abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76723040
Iemand toevallig ervaring met een gewone gazelle orange fiets met voorzitje. Past dat? Heb vorig jaar net voor de positieve test een nieuwe fiets gekocht, daar door bekkenproblemen nauwelijks op gefietst en ik zou het zo zonde vinden om em meteen weer in te ruilen op een mamafiets.
En vraag 2: zijn er hier ook lange mama's (> 1.80 cm) met een mamafiets? Ik vind ze zo klein lijken....
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 12 januari 2010 @ 15:40:44 #77
35189 Troel
scherp en bot
pi_76723130
Ik heb een gewone Batavus en daar kan ook met gemak een zitje op, ik neem aan dat dat bij een Gazelle ook zo is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 12 januari 2010 @ 15:51:21 #78
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_76723591
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 15:38 schreef mefke79 het volgende:
Iemand toevallig ervaring met een gewone gazelle orange fiets met voorzitje. Past dat? Heb vorig jaar net voor de positieve test een nieuwe fiets gekocht, daar door bekkenproblemen nauwelijks op gefietst en ik zou het zo zonde vinden om em meteen weer in te ruilen op een mamafiets.
En vraag 2: zijn er hier ook lange mama's (> 1.80 cm) met een mamafiets? Ik vind ze zo klein lijken....
Ik heb een Batavus Torino met extra hoog frame en daar gaat prima een zitje op. Persoonlijk vind ik elke fiets in bezit van een moeder een mamafiets
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_76735237
evt kun je er nog zo'n moederstuur bij kopen: http://www.moederstuur.nl/
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:20:38 #80
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_76735918
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 08:06 schreef E.T. het volgende:
Het bovenste zitje lijkt erg weinig zijwaarts steun te bieden en erg dicht op je eigen rug(en kont) te zitten. Als ze wat verder naar achter zitten (met een Bobike met extra beugel) kunnen ze meer zien en rondkijken en zien ze niet alleen maar mijn brede rug

Ga je Lilah echt al in een achterzitje stoppen? Ik heb het voorzitje nu zo laag mogelijk op m'n stuurpin gezet en dan kan Tijn evt. nog voorop zitten (die is iets te zwaar eigenlijk voor het stoeltje, maar heel soms doe ik 'm nog wel eens voorin als ik ff snel naar school moet als NIenke nog ligt te slapen)
Maar die bovenste heeft wel een mooi systeem wat ervoor zorgt dat er geen voetjes tussen bewegende delen komen. Dat ziet er wel heel veilig uit. Misschien moet ik ze maar even "echt" gaan bekijken.

En ja, ik ga niet voor nog een paar maanden een voorzitje kopen als ze nu al klem zit onder het stuur, dus dan mag ze mooi achterop .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_76736515
quote:
Ik heb een Sparta en die kon ik toen in drie verschillende hoogtes krijgen. Ik heb de kleinste genomen en ik ben 1,71 m Ik zou als ik jou was gewoon even bij de fietswinkel verschillende hoogtes uitproberen, meestal mag je wel even een proefritje/rondje maken.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:36:14 #82
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_76736780
Ik heb deze sinds een week Kim;

http://www.tweewieler.nl/producten/961/veilig-kinderzitje.html

Die lijkt wel wat op de bovenste van jouw post. Ik vind hem heel fijn!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:46:38 #83
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76737262
quote:
Om op je eerste vraag in te gaan, (nog) geen ervaring, maar ik lees mee want ik heb m ook!
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:53:05 #84
14746 k_i_m
pi_76737614
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:36 schreef Vivi het volgende:
Ik heb deze sinds een week Kim;

http://www.tweewieler.nl/producten/961/veilig-kinderzitje.html

Die lijkt wel wat op de bovenste van jouw post. Ik vind hem heel fijn!
Die ziet er ook wel veilig uit!
In my life
Why do I smile
pi_76738268
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:31 schreef beefcake het volgende:

[..]

Ik heb een Sparta en die kon ik toen in drie verschillende hoogtes krijgen. Ik heb de kleinste genomen en ik ben 1,71 m Ik zou als ik jou was gewoon even bij de fietswinkel verschillende hoogtes uitproberen, meestal mag je wel even een proefritje/rondje maken.
Je kan het beste hiervoor even wat winkels bellen. In elke winkel is meestal maar 1 maat te testen (althans hier in Friesland). Wij zijn zelf een hele dag fietsenwinkels afgegaan (wat bijna tot gevolg had dat ik ook een papa fiets bestelde wat niet de bedoeling was).

De kleinste Sparta Amazone is voor ongeveer 1.70 meter goed te doen. Mijn vrouw is iets kleiner, wij hebben de verende zadelpen laten vervangen door een normale zadelpen en dan kan mijn vrouw net bij de grond komen.

Voor mensen van 1.80 meter en meer zijn er zeker Sparta Amazones, maar als je ze wilt testen dus even bellen welke zaak er 1 heeft staan.
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:20 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Maar die bovenste heeft wel een mooi systeem wat ervoor zorgt dat er geen voetjes tussen bewegende delen komen. Dat ziet er wel heel veilig uit. Misschien moet ik ze maar even "echt" gaan bekijken.
De voetjes zet je in beide stoeltjes vast, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Het bovenste zitje zit te dicht op het zadel, dat zie ik op de foto al. Wij hebben een bopita achterzitje met zo'n verlengstang en dan zit het al vrij dicht op de rug van mijn vrouw.

Wellicht kan je dat bovenste zitje ook meer naar achteren doen, moet je even navragen. Het hangt ook wat van je fiets af waarop het zitje komt, voor mijn herenfiets moest ik nog wat adapters en dergelijke kopen. Dus de kosten lopen dan wel wat op.

En je kan het beste het zitje door een fietsenzaak even laten monteren. Ik zie vaak zitjes die foutief gemonteerd zijn en vroeg een keer aan de fietsenmaker hoe dit kon en die vertelde dat mensen daarop bezuinigen. Nou, die paar euro denk ik dan... vooral met al die adapters die je kan krijgen en manieren om het vast te zetten (bij Bopita in iedergeval) is het toch wat lastig om het zelf te doen.

Voor dei bopita stoeltjes kan je trouwens goedkoop losse onderdelen kopen, wij waren een keer een riempje kwijt van het voetsteuntje en voor een paar cent hadden we gelijk vanuit de voorraad van de fietsenwinkel een nieuwe. Heel handig, zeker omdat je er een wat langere tijd mee gaat doen en je nog weleens met kinderen wat kwijt wil raken (al zal dat riempje wel gestolen zijn door iemand).

[ Bericht 41% gewijzigd door willempjewever op 12-01-2010 21:13:17 ]
pi_76738476
Tvp'tje om ervaringen te kunnen lezen enzo.
pi_76738772
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:42 schreef k_i_m het volgende:
Ik moet een nieuw achterzitje. Nu twijfel ik tussen 2 zitjes;

Deze;

[ afbeelding ]

en deze;

[ afbeelding ]

Wie heeft er ervaring met het eerste stoeltje??
ik heb dus het onderste stoeltje maar ik vind, naarmate ze ouder worden, ze veel slechter in het stoeltje passen.
De voetsteunen van Amber staan op de laagste stand en ik heb het stoeltje zover mogelijk naar achter pogen te schuiven maar ze zit nog met haar knieen in haar nek.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_76738873
Vergeet ik te melden dat een goede verzekering handig is. Van onze fiets zijn al een zadel en wat andere onderdelen gestolen. Het is kennelijk tegenwoordig normaal om voor je eigen kind een kinderzitje te stelen

En op de bopita zitjes (voor en achter) kan je kleine slotjes monteren, die moet je dan wel los kopen (kan in iedergeval bij onze fietsenmaker, maar ook bij de hema). Die voorkomen dat mensen er een pen uit kunnen trekken en dan het hele zitje kunnen meenemen.

Verder nemen wij (van beide fietsen die we hebben) altijd de stoffen bekleding mee in bijv. winkels of als we ergens op bezoek gaan. Dat is echt roversgoed en nieuwe kosten snel 17,50 euro per stuk (tot 25 euro voor luxere uitvoeringen).
pi_76738958
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:16 schreef Vicky het volgende:
De voetsteunen van Amber staan op de laagste stand en ik heb het stoeltje zover mogelijk naar achter pogen te schuiven maar ze zit nog met haar knieen in haar nek.
Je kan de voetsteunen eraf halen en andere losse voetsteuntjes kopen bij de fietsenzaak. Maar die zijn meen ik niet van bopita zelf.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 21:21:48 #90
14746 k_i_m
pi_76739112
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:07 schreef willempjewever het volgende:

De voetjes zet je in beide stoeltjes vast, daar hoef je je geen zorgen over te maken.
. Ja, dat vastzetten is hier dus alleen voor de vorm. Dat blijft precies tot op de hoek zitten .

De zitjes zijn allebei voor een Gazelle Bloom, die wil ik graag weer opnieuw aanschaffen omdat ik het een ontzettend fijne fiets is. Dus wat adapters betreft zal het wel loslopen.
In my life
Why do I smile
pi_76740674
kim ik heb het 2de stoeltje op de bloom, ze heeft lekker veel ruimte.

hoe doen ouders het met 2 jonge kinderen die dan eigenlijk beiden achterop moeten?
ik zit met het probleem dat de oudste(net 3) en de jongste ( bijna 2) allebei achterop moeten.
als dat niet kan kan ik dus ik nooit met ze alleen fietsen. een fietskar is voor mij veel te zwaar met een whiplash.
mama van 3 kids!
pi_76740970
Een bakfiets kopen? Dat fietst VEEL lichter dan een fietskar.
Je hebt ook fietsen met een bagagedrager voorop waar je evt een fietsstoeltje op zou kunnen vastmaken. Er zijn ook verlengde bagagedragers achter waar dan 2 stoeltjes op passen (maar dan heb je wel een zwaartepunt waar je fiets niet zo op gebouwd is).
pi_76742831
Je hebt ook speciale fietsen met twee zitjes achterop, die er dus wel op gebouwd zijn. Ik ga even zoeken.
-Edit wel een plaatje gevonden:

Maar niet echt concrete info. Het wordt wel een meerlingfiets genoemd kwam ik achter, maar daar is ook niet echt wat op te vinden. Ik zoek door

-Nog een Edit: Eindelijk iets gevonden http://www.fietsfabriek.nl/pages/pmduo.htm Wel duur

[ Bericht 46% gewijzigd door beefcake op 12-01-2010 22:49:39 ]
pi_76744235
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:21 schreef k_i_m het volgende:
. Ja, dat vastzetten is hier dus alleen voor de vorm. Dat blijft precies tot op de hoek zitten .
Nee zeg? Wachten totdat mijn zoon het gaat uitvinden dus........ oh god oh god
pi_76744352
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:52 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Nee zeg? Wachten totdat mijn zoon het gaat uitvinden dus........ oh god oh god
Het hoeft niet hoor, mijn kinderen hebben nog nooit hun voetenbandjes los gemaakt
pi_76744357
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:29 schreef beefcake het volgende:
Maar niet echt concrete info. Het wordt wel een meerlingfiets genoemd kwam ik achter, maar daar is ook niet echt wat op te vinden. Ik zoek door

-Nog een Edit: Eindelijk iets gevonden http://www.fietsfabriek.nl/pages/pmduo.htm Wel duur
Vrienden van mij hebben 2 zitjes ook achter elkaar op 1 fiets, maar dan op een normale fiets? Het zijn 2 aan elkaar gemonteerde achterzitjes. Hij heeft ze zo 2e hands gekocht vertelde hij. Geen idee of het ooit een klusprojectje is geweest, maar er zijn er vast meer in omloop. Het ziet er wel wat onstabieler uit dan die op de foto trouwens

Ik zou voor een fietskar gaan met meer dan 2 kids. De duurdere modellen kan je wel voor een schappelijke prijs 2e hands vinden en dat fietst volgens mij fijner dan met 3 kids op 2 wielen.

Hier trouwens een meerlingenfiets voor 375 euro (2e hands):
klik

1295 voor een nieuwe fiets valt trouwens mee, voor onze moederfiets waren we ook zoiets kwijt meen ik (incl. slot en zitjes, fietstassen)

[ Bericht 8% gewijzigd door willempjewever op 12-01-2010 23:00:23 ]
pi_76744518
Ik heb zelf ook een fietskar en ik vind het echt fijn Het fietst lichter dan wanneer ik de kinderen op de fiets zelf heb en ik heb meteen een boodschappen/wandelwagen in het centrum.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 23:46:34 #98
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_76746963
Grappig die meerlingfietsen... maar dan moet je wel kinderen hebben die geduldig bij de fiets blijven wachten als je er 1 opzet...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_76747894
dat geldt ook voor 4 kinderen waaronder 3 weglopertjes in 1 auto zetten
  woensdag 13 januari 2010 @ 00:31:54 #100
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76748436
en toch, die kiept iets minder snel om.
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo