abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61493204
quote:
dinsdag 09 september 2008

DEN HAAG (ANP) - Rokers proberen de antirookorganisatie STIVORO op kosten te jagen door lege sigarettenpakjes naar een antwoordnummer van de organisatie te sturen. STIVORO moet dan opdraaien voor de portokosten. STIVORO schat dat er inmiddels enkele duizenden pakjes zijn binnengekomen.

Het rookverbod is per 1 juli ingegaan. Via internet worden oproepen gedaan om de pakjes naar de antirookorganisatie op te sturen. Soms komen er grote enveloppen binnen vol pakjes, soms zit er één pakje in een envelop. Het heeft de organisatie tot nu toe enkele honderden euro's gekost.

Woordvoerster Van Gennip noemt de actie ,,een beetje flauw''.
Bron

Wat een rebelsheid

Ik vind het wel enorm wazig dat mensen tegen een helehoop maatregelen van de regering helemaal niet in opstand komen, terwijl ze daardoor bijvoorbeeld veel hogere maandlasten hebben of krijgen. En dat ze nu puur omdat ze niet meer overal een sigaretje mogen roken tot dit soort actie's komen
  dinsdag 9 september 2008 @ 10:33:56 #2
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_61493229
Hoe kinderachtig kun je zijn
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 9 september 2008 @ 10:36:28 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_61493287
Dan ben ik zeer benieuwd naar de acties die gaan komen wanneer de accijns op alcohol flink verhoogd gaat worden...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_61493352
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 10:36 schreef Netsplitter het volgende:
Dan ben ik zeer benieuwd naar de acties die gaan komen wanneer de accijns op alcohol flink verhoogd gaat worden...
Kratten bier opsturen heeft niet veel nut denk ik
pi_61493376
Twee mogelijke oplossingen:
- Antwoordnummer afschaffen
- Kosten direct op rokers verhalen, door middel van accijnsverhoging.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 9 september 2008 @ 10:40:49 #6
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_61493406
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 10:39 schreef Neith het volgende:

[..]

Kratten bier opsturen heeft niet veel nut denk ik
Of juist wel.
Drank maakt meer kapot dan je lief is....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_61493424
Ach, de mensen sturen tenminste alleen nog lege sigarettenpakjes op.

Bakstenen zijn veel duurder voor stivoro.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 9 september 2008 @ 10:43:14 #8
3542 Gia
User under construction
pi_61493470
Tja, wat elfletterig zegt: Antwoordnummer afschaffen. Was ook mijn eerste gedachte.

Kun je zien hoe kinderachtig die rokertjes zijn.
  dinsdag 9 september 2008 @ 10:49:26 #9
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61493636
Gelukkig word Stivoro niet in haar vrijheid beperkt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 9 september 2008 @ 10:50:07 #10
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_61493656
Dus STIVORO mag wel de kroegbaas op extra kosten jagen door te gaan pleiten voor een rookruimte in de cafes die de kroegbazen zelf moeten betalen.

En nu de rokers iets gevonden hebben waardoor STIVORO op kosten gejaagd wordt zijn de rokers ineens zielig??

Ik zou zeggen ga eerst eens bij jezelf kijken.

Ga vanmiddag nog ff een paketje die kant op sturen!

En dan lekker in Grunn in de kroeg een biertje MET een sigaretje doen!
The Admirals......1995-2007
pi_61493672
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 10:39 schreef Elfletterig het volgende:
- Kosten direct op rokers verhalen, door middel van accijnsverhoging.
2e!
pi_61493816
Ik ben geen roker, maar ik vind dit toch een goede actie.
pi_61493994
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 10:50 schreef RodenCity het volgende:
Dus STIVORO mag wel de kroegbaas op extra kosten jagen door te gaan pleiten voor een rookruimte in de cafes die de kroegbazen zelf moeten betalen.

En nu de rokers iets gevonden hebben waardoor STIVORO op kosten gejaagd wordt zijn de rokers ineens zielig??

Ik weet niet of Stivoro een door de overheid gefundeerde instgelling is, anders mogen ze de accijns op sigaretten wel weer omhoog gooien. In ieder geval wordt er flink betaalt door de nederlandse hartstichting, kankerstichting en het astma fonds.

Wees trots op jezelf dat je die stichtingen beperkt in hun financiële middelen; echt waar je bent een held!
  Donald Duck held dinsdag 9 september 2008 @ 11:06:00 #14
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_61494026
quote:

Dat rookverbod is wettelijk. Het is dan wel degelijk vreselijk kinderachtig van die zielige rokertjes om er zo op te reageren, door een stichting op kosten te jagen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_61494146
quote:

Blijkbaar werkt roken negatief op het IQ... (of was die toch al niet zo hoog?)

Zoals je zelf zegt heeft STIVORO gepleit voor een rook vrije ruimte. Jij mag pleiten voor een rookruimte. Dat uiteindelijk die rookvrije ruimte gekomen is, is te danken aan diegene die de wet heeft aangenomen en dat is dus niet STIVORO.
Als jij pleit voor een veldje waar mijn fictieve hond niet mag poepen en de gemeente zet er een verbodsbord neer, mag ik je dan mijn hondendrollen opsturen?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 9 september 2008 @ 11:12:24 #16
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_61494172
quote:
"Een beetje flauw"
ik vind het rookbeleid ook een beetje flauw.
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  dinsdag 9 september 2008 @ 11:13:22 #17
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_61494201
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:11 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Blijkbaar werkt roken negatief op het IQ... (of was die toch al niet zo hoog?)

Zoals je zelf zegt heeft STIVORO gepleit voor een rook vrije ruimte. Jij mag pleiten voor een rookruimte. Dat uiteindelijk die rookvrije ruimte gekomen is, is te danken aan diegene die de wet heeft aangenomen en dat is dus niet STIVORO.
Als jij pleit voor een veldje waar mijn fictieve hond niet mag poepen en de gemeente zet er een verbodsbord neer, mag ik je dan mijn hondendrollen opsturen?
Alleen als hij een antwoordnummer heeft he, want het jou niks kost en de andere partij wel is het natuurlijk het leukst!
  dinsdag 9 september 2008 @ 11:15:05 #18
226456 Stephe
Steve! Steve!
pi_61494237
zal wel meer subsidie kosten, daar draait minister Klink zijn hand niet voor om
'Till next time, take care of yourself... and each other
  dinsdag 9 september 2008 @ 11:16:11 #19
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_61494256
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:15 schreef Stephe het volgende:
zal wel meer subsidie kosten, daar draait minister Klink zijn hand niet voor om
Ik weet wel een leuk potje om die subsidie uit te betalen
pi_61494307
quote:

En nu de rokers iets gevonden hebben waardoor STIVORO op kosten gejaagd wordt zijn de rokers ineens zielig?? Ik zou zeggen ga eerst eens bij jezelf kijken. Ga vanmiddag nog ff een paketje die kant op sturen!
Hoe kom je erbij dat Stivoro de kroegen op kosten jaagt? De regering heeft een rookverbod in de horeca ingevoerd. Geen enkele ondernemer is verplicht om een rookruimte te bouwen. En Stivoro is slechts een belangengroepering; niet een organisatie die bestuurlijke verantwoordelijkheid draagt.

En of je het nu eens bent met de wet of niet, de wet is met een bepaald doel ingevoerd. Het opsturen van lege pakjes sigaretten aan Stivoro dient geen enkel doel.

Verder valt mij de laatste tijd - zowel in kroegen waar ik kom, als hier op Fok - op dat de nodige rokers nogal graag heel demonstratief melden dat ze toch willen roken. Zo van: kijk mij eens zielig zijn, ik ben slachtoffer van wetgeving. Kijk mij eens stoer zijn, ik overtreed gewoon de wet.

Dat soort gedrag bewijst maar één ding: hoe verslaafd je bent. Vraag hulp.
pi_61494347
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:13 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Alleen als hij een antwoordnummer heeft he, want het jou niks kost en de andere partij wel is het natuurlijk het leukst!
Anders duw ik het zelf wel ff door zijn postgleuf... Weet ik zeker dat het aankomt...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_61494494
Ik ben niet zo thuis in het verschijnsel antwoordnummer (wie gebruikt er tegenwoordig nog papierpost ), maar daar kan je dus gratis crap naar toe sturen

edit:
quote:
Een antwoordnummer is een postbus waar de ontvanger de kosten voor het versturen van de zending betaalt. Hierdoor hoeft de verzender geen frankering te betalen. Vooral (grote) instanties die de verzender willen motiveren tot het sturen van brieven hebben een antwoordnummer.

Antwoordnummerstukken worden op de dag nadat TNT Post ze heeft ontvangen bezorgd.

[bewerk] Kosten

Voor de verzender kost het sturen van een zending naar een antwoordnummer niets. Daarentegen betaalt de ontvanger wél. Voor het hebben van een antwoordnummer betaalt de ontvanger ¤ 120 per jaar (tarief 2007) voor het abonnement, net als bij een postbus. Per poststuk komt daar een bedrag bij, dat afhankelijk is van het gewicht, het contract en of er een FIM code en KIX wordt gebruikt.
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Antwoordnummer
Nicccce.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 9 september 2008 @ 11:29:14 #23
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_61494574
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 10:32 schreef Neith het volgende:

[..
Ik vind het wel enorm wazig dat mensen tegen een helehoop maatregelen van de regering helemaal niet in opstand komen, terwijl ze daardoor bijvoorbeeld veel hogere maandlasten hebben of krijgen. En dat ze nu puur omdat ze niet meer overal een sigaretje mogen roken tot dit soort actie's komen
Dat noemen we nou: een verslaving!
censuur :O
  dinsdag 9 september 2008 @ 11:30:06 #24
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_61494603
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:26 schreef JohnDope het volgende:
Ik ben niet zo thuis in het verschijnsel antwoordnummer (wie gebruikt er tegenwoordig nog papierpost ), maar daar kan je dus gratis crap naar toe sturen

Waarom dan niet meteen tactisch verpakte scheermesjes versturen?

edit:
[..]

Nicccce.
Duuude
  dinsdag 9 september 2008 @ 11:34:00 #25
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_61494693
Dit topic brengt me op ideeen.
  dinsdag 9 september 2008 @ 11:35:15 #26
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_61494720
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:18 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat Stivoro de kroegen op kosten jaagt? De regering heeft een rookverbod in de horeca ingevoerd. Geen enkele ondernemer is verplicht om een rookruimte te bouwen. En Stivoro is slechts een belangengroepering; niet een organisatie die bestuurlijke verantwoordelijkheid draagt.

<knip>

Dat soort gedrag bewijst maar één ding: hoe verslaafd je bent. Vraag hulp.
STIVORO is met een plan ondersteund door handtekeningen naar de regering gegaan van "kijk wij als niet rokende horeca medewerker eens zielig zijn, want iedereen heeft een rookvrije werk plek maar wij niet"
Dus ze hebben er wel degelijk iets mee te maken, zeker ook nu de kroeg rookvrij niet goed genoeg is en ook het terras er aan moet geloven.

En ik verlaafd? Hou toch op, niet praten over dingen waar je niks vanaf weet.

Zielig vind ik die mensen die serieus eens opzoek moeten naar een hobby ipv de nederlander te gaan beperken in zijn vrijheden.

En wat betreft het overtreden van de wet daar doe ik niet aan, ik maak slechts gebruik van de mogelijkheid in een kroeg te roken, als de eigenaar daar mee instemd. En die zijn er gelukkig nog genoeg.
  dinsdag 9 september 2008 @ 11:37:53 #27
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_61494783
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:35 schreef RodenCity het volgende:
En wat betreft het overtreden van de wet daar doe ik niet aan, ik maak slechts gebruik van de mogelijkheid in een kroeg te roken, als de eigenaar daar mee instemd. En die zijn er gelukkig nog genoeg.
Viel mij ook al op dat er in mijn woonplaats steeds meer kroegen zijn waar je gewoon weer mag roken.
  dinsdag 9 september 2008 @ 11:42:11 #28
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_61494883
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:37 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Viel mij ook al op dat er in mijn woonplaats steeds meer kroegen zijn waar je gewoon weer mag roken.
Is idd een kwestie van rekenen, wat kost een boete bij het toestaan van roken en als je het verbied wat kost het je dan aan omzet?

Gezien de trend kan het dus voor een groot gedeelte van de kroegen uit om te laten roken in de kroeg en de boete als extra uitgave te zien.

Ook zie je in steeds meer kroegen "boete donatie" potjes. Als je wil roken dat mag, maar dan wel een bijdrage in het potje.
Prima geregeld dus.
pi_61494903
quote:

[..]

Laatst was ik in een soort bar, die voor 92% bestaat uit een rokerszone, de overige 8% is voor het personeel. En als het personeel wil roken, moeten ze omlopen naar de rokerszone

Ondernemers die nu een horeca gelegenheid starten zullen allemaal dit concept aanhouden.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 9 september 2008 @ 11:50:12 #30
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_61495070
quote:

[..]

Er is in Nederland niet 1 kroeg (met bediening) waar je mag roken! Wat de eigenaar zegt doet hiervoor niet ter zake, anders kan je ook zeggen dat er kroegen zijn waar je mensen mag vermoorden. De wet gaat altijd voor de mening van de eigenaar.
censuur :O
pi_61495082
quote:
STIVORO is met een plan ondersteund door handtekeningen naar de regering gegaan van "kijk wij als niet rokende horeca medewerker eens zielig zijn, want iedereen heeft een rookvrije werk plek maar wij niet"
Dus ze hebben er wel degelijk iets mee te maken, zeker ook nu de kroeg rookvrij niet goed genoeg is en ook het terras er aan moet geloven.
Het is hun goed recht om dat te vinden en via democratische weg na te streven; ook al slaat een terrasverbod wel erg ver door. Daar zal politiek gezien dan ook weinig draagvlak voor bestaan.
quote:
En ik verlaafd? Hou toch op, niet praten over dingen waar je niks vanaf weet. Zielig vind ik die mensen die serieus eens opzoek moeten naar een hobby ipv de nederlander te gaan beperken in zijn vrijheden.
Iemand die het nodig vindt om triomfantelijk te gaan melden dat hij naar de kroeg gaat om daar een biertje te drinken en tegelijkertijd een peuk te roken, is verslaafd. Verder heb ik in de 23 rooktopics al tig keer gereageerd op het 'beperken van vrijheden', een non-argument. Het gaat niet om een vrijheid, het gaat om overlastgevend gedrag dat aan banden wordt gelegd.
quote:
En wat betreft het overtreden van de wet daar doe ik niet aan, ik maak slechts gebruik van de mogelijkheid in een kroeg te roken, als de eigenaar daar mee instemt. En die zijn er gelukkig nog genoeg.
Dus is het zaak om de overtredende kroegen aan te pakken. Als boetes niet helpen, moet de horeca-vergunning maar worden ingetrokken. Eerst voor 2 weken, helpt dat ook niet, dan maar definitief.
  dinsdag 9 september 2008 @ 11:55:52 #32
28033 Pek
je moet wat
pi_61495206
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 10:39 schreef Elfletterig het volgende:
Die subsidiespons opheffen lijkt me nuttiger, dat die oplichters nog bestaan zeg
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_61495214
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:50 schreef Elfletterig het volgende:

Iemand die het nodig vindt om triomfantelijk te gaan melden dat hij naar de kroeg gaat om daar een biertje te drinken en tegelijkertijd een peuk te roken, is verslaafd.
Ja, verslaafd aan bier.
  dinsdag 9 september 2008 @ 12:03:17 #34
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_61495364
quote:

Iemand die het nodig vindt om triomfantelijk te gaan melden dat hij naar de kroeg gaat om daar een biertje te drinken en tegelijkertijd een peuk te roken, is verslaafd.

Dus is het zaak om de overtredende kroegen aan te pakken. Als boetes niet helpen, moet de horeca-vergunning maar worden ingetrokken. Eerst voor 2 weken, helpt dat ook niet, dan maar definitief.
Verlaafd ben ik, verlslaafd aan een vrij leven!

Horeca vergunning intrekken zal nooit gebeuren, dan zul je namelijk ook van elk ander soort bedrijf waar het rookverbod genegeerd word de bedrijfs vergunning in moeten gaan trekken. Dan zal het druk worden bij het CWI.
pi_61495481
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 12:03 schreef RodenCity het volgende:
Verlaafd ben ik, verlslaafd aan een vrij leven! Horeca vergunning intrekken zal nooit gebeuren, dan zul je namelijk ook van elk ander soort bedrijf waar het rookverbod genegeerd word de bedrijfs vergunning in moeten gaan trekken. Dan zal het druk worden bij het CWI.
Andere bedrijven die niet hebben geregeld dat medewerkers een rookvrije werkplek hebben, zijn ook in overtreding. Ook dat kan tot sancties leiden. Een weldenkend bedrijf zal het zo ver dan ook niet laten komen. Bij de horeca ligt dat anders. Horeca-uitbaters zijn namelijk zo kortzichtig dat ze van mening blijven dat roken en horeca bij elkaar horen. Dat terwijl die tijd voorbij is.
  dinsdag 9 september 2008 @ 12:11:41 #36
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_61495537
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 12:09 schreef Elfletterig het volgende:
Dat terwijl die tijd voorbij is.
Al eens uitgeweest de laatste paar maanden? Als je die grote groepen buiten op de stoep ziet staan roken zal je toch anders denken.
  † In Memoriam † dinsdag 9 september 2008 @ 12:20:10 #37
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61495713
Hehe, geweldig.
Carpe Libertatem
  dinsdag 9 september 2008 @ 12:32:27 #38
pi_61495994
quote:

[..]

Iemand die het nodig vindt om triomfantelijk te gaan melden dat hij naar de kroeg gaat om daar een biertje te drinken en tegelijkertijd een peuk te roken, is verslaafd. Verder heb ik in de 23 rooktopics al tig keer gereageerd op het 'beperken van vrijheden', een non-argument. Het gaat niet om een vrijheid, het gaat om overlastgevend gedrag dat aan banden wordt gelegd.
Degene die overlast geven zijn de anti-rokers die zogenaamd naar plaatsen gaan waar ze niet willen zijn om te klagen over de rook die ze niet in zouden ademen als ze naar plekken waren gegaan waar ze wel wilden zijn.
quote:

[..]

Het is zaak deze wet te torpederen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_61496114
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 12:11 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Al eens uitgeweest de laatste paar maanden? Als je die grote groepen buiten op de stoep ziet staan roken zal je toch anders denken.
Ja in de zomer, dat is zometeen afgelopen. Hoewel echt strenge winter zijn er natuurlijk niet meer.

Ach "de roker" is net een verwend kleutertje, tijd dat ze eens volwassen worden.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_61496826
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 12:39 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ach "de roker" is net een verwend kleutertje, tijd dat ze eens volwassen worden.
Nietrokers zijn belasting ontduikers.
pi_61496878
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 12:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Degene die overlast geven zijn de anti-rokers die zogenaamd naar plaatsen gaan waar ze niet willen zijn om te klagen over de rook die ze niet in zouden ademen als ze naar plekken waren gegaan waar ze wel wilden zijn.
*stil*

*mooi*
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_61497192
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 10:32 schreef Neith het volgende:

[..]

Bron

Wat een rebelsheid

iets met druppel en de welbekende emmer. Ook het indringen van privelevens en het betuttelen van cafe eigenaren zal flink meespelen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_61497417
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 12:11 schreef Kopbal het volgende:
Ik heb hier verder helemaal niks meer aan toe te voegen.
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 12:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Droom lekker verder en kwel jezelf lekker verder.
pi_61497505
Oja, nog één ding. Als maatregel tegen deze pesterijen stel ik het volgende voor:
Voor elke 100 pakjes die aan Stivoro worden opgestuurd, wordt de accijns op sigaretten met 5 cent verhoogd. De extra opbrengst van die accijns vloeit rechtstreeks terug naar Stivoro.
  dinsdag 9 september 2008 @ 13:44:10 #45
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_61497686
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 13:37 schreef Elfletterig het volgende:
Oja, nog één ding. Als maatregel tegen deze pesterijen stel ik het volgende voor:
Voor elke 100 pakjes die aan Stivoro worden opgestuurd, wordt de accijns op sigaretten met 5 cent verhoogd. De extra opbrengst van die accijns vloeit rechtstreeks terug naar Stivoro.
ja en als iedereen dan stopt met roken betaal jij 10euro voor een liter benzine.

jij en de andere anti-rook kindertjes zijn gewoon huilies. Het is gewoon een feit dat het overgrote deel van de cafe bezoekers rookt.

Vraag me af of jij (en de andere huilies) wel is naar een cafe gaat of hier gewoon post om fukking irritant te zijn?
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  dinsdag 9 september 2008 @ 13:45:21 #46
pi_61497723
Ik stel voor dat Stivoro zichzelf opheft.
pi_61499534
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 13:44 schreef _GdR_ het volgende:
Ja en als iedereen dan stopt met roken betaal jij 10euro voor een liter benzine. Jij en de andere anti-rook kindertjes zijn gewoon huilies. Het is gewoon een feit dat het overgrote deel van de cafe bezoekers rookt.
Vraag me af of jij (en de andere huilies) wel is naar een cafe gaat of hier gewoon post om fukking irritant te zijn?
Tabaksaccijns brengt amper een derde op van wat benzineaccijnzen opbrengen, dus het lijkt me erg stug dat de prijs daardoor meer dan zes keer zo hoog wordt.

Ik kom regelmatig in kroegen, ja. Jammer hè? Kun je me niet langer als wereldvreemde azijnpisser afschilderen. Dat mijn mening zo irritant is voor jou, zegt veel over je aanpassingsvermogen.
pi_61499783
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 13:25 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

iets met druppel en de welbekende emmer. Ook het indringen van privelevens en het betuttelen van cafe eigenaren zal flink meespelen.
Privéleven? waar heb je het over? Thuis mag je nog roken hoor.

En het betuttelen van de eigenaren, tja, moet het voorbeeld van de kip met salmonella weer van stal gehaald worden? Echt betuttelend hoor dat er geen rottend eten geserveerd mag worden.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  † In Memoriam † dinsdag 9 september 2008 @ 15:09:42 #49
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61499856
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 15:06 schreef DroogDok het volgende:
En het betuttelen van de eigenaren, tja, moet het voorbeeld van de kip met salmonella weer van stal gehaald worden? Echt betuttelend hoor dat er geen rottend eten geserveerd mag worden.
Onzinvoorbeeld. Als je kip besteld dan ga je er van uit dat je goede kip besteld en niet salmonellakip. Dat is totaal niet hetzelfde als vrijwillig ergens naar binnen gaan waar je vantevoren weet of er wel of niet gerookt wordt.
Carpe Libertatem
pi_61499937
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 15:06 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Privéleven? waar heb je het over? Thuis mag je nog roken hoor.

De overheid bemoeit zich wel flink met privegewoontes.
En ik snap je vergelijking rottend eten en roken niet ?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 9 september 2008 @ 15:15:07 #51
pi_61500001
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 14:55 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Tabaksaccijns brengt amper een derde op van wat benzineaccijnzen opbrengen, dus het lijkt me erg stug dat de prijs daardoor meer dan zes keer zo hoog wordt.

Ik kom regelmatig in kroegen, ja. Jammer hè? Kun je me niet langer als wereldvreemde azijnpisser afschilderen. Dat mijn mening zo irritant is voor jou, zegt veel over je aanpassingsvermogen.
Rokers zijn goedkoper, ook zonder tabaksaccijns. Daar kan je vast wel een onderzoekje over vinden als je je best doet.
pi_61500128
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 12:39 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ja in de zomer, dat is zometeen afgelopen. Hoewel echt strenge winter zijn er natuurlijk niet meer.

niet rokers zijn juist altijd degene die zeiken, en dan ook nog op een zielige manier zoals achter je gaan staan hoesten ofzo, dat is pas kinderachtig als je er zo een last van moet je dat gewoon zeggen en niet zielig gaan hoesten.
pi_61500453
Nou woehoe, fight the power enzo.. Rara en de IRA zijn er niks bij...
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_61500825
Hoop rook topics ineens.

Ik stel voor dat een kwart van alle kroegen een rookkroeg wordt en driekwart blijft rookvrij.

En dan gaan we kijken welke de meeste omzet draaien.
pi_61501737
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 15:45 schreef Vodkadruppel het volgende:
Hoop rook topics ineens.

Ik stel voor dat een kwart van alle kroegen een rookkroeg wordt en driekwart blijft rookvrij.

En dan gaan we kijken welke de meeste omzet draaien.
Ik denk dat iedereen wel weet welke kroegen de meeste omzet gaan draaien, en daarom zullen ze dit nooit doen.
pi_61502689
Geniale manier van protest van de rokers. Ben gestopt met roken, anders had ik ook pakjes opgestuurd.
  dinsdag 9 september 2008 @ 16:58:51 #57
28033 Pek
je moet wat
pi_61502832
Een stoeptegel is duurder
pi_61503175
Kinderachtige aktie. Maarja, dat was te verwachten van mensen die bewust veel geld over de balk smijten en hun gezondheid in gevaar brengen door een vieze gewoonte waar ze andere mensen ook nog mee tot last zijn.

En dat laatste is wat mij betreft genoeg reden om roken in kroegen te verbieden. Prima dat je een gore gewoonte hebt, maar val mij er niet mee lastig, en doe het buiten. Wel zo sociaal.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_61503297
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 17:11 schreef Dutch_Courage het volgende:
Kinderachtige aktie. Maarja, dat was te verwachten van mensen die bewust veel geld over de balk smijten en hun gezondheid in gevaar brengen door een vieze gewoonte waar ze andere mensen ook nog mee tot last zijn.

En dat laatste is wat mij betreft genoeg reden om roken in kroegen te verbieden. Prima dat je een gore gewoonte hebt, maar val mij er niet mee lastig, en doe het buiten. Wel zo sociaal.
Weer zo'n jankbal.
  dinsdag 9 september 2008 @ 17:17:54 #60
28033 Pek
je moet wat
pi_61503331
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 17:11 schreef Dutch_Courage het volgende:
En hoe vaak kom jij in een kroeg per jaar?
  dinsdag 9 september 2008 @ 18:12:25 #61
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_61504615
quote:
Het heeft de organisatie tot nu toe enkele honderden euro's gekost.
Whahahaha!..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_61504694
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 18:12 schreef Tism het volgende:

[..]

Whahahaha!..
Ik hoop dat het de komende tijd in de duizenden euro's gaat lopen.
  dinsdag 9 september 2008 @ 18:21:45 #63
28033 Pek
je moet wat
pi_61504854
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 18:15 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Ik hoop dat het de komende tijd in de duizenden euro's gaat lopen.
Chips, moeten ze allemaal hun Mercedes inleveren
  dinsdag 9 september 2008 @ 18:33:51 #64
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_61505139
Toffe actie natuurlijk.

En de elfletterige azijnvreters maar klagen over dit staaltje humorvol protest.
Men had ook Trudy Prins kunnen doodschieten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 9 september 2008 @ 18:37:47 #65
28033 Pek
je moet wat
pi_61505224
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 18:33 schreef Ringo het volgende:
Men had ook Trudy Prins kunnen doodschieten.
Die is al een tijdje geleden tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend afgeserveerd
pi_61506008
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 17:17 schreef Pek het volgende:

[..]

En hoe vaak kom jij in een kroeg per jaar?
Waarom is dat belangrijk?

Vaak zat in elk geval.
  dinsdag 9 september 2008 @ 19:13:26 #67
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_61506116
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 16:20 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen wel weet welke kroegen de meeste omzet gaan draaien, en daarom zullen ze dit nooit doen.
Lijkt me wel logisch. Zoals ik ook al in een ander topic opmerkte:

Stel je hebt een straat met 10 kroegen die ongeveer even gezellig zijn. En 1000 mensen die uitgaan op die straat. Dan heb je ongeveer een evenredige verdeling van 100 mensen per kroeg als alle kroegen een rookverbod hebben.

Als in die straat 1 kroeg het rookverbod opheft, en zo'n 30% van de mensen die uitgaan rookt, dan zitten in die kroeg opeens zo'n 300 mensen zeker (immers, rokers roken liever dan niet , om nog maar niet te praten over de niet-rokers die het niet interesseert welke kroeg maar liever met hun rokende vrienden uitgaan) en draait deze opeens een lekkere omzet. De andere kroegen houden dan nog maar zo'n 77 man over van de 100 die ze eerst hadden.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_61506268
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 19:13 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Lijkt me wel logisch. Zoals ik ook al in een ander topic opmerkte:

Stel je hebt een straat met 10 kroegen die ongeveer even gezellig zijn. En 1000 mensen die uitgaan op die straat. Dan heb je ongeveer een evenredige verdeling van 100 mensen per kroeg als alle kroegen een rookverbod hebben.

Als in die straat 1 kroeg het rookverbod opheft, en zo'n 30% van de mensen die uitgaan rookt, dan zitten in die kroeg opeens zo'n 300 mensen zeker (immers, rokers roken liever dan niet , om nog maar niet te praten over de niet-rokers die het niet interesseert welke kroeg maar liever met hun rokende vrienden uitgaan) en draait deze opeens een lekkere omzet. De andere kroegen houden dan nog maar zo'n 77 man over van de 100 die ze eerst hadden.
Klopt niet, volgens stivoro zitten er bijna een miljoen mensen thuis die smachten naar rookvrije horeca. Die zouden het verschil makkelijk moeten compenseren.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 9 september 2008 @ 19:29:14 #69
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_61506534
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 19:19 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Klopt niet, volgens stivoro zitten er bijna een miljoen mensen thuis die smachten naar rookvrije horeca. Die zouden het verschil makkelijk moeten compenseren.
Je doelt waarschijnlijk op http://www.zorgkrant.nl/read.html?id=6445? Ik kende dat onderzoek nog niet. Maar ik denk inderdaad dat na verloop van tijd (reken op minstens een jaar) de kroegen weer gewoon op oud niveau zitten of zelfs meer klandizie kunnen verwachten. Dit zie je ook in andere landen die al een aantal jaar een rookverbod hebben ingesteld immers.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_61506840
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 19:29 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Je doelt waarschijnlijk op http://www.zorgkrant.nl/read.html?id=6445? Ik kende dat onderzoek nog niet. Maar ik denk inderdaad dat na verloop van tijd (reken op minstens een jaar) de kroegen weer gewoon op oud niveau zitten of zelfs meer klandizie kunnen verwachten. Dit zie je ook in andere landen die al een aantal jaar een rookverbod hebben ingesteld immers.
In Engeland schijnt er nog geen zicht op verbetering te zijn. In Duitsland hebben ze het beleid voor een deel terug gedraaid. In Ierland is de omzet ook sterk terug gelopen. In België hebben ze ook allerlei uitzonderingen.
Nee gaat lekker in de landen om ons heen.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_61507450
Wanneer gaan de anti-rokers klagen dat ze niet meer door een straat met versheidende kroegen kunnen lopen, omdat er op straat volop word gerookt?
  dinsdag 9 september 2008 @ 20:55:55 #72
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61509198
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 10:41 schreef Jordy-B het volgende:
Bakstenen zijn veel duurder voor stivoro.
STIVORO ontvangt haar inkomsten van de staat, en dus de belastingkist die ook de rokers vullen. 1/5e komt direct van het budget van VWS, 4/5e komt van middels andere subsidies uit de staatskas.

Het enige wat je er mee bereikt is dat de Rijksbegroting Fiscaal Jaar 2008 ergens een paar duizend euro optelt bij de kosten van STIVORO. En als ze uiteindelijk ergens tekort komen, is het niet ondenkbaar dat ze als eerste de nog overgebleven rokers weer wat extra gaan belasten.....

Dus ga vooral door, dan worden de sigaretten weet wat sneller duurder.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 9 september 2008 @ 20:59:30 #73
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61509318
quote:
horeca =! kroegen.

Als Nederland de tendens van andere landen aanhoudt, dan gaan die extra klanten voornamelijk naar restaurants en eetcafe's. Over de gehele linie zal de horeca dan ook meer klanten krijgen, maar als je exclusief naar kroegen kijkt, dan zal het kroeg bezoek inderdaad gedaald zijn.

Op zich ook wel prettig trouwens dat een kroeg op zaterdagavond niet meer zo stampvol zit dat je nauwelijks om je heen kunt bewegen.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 9 september 2008 @ 21:05:56 #74
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61509497
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 16:58 schreef Pek het volgende:
Een stoeptegel is duurder
Kost ons allemaal meer belasting inderdaad.
-
  dinsdag 9 september 2008 @ 21:29:57 #75
pi_61510095
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 20:59 schreef maartena het volgende:

Op zich ook wel prettig trouwens dat een kroeg op zaterdagavond niet meer zo stampvol zit dat je nauwelijks om je heen kunt bewegen.
Wat boeit jouw dat? Je komt er toch nooit.
pi_61510303
quote:

[..]

Volgens hun wel hoor

Ik denk eerder dar er sinds het rookverbod zo veel mensen thuis zitten, ik ken heel wat mensen die gewoon niet meer uitgaan maar gewoon thuis zitten bij elkaar.
  dinsdag 9 september 2008 @ 21:54:50 #77
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61510737
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 21:38 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Ik denk eerder dar er sinds het rookverbod zo veel mensen thuis zitten, ik ken heel wat mensen die gewoon niet meer uitgaan maar gewoon thuis zitten bij elkaar.
De sigaret is voor hen blijkbaar belangrijker dan de sociale contacten die je hebt tijdens een avondje uit.
-
pi_61510848
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 21:54 schreef maartena het volgende:

[..]

De sigaret is voor hen blijkbaar belangrijker dan de sociale contacten die je hebt tijdens een avondje uit.
Uitgaan deed ik ook voor de sociale contacten, en als die thuis blijven dan heeft uitgaan ook niet zoveel zin meer.

elke keer naar buiten moeten lopen of in een hok staan is gewoon niet gezellig dan liever met zn allen thuis zitten, drankje erbij, muziek aan en gewoon roken.
  dinsdag 9 september 2008 @ 22:45:41 #79
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61512123
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 21:58 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Uitgaan deed ik ook voor de sociale contacten, en als die thuis blijven dan heeft uitgaan ook niet zoveel zin meer.
Tja, als je al compleet gesetteld bent met vriend en al..... dan is er wellicht geen reden om naar de kroeg te gaan inderdaad. Maar er zijn nog steeds ontzettend veel relaties die begonnen zijn in een kroeg, en ik denk dat er nog genoeg mensen zijn die toch liever iedere keer andere mensen tegenkomen, andere muziek willen horen, en andere biertjes/drank willen proberen.
quote:
elke keer naar buiten moeten lopen of in een hok staan is gewoon niet gezellig dan liever met zn allen thuis zitten, drankje erbij, muziek aan en gewoon roken.
Je hoeft natuurlijk ook niet elke keer naar buiten of in een hok, tenzij je zo verslaafd bent dat je niet een paar uurtjes zonder kunt natuurlijk. Ik denk zelf toch dat je op een gegeven moment weer thuis zitten, weer met dezelfde vrienden, etc.... toch ook wel vervelend gaat vinden. Of wellicht jij niet, maar dat een paar van je vrienden zeggen: Nee, vanavond ga ik weer eens naar de kroeg met die-en-die. Het sociale stelsel van een kroeg kun je niet thuis nabootsen..... en qua muziek-volume ook niet.

In California zag je in 1998 iets vergelijkbaars..... in het eerste jaar bleef men ook veel vaker thuis voor een drankje. Pas in het tweede jaar kwamen mensen weer terug..... omdat de huiskamer ook maar de huiskamer is, en als je naar een kroeg gaat hoef je naderhand de troep niet op te ruimen.

Maar als dat voor jou beter werkt dan de kroeg.... het zij zo.
-
  dinsdag 9 september 2008 @ 22:45:53 #80
pi_61512127
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 21:54 schreef maartena het volgende:

[..]

Mijn niet-rokende sociale contacten blijven ook thuis.
pi_61512293
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 22:45 schreef maartena het volgende:

[..]

Tja, als je al compleet gesetteld bent met vriend en al..... dan is er wellicht geen reden om naar de kroeg te gaan inderdaad. Maar er zijn nog steeds ontzettend veel relaties die begonnen zijn in een kroeg, en ik denk dat er nog genoeg mensen zijn die toch liever iedere keer andere mensen tegenkomen, andere muziek willen horen, en andere biertjes/drank willen proberen.
[..]

Je hoeft natuurlijk ook niet elke keer naar buiten of in een hok, tenzij je zo verslaafd bent dat je niet een paar uurtjes zonder kunt natuurlijk. Ik denk zelf toch dat je op een gegeven moment weer thuis zitten, weer met dezelfde vrienden, etc.... toch ook wel vervelend gaat vinden. Of wellicht jij niet, maar dat een paar van je vrienden zeggen: Nee, vanavond ga ik weer eens naar de kroeg met die-en-die. Het sociale stelsel van een kroeg kun je niet thuis nabootsen..... en qua muziek-volume ook niet.

In California zag je in 1998 iets vergelijkbaars..... in het eerste jaar bleef men ook veel vaker thuis voor een drankje. Pas in het tweede jaar kwamen mensen weer terug..... omdat de huiskamer ook maar de huiskamer is, en als je naar een kroeg gaat hoef je naderhand de troep niet op te ruimen.

Maar als dat voor jou beter werkt dan de kroeg.... het zij zo.

Je wilt niet weten wat voor een geluid wij hier kunnen produceren (doen we niet beetje lullig voor de buren). Maar als we willen kan het

En voor de rest heb ik een vaste vriendengroep die ik al jaren ken en ja als zij naar de kroeg willen doen ze dat, alleen roken ze zelf ook bijna allemaal.

En als ik naar de kroeg ging had ik hoe dan ook altijd rotzooi in mn huis van het voor drinken.
Maargoed ff afwachten of dat hier ook gaat veranderen.
  dinsdag 9 september 2008 @ 22:57:34 #82
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_61512438
quote:
Dan ben ik zeker de enige uitzondering. Waarom kan ik een week zonder sigaretten en elk weekend een biertje drinken met een sigaret erbij?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 9 september 2008 @ 23:10:30 #83
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61512758
leuke grap, alleen wordt dit wel betaald door jullie zelf; belastingsgeld en een gedeelte van de inhoud van collectebussen van o.a. de kankerbestrijding en de hartstichting.

Goed bezig jongens!
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_61513459
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 20:59 schreef maartena het volgende:

[..]

horeca =! kroegen.

Als Nederland de tendens van andere landen aanhoudt, dan gaan die extra klanten voornamelijk naar restaurants en eetcafe's. Over de gehele linie zal de horeca dan ook meer klanten krijgen, maar als je exclusief naar kroegen kijkt, dan zal het kroeg bezoek inderdaad gedaald zijn.
Oohh, dus het verlies van de kroegen en de bijgaande gezelligheid is niet erg, want we krijgen er een hele eetcultuur voor terug. Leuk vooruitzicht als we Amerika als voorbeeld nemen.
quote:
Altijd leuk, mensen die denken te weten wat iedereen leuk vindt.
pi_61513504
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 23:10 schreef MikeyMo het volgende:
leuke grap, alleen wordt dit wel betaald door jullie zelf; belastingsgeld en een gedeelte van de inhoud van collectebussen van o.a. de kankerbestrijding en de hartstichting.

Goed bezig jongens!
En jij betaalt er net zo goed aan mee dus.
  dinsdag 9 september 2008 @ 23:44:14 #86
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_61513570
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 20:00 schreef Bommenlegger het volgende:
Wanneer gaan de anti-rokers klagen dat ze niet meer door een straat met versheidende kroegen kunnen lopen, omdat er op straat volop word gerookt?
Maak je maar niet druk hoor. Dat hebben ze min of meer al gedaan.
quote:
DEN HAAG - Nog geen maand nadat het rookverbod in cafés van kracht is geworden, wordt de jacht geopend op rokers op terrassen. Antirokersclub Clean Air Nederland (CAN) begint een meldpunt waar niet-rokers hun beklag kunnen doen.

Volgens CAN-directeur Willem van den Oetelaar staan de terrassen sinds de invoering van het rookverbod blauw van de rook. ''Wij krijgen daar in toenemende mate klachten over. Het is zeker een probleem.'' De organisatie wil de omvang en de aard van de klachten in kaart brengen. Via website www.cleanairnederland.nl kunnen terrasbezoekers hun grieven spuien.

CAN wil horecabazen bewegen de overlast van rook op het terras tegen te gaan. Dat kan door bijvoorbeeld een deel van het terras af te schermen met plexiglas. Ook zouden ze rokers kunnen vragen een stukje verderop te gaan staan. Van den Oetelaar: ''Niks doen is geen optie."

Voorzitter Ton Wurtz van Stichting Rokersbelangen vindt dat CAN doorslaat. ''Die club wakkert de haat aan tussen rokers en niet-rokers, ze prediken intolerantie en vormen een gevaar voor de samenleving. Ik overweeg serieus aangifte te doen, al moet ik nog uitzoeken op welke grond dat zou kunnen. CAN houdt een heksenjacht op rokers.''

CAN pleit niet meer voor een rookverbod op het terras, zoals ze eerder deed. Daarvoor is in de politiek onvoldoende draagvlak, is gebleken tijdens de behandeling van het rookverbod in de Tweede Kamer.

Niet alleen CAN, ook het Astmafonds ziet problemen opdoemen nu rokers massaal hun toevlucht hebben gezocht tot de terrassen. De organisatie vreest dat veel horecagelegenheden alsnog ontoegankelijk blijven voor mensen met longproblemen, omdat de ingang van de etablissementen blauw staat van de rook. Voor patiënten met ernstige aandoeningen kan dat een te zware belasting zijn, aldus de voorzitter van het fonds, Michael Rutgers.

Hij voorziet vooral problemen wanneer de terrassen dit najaar grotendeels worden afgesloten: dan worden de (verwarmde) terrassen deels overkapt en blijft de rook onder de luifels hangen.

Het Astmafonds wil graag samen met de branche bekijken 'hoe voorkomen kan worden dat dit straks voor astmapatiënten een poel van ellende wordt'. In Nederland lijden 800.000 mensen aan longziekten.
Anti-rook huilies
  woensdag 10 september 2008 @ 00:25:26 #87
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_61514340
Deze actie is een goede, hij geeft goed weer hoe deze groep in elkaar zit: niet intelligent en kinderachtig. Valt me trouwens op dat rokers kampioen zijn in drogredenen aanvoeren:"Ja, maar auto's zijn ook slecht voor je... "

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 10 september 2008 @ 01:26:20 #88
pi_61514963
quote:
Op woensdag 10 september 2008 00:25 schreef BansheeBoy het volgende:
Deze actie is een goede, hij geeft goed weer hoe deze groep in elkaar zit: niet intelligent en kinderachtig. Valt me trouwens op dat rokers kampioen zijn in drogredenen aanvoeren:"Ja, maar auto's zijn ook slecht voor je... "

²
Maar ik geloof niet in een niet-bestaande God.
  woensdag 10 september 2008 @ 01:55:19 #89
28033 Pek
je moet wat
pi_61515126
quote:
Op woensdag 10 september 2008 01:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

een niet-bestaande God.
Pleonasme

crosspost
  woensdag 10 september 2008 @ 02:04:22 #90
28033 Pek
je moet wat
pi_61515153
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 19:09 schreef Dutch_Courage het volgende:

[..]

Waarom is dat belangrijk?
Gewoon een vraag, pure belangstelling
Er is namelijk gebleken dat de grootste zeikerds zelden of nooit omzet genereren in de horeca.
quote:
Vaak zat in elk geval.
Maar niet dagelijks, of wekelijks? Anders had je het wel gezegd. Eigenlijk moet je dan gewoon je bek houden, maar dit is een openbaar forum en daar mag alles. Ik ga me maar eens mengen in een discussie over hooligans en de veiligheid in stadions, ik kom daar nooit, maar what the hell

[ Bericht 0% gewijzigd door Pek op 10-09-2008 03:24:34 ]
  woensdag 10 september 2008 @ 02:30:28 #91
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61515197
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 23:39 schreef Boris_Karloff het volgende:
Oohh, dus het verlies van de kroegen en de bijgaande gezelligheid is niet erg, want we krijgen er een hele eetcultuur voor terug. Leuk vooruitzicht als we Amerika als voorbeeld nemen.
Tja... niemand heeft dan ook gezegd dat er 800.000 nieuwe klanten naar kroegen zouden komen, dat maken de rokers er zelf van.
-
  woensdag 10 september 2008 @ 02:32:58 #92
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61515202
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 22:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Mijn niet-rokende sociale contacten blijven ook thuis.
Tja.... de volgende generatie tieners die nu nog net te jong zijn voor de kroeg kennen straks niets anders meer dan een rookvrije horeca, dus dat komt uiteindelijk wel goed. Jammer voor het volk dat nu geen scheiding kan leggen tussen sigaret en kroeg.
-
pi_61515254
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 23:10 schreef MikeyMo het volgende:

Goed bezig jongens!
Het is sowieso al een schandaal dat dit liegende clubje van mijn belastingeld gesponsord wordt.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  woensdag 10 september 2008 @ 03:44:05 #94
28033 Pek
je moet wat
pi_61515325
quote:
Op woensdag 10 september 2008 02:56 schreef gebruikersnaam het volgende:

[..]

Het is sowieso al een schandaal dat dit liegende clubje van mijn belastingeld gesponsord wordt.
Dat dus. Misschien dat het op kosten jagen helpt om deze oplichters te ontbinden, belastingcenten wel besteed imo
  woensdag 10 september 2008 @ 04:20:01 #95
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61515365
quote:
Meer dan 5 miljoen per jaar gaat er in volgens hun budget van 2007. En 4 miljoen rokers die hun schouders ophalen en er nog maar eentje aansteken..... want zelf de politiek in gaan, dat is allemaal teveel moeite enzo.
-
  woensdag 10 september 2008 @ 04:40:26 #96
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_61515382
Het gebrek aan ironie weer, werkelijk stuitend..
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_61515548
quote:
Op woensdag 10 september 2008 02:30 schreef maartena het volgende:

[..]

Tja... niemand heeft dan ook gezegd dat er 800.000 nieuwe klanten naar kroegen zouden komen, dat maken de rokers er zelf van.
  woensdag 10 september 2008 @ 07:16:31 #98
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61515562
quote:

[..]

ach ja, zo zie ik mijn belastinggeld naar linkse clubjes die de asielproblematiek enkel maar vergoten verdwijnen... doe je nix aan
[..]
  woensdag 10 september 2008 @ 07:54:04 #99
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61515825
quote:
Op woensdag 10 september 2008 07:13 schreef Boris_Karloff het volgende:
Wat klopt daar precies niet aan? Stivoro heeft het gehad over 800.000 klanten in de horeca, niet specifiek kroegen
-
  woensdag 10 september 2008 @ 07:55:57 #100
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61515835
quote:
Op woensdag 10 september 2008 07:16 schreef MikeyMo het volgende:
ach ja, zo zie ik mijn belastinggeld naar linkse clubjes die de asielproblematiek enkel maar vergoten verdwijnen... doe je nix aan
Hierbij moet wel verteld worden dat de linkse partijen (SP, PvdA, Groen Links) voornamelijk voor het rookverbod zijn, en de rechtse partijen (VVD, PVV - Het standpunt van TON in deze ken ik niet) er vraagtekens bij zetten, iig bij de kroegen zonder personeel.
-
pi_61515863
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 16:53 schreef slakkie het volgende:
Geniale manier van protest van de rokers. Ben gestopt met roken, anders had ik ook pakjes opgestuurd.
Exact mijn gedachten.
pi_61518467
quote:
Op woensdag 10 september 2008 07:54 schreef maartena het volgende:

[..]

Wat klopt daar precies niet aan? Stivoro heeft het gehad over 800.000 klanten in de horeca, niet specifiek kroegen
Het was dan ook sarcastisch bedoeld (1 woord obesitas)
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 23:39 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

pi_61522434
Geweldige actie! Jammer dat ik gestopt ben met roken!
pi_61522515
Ik zag het een paar weken geleden hier ook al : http://tabakspot.web-log.nl/tabakspot/
En kennelijk is het daar ook ontstaan.
pi_61523717
stivoro is gewoon goed vals. punt. als je ze moet geloven staat roken gelijk aan kanker krijgen, en als we ons allemaal gaan gedragen naar de reclames die ze uitzenden zouden we dus met zn allen rokers in elkaar moeten gaan schoppen. dit is pure demonisatie.

en dat nog allemaal los van het feit dat ze zo verschrikkelijk hun best doen om zoveel mogelijk subsidiegelden op te strijken door belachelijke wetenschappelijke onderzoeken uit te voeren en te presenteren, die gewoon totaal niet kloppen, en onderzoeken die geen directe schade of wat dan ook door rokers aantoont, weg te gooien.

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 10-09-2008 15:58:37 ]
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 10 september 2008 @ 14:56:00 #106
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61524451
ach ja, als de partij van de betutteling een antwoordnummer heeft ga ik daar ook niets naar toe sturen. Beetje beneden mijn stand zeg maar
[..]
pi_61529667
quote:
Op woensdag 10 september 2008 14:56 schreef MikeyMo het volgende:
ach ja, als de partij van de betutteling een antwoordnummer heeft ga ik daar ook niets naar toe sturen. Beetje beneden mijn stand zeg maar
Maar jij bent dan ook van adel en verheven boven de proleten der maatschappij. Chapeau kerel.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  woensdag 10 september 2008 @ 18:31:13 #108
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_61529788
Goeie actie.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  woensdag 10 september 2008 @ 18:54:01 #109
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61530308
quote:
Op woensdag 10 september 2008 18:26 schreef _Qmars_ het volgende:
Maar jij bent dan ook van adel en verheven boven de proleten der maatschappij. Chapeau kerel.
Geef je hier mee aan dat de rokers de proleten der maatschappij zijn?
-
pi_61530395
Geweldig. Die anti-rookfascisten, gesponsord door een overheid bestaande uit overwegend linkse cultuurrelativisten moeten op hun plaats gezet worden.
pi_61530838
Mischien is een adres wel makkelijk hier waar je ze naar toe kan sturen? Scheelt weer wat google gedoe
  woensdag 10 september 2008 @ 19:17:19 #112
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_61530894
quote:
Op woensdag 10 september 2008 19:15 schreef Wisheh het volgende:
Mischien is een adres wel makkelijk hier waar je ze naar toe kan sturen? Scheelt weer wat google gedoe
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_61531167
Het was misschien niet de meest slimme zet om hiermee naar de media te stappen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 10 september 2008 @ 19:29:09 #114
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_61531260
quote:
Op woensdag 10 september 2008 19:26 schreef Jordy-B het volgende:
Het was misschien niet de meest slimme zet om hiermee naar de media te stappen.
Het adres stond gisteren op trouw.nl, maar is idd inmiddels verwijderd.....omdat het mensen op ideeën brengt......
  woensdag 10 september 2008 @ 19:30:36 #115
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_61531305
Erg kinderachtig natuurlijk. Aan de andere kant: elk middel is geoorloofd om die Nazi's te pesten.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_61531334
quote:
Op woensdag 10 september 2008 19:17 schreef Tism het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi heb hier nog stuk of 25 pakjes liggen (weet het ik moet wat vaker opruimen) en een laserprinter met enveloppe invoer
  donderdag 11 september 2008 @ 19:39:27 #117
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_61558728
Erg flauwe actie
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_61558883
Erg lauwe actie.

Hulde.
pi_61589894
quote:
Op woensdag 10 september 2008 02:04 schreef Pek het volgende:

[..]

Gewoon een vraag, pure belangstelling
Er is namelijk gebleken dat de grootste zeikerds zelden of nooit omzet genereren in de horeca.
[..]

Maar niet dagelijks, of wekelijks? Anders had je het wel gezegd. Eigenlijk moet je dan gewoon je bek houden, maar dit is een openbaar forum en daar mag alles. Ik ga me maar eens mengen in een discussie over hooligans en de veiligheid in stadions, ik kom daar nooit, maar what the hell
Beetje laat, maar toch een reactie omdat dit echt te kansloos is.

Ik heb bakken met geld naar de kroeg gesleept (en dat doe ik nog steeds), dus ik vind dat ik zeker een mening mag hebben over dit onderwerp. Beetje raar dat je zo'n conclusie trekt aan de hand van een reactie op een internetforum. Dus ik zou zeggen, hou zelf je praatjes voor je, stuk verdriet. Verder doet het er natuurlijk helemaal niet toe hoe vaak je naar de kroeg gaat. Zelfs al zou je één keer in de maand gaan, dan nog mag je toch van mening zijn dat het gewoon goor is om die rooklucht in je haren en in je kleren te hebben zitten?
Oké, het is voor mij geen reden om niet te gaan, maar det betekent nog niet dat ik het dan maar oké vind.

Maargoed, morgen weer lekker in een rookvrije kroeg bier drinken en mijn clubje zien voetballen, nu je zelf over dat onderwerp begint.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 12 september 2008 @ 22:55:29 #120
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61590135
Geweldige actie .

Gezondheids fundamentalisten.
  maandag 15 september 2008 @ 20:15:49 #121
28033 Pek
je moet wat
pi_61655549
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 22:48 schreef Dutch_Courage het volgende:

[..]

stuk verdriet. .
M'n argumenten deugen niet, dus ga ik maar schelden

[X] ongeschikt
pi_61656754
quote:
Op maandag 15 september 2008 20:15 schreef Pek het volgende:

[..]

M'n argumenten deugen niet, dus ga ik maar schelden

[X] ongeschikt
Gelukkig zit jouw betoog inhoudelijk wél zéér sterk in elkaar. Chapeau!
  dinsdag 16 september 2008 @ 01:09:38 #123
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61665063
Mjah, hoe je het ook went of keert.... deze actie word betaald uit JOUW zakken. Naast de accijns voor dat pakje, betaal je ook nog eens voor de kosten van Stivoro omdat deze gesubsidieerd wordt van jouw belastingcentjes.....

Uiteindelijk is het de belastingbetaler die de klos is.

Ik stel voor dat we de sigaretten 1 euro duurder maken, zodat Stivoro voor dit soort grappen kan betalen.
-
  dinsdag 16 september 2008 @ 07:23:09 #124
pi_61666227
Ik stel voor dat we Stivoro opheffen.
pi_61666255
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 07:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik stel voor dat we Stivoro opheffen.
Die club is uitermate slecht voor de gezondheid van heel veel mensen, dus gezien de huidige tendens in wetgeving kan het nooit lang duren tot Stivoro verboden is.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  dinsdag 16 september 2008 @ 10:52:22 #126
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61669109
ach dan hebben CAN nog
[..]
pi_61685914
geweldig deze aktie !
en nee het is absoluut niet zielig voor de stivoro dat ze deze kosten nu maken.
hoe meer hoe beter. en laat je niets wijs maken dat het van geld komt uit subsidies van het kanker of welk ander fonds dan ook.
want zie :deze link
kunnen ze wel subsidie van 100.000 euro geven voor sponsoring van een autorallyteam dat deelnam aan een kanker verwekkende rally Parijs-Dakar
  dinsdag 16 september 2008 @ 21:32:40 #128
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61686983
ik blijf het apart vinden, ze hebben nooit iemand hier persoonlijk wat gedaan. Ze maken enkel gebruik van de wettelijke mogelijkheden. Het is niet zo dat zij verantwoordlijk zijn voor het rookverbod in de horeca. Je kan het ze hoogstens kwalijk nemen dat ze gepleit hebben voor dit verbod. Maar ja, zo pleit meneer Ton Wurtz tegen die verbod op precies dezelfde manier als Stivoro. Maar om hem daar nou voor bakstenen met foto's van rokerslongen op te sturen...
[..]
pi_61687437
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 21:32 schreef MikeyMo het volgende:
ik blijf het apart vinden, ze hebben nooit iemand hier persoonlijk wat gedaan. Ze maken enkel gebruik van de wettelijke mogelijkheden. Het is niet zo dat zij verantwoordlijk zijn voor het rookverbod in de horeca. Je kan het ze hoogstens kwalijk nemen dat ze gepleit hebben voor dit verbod. Maar ja, zo pleit meneer Ton Wurtz tegen die verbod op precies dezelfde manier als Stivoro. Maar om hem daar nou voor bakstenen met foto's van rokerslongen op te sturen...

Echt...
pi_61688280
Roken; het blijft een teer onderwerp.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 september 2008 @ 22:11:53 #131
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61688370
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 21:32 schreef MikeyMo het volgende:
ik blijf het apart vinden, ze hebben nooit iemand hier persoonlijk wat gedaan. Ze maken enkel gebruik van de wettelijke mogelijkheden.
Dat doen de mensen die dit doen toch ook? Gebruik maken van de wettelijke mogelijkheden. Of is het onwettig om iets naar een antwoordnummer te sturen?
  dinsdag 16 september 2008 @ 22:14:36 #132
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61688466
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 21:05 schreef wiggyboy het volgende:
een kanker verwekkende rally Parijs-Dakar
Zeg je daar nou dat uitlaatgassen wel kankerverwekkend zijn, en sigarettenrook niet?
-
  dinsdag 16 september 2008 @ 22:23:40 #133
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61688755
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 22:11 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat doen de mensen die dit doen toch ook? Gebruik maken van de wettelijke mogelijkheden. Of is het onwettig om iets naar een antwoordnummer te sturen?
ze jagen jou toch ook niet op kosten?
[..]
pi_61688866
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 22:23 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

mij wel met al die subsidie die ze ontvangen.
  dinsdag 16 september 2008 @ 22:33:54 #135
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61689079
daarvoor moet je bij de regering zijn
[..]
  woensdag 17 september 2008 @ 13:32:37 #136
28033 Pek
je moet wat
pi_61700856
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 01:09 schreef maartena het volgende:
Ik stel voor dat we de sigaretten 1 euro duurder maken
Geen accijnsverhoging in de begroting dit jaar, Balkie vind blijkbaar dat we al genoeg gestraft zijn
pi_61700988
quote:
Stivoro wordt betaald uit tabaksaccijnsen, Einstein.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  woensdag 17 september 2008 @ 13:39:28 #138
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61701037
voor die accijnzen moet je bij de regering zijn, wat ze er daarna mee doen is niet de schuld van de ontvanger
[..]
pi_61701102
quote:
Op woensdag 17 september 2008 13:39 schreef MikeyMo het volgende:
voor die accijnzen moet je bij de regering zijn, wat ze er daarna mee doen is niet de schuld van de ontvanger
True, maar het is mooier om te denken dat de accijnzen naar beneden zouden kunnen als Stivoro iedereen een plezier zou doen en in een wolk rook op zou gaan. .
  woensdag 17 september 2008 @ 13:55:06 #140
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61701364
ach ja, dan vinden ze vast wel weer iets anders om het geld in te douwen, wellicht nog iets nuttelozer dan Stivoro
[..]
pi_61701406
quote:
Op woensdag 17 september 2008 13:55 schreef MikeyMo het volgende:
ach ja, dan vinden ze vast wel weer iets anders om het geld in te douwen, wellicht nog iets nuttelozer dan Stivoro
Animal Cops ofzo ja.
pi_61701454
quote:
Op woensdag 17 september 2008 13:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Stivoro wordt betaald uit tabaksaccijnsen, Einstein.
Ludiek, maar laat je niet zo kennen.. pff
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  woensdag 17 september 2008 @ 14:00:02 #143
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61701483
Ik zie naast die cops liever de stra flink omhoog gaan. Gooi een baby van het balkon en je krijgt een flinke celstraf, gooi een hond van het balkon en je krijgt een boete voor het vervuilen van de openbare weg
[..]
pi_61701488
quote:
Op woensdag 17 september 2008 13:59 schreef Cheiron het volgende:
Ludiek, maar laat je niet zo kennen.. pff
Nee, ik ga geen lege pakjes sturen naar mensen met huursubsidie.
pi_61701573
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 10:43 schreef Gia het volgende:
Tja, wat elfletterig zegt: Antwoordnummer afschaffen. Was ook mijn eerste gedachte.

Kun je zien hoe kinderachtig die rokertjes zijn.
Wat is kinderachtiger? Deze actie, of de manier waarop jij over mensen die roken praat? Die rokertjes brengen wel miljoenen belasting binnen, waar jou studiefinanciering van betaald kan worden. Kinderachtig om die dan toch aan te pakken, misschien zou je die dan moeten weigeren? Is allemaal bloedgeld, man..
pi_61701822
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 01:09 schreef maartena het volgende:
Mjah, hoe je het ook went of keert.... deze actie word betaald uit JOUW zakken. Naast de accijns voor dat pakje, betaal je ook nog eens voor de kosten van Stivoro omdat deze gesubsidieerd wordt van jouw belastingcentjes.....

Uiteindelijk is het de belastingbetaler die de klos is.
Of Stivoro. Ik zie sowieso niet waarom de overheid subsidie zou moeten verstrekken aan clubjes die het doel hebben de bevolking te misleiden en voor te liegen teneinde de zorgkosten ernstig te verhogen. Ik zie al helemaal niet waarom die subsidie omhoog zou moeten wanneer dat clubje zich ook nog eens incapabel toont om het geld goed te beheren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 17 september 2008 @ 14:20:09 #147
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61701984
ach ja, ze kosten ook weer veel met al die rookgerelateerde ziekten, heft elkaar weer netjes op
[..]
pi_61702097
quote:
Op woensdag 17 september 2008 14:20 schreef MikeyMo het volgende:
ach ja, ze kosten ook weer veel met al die rookgerelateerde ziekten, heft elkaar weer netjes op
Nee hoor, het 60.000 euro op een mensenleven, aan zorgkosten. Dus dan hebben we het nog niet eens over pensioen en AOW en andere maatschappelijke kosten.
  woensdag 17 september 2008 @ 14:26:45 #149
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61702148
je heoft je natuurlijk niet als een melkkoe te laten gebruiken... gewoon niet meer die zooi kopen
[..]
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 september 2008 @ 14:31:51 #150
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61702280
quote:

[..]

Eh, dat was niet je argument om iets goed te keuren. Jouw argument was dat die Stivoro mensen hun wettelijke mogelijkheden gebruikte. Dan doen de mensen die aan deze actie meedoen ook.
pi_61702832
quote:
Op woensdag 17 september 2008 14:26 schreef MikeyMo het volgende:
je heoft je natuurlijk niet als een melkkoe te laten gebruiken... gewoon niet meer die zooi kopen
En nooit geen benzine meer kopen, geen voedsel meer kopen, geen loon meer ontvangen, geen bier meer drinken..
pi_61703384
quote:
Op woensdag 17 september 2008 14:26 schreef MikeyMo het volgende:
Jawel, ik ben wettelijk verplicht om mij binnen het Nederlandse stelsel tegen ziektekosten te verzekeren. Dat betekent dat ik uitgemolken wordt voor al die Nederlanders die zo hun best hebben gedaan om de vetste jaren voor de farmaceutische industrie te halen.
  woensdag 17 september 2008 @ 16:27:01 #153
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61705415
quote:
Op woensdag 17 september 2008 15:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Jawel, ik ben wettelijk verplicht om mij binnen het Nederlandse stelsel tegen ziektekosten te verzekeren. Dat betekent dat ik uitgemolken wordt voor al die Nederlanders die zo hun best hebben gedaan om de vetste jaren voor de farmaceutische industrie te halen.
Je bent echter niet wettelijk verplicht in Nederland te wonen.

En verder: Je hebt het niet voor het kiezen, en in elk land betaal je wel voor iets waar je het niet mee eens bent. Jouw belastingcenten gaan namelijk net zo goed naar de militairen in Afghanistan, als naar de HSL en de Betuwelijn, maar ook naar de uitkeringen van een werkloze Marokkaan, de methadonbus bij voormalig Perron 0 in Rotterdam, het schoonmaken van straten, en televisieprogramma's van omroepen die jij helemaal niet wil zien. En toevallig wordt ook Stivoro voor een enorm deel gefinancierd door de staat.

En tja.... je kunt helaas niet "selectief" belasting betalen, want dan blijft er geen cent over voor WAO-uitkeringen.
-
pi_61706027
quote:
Op woensdag 17 september 2008 16:27 schreef maartena het volgende:
Je bent echter niet wettelijk verplicht in Nederland te wonen.
Ik behoor niet tot die groep bevoorrechte Nederlanders met een dubbel paspoort, dus ik kan niet zomaar elders gaan wonen.
quote:
En verder: Je hebt het niet voor het kiezen, en in elk land betaal je wel voor iets waar je het niet mee eens bent. Jouw belastingcenten gaan namelijk net zo goed naar de militairen in Afghanistan, als naar de HSL en de Betuwelijn, maar ook naar de uitkeringen van een werkloze Marokkaan, de methadonbus bij voormalig Perron 0 in Rotterdam, het schoonmaken van straten, en televisieprogramma's van omroepen die jij helemaal niet wil zien. En toevallig wordt ook Stivoro voor een enorm deel gefinancierd door de staat.

En tja.... je kunt helaas niet "selectief" belasting betalen, want dan blijft er geen cent over voor WAO-uitkeringen.
Ik heb geen moeite met belasting betalen. Ik zie alleen niet waarom dat besteed moet worden aan een clubje dat zich ten doel stelt om met leugens en bedrog de zorgkosten omhoog te krijgen. Kunnen onze vrienden van de farmaceutische industrie zo'n leugenaarsbende niet financieren? Het is hun handel, waarom moet de overheid dan voor de kosten van de misleidende reclame opdraaien.
  woensdag 17 september 2008 @ 18:23:00 #155
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61708265
quote:
Op woensdag 17 september 2008 16:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik behoor niet tot die groep bevoorrechte Nederlanders met een dubbel paspoort, dus ik kan niet zomaar elders gaan wonen.
Je kunt met een Nederlands paspoort in 25 EU landen terecht zonder al te veel moeite.

Heb je een beetje opleiding, dan is Canada, Nieuw Zeeland ook nog wel te doen. De VS en Australië zijn wat moeilijker, maar ook niet onmogelijk.
quote:
Ik zie alleen niet waarom dat besteed moet worden aan een clubje dat zich ten doel stelt om met leugens en bedrog de zorgkosten omhoog te krijgen.
Wat jij ziet als leugens en bedrog, zien de regeringen van meer dan 60 landen die een vorm van rookverbod hebben ingevoerd, honderden universiteiten en onderzoeksinstituten als waarheid. De WHO, VN, en heel wat andere organen en organisaties trouwens ook.

Overigens heeft Stivoro NIET het doel de zorgkosten omhoog te krijgen. Dat doen de verzekeringsmaatschappijen geheel op hun eigen houtje.

Rokers zijn qua pensioen een stuk goedkoper, want ze leven niet zo lang..... maar qua gezondheidskosten een stuk duurder. Eigenlijk zouden rokers gewoon per definitie 50% meer moeten betalen, en ex-rokers de eerste 10 jaar 25% meer.
-
pi_61709257
quote:
Op woensdag 17 september 2008 18:23 schreef maartena het volgende:

Wat jij ziet als leugens en bedrog, zien de regeringen van meer dan 60 landen die een vorm van rookverbod hebben ingevoerd, honderden universiteiten en onderzoeksinstituten als waarheid. De WHO, VN, en heel wat andere organen en organisaties trouwens ook.
Dat zijn twee verschillende dingen. Enerzijds hebben we regeringen en NGO's die wetenschappelijke onderzoeken met opzet verkeerd duiden en manipulatief met informatie omgaan. Anderzijds hebben we een organisatie als Stivoro die gewoon van alles en nog wat bij mekaar liegt als hen dat zo uitkomt. Daar zit nog wel verschil tussen, zij het slechts gradueel.
quote:
Overigens heeft Stivoro NIET het doel de zorgkosten omhoog te krijgen. Dat doen de verzekeringsmaatschappijen geheel op hun eigen houtje.
Ze doen hun uiterste best om mensen van het roken af te krijgen, en dat gaat geld kosten.
quote:
Rokers zijn qua pensioen een stuk goedkoper, want ze leven niet zo lang..... maar qua gezondheidskosten een stuk duurder. Eigenlijk zouden rokers gewoon per definitie 50% meer moeten betalen, en ex-rokers de eerste 10 jaar 25% meer.
Nee, hoor. Rokers worden namelijk gemiddeld minder oud. Die missen de mooiste jaren, dat gekwijl terwijl je je niet meer kan herinneren wanneer voor het laatst je kont is afgeveegd door een onderbetaalde verpleegkundige. Mooi voor de industrie wel te verstaan. Het zijn immers de 70 en 80 plussers die de omzetten draaien met hun pillendoosjes en kunstheupen, van die 3000 per jaar kun je wel twee volle rokerskroegen een jaar lang voor elk wissewasje naar de dokter sturen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')