max grootte is van CF kaartje in een 400D?
Ik had in mijn 350D een kaart van 4Gb, maar 8 had vermoedelijk ook nog wel gewerkt. Maar 4 zou zonder meer moeten werken.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_63538937
El, de 50D upgrade viel toch juist tegen?

En de 450D ís ook een leuk ding. Ik twijfel nog (steeds).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_63539074
de 30D heeft toch nog best lang gedraaid. De 40D naar 50D update heeft veel korter geduurd. Gezien ik halfweg 2007 een 30D heb gekocht nog voor de introductie van de 40D (al was die al wel aangekondigd, alleen nog niet verkrijgbaar) en we nu al aan de 50D zitten.
  woensdag 26 november 2008 @ 16:47:36 #127
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_63540327
Ik blijf lekker aankloten met mijn 300D tot ik een leuker model kan betalen EN ik tegen de absolute grenzen van de camera aan begin te lopen. (al moet ik bekennen dat ik hem graag in het zwart had gehad.)
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_63541386
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:56 schreef Jarno het volgende:
El, de 50D upgrade viel toch juist tegen?

En de 450D ís ook een leuk ding. Ik twijfel nog (steeds).
Ik zou er eens in moeten duiken, ik dacht dat de 40D een goeie upgrade was (o.a. door de nieuwe sensor) en dat de 50D daar weer een kleine upgrade voor was. Correct me if i'm wrong. Check anders even www.dpreview.com en zoek een side-by-side vergelijk ... Of klik gewoon hier ...
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_63541421
Zo te zien zit ik er naast, ik zie vooral flink meer pixels op de 50D.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_63541671
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:32 schreef elcastel het volgende:
Zo te zien zit ik er naast, ik zie vooral flink meer pixels op de 50D.
En een HDMI-aansluiting, DIGIC-3 tegen DIGIC-4 processor, CF-UDMA ondersteuning, beter scherm achterop en de weersbestendigheid is een stuk verbeterd.

Hier kan je ze bij Canon naast elkaar vergelijken, maar daar schiet je niet veel mee op.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 26 november 2008 @ 17:48:56 #131
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63541712
k vind dit dan wel weer heel apart:
40D Continuous Drive Yes, 6.5 fps or 3 fps up to 75 JPEG images
50D Continuous Drive Yes, 6.3 fps or 3 fps

waarom zou dat terug gebracht zijn>
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_63541779
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:48 schreef Ynske het volgende:
k vind dit dan wel weer heel apart:
40D Continuous Drive Yes, 6.5 fps or 3 fps up to 75 JPEG images
50D Continuous Drive Yes, 6.3 fps or 3 fps

waarom zou dat terug gebracht zijn>
Misschien ligt het aan de andere sensor / DIGIC-processor combinatie.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_63544532
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:48 schreef Ynske het volgende:
k vind dit dan wel weer heel apart:
40D Continuous Drive Yes, 6.5 fps or 3 fps up to 75 JPEG images
50D Continuous Drive Yes, 6.3 fps or 3 fps

waarom zou dat terug gebracht zijn>
Goh, laat eens kijken. De 50D is een 15 MP cam, de 40D een 10 MP. Betekend dat je bestanden op max dus ook groter zijn en dus langer duren om weggeschreven te worden. Dus loopt je buffer vol. Dit kun je compenseren door een grotere buffer of door de schrijfsnelheid te verhogen. Ik denk dat beide gedaan is.

Hadden ze dit niet gedaan, dan was het aantal fps gezakt tot 4.3, afgaande op de groote van bovenstaande bestanden.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 26 november 2008 @ 20:05:59 #134
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63544811
quote:
Op woensdag 26 november 2008 19:56 schreef EchnaDarr het volgende:

[..]

Goh, laat eens kijken. De 50D is een 15 MP cam, de 40D een 10 MP. Betekend dat je bestanden op max dus ook groter zijn en dus langer duren om weggeschreven te worden. Dus loopt je buffer vol. Dit kun je compenseren door een grotere buffer of door de schrijfsnelheid te verhogen. Ik denk dat beide gedaan is.

Hadden ze dit niet gedaan, dan was het aantal fps gezakt tot 4.3, afgaande op de groote van bovenstaande bestanden.
dank je voor de uitleg
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_63544853
Heb 2 weken terug de Powershot SX10 even vastgehouden in een winkel en sta te popelen tot zijn grote broer, de SX1 in de winkel ligt!
pi_63545956
Even crossposten, mede naar aanleiding van de opmerkingen over een 2ehands Canon 300d in dit topic. Had deze vraag ook al in het "wie helpt me vinden" topic gesteld, zonder antwoord...

Ik wil een een canon 400d + kitlens 18-55 + batterijgrip incl. extra accu, tweedehands kopen. Wat is een redelijke prijs hiervoor? De camera die ik op het oog heb is ongeveer een half jaar oud.
pi_63546084
Op marktplaats gaan losse 400D body's voor rond de 300 euro. Vind ik eigenlijk nog best veel, maar goed. Reken er nog een paar tientjes bij voor de kitlens (de IS versie kost 70 euro nieuw bij KE) en de grip (rond de 100 euro nieuw) en ik denk dat iets van 400 euro wel een leuke prijs is...
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  FOK!fotograaf woensdag 26 november 2008 @ 20:56:49 #138
18921 freud
Who's John Galt?
pi_63546334
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:31 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ik zou er eens in moeten duiken, ik dacht dat de 40D een goeie upgrade was (o.a. door de nieuwe sensor) en dat de 50D daar weer een kleine upgrade voor was. Correct me if i'm wrong. Check anders even www.dpreview.com en zoek een side-by-side vergelijk ... Of klik gewoon hier ...
De 40D heeft een sensor die echt in de buurt van de 1DsMk3 komt (getest in Calumet Focus). De echte sellers van de 50D zijn de (eindelijk) aanwezige goeie display en wat meer megapikkels. Helaas geen meer AF punten en zo... Ik heb de 40D, en ga eerder voor de 5DMk2 .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_63546395
Ik ga volgend jaar overstappen van mijn huidige 300D naar de 50D.
  woensdag 26 november 2008 @ 21:17:16 #140
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_63547020
Is het waard om mijn zilverkleurige 300D om te ruilen bij bijvoorbeeld K-E naar een zwarte 300D?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_63547401
quote:
Op woensdag 26 november 2008 21:17 schreef Skull-splitter het volgende:
Is het waard om mijn zilverkleurige 300D om te ruilen bij bijvoorbeeld K-E naar een zwarte 300D?
De zwarte kan niets meer dan de grijze en ik denk dat je de verkoopwaarde ook niet zult zien stijgen. Dus waarop je het zou doen is mij een raadsel... (okay, men ziet minder makkelijk dat je met een camera van 5 jaar oud rondloopt)

Anyway, ik klaag even om Canon. Ze stoppen namelijk geen how-to-attach papiertje bij de Canon E-1 handstrap. Wat kost 1 papiertje nou? Nu moet ik op internet gaan zoeken hoe ik het ding vast moet maken. Niet erg gedacht vanuit de klant.
pi_63548148
Ik ga morgen proberen een EOS 450D te scoren bij bcc voor 399,-... Op internet niet terug te vinden, maar het staat wél in de folder! Zal wel een drukfout zijn, maar wie niet waagt...?!
  woensdag 26 november 2008 @ 22:00:00 #143
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_63548614
is drukfout. Als je op de site doorklikt kom je bij de 1000D uit,w at daar ook een normale prijs voor is.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_63549067
Tuurlijk is het drukfout, maar de genoemde prijs is nu niet echt heel erg onaannemelijk toch? Heb ook al even gekeken op de site van tros radar, en daar wordt al over misleiding gesproken. Eén iemand kon hem trouwens ook echt voor die prijs kopen, dus ik ga het toch proberen. Ben benieuwd of het me gaat lukken!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 26 november 2008 @ 22:11:22 #145
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63549111
k kan me moeilijk voorstellen dat t lukt om m voor die prijs te krijgen, daarbij ik vind t best onaannemelijk 200 euro kortingsactie
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_63549118
quote:
Op woensdag 26 november 2008 21:49 schreef Raantje het volgende:
Ik ga morgen proberen een EOS 450D te scoren bij bcc voor 399,-... Op internet niet terug te vinden, maar het staat wél in de folder! Zal wel een drukfout zijn, maar wie niet waagt...?!
Als het een drukfout in de folder is, heb je nog behoorlijk kans dat je die camera voor dat geld mee kan krijgen, zelfs als er "zet- en drukfouten voorbehouden" onder staat.

399,- is immers geen abnormale prijs voor een digitale spiegelreflex camera en zou dus kunnen kloppen.

Bij dat oude verhaal met die LCD TV voor 100 euro was het overduidelijk dat het een fout was; in dat geval kan een bedrijf zich wel beroepen op "zet- en drukfouten voorbehouden".

Tip: vraag eerst of ze de EOS 450D op voorraad hebben voordat je je folder tevoorschijn haalt. Anders kunnen ze nog zeggen "tsja, helaas is hij uitverkocht".
pi_63549263
quote:
Op woensdag 26 november 2008 22:11 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Tip: vraag eerst of ze de EOS 450D op voorraad hebben voordat je je folder tevoorschijn haalt. Anders kunnen ze nog zeggen "tsja, helaas is hij uitverkocht".
Goeie tip, thnx!
  woensdag 26 november 2008 @ 22:17:09 #148
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_63549328
quote:
Op woensdag 26 november 2008 22:11 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als het een drukfout in de folder is, heb je nog behoorlijk kans dat je die camera voor dat geld mee kan krijgen, zelfs als er "zet- en drukfouten voorbehouden" onder staat.

399,- is immers geen abnormale prijs voor een digitale spiegelreflex camera en zou dus kunnen kloppen.

Bij dat oude verhaal met die LCD TV voor 100 euro was het overduidelijk dat het een fout was; in dat geval kan een bedrijf zich wel beroepen op "zet- en drukfouten voorbehouden".

Tip: vraag eerst of ze de EOS 450D op voorraad hebben voordat je je folder tevoorschijn haalt. Anders kunnen ze nog zeggen "tsja, helaas is hij uitverkocht".
de inkoopprijs van een 450D is al rond de 470 euro. 399 is dus echt ZEER onwaarschijnlijk.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_63549500
quote:
Op woensdag 26 november 2008 22:17 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

de inkoopprijs van een 450D is al rond de 470 euro. 399 is dus echt ZEER onwaarschijnlijk.
Dat maakt niet uit.
Je hoeft als consument niet te weten wat een product normaal kost.
De prijs in de folder is leidend.
De prijs in de folder kan prima bij een digitale spiegelreflex camera.
Als er 149 euro stond was het een ander verhaal.

Het klinkt onnozel, ik weet dat het onnozel is omdat ik de inkoopprijs zo op Martinic.net kan opzoeken.
Maar ik denk dat BCC voor die prijs zal moeten leveren als er een rechter aan te pas komt.

Er staat niet voor niets "everyday LOW prices" en "everyday HIGH service" bij hun logo.
  woensdag 26 november 2008 @ 22:24:46 #150
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_63549593
jemig.. noem je dat echt aannemelijk? Dit jaar is pas t eerst dat een SLR onder de 500 euro wordt verkocht. even afgezien van de D40. 399 voor een SLR zeker eentje in de lijn van de 450D kan echt NIET. daar is niets aannemelijk aan. Zeker niet voor een camera met een adviesprijs van 599.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_63549673
quote:
Op woensdag 26 november 2008 22:24 schreef ebeaydojraes het volgende:
jemig.. noem je dat echt aannemelijk? Dit jaar is pas t eerst dat een SLR onder de 500 euro wordt verkocht. even afgezien van de D40. 399 voor een SLR zeker eentje in de lijn van de 450D kan echt NIET.
Luister, jij en ik weten dat dat niet kan omdat de inkoopprijs hoger is dan de verkoopprijs.

Maar...

Een prijs van 399,- voor een spiegelreflexcamera kan gewoon heel scherp en realistisch zijn.
Als je daarmee adverteert loop je het risico dat een rechter daarin mee gaat.

Dat is waar het om gaat, niet om wat jij en ik weten.
  woensdag 26 november 2008 @ 22:28:31 #152
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_63549741
ja maar dat zeg ik dus. die prijs IS onrealistisch.
zeker als je meeneemt dat de goedkoopste INTERNET verkoopprijs 485 euro is, dan is 399 niet realistisch. Zeker niet in dees economische tije

zelfs al leveren ze de camera kaal zonder accessoires, zonder kabels, zonder accu, zonder doos, zonder handleiding, etc. en met een oude 18-55 versie 1.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_63549812
quote:
Op woensdag 26 november 2008 22:28 schreef ebeaydojraes het volgende:
ja maar dat zeg ik dus. die prijs IS onrealistisch.
Lees je eigenlijk wel wat ik schrijf?
  woensdag 26 november 2008 @ 22:31:13 #154
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_63549844
quote:
Op woensdag 26 november 2008 22:28 schreef ebeaydojraes het volgende:
ja maar dat zeg ik dus. die prijs IS onrealistisch.
De rechter zal wel een bepaalde percentage hanteren tussen realistisch en niet realistisch. Een prijs van ¤399 wat ¤499 had moeten zijn valt toch echt onder de categorie realistisch.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_63549937
quote:
Op woensdag 26 november 2008 22:31 schreef ACT-F het volgende:

[..]

De rechter zal wel een bepaalde percentage hanteren tussen realistisch en niet realistisch. Een prijs van ¤399 wat ¤499 had moeten zijn valt toch echt onder de categorie realistisch.
Inderdaad, is genoeg jurisprudentie over.

Bij de TV's van Otto, die 1200 euro waren en voor 100 euro werden aangeboden op de zaak, werd 700 euro als realistische prijs genoemd. Daaronder was het ongeloofwaardig, daarboven had Otto akkoord moeten gaan met de verkoop.

En ja, voor dat model was 700 euro een onrealistische prijs, als je de inkoopprijs bekijkt of de prijzen op andere sites. Maar de rechter vond van niet...
  woensdag 26 november 2008 @ 22:34:02 #156
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_63549958
van de consument wordt verwacht dat je enigzins onderzoek doet naar vergelijkbare prijzen. Dat wordt TEN ALLE TIJDEN gevraagd. Ook door die rechter. Derhalve is het dus onrealistisch.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_63550154
quote:
Op woensdag 26 november 2008 22:34 schreef ebeaydojraes het volgende:
van de consument wordt verwacht dat je enigzins onderzoek doet naar vergelijkbare prijzen. Dat wordt TEN ALLE TIJDEN gevraagd. Ook door die rechter. Derhalve is het dus onrealistisch.
Onzin, 100 euro korting op een model op die prijsklasse is echt niet bijzonder en komt vaker voor.
Gewoon geloofwaardig en geldig.
pi_63550175
Ach ja, leuke bijkomstigheid is dat ik op een advocatenkantoor werk, dus advies is makkelijk in te winnen...
pi_63550207
quote:
Op woensdag 26 november 2008 22:40 schreef Raantje het volgende:
Ach ja, leuke bijkomstigheid is dat ik op een advocatenkantoor werk, dus advies is makkelijk in te winnen...
Altijd handig

Bij http://www.redcoon.nl/ind(...)d/10015/refId/tweak/ betaal je nu 443 euro voor een 450D, dus is 399 echt niet onmogelijk.
  woensdag 26 november 2008 @ 22:41:50 #160
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_63550264
van mij mag ie t best proberen en je geld weggooien.

daarnaast is het geen 100 euro korting maar 200 euro korting. 200 euro op een bedrag van 599 .. dat is niet realistisch.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 26 november 2008 @ 22:42:55 #161
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63550302
quote:
Op woensdag 26 november 2008 22:39 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Onzin, 100 euro korting op een model op die prijsklasse is echt niet bijzonder en komt vaker voor.
Gewoon geloofwaardig en geldig.
100 euro misschien wel
maar nu gaat het om 200 euro he
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_63550333
quote:
Op woensdag 26 november 2008 22:42 schreef Ynske het volgende:

[..]

100 euro misschien wel
maar nu gaat het om 200 euro he
44 euro zelfs maar

http://www.redcoon.nl/ind(...)d/10015/refId/tweak/
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 26 november 2008 @ 22:44:31 #163
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63550369
quote:
Op woensdag 26 november 2008 22:43 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

44 euro zelfs maar

http://www.redcoon.nl/ind(...)d/10015/refId/tweak/
ik heb het over het prijsverschil met t krantje van de bcc en de site van bcc
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 26 november 2008 @ 22:44:56 #164
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_63550384
dat is 443 euro voor de body vriend. niet met eens lens waar je los 149 euro voor betaald.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_63550461
quote:
Op woensdag 26 november 2008 22:44 schreef ebeaydojraes het volgende:
dat is 443 euro voor de body vriend. niet met eens lens waar je los 149 euro voor betaald.
Oké, 485 euro dan ipv 443 euro...
http://www.fotoquelle.nl/(...)on-eos-450d-kit.html

Ik geef Raantje een goede kans en wacht met veel plezier en vertrouwen op wat komen gaat
pi_63550482
Ik ook, je hoort het morgen!!
pi_63563205
Helaas, bovenop de vitrine, op ooghoogte, stond een bordje met in grote letters een rectificatie... Als dat er nou niet had gestaan, had ik een hele goeie kans gehad... Zonde!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 27 november 2008 @ 14:02:26 #168
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63564907
dat had ik ook eigenlijk wel verwacht zoiets
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 28 november 2008 @ 19:13:33 #169
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_63601898
5d en SX1IS zijn nog wat weekjes uitgesteld bij Canon NL
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  vrijdag 28 november 2008 @ 20:07:26 #170
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_63603348
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 19:13 schreef ebeaydojraes het volgende:
5d en SX1IS zijn nog wat weekjes uitgesteld bij Canon NL
Waar heb je dat gehoord of gelezen? Ook enig idee waarom?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 28 november 2008 @ 20:13:05 #171
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_63603510
ik werk in de retail. heb t van Canon dus. en wrom? Kredietcrisis waarschijnlijk. schepen die niet varen, vliegtuigen die niet vliegen door achterstallige betalingen e.d.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_63617903
Bij ETB zijn ze nu al 3 weken bezig met mijn camera keihard stil te laten liggen.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  FOK!fotograaf zaterdag 29 november 2008 @ 15:02:37 #173
18921 freud
Who's John Galt?
pi_63619625
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 13:18 schreef elcastel het volgende:
Bij ETB zijn ze nu al 3 weken bezig met mijn camera keihard stil te laten liggen.
Waskebeurt?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_63622089
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 15:02 schreef freud het volgende:
Waskebeurt?
Sluiter kapot.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zondag 30 november 2008 @ 04:20:41 #175
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_63637196
tsja.. datzei ik weken geleden al. Rofa is het toverwoord ..
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  zondag 30 november 2008 @ 15:41:46 #176
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_63645099
Is er al iemand met ervaring met een 50D?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zondag 30 november 2008 @ 17:49:29 #177
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_63647742
quote:
Op zondag 30 november 2008 04:20 schreef ebeaydojraes het volgende:
tsja.. datzei ik weken geleden al. Rofa is het toverwoord ..
Idd, ware het niet dat die geen sluiters vervangen bij een 1D.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  FOK!fotograaf zondag 30 november 2008 @ 18:07:16 #178
18921 freud
Who's John Galt?
pi_63648123
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 17:41 schreef elcastel het volgende:

[..]

Sluiter kapot.
Ouch! En wat is je backup body?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  zondag 30 november 2008 @ 19:12:54 #179
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_63649496
Die heb ik (nog) niet (nodig).
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  donderdag 4 december 2008 @ 13:55:30 #180
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_63754323
Ik moet zeggen dat die nieuwe Canon SX1 IS er best wel leuk uitziet!

Goede video en zoom

Iemand deze al gespot in NL? Of er een goede recensie van gevonden?
  donderdag 4 december 2008 @ 14:46:41 #181
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_63755827
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:55 schreef Woodpecker het volgende:
Ik moet zeggen dat die nieuwe Canon SX1 IS er best wel leuk uitziet!

Goede video en zoom

Iemand deze al gespot in NL? Of er een goede recensie van gevonden?
Is nog niet te koop.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 4 december 2008 @ 19:49:40 #182
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_63763358
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:46 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Is nog niet te koop.
op de backorder lijst staat PENDING. Met andere woorden geen bekende levertijd, dus reken maar op 2de a 3de week Januari. Dit omdat laatste 2 weken en eerste week van t jaar, alle leveranciers dicht zijn.

zelfde verhaal voor de 5D mark II btw
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  donderdag 4 december 2008 @ 20:00:46 #183
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_63763689
ik dacht dat door de financiele crisis er wat shipments zijn opgeschort....
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  FOK!fotograaf vrijdag 5 december 2008 @ 10:12:16 #184
13368 NiGeLaToR
pi_63776990
quote:
Op zondag 30 november 2008 15:41 schreef sanger het volgende:
Is er al iemand met ervaring met een 50D?
Jazeker, heb 'm sinds dag 2 van de release in NL

Wat wil je weten Sanger?
  zondag 7 december 2008 @ 21:10:25 #185
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_63833426
Iemand ervaring met de nieuwe 14,7MP Ixus???!
  zondag 7 december 2008 @ 21:18:03 #186
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_63833657
quote:
Op zondag 7 december 2008 21:10 schreef SnuggLe het volgende:
Iemand ervaring met de nieuwe 14,7MP Ixus???!
Nee. Maar ik weet wel dat te veel pixels in een compactcamera een nadelig invloed hebben op de lichtgevoeligheid. Tenzij je van plan bent om enkel overdag foto's te schieten om deze op posterformaat af te drukken.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zondag 7 december 2008 @ 22:01:45 #187
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_63835180
Mee eens. Heb zelf een DSLR , maar zoek een simpele cam voor erbij, maar dat kan gewoon een oude versie zijn van max 8 megapixel.
Vind de reclame van die nieuwe 14,7 MP ook redelijk overdreven, maar ben benieuwd naar consumentenreacties.
  zondag 7 december 2008 @ 22:07:35 #188
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_63835395
tsjha.. het hele pixel iso verhaal ...
ja het klopt en ergens ook weer juist niet. Als je namelijk naar een afdruk kijkt dan heb je zoveel informatie dat die paar vage pixels weer relatief goed worden opgevangen (voor een compactje) en heb je er minder last van als dat je hem alleen op t scherm bekijkt....
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  zondag 7 december 2008 @ 22:28:35 #189
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_63836199
Als een foto verkleind wordt dan vallen de oneffenheden niet echt op, maar de megapixelrace vind ik ergerlijk. Ik heb er totaal geen behoefte aan. Voor mijn part brengen ze een 'nieuwe' serie camera op de markt die toegespitst is op z.g.n. nachtfotografie. Ik zou graag een compactje willen die ik altijd in mijn jaszak heb. Laten we zeggen 3 à 4 MP, maar met een hogere ISO en een riante chipgrootte van c.a. 1/1,7 inch voor zover de lensgrootte dit toelaat.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zondag 7 december 2008 @ 23:02:38 #190
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_63837405
tsja... eerst eens zien wat de nieuwe canon's gaan doen met CMOS. of dat hetzelfde effect heeft als bij SLR op dit formaat (beter dus, maar niet slr like)
maar met alle respect. ik heb de F30 en dat is nog altijd een van de beste compactjes op ruis gebied ... maar ik vind het nog steeds niet briljant, zeker niet qua detaillering op iso 800 niveau en dat schroef je juist weer op door meer pixels. Wat dat betreft ben ik nu dus blijer met me LX3.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  zondag 7 december 2008 @ 23:44:00 #191
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_63838807
Welke camera's ondersteunen pixel binning? Of is de techniek nog te nieuw?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 8 december 2008 @ 00:04:31 #192
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_63839382
te oud eerder. van dpreview:
quote:
Pixel Binning

As well as noise reduction many manufacturers employ a technique known as 'pixel binning' for high ISO modes. Pixel binning - put simply - involves combining the signal from four or more adjacent pixels into a single 'super pixel'. The idea is that you trade off resolution (lower total pixel count) for sensitivity (since each 'super pixel' contains the output of several pixels added together).

Our experience is that the reality is usually a lot less satisfying. This is partly due to the inherently low sensitivity of small, high pixel count sensors (four noisy pixels does not make one noise-free 'super pixel') and partly because many manufacturers 'upsize' the result so as to allow a 'full resolution' high ISO mode, which simply reveals the loss of detail in all its glory.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  maandag 8 december 2008 @ 19:43:53 #193
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_63858514
Eind vorige week heb ik te horen gekregen dat de sluiter van mijn 1D2 idd stuk is en dat de kosten 370¤ bedragen. Ik heb vandaag gebeld met Canon zelf waarom ik niet in aanmerking kom voor een coulance regeling en daar word ik morgen over terug gebeld. [/update]
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_63899260
Ik denk er sterk over om mijn 400d te gaan vervangen voor een 40d of 50d, maar ik vraag me nog steeds af of de 50d het extra geld waard is.. Voor de extra pixels doe ik het zeker niet, 10mp is meer dan genoeg, maar ik ben zwaar allergisch voor ruis en voor zover ik weet heeft de 50d een stuk minder ruis op de hogere ISO's.. Geldt dit ook voor lagere ISO's of heeft hij in dat gebied dezelfde prestaties als de 40d?
En de live-view, is die al enigszins werkbaar op de 40d, zonder de AF optimalisaties? Niet dat ik verwacht dat ik het super vaak ga gebruiken, maar het kan wel eens handig wezen
Ik snap dat de vraag waarschijnlijk al 100,000 keer gevraagd is, maar is de 50d het extra geld wat julie betreft waard?
pi_63899326
Ik heb ooit eens een upgrade gedaan van een 300D naar een 30D en vond dat toen dubbel en dwars z'n geld waard... Je krijgt zoveel meer camera in xxD range, ongelooflijk. De bouw, de snelheid, ik vond het destijds een hele vooruitgang. De 40D is nu nog eens extra interessant geprijsd ook, zeker als je je 400D kunt verkopen zou ik het niet laten. (Maar een goede lens op je 400D doet ook wonderen, vergeet dat ook niet).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_63899392
quote:
Op woensdag 10 december 2008 10:29 schreef Jarno het volgende:
Ik heb ooit eens een upgrade gedaan van een 300D naar een 30D en vond dat toen dubbel en dwars z'n geld waard... Je krijgt zoveel meer camera in xxD range, ongelooflijk. De bouw, de snelheid, ik vond het destijds een hele vooruitgang. De 40D is nu nog eens extra interessant geprijsd ook, zeker als je je 400D kunt verkopen zou ik het niet laten. (Maar een goede lens op je 400D doet ook wonderen, vergeet dat ook niet).
Mijn 400d begint een beetje brak te worden, hij vertoont enorm veel ruis, ook op ISO 100.. wat dat betreft lijkt het net alsof ie vast staat op 800 ofzo, weet niet wat er aan de hand is.. Daarnaast heb ik wel een aantal leuke glaasjes inmiddels (de sigma 10-20mm bijvoorbeeld), maar zonder fatsoenlijke body heb je daar ook geen drol aan
pi_63899469
Ik vind het verschil tussen de 40D en 50D wel enorm trouwens - qua prijs. 400 euro! Ik zou dát er niet voor over hebben iig.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 10 december 2008 @ 10:43:37 #198
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63899679
quote:
Op woensdag 10 december 2008 10:32 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Mijn 400d begint een beetje brak te worden, hij vertoont enorm veel ruis, ook op ISO 100.. wat dat betreft lijkt het net alsof ie vast staat op 800 ofzo, weet niet wat er aan de hand is.. Daarnaast heb ik wel een aantal leuke glaasjes inmiddels (de sigma 10-20mm bijvoorbeeld), maar zonder fatsoenlijke body heb je daar ook geen drol aan
best apart, hoe oud is die nu?
mijn 350 is nu dik 4 jaar heel veel in gebruik, maar levert nog altijd redelijk ruisvrije platen op

en ja volgend jaar komt er hier ook een nieuwe. maar welke.... das nog de vraag.
las gister in een tijdschrift de verschillen tussen de 40 en 50d tis idd niet zo heel veel
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 10 december 2008 @ 10:51:53 #199
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63899899
damn bij konijn staat de 50d nu met 400 euro korting
voor 999
* Ynske gaat op haar vingers zitten
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_63900165
m'n 400d is amper 1,5 jaar oud
maar thnx voor het waarschuwen voor die aanbieding als de 50d niet veel duurder is als de 40d tijdelijk dan is de keuze natuurlijk HEEL makkelijk
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 10 december 2008 @ 11:04:30 #201
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63900288
quote:
Op woensdag 10 december 2008 11:00 schreef Intrepidity het volgende:
m'n 400d is amper 1,5 jaar oud
maar thnx voor het waarschuwen voor die aanbieding als de 50d niet veel duurder is als de 40d tijdelijk dan is de keuze natuurlijk HEEL makkelijk
nouja niet veel duurder
k heb t dan over alleen de body
en t scheelt toch nog 300 euro
maar als ik jou was zou ik eens naar die 400 laten kijken, je hebt 2 jaar garantie, en dit zou hij gewoon niet mogen doen. tis zonde om er niet naar te laten kijken en maar gewoon weer een zak geld uit te schudden om een nieuwe te kopen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_63900295
Scheelt maar 50 euro met de goedkoopste andere winkel natuurlijk, maargoed 999 klinkt zo laagdrempelig

En het gaat niet alleen om het defect, maar ook omdat ik de 40/50d gewoon een stuk betere camera vind.. ligt beter in de hand, stuk steviger, enzovoort.. Ik dacht er evengoed al over na zegmaar Die 400d laat ik evengoed repareren voor als 2e body
  woensdag 10 december 2008 @ 12:41:50 #203
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_63902681
WOEI!!!
Als het goed is komen deze week bij Canon Nederland de EOS 5D mark II's en de SX1IS-jes binnen en worden ze naar ratio verdeeld.
Khoop dus volgende week met de 5D te schieten
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_63902749
Veel plezier! .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_63904244
mja.. ik laat die 5d mkII ook nog maar ff voor wat ie is (hoewel.. zo moeilijk is dat niet, heb er toch geen geld voor..

Zit wel te denken of ik er een tweede body bij wil.. al dat gehannes met lenzen wisselen op festivals enzo is zo'n gedoe..

Maar dan nog kiezen welke.. heb nu zelf n 30d. En daar dan iets bij.. 50d.. of toch n 5d mk1 keuzes keuzes...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 10 december 2008 @ 14:08:40 #206
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63904979
quote:
Op woensdag 10 december 2008 12:45 schreef Jarno het volgende:
Veel plezier! .
dat zou klote zijn
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 10 december 2008 @ 14:09:06 #207
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63904994
quote:
Op maandag 8 december 2008 19:43 schreef elcastel het volgende:
Eind vorige week heb ik te horen gekregen dat de sluiter van mijn 1D2 idd stuk is en dat de kosten 370¤ bedragen. Ik heb vandaag gebeld met Canon zelf waarom ik niet in aanmerking kom voor een coulance regeling en daar word ik morgen over terug gebeld. [/update]
hoe is het hiermee afgelopen?
hoezo denk je een coulance regeling te krijgen?
en kreeg je m?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_63907424
quote:
Op woensdag 10 december 2008 14:09 schreef Ynske het volgende:
hoe is het hiermee afgelopen?
hoezo denk je een coulance regeling te krijgen?
en kreeg je m?
Dat terugbellen moet nogsteeds gebeuren. Vooralsnog geen coulance regeling, ik meen daar recht op te hebben aangezien er niks geks met de cam is gebeurt en de teller op 51k staat. Bij de omschrijving van Canon van de 1 serie vermelden ze altijd dat de sluiter een cyclus van 150k-200k moet kunnen draaien (zoiets), nou ja daar ben ik nog lang niet. Goeie kans dat het evengoed niet doorgaat, maar ik ga er wel om zeuren uiteraard.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_63907687
Altijd vervelend zo'n kapotte sluitspier
pi_63907792
quote:
Op woensdag 10 december 2008 15:52 schreef Intrepidity het volgende:
Altijd vervelend zo'n kapotte sluitspier
Het moment was wat rottig, ik stond vroeg in de morgen klaar op een berg in Zwitserland, zonder backup ... Gelukkig had een vriend van me een 400D over, maar tegen de tijd dat je daar aan gewend bent ...

Wat ik het meest vervelend vind is dat het drie weken duurt voor ze zien dat de sluiter stuk is en ze niet terugbellen. Eigenlijk wat je overal tegenkomt lijkt het wel ...
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  woensdag 10 december 2008 @ 18:44:28 #211
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_63911906
dat verhaal las ik ook ergens. en ergens anders hoor je d'r weer niets over. Zal dus een probleem geval zijn per camera. Maar kan ook in de eerste batch zitten. Europa krijgt de camera's niet voor niets paar weken later
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  woensdag 10 december 2008 @ 18:47:22 #212
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_63911999
http://www.artbyphil.com/(...)II_Review/index.html

zie deze bijvoorbeeld

briljant geschreven btw
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  FOK!fotograaf woensdag 10 december 2008 @ 21:01:15 #213
18921 freud
Who's John Galt?
pi_63915847
quote:
Op woensdag 10 december 2008 12:41 schreef ebeaydojraes het volgende:
WOEI!!!
Als het goed is komen deze week bij Canon Nederland de EOS 5D mark II's en de SX1IS-jes binnen en worden ze naar ratio verdeeld.
Khoop dus volgende week met de 5D te schieten
Ben benieuwd wat je vindt tov de 50D. Ik vind persoonlijk de maar 9 AF punten best een manco in het model... Als ik het vergelijk met de 1DsMk3, zijn de extra AF punten best lekker!
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  woensdag 10 december 2008 @ 21:43:11 #214
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_63917317
Ben kennelijk wel een van de weinige die eigenlijk alleen maar 1 AF gebruikt.... Wellicht meer mee klooien
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_63917471
tvp omdat ik heel benieuwd ben naar de reacties en ervaringen met de powershot SX1 IS
  FOK!fotograaf woensdag 10 december 2008 @ 21:56:36 #216
18921 freud
Who's John Galt?
pi_63917843
quote:
Op woensdag 10 december 2008 21:43 schreef Skull-splitter het volgende:
Ben kennelijk wel een van de weinige die eigenlijk alleen maar 1 AF gebruikt.... Wellicht meer mee klooien
Compositie mijn beste...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  woensdag 10 december 2008 @ 22:10:49 #217
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_63918348
quote:
Op woensdag 10 december 2008 21:56 schreef freud het volgende:

[..]

Compositie mijn beste...
Re-composeren is mijn handicap
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 10 december 2008 @ 23:51:57 #218
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_63921412
quote:
Op woensdag 10 december 2008 21:01 schreef freud het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat je vindt tov de 50D. Ik vind persoonlijk de maar 9 AF punten best een manco in het model... Als ik het vergelijk met de 1DsMk3, zijn de extra AF punten best lekker!
tsja. als ik even terug ga waarom ik voor een 1D mark IIn heb gekozen en toen niet voor de 5D, dan waren het wel de AF punten. te traag en te weinig. De spread is niet goed genoeg voor veel dingen die ik doe. Daarnaast. zo ervaarde ik ook later, is het rood in de lagere camera's veel roder en met veel rood podiumlicht ehb je al snel dat het rood gaat vollopen en domineren.
Maar eigenlijk ga je dat verschil alleen echt merken als je met een 1D werkt. Als je je gewoon zet naar de beperkingen van zo'n camera en het gewoon gebruikt als tool, dan is het te doen. Nu is het 'kwaliteitsverschil' wel erg groot geworden en die videofunctie zal ik ook veel gaan gebruiken (ik neem meteen een MKE400 mee ), dus wordt de keuze weer ietsje makkelijker. Daarnaast heb ik een 350D als backup gehaald toen mijn 1D bij ETBASS lag en ik vond dat toen ineens een verademing om mee te werken. Ik moest weer werken om een foto te maken en niet bijna blind schieten, wat je toch gaat doen in de loop van de tijd. Je wordt lui.

Daarom wil ik dus me 1D inleveren voor een 5D.
AL moet ik ook weer zeggen dat als ik de DXO waardes van de 5D naast die van de D700 leg ... tsja. dan presteerd de Nikon toch beter ... Misschien toch maar overstappen??
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  FOK!fotograaf donderdag 11 december 2008 @ 06:42:52 #219
18921 freud
Who's John Galt?
pi_63924428
Mja, herkenbaar. Ik heb maar even geschoten met een 1D2 (helaas niet de mijne), en had echt meer vrijheid met composities etc. Als ze nou ook eens de spread meer naar de randen konden doen met de AF punten .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  donderdag 11 december 2008 @ 12:22:16 #220
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_63930044
Heb zojuist de SX1 IS besteld (bij Cameranu). Ben benieuwd
  donderdag 11 december 2008 @ 12:29:02 #221
35189 Troel
scherp en bot
pi_63930242
Wellicht weten jullie wat mijn probleem is (misschien ligt het wel aan de camerainstellingen ofzo, weet ik veel )

Filmpjes maken met fotocamera en vervolgens online zetten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_63932022
quote:
Op donderdag 11 december 2008 12:22 schreef Woodpecker het volgende:
Heb zojuist de SX1 IS besteld (bij Cameranu). Ben benieuwd
Ben heel benieuwd naar je ervaringen! Wanneer verwacht je m thuis?
  donderdag 11 december 2008 @ 13:44:42 #223
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_63932191
Mijn huidige 20D doet het nog steeds uitstekend, desondanks toch aan het rondkijken naar een opvolger.
  donderdag 11 december 2008 @ 13:49:20 #224
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_63932319
Eerst meer spelen en investeren in glas, daarna pas doorsparen voor een nieuwe body....
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_63944865
quote:
Op woensdag 10 december 2008 22:10 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Re-composeren is mijn handicap
Njah, ik ben nog niemand tegen gekomen die me uit kan leggen waarom die meerdere focuspuntjes nou zo belangrijk zijn?

Ik schiet alles met de middelste focuspunt en verleg dan de compositie, gaat heel snel en trefzeker. De AF met alle focuspunten aan mist jouw bedoeling te vaak - en alleen een ander focuspunt kan prima, maar dan is de middelste ook goed toch?
  donderdag 11 december 2008 @ 22:05:07 #226
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_63945408
net zo goed, maar ik kan me voorstellen dat je met continu-focussing (bijvoorbeeld bij sport) een voordeel hebt aan een focuszone aan de kant die voor jou beter uitkomt.

Maar ik heb tot nu toe het geluk dat ik gewoon netjes mijn compositie kan aanpassen en soms domweg te vervallen in lukraak schieten, en dat is nou net iets wat ik af wil leren...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_63948134
Ik schiet juist nooit lukraak, doordat ik met m'n focuspunt bezig ben. Dat van de bewegende objecten heb je een punt, die staan bij mij.. altijd in 't midden
pi_63948705
quote:
Op donderdag 11 december 2008 21:48 schreef NiGeLaToR het volgende:
Njah, ik ben nog niemand tegen gekomen die me uit kan leggen waarom die meerdere focuspuntjes nou zo belangrijk zijn?

Ik schiet alles met de middelste focuspunt en verleg dan de compositie, gaat heel snel en trefzeker. De AF met alle focuspunten aan mist jouw bedoeling te vaak - en alleen een ander focuspunt kan prima, maar dan is de middelste ook goed toch?
Misschien dat dat voor jou zo werkt, maar meestal wil je zo min mogelijk croppen om kwaliteit te behouden. Je speelt zeker ook weinig met je diafragma ?
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  vrijdag 12 december 2008 @ 00:03:30 #229
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_63949602
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:15 schreef NiGeLaToR het volgende:
Ik schiet juist nooit lukraak, doordat ik met m'n focuspunt bezig ben. Dat van de bewegende objecten heb je een punt, die staan bij mij.. altijd in 't midden
tsja ik schiet mijn objecten juist vaak lieven niet vanuit het midden. Veels te saai.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_63949647
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:33 schreef elcastel het volgende:

[..]

Misschien dat dat voor jou zo werkt, maar meestal wil je zo min mogelijk croppen om kwaliteit te behouden. Je speelt zeker ook weinig met je diafragma ?
ik speel wel altijd regelmatig met me dia........ ow ........ahum das heel wat anders

maargoed om even serieus te zijn ik ben wel redelijk met me diafragma bezig enzo beetje aankloten noem ik het zelf maar ik doe eigenlijk hetzelfde ik gebruik altijd alleen maar me center meer niet

dus als jij nou even fijn uitlegt waarom dat nou echt zo geweldig is ga ik ervan leren, en misschien anderen ook wel
  vrijdag 12 december 2008 @ 05:26:59 #231
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_63952106
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 00:05 schreef mental het volgende:
dus als jij nou even fijn uitlegt waarom dat nou echt zo geweldig is ga ik ervan leren, en misschien anderen ook wel
.
Anders lees je even voordat je reageert, ik begín nota bene met de hoofdreden.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_63952310
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 00:05 schreef mental het volgende:
dus als jij nou even fijn uitlegt waarom dat nou echt zo geweldig is ga ik ervan leren, en misschien anderen ook wel
Of je probeert het zelf eens uit Gewoon....om gek te doen...zomaar...

Ik gebruik over het algemeen ook de andere focuspunten. Zowel bij stilstaande als bewegende objecten. Als je in AI-servo werkt is het herpositioneren van je camera niet echt een optie als je hebt scherpgesteld. Dan is het object alweer uit het scherptegebied. Zeker op 2.8.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  FOK!fotograaf vrijdag 12 december 2008 @ 07:23:29 #233
13368 NiGeLaToR
pi_63952380
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:33 schreef elcastel het volgende:

[..]

Misschien dat dat voor jou zo werkt, maar meestal wil je zo min mogelijk croppen om kwaliteit te behouden. Je speelt zeker ook weinig met je diafragma ?
Uhm, oordeel zelf, ik schiet meestal aV of M programma en voor het betere wegklikwerk P (icm functiewieltje voor diafragma). Ik denk dat het mee valt

Punt is dat als je bijvoorbeeld een portret schiet, je zeker wilt weten dat je focussed op de ogen van je onderwerp. Gebruik ik m'n F/1.8 lens op F/2.2 bijvoorbeeld, dan wil je dat zekerder dan ooit weten. Ik pak 'm dus met m'n middelste focuspunt, druk half af, zet m'n compositie neer en druk volledig af. Zo simpel als dat.

Hoe gaan meerdere focuspunten me dan helpen? Ik zou graag leren hoe ik beter gebruik kan maken van de focuspunten, maar zo doe ik het nu.

Overigens is een EF-D matglas wel handig voor je compositiebepaling, jullie dat al eens overwogen te gebruiken?
pi_63953540
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 07:23 schreef NiGeLaToR het volgende:
Punt is dat als je bijvoorbeeld een portret schiet, je zeker wilt weten dat je focussed op de ogen van je onderwerp. Gebruik ik m'n F/1.8 lens op F/2.2 bijvoorbeeld, dan wil je dat zekerder dan ooit weten. Ik pak 'm dus met m'n middelste focuspunt, druk half af, zet m'n compositie neer en druk volledig af. Zo simpel als dat.

Hoe gaan meerdere focuspunten me dan helpen? Ik zou graag leren hoe ik beter gebruik kan maken van de focuspunten, maar zo doe ik het nu.
Ik schiet met mijn F1.8 lens in donkere ruimtes meestal op F2 en juist dan is het belangrijk om vanwege de enorme opening op het juiste moment scherp te stellen. Aangezien ik geen fan ben om alles in het midden te hebben gebruik ik juist dan de overige focuspunten. Als je daar eenmaal handig mee bent is het een vloeiende actie.
pi_63953667
Ik gebruik zelf ook altijd het middelste focuspunt.. het vergt wat snelheid om je compo te verleggen, met name tijdens concerten, maar ik pak zo meer momenten dan dat ik dat zou doen met alle focuspunten.

Wat ik doorgaans doe is richten, focussen en belichting (spot) vaststellen, compo aanpassen <klik> en dat werkt heel prima zo.

Het centrale focuspunt is ook veel sneller als de andere punten.

Bij sport is het weer anders.. dan pak je wel alle focuspunten en werk je naar het moment toe.. sporter oppakken.. volgen tot het moment en klik.

Dus het ligt er een beetje aan wat je aan het fotograferen bent, maar voor heel veel situaties is enkel je centrale focuspunt prima te doen.
  vrijdag 12 december 2008 @ 11:27:20 #236
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_63956482
correctie dus voor de 1d, daar is niet alleen het centrale punt sneller. Zie de 5d. die heeft centraal idd een snel focuspunt, mede door de onzichtbare punten eromheen. Bij een 1d zijn die punten echter allen zichtbaar. Daarnaast kan je hem zo instellen, dat als je één focuspunt pakt dat hij de focuspunten eromheen meepakt om het scherpstellen te versnellen (om preciesr te zijn, hij pakt sneller het focuspunt ernaastbij een verschuiving). Zoals dus bij alleen het middelste punt van de 5D.

quote:
quote:
All AF points are sensitive to horizontal detail, however for a lens with a maximum aperture of F2.8 or faster lens a vertical row of 7 points (as indicated in red in the diagram above, right) become sensitive to both horizontal and vertical detail, and the manual notes, are three times more sensitive than the normal horizontal sensors. Some other L lenses with maximum apertures of F4 or brighter make use of the center cross-type AF point.

Having 45 focusing points isn't just about being able to choose your focus area within the image it also means that focus tracking (AI Servo) can be much more effective (as the subject is more likely to be picked up by at least one AF point).
Daarnaast kan je, als je het aantal focuspunten verkleind naar 11 of 9, de spotmeter mee laten gaan naar die punten, en niet alleen centraal.


edit: jammerlijke is alleen dat je bij nikon dit soort dingen altijd standaard al hebt en meer....

[ Bericht 10% gewijzigd door ebeaydojraes op 12-12-2008 11:55:39 ]
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_63958590
Iemand die misschien een idee heeft wat de body van de Canon D30 (en nee niet 30D) tegenwoordig nog waard is? In goede staat, vorig jaar schoon laten maken aan de binnenkant enzo bij een bedrijf.
pi_63960958
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 12:49 schreef admiraal_anaal het volgende:
Iemand die misschien een idee heeft wat de body van de Canon D30 (en nee niet 30D) tegenwoordig nog waard is? In goede staat, vorig jaar schoon laten maken aan de binnenkant enzo bij een bedrijf.
Die zal de 0 euro naderen. Voor een digitale camera van 3? MP uit het jaar 2000 zul je maar weinig belangstellenden vinden.
pi_63962686
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 07:01 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Of je probeert het zelf eens uit Gewoon....om gek te doen...zomaar...

Ik gebruik over het algemeen ook de andere focuspunten. Zowel bij stilstaande als bewegende objecten. Als je in AI-servo werkt is het herpositioneren van je camera niet echt een optie als je hebt scherpgesteld. Dan is het object alweer uit het scherptegebied. Zeker op 2.8.
mja sounds like logic to me heb alleen geen 2.8 dus ik kan je advies helaas nog! niet opvolgen maar ik hoop daar snel verandering in te krijgen

het ging me eigenlijk nog het meeste om die laatste opmerking ben zelf best leergierig en ben druk bezig met dingen enzo en ik ken fotografen die met camera's van een halve ton fotograferen en die laten zo'n opmerking gewoon achterwege puur uit de eer zegmaar
  vrijdag 12 december 2008 @ 16:42:43 #240
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_63964873
quote:
Op donderdag 11 december 2008 13:38 schreef Poezebeest het volgende:

[..]

Ben heel benieuwd naar je ervaringen! Wanneer verwacht je m thuis?
Net binnen gekregen! Kewl dingetje Maar wel kaal in de verpakking (zonder oplaadbare batterijen, zonder memory-card, zonder hdmi-mini-hdmi-kabel).

Dit weekend maar eens gebruiken om de gebruiksaanwijzing eens goed door te nemen
  zaterdag 13 december 2008 @ 12:35:39 #241
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_63983270
damn... kheb net wat plaatjes geschoten met die Sx1 IS en iso 1600 ziet er op het oog ongeveer net zo uit als ISO 1600 op mijn 1D mark IIn (die op iso 1600 niet echt briljant is naar huidige maatstaven, maar toch)

eos5d heeft het pand helaas niet bereikt (wel de grip ) tot zover naar ratio uitleveren ...
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  FOK!fotograaf zaterdag 13 december 2008 @ 16:40:38 #242
18921 freud
Who's John Galt?
pi_63987662
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 07:23 schreef NiGeLaToR het volgende:
Uhm, oordeel zelf, ik schiet meestal aV of M programma en voor het betere wegklikwerk P (icm functiewieltje voor diafragma). Ik denk dat het mee valt
Prima werkwijze, maar dat werkt alleen als je het eens bent met de manier waarop jouw camera het licht interpreteert. Je zal dan ook wel veel met de manier van lichtmeting werken (spot/center weighted/etc)?
quote:
Punt is dat als je bijvoorbeeld een portret schiet, je zeker wilt weten dat je focussed op de ogen van je onderwerp. Gebruik ik m'n F/1.8 lens op F/2.2 bijvoorbeeld, dan wil je dat zekerder dan ooit weten. Ik pak 'm dus met m'n middelste focuspunt, druk half af, zet m'n compositie neer en druk volledig af. Zo simpel als dat.
Krijg je ze dan scherp?? Je verandert de afstand van je sensor tov je onderwerp, en dus klopt je focus niet meer. Zeker met portretten heb ik hier last van, omdat als je met <f2.8 werkt je dof te is meten in millimeters. Een kleine verschuiving in de afstand merk je dan. Als ik dus een goeie compo wil maken, moet ik het dichtstbijzijnde AF punt gebruiken om verschuiving te voorkomen. Dit effect is het beste zichtbaar met macro's (al gebruik je dan zelden AF).
quote:
Hoe gaan meerdere focuspunten me dan helpen? Ik zou graag leren hoe ik beter gebruik kan maken van de focuspunten, maar zo doe ik het nu.
Probeer het gewoon eens. Is het niet voor jou, dan moet je het niet gebruiken. Iedereen fotografeert anders. Ik heb ook een keer op een bruiloft de daar fotografeerde fotograaf met MOOIE gear uitgelegd hoe ze haar 5D moest gebruiken met AF punten en flitssterkte aanpassen etc. Haar zag je constant met haar cam zwengelen omdat ze ook alleen het centrale punt gebruikte. Maar hey, als je foto's lukken, why not?
quote:
Overigens is een EF-D matglas wel handig voor je compositiebepaling, jullie dat al eens overwogen te gebruiken?
Neuh, ik fantaseer de lijntjes er zelf bij. Compo moet je ook meer voelen dan opdreunen als een regeltje imo...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  zaterdag 13 december 2008 @ 18:26:31 #243
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_63989709
Vandaag verlekkerd een review van de 1Ds Mk. III gelezen, waarbij nagenoeg alle AF zones in het centrum leken te liggen
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  FOK!fotograaf zaterdag 13 december 2008 @ 20:14:44 #244
13368 NiGeLaToR
pi_63992039
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 16:40 schreef freud het volgende:

Prima werkwijze, maar dat werkt alleen als je het eens bent met de manier waarop jouw camera het licht interpreteert. Je zal dan ook wel veel met de manier van lichtmeting werken (spot/center weighted/etc)?
Ja, ondertussen wel. Zodoende leert men, als je dat niet doet worden het rare foto's als je iets heel donkers of lichts fotografeert
quote:
Krijg je ze dan scherp?? Je verandert de afstand van je sensor tov je onderwerp, en dus klopt je focus niet meer. Zeker met portretten heb ik hier last van, omdat als je met <f2.8 werkt je dof te is meten in millimeters. Een kleine verschuiving in de afstand merk je dan. Als ik dus een goeie compo wil maken, moet ik het dichtstbijzijnde AF punt gebruiken om verschuiving te voorkomen. Dit effect is het beste zichtbaar met macro's (al gebruik je dan zelden AF).
Kijk, daar had ik nog niet bij stilgestaan. Helemaal waar, je wijzigt inderdaad de afstand. Voel me meteen weer (terecht) de beginnende enthousiasteling
quote:
Probeer het gewoon eens. Is het niet voor jou, dan moet je het niet gebruiken. Iedereen fotografeert anders. Ik heb ook een keer op een bruiloft de daar fotografeerde fotograaf met MOOIE gear uitgelegd hoe ze haar 5D moest gebruiken met AF punten en flitssterkte aanpassen etc. Haar zag je constant met haar cam zwengelen omdat ze ook alleen het centrale punt gebruikte. Maar hey, als je foto's lukken, why not?
Lol, dat zou mij dus ook kunnen overkomen. Wat ik overigens wel doe, is elke keer iets nieuws toevoegen aan de dingen die ik handmatig doe... dan weer tijdje daarmee erbij oefenen en dan pas de volgende mogelijkheid uitnutten. Flitssterktes bijvoorbeeld, doe ik nog weinig mee.
quote:
Neuh, ik fantaseer de lijntjes er zelf bij. Compo moet je ook meer voelen dan opdreunen als een regeltje imo...
Njah, komt ook meer omdat ik m'n normale matglas gesloopt had (beginnersfout #2342: raak je matglas nooit met iets aan, ook niet als er een stofje op zit, met een lensdoekje maak je het matte al stuk) en er in de winkel alleen een EF-D voorhanden was. Het bevalt me wel, helpt me bij m'n horizon (die toch vaker dan gewenst niet recht bleek te zijn). Je hebt er geen last van ook, de lijntjes zijn echt heel dun.
  FOK!fotograaf zondag 14 december 2008 @ 10:39:25 #245
18921 freud
Who's John Galt?
pi_64002074
NiGeLaToR , je hebt helemaal gelijk dat je niet in één keer alle features moet willen gebruiken. Grote kans dat als je dat doet, je geen idee hebt waarom pics niet lukken. Soms denk je 'ok, let's try it' en vraag je je daarom af waarom je het ooit zonder hebt kunnen doen .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  zondag 14 december 2008 @ 12:28:44 #246
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_64003473
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 07:23 schreef NiGeLaToR het volgende:
...
Hoe gaan meerdere focuspunten me dan helpen? Ik zou graag leren hoe ik beter gebruik kan maken van de focuspunten, maar zo doe ik het nu.
...
Er is niet zozeer wat mis met je werkwijze, alleen ik geef de beperking ervan aan (croppen, pixels verliezen). Het is dus niet zo dat jij wat verkeerd doet, alleen er zijn zat mensen die die extra focuspunten wél gebruiken omdat ze dat nodig hebben. Iedereen staat vrij in hoeverre hij gebruik maakt van zijn mogelijkheden op de camera.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zondag 14 december 2008 @ 18:50:02 #247
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_64011381
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 12:35 schreef ebeaydojraes het volgende:
damn... kheb net wat plaatjes geschoten met die Sx1 IS en iso 1600 ziet er op het oog ongeveer net zo uit als ISO 1600 op mijn 1D mark IIn (die op iso 1600 niet echt briljant is naar huidige maatstaven, maar toch)

eos5d heeft het pand helaas niet bereikt (wel de grip ) tot zover naar ratio uitleveren ...
edit: scrap that.. was iets te enthousiast. Hij scoort niet echt veel beter dan vergelijkbare camera's. zonde.

wat 5d betreft.. ben er nog niet over uit ... zo traag met scherpstellen ... zonde..
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_64011547
quote:
Op zondag 14 december 2008 18:50 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

edit: scrap that.. was iets te enthousiast. Hij scoort niet echt veel beter dan vergelijkbare camera's. zonde.

wat 5d betreft.. ben er nog niet over uit ... zo traag met scherpstellen ... zonde..
Mmmm, jammer.... Verwachtingen waren hooggespannen. Ben benieuwd wat Woodpecker van de SX1 IS vindt....
  zondag 14 december 2008 @ 22:04:02 #249
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_64016660
quote:
Op zondag 14 december 2008 18:58 schreef Poezebeest het volgende:

[..]

Mmmm, jammer.... Verwachtingen waren hooggespannen. Ben benieuwd wat Woodpecker van de SX1 IS vindt....
Eerste indrukken zijn goed, maar ben drukker bezig met kerstboom optuigen dan camera uitproberen (en het weer was ook niet echt fotogeniek...)
Volgende week meer tijd
pi_64019040
quote:
Op zondag 14 december 2008 18:50 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

edit: scrap that.. was iets te enthousiast. Hij scoort niet echt veel beter dan vergelijkbare camera's. zonde.

wat 5d betreft.. ben er nog niet over uit ... zo traag met scherpstellen ... zonde..

een 5d moah moah noemen....... damn...

ik ben al geyl van me 40d mja wil niet weten wat je van de 40d vind dan
  FOK!fotograaf zondag 14 december 2008 @ 23:45:29 #251
18921 freud
Who's John Galt?
pi_64019653
quote:
Op zondag 14 december 2008 23:19 schreef mental het volgende:

[..]

een 5d moah moah noemen....... damn...

ik ben al geyl van me 40d mja wil niet weten wat je van de 40d vind dan
Het gaat er meer om dat je van een dergelijk cam wel wat moois verwacht, en als de AF dan niet echt gek veel beter is dan een 1DIIn of een 40D (die beter is dan de 1DIIn ), dan mag je je best afvragen waarom ze niet dat HD video hebben laten zitten, en het geld gestopt in features voor een FOTOcamera, zoals AF punten .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  zondag 14 december 2008 @ 23:53:55 #252
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_64019836
quote:
Canon EOS 5D Mark II: Test
(continued)
Metering and AF


The new camera inherits the 5D's metering and AF systems. The 35-zone TTL metering is excellent at determining the proper exposure for a scene, and lets you choose among evaluative, centerweighted, partial, or spot.

When faced with a confusing scene, the evaluative mode isn't as adventurous in guessing your intentions as Nikon's 3-D Matrix Metering II. But that doesn't mean it's inaccurate. In our field tests, it performed just as it should.

The partial metering mode uses the center 8 percent of the viewfinder, and the spot, 3.5 percent, which is larger than the Nikon's impressive 1.5 percent.

The 5D-era AF, however, is no longer competitive with the blazing speeds we see in most DSLRs these days. At the brightest light level in our tests, the 5D Mark II focused in 0.51 sec, while the Nikon D700 zipped along at 0.35 sec, and the Sony A900 roared to the head of the pack with 0.29 sec.

In low light, the Canon is downright sluggish, and in extremely low light (EV -1 and -2), it's inconsistent and sometimes fails to focus. But Canon rates the AF system to be effective down to only EV -0.5, about the same as a very poorly lit living room. This limits the utility of the high ISOs. Granted, you can focus manually, but in such low light, that's no mean feat.

Oddly, some older and newer Canon models have faster AF systems. Just as Nikon trickled down the D3's AF to the D700, we think Canon should have done this with the 1Ds Mark III and 5D Mark II.

Bottom line
If you're moving up from an APS-format DSLR, you will be happy with the 5D Mark II. Make that ecstatic. Life is fuller in the full-frame lane.

And the vast amount of detail that goes along with 21.1MP, as well as the sophisticated image processing served up by its new DIGIC 4 engine, cannot be understated -- it's a wow! The low-light image quality is almost life-changing.

But the 5D Mark II's old-fashioned AF system can't keep up with the cutting-edge imaging power. Nor is the 3.9-fps burst rate state-of-the-art. So if you're a pro, understand these limitations.

Yet if you're looking to trade in your old 5D for this version, while you gain nothing in AF, you pick up everything from low-light to video capability. And those are very impressive -- perhaps irresistible -- upgrades.
poppfoto.com

datwas de oude 5d ook al en dat is ook een reden waarom ik niet voor de 5d toendertijd koos en wel de 1d, ondanks de betere ruisprestatie.

de keuze voor alsog een d700 is wat dat betreft .... hmzz.. naja.. me 1d is nog niet verkocht, dus ik heb nog wel ff .
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_64041510
Weet iemand of de teleconverter van canon de TC-DC58B samen met de lens adapter LA-DC58E op de Powershot SX1is past? Op de S5 paste hij wel, maar als ik zie hoe ver de lens op de SX1 naar buiten komt, hoop ik dat de teleconverter nog op de SX1 past
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 15 december 2008 @ 22:35:23 #254
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_64043948
quote:
Op maandag 15 december 2008 21:26 schreef daan81 het volgende:
Weet iemand of de teleconverter van canon de TC-DC58B samen met de lens adapter LA-DC58E op de Powershot SX1is past? Op de S5 paste hij wel, maar als ik zie hoe ver de lens op de SX1 naar buiten komt, hoop ik dat de teleconverter nog op de SX1 past
Die converter zal het nog wel doen, alleen zal er hoogstwaarschijnlijk een ander adapter achter moeten wil het niet tot aanvaringen komen. Canon heeft een beetje de neiging om voor iedere nieuwe Powershot ook een nieuw adapter te introduceren.
Advies : Koop zo'n ding nooit te vroeg want dan ben je een aardige som geld kwijt voor een plastic busje, een vreemdmerk uit China of Hong Krom koop je na enige tijd voor een tientje of anderhalf op ebay en die blijkt dan wél gewoon van metaal te zijn
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  woensdag 17 december 2008 @ 15:57:53 #255
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_64091196
quote:
Op zondag 14 december 2008 23:53 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

poppfoto.com

datwas de oude 5d ook al en dat is ook een reden waarom ik niet voor de 5d toendertijd koos en wel de 1d, ondanks de betere ruisprestatie.

de keuze voor alsog een d700 is wat dat betreft .... hmzz.. naja.. me 1d is nog niet verkocht, dus ik heb nog wel ff .
Dat plus de wheatersealing is dus precies de reden waarom ik niet voor de mkII wil gaan en liever een tweedehandse 1D zoek .
  woensdag 17 december 2008 @ 16:59:22 #256
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_64093114
quote:
Op woensdag 17 december 2008 15:57 schreef ..bennie het volgende:

[..]

Dat plus de wheatersealing is dus precies de reden waarom ik niet voor de mkII wil gaan en liever een tweedehandse 1D zoek .
ok graag . Mijn 5d is net kwartiertje binnen dus die neem ik morgen mee naar huis
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  woensdag 17 december 2008 @ 17:36:58 #257
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_64094052
quote:
Op woensdag 17 december 2008 16:59 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

ok graag . Mijn 5d is net kwartiertje binnen dus die neem ik morgen mee naar huis
Best (wel eerst vasthouden), beschik alleen pas over minsten 14 dagen over voldoende saldo. Ben inmiddels overigens naar Odijk verhuisd, vandaar de radiostilte.
  donderdag 18 december 2008 @ 19:34:58 #258
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_64128599
snap ik

maaruh. de accu staat te laden.
kheb er een 32 GB kaartje bij genomen (ben ergens mijn 2GB kaartje kwijt geraakt :S) en een Sennheiser MKE400 voor het betere geluid .
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  FOK!fotograaf donderdag 18 december 2008 @ 19:43:02 #259
18921 freud
Who's John Galt?
pi_64128829
quote:
Op donderdag 18 december 2008 19:34 schreef ebeaydojraes het volgende:
snap ik

maaruh. de accu staat te laden.
kheb er een 32 GB kaartje bij genomen (ben ergens mijn 2GB kaartje kwijt geraakt :S) en een Sennheiser MKE400 voor het betere geluid .
Ben erg benieuwd naar je ervaringen, zeker de AF prestaties met weinig licht. Sennheiser is een erg slimme zet als ik zo de reviews lees...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  donderdag 18 december 2008 @ 21:15:44 #260
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_64131256
morgen in t donkerste gat wat ik kan bedenken in rotterdam (waterfront café) fotograferen bij San Andreas en zaterdag bij Claw Boys Claw. Meteen goeie test
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  FOK!fotograaf donderdag 18 december 2008 @ 21:51:56 #261
18921 freud
Who's John Galt?
pi_64132241
quote:
Op donderdag 18 december 2008 21:15 schreef ebeaydojraes het volgende:
morgen in t donkerste gat wat ik kan bedenken in rotterdam (waterfront café) fotograferen bij San Andreas en zaterdag bij Claw Boys Claw. Meteen goeie test
Sweet! ISO 6400 is best bruikbaar volgens mij... Ben ook benieuwd of de 5D een beetje met rood om kan gaan
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  zondag 21 december 2008 @ 20:12:56 #262
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_64219175
grrrr. zit een dooie pixel in die cam ... tis dat Lightroom hem vanzelf wegwerkt en dat je er 22 miljoen tot je beschikking hebt, maar toch ...

edit:
owja.. om dan nog ff verder te gaan... DAMN WAT EEN HEERLIJKE CAMERA !!!!
FIlm doet t goed (al loopt ie vast op m'n comp.. vaag.. tis toch echt een HD videokaart :S), geluid kan beter, maar die MKE400 was niet echt geschikt voor muziek .. althans in zijn normale stand. met de limiter erop misschien beter, maar nog niet uit geprobeerd.
Ik heb landschap foto's geschoten en ik heb nog nooit zoveel detail in een landschap foto gezien. Althans ... vanuit Schiedam de Euromast geschoten en die is gewoon scherp en gedetailleerd ..
minpuntjes? tsja.. hij is ben ik bang toch net iets te traag voor het werk wat ik doe. Zelfs bij Claw Boys Claw veel net niet scherpte foto's, waar me 1D ze wel zou pakken. Aan de andere kant. Ik heb er genoeg bruikbare plaatjes uitgekregen. De D700 is wel ruisvrijer en scherper en sneller, maar die resolutie maakt toch echt een verschil.

[ Bericht 38% gewijzigd door ebeaydojraes op 21-12-2008 20:19:34 ]
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  zondag 21 december 2008 @ 23:54:37 #263
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_64228446


iso 6400. voor webgebruik meer dan voldoende om iets leuks uit te halen iig .
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  FOK!fotograaf maandag 22 december 2008 @ 08:13:34 #264
18921 freud
Who's John Galt?
pi_64235279
quote:
Op zondag 21 december 2008 20:12 schreef ebeaydojraes het volgende:
grrrr. zit een dooie pixel in die cam ... tis dat Lightroom hem vanzelf wegwerkt en dat je er 22 miljoen tot je beschikking hebt, maar toch ...

edit:
owja.. om dan nog ff verder te gaan... DAMN WAT EEN HEERLIJKE CAMERA !!!!
FIlm doet t goed (al loopt ie vast op m'n comp.. vaag.. tis toch echt een HD videokaart :S), geluid kan beter, maar die MKE400 was niet echt geschikt voor muziek .. althans in zijn normale stand. met de limiter erop misschien beter, maar nog niet uit geprobeerd.
Ik heb landschap foto's geschoten en ik heb nog nooit zoveel detail in een landschap foto gezien. Althans ... vanuit Schiedam de Euromast geschoten en die is gewoon scherp en gedetailleerd ..
minpuntjes? tsja.. hij is ben ik bang toch net iets te traag voor het werk wat ik doe. Zelfs bij Claw Boys Claw veel net niet scherpte foto's, waar me 1D ze wel zou pakken. Aan de andere kant. Ik heb er genoeg bruikbare plaatjes uitgekregen. De D700 is wel ruisvrijer en scherper en sneller, maar die resolutie maakt toch echt een verschil.
Nice! Maar met snelheid bedoel je de AF? Welke lens had je er op zitten? En die 6400 is !
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  maandag 22 december 2008 @ 08:15:48 #265
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_64235292
Ik wed om de 135. Ben vooral benieuwd naar het gebruikte diafragma eigk?
  maandag 22 december 2008 @ 10:30:09 #266
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_64237523
mag ik die weddenschap aangaan?

24-70 1/60ste F3.5

edit: en op 70mm.

Maaruh.. ja ik bedoel de scherpstel snelheid.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_64237628
Ik snap dat een goede, hoge ISO handig kan zijn hoor, maar ik zie een beetje een megapixel-race ontstaan nu. Laten we vooral zoveel mogelijk ISO in een camera proppen dan komt het wel goed, beetje dat idee. No offence verder hoor, maar 15 jaar geleden werd er toch ook aan (goede) concertfotografie gedaan? Niets tegen jou ebeaydojraes, maar voor veel mensen lijkt een beetje ruis op ISO 6400 (!!!) genoeg reden om de camera gelijk af te doen als prutsding.

Kan me eigenlijk niet herinneren dat ik vroeger regelmatig rolletjes hoger dan ISO400 kocht, en tóch lukte het me om ook bij minder licht foto's te maken...
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  maandag 22 december 2008 @ 10:47:43 #268
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_64237940
400 was voorheen ook goed zat denk ik.

Echter kan ISO 6400 je zeker voordeel geven, en hoe minder ruis hoe beter (ook bij lagere ISO's haast vanzelfsprekend). Denk hierbij aan sport, concert, reportage waarbij ruis zelfs als onderdeel van het geheel gebruikt kan worden en waar snelheid je grootste doel is.

Ik zit met een top van ISO 1600, en dan zit ik me toch wel eens in mijn poten te bijten dat het toch net niet genoeg is waardoor ik met bewogen foto's blijf zitten. (Inmiddels wel een lichtsterkere lens, maar toch)
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  maandag 22 december 2008 @ 10:53:30 #269
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_64238087
quote:
Op maandag 22 december 2008 10:33 schreef Jarno het volgende:
Ik snap dat een goede, hoge ISO handig kan zijn hoor, maar ik zie een beetje een megapixel-race ontstaan nu. Laten we vooral zoveel mogelijk ISO in een camera proppen dan komt het wel goed, beetje dat idee. No offence verder hoor, maar 15 jaar geleden werd er toch ook aan (goede) concertfotografie gedaan? Niets tegen jou ebeaydojraes, maar voor veel mensen lijkt een beetje ruis op ISO 6400 (!!!) genoeg reden om de camera gelijk af te doen als prutsding.

Kan me eigenlijk niet herinneren dat ik vroeger regelmatig rolletjes hoger dan ISO400 kocht, en tóch lukte het me om ook bij minder licht foto's te maken...
Je vergeet alleen een paar dingen. Maar ik schiet nu met een 1D mark II. Die is op ISO800 wat deze camera doet op ISO 3200. En dat zonder verlies van scherpte. Juist ook omdat je nu op dit soort iso snelheden ook emt hogere diafragma's kan schieten, waar je vroeger wide open moest schieten. Ik reageer niet op ruis, want sterker nog ik vind isoruis in zwart wit de foto juist meer impact geven. Maar je hoeft nu in de donkerste gaten ook niet meer te flitsen en dat scheelt wel. Vroeger moest dat gewoon, omdat je anders alleen maar zwart ziet of sterk ruis met beweging. Is soms ook mooi, maar ook misschien iets te kunstzinnig voor de normale medemens.

Daarnaast doen megapixels er zeker toe. Ik zeg altijd van niet in de store, zeker als het om compactjes gaat, maar het voordeel wat je ziet uit die 22 megapixels ten opzichte van 10 of 12 is enorm. Dat zie je nu ook bij een camera als de Canon G10. Qua iso hoger dan 200 heb je er niets aan maar op basis iso is de detaillering zo hoog dat je het verschil met een middenformaat op alles behalve scherptediepte niet ziet op een A3 print.
Zoals ik al zei, ik zie nu landschapfoto's waar ik dingen die ver op de achtergrond staan normaal alleen een vaag vlak iets zie en nu scherp en gedetailleerd. Dat verschil zie je ook nog steeds tussen een A900 met 25mp en een Middenformaat van 39mp. De detaillering zeker in de details ligt vele malen hoger. Op film had je dat sowieso al (die kan je bijna oneidnig uitvergroten), alleen bij digitaal was dit altijd het probleem. Iedereen is alleen over gestapt omdat het sneller goedkoper en handiger is. Kwalitatief is een goeie film nog altijd beter.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_64238385
Hey begrijp me niet verkeerd, ik spuug niet op hoge ISO's met weinig ruis, graag zelfs, en voor mensen die weten wat ze aan het doen zijn is het een geweldig middel. Maar ik merk dat het tegenwoordig een heus verkoopargument begint te worden, ook richting mensen die geeneens weten wat ISO is. Ik merkte het pas elders ook weer, 'als ik maar op ISO 6400 kan schieten en er een L-lens met f/1.8 op schroef dan KAN het niet mis gaan'. Beetje dat idee.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  maandag 22 december 2008 @ 11:17:10 #271
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_64238752
Tsja. Maar eigenlijk zeg je in die laatste zin iets wat klopt. Zelfs de grootste no-no met een beetje geld kan, nu een plaatje schieten op elk moment. That's the bane of digital photography.
Maar een foto maken is wat anders. Daar moet je kennis en kunde voor hebben.
Ik zeg altijd maar zo in de winkel: Scherpte wordt niet bepaald door het aantal megapixels (bij compact cam dus), maar door de kwaliteit van de lens (het objectief), de kwaliteit van de beeldverwerking en voor 80% de kwaliteit van de fotograaf die achter de camera staat. Ik bedoel, je kan mij best in een Formule 1bolide zetten en Micheal Schumacher in een Lada, maar ik kan je nu al vertellen dat Schumacher mij er dan glorieus uitrijdt, in 1 ronde.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_64238783
Waarschijnlijk kom je geeneens van z'n plaats, maar dit terzijde. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_64244362
Heb ook een 5D aangeschaft, en oeps, geen rekening gehouden met:


(let even niet op mijn huis maar op, nou ja, je ziet het al...)

Kortom, te koop voor alle niet full-frame bezitters:
[TK] Lens: Tamron 17-50mm 2.8 Di II voor Canon
pi_64247896
Oh, die wil ik wel! (die lens dus)... alleen ff geen funds voor helaas...
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  maandag 22 december 2008 @ 18:45:41 #275
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_64253182
quote:
Op maandag 22 december 2008 14:19 schreef Toeps het volgende:
Heb ook een 5D aangeschaft, en oeps, geen rekening gehouden met:

[ afbeelding ]
(let even niet op mijn huis maar op, nou ja, je ziet het al...)

Kortom, te koop voor alle niet full-frame bezitters:
[TK] Lens: Tamron 17-50mm 2.8 Di II voor Canon
lol.. ik heb voor de lol die Tokina 12-24 erop gezet. das helemaal ...;)
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  woensdag 24 december 2008 @ 08:51:01 #276
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_64315429
IUk heb een 400D en nu hoorde ik iemand zeggen dat je de ISO waardes kunt aanpassen buiten de standaard 1600 naar bv 3200. Klopt dat en weet iemand hoe dit moet?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_64317027
quote:
Op woensdag 24 december 2008 08:51 schreef sanger het volgende:
IUk heb een 400D en nu hoorde ik iemand zeggen dat je de ISO waardes kunt aanpassen buiten de standaard 1600 naar bv 3200. Klopt dat en weet iemand hoe dit moet?
Als het kan, zit er ergens in de Custom Functions in je instellingen een optie om je ISO te extenden. Blader even door je Custom Functions heen.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 24 december 2008 @ 10:53:07 #278
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_64317896
quote:
Op woensdag 24 december 2008 10:22 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Als het kan, zit er ergens in de Custom Functions in je instellingen een optie om je ISO te extenden. Blader even door je Custom Functions heen.


Zal ik morgen eens doen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_64318056
Nou, na alle plannen en het eindeloos vergelijken van Canon's, Nikon's en zelfs Pentaxen en het twijfelen tussen 40D's, K20D's en ook de D90's is het toch geworden de... 450D. . Heb besloten dat een camera beter is als geen camera, en zo kan ik ook eerder doorsparen voor wat beter glaswerk. Een complete 40D set had ik pas over een paar maanden kunnen kopen want het sparen gaat niet zo hard meer tegenwoordig helaas.

Gisteren dus besteld, de 450D kit met IS lens, en een Extreme III SD kaartje. Hopelijk vindt de TNT nog tijd om 'm vandaag te bezorgen.

Volgende stop: een Canon 55-250 (leuk voor de/een vakantie) en/of een grip!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 24 december 2008 @ 11:04:00 #280
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_64318200
quote:
Op woensdag 24 december 2008 10:58 schreef Jarno het volgende:
Nou, na alle plannen en het eindeloos vergelijken van Canon's, Nikon's en zelfs Pentaxen en het twijfelen tussen 40D's, K20D's en ook de D90's is het toch geworden de... 450D. . Heb besloten dat een camera beter is als geen camera, en zo kan ik ook eerder doorsparen voor wat beter glaswerk. Een complete 40D set had ik pas over een paar maanden kunnen kopen want het sparen gaat niet zo hard meer tegenwoordig helaas.

Gisteren dus besteld, de 450D kit met IS lens, en een Extreme III SD kaartje. Hopelijk vindt de TNT nog tijd om 'm vandaag te bezorgen.

Volgende stop: een Canon 55-250 (leuk voor de/een vakantie) en/of een grip!
k vind t een heel slimme keuze
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_64318247
Ja, plus dat de 450D nu zo achterlijk goedkoop te krijgen is...
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_64323646
En binnen. Snel! Nu speule.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_64325148
quote:
Op woensdag 24 december 2008 08:51 schreef sanger het volgende:
IUk heb een 400D en nu hoorde ik iemand zeggen dat je de ISO waardes kunt aanpassen buiten de standaard 1600 naar bv 3200. Klopt dat en weet iemand hoe dit moet?
In mijn 400D is er geen instelling voor te vinden in ieder geval, volgensmij geldt dat alleen voor de 40D en 50D
  woensdag 24 december 2008 @ 21:49:31 #284
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_64340058
Ik kan ook niets vinden helaas.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_64396288
Ik fotografeer met een 10D en een 40D en ik moet een flitser kopen, maar daar heb ik totaal geen verstand van. Ik hoop dat ik in het goede topic ben. De specificaties:

- Richtgetal 32 of meer
- Neigbare flitskop
- Regelbare flitssterkte
- Bij voorkeur met een display waar de afstandsschaal op te lezen is.
- Met een M-stand of een A-stand, niet alleen A-ttl of E-ttl. Deze standen mogen wel aanvullend zijn.

En dan nog een eis van mij: een schappelijke prijs. Ik heb geen idee wat zoiets moet kosten, maar ik heb zo'n 500 euro over.
I'm cleaning out today, now you can buy my soul. Everything must go!
  FOK!fotograaf zaterdag 27 december 2008 @ 12:06:00 #286
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_64396407
Ik zou gaan kijken naar de Canon Speedlite 580 EX II


Prijsvergelijking: http://tweakers.net/price(...)edlite-580ex-ii.html
Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
- Fotowerk Indian Summer Festivals -
pi_64396680
Of bij voorbeeld ook de Sigma EF 530 DG Super.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  zaterdag 27 december 2008 @ 16:03:58 #288
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_64402288
En als je budget toch ruim is de METZ 58 AF-1 Digital. De mogelijkheid om tegelijk direct en indirect te flitsen is lijkt me reuze handig. Combineer dit met de Power Pack P76 en je kunt sneller en meer flitsen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_64402633
quote:
Op woensdag 24 december 2008 13:54 schreef Jarno het volgende:
En binnen. Snel! Nu speule.
Dat is inderdaad snel. Waar besteld?
pi_64407649
CameraTools.nl deze keer.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_64415172
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 16:03 schreef ACT-F het volgende:
En als je budget toch ruim is de METZ 58 AF-1 Digital. De mogelijkheid om tegelijk direct en indirect te flitsen is lijkt me reuze handig.
En waarom is dat handig? Ik heb nog nooit geflitst, ik werkte gewoon met extra lampen.
I'm cleaning out today, now you can buy my soul. Everything must go!
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 27 december 2008 @ 23:20:13 #292
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_64415450
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 23:10 schreef nimarad het volgende:

[..]

En waarom is dat handig? Ik heb nog nooit geflitst, ik werkte gewoon met extra lampen.
Als je indirect flitst heb je nogal eens te maken met het verschijnsel dat de gezichten wat mat overkomen, in het ergste geval met een schaduwtje onder de neus waardoor het lijkt of je een Oostenrijks familieportret hebt neergezet.
Die subflash(zo heet dat tweede buisje) geeft een heel klein tikje direct licht waardoor gezichten gelijk wat opvrolijken. Het is een tikje in onbruik geraakt sinds de omnibounce populair werd, maar qua levendigheid wint een subflash het van een omnibounce (nog beter gebruik je alletwee)
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_64416075
Nou, in ieder geval enorm bedankt voor jullie hulp! Ik ga even uitproberen en dan merk ik wel wat het wordt.
I'm cleaning out today, now you can buy my soul. Everything must go!
  FOK!fotograaf maandag 29 december 2008 @ 05:06:13 #294
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_64455051
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 11:58 schreef nimarad het volgende:
Ik fotografeer met een 10D en een 40D en ik moet een flitser kopen, maar daar heb ik totaal geen verstand van. Ik hoop dat ik in het goede topic ben. De specificaties:

- Richtgetal 32 of meer
- Neigbare flitskop
- Regelbare flitssterkte
- Bij voorkeur met een display waar de afstandsschaal op te lezen is.
- Met een M-stand of een A-stand, niet alleen A-ttl of E-ttl. Deze standen mogen wel aanvullend zijn.

En dan nog een eis van mij: een schappelijke prijs. Ik heb geen idee wat zoiets moet kosten, maar ik heb zo'n 500 euro over.
Met dat budget is het simpel. Canon 580 EXII.

Been there, done that

Ik heb zelf de Metz 54MZ3 gebruikt, op mijn 10D werkte hij redelijk goed, na verloop van tijd wist ik de beperkingen van de flitser) Op de 30D gaf al hij meer problemen. Het probleem zou op te lossen zijn door een nieuw voetje te bestellen. (bij mijn model zat de aansturing in een verwisselbare voet). Ik was het zat, en kocht de 580 EXII. Wat een verademing. Betrouwbaar flitsen, geen beperkingen. En de custom functions van de flitser zijn op je 40D gewoon in het menu van je camera aan te passen.:)

Het grote nadeel van Metz is dat ze geen licentie nemen maar re-engineeren, bij elk nieuw model moeten ze weer aanpassingen doen. Hoe goed deze nieuwe is geen idee, en de firmware is gewoon te flashen via USB.
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
  maandag 29 december 2008 @ 09:24:49 #295
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_64456375
Heb zelf de 430EX welke voor mij ruim voldoet, goedkoper en bovenal een trapje kleiner is. De 580 staat wel op de planning, meer omdat ik een reserve flitsert wil hebben en ik dan kan kiezen tussen kracht of formaat. De 580 handigste verschil is mi voor bij de 1D body, dat het hulplicht daar 45 punten covert en de 430 slechts 9 AF punten covert met het hulplicht. Ook is de afstandsmeeting volgens mij niet zichtbaar op het display van de 430. Hier de 580 (Mk I) versus de 430: http://www.the-digital-pi(...)te-Flash-Review.aspx .
  maandag 29 december 2008 @ 18:44:38 #296
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_64472816
http://www.kamera-express.nl/index.php?page=product&product=20371

geen slechte prijs voor zo'n flitser. ga hem voor de winkel ook maar eens bestellen.

maaruh.. zodra ik weer geld heb ga ik zelf toch echt voor de Sigma EM140 ringflitser. mooie vind ik daar juist aan dat ie aan de kabel zit en dat je hem dus ook vrij van de camera kan gebruiken zonder moeilijk te doen met losse kabels en infra-rood etc.

en deze blijft ook leuk
http://www.kamera-express.nl/index.php?page=product&product=2063
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_64473652
Ik zou eigenlijk graag een lichtsterke fisheye voor mijn canon willen. Komend jaar komt de 50D er en daar wil ik dan ook nog een leuk lensje bij en de fisheye lijkt me leuk voor concerten, vandaar het lichtsterke. Is er iets betaalbaars wat aan deze wensen voldoet?
  maandag 29 december 2008 @ 19:35:38 #298
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_64474376
kheb de canon wel eens geprobeerd voor concertten en dat is bijna niet te doen. heel erg traag met scherpstellen. Een 10-20 ofzo is dan een leuker lensje om te gebruiken.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_64474530
quote:
Op maandag 29 december 2008 19:35 schreef ebeaydojraes het volgende:
kheb de canon wel eens geprobeerd voor concertten en dat is bijna niet te doen. heel erg traag met scherpstellen. Een 10-20 ofzo is dan een leuker lensje om te gebruiken.
Jij gebruikt toch een 16-35 voor concertwerk of niet?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  maandag 29 december 2008 @ 19:42:23 #300
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_64474595
uhmm . nee. kheb een 24-70. en 50 1.8 een 85 1.8 en een 135 2.0

en dan nog een tokina 12-24 voor als er wat licht is.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_64475023
quote:
Op maandag 29 december 2008 19:42 schreef ebeaydojraes het volgende:
uhmm . nee. kheb een 24-70. en 50 1.8 een 85 1.8 en een 135 2.0

en dan nog een tokina 12-24 voor als er wat licht is.
Is dat betaalbaar?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')