Rokers zijn goedkoper, ook zonder tabaksaccijns. Daar kan je vast wel een onderzoekje over vinden als je je best doet.quote:Op dinsdag 9 september 2008 14:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Tabaksaccijns brengt amper een derde op van wat benzineaccijnzen opbrengen, dus het lijkt me erg stug dat de prijs daardoor meer dan zes keer zo hoog wordt.![]()
Ik kom regelmatig in kroegen, ja. Jammer hè? Kun je me niet langer als wereldvreemde azijnpisser afschilderen. Dat mijn mening zo irritant is voor jou, zegt veel over je aanpassingsvermogen.
quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:39 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ja in de zomer, dat is zometeen afgelopen. Hoewel echt strenge winter zijn er natuurlijk niet meer.
Ach "de roker" is net een verwend kleutertje, tijd dat ze eens volwassen worden.
Ik denk dat iedereen wel weet welke kroegen de meeste omzet gaan draaien, en daarom zullen ze dit nooit doen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:45 schreef Vodkadruppel het volgende:
Hoop rook topics ineens.
Ik stel voor dat een kwart van alle kroegen een rookkroeg wordt en driekwart blijft rookvrij.
En dan gaan we kijken welke de meeste omzet draaien.
Weer zo'n jankbal.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:11 schreef Dutch_Courage het volgende:
Kinderachtige aktie. Maarja, dat was te verwachten van mensen die bewust veel geld over de balk smijten en hun gezondheid in gevaar brengen door een vieze gewoonte waar ze andere mensen ook nog mee tot last zijn.
En dat laatste is wat mij betreft genoeg reden om roken in kroegen te verbieden. Prima dat je een gore gewoonte hebt, maar val mij er niet mee lastig, en doe het buiten. Wel zo sociaal.
En hoe vaak kom jij in een kroeg per jaar?quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:11 schreef Dutch_Courage het volgende:
En dat laatste is wat mij betreft genoeg reden om roken in kroegen te verbieden. Prima dat je een gore gewoonte hebt, maar val mij er niet mee lastig, en doe het buiten. Wel zo sociaal.
Whahahaha!..quote:Het heeft de organisatie tot nu toe enkele honderden euro's gekost.
Chips, moeten ze allemaal hun Mercedes inleverenquote:Op dinsdag 9 september 2008 18:15 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Ik hoop dat het de komende tijd in de duizenden euro's gaat lopen.
Die is al een tijdje geleden tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend afgeserveerdquote:Op dinsdag 9 september 2008 18:33 schreef Ringo het volgende:
Men had ook Trudy Prins kunnen doodschieten.
Waarom is dat belangrijk?quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:17 schreef Pek het volgende:
[..]
En hoe vaak kom jij in een kroeg per jaar?
Lijkt me wel logisch. Zoals ik ook al in een ander topic opmerkte:quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:20 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen wel weet welke kroegen de meeste omzet gaan draaien, en daarom zullen ze dit nooit doen.
Klopt niet, volgens stivoro zitten er bijna een miljoen mensen thuis die smachten naar rookvrije horeca. Die zouden het verschil makkelijk moeten compenseren.quote:Op dinsdag 9 september 2008 19:13 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Lijkt me wel logisch. Zoals ik ook al in een ander topic opmerkte:
Stel je hebt een straat met 10 kroegen die ongeveer even gezellig zijn. En 1000 mensen die uitgaan op die straat. Dan heb je ongeveer een evenredige verdeling van 100 mensen per kroeg als alle kroegen een rookverbod hebben.
Als in die straat 1 kroeg het rookverbod opheft, en zo'n 30% van de mensen die uitgaan rookt, dan zitten in die kroeg opeens zo'n 300 mensen zeker (immers, rokers roken liever dan niet, om nog maar niet te praten over de niet-rokers die het niet interesseert welke kroeg maar liever met hun rokende vrienden uitgaan) en draait deze opeens een lekkere omzet. De andere kroegen houden dan nog maar zo'n 77 man over van de 100 die ze eerst hadden.
Je doelt waarschijnlijk op http://www.zorgkrant.nl/read.html?id=6445? Ik kende dat onderzoek nog niet. Maar ik denk inderdaad dat na verloop van tijd (reken op minstens een jaar) de kroegen weer gewoon op oud niveau zitten of zelfs meer klandizie kunnen verwachten. Dit zie je ook in andere landen die al een aantal jaar een rookverbod hebben ingesteld immers.quote:Op dinsdag 9 september 2008 19:19 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Klopt niet, volgens stivoro zitten er bijna een miljoen mensen thuis die smachten naar rookvrije horeca. Die zouden het verschil makkelijk moeten compenseren.
In Engeland schijnt er nog geen zicht op verbetering te zijn. In Duitsland hebben ze het beleid voor een deel terug gedraaid. In Ierland is de omzet ook sterk terug gelopen. In België hebben ze ook allerlei uitzonderingen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 19:29 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Je doelt waarschijnlijk op http://www.zorgkrant.nl/read.html?id=6445? Ik kende dat onderzoek nog niet. Maar ik denk inderdaad dat na verloop van tijd (reken op minstens een jaar) de kroegen weer gewoon op oud niveau zitten of zelfs meer klandizie kunnen verwachten. Dit zie je ook in andere landen die al een aantal jaar een rookverbod hebben ingesteld immers.
STIVORO ontvangt haar inkomsten van de staat, en dus de belastingkist die ook de rokers vullen. 1/5e komt direct van het budget van VWS, 4/5e komt van middels andere subsidies uit de staatskas.quote:Op dinsdag 9 september 2008 10:41 schreef Jordy-B het volgende:
Bakstenen zijn veel duurder voor stivoro.
horeca =! kroegen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 19:19 schreef Boris_Karloff het volgende:
Klopt niet, volgens stivoro zitten er bijna een miljoen mensen thuis die smachten naar rookvrije horeca. Die zouden het verschil makkelijk moeten compenseren.
Kost ons allemaal meer belasting inderdaad.quote:
Wat boeit jouw dat? Je komt er toch nooit.quote:Op dinsdag 9 september 2008 20:59 schreef maartena het volgende:
Op zich ook wel prettig trouwens dat een kroeg op zaterdagavond niet meer zo stampvol zit dat je nauwelijks om je heen kunt bewegen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |