quote:Op donderdag 4 september 2008 10:11 schreef owlet het volgende:
Ik moet een nieuwe fiets. Liever gister dan vandaag want alles bussen is ook zo lastig en mijn oude fiets is zó op dat repareren meer kost dan een nieuwe kopen![]()
Het gaat dus (waarschijnlijk) een middenklasser moederfiets worden. Ik zit te denken aan een puch elegance (zo'n vreselijke roze) of een HEMA moederfiets (maar die zijn er nu niet geloof ik). Er is nog wel goedkoper te vinden maar het feit dat er dan keurig níet vermeld wordt wat de specificaties zijn is genoeg om fietsfreakechtgenoot te laten steigeren![]()
Iemand ervaring met die puch (appelsap geloof ik?) of met de HEMA fiets (MOONAH!!!!)? Bevallen ze na een tijdje nog steeds of kom je puntjes tegen die blijven irriteren?
Oei, helemaal niet gezien.quote:Op vrijdag 5 september 2008 18:07 schreef owlet het volgende:
En kan je het stoeltje makkelijk over zetten of moet je elke keer schroeven o.i.d.?
Waarschijnlijk is voor zowel M.'s fiets als de mijne een ATB beugel nodig, al was het alleen maar omdat het stoeltje dan bij mij wat verder naar achter zit en ik niet met mijn weelderige achterwerk bij Ronja op schoot zit
er zijn fietstassen met uitsparing voor de 'pootjes' van de stoeltjes.quote:Op maandag 9 maart 2009 19:38 schreef MamsX het volgende:
Helllllp ik zie door de bomen het bos niet meer..
Ik wil op mijn fiets :Een voor of achterzitje (TIPS??) mijn quinny zapp mee kunnen nemen.. en niet meer uitgeven dan 900 euro ongeveer.
zijn er ook zitjes die je achterop kan doen en ook nog fietstassen?
Nog niet, maar hij is besteld! Ingeruild tegen een overschot aan vakantiedagen. Las dat ie door de fietserbond is uitgekozen tot de beste moederfiets.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 08:42 schreef Popples het volgende:
even een schop omhoog.
iemand ervaring met de gazelle bloom?
ik kan hem morgen ophalenquote:Op dinsdag 17 maart 2009 19:05 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Nog niet, maar hij is besteld! Ingeruild tegen een overschot aan vakantiedagen. Las dat ie door de fietserbond is uitgekozen tot de beste moederfiets.
Leuk! Vertel je even hoe ie bevalt?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 19:10 schreef Popples het volgende:
[..]
ik kan hem morgen ophalenik heb zo een zin om te fietsen
We worden idd steeds veeleisender. Komt denk ik vooral omdat de technologie blijft verbeteren. Ws hadden ze zich honderd jaar geleden hetzelfde afgevraagd over jouw omafiets mer Bobike.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 19:14 schreef Fannie het volgende:
Ik had vroegah gewoon een ouwe oma fiets met een Bobike zitje achterop en een rekje waar je de McClaren buggy aan kon hangen...En dat fietste prima
![]()
Wat ik me nou afvraag.... is er nu een teveel aan keus wat betreft al dat spul, is het nu allemaal beter, namen we vroeger met minder genoegen.....?
Niet aanvallend bedoeld hoor, maar ik vraag het me gewoon af
voor mij is het meer dat ik goed rechtop kan zitten en dat kon ik. ik heb een whiplash en ben al gebonden aan huis door de pijn. maar als ik een goede dag heb wil ik gewoon graag iets doen. en fietsen met mijn meiden is een droom(hihi klinkt dramatisch he maar is niet zo hoor). maar wij wonen heel erg achteraf dus is een goede fiets voor als de auto kapot is geen luxe.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 19:14 schreef Fannie het volgende:
Ik had vroegah gewoon een ouwe oma fiets met een Bobike zitje achterop en een rekje waar je de McClaren buggy aan kon hangen...En dat fietste prima
![]()
Wat ik me nou afvraag.... is er nu een teveel aan keus wat betreft al dat spul, is het nu allemaal beter, namen we vroeger met minder genoegen.....?
Niet aanvallend bedoeld hoor, maar ik vraag het me gewoon af
Ja, die heb ik! Ik heb hem nu ongeveer een jaar, en sinds kort zit het voorzitje erop. Het is een hele fijne fiets, alleen merk ik nu wel dat hij beter stuurt met wat gewicht aan het stuur. Maar echte minpunten ben ik nog niet tegengekomen!quote:Op dinsdag 17 maart 2009 08:42 schreef Popples het volgende:
even een schop omhoog.
iemand ervaring met de gazelle bloom?
dan gelijk maar eens vanmiddag kijken. anders naar de stoffenhal en daar wat leuks halen en meteen erop naaien.quote:Op woensdag 18 maart 2009 07:43 schreef E.T. het volgende:
volgens mij is alles los te koop bij de fietsenhandel(ik kreeg tenminste foldertjes van wat lokale fietsenboeren waar het in stond)
(merk is Basil, groot fietstassenmerk)
ik ben 1.67/1.65 en heb een 49cm frame maat.quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:46 schreef MamsX het volgende:
Bij fietsenwinkel.nl hebben ze die basil producten ook.
nu mijn aller aller allerlaatste fiets vraag.![]()
Welk framemaat hebben jullie van de bloom?? en hoe lang zijn jullie.
Ik ben 169 en ik twijfel, tussen 53 of 57
quote:Met de Bike-a-way, een warme waterafstotende zak met poncho, horen koude verkleumde kinderbeentjes en verregende kinderen tot het verleden!De Bike-a-way past om de fietsstoeltjes en is makkelijk te bevestigen. Met de Bike-a-way in het fietsstoeltje kunnen de veiligheidsriemen van het fietsstoeltje normaal worden vastgemaakt. De Bike-a-way heeft een waterafstotende buitenkant, een gevoerde binnenkant én extra een aan de achterzijde opgerolde poncho voor regen- of sneeuwbuien. Met de Bike-a-way in het fietsstoeltje kunnen de kinderen makkelijk in- en uit het fietsstoeltje worden gehaald. De Bike-a-way is makkelijk van de fietsstoel te halen. Of rol de poncho over de Bike-a-way om te voorkomen dat deze bij regen van binnen nat wordt.
Ruben zit bij Bert al tijden in het achterstoeltjequote:Op dinsdag 12 januari 2010 08:06 schreef E.T. het volgende:
Het bovenste zitje lijkt erg weinig zijwaarts steun te bieden en erg dicht op je eigen rug(en kont) te zitten. Als ze wat verder naar achter zitten (met een Bobike met extra beugel) kunnen ze meer zien en rondkijken en zien ze niet alleen maar mijn brede rug
Ga je Lilah echt al in een achterzitje stoppen? Ik heb het voorzitje nu zo laag mogelijk op m'n stuurpin gezet en dan kan Tijn evt. nog voorop zitten (die is iets te zwaar eigenlijk voor het stoeltje, maar heel soms doe ik 'm nog wel eens voorin als ik ff snel naar school moet als NIenke nog ligt te slapen)
Ik heb een Batavus Torino met extra hoog frame en daar gaat prima een zitje op. Persoonlijk vind ik elke fiets in bezit van een moeder een mamafietsquote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:38 schreef mefke79 het volgende:
Iemand toevallig ervaring met een gewone gazelle orange fiets met voorzitje. Past dat? Heb vorig jaar net voor de positieve test een nieuwe fiets gekocht, daar door bekkenproblemen nauwelijks op gefietst en ik zou het zo zonde vinden om em meteen weer in te ruilen op een mamafiets.
En vraag 2: zijn er hier ook lange mama's (> 1.80 cm) met een mamafiets? Ik vind ze zo klein lijken....
Maar die bovenste heeft wel een mooi systeem wat ervoor zorgt dat er geen voetjes tussen bewegende delen komen. Dat ziet er wel heel veilig uit. Misschien moet ik ze maar even "echt" gaan bekijken.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 08:06 schreef E.T. het volgende:
Het bovenste zitje lijkt erg weinig zijwaarts steun te bieden en erg dicht op je eigen rug(en kont) te zitten. Als ze wat verder naar achter zitten (met een Bobike met extra beugel) kunnen ze meer zien en rondkijken en zien ze niet alleen maar mijn brede rug
Ga je Lilah echt al in een achterzitje stoppen? Ik heb het voorzitje nu zo laag mogelijk op m'n stuurpin gezet en dan kan Tijn evt. nog voorop zitten (die is iets te zwaar eigenlijk voor het stoeltje, maar heel soms doe ik 'm nog wel eens voorin als ik ff snel naar school moet als NIenke nog ligt te slapen)
Ik heb een Sparta en die kon ik toen in drie verschillende hoogtes krijgen. Ik heb de kleinste genomen en ik ben 1,71 mquote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:38 schreef mefke79 het volgende:
En vraag 2: zijn er hier ook lange mama's (> 1.80 cm) met een mamafiets? Ik vind ze zo klein lijken....
Om op je eerste vraag in te gaan, (nog) geen ervaring, maar ik lees mee want ik heb m ook!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:38 schreef mefke79 het volgende:
Iemand toevallig ervaring met een gewone gazelle orange fiets met voorzitje. Past dat? Heb vorig jaar net voor de positieve test een nieuwe fiets gekocht, daar door bekkenproblemen nauwelijks op gefietst en ik zou het zo zonde vinden om em meteen weer in te ruilen op een mamafiets.
Die ziet er ook wel veilig uit!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:36 schreef Vivi het volgende:
Ik heb deze sinds een week Kim;
http://www.tweewieler.nl/producten/961/veilig-kinderzitje.html
Die lijkt wel wat op de bovenste van jouw post. Ik vind hem heel fijn!
Je kan het beste hiervoor even wat winkels bellen. In elke winkel is meestal maar 1 maat te testen (althans hier in Friesland). Wij zijn zelf een hele dag fietsenwinkels afgegaan (wat bijna tot gevolg had dat ik ook een papa fiets bestelde wat niet de bedoeling was).quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:31 schreef beefcake het volgende:
[..]
Ik heb een Sparta en die kon ik toen in drie verschillende hoogtes krijgen. Ik heb de kleinste genomen en ik ben 1,71 mIk zou als ik jou was gewoon even bij de fietswinkel verschillende hoogtes uitproberen, meestal mag je wel even een proefritje/rondje maken.
De voetjes zet je in beide stoeltjes vast, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Het bovenste zitje zit te dicht op het zadel, dat zie ik op de foto al. Wij hebben een bopita achterzitje met zo'n verlengstang en dan zit het al vrij dicht op de rug van mijn vrouw.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:20 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Maar die bovenste heeft wel een mooi systeem wat ervoor zorgt dat er geen voetjes tussen bewegende delen komen. Dat ziet er wel heel veilig uit. Misschien moet ik ze maar even "echt" gaan bekijken.
ik heb dus het onderste stoeltje maar ik vind, naarmate ze ouder worden, ze veel slechter in het stoeltje passen.quote:Op maandag 11 januari 2010 20:42 schreef k_i_m het volgende:
Ik moet een nieuw achterzitje. Nu twijfel ik tussen 2 zitjes;
Deze;
[ afbeelding ]
en deze;
[ afbeelding ]
Wie heeft er ervaring met het eerste stoeltje??
Je kan de voetsteunen eraf halen en andere losse voetsteuntjes kopen bij de fietsenzaak. Maar die zijn meen ik niet van bopita zelf.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:16 schreef Vicky het volgende:
De voetsteunen van Amber staan op de laagste stand en ik heb het stoeltje zover mogelijk naar achter pogen te schuiven maar ze zit nog met haar knieen in haar nek.
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:07 schreef willempjewever het volgende:
De voetjes zet je in beide stoeltjes vast, daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Nee zeg? Wachten totdat mijn zoon het gaat uitvinden dus........ oh god oh godquote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:21 schreef k_i_m het volgende:. Ja, dat vastzetten is hier dus alleen voor de vorm. Dat blijft precies tot op de hoek zitten
.
Het hoeft niet hoor, mijn kinderen hebben nog nooit hun voetenbandjes los gemaaktquote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:52 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Nee zeg? Wachten totdat mijn zoon het gaat uitvinden dus........ oh god oh god
Vrienden van mij hebben 2 zitjes ook achter elkaar op 1 fiets, maar dan op een normale fiets? Het zijn 2 aan elkaar gemonteerde achterzitjes. Hij heeft ze zo 2e hands gekocht vertelde hij. Geen idee of het ooit een klusprojectje is geweest, maar er zijn er vast meer in omloop. Het ziet er wel wat onstabieler uit dan die op de foto trouwensquote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:29 schreef beefcake het volgende:
Maar niet echt concrete info. Het wordt wel een meerlingfiets genoemd kwam ik achter, maar daar is ook niet echt wat op te vinden. Ik zoek door
-Nog een Edit: Eindelijk iets gevondenhttp://www.fietsfabriek.nl/pages/pmduo.htm Wel duur
![]()
wij hebben 2 jaar lang boodschappen moeten doen met de fietskar. wij wonen 7 km voor dat we bij een winkel zijn. maar vond de fietskar dus hartstikke onhandig en zwaar fietsen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:56 schreef beefcake het volgende:
Ik heb zelf ook een fietskar en ik vind het echt fijnHet fietst lichter dan wanneer ik de kinderen op de fiets zelf heb en ik heb meteen een boodschappen/wandelwagen in het centrum.
Ja precies. Als er een kind achterop zit, kun je niet meer bij de fiets weg.quote:
Je vindt een fiets met terugtrap onveilig omdat de ketting eraf kan lopen en je daardoor niet kan remmen onveilig, maar bent wel geinteresseerd in een onvielig product als de baby-mee?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:36 schreef Incantrix het volgende:
Daarnaast nog een andere vraag: zijn er mensen die een baby-mee (zo'n maxicosi-dingetje) gebruiken of hebben gebruikt? Is dat ok?
Ehm, ik vráág toch ook naar ervaringen? Ik heb géén idee, dus vraag ik het. Dank je wel voor je constructieve bijdrage!quote:Op dinsdag 19 januari 2010 11:14 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Je vindt een fiets met terugtrap onveilig omdat de ketting eraf kan lopen en je daardoor niet kan remmen onveilig, maar bent wel geinteresseerd in een onvielig product als de baby-mee?
[ afbeelding ]
Dat ga je toch niet menen?
Heerlijk ding, als het weer wat beter wordt gaat Jochem ook weer lekker mee op de fietsquote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:36 schreef Incantrix het volgende:
Daarnaast nog een andere vraag: zijn er mensen die een baby-mee (zo'n maxicosi-dingetje) gebruiken of hebben gebruikt? Is dat ok?
Een ketting kan je spannen of ga anders naar een fietsenmaker. Het ontgaat mij echt waarom je het onveilig vind voor je kindje, maar er zelf nu wel op durft te fietsen (of althans wel hebt gedaan). Net of je eigen leven onbelangrijker is dan dat van je kind.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 11:16 schreef Incantrix het volgende:
Bovendien is van MIJN fiets de ketting al een keer of 3 afgelopen in korte tijd, DUS onveilig.
Mjah, ik fiets zelf ook al een paar maanden niet meer op die fiets omdat ik 'm eng vind. Het is een Limit van de Halfords van 5 jaar oud, dus het heeft ook niet echt veel zin meer om daar nog wat aan te repareren. Die heeft z'n geld wel opgebracht. Ik wil nu graag een góede fiets kopen, voor mezelf én voor mijn zoon. Ik fiets elke dag meer als een uur, dus dan mag het wel een betere fiets wordenquote:Op dinsdag 19 januari 2010 11:22 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Een ketting kan je spannen of ga anders naar een fietsenmaker. Het ontgaat mij echt waarom je het onveilig vind voor je kindje, maar er zelf nu wel op durft te fietsen (of althans wel hebt gedaan). Net of je eigen leven onbelangrijker is dan dat van je kind.
Mnee, wij moeten zo'n 10 minuutjes fietsen naar het KDV en meer zou ik ook echt niet durven cq willen. Dank je wel voor je ervaring hiermee, overigensquote:Op dinsdag 19 januari 2010 11:20 schreef Troel het volgende:
[..]
Heerlijk ding, als het weer wat beter wordt gaat Jochem ook weer lekker mee op de fietsOverigens gebruiken wij het hier enkel voor van en naar de opvang, wat een meter of 500 is. Lange toertochten vind ik hoe dan ook geen optie als een kind in een maxi-cosi zit
Overigens: kind in een maxi-cosi achterop de fiets is veiliger dan in een kinderstoeltje terwijl ze nog niet goed genoeg kunnen zitten, omdat de maxi-cosi veel beschermd. Als je fiets omvalt, dan heb je je kind beter in een MC zitten dan in een fietstoeltje!
Ja dat went! Zozeer, dat ik op een andere fiets altijd even (hooguit de eerste 10 meter) zit te slingeren met zo'n klein stuurtje... Andersom heb ik dat niet (dus als ik een poosje met een normaal stuur heb gefietst, slinger ik niet met mijn grote stuur).quote:Op dinsdag 19 januari 2010 11:25 schreef Incantrix het volgende:
[..]
En de Sparta heb ik wel geprobeerd, maar ik vond het stuur erg breed. Went dat?
hij is zwaar qua gewicht maar fietst prima.quote:Op donderdag 22 april 2010 12:46 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik heb nog niets geprobeerd.
Binnenkort maar even langs Bikesplaza die heeft echt veeeeeel.
Qua uiterlijk vind ik dan de Sparta Amazone trendy nog wel gaan.
Maar ik heb gehoord dat ze een heel breed stuur hebben.
En ik moet een parkeerplaats oversteken (tussen auto's door) incl boodschappen & kind.
Het stuur van de Gazelle was al 'smaller' maar die vind ik echt niet mooi qua uiterlijk.
Vandaar de BSP seine.
Maar is de sparta nou echt zo zwaar om te fietsen?
Ik heb gelezen dat 'ie 34,5 kg is.
De BSP daarintegen is maar 20 kg.
Dat verschil is echt groot
die bobike junior kan je toch dichtklappen meen ik?quote:Op donderdag 22 april 2010 13:05 schreef SacreCoeur het volgende:
Handig!! ik heb ook wel iets nodig wat je eraf kan halen zonder te veel gedoe.
Daar heb ik geen geduld voor.
klopt!quote:Op donderdag 22 april 2010 13:07 schreef willempjewever het volgende:
[..]
die bobike junior kan je toch dichtklappen meen ik?
Ik had het nog over de fietstassen van het Amazone pakket.quote:Op donderdag 22 april 2010 13:07 schreef willempjewever het volgende:
[..]
die bobike junior kan je toch dichtklappen meen ik?
ik heb dezequote:Op donderdag 22 april 2010 13:09 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik had het nog over de fietstassen van het Amazone pakket.
Pas wel op, veel mensen die het op internet kopen of 2e hands bevestigen het verkeerd. Ik zie zo vaak mensen met bobike zitjes waarbij de voetdragers niet aan het frame zitten bevestigd bijvoorbeeld. De prijs hangt ook voor een deel samen met de zitting. Daarin zit soms wel 15 euro verschil.quote:Op donderdag 22 april 2010 13:08 schreef Vicky het volgende:
IK vind m ook heel mooi en op internet istie een stuk goedkoper. Gister bij de fietsenmaker geweest en gevraagd wat ie kostte. Hij had het over 82 euro. OP internet kosten ze 55!
Moet je eens kijken bij 'de fietsen groothandel' daar heb ik mijn maxi seat vandaan.quote:Op donderdag 22 april 2010 13:08 schreef Vicky het volgende:
IK vind m ook heel mooi en op internet istie een stuk goedkoper. Gister bij de fietsenmaker geweest en gevraagd wat ie kostte. Hij had het over 82 euro. OP internet kosten ze 55!
I know maar ik heb een hele handige vaderquote:Op donderdag 22 april 2010 13:10 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Pas wel op, veel mensen die het op internet kopen of 2e hands bevestigen het verkeerd. Ik zie zo vaak mensen met bobike zitjes waarbij de voetdragers niet aan het frame zitten bevestigd bijvoorbeeld. De prijs hangt ook voor een deel samen met de zitting. Daarin zit soms wel 15 euro verschil.
Ik koop mijn kinderzitjes altijd bij de fietsenmaker, als er iets kapot gaat heb je gratis reperatie en service (althans bij die zaak waar ik kom) en alle bevestigingsmaterialen zijn aanwezig. Die 82 euro is inclusief bevestigen namelijk (althans zo is het wederom bji mijn zaak).
Maar zo'n juniorzitje is denk ik makkeljiker te bevestigen dan een stoeltje voor kleinere kids.
Als je een goede online shop vind, zet je het dan hier neer? Ik moet er voor de zomer ook 1 hebben en dan kan ik dat even meenemen in de onderhandelingen met de fietsenmaker.quote:Op donderdag 22 april 2010 13:13 schreef Vicky het volgende:
I know maar ik heb een hele handige vader
Wat een beauty!quote:Op donderdag 22 april 2010 15:51 schreef Poppedein het volgende:
Ik heb sinds begin april een Puch elegance 2010 met 7 versnellingen voor 489 euro
[ afbeelding ]
Leuk budget, supermooie en stevige fiets, die ook zonder zitjes prima voor fatsoenlijke fiets doorkan! Hij bevalt me enorm goed!
heel leuk maar als je wisselt van oudste naar jongste is het niet handigquote:Op vrijdag 23 april 2010 10:36 schreef SacreCoeur het volgende:
Kijk nou wat ik tegen kwam, hoe leuk!
[ afbeelding ]
krijg je dan niet een gouden streep ofzo?quote:
ik ben 1.65 en ik heb de bloom.quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:33 schreef Sandous het volgende:
Ik ga dit ff allemaal doorlezen.
Ben best kort160 wat is een goede voor mij. Is een moederfiets ook echt opvallend langer dan een normale fiets.. en zo een brede stuur is dat echt handig. Weet dus gewoon niet of ik echt voor een moederfiets moet gaan of een gewone goede fiets (waar je natuurlijk ook kindjes mee vervoert)
quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:43 schreef Pvoesss het volgende:
Ik ben ook niet heel lang en ik heb ook de bloom. ik ben rond de 168 ergens maar of dit klopt
Ik heb er basil fietstassen opmet bijpassend windscherm en kussentjes
[ afbeelding ]
ja dat weet ik maar de voetjes zitten dan toch in de weg of ben ik nu gek aan het wordenquote:
ja maar stel dat mijn man dadelijk in het buitenland zit en mijn auto kapot is ofzo dan zit ik mooi.quote:Op vrijdag 23 april 2010 23:33 schreef SacreCoeur het volgende:
Dan worden fietstassen misschien toch wel een probleem.
Ik zou niet zo snel 2 kindjes op de fiets nemen voor lange stukken.
Gewoon eentje bij je man droppen dus.
fietskar is voor mijn nek geen optie. een fietsje ik weet niet hoe het fietst en hoe oud je kind moet zijn.quote:Op zaterdag 24 april 2010 11:22 schreef Pvoesss het volgende:
Is het niet een optie om een fietskar er achter te doen?
Of een fietsje die je aan je fiets vastmaakt
[ afbeelding ]
zo he wat is ze lichtquote:Op zaterdag 24 april 2010 21:53 schreef poemojn het volgende:
Juliette is net 15 kilo en zit ook nog wel vooropZe is 3j4m. Voorop vindt ze leuker dan achterop, kan ze meer zien.
Die is gaaf, denk dat ik ook zoiets wil! Had ook deze gezien:quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:14 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn barrel heeft het vandaag definitief begeven, dus ik ben ook op zoek naar een nieuwe fiets. Ik denk dat het de Batavus Personal Bike Special Delivery 2010 wordt:
[ afbeelding ]
Ik ben de fiets tegengekomen op een ander forum waarop moederfietsen besproken werden. Ik begrijp de charme van de Amazone, maar ik vind het zo'n lelijke fiets en ik wil een fiets waar ik over een jaar of 8 ook nog met plezier zónder kind op fiets. De Gazelle Bloom is wat mij betreft ook een kanditaat, maar ik vind de Batavus mooier.quote:Op woensdag 2 juni 2010 18:30 schreef het-is-mij het volgende:
@ Claudia en kaatjejannie, vraag het even goed na bij de fietsenmaker.
Ik was er stellig van overtuigd dat ik met zo'n fiets thuis kwam en zie bovenstaand plaatje![]()
Beetje anders dus.
Dit omdat met de fietsen die ik zag weinig ruimte tussen het stuur en zitje was.
En het idee van de bakkers/transportfiets weg is als er een stoeltje op moet omdat de kindjes dan anders niet met de voetjes weg moeten.
Mooi zijn ze wel.
quote:Op zaterdag 8 mei 2004 17:04 schreef Flarna het volgende:
Ik heb zowel een Personal Bike als een Amazone gehad en bij allebei mét kinderen gefietst. Qua stabiliteit en comfort wint de Amazone het absoluut, maar zonder zitjes (en dat komt hier nu veel vaker voor) kies ik voor de Personal Bike.
De Amazone is echt een zeer stabiele en veilige fiets, zelfs met twee stoeltjes met kinderen, boodschappentassen, fietstassen en een buggy achterop. Nadeel is dat voor dat comfort behoorlijk moet worden getrapt, want licht fiets hij niet (ook niet heel zwaar trouwens).
De Personal Bike is wat wendbaarder, heeft óók een ruime instap en 'n stevig frame, maar wordt met alleen 'n achteropzitje wat eerder instabiel. Hij is wel heel stevig en absoluut geschikt voor het fietsen met één of twee kids.
Flarna.
Ps. ik heb mijn Personal Bike ook besteld bij Bikemotion, en ook toen zou Batavus al niet meer aan BM leveren..
Welke Gazelle is dat?quote:Op woensdag 2 juni 2010 18:15 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Die is gaaf, denk dat ik ook zoiets wil! Had ook deze gezien: [ afbeelding ] die vind ik ook al zo mooi.
Ik heb het pas gevraagd aan de fietsenmaker, en volgens hem kan een bobike zitje.quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Gaat het rek aan de voorkant niet samen met een kinderstoeltje voorop?
Ik kwam deze foto nog tegen:quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:40 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Ik heb het pas gevraagd aan de fietsenmaker, en volgens hem kan een bobike zitje.
Deze is het.quote:
ja, deze fietsen zijn ervoor gemaakt om zo'n rek te hebben. De lamp hangt onder het rek.quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:59 schreef SacreCoeur het volgende:
Maar is het ook niet afhankelijk van het frame maat?
Ik kan bv geen mandje voorop mijn fiets doen omdat ik een klein frame heb.
Dan zit ik in de weg met de lamp.
Misschien is die ook zo met een klein frame maat en een rek voorop.
Of denk ik heel raar nu?
Dit bedoelde ik helemaal niet.quote:Op woensdag 2 juni 2010 20:10 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
ja, deze fietsen zijn ervoor gemaakt om zo'n rek te hebben. De lamp hangt onder het rek.
Waarom wil je zonder zitjes fietsen? Juist bij moederfietsen zitten die niet in de weg (in elk geval niet bij de Sparta Amazone). Ik heb het voorzitje (Bobike) ruim 3 jaar niet nodig gehad voor een kind, maar altijd laten zitten, omdat ik er geen last van had en er ook wel eens spulletjes in deed (hoefde ik ook geen fietsmandje te kopen).quote:Op woensdag 2 juni 2010 20:28 schreef mefke79 het volgende:
Precies om de redenen die jullie noemen (moederfietsen niet heel mooi, je wilt ook nog zonder zitjes fietsen) heb ik gekeken of ik met mijn eigen gazelle vooruit kon. Ik heb een orange extra en door het stuur net iets anders in te stellen past het met een yepp zitje gewoon goed. Dat zitje haal je er ook heel makkelijk weer af, dus ik laat em zelfs gewoon op het kdv. Moet wel toegeven dat ik redelijk lang ben, misschien helpt dat ook mee.
Vind ik wel een heel erg goedkope deal, toch geen nieuwe neem ik aan??quote:Op woensdag 2 juni 2010 21:26 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wij hebben sinds vorige week de Montego Liberty 7 Cocon Wit 2010 versie met voorzitje en windscherm
Moet zeggen dat ie heerlijk fietst
Hebben een deal gemaakt voor 450 euro all inclusief
Ik heb zelfs een deal gemaakt voor 405 incl abus ketting slot.quote:Op donderdag 3 juni 2010 17:01 schreef 330d het volgende:
[..]
Vind ik wel een heel erg goedkope deal, toch geen nieuwe neem ik aan??
Ik denk dat we morgen de knoop gaan doorhakken, even langs de Batavus dealer om de Mambo uit te proberen. Ik word er helemaal gek van, wil niet meer kijken en bellen. Mijn vrouw mag zelf beslissen welke het wordt.
Nee toch...quote:Op donderdag 3 juni 2010 17:30 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik heb zelfs een deal gemaakt voor 405 incl abus ketting slot.
Wel zonder zitje want die had ik al, maar hij's helemaal nieuw.
En ik heb nog èèn gratis onderhouds beurt te goed. (een grote)
Plus hij's gratis afgemonteerd met mijn eigen zitje en al, normaal is dit ook 17,50.
Mefke, op de negenmaandenbeurs kreeg ik een folder van een bedrijf dat losse moederfietssturen verkoopt..Weet niet of dat wat voor je is??quote:Op woensdag 2 juni 2010 20:53 schreef mefke79 het volgende:
Ik heb trouwens het idee dat die yepp stoeltjes minder ruimte in nemen op je fiets dan een bobike zitje. Maar zeker weten doe ik het niet, het lijkt op de plaatjes op internet wel zo. Ik heb die bobike niet eens geprobeerd omdat ik de blauwe yepp zo mooi bij mijn fiets vind passen...(erg he, niet kijken naar of het goed zit, maar op de kleur letten) oja en het stoeltje kan heel makkelijk gewisseld, dat was ook zeker een plus punt.
Die heb ik ook. Model 2009.quote:Op donderdag 29 april 2010 22:06 schreef het-is-mij het volgende:
Zo vanavond met de mr. ff naar de fietsenmaker geweest.
Ze hebben de cortina laten zien en ook ff het overjarig model van de gazelle bloom laten zien die ze alleen nog maar in flitsend fel blauw hadden, was er 1 van vorig jaar maar voor hetzelfde geld (50 euro meer) als de cortina.
Daar ook nog ff op gefietst en ondanks blauw (past op zich ook wel bij mij, net ff wat anders dan anders) toch die gazelle gekozen.
[ afbeelding ]
Ook zonder kindertoestanden ziet ie er nog oke uit, maar mn zebra fietstassen passen er dan weer niet zo mooi bij.....![]()
[ afbeelding ]
Ik snap er toch niks van, dan heb je echt mazzel. Maar zoals jezelf ook aangaf, degene hierboven heeft ook zo'n prijs (even stiekum op zijn/haar profiel gekeken, blijkbaar ook uit jouw buurt), blijkbaar kunnen de prijzen bij jullie zo laag uitvallen??quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:08 schreef SacreCoeur het volgende:
Fietsengroothandel zit in Gouderak, maar je kan geloof ik ook bestellen via de site.
Geen idee of ze ook GMG verkopen.
Ja misschien ligt het ook aan de tijd van het jaar?
Nu het mooier weer gaat worden dat de prijzen omhoog gaan?
Ik heb echt geen idee hoor.
Ze wilde de fiets ook aan mij eerst verkopen voor 500 zoveel.
Daar ging ik gewoon niet mee akkoord, toen zakte ze naar 450.
En toen ging mijn paps slim verder onderhandelen en kwam ze op 405.
En ik wilde er toen een slot bij & omdat we lang moest wachten met het afmonteren kreeg ik die gratis.
Anders was ik op 425 gekomen, nog steeds vrij goedkoop dus.
Misschien heb ik wel geluk gehad?
Maar aangezien degene hierboven met de fietsfoto ook 450 betaald heeft denk ik eerder dat het reeël is.
Als ik nog een zitje nodig had dan was ik waarschijnlijk ook op 450 uitgekomen.
Ik heb model 2006 denk ik. En heb hetzelfde probleem. Laatst met boodschappen en al omgevallen. Gelukkig wel zonder Tyler erin.quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:42 schreef amaranta het volgende:
[..]
Die heb ik ook. Model 2009.
Vind alleen de standaard niet zo makkelijk. En Eva ook niet zo, ze zegt altijd au als ik hem van de standaard afhaal. En erg stabiel ook niet.Als de stoep maar een klein beetje aflootp, valt ie al om.
Dat is heel makkelijk verholpen in principe inderdaadquote:Op donderdag 3 juni 2010 19:42 schreef amaranta het volgende:
[..]
Die heb ik ook. Model 2009.
Vind alleen de standaard niet zo makkelijk. En Eva ook niet zo, ze zegt altijd au als ik hem van de standaard afhaal. En erg stabiel ook niet.Als de stoep maar een klein beetje aflootp, valt ie al om.
Ik wil zonder zitjes kunnen fietsen omdat die fiets waarschijnlijk langer meegaat dan ik kinderzitjes nodig heb. En we hebben nu samen 1 zitje, dat er dus makkelijk af moet kunnen zodat je het zitje op het kdv kan achterlaten.quote:Op woensdag 2 juni 2010 23:59 schreef Grijs het volgende:
[..]
Waarom wil je zonder zitjes fietsen? Juist bij moederfietsen zitten die niet in de weg (in elk geval niet bij de Sparta Amazone). Ik heb het voorzitje (Bobike) ruim 3 jaar niet nodig gehad voor een kind, maar altijd laten zitten, omdat ik er geen last van had en er ook wel eens spulletjes in deed (hoefde ik ook geen fietsmandje te kopen).
En ik heb vrij lange bovenbenen, dus vaak last van kinderzitjes. Heb laatst op de moederfiets van mijn zusje gefietst (ik weet niet welk merk) en daar kwam ik wel met de benen tegen het zitje. En zij haalt het er dan ook meestal af (deed ik ook bij mijn vorige fiets, omdat het dan in de weg zit).
Jij doet je kinderen in je fashionable handtas?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 08:43 schreef fuckbuddy het volgende:
Jezus, waarom nou zo'n fiets.... Dat ziet er toch niet uit?
What's next? Kort haar? Thuis lopen in een trainingsbroek (of een variant erop als het maar lekker zit.....)
Dit is dus geen bash ofzo, maar "het oog wilt toch ook wat".....
Hij bevalt me super! Stevige degelijke fiets, fiets prima met peuter van 14 nog wat kilo. Hopelijk straks ook goed met 2 kidsquote:Op woensdag 23 maart 2011 13:28 schreef Keshet het volgende:
Kickje!
Dames die vorig jaar een fiets gekocht hebben: Bevalt 'ie? Ik ben me ook aan het orentiënteren maar zie door de bomen het bos even niet meer.
Ik heb ook een yepp, en zelfs met een rokzadel vind ik het krapquote:Op woensdag 23 maart 2011 16:58 schreef mefke79 het volgende:
Icantrix, welk zitje heb je dan? Ik heb ook de bloom in combi met de yepp en heb, zelfs met toch al redelijke buik, nergens last van.
De bloom hier dus en hij is en heerlijk stevig en stabiel, en ik vind em ook zonder stoeltje prima fietsen. Enne, Keshet, let ook goed op de framemaat. Ik kreeg eerst een 61 aangemeten en later een 57, ik geloof dat ik nu een 57 of een 55 heb, dat is kleiner dan je zou verwachten, maar met een moederfiets wil je echt goed bij de grond kunnen.
Ik heb een bobike voorzitje en ik heb nooit last gehad van te weinig ruimte. Ben zelf ook de slankste niet maar nooit krap gezeten.quote:Op woensdag 23 maart 2011 16:53 schreef Incantrix het volgende:
Ik heb ook de bloom omdat deze het meest fietst als een omafiets, maar ik vind de ruimte tussen het stuur en het zadel erg tegenvallen voor een moederfiets. Hij fietst heel fijn, dat dan weer wel, maar met een zitje voorop en het gewone zadel kwam ik mijn fiets niet eens op
jeetje... Wat toevallig dat je onlangs op je eigen site kwam...quote:Op maandag 4 april 2011 15:23 schreef Anne-peeters het volgende:
Ik vind de veiligheid ook erg belangrijk, ik zou het mezelf nooit vergeven als er iets mis zou gaan en dat ik dit deed om te besparen. Op internet is hier veel over te vinden ik zat onlangs op een website waar veel infomatie over moederfietsen te vinden was, vooral het artikel over het veilig vervoeren van een baby vond ik erg waardevol. Zodra een kind zwaarder is dan 15 kilo is het verstandig om het kind niet meer op in een fietsstoeltje voorop te vervoeren maar gewoon achterop.
Ik zie niet direct dat je er iets kan kopen...quote:Op maandag 4 april 2011 16:09 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
jeetje... Wat toevallig dat je onlangs op je eigen site kwam...
quote:Op maandag 4 april 2011 16:13 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik zie niet direct dat je er iets kan kopen...
Dat welquote:Op maandag 4 april 2011 16:15 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]Ik met mijn grote mond. Maar hoe dan ook toevallig
Ik heb deze ook en had bijpassende fietstassen, maar die kunnen er nu niet meer op als het stoeltje achterop erbij komt. Jammer.quote:Op donderdag 3 juni 2010 00:08 schreef admiraal_anaal het volgende:
[ afbeelding ]
Deze hebben we dus. Wel onwijs veel moeite moeten doen om het voorzitje in de juiste bijpassende kleur te kunnen krijgen, net als het windscherm
Heb 3 dagen lang bijna alle fietshandelaren moeten bellen binnen een straal van 15 km tot ik ineens beet had bij een fietsenwinkel hier 5 minuten vandaan
Bezoekers willen genereren is ook spam...quote:Op maandag 4 april 2011 16:13 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik zie niet direct dat je er iets kan kopen...
Welke fiets heb je dan (merk en type). De eerste waar het niet op kan moet ik nog tegenkomen. Het kan wel duur zijn en een beetje extra creativiteit in de montage nodig hebben maar passen doet het altijd. Je zou bijvoorbeeld kunnen kijken naar Old Man Mountain dragers (http://www.m-gineering.nl/coldspringsfront.htm)quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:42 schreef SacreCoeur het volgende:
Nou ik kan je vertellen, bij mijn fiets kan er geen op en daar baal ik nog elke dag van.
Maar ik gebruik mn fiets ook als pakezel.
Dus wss komt er binnenkort daarom een nieuwe fiets.
Op mijn vorige fiets had ik 'm (we moeten dat rekje nog overzetten op mijn huidige fiets) en ik vond het echt verdomde handig! Als je twee tassen boodschappen mee wil nemen zijn je fietstassen vol en dan kan je handtas mooi vooropquote:Op dinsdag 5 april 2011 11:41 schreef Vlindur het volgende:
Ik snap het nut van die bakhouder voorop nooit, dat gebruik je toch helemaal niet?![]()
Of ga jij wel je krat met boodschappen daar op binden?
Je hebt een montego toch? Ik heb ook een montego, en daar zit hij ook op. Hij is iets anders geplaatst maar het kan wel.quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:42 schreef SacreCoeur het volgende:
Nou ik kan je vertellen, bij mijn fiets kan er geen op en daar baal ik nog elke dag van.
Maar ik gebruik mn fiets ook als pakezel.
Dus wss komt er binnenkort daarom een nieuwe fiets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |