abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76748840
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:56 schreef beefcake het volgende:
Ik heb zelf ook een fietskar en ik vind het echt fijn Het fietst lichter dan wanneer ik de kinderen op de fiets zelf heb en ik heb meteen een boodschappen/wandelwagen in het centrum.
wij hebben 2 jaar lang boodschappen moeten doen met de fietskar. wij wonen 7 km voor dat we bij een winkel zijn. maar vond de fietskar dus hartstikke onhandig en zwaar fietsen.

die meerlingen fiets is wel een optie en in de buurt. dan moet ik mijn bloom verkopen. twijfel twijfel.

dank jullie wel voor jullie antwoorden.
mama van 3 kids!
  woensdag 13 januari 2010 @ 11:06:04 #102
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_76754684
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 00:31 schreef trui het volgende:
en toch, die kiept iets minder snel om.
Ja precies. Als er een kind achterop zit, kun je niet meer bij de fiets weg.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_76761388
En toch en toch vond ik alle kinderen op de fiets & in de fietskar makkelijker dan alle kinderen in de auto. Alleen al omdat je geen last hebt van de nabijheid van andere auto's op een parkeerterrein en je de andere kinderen veel beter in de gaten kunt houden.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 10:36:39 #104
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_77001625
*kick*

Halloow Ik ben me heel hard aan het oriënteren op de aanschaf van een moederfiets. Ik heb nu een el cheapo Halfords omafiets en dat ding flikkert van ellende uit elkaar.. Bovendien heeft die fiets achteruittrapremmen en dat is op zich leuk en aardig, ware het niet dat dat betekent dat je geen remmen meer hebt als de ketting eraf loopt. Dus onveilig, dus ik wil mijn kind er niet op hebben, dus nieuwe fiets kopen. Ik heb al wat vooronderzoek gedaan en ben uiteindelijk aan het twijfelen tussen de Gazelle Bloom en de Batavus Mambo. Ik heb hier al een beetje teruggelezen en heb gezien dat er een aantal mensen waren die enthousiast zijn over de Gazelle, maar zijn er misschien ook mensen die de Batavus hebben?

Ik heb gisteren met beide fietsen proefgereden en de twijfel zit 'm in het volgende:

- De Batavus fietst fijn, heeft een enorm stevig frame, de bagabedrager zit er niet los opgeschroefd maar is daadwerkelijk onderdeel van het frame en ik vind 'm er lekker stoer uitzien, tenminste niet zo'n mamafiets-met-bloempjes,
- De Gazelle vond ik nét even wat lekkerder fietsen. Kan het niet goed uitleggen. Zwieriger, ofzo. Volgens mijn lief (heeft ook op beide fietsen een rondje gemaakt) lijkt de zithouding bij de Gazelle wat meer op die van een oma-fiets.)

Verstandelijk kiezen betekent de Mambo kopen want die vind ik leuker, mooier en beter in elkaar zitten, maar als ik puur op mijn gevoel ga zou ik de Gazelle willen. Help!

Daarnaast nog een andere vraag: zijn er mensen die een baby-mee (zo'n maxicosi-dingetje) gebruiken of hebben gebruikt? Is dat ok?
3!
pi_77003078
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 10:36 schreef Incantrix het volgende:
Daarnaast nog een andere vraag: zijn er mensen die een baby-mee (zo'n maxicosi-dingetje) gebruiken of hebben gebruikt? Is dat ok?
Je vindt een fiets met terugtrap onveilig omdat de ketting eraf kan lopen en je daardoor niet kan remmen onveilig, maar bent wel geinteresseerd in een onvielig product als de baby-mee?

Dat ga je toch niet menen?

Enige veilige manier om een baby mee te nemen op een fiets is in een fietskar met mogelijkheid om een maxi cosi vast te zetten. In die fietskarren zit een rolconstructie zodat bij een ongeval de baby wat beschermd is.

De 2 fietsen die je verder noemt hebben wat dunnere banden dan de echte moederfiets: sparta amazone. Qua prijs bijna gelijk, zou die ook even uitproberen.

[ Bericht 5% gewijzigd door willempjewever op 19-01-2010 11:19:23 ]
  dinsdag 19 januari 2010 @ 11:16:11 #106
95408 Incantrix
pi_77003145
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:14 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Je vindt een fiets met terugtrap onveilig omdat de ketting eraf kan lopen en je daardoor niet kan remmen onveilig, maar bent wel geinteresseerd in een onvielig product als de baby-mee?

[ afbeelding ]

Dat ga je toch niet menen?
Ehm, ik vráág toch ook naar ervaringen? Ik heb géén idee, dus vraag ik het. Dank je wel voor je constructieve bijdrage!

Bovendien is van MIJN fiets de ketting al een keer of 3 afgelopen in korte tijd, DUS onveilig.
3!
  dinsdag 19 januari 2010 @ 11:20:38 #107
35189 Troel
scherp en bot
pi_77003310
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 10:36 schreef Incantrix het volgende:

Heerlijk ding, als het weer wat beter wordt gaat Jochem ook weer lekker mee op de fiets Overigens gebruiken wij het hier enkel voor van en naar de opvang, wat een meter of 500 is. Lange toertochten vind ik hoe dan ook geen optie als een kind in een maxi-cosi zit

Overigens: kind in een maxi-cosi achterop de fiets is veiliger dan in een kinderstoeltje terwijl ze nog niet goed genoeg kunnen zitten, omdat de maxi-cosi veel beschermd. Als je fiets omvalt, dan heb je je kind beter in een MC zitten dan in een fietstoeltje!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_77003333
Waarom zou de Baby-Mee onveilig zijn? Als je kindje zijn hoofdje goed recht kan houden en dus geen last heeft van het gehobbel. Ik heb er ook aan zitten denken om aan te schaffen omdat ik geen rijbewijs heb en wel naar de stad wil, maar toen bedacht ik me dat ik dan in de stad met een maxi cosi moet gaan sjouwen en die is nogal zwaar met kind erin Het KDV is hier op loopafstand gelukkig
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_77003399
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:16 schreef Incantrix het volgende:
Bovendien is van MIJN fiets de ketting al een keer of 3 afgelopen in korte tijd, DUS onveilig.
Een ketting kan je spannen of ga anders naar een fietsenmaker. Het ontgaat mij echt waarom je het onveilig vind voor je kindje, maar er zelf nu wel op durft te fietsen (of althans wel hebt gedaan). Net of je eigen leven onbelangrijker is dan dat van je kind.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 11:23:24 #110
95408 Incantrix
pi_77003453
@ Willempjewever: Dank voor je edit. Wij hebben nl. een klein probleem met het vervoer van Stef naar de opvang vanaf thuis, wij werken beiden in het centrum van Den Haag en hebben geen mogelijkheden bij ons werk te parkeren en met het OV is het een reis om de wereld naar de opvang. We moeten hem dus eigenlijk op de fiets vervoeren, maar ik weet dus helemaal niets over de veiligheid van de Baby-mee. Een bakfiets vind ik eigenlijk ook niet echt een optie, dat zou betekenen dat we voor de paar maanden dat Stef niet in een stoeltje kan zitten een complete bakfiets aan moeten schaffen en er dan vervolgens 10 minuten mee moeten fietsen naar de opvang en dan nog dik 25 minuten met een lege bak naar het werk moeten bolderkarren..

Ik meen nog een ander maxicosi-gebeuren te hebben gezien voor op de fiets ergens, even zoeken.

[edit]Ah, dit bedoelde ik. [/edit]

[ Bericht 10% gewijzigd door Incantrix op 19-01-2010 11:28:53 ]
3!
  dinsdag 19 januari 2010 @ 11:25:46 #111
95408 Incantrix
pi_77003562
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:22 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Een ketting kan je spannen of ga anders naar een fietsenmaker. Het ontgaat mij echt waarom je het onveilig vind voor je kindje, maar er zelf nu wel op durft te fietsen (of althans wel hebt gedaan). Net of je eigen leven onbelangrijker is dan dat van je kind.
Mjah, ik fiets zelf ook al een paar maanden niet meer op die fiets omdat ik 'm eng vind. Het is een Limit van de Halfords van 5 jaar oud, dus het heeft ook niet echt veel zin meer om daar nog wat aan te repareren. Die heeft z'n geld wel opgebracht. Ik wil nu graag een góede fiets kopen, voor mezelf én voor mijn zoon. Ik fiets elke dag meer als een uur, dus dan mag het wel een betere fiets worden En de Sparta heb ik wel geprobeerd, maar ik vond het stuur erg breed. Went dat?
3!
  dinsdag 19 januari 2010 @ 11:26:58 #112
95408 Incantrix
pi_77003602
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:20 schreef Troel het volgende:

[..]

Heerlijk ding, als het weer wat beter wordt gaat Jochem ook weer lekker mee op de fiets Overigens gebruiken wij het hier enkel voor van en naar de opvang, wat een meter of 500 is. Lange toertochten vind ik hoe dan ook geen optie als een kind in een maxi-cosi zit

Overigens: kind in een maxi-cosi achterop de fiets is veiliger dan in een kinderstoeltje terwijl ze nog niet goed genoeg kunnen zitten, omdat de maxi-cosi veel beschermd. Als je fiets omvalt, dan heb je je kind beter in een MC zitten dan in een fietstoeltje!
Mnee, wij moeten zo'n 10 minuutjes fietsen naar het KDV en meer zou ik ook echt niet durven cq willen. Dank je wel voor je ervaring hiermee, overigens
3!
  dinsdag 19 januari 2010 @ 12:17:28 #113
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_77005482
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:25 schreef Incantrix het volgende:

[..]

En de Sparta heb ik wel geprobeerd, maar ik vond het stuur erg breed. Went dat?
Ja dat went! Zozeer, dat ik op een andere fiets altijd even (hooguit de eerste 10 meter) zit te slingeren met zo'n klein stuurtje... Andersom heb ik dat niet (dus als ik een poosje met een normaal stuur heb gefietst, slinger ik niet met mijn grote stuur).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_77018822
Hoi ik lees hier even mee omdat ik ook op zoek ben naar een moederfiets. Binnenkort ga ik even een proefrit maken op de Gazelle, Sparta en Batavus. Ik ben 1,87m dus erg benieuwd of dat het gaat passen...

By the way: Let op dat je je kindje niet te jong in een fietsstoeltje zet. Het is pas echt verantwoord op het moment dat ze zelfstandig kunnen gaan zitten. Mijn partner werkt in het ziekenhuis en heeft al teveel kinderen gezien met een gebroken rug en/of nek omdat de kindjes er nog niet aan toe waren. De ruggewervel is dan nog niet hard genoeg en door het hobbelen op de fiets breken ze snel de wervels.
pi_77020595
Ik heb mijn man eens even laten bellen met de fietsenwinkel waar wij vorig jaar onze fietsen gekocht hebben (2 gazelles, orange plus en chamonix nogwat). We willen eventueel mijn fiets (de Orange) inruilen voor een moederfiets, maar de man van de fietswinkel raad het eigenlijk af. Volgens hem kan er makkelijk een zitje op mijn fiets en is ook voor een voorzitje genoeg ruimte. Dus dan zou ik gewoon op mijn eigen fiets vooruit moeten kunnen, eventueel met andere standaard. Klinkt mij als muziek in de oren, als dat ding 20 km gefietst heeft sinds ie uit de fabriek kwam, is het veel. We gaan het dus maar proberen en als het niet is, is ie zo ingeruild.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_77088534
Mefke, ik heb ook een Orange (paar jaar oud). Het stoeltje zit erop, maar zelf kom ik er niet meer op.
Misschien dat jij wat handiger bent. Evt. een vrouwenzadel erop, dat wil nog wel eens helpen.

Ik ga denk ik de moederfiets naast mijn Orange gebruiken.
pi_77102620
Hallo,

Ik heb een Batavus Mambo De luxe. Fietst erg fijn, maar ik loop tegen een aantal problemen aan. Ik hoop dat iemand hier het herkent en weet of er een oplossing is.

Ik wil graag fietsen met mijn 2 meisjes (1 en bijna 3) maar ook wel wat spullen meenemen, het liefst in een fietstas. Maar als je het aanbevolen stoeltje neemt (hamax, deze schuif je op de bagagedrager) dan kan er dus geen fietstas meer mee, laat staan een buggy via de buggy mee. Bij de OK Baby Sirius lukt het me niet eens om deze op de fiets te plaatsen, want mijn zadel zit in de weg (misschien een andere beugel nodig?).

Iemand ervaring mee?
pi_78581196
Dit gaat die van mij worden
Zaterdag besteld:

maandag 1 maart 2010 @ 13:43:43 #119
45621 Suzanna
Mama van...
pi_78588690
Mooi zeg, Koningin!
  donderdag 22 april 2010 @ 12:42:12 #120
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_80593217
Ik heb m'n moederdag cadeau half uitgezocht.
Ik weet dat het een moederfiets gaat worden maar welke.

Vond de BSP Seine wel erg mooi.
Sparta Amazone & Gazelle Bloom vallen af die vind ik niets.
pi_80593244
de Sparta Amazone fietst zoo lekekr
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 22 april 2010 @ 12:46:51 #122
298315 SacreCoeur
pi_80593374
Ik heb nog niets geprobeerd.
Binnenkort maar even langs Bikesplaza die heeft echt veeeeeel.
Qua uiterlijk vind ik dan de Sparta Amazone trendy nog wel gaan.
Maar ik heb gehoord dat ze een heel breed stuur hebben.
En ik moet een parkeerplaats oversteken (tussen auto's door) incl boodschappen & kind.
Het stuur van de Gazelle was al 'smaller' maar die vind ik echt niet mooi qua uiterlijk.
Vandaar de BSP seine.

Maar is de sparta nou echt zo zwaar om te fietsen?
Ik heb gelezen dat 'ie 34,5 kg is.
De BSP daarintegen is maar 20 kg.
Dat verschil is echt groot
pi_80593444
quote:
Op donderdag 22 april 2010 12:46 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik heb nog niets geprobeerd.
Binnenkort maar even langs Bikesplaza die heeft echt veeeeeel.
Qua uiterlijk vind ik dan de Sparta Amazone trendy nog wel gaan.
Maar ik heb gehoord dat ze een heel breed stuur hebben.
En ik moet een parkeerplaats oversteken (tussen auto's door) incl boodschappen & kind.
Het stuur van de Gazelle was al 'smaller' maar die vind ik echt niet mooi qua uiterlijk.
Vandaar de BSP seine.

Maar is de sparta nou echt zo zwaar om te fietsen?
Ik heb gelezen dat 'ie 34,5 kg is.
De BSP daarintegen is maar 20 kg.
Dat verschil is echt groot
hij is zwaar qua gewicht maar fietst prima.

Het stuur is idd breed maar ik vind dat wel prettig.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 22 april 2010 @ 12:54:49 #124
298315 SacreCoeur
pi_80593658
Ik ga 'm vast wel proberen dan.
Lekker fietsen gaat toch iets meer boven uiterlijk.

Ik fiets nu nog op een 'normale' fiets.
Met kind achterop & boodschappen, niet te doen.
pi_80593731
je kan bij de Amazone een shopperpakket kopen. Dat zijn 2 tassen en een mandje. De tassen kan je er makkelijk afhalen. Ideaal vind ik

Heeft er iemand ervaring met de Bobike Junior?

Amber wordt te groot voor de andere fietsstoel en deze past op de beugel die nu op mijn fiets zit.

[ Bericht 39% gewijzigd door Vicky op 22-04-2010 13:01:43 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')