Luister, jij en ik weten dat dat niet kan omdat de inkoopprijs hoger is dan de verkoopprijs.quote:Op woensdag 26 november 2008 22:24 schreef ebeaydojraes het volgende:
jemig.. noem je dat echt aannemelijk? Dit jaar is pas t eerst dat een SLR onder de 500 euro wordt verkocht. even afgezien van de D40. 399 voor een SLR zeker eentje in de lijn van de 450D kan echt NIET.
Lees je eigenlijk wel wat ik schrijf?quote:Op woensdag 26 november 2008 22:28 schreef ebeaydojraes het volgende:
ja maar dat zeg ik dus. die prijs IS onrealistisch.
De rechter zal wel een bepaalde percentage hanteren tussen realistisch en niet realistisch. Een prijs van ¤399 wat ¤499 had moeten zijn valt toch echt onder de categorie realistisch.quote:Op woensdag 26 november 2008 22:28 schreef ebeaydojraes het volgende:
ja maar dat zeg ik dus. die prijs IS onrealistisch.
Inderdaad, is genoeg jurisprudentie over.quote:Op woensdag 26 november 2008 22:31 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De rechter zal wel een bepaalde percentage hanteren tussen realistisch en niet realistisch. Een prijs van ¤399 wat ¤499 had moeten zijn valt toch echt onder de categorie realistisch.
Onzin, 100 euro korting op een model op die prijsklasse is echt niet bijzonder en komt vaker voor.quote:Op woensdag 26 november 2008 22:34 schreef ebeaydojraes het volgende:
van de consument wordt verwacht dat je enigzins onderzoek doet naar vergelijkbare prijzen. Dat wordt TEN ALLE TIJDEN gevraagd. Ook door die rechter. Derhalve is het dus onrealistisch.
Altijd handigquote:Op woensdag 26 november 2008 22:40 schreef Raantje het volgende:
Ach ja, leuke bijkomstigheid is dat ik op een advocatenkantoor werk, dus advies is makkelijk in te winnen...
100 euro misschien welquote:Op woensdag 26 november 2008 22:39 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Onzin, 100 euro korting op een model op die prijsklasse is echt niet bijzonder en komt vaker voor.
Gewoon geloofwaardig en geldig.
44 euro zelfs maarquote:Op woensdag 26 november 2008 22:42 schreef Ynske het volgende:
[..]
100 euro misschien wel
maar nu gaat het om 200 euro he
ik heb het over het prijsverschil met t krantje van de bcc en de site van bccquote:Op woensdag 26 november 2008 22:43 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
44 euro zelfs maar
http://www.redcoon.nl/ind(...)d/10015/refId/tweak/
Oké, 485 euro dan ipv 443 euro...quote:Op woensdag 26 november 2008 22:44 schreef ebeaydojraes het volgende:
dat is 443 euro voor de body vriend. niet met eens lens waar je los 149 euro voor betaald.
Waar heb je dat gehoord of gelezen? Ook enig idee waarom?quote:Op vrijdag 28 november 2008 19:13 schreef ebeaydojraes het volgende:
5d en SX1IS zijn nog wat weekjes uitgesteld bij Canon NL
Waskebeurt?quote:Op zaterdag 29 november 2008 13:18 schreef elcastel het volgende:
Bij ETB zijn ze nu al 3 weken bezig met mijn camera keihard stil te laten liggen.
Sluiter kapot.quote:
Idd, ware het niet dat die geen sluiters vervangen bij een 1D.quote:Op zondag 30 november 2008 04:20 schreef ebeaydojraes het volgende:
tsja.. datzei ik weken geleden al. Rofa is het toverwoord ..
Is nog niet te koop.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:55 schreef Woodpecker het volgende:
Ik moet zeggen dat die nieuwe Canon SX1 IS er best wel leuk uitziet!
Goede video en zoom
Iemand deze al gespot in NL? Of er een goede recensie van gevonden?
op de backorder lijst staat PENDING. Met andere woorden geen bekende levertijd, dus reken maar op 2de a 3de week Januari. Dit omdat laatste 2 weken en eerste week van t jaar, alle leveranciers dicht zijn.quote:
Jazeker, heb 'm sinds dag 2 van de release in NLquote:Op zondag 30 november 2008 15:41 schreef sanger het volgende:
Is er al iemand met ervaring met een 50D?
Nee. Maar ik weet wel dat te veel pixels in een compactcamera een nadelig invloed hebben op de lichtgevoeligheid. Tenzij je van plan bent om enkel overdag foto's te schieten om deze op posterformaat af te drukken.quote:Op zondag 7 december 2008 21:10 schreef SnuggLe het volgende:
Iemand ervaring met de nieuwe 14,7MP Ixus???!
quote:Pixel Binning
As well as noise reduction many manufacturers employ a technique known as 'pixel binning' for high ISO modes. Pixel binning - put simply - involves combining the signal from four or more adjacent pixels into a single 'super pixel'. The idea is that you trade off resolution (lower total pixel count) for sensitivity (since each 'super pixel' contains the output of several pixels added together).
Our experience is that the reality is usually a lot less satisfying. This is partly due to the inherently low sensitivity of small, high pixel count sensors (four noisy pixels does not make one noise-free 'super pixel') and partly because many manufacturers 'upsize' the result so as to allow a 'full resolution' high ISO mode, which simply reveals the loss of detail in all its glory.
Mijn 400d begint een beetje brak te worden, hij vertoont enorm veel ruis, ook op ISO 100.. wat dat betreft lijkt het net alsof ie vast staat op 800 ofzo, weet niet wat er aan de hand is.. Daarnaast heb ik wel een aantal leuke glaasjes inmiddels (de sigma 10-20mm bijvoorbeeld), maar zonder fatsoenlijke body heb je daar ook geen drol aanquote:Op woensdag 10 december 2008 10:29 schreef Jarno het volgende:
Ik heb ooit eens een upgrade gedaan van een 300D naar een 30D en vond dat toen dubbel en dwars z'n geld waard... Je krijgt zoveel meer camera in xxD range, ongelooflijk. De bouw, de snelheid, ik vond het destijds een hele vooruitgang. De 40D is nu nog eens extra interessant geprijsd ook, zeker als je je 400D kunt verkopen zou ik het niet laten. (Maar een goede lens op je 400D doet ook wonderen, vergeet dat ook niet).
best apart, hoe oud is die nu?quote:Op woensdag 10 december 2008 10:32 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Mijn 400d begint een beetje brak te worden, hij vertoont enorm veel ruis, ook op ISO 100.. wat dat betreft lijkt het net alsof ie vast staat op 800 ofzo, weet niet wat er aan de hand is.. Daarnaast heb ik wel een aantal leuke glaasjes inmiddels (de sigma 10-20mm bijvoorbeeld), maar zonder fatsoenlijke body heb je daar ook geen drol aan
nouja niet veel duurderquote:Op woensdag 10 december 2008 11:00 schreef Intrepidity het volgende:
m'n 400d is amper 1,5 jaar oud![]()
maar thnx voor het waarschuwen voor die aanbiedingals de 50d niet veel duurder is als de 40d tijdelijk dan is de keuze natuurlijk HEEL makkelijk
dat zou klote zijnquote:
hoe is het hiermee afgelopen?quote:Op maandag 8 december 2008 19:43 schreef elcastel het volgende:
Eind vorige week heb ik te horen gekregen dat de sluiter van mijn 1D2 idd stuk is en dat de kosten 370¤ bedragen. Ik heb vandaag gebeld met Canon zelf waarom ik niet in aanmerking kom voor een coulance regeling en daar word ik morgen over terug gebeld. [/update]
Dat terugbellen moet nogsteeds gebeuren. Vooralsnog geen coulance regeling, ik meen daar recht op te hebben aangezien er niks geks met de cam is gebeurt en de teller op 51k staat. Bij de omschrijving van Canon van de 1 serie vermelden ze altijd dat de sluiter een cyclus van 150k-200k moet kunnen draaien (zoiets), nou ja daar ben ik nog lang niet. Goeie kans dat het evengoed niet doorgaat, maar ik ga er wel om zeuren uiteraard.quote:Op woensdag 10 december 2008 14:09 schreef Ynske het volgende:
hoe is het hiermee afgelopen?
hoezo denk je een coulance regeling te krijgen?
en kreeg je m?
Het moment was wat rottig, ik stond vroeg in de morgen klaar op een berg in Zwitserland, zonder backup ... Gelukkig had een vriend van me een 400D over, maar tegen de tijd dat je daar aan gewend bent ...quote:Op woensdag 10 december 2008 15:52 schreef Intrepidity het volgende:
Altijd vervelend zo'n kapotte sluitspier
Ben benieuwd wat je vindt tov de 50D. Ik vind persoonlijk de maar 9 AF punten best een manco in het model... Als ik het vergelijk met de 1DsMk3, zijn de extra AF punten best lekker!quote:Op woensdag 10 december 2008 12:41 schreef ebeaydojraes het volgende:
WOEI!!!
Als het goed is komen deze week bij Canon Nederland de EOS 5D mark II's en de SX1IS-jes binnen en worden ze naar ratio verdeeld.
Khoop dus volgende week met de 5D te schieten
Compositie mijn beste...quote:Op woensdag 10 december 2008 21:43 schreef Skull-splitter het volgende:
Ben kennelijk wel een van de weinige die eigenlijk alleen maar 1 AF gebruikt.... Wellicht meer mee klooien
Re-composeren is mijn handicapquote:
tsja. als ik even terug ga waarom ik voor een 1D mark IIn heb gekozen en toen niet voor de 5D, dan waren het wel de AF punten. te traag en te weinig. De spread is niet goed genoeg voor veel dingen die ik doe. Daarnaast. zo ervaarde ik ook later, is het rood in de lagere camera's veel roder en met veel rood podiumlicht ehb je al snel dat het rood gaat vollopen en domineren.quote:Op woensdag 10 december 2008 21:01 schreef freud het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat je vindt tov de 50D. Ik vind persoonlijk de maar 9 AF punten best een manco in het model... Als ik het vergelijk met de 1DsMk3, zijn de extra AF punten best lekker!
Ben heel benieuwd naar je ervaringen! Wanneer verwacht je m thuis?quote:Op donderdag 11 december 2008 12:22 schreef Woodpecker het volgende:
Heb zojuist de SX1 IS besteld (bij Cameranu). Ben benieuwd
Njah, ik ben nog niemand tegen gekomen die me uit kan leggen waarom die meerdere focuspuntjes nou zo belangrijk zijn?quote:Op woensdag 10 december 2008 22:10 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Re-composeren is mijn handicap
Misschien dat dat voor jou zo werkt, maar meestal wil je zo min mogelijk croppen om kwaliteit te behouden. Je speelt zeker ook weinig met je diafragma ?quote:Op donderdag 11 december 2008 21:48 schreef NiGeLaToR het volgende:
Njah, ik ben nog niemand tegen gekomen die me uit kan leggen waarom die meerdere focuspuntjes nou zo belangrijk zijn?
Ik schiet alles met de middelste focuspunt en verleg dan de compositie, gaat heel snel en trefzeker. De AF met alle focuspunten aan mist jouw bedoeling te vaak - en alleen een ander focuspunt kan prima, maar dan is de middelste ook goed toch?
tsja ik schiet mijn objecten juist vaak lieven niet vanuit het midden. Veels te saai.quote:Op donderdag 11 december 2008 23:15 schreef NiGeLaToR het volgende:
Ik schiet juist nooit lukraak, doordat ik met m'n focuspunt bezig ben. Dat van de bewegende objecten heb je een punt, die staan bij mij.. altijd in 't midden
ik speel wel altijd regelmatig met mequote:Op donderdag 11 december 2008 23:33 schreef elcastel het volgende:
[..]
Misschien dat dat voor jou zo werkt, maar meestal wil je zo min mogelijk croppen om kwaliteit te behouden. Je speelt zeker ook weinig met je diafragma ?
quote:Op vrijdag 12 december 2008 00:05 schreef mental het volgende:
dus als jij nou even fijn uitlegt waarom dat nou echt zo geweldig is ga ik ervan leren, en misschien anderen ook wel
Of je probeert het zelf eens uitquote:Op vrijdag 12 december 2008 00:05 schreef mental het volgende:
dus als jij nou even fijn uitlegt waarom dat nou echt zo geweldig is ga ik ervan leren, en misschien anderen ook wel
Uhm, oordeel zelf, ik schiet meestal aV of M programma en voor het betere wegklikwerk P (icm functiewieltje voor diafragma). Ik denk dat het mee valtquote:Op donderdag 11 december 2008 23:33 schreef elcastel het volgende:
[..]
Misschien dat dat voor jou zo werkt, maar meestal wil je zo min mogelijk croppen om kwaliteit te behouden. Je speelt zeker ook weinig met je diafragma ?
Ik schiet met mijn F1.8 lens in donkere ruimtes meestal op F2 en juist dan is het belangrijk om vanwege de enorme opening op het juiste moment scherp te stellen. Aangezien ik geen fan ben om alles in het midden te hebben gebruik ik juist dan de overige focuspunten. Als je daar eenmaal handig mee bent is het een vloeiende actie.quote:Op vrijdag 12 december 2008 07:23 schreef NiGeLaToR het volgende:
Punt is dat als je bijvoorbeeld een portret schiet, je zeker wilt weten dat je focussed op de ogen van je onderwerp. Gebruik ik m'n F/1.8 lens op F/2.2 bijvoorbeeld, dan wil je dat zekerder dan ooit weten. Ik pak 'm dus met m'n middelste focuspunt, druk half af, zet m'n compositie neer en druk volledig af. Zo simpel als dat.
Hoe gaan meerdere focuspunten me dan helpen? Ik zou graag leren hoe ik beter gebruik kan maken van de focuspunten, maar zo doe ik het nu.
Daarnaast kan je, als je het aantal focuspunten verkleind naar 11 of 9, de spotmeter mee laten gaan naar die punten, en niet alleen centraal.quote:All AF points are sensitive to horizontal detail, however for a lens with a maximum aperture of F2.8 or faster lens a vertical row of 7 points (as indicated in red in the diagram above, right) become sensitive to both horizontal and vertical detail, and the manual notes, are three times more sensitive than the normal horizontal sensors. Some other L lenses with maximum apertures of F4 or brighter make use of the center cross-type AF point.
Having 45 focusing points isn't just about being able to choose your focus area within the image it also means that focus tracking (AI Servo) can be much more effective (as the subject is more likely to be picked up by at least one AF point).
Die zal de 0 euro naderen. Voor een digitale camera van 3? MP uit het jaar 2000 zul je maar weinig belangstellenden vinden.quote:Op vrijdag 12 december 2008 12:49 schreef admiraal_anaal het volgende:
Iemand die misschien een idee heeft wat de body van de Canon D30 (en nee niet 30D) tegenwoordig nog waard is? In goede staat, vorig jaar schoon laten maken aan de binnenkant enzo bij een bedrijf.
mja sounds like logic to me heb alleen geen 2.8 dus ik kan je advies helaas nog! niet opvolgen maar ik hoop daar snel verandering in te krijgenquote:Op vrijdag 12 december 2008 07:01 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Of je probeert het zelf eens uitGewoon....om gek te doen...zomaar...
Ik gebruik over het algemeen ook de andere focuspunten. Zowel bij stilstaande als bewegende objecten. Als je in AI-servo werkt is het herpositioneren van je camera niet echt een optie als je hebt scherpgesteld. Dan is het object alweer uit het scherptegebied. Zeker op 2.8.
Net binnen gekregen! Kewl dingetjequote:Op donderdag 11 december 2008 13:38 schreef Poezebeest het volgende:
[..]
Ben heel benieuwd naar je ervaringen! Wanneer verwacht je m thuis?
Prima werkwijze, maar dat werkt alleen als je het eens bent met de manier waarop jouw camera het licht interpreteert. Je zal dan ook wel veel met de manier van lichtmeting werken (spot/center weighted/etc)?quote:Op vrijdag 12 december 2008 07:23 schreef NiGeLaToR het volgende:
Uhm, oordeel zelf, ik schiet meestal aV of M programma en voor het betere wegklikwerk P (icm functiewieltje voor diafragma). Ik denk dat het mee valt
Krijg je ze dan scherp?? Je verandert de afstand van je sensor tov je onderwerp, en dus klopt je focus niet meer. Zeker met portretten heb ik hier last van, omdat als je met <f2.8 werkt je dof te is meten in millimeters. Een kleine verschuiving in de afstand merk je dan. Als ik dus een goeie compo wil maken, moet ik het dichtstbijzijnde AF punt gebruiken om verschuiving te voorkomen. Dit effect is het beste zichtbaar met macro's (al gebruik je dan zelden AF).quote:Punt is dat als je bijvoorbeeld een portret schiet, je zeker wilt weten dat je focussed op de ogen van je onderwerp. Gebruik ik m'n F/1.8 lens op F/2.2 bijvoorbeeld, dan wil je dat zekerder dan ooit weten. Ik pak 'm dus met m'n middelste focuspunt, druk half af, zet m'n compositie neer en druk volledig af. Zo simpel als dat.
Probeer het gewoon eens. Is het niet voor jou, dan moet je het niet gebruiken. Iedereen fotografeert anders. Ik heb ook een keer op een bruiloft de daar fotografeerde fotograaf met MOOIE gear uitgelegd hoe ze haar 5D moest gebruiken met AF punten en flitssterkte aanpassen etc. Haar zag je constant met haar cam zwengelen omdat ze ook alleen het centrale punt gebruikte. Maar hey, als je foto's lukken, why not?quote:Hoe gaan meerdere focuspunten me dan helpen? Ik zou graag leren hoe ik beter gebruik kan maken van de focuspunten, maar zo doe ik het nu.
Neuh, ik fantaseer de lijntjes er zelf bij. Compo moet je ook meer voelen dan opdreunen als een regeltje imo...quote:Overigens is een EF-D matglas wel handig voor je compositiebepaling, jullie dat al eens overwogen te gebruiken?
Ja, ondertussen wel. Zodoende leert men, als je dat niet doet worden het rare foto's als je iets heel donkers of lichts fotografeertquote:Op zaterdag 13 december 2008 16:40 schreef freud het volgende:
Prima werkwijze, maar dat werkt alleen als je het eens bent met de manier waarop jouw camera het licht interpreteert. Je zal dan ook wel veel met de manier van lichtmeting werken (spot/center weighted/etc)?
Kijk, daar had ik nog niet bij stilgestaan. Helemaal waar, je wijzigt inderdaad de afstand. Voel me meteen weer (terecht) de beginnende enthousiastelingquote:Krijg je ze dan scherp?? Je verandert de afstand van je sensor tov je onderwerp, en dus klopt je focus niet meer. Zeker met portretten heb ik hier last van, omdat als je met <f2.8 werkt je dof te is meten in millimeters. Een kleine verschuiving in de afstand merk je dan. Als ik dus een goeie compo wil maken, moet ik het dichtstbijzijnde AF punt gebruiken om verschuiving te voorkomen. Dit effect is het beste zichtbaar met macro's (al gebruik je dan zelden AF).
Lol, dat zou mij dus ook kunnen overkomen. Wat ik overigens wel doe, is elke keer iets nieuws toevoegen aan de dingen die ik handmatig doe... dan weer tijdje daarmee erbij oefenen en dan pas de volgende mogelijkheid uitnutten. Flitssterktes bijvoorbeeld, doe ik nog weinig mee.quote:Probeer het gewoon eens. Is het niet voor jou, dan moet je het niet gebruiken. Iedereen fotografeert anders. Ik heb ook een keer op een bruiloft de daar fotografeerde fotograaf met MOOIE gear uitgelegd hoe ze haar 5D moest gebruiken met AF punten en flitssterkte aanpassen etc. Haar zag je constant met haar cam zwengelen omdat ze ook alleen het centrale punt gebruikte. Maar hey, als je foto's lukken, why not?
Njah, komt ook meer omdat ik m'n normale matglas gesloopt had (beginnersfout #2342: raak je matglas nooit met iets aan, ook niet als er een stofje op zit, met een lensdoekje maak je het matte al stuk) en er in de winkel alleen een EF-D voorhanden was. Het bevalt me wel, helpt me bij m'n horizon (die toch vaker dan gewenst niet recht bleek te zijn). Je hebt er geen last van ook, de lijntjes zijn echt heel dun.quote:Neuh, ik fantaseer de lijntjes er zelf bij. Compo moet je ook meer voelen dan opdreunen als een regeltje imo...
Er is niet zozeer wat mis met je werkwijze, alleen ik geef de beperking ervan aan (croppen, pixels verliezen). Het is dus niet zo dat jij wat verkeerd doet, alleen er zijn zat mensen die die extra focuspunten wél gebruiken omdat ze dat nodig hebben. Iedereen staat vrij in hoeverre hij gebruik maakt van zijn mogelijkheden op de camera.quote:Op vrijdag 12 december 2008 07:23 schreef NiGeLaToR het volgende:
...
Hoe gaan meerdere focuspunten me dan helpen? Ik zou graag leren hoe ik beter gebruik kan maken van de focuspunten, maar zo doe ik het nu.
...
edit: scrap that.. was iets te enthousiast. Hij scoort niet echt veel beter dan vergelijkbare camera's. zonde.quote:Op zaterdag 13 december 2008 12:35 schreef ebeaydojraes het volgende:
damn... kheb net wat plaatjes geschoten met die Sx1 IS en iso 1600 ziet er op het oog ongeveer net zo uit als ISO 1600 op mijn 1D mark IIn![]()
(die op iso 1600 niet echt briljant is naar huidige maatstaven, maar toch)
eos5d heeft het pand helaas niet bereikt (wel de grip) tot zover naar ratio uitleveren ...
![]()
![]()
Mmmm, jammer.... Verwachtingen waren hooggespannen. Ben benieuwd wat Woodpecker van de SX1 IS vindt....quote:Op zondag 14 december 2008 18:50 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
edit: scrap that.. was iets te enthousiast. Hij scoort niet echt veel beter dan vergelijkbare camera's. zonde.
wat 5d betreft.. ben er nog niet over uit ... zo traag met scherpstellen ... zonde..
Eerste indrukken zijn goed, maar ben drukker bezig met kerstboom optuigen dan camera uitproberen (en het weer was ook niet echt fotogeniek...)quote:Op zondag 14 december 2008 18:58 schreef Poezebeest het volgende:
[..]
Mmmm, jammer.... Verwachtingen waren hooggespannen. Ben benieuwd wat Woodpecker van de SX1 IS vindt....
quote:Op zondag 14 december 2008 18:50 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
edit: scrap that.. was iets te enthousiast. Hij scoort niet echt veel beter dan vergelijkbare camera's. zonde.
wat 5d betreft.. ben er nog niet over uit ... zo traag met scherpstellen ... zonde..
Het gaat er meer om dat je van een dergelijk cam wel wat moois verwacht, en als de AF dan niet echt gek veel beter is dan een 1DIIn of een 40D (die beter is dan de 1DIInquote:Op zondag 14 december 2008 23:19 schreef mental het volgende:
[..]
een 5d moah moah noemen....... damn...
ik ben al geyl van me 40d mja wil niet weten wat je van de 40d vind dan
poppfoto.comquote:Canon EOS 5D Mark II: Test
(continued)
Metering and AF
The new camera inherits the 5D's metering and AF systems. The 35-zone TTL metering is excellent at determining the proper exposure for a scene, and lets you choose among evaluative, centerweighted, partial, or spot.
When faced with a confusing scene, the evaluative mode isn't as adventurous in guessing your intentions as Nikon's 3-D Matrix Metering II. But that doesn't mean it's inaccurate. In our field tests, it performed just as it should.
The partial metering mode uses the center 8 percent of the viewfinder, and the spot, 3.5 percent, which is larger than the Nikon's impressive 1.5 percent.
The 5D-era AF, however, is no longer competitive with the blazing speeds we see in most DSLRs these days. At the brightest light level in our tests, the 5D Mark II focused in 0.51 sec, while the Nikon D700 zipped along at 0.35 sec, and the Sony A900 roared to the head of the pack with 0.29 sec.
In low light, the Canon is downright sluggish, and in extremely low light (EV -1 and -2), it's inconsistent and sometimes fails to focus. But Canon rates the AF system to be effective down to only EV -0.5, about the same as a very poorly lit living room. This limits the utility of the high ISOs. Granted, you can focus manually, but in such low light, that's no mean feat.
Oddly, some older and newer Canon models have faster AF systems. Just as Nikon trickled down the D3's AF to the D700, we think Canon should have done this with the 1Ds Mark III and 5D Mark II.
Bottom line
If you're moving up from an APS-format DSLR, you will be happy with the 5D Mark II. Make that ecstatic. Life is fuller in the full-frame lane.
And the vast amount of detail that goes along with 21.1MP, as well as the sophisticated image processing served up by its new DIGIC 4 engine, cannot be understated -- it's a wow! The low-light image quality is almost life-changing.
But the 5D Mark II's old-fashioned AF system can't keep up with the cutting-edge imaging power. Nor is the 3.9-fps burst rate state-of-the-art. So if you're a pro, understand these limitations.
Yet if you're looking to trade in your old 5D for this version, while you gain nothing in AF, you pick up everything from low-light to video capability. And those are very impressive -- perhaps irresistible -- upgrades.
Die converter zal het nog wel doen, alleen zal er hoogstwaarschijnlijk een ander adapter achter moeten wil het niet tot aanvaringen komen. Canon heeft een beetje de neiging om voor iedere nieuwe Powershot ook een nieuw adapter te introduceren.quote:Op maandag 15 december 2008 21:26 schreef daan81 het volgende:
Weet iemand of de teleconverter van canon de TC-DC58B samen met de lens adapter LA-DC58E op de Powershot SX1is past? Op de S5 paste hij wel, maar als ik zie hoe ver de lens op de SX1 naar buiten komt, hoop ik dat de teleconverter nog op de SX1 past
Dat plus de wheatersealing is dus precies de reden waarom ik niet voor de mkII wil gaan en liever een tweedehandse 1D zoekquote:Op zondag 14 december 2008 23:53 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
poppfoto.com
datwas de oude 5d ook al en dat is ook een reden waarom ik niet voor de 5d toendertijd koos en wel de 1d, ondanks de betere ruisprestatie.
de keuze voor alsog een d700 is wat dat betreft .... hmzz.. naja.. me 1d is nog niet verkocht, dus ik heb nog wel ff.
ok graagquote:Op woensdag 17 december 2008 15:57 schreef ..bennie het volgende:
[..]
Dat plus de wheatersealing is dus precies de reden waarom ik niet voor de mkII wil gaan en liever een tweedehandse 1D zoek.
Best (wel eerst vasthouden), beschik alleen pas over minsten 14 dagen over voldoende saldo. Ben inmiddels overigens naar Odijk verhuisd, vandaar de radiostilte.quote:Op woensdag 17 december 2008 16:59 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
ok graag. Mijn 5d is net kwartiertje binnen dus die neem ik morgen mee naar huis
Ben erg benieuwd naar je ervaringen, zeker de AF prestaties met weinig licht. Sennheiser is een erg slimme zet als ik zo de reviews lees...quote:Op donderdag 18 december 2008 19:34 schreef ebeaydojraes het volgende:
snap ik
maaruh. de accu staat te laden.
kheb er een 32 GB kaartje bij genomen (ben ergens mijn 2GB kaartje kwijt geraakt :S) en een Sennheiser MKE400 voor het betere geluid.
Sweet! ISO 6400 is best bruikbaar volgens mij... Ben ook benieuwd of de 5D een beetje met rood om kan gaanquote:Op donderdag 18 december 2008 21:15 schreef ebeaydojraes het volgende:
morgen in t donkerste gat wat ik kan bedenken in rotterdam (waterfront café) fotograferen bij San Andreas en zaterdag bij Claw Boys Claw. Meteen goeie test
Nice! Maar met snelheid bedoel je de AF? Welke lens had je er op zitten? En die 6400 isquote:Op zondag 21 december 2008 20:12 schreef ebeaydojraes het volgende:
grrrr. zit een dooie pixel in die cam ... tis dat Lightroom hem vanzelf wegwerkt en dat je er 22 miljoen tot je beschikking hebt, maar toch ...
edit:
owja.. om dan nog ff verder te gaan... DAMN WAT EEN HEERLIJKE CAMERA !!!!
FIlm doet t goed (al loopt ie vast op m'n comp.. vaag.. tis toch echt een HD videokaart :S), geluid kan beter, maar die MKE400 was niet echt geschikt voor muziek .. althans in zijn normale stand. met de limiter erop misschien beter, maar nog niet uit geprobeerd.
Ik heb landschap foto's geschoten en ik heb nog nooit zoveel detail in een landschap foto gezien. Althans ... vanuit Schiedam de Euromast geschoten en die is gewoon scherp en gedetailleerd ..
minpuntjes? tsja.. hij is ben ik bang toch net iets te traag voor het werk wat ik doe. Zelfs bij Claw Boys Claw veel net niet scherpte foto's, waar me 1D ze wel zou pakken. Aan de andere kant. Ik heb er genoeg bruikbare plaatjes uitgekregen. De D700 is wel ruisvrijer en scherper en sneller, maar die resolutie maakt toch echt een verschil.
Je vergeet alleen een paar dingen. Maar ik schiet nu met een 1D mark II. Die is op ISO800 wat deze camera doet op ISO 3200. En dat zonder verlies van scherpte. Juist ook omdat je nu op dit soort iso snelheden ook emt hogere diafragma's kan schieten, waar je vroeger wide open moest schieten. Ik reageer niet op ruis, want sterker nog ik vind isoruis in zwart wit de foto juist meer impact geven. Maar je hoeft nu in de donkerste gaten ook niet meer te flitsen en dat scheelt wel. Vroeger moest dat gewoon, omdat je anders alleen maar zwart ziet of sterk ruis met beweging. Is soms ook mooi, maar ook misschien iets te kunstzinnig voor de normale medemens.quote:Op maandag 22 december 2008 10:33 schreef Jarno het volgende:
Ik snap dat een goede, hoge ISO handig kan zijn hoor, maar ik zie een beetje een megapixel-race ontstaan nu. Laten we vooral zoveel mogelijk ISO in een camera proppen dan komt het wel goed, beetje dat idee. No offence verder hoor, maar 15 jaar geleden werd er toch ook aan (goede) concertfotografie gedaan? Niets tegen jou ebeaydojraes, maar voor veel mensen lijkt een beetje ruis op ISO 6400 (!!!) genoeg reden om de camera gelijk af te doen als prutsding.
Kan me eigenlijk niet herinneren dat ik vroeger regelmatig rolletjes hoger dan ISO400 kocht, en tóch lukte het me om ook bij minder licht foto's te maken...
lol.. ik heb voor de lol die Tokina 12-24 erop gezet. das helemaal ...;)quote:Op maandag 22 december 2008 14:19 schreef Toeps het volgende:
Heb ook een 5D aangeschaft, en oeps, geen rekening gehouden met:
[ afbeelding ]
(let even niet op mijn huis maar op, nou ja, je ziet het al...)
Kortom, te koop voor alle niet full-frame bezitters:
[TK] Lens: Tamron 17-50mm 2.8 Di II voor Canon
Als het kan, zit er ergens in de Custom Functions in je instellingen een optie om je ISO te extenden. Blader even door je Custom Functions heen.quote:Op woensdag 24 december 2008 08:51 schreef sanger het volgende:
IUk heb een 400D en nu hoorde ik iemand zeggen dat je de ISO waardes kunt aanpassen buiten de standaard 1600 naar bv 3200. Klopt dat en weet iemand hoe dit moet?
quote:Op woensdag 24 december 2008 10:22 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Als het kan, zit er ergens in de Custom Functions in je instellingen een optie om je ISO te extenden. Blader even door je Custom Functions heen.
k vind t een heel slimme keuzequote:Op woensdag 24 december 2008 10:58 schreef Jarno het volgende:
Nou, na alle plannen en het eindeloos vergelijken van Canon's, Nikon's en zelfs Pentaxen en het twijfelen tussen 40D's, K20D's en ook de D90's is het toch geworden de... 450D.. Heb besloten dat een camera beter is als geen camera, en zo kan ik ook eerder doorsparen voor wat beter glaswerk. Een complete 40D set had ik pas over een paar maanden kunnen kopen want het sparen gaat niet zo hard meer tegenwoordig helaas.
Gisteren dus besteld, de 450D kit met IS lens, en een Extreme III SD kaartje. Hopelijk vindt de TNT nog tijd om 'm vandaag te bezorgen.
Volgende stop: een Canon 55-250 (leuk voor de/een vakantie) en/of een grip!
In mijn 400D is er geen instelling voor te vinden in ieder geval, volgensmij geldt dat alleen voor de 40D en 50Dquote:Op woensdag 24 december 2008 08:51 schreef sanger het volgende:
IUk heb een 400D en nu hoorde ik iemand zeggen dat je de ISO waardes kunt aanpassen buiten de standaard 1600 naar bv 3200. Klopt dat en weet iemand hoe dit moet?
En waarom is dat handig? Ik heb nog nooit geflitst, ik werkte gewoon met extra lampen.quote:Op zaterdag 27 december 2008 16:03 schreef ACT-F het volgende:
En als je budget toch ruim is de METZ 58 AF-1 Digital. De mogelijkheid om tegelijk direct en indirect te flitsen is lijkt me reuze handig.
Als je indirect flitst heb je nogal eens te maken met het verschijnsel dat de gezichten wat mat overkomen, in het ergste geval met een schaduwtje onder de neus waardoor het lijkt of je een Oostenrijks familieportret hebt neergezet.quote:Op zaterdag 27 december 2008 23:10 schreef nimarad het volgende:
[..]
En waarom is dat handig? Ik heb nog nooit geflitst, ik werkte gewoon met extra lampen.
Met dat budget is het simpel. Canon 580 EXII.quote:Op zaterdag 27 december 2008 11:58 schreef nimarad het volgende:
Ik fotografeer met een 10D en een 40D en ik moet een flitser kopen, maar daar heb ik totaal geen verstand van. Ik hoop dat ik in het goede topic ben. De specificaties:
- Richtgetal 32 of meer
- Neigbare flitskop
- Regelbare flitssterkte
- Bij voorkeur met een display waar de afstandsschaal op te lezen is.
- Met een M-stand of een A-stand, niet alleen A-ttl of E-ttl. Deze standen mogen wel aanvullend zijn.
En dan nog een eis van mij: een schappelijke prijs. Ik heb geen idee wat zoiets moet kosten, maar ik heb zo'n 500 euro over.
Jij gebruikt toch een 16-35 voor concertwerk of niet?quote:Op maandag 29 december 2008 19:35 schreef ebeaydojraes het volgende:
kheb de canon wel eens geprobeerd voor concertten en dat is bijna niet te doen. heel erg traag met scherpstellen. Een 10-20 ofzo is dan een leuker lensje om te gebruiken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |