abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61702832
quote:
Op woensdag 17 september 2008 14:26 schreef MikeyMo het volgende:
je heoft je natuurlijk niet als een melkkoe te laten gebruiken... gewoon niet meer die zooi kopen
En nooit geen benzine meer kopen, geen voedsel meer kopen, geen loon meer ontvangen, geen bier meer drinken..
pi_61703384
quote:
Op woensdag 17 september 2008 14:26 schreef MikeyMo het volgende:
je heoft je natuurlijk niet als een melkkoe te laten gebruiken... gewoon niet meer die zooi kopen
Jawel, ik ben wettelijk verplicht om mij binnen het Nederlandse stelsel tegen ziektekosten te verzekeren. Dat betekent dat ik uitgemolken wordt voor al die Nederlanders die zo hun best hebben gedaan om de vetste jaren voor de farmaceutische industrie te halen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 17 september 2008 @ 16:27:01 #153
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61705415
quote:
Op woensdag 17 september 2008 15:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Jawel, ik ben wettelijk verplicht om mij binnen het Nederlandse stelsel tegen ziektekosten te verzekeren. Dat betekent dat ik uitgemolken wordt voor al die Nederlanders die zo hun best hebben gedaan om de vetste jaren voor de farmaceutische industrie te halen.
Je bent echter niet wettelijk verplicht in Nederland te wonen.

En verder: Je hebt het niet voor het kiezen, en in elk land betaal je wel voor iets waar je het niet mee eens bent. Jouw belastingcenten gaan namelijk net zo goed naar de militairen in Afghanistan, als naar de HSL en de Betuwelijn, maar ook naar de uitkeringen van een werkloze Marokkaan, de methadonbus bij voormalig Perron 0 in Rotterdam, het schoonmaken van straten, en televisieprogramma's van omroepen die jij helemaal niet wil zien. En toevallig wordt ook Stivoro voor een enorm deel gefinancierd door de staat.

En tja.... je kunt helaas niet "selectief" belasting betalen, want dan blijft er geen cent over voor WAO-uitkeringen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_61706027
quote:
Op woensdag 17 september 2008 16:27 schreef maartena het volgende:
Je bent echter niet wettelijk verplicht in Nederland te wonen.
Ik behoor niet tot die groep bevoorrechte Nederlanders met een dubbel paspoort, dus ik kan niet zomaar elders gaan wonen.
quote:
En verder: Je hebt het niet voor het kiezen, en in elk land betaal je wel voor iets waar je het niet mee eens bent. Jouw belastingcenten gaan namelijk net zo goed naar de militairen in Afghanistan, als naar de HSL en de Betuwelijn, maar ook naar de uitkeringen van een werkloze Marokkaan, de methadonbus bij voormalig Perron 0 in Rotterdam, het schoonmaken van straten, en televisieprogramma's van omroepen die jij helemaal niet wil zien. En toevallig wordt ook Stivoro voor een enorm deel gefinancierd door de staat.

En tja.... je kunt helaas niet "selectief" belasting betalen, want dan blijft er geen cent over voor WAO-uitkeringen.
Ik heb geen moeite met belasting betalen. Ik zie alleen niet waarom dat besteed moet worden aan een clubje dat zich ten doel stelt om met leugens en bedrog de zorgkosten omhoog te krijgen. Kunnen onze vrienden van de farmaceutische industrie zo'n leugenaarsbende niet financieren? Het is hun handel, waarom moet de overheid dan voor de kosten van de misleidende reclame opdraaien.
  woensdag 17 september 2008 @ 18:23:00 #155
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61708265
quote:
Op woensdag 17 september 2008 16:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik behoor niet tot die groep bevoorrechte Nederlanders met een dubbel paspoort, dus ik kan niet zomaar elders gaan wonen.
Je kunt met een Nederlands paspoort in 25 EU landen terecht zonder al te veel moeite.

Heb je een beetje opleiding, dan is Canada, Nieuw Zeeland ook nog wel te doen. De VS en Australië zijn wat moeilijker, maar ook niet onmogelijk.
quote:
Ik zie alleen niet waarom dat besteed moet worden aan een clubje dat zich ten doel stelt om met leugens en bedrog de zorgkosten omhoog te krijgen.
Wat jij ziet als leugens en bedrog, zien de regeringen van meer dan 60 landen die een vorm van rookverbod hebben ingevoerd, honderden universiteiten en onderzoeksinstituten als waarheid. De WHO, VN, en heel wat andere organen en organisaties trouwens ook.

Overigens heeft Stivoro NIET het doel de zorgkosten omhoog te krijgen. Dat doen de verzekeringsmaatschappijen geheel op hun eigen houtje.

Rokers zijn qua pensioen een stuk goedkoper, want ze leven niet zo lang..... maar qua gezondheidskosten een stuk duurder. Eigenlijk zouden rokers gewoon per definitie 50% meer moeten betalen, en ex-rokers de eerste 10 jaar 25% meer.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_61709257
quote:
Op woensdag 17 september 2008 18:23 schreef maartena het volgende:

Wat jij ziet als leugens en bedrog, zien de regeringen van meer dan 60 landen die een vorm van rookverbod hebben ingevoerd, honderden universiteiten en onderzoeksinstituten als waarheid. De WHO, VN, en heel wat andere organen en organisaties trouwens ook.
Dat zijn twee verschillende dingen. Enerzijds hebben we regeringen en NGO's die wetenschappelijke onderzoeken met opzet verkeerd duiden en manipulatief met informatie omgaan. Anderzijds hebben we een organisatie als Stivoro die gewoon van alles en nog wat bij mekaar liegt als hen dat zo uitkomt. Daar zit nog wel verschil tussen, zij het slechts gradueel.
quote:
Overigens heeft Stivoro NIET het doel de zorgkosten omhoog te krijgen. Dat doen de verzekeringsmaatschappijen geheel op hun eigen houtje.
Ze doen hun uiterste best om mensen van het roken af te krijgen, en dat gaat geld kosten.
quote:
Rokers zijn qua pensioen een stuk goedkoper, want ze leven niet zo lang..... maar qua gezondheidskosten een stuk duurder. Eigenlijk zouden rokers gewoon per definitie 50% meer moeten betalen, en ex-rokers de eerste 10 jaar 25% meer.
Nee, hoor. Rokers worden namelijk gemiddeld minder oud. Die missen de mooiste jaren, dat gekwijl terwijl je je niet meer kan herinneren wanneer voor het laatst je kont is afgeveegd door een onderbetaalde verpleegkundige. Mooi voor de industrie wel te verstaan. Het zijn immers de 70 en 80 plussers die de omzetten draaien met hun pillendoosjes en kunstheupen, van die 3000 per jaar kun je wel twee volle rokerskroegen een jaar lang voor elk wissewasje naar de dokter sturen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')