Het was dan ook sarcastisch bedoeld (1 woord obesitas)quote:Op woensdag 10 september 2008 07:54 schreef maartena het volgende:
[..]
Wat klopt daar precies niet aan? Stivoro heeft het gehad over 800.000 klanten in de horeca, niet specifiek kroegen
quote:Op dinsdag 9 september 2008 23:39 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Oohh, dus het verlies van de kroegen en de bijgaande gezelligheid is niet erg, want we krijgen er een hele eetcultuur voor terug. Leuk vooruitzicht als we Amerika als voorbeeld nemen.
Maar jij bent dan ook van adel en verheven boven de proleten der maatschappij. Chapeau kerel.quote:Op woensdag 10 september 2008 14:56 schreef MikeyMo het volgende:
ach ja, als de partij van de betutteling een antwoordnummer heeft ga ik daar ook niets naar toe sturen. Beetje beneden mijn stand zeg maar
Geef je hier mee aan dat de rokers de proleten der maatschappij zijn?quote:Op woensdag 10 september 2008 18:26 schreef _Qmars_ het volgende:
Maar jij bent dan ook van adel en verheven boven de proleten der maatschappij. Chapeau kerel.
quote:Op woensdag 10 september 2008 19:15 schreef Wisheh het volgende:
Mischien is een adres wel makkelijk hier waar je ze naar toe kan sturen? Scheelt weer wat google gedoe
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.....nachtrijder...Nachtzwelgje!
Het adres stond gisteren op trouw.nl, maar is idd inmiddels verwijderd.....omdat het mensen op ideeën brengt......quote:Op woensdag 10 september 2008 19:26 schreef Jordy-B het volgende:
Het was misschien niet de meest slimme zet om hiermee naar de media te stappen.
quote:Op woensdag 10 september 2008 19:17 schreef Tism het volgende:
[..]Mooi heb hier nog stuk of 25 pakjes liggen (weet het ik moet wat vaker opruimen) en een laserprinter met enveloppe invoerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Beetje laat, maar toch een reactie omdat dit echt te kansloos is.quote:Op woensdag 10 september 2008 02:04 schreef Pek het volgende:
[..]
Gewoon een vraag, pure belangstelling![]()
Er is namelijk gebleken dat de grootste zeikerds zelden of nooit omzet genereren in de horeca.
[..]
Maar niet dagelijks, of wekelijks? Anders had je het wel gezegd. Eigenlijk moet je dan gewoon je bek houden, maar dit is een openbaar forum en daar mag alles. Ik ga me maar eens mengen in een discussie over hooligans en de veiligheid in stadions, ik kom daar nooit, maar what the hell
M'n argumenten deugen niet, dus ga ik maar scheldenquote:
Gelukkig zit jouw betoog inhoudelijk wél zéér sterk in elkaar. Chapeau!quote:Op maandag 15 september 2008 20:15 schreef Pek het volgende:
[..]
M'n argumenten deugen niet, dus ga ik maar schelden![]()
[X] ongeschikt
Die club is uitermate slecht voor de gezondheid van heel veel mensen, dus gezien de huidige tendens in wetgeving kan het nooit lang duren tot Stivoro verboden is.quote:Op dinsdag 16 september 2008 07:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik stel voor dat we Stivoro opheffen.
quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:32 schreef MikeyMo het volgende:
ik blijf het apart vinden, ze hebben nooit iemand hier persoonlijk wat gedaan. Ze maken enkel gebruik van de wettelijke mogelijkheden. Het is niet zo dat zij verantwoordlijk zijn voor het rookverbod in de horeca. Je kan het ze hoogstens kwalijk nemen dat ze gepleit hebben voor dit verbod. Maar ja, zo pleit meneer Ton Wurtz tegen die verbod op precies dezelfde manier als Stivoro. Maar om hem daar nou voor bakstenen met foto's van rokerslongen op te sturen...
Dat doen de mensen die dit doen toch ook? Gebruik maken van de wettelijke mogelijkheden. Of is het onwettig om iets naar een antwoordnummer te sturen?quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:32 schreef MikeyMo het volgende:
ik blijf het apart vinden, ze hebben nooit iemand hier persoonlijk wat gedaan. Ze maken enkel gebruik van de wettelijke mogelijkheden.
Zeg je daar nou dat uitlaatgassen wel kankerverwekkend zijn, en sigarettenrook niet?quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:05 schreef wiggyboy het volgende:
een kanker verwekkende rally Parijs-Dakar
ze jagen jou toch ook niet op kosten?quote:Op dinsdag 16 september 2008 22:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat doen de mensen die dit doen toch ook? Gebruik maken van de wettelijke mogelijkheden. Of is het onwettig om iets naar een antwoordnummer te sturen?
mij wel met al die subsidie die ze ontvangen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 22:23 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ze jagen jou toch ook niet op kosten?
Geen accijnsverhoging in de begroting dit jaar, Balkie vind blijkbaar dat we al genoeg gestraft zijnquote:Op dinsdag 16 september 2008 01:09 schreef maartena het volgende:
Ik stel voor dat we de sigaretten 1 euro duurder maken
Stivoro wordt betaald uit tabaksaccijnsen, Einstein.quote:Op dinsdag 16 september 2008 22:23 schreef MikeyMo het volgende:
True, maar het is mooier om te denken dat de accijnzen naar beneden zouden kunnen als Stivoro iedereen een plezier zou doen en in een wolk rook op zou gaan.quote:Op woensdag 17 september 2008 13:39 schreef MikeyMo het volgende:
voor die accijnzen moet je bij de regering zijn, wat ze er daarna mee doen is niet de schuld van de ontvanger
Animal Cops ofzo ja.quote:Op woensdag 17 september 2008 13:55 schreef MikeyMo het volgende:
ach ja, dan vinden ze vast wel weer iets anders om het geld in te douwen, wellicht nog iets nuttelozer dan Stivoro
Ludiek, maar laat je niet zo kennen.. pffquote:Op woensdag 17 september 2008 13:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Stivoro wordt betaald uit tabaksaccijnsen, Einstein.
Nee, ik ga geen lege pakjes sturen naar mensen met huursubsidie.quote:Op woensdag 17 september 2008 13:59 schreef Cheiron het volgende:
Ludiek, maar laat je niet zo kennen.. pff
Wat is kinderachtiger? Deze actie, of de manier waarop jij over mensen die roken praat? Die rokertjes brengen wel miljoenen belasting binnen, waar jou studiefinanciering van betaald kan worden. Kinderachtig om die dan toch aan te pakken, misschien zou je die dan moeten weigeren? Is allemaal bloedgeld, man..quote:Op dinsdag 9 september 2008 10:43 schreef Gia het volgende:
Tja, wat elfletterig zegt: Antwoordnummer afschaffen. Was ook mijn eerste gedachte.
Kun je zien hoe kinderachtig die rokertjes zijn.
Of Stivoro. Ik zie sowieso niet waarom de overheid subsidie zou moeten verstrekken aan clubjes die het doel hebben de bevolking te misleiden en voor te liegen teneinde de zorgkosten ernstig te verhogen. Ik zie al helemaal niet waarom die subsidie omhoog zou moeten wanneer dat clubje zich ook nog eens incapabel toont om het geld goed te beheren.quote:Op dinsdag 16 september 2008 01:09 schreef maartena het volgende:
Mjah, hoe je het ook went of keert.... deze actie word betaald uit JOUW zakken. Naast de accijns voor dat pakje, betaal je ook nog eens voor de kosten van Stivoro omdat deze gesubsidieerd wordt van jouw belastingcentjes.....
Uiteindelijk is het de belastingbetaler die de klos is.
Nee hoor, het 60.000 euro op een mensenleven, aan zorgkosten. Dus dan hebben we het nog niet eens over pensioen en AOW en andere maatschappelijke kosten.quote:Op woensdag 17 september 2008 14:20 schreef MikeyMo het volgende:
ach ja, ze kosten ook weer veel met al die rookgerelateerde ziekten, heft elkaar weer netjes op
Eh, dat was niet je argument om iets goed te keuren. Jouw argument was dat die Stivoro mensen hun wettelijke mogelijkheden gebruikte. Dan doen de mensen die aan deze actie meedoen ook.quote:Op dinsdag 16 september 2008 22:23 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
En nooit geen benzine meer kopen, geen voedsel meer kopen, geen loon meer ontvangen, geen bier meer drinken..quote:Op woensdag 17 september 2008 14:26 schreef MikeyMo het volgende:
je heoft je natuurlijk niet als een melkkoe te laten gebruiken... gewoon niet meer die zooi kopen
Jawel, ik ben wettelijk verplicht om mij binnen het Nederlandse stelsel tegen ziektekosten te verzekeren. Dat betekent dat ik uitgemolken wordt voor al die Nederlanders die zo hun best hebben gedaan om de vetste jaren voor de farmaceutische industrie te halen.quote:Op woensdag 17 september 2008 14:26 schreef MikeyMo het volgende:
je heoft je natuurlijk niet als een melkkoe te laten gebruiken... gewoon niet meer die zooi kopen
Je bent echter niet wettelijk verplicht in Nederland te wonen.quote:Op woensdag 17 september 2008 15:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Jawel, ik ben wettelijk verplicht om mij binnen het Nederlandse stelsel tegen ziektekosten te verzekeren. Dat betekent dat ik uitgemolken wordt voor al die Nederlanders die zo hun best hebben gedaan om de vetste jaren voor de farmaceutische industrie te halen.
Ik behoor niet tot die groep bevoorrechte Nederlanders met een dubbel paspoort, dus ik kan niet zomaar elders gaan wonen.quote:Op woensdag 17 september 2008 16:27 schreef maartena het volgende:
Je bent echter niet wettelijk verplicht in Nederland te wonen.
Ik heb geen moeite met belasting betalen. Ik zie alleen niet waarom dat besteed moet worden aan een clubje dat zich ten doel stelt om met leugens en bedrog de zorgkosten omhoog te krijgen. Kunnen onze vrienden van de farmaceutische industrie zo'n leugenaarsbende niet financieren? Het is hun handel, waarom moet de overheid dan voor de kosten van de misleidende reclame opdraaien.quote:En verder: Je hebt het niet voor het kiezen, en in elk land betaal je wel voor iets waar je het niet mee eens bent. Jouw belastingcenten gaan namelijk net zo goed naar de militairen in Afghanistan, als naar de HSL en de Betuwelijn, maar ook naar de uitkeringen van een werkloze Marokkaan, de methadonbus bij voormalig Perron 0 in Rotterdam, het schoonmaken van straten, en televisieprogramma's van omroepen die jij helemaal niet wil zien. En toevallig wordt ook Stivoro voor een enorm deel gefinancierd door de staat.
En tja.... je kunt helaas niet "selectief" belasting betalen, want dan blijft er geen cent over voor WAO-uitkeringen.
Je kunt met een Nederlands paspoort in 25 EU landen terecht zonder al te veel moeite.quote:Op woensdag 17 september 2008 16:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik behoor niet tot die groep bevoorrechte Nederlanders met een dubbel paspoort, dus ik kan niet zomaar elders gaan wonen.
Wat jij ziet als leugens en bedrog, zien de regeringen van meer dan 60 landen die een vorm van rookverbod hebben ingevoerd, honderden universiteiten en onderzoeksinstituten als waarheid. De WHO, VN, en heel wat andere organen en organisaties trouwens ook.quote:Ik zie alleen niet waarom dat besteed moet worden aan een clubje dat zich ten doel stelt om met leugens en bedrog de zorgkosten omhoog te krijgen.
Dat zijn twee verschillende dingen. Enerzijds hebben we regeringen en NGO's die wetenschappelijke onderzoeken met opzet verkeerd duiden en manipulatief met informatie omgaan. Anderzijds hebben we een organisatie als Stivoro die gewoon van alles en nog wat bij mekaar liegt als hen dat zo uitkomt. Daar zit nog wel verschil tussen, zij het slechts gradueel.quote:Op woensdag 17 september 2008 18:23 schreef maartena het volgende:
Wat jij ziet als leugens en bedrog, zien de regeringen van meer dan 60 landen die een vorm van rookverbod hebben ingevoerd, honderden universiteiten en onderzoeksinstituten als waarheid. De WHO, VN, en heel wat andere organen en organisaties trouwens ook.
Ze doen hun uiterste best om mensen van het roken af te krijgen, en dat gaat geld kosten.quote:Overigens heeft Stivoro NIET het doel de zorgkosten omhoog te krijgen. Dat doen de verzekeringsmaatschappijen geheel op hun eigen houtje.
Nee, hoor. Rokers worden namelijk gemiddeld minder oud. Die missen de mooiste jaren, dat gekwijl terwijl je je niet meer kan herinneren wanneer voor het laatst je kont is afgeveegd door een onderbetaalde verpleegkundige. Mooi voor de industrie wel te verstaan. Het zijn immers de 70 en 80 plussers die de omzetten draaien met hun pillendoosjes en kunstheupen, van die 3000 per jaar kun je wel twee volle rokerskroegen een jaar lang voor elk wissewasje naar de dokter sturen.quote:Rokers zijn qua pensioen een stuk goedkoper, want ze leven niet zo lang..... maar qua gezondheidskosten een stuk duurder. Eigenlijk zouden rokers gewoon per definitie 50% meer moeten betalen, en ex-rokers de eerste 10 jaar 25% meer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |