abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 september 2008 @ 15:15:07 #51
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61500001
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 14:55 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Tabaksaccijns brengt amper een derde op van wat benzineaccijnzen opbrengen, dus het lijkt me erg stug dat de prijs daardoor meer dan zes keer zo hoog wordt.

Ik kom regelmatig in kroegen, ja. Jammer hè? Kun je me niet langer als wereldvreemde azijnpisser afschilderen. Dat mijn mening zo irritant is voor jou, zegt veel over je aanpassingsvermogen.
Rokers zijn goedkoper, ook zonder tabaksaccijns. Daar kan je vast wel een onderzoekje over vinden als je je best doet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_61500128
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 12:39 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ja in de zomer, dat is zometeen afgelopen. Hoewel echt strenge winter zijn er natuurlijk niet meer.

Ach "de roker" is net een verwend kleutertje, tijd dat ze eens volwassen worden.
niet rokers zijn juist altijd degene die zeiken, en dan ook nog op een zielige manier zoals achter je gaan staan hoesten ofzo, dat is pas kinderachtig als je er zo een last van moet je dat gewoon zeggen en niet zielig gaan hoesten.
pi_61500453
Nou woehoe, fight the power enzo.. Rara en de IRA zijn er niks bij...
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_61500825
Hoop rook topics ineens.

Ik stel voor dat een kwart van alle kroegen een rookkroeg wordt en driekwart blijft rookvrij.

En dan gaan we kijken welke de meeste omzet draaien.
pi_61501737
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 15:45 schreef Vodkadruppel het volgende:
Hoop rook topics ineens.

Ik stel voor dat een kwart van alle kroegen een rookkroeg wordt en driekwart blijft rookvrij.

En dan gaan we kijken welke de meeste omzet draaien.
Ik denk dat iedereen wel weet welke kroegen de meeste omzet gaan draaien, en daarom zullen ze dit nooit doen.
pi_61502689
Geniale manier van protest van de rokers. Ben gestopt met roken, anders had ik ook pakjes opgestuurd.
  dinsdag 9 september 2008 @ 16:58:51 #57
28033 Pek
je moet wat
pi_61502832
Een stoeptegel is duurder
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_61503175
Kinderachtige aktie. Maarja, dat was te verwachten van mensen die bewust veel geld over de balk smijten en hun gezondheid in gevaar brengen door een vieze gewoonte waar ze andere mensen ook nog mee tot last zijn.

En dat laatste is wat mij betreft genoeg reden om roken in kroegen te verbieden. Prima dat je een gore gewoonte hebt, maar val mij er niet mee lastig, en doe het buiten. Wel zo sociaal.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_61503297
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 17:11 schreef Dutch_Courage het volgende:
Kinderachtige aktie. Maarja, dat was te verwachten van mensen die bewust veel geld over de balk smijten en hun gezondheid in gevaar brengen door een vieze gewoonte waar ze andere mensen ook nog mee tot last zijn.

En dat laatste is wat mij betreft genoeg reden om roken in kroegen te verbieden. Prima dat je een gore gewoonte hebt, maar val mij er niet mee lastig, en doe het buiten. Wel zo sociaal.
Weer zo'n jankbal.
  dinsdag 9 september 2008 @ 17:17:54 #60
28033 Pek
je moet wat
pi_61503331
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 17:11 schreef Dutch_Courage het volgende:
En hoe vaak kom jij in een kroeg per jaar?
  dinsdag 9 september 2008 @ 18:12:25 #61
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_61504615
quote:
Het heeft de organisatie tot nu toe enkele honderden euro's gekost.
Whahahaha!..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_61504694
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 18:12 schreef Tism het volgende:

[..]

Whahahaha!..
Ik hoop dat het de komende tijd in de duizenden euro's gaat lopen.
  dinsdag 9 september 2008 @ 18:21:45 #63
28033 Pek
je moet wat
pi_61504854
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 18:15 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Ik hoop dat het de komende tijd in de duizenden euro's gaat lopen.
Chips, moeten ze allemaal hun Mercedes inleveren
  dinsdag 9 september 2008 @ 18:33:51 #64
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_61505139
Toffe actie natuurlijk.

En de elfletterige azijnvreters maar klagen over dit staaltje humorvol protest.
Men had ook Trudy Prins kunnen doodschieten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 9 september 2008 @ 18:37:47 #65
28033 Pek
je moet wat
pi_61505224
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 18:33 schreef Ringo het volgende:
Men had ook Trudy Prins kunnen doodschieten.
Die is al een tijdje geleden tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend afgeserveerd
pi_61506008
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 17:17 schreef Pek het volgende:

[..]

En hoe vaak kom jij in een kroeg per jaar?
Waarom is dat belangrijk?

Vaak zat in elk geval.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  dinsdag 9 september 2008 @ 19:13:26 #67
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_61506116
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 16:20 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen wel weet welke kroegen de meeste omzet gaan draaien, en daarom zullen ze dit nooit doen.
Lijkt me wel logisch. Zoals ik ook al in een ander topic opmerkte:

Stel je hebt een straat met 10 kroegen die ongeveer even gezellig zijn. En 1000 mensen die uitgaan op die straat. Dan heb je ongeveer een evenredige verdeling van 100 mensen per kroeg als alle kroegen een rookverbod hebben.

Als in die straat 1 kroeg het rookverbod opheft, en zo'n 30% van de mensen die uitgaan rookt, dan zitten in die kroeg opeens zo'n 300 mensen zeker (immers, rokers roken liever dan niet , om nog maar niet te praten over de niet-rokers die het niet interesseert welke kroeg maar liever met hun rokende vrienden uitgaan) en draait deze opeens een lekkere omzet. De andere kroegen houden dan nog maar zo'n 77 man over van de 100 die ze eerst hadden.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_61506268
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 19:13 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Lijkt me wel logisch. Zoals ik ook al in een ander topic opmerkte:

Stel je hebt een straat met 10 kroegen die ongeveer even gezellig zijn. En 1000 mensen die uitgaan op die straat. Dan heb je ongeveer een evenredige verdeling van 100 mensen per kroeg als alle kroegen een rookverbod hebben.

Als in die straat 1 kroeg het rookverbod opheft, en zo'n 30% van de mensen die uitgaan rookt, dan zitten in die kroeg opeens zo'n 300 mensen zeker (immers, rokers roken liever dan niet , om nog maar niet te praten over de niet-rokers die het niet interesseert welke kroeg maar liever met hun rokende vrienden uitgaan) en draait deze opeens een lekkere omzet. De andere kroegen houden dan nog maar zo'n 77 man over van de 100 die ze eerst hadden.
Klopt niet, volgens stivoro zitten er bijna een miljoen mensen thuis die smachten naar rookvrije horeca. Die zouden het verschil makkelijk moeten compenseren.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 9 september 2008 @ 19:29:14 #69
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_61506534
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 19:19 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Klopt niet, volgens stivoro zitten er bijna een miljoen mensen thuis die smachten naar rookvrije horeca. Die zouden het verschil makkelijk moeten compenseren.
Je doelt waarschijnlijk op http://www.zorgkrant.nl/read.html?id=6445? Ik kende dat onderzoek nog niet. Maar ik denk inderdaad dat na verloop van tijd (reken op minstens een jaar) de kroegen weer gewoon op oud niveau zitten of zelfs meer klandizie kunnen verwachten. Dit zie je ook in andere landen die al een aantal jaar een rookverbod hebben ingesteld immers.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_61506840
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 19:29 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Je doelt waarschijnlijk op http://www.zorgkrant.nl/read.html?id=6445? Ik kende dat onderzoek nog niet. Maar ik denk inderdaad dat na verloop van tijd (reken op minstens een jaar) de kroegen weer gewoon op oud niveau zitten of zelfs meer klandizie kunnen verwachten. Dit zie je ook in andere landen die al een aantal jaar een rookverbod hebben ingesteld immers.
In Engeland schijnt er nog geen zicht op verbetering te zijn. In Duitsland hebben ze het beleid voor een deel terug gedraaid. In Ierland is de omzet ook sterk terug gelopen. In België hebben ze ook allerlei uitzonderingen.
Nee gaat lekker in de landen om ons heen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_61507450
Wanneer gaan de anti-rokers klagen dat ze niet meer door een straat met versheidende kroegen kunnen lopen, omdat er op straat volop word gerookt?
  dinsdag 9 september 2008 @ 20:55:55 #72
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61509198
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 10:41 schreef Jordy-B het volgende:
Bakstenen zijn veel duurder voor stivoro.
STIVORO ontvangt haar inkomsten van de staat, en dus de belastingkist die ook de rokers vullen. 1/5e komt direct van het budget van VWS, 4/5e komt van middels andere subsidies uit de staatskas.

Het enige wat je er mee bereikt is dat de Rijksbegroting Fiscaal Jaar 2008 ergens een paar duizend euro optelt bij de kosten van STIVORO. En als ze uiteindelijk ergens tekort komen, is het niet ondenkbaar dat ze als eerste de nog overgebleven rokers weer wat extra gaan belasten.....

Dus ga vooral door, dan worden de sigaretten weet wat sneller duurder.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 9 september 2008 @ 20:59:30 #73
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61509318
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 19:19 schreef Boris_Karloff het volgende:
horeca =! kroegen.

Als Nederland de tendens van andere landen aanhoudt, dan gaan die extra klanten voornamelijk naar restaurants en eetcafe's. Over de gehele linie zal de horeca dan ook meer klanten krijgen, maar als je exclusief naar kroegen kijkt, dan zal het kroeg bezoek inderdaad gedaald zijn.

Op zich ook wel prettig trouwens dat een kroeg op zaterdagavond niet meer zo stampvol zit dat je nauwelijks om je heen kunt bewegen.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 9 september 2008 @ 21:05:56 #74
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61509497
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 16:58 schreef Pek het volgende:
Een stoeptegel is duurder
Kost ons allemaal meer belasting inderdaad.
-
  dinsdag 9 september 2008 @ 21:29:57 #75
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61510095
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 20:59 schreef maartena het volgende:

Op zich ook wel prettig trouwens dat een kroeg op zaterdagavond niet meer zo stampvol zit dat je nauwelijks om je heen kunt bewegen.
Wat boeit jouw dat? Je komt er toch nooit.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')