Volgens hun wel hoorquote:Op dinsdag 9 september 2008 19:19 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Klopt niet, volgens stivoro zitten er bijna een miljoen mensen thuis die smachten naar rookvrije horeca. Die zouden het verschil makkelijk moeten compenseren.
De sigaret is voor hen blijkbaar belangrijker dan de sociale contacten die je hebt tijdens een avondje uit.quote:Op dinsdag 9 september 2008 21:38 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Ik denk eerder dar er sinds het rookverbod zo veel mensen thuis zitten, ik ken heel wat mensen die gewoon niet meer uitgaan maar gewoon thuis zitten bij elkaar.
Uitgaan deed ik ook voor de sociale contacten, en als die thuis blijven dan heeft uitgaan ook niet zoveel zin meer.quote:Op dinsdag 9 september 2008 21:54 schreef maartena het volgende:
[..]
De sigaret is voor hen blijkbaar belangrijker dan de sociale contacten die je hebt tijdens een avondje uit.
Tja, als je al compleet gesetteld bent met vriend en al..... dan is er wellicht geen reden om naar de kroeg te gaan inderdaad. Maar er zijn nog steeds ontzettend veel relaties die begonnen zijn in een kroeg, en ik denk dat er nog genoeg mensen zijn die toch liever iedere keer andere mensen tegenkomen, andere muziek willen horen, en andere biertjes/drank willen proberen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 21:58 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Uitgaan deed ik ook voor de sociale contacten, en als die thuis blijven dan heeft uitgaan ook niet zoveel zin meer.
Je hoeft natuurlijk ook niet elke keer naar buiten of in een hok, tenzij je zo verslaafd bent dat je niet een paar uurtjes zonder kunt natuurlijk.quote:elke keer naar buiten moeten lopen of in een hok staan is gewoon niet gezellig dan liever met zn allen thuis zitten, drankje erbij, muziek aan en gewoon roken.
Mijn niet-rokende sociale contacten blijven ook thuis.quote:Op dinsdag 9 september 2008 21:54 schreef maartena het volgende:
[..]
De sigaret is voor hen blijkbaar belangrijker dan de sociale contacten die je hebt tijdens een avondje uit.
quote:Op dinsdag 9 september 2008 22:45 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja, als je al compleet gesetteld bent met vriend en al..... dan is er wellicht geen reden om naar de kroeg te gaan inderdaad. Maar er zijn nog steeds ontzettend veel relaties die begonnen zijn in een kroeg, en ik denk dat er nog genoeg mensen zijn die toch liever iedere keer andere mensen tegenkomen, andere muziek willen horen, en andere biertjes/drank willen proberen.
[..]
Je hoeft natuurlijk ook niet elke keer naar buiten of in een hok, tenzij je zo verslaafd bent dat je niet een paar uurtjes zonder kunt natuurlijk.Ik denk zelf toch dat je op een gegeven moment weer thuis zitten, weer met dezelfde vrienden, etc.... toch ook wel vervelend gaat vinden. Of wellicht jij niet, maar dat een paar van je vrienden zeggen: Nee, vanavond ga ik weer eens naar de kroeg met die-en-die. Het sociale stelsel van een kroeg kun je niet thuis nabootsen..... en qua muziek-volume ook niet.
In California zag je in 1998 iets vergelijkbaars..... in het eerste jaar bleef men ook veel vaker thuis voor een drankje. Pas in het tweede jaar kwamen mensen weer terug..... omdat de huiskamer ook maar de huiskamer is, en als je naar een kroeg gaat hoef je naderhand de troep niet op te ruimen.
Maar als dat voor jou beter werkt dan de kroeg.... het zij zo.
Dan ben ik zeker de enige uitzondering. Waarom kan ik een week zonder sigaretten en elk weekend een biertje drinken met een sigaret erbij?quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:50 schreef Elfletterig het volgende:
Iemand die het nodig vindt om triomfantelijk te gaan melden dat hij naar de kroeg gaat om daar een biertje te drinken en tegelijkertijd een peuk te roken, is verslaafd.
Oohh, dus het verlies van de kroegen en de bijgaande gezelligheid is niet erg, want we krijgen er een hele eetcultuur voor terug. Leuk vooruitzicht als we Amerika als voorbeeld nemen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 20:59 schreef maartena het volgende:
[..]
horeca =! kroegen.
Als Nederland de tendens van andere landen aanhoudt, dan gaan die extra klanten voornamelijk naar restaurants en eetcafe's. Over de gehele linie zal de horeca dan ook meer klanten krijgen, maar als je exclusief naar kroegen kijkt, dan zal het kroeg bezoek inderdaad gedaald zijn.
Altijd leuk, mensen die denken te weten wat iedereen leuk vindt.quote:Op zich ook wel prettig trouwens dat een kroeg op zaterdagavond niet meer zo stampvol zit dat je nauwelijks om je heen kunt bewegen.
En jij betaalt er net zo goed aan mee dus.quote:Op dinsdag 9 september 2008 23:10 schreef MikeyMo het volgende:
leuke grap, alleen wordt dit wel betaald door jullie zelf; belastingsgeld en een gedeelte van de inhoud van collectebussen van o.a. de kankerbestrijding en de hartstichting.
Goed bezig jongens!
Maak je maar niet druk hoor. Dat hebben ze min of meer al gedaan.quote:Op dinsdag 9 september 2008 20:00 schreef Bommenlegger het volgende:
Wanneer gaan de anti-rokers klagen dat ze niet meer door een straat met versheidende kroegen kunnen lopen, omdat er op straat volop word gerookt?
Anti-rook huiliesquote:DEN HAAG - Nog geen maand nadat het rookverbod in cafés van kracht is geworden, wordt de jacht geopend op rokers op terrassen. Antirokersclub Clean Air Nederland (CAN) begint een meldpunt waar niet-rokers hun beklag kunnen doen.
Volgens CAN-directeur Willem van den Oetelaar staan de terrassen sinds de invoering van het rookverbod blauw van de rook. ''Wij krijgen daar in toenemende mate klachten over. Het is zeker een probleem.'' De organisatie wil de omvang en de aard van de klachten in kaart brengen. Via website www.cleanairnederland.nl kunnen terrasbezoekers hun grieven spuien.
CAN wil horecabazen bewegen de overlast van rook op het terras tegen te gaan. Dat kan door bijvoorbeeld een deel van het terras af te schermen met plexiglas. Ook zouden ze rokers kunnen vragen een stukje verderop te gaan staan. Van den Oetelaar: ''Niks doen is geen optie."
Voorzitter Ton Wurtz van Stichting Rokersbelangen vindt dat CAN doorslaat. ''Die club wakkert de haat aan tussen rokers en niet-rokers, ze prediken intolerantie en vormen een gevaar voor de samenleving. Ik overweeg serieus aangifte te doen, al moet ik nog uitzoeken op welke grond dat zou kunnen. CAN houdt een heksenjacht op rokers.''
CAN pleit niet meer voor een rookverbod op het terras, zoals ze eerder deed. Daarvoor is in de politiek onvoldoende draagvlak, is gebleken tijdens de behandeling van het rookverbod in de Tweede Kamer.
Niet alleen CAN, ook het Astmafonds ziet problemen opdoemen nu rokers massaal hun toevlucht hebben gezocht tot de terrassen. De organisatie vreest dat veel horecagelegenheden alsnog ontoegankelijk blijven voor mensen met longproblemen, omdat de ingang van de etablissementen blauw staat van de rook. Voor patiënten met ernstige aandoeningen kan dat een te zware belasting zijn, aldus de voorzitter van het fonds, Michael Rutgers.
Hij voorziet vooral problemen wanneer de terrassen dit najaar grotendeels worden afgesloten: dan worden de (verwarmde) terrassen deels overkapt en blijft de rook onder de luifels hangen.
Het Astmafonds wil graag samen met de branche bekijken 'hoe voorkomen kan worden dat dit straks voor astmapatiënten een poel van ellende wordt'. In Nederland lijden 800.000 mensen aan longziekten.
Maar ik geloof niet in een niet-bestaande God.quote:Op woensdag 10 september 2008 00:25 schreef BansheeBoy het volgende:
Deze actie is een goede, hij geeft goed weer hoe deze groep in elkaar zit: niet intelligent en kinderachtig. Valt me trouwens op dat rokers kampioen zijn in drogredenen aanvoeren:"Ja, maar auto's zijn ook slecht voor je... "²
Pleonasmequote:Op woensdag 10 september 2008 01:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
een niet-bestaande God.
Gewoon een vraag, pure belangstellingquote:
Maar niet dagelijks, of wekelijks? Anders had je het wel gezegd. Eigenlijk moet je dan gewoon je bek houden, maar dit is een openbaar forum en daar mag alles. Ik ga me maar eens mengen in een discussie over hooligans en de veiligheid in stadions, ik kom daar nooit, maar what the hellquote:Vaak zat in elk geval.
Tja... niemand heeft dan ook gezegd dat er 800.000 nieuwe klanten naar kroegen zouden komen, dat maken de rokers er zelf van.quote:Op dinsdag 9 september 2008 23:39 schreef Boris_Karloff het volgende:
Oohh, dus het verlies van de kroegen en de bijgaande gezelligheid is niet erg, want we krijgen er een hele eetcultuur voor terug. Leuk vooruitzicht als we Amerika als voorbeeld nemen.
Tja.... de volgende generatie tieners die nu nog net te jong zijn voor de kroeg kennen straks niets anders meer dan een rookvrije horeca, dus dat komt uiteindelijk wel goed. Jammer voor het volk dat nu geen scheiding kan leggen tussen sigaret en kroeg.quote:Op dinsdag 9 september 2008 22:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Mijn niet-rokende sociale contacten blijven ook thuis.
Het is sowieso al een schandaal dat dit liegende clubje van mijn belastingeld gesponsord wordt.quote:Op dinsdag 9 september 2008 23:10 schreef MikeyMo het volgende:
leuke grap, alleen wordt dit wel betaald door jullie zelf; belastingsgeld en een gedeelte van de inhoud van collectebussen van o.a. de kankerbestrijding en de hartstichting.
Goed bezig jongens!
Dat dus. Misschien dat het op kosten jagen helpt om deze oplichters te ontbinden, belastingcenten wel besteed imoquote:Op woensdag 10 september 2008 02:56 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
Het is sowieso al een schandaal dat dit liegende clubje van mijn belastingeld gesponsord wordt.
Meer dan 5 miljoen per jaar gaat er in volgens hun budget van 2007. En 4 miljoen rokers die hun schouders ophalen en er nog maar eentje aansteken..... want zelf de politiek in gaan, dat is allemaal teveel moeite enzo.quote:Op woensdag 10 september 2008 02:56 schreef gebruikersnaam het volgende:
Het is sowieso al een schandaal dat dit liegende clubje van mijn belastingeld gesponsord wordt.
quote:Op woensdag 10 september 2008 02:30 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja... niemand heeft dan ook gezegd dat er 800.000 nieuwe klanten naar kroegen zouden komen, dat maken de rokers er zelf van.
ach ja, zo zie ik mijn belastinggeld naar linkse clubjes die de asielproblematiek enkel maar vergoten verdwijnen... doe je nix aanquote:Op woensdag 10 september 2008 02:56 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
Wat klopt daar precies niet aan? Stivoro heeft het gehad over 800.000 klanten in de horeca, niet specifiek kroegenquote:
Hierbij moet wel verteld worden dat de linkse partijen (SP, PvdA, Groen Links) voornamelijk voor het rookverbod zijn, en de rechtse partijen (VVD, PVV - Het standpunt van TON in deze ken ik niet) er vraagtekens bij zetten, iig bij de kroegen zonder personeel.quote:Op woensdag 10 september 2008 07:16 schreef MikeyMo het volgende:
ach ja, zo zie ik mijn belastinggeld naar linkse clubjes die de asielproblematiek enkel maar vergoten verdwijnen... doe je nix aan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |