wij hebben 2 jaar lang boodschappen moeten doen met de fietskar. wij wonen 7 km voor dat we bij een winkel zijn. maar vond de fietskar dus hartstikke onhandig en zwaar fietsen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:56 schreef beefcake het volgende:
Ik heb zelf ook een fietskar en ik vind het echt fijnHet fietst lichter dan wanneer ik de kinderen op de fiets zelf heb en ik heb meteen een boodschappen/wandelwagen in het centrum.
Ja precies. Als er een kind achterop zit, kun je niet meer bij de fiets weg.quote:
Je vindt een fiets met terugtrap onveilig omdat de ketting eraf kan lopen en je daardoor niet kan remmen onveilig, maar bent wel geinteresseerd in een onvielig product als de baby-mee?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:36 schreef Incantrix het volgende:
Daarnaast nog een andere vraag: zijn er mensen die een baby-mee (zo'n maxicosi-dingetje) gebruiken of hebben gebruikt? Is dat ok?
Ehm, ik vráág toch ook naar ervaringen? Ik heb géén idee, dus vraag ik het. Dank je wel voor je constructieve bijdrage!quote:Op dinsdag 19 januari 2010 11:14 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Je vindt een fiets met terugtrap onveilig omdat de ketting eraf kan lopen en je daardoor niet kan remmen onveilig, maar bent wel geinteresseerd in een onvielig product als de baby-mee?
[ afbeelding ]
Dat ga je toch niet menen?
Heerlijk ding, als het weer wat beter wordt gaat Jochem ook weer lekker mee op de fietsquote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:36 schreef Incantrix het volgende:
Daarnaast nog een andere vraag: zijn er mensen die een baby-mee (zo'n maxicosi-dingetje) gebruiken of hebben gebruikt? Is dat ok?
Een ketting kan je spannen of ga anders naar een fietsenmaker. Het ontgaat mij echt waarom je het onveilig vind voor je kindje, maar er zelf nu wel op durft te fietsen (of althans wel hebt gedaan). Net of je eigen leven onbelangrijker is dan dat van je kind.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 11:16 schreef Incantrix het volgende:
Bovendien is van MIJN fiets de ketting al een keer of 3 afgelopen in korte tijd, DUS onveilig.
Mjah, ik fiets zelf ook al een paar maanden niet meer op die fiets omdat ik 'm eng vind. Het is een Limit van de Halfords van 5 jaar oud, dus het heeft ook niet echt veel zin meer om daar nog wat aan te repareren. Die heeft z'n geld wel opgebracht. Ik wil nu graag een góede fiets kopen, voor mezelf én voor mijn zoon. Ik fiets elke dag meer als een uur, dus dan mag het wel een betere fiets wordenquote:Op dinsdag 19 januari 2010 11:22 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Een ketting kan je spannen of ga anders naar een fietsenmaker. Het ontgaat mij echt waarom je het onveilig vind voor je kindje, maar er zelf nu wel op durft te fietsen (of althans wel hebt gedaan). Net of je eigen leven onbelangrijker is dan dat van je kind.
Mnee, wij moeten zo'n 10 minuutjes fietsen naar het KDV en meer zou ik ook echt niet durven cq willen. Dank je wel voor je ervaring hiermee, overigensquote:Op dinsdag 19 januari 2010 11:20 schreef Troel het volgende:
[..]
Heerlijk ding, als het weer wat beter wordt gaat Jochem ook weer lekker mee op de fietsOverigens gebruiken wij het hier enkel voor van en naar de opvang, wat een meter of 500 is. Lange toertochten vind ik hoe dan ook geen optie als een kind in een maxi-cosi zit
Overigens: kind in een maxi-cosi achterop de fiets is veiliger dan in een kinderstoeltje terwijl ze nog niet goed genoeg kunnen zitten, omdat de maxi-cosi veel beschermd. Als je fiets omvalt, dan heb je je kind beter in een MC zitten dan in een fietstoeltje!
Ja dat went! Zozeer, dat ik op een andere fiets altijd even (hooguit de eerste 10 meter) zit te slingeren met zo'n klein stuurtje... Andersom heb ik dat niet (dus als ik een poosje met een normaal stuur heb gefietst, slinger ik niet met mijn grote stuur).quote:Op dinsdag 19 januari 2010 11:25 schreef Incantrix het volgende:
[..]
En de Sparta heb ik wel geprobeerd, maar ik vond het stuur erg breed. Went dat?
hij is zwaar qua gewicht maar fietst prima.quote:Op donderdag 22 april 2010 12:46 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik heb nog niets geprobeerd.
Binnenkort maar even langs Bikesplaza die heeft echt veeeeeel.
Qua uiterlijk vind ik dan de Sparta Amazone trendy nog wel gaan.
Maar ik heb gehoord dat ze een heel breed stuur hebben.
En ik moet een parkeerplaats oversteken (tussen auto's door) incl boodschappen & kind.
Het stuur van de Gazelle was al 'smaller' maar die vind ik echt niet mooi qua uiterlijk.
Vandaar de BSP seine.
Maar is de sparta nou echt zo zwaar om te fietsen?
Ik heb gelezen dat 'ie 34,5 kg is.
De BSP daarintegen is maar 20 kg.
Dat verschil is echt groot
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |