abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 februari 2007 @ 16:35:10 #1
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_46175221
deel 1:
Moederfietsen

Laatste posts:
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 15:01 schreef Suzanna het volgende:
Mijn man kan via zijn werk een fiets aanschaffen en we willen daarom een moederfiets kopen. We zijn aan het twijfelen tussen de Sparta Amazone Trendy en de Classic, maar die Gazelle Bloom lijkt me ook wel wat. Qua prijs vergelijkbaar met Trendy geloof ik...
Het enige is dat ik niet weet wat precies het verschil is behalve de naam en het uiterlijk. Weet iemand hier de voordelen van een Trendy t.o.v. Classic en de verschillen met de Gazelle Bloom? Ik kan het in dit topic niet vinden...

(ik ben trouwens 1.64 dus ook niet erg groot...)
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 16:25 schreef Anitra het volgende:

Ik heb deze nieuw staan in de schuur, deze is wat voor de kleinere mensen (ik ben 1.68). Er is 1x op gereden.
En ik wist nog niet dat Anitra bovenstaande post had gedaan toen ik dit postte
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 16:29 schreef LadyS het volgende:

[..]

Heb je die nog? *eventueel interesse*
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_46175375
Hij is er nog ja
  zaterdag 10 februari 2007 @ 16:45:30 #3
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_46175456
Ja, dat had ik inmiddels begrepen
Euhm... ik moet nog wel even overleggen enzo, maar wat wil je ervoor hebben? (of pm me anders maar ofzo)
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_46175626
Ik doe je PM-en zo, als ik wat wakkerder ben
pi_46200200
kun je mij ook pm-en? als je die nog verkoopt?
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  woensdag 14 februari 2007 @ 10:24:43 #6
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_46289218
Ik ben me ook aan het ori๋nteren, ben ook bijna jarig! Heb gisteren op www.fietsenwinkel.nl gekeken en de prijzen vielen niet tegen. Vraag me erg af of ik echt zo'n hele dure nodig zou hebben. Vanavond maar eens deel 1 van dit topic doorlezen!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_46294173
quote:
Op zondag 11 februari 2007 13:30 schreef CrazyMoon het volgende:
kun je mij ook pm-en? als je die nog verkoopt?
Je hebt een pm

PM girl een dure fiets is niet nodig, waar je p moet letten is dat je extra ruimte hebt en lage instap, dat zijn belangrijke dingen. Bij halfords heb je ze al vanaf 400 euro dacht ik.
pi_47541208
Ik heb inmiddels een moederfiets! (gisteren binnengekomen, gemonteerd en de zitjes erop gemonteerd) en nu wilden we de fietskar (hebben we al een tijdje maar 2 keer gebruikt) eraan vastmaken en blijkt dat de bevestiging gewoon NIET stevig is... ... echt niet leuk. Nu kan ik nog niet met 3 kinderen weg... (en tja, dan ga ik gewoon niet weg nog, kan moeilijk Julia in bed laten liggen!)

Weten jullie wat een betaalbare maar toch goede fietskar is?? Of is daar een speciaal topic voor? Ik vind het echt zooo jammer...heb ik een supermooie moederfiets (Sparta amazone trendy) en kan ik hem niet eens gebruiken!

Dit is 'm:

[ Bericht 8% gewijzigd door Suzanna op 22-03-2007 11:25:58 ]
pi_47541395
Wat balen Suus!!

Op mijn werk gaat binnenkort het fietsplan starten en dan ga ik ook een moederfiets nemen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_47541671
Mooie fiets Suzanna, nu hopen dat je hem snel ook kunt gebruiken!
pi_47542043
Ik twijfel tussen de Sparta amazone trendy en de Gazelle Bloom.
Ik heb al een beetje rondgezocht op internet en ik lees veel goede dingen over de Gazelle (bijv. dat die lichter fietst en dat die ook fijner fietst zonder zitjes).
Heeft er hier iemand de Gazelle Bloom en fietst die echt zo fijn?
En Suzanna, hoe fietst jou nieuwe fiets?
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  donderdag 22 maart 2007 @ 12:04:25 #12
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_47542622
Suzanna, bij mij moest er een andere koppeling op. (zit bij mij aan m'n wielas vast)
als ik jou was zou ik even langs de fietsenmaker rijden en informeren

Ik heb een sparta, CM.. kan je dus niet helpen met de Bloom
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_47542868
CrazyMoon, ik heb ook op de Gazelle Bloom gefietst en die fietste echt heerlijk. En de fiets die ik nu heb fietst eigenlijk hetzelfde...
Qua prijs maakt het bijna niets uit (via BikeGigant kun je ze volgens mij het goedkoopste krijgen en daar zijn ze dezelfde prijs zelfs) en ik denk dat ze dezelfde kwaliteit zijn... Dat lichter fietsen geldt ook voor de Sparta amazone trendy, omdat het ook een aluminium frame is en dus lichter, en heeft ook 7 versnellingen, dat scheelt ook.

E.T. bedankt voor de tip! Hij zit wel vast, maar je kunt er nog mee 'wiebelen' zegmaar en hij lijkt niet vaster te kunnen dan hij nu zit. Dat vind ik niet veilig... en misschien kan de fietsenmaker er wel iets mee. Goede tip dus!
pi_47542907
Ik zit nu zo te balen, wilde vandaag een lange fietstocht maken met de kinderen... (lang als in..meer dan een kwartier ) en het is mooooooi weer...

Misschien dat ik zo even Julia bij de buurvrouw drop en dan naar de Halfords fiets. Of zou ik een andere zaak moeten hebben?
  donderdag 22 maart 2007 @ 12:42:16 #15
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_47543836
ik zou een 'echte' fietsenwinkel doen, Suzanna.. Bij halfords weten ze van een hoop dingen een beetje.. bij een echte fietsenwinkel weten ze vaak meer
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_47547760
Ik zou ook naar een goede fietsenwinkel gaan!

en ik zal eens een keer gaan proeffietsen.. kan echt niet wachten om straks met Sarah te gaan fietsen!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  vrijdag 23 maart 2007 @ 08:24:38 #17
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47571068
De Halfords zit hier heeel dichtbij ้n ze hebben een fietskar daar te koop (in ieder geval een tijdje geleden) die wel verdacht veel op de onze lijkt. Dus misschien toch het beste om daar te gaan...en anders kunnen we altijd nog een andere opzoeken.
(buurvrouw was weg dus ik kon niet naar de Halfords, dus dan vandaag maar proberen)

CrazyMoon, kan me voorstellen! Is errug leuk met je kindje op de fiets. Vooral omdat ze er zo van genieten! Noa, mijn oudste, wil niet eens van de fiets af ... (en zodra ze ook maar 'fiets' hoort wil ze gelijk haar jasje aantrekken)
  vrijdag 23 maart 2007 @ 15:36:04 #18
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_47583913
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 11:45 schreef CrazyMoon het volgende:
Ik twijfel tussen de Sparta amazone trendy en de Gazelle Bloom.
Ik heb al een beetje rondgezocht op internet en ik lees veel goede dingen over de Gazelle (bijv. dat die lichter fietst en dat die ook fijner fietst zonder zitjes).
Heeft er hier iemand de Gazelle Bloom en fietst die echt zo fijn?
En Suzanna, hoe fietst jou nieuwe fiets?
Ja, ikke! Ik heb de Bloom!
Ik vind het nog steeds een superfiets. Hij fietst echt heerlijk!

Ik kan alleen wel twee minpuntjes vertellen.
Namelijk de standaard, die gaat bij mij steeds wat los zitten maar dat komt omdat ik twee zware kinderen moet vervoeren, maar is heel soms ook wat onstabiel bij het uitklappen (op de standaard zetten).
En bij bijvoorbeeld de Sparta zit zo'n stuur-anti-omklap-systeem Zo'n kettinkje aan een veer die (naar ik meen) automatisch het omklappen van het stuur tegengaat. Bij de Bloom zit een soort ring tussen het frame en de stuurstang die je handmatig een slagje moet draaien.
Twee kleine dingetjes maar.. Maar waar je misschien wel waarde aan hecht.
Daarentegen zit er op de Bloom wel een breder stuur dan normaal maar deze is niet van het slagschipformaat zoals bij de meeste moederfietsen. Waardoor de fiets nog normaal blijft sturen.

Oh, en wist je dit al?
De Gazelle Bloom is als beste uit de moederfietsentest van de Fietsersbond gekomen.
en
Fietsersbond test Moederfietsen.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_47587489
dank je wel! over dat ding van dat stuur wist ik nog niet.. hmmm..
en ja, ik vond het dus wel fijn dat de Bloom niet zo'n heel breed stuur heeft.
Hoe breedt is eigenlijk het stuur van de Sparta?
Ik kon dat nergens vinden...
was vanmiddag naar een fietsenwinkel geweest, hadden ze helaas beide fietsen niet
dus op naar een andere fietsenwinkel! genoeg keus gelukkig
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  dinsdag 27 maart 2007 @ 16:33:44 #20
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_47716286
Ik ben aan het kijken naar een Gazelle, toen mijn oog viel op de mpb van dat merk. Geen officiele moederfiets maar wel veel overeenkomsten. Heeft iemand ervaring met dit model?

De site www.fietsenwinkel.nl is erg goedkoop, vraag me af hoe dat zoveel kan schelen met de gewone fietsenwinkels?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_47782177

Onze nieuwe mama bakfiets.
Incl maxicosi gordel zodat mini aan het eind van de zomer al lekker mee kan fietsen
pi_47782964
Wauw, die is moooi!!
Hoe trapt 'ie? het lijkt me zo zwaar, helemaal met twee kindjes en boodschappen (wat toch de reden voor mij zou zijn om er een aan te schaffen) en de super-bakfietsen met veel versnellingen zijn weer niet te betalen
pi_47783254
Deze heeft 5 versnellingen, trapt wel iets zwaarder als een gewone fiets, maar tsja 3 ipv 2 wielen is ook meer weerstand.
Vriendje en ik zijn gisteren op en neer naar scheveningen geweest (dik 10km in totaal) omstebeurt fietsend en dan de andere in de bak. Dat lukte mij zelfs prima ondanks dat ik gisteren al heel veel gedaan had en dus flink last had van mijn banden/gewrichten.

Hier ook met name aangeschaft zodat we dadelijk met mini overal naar toe kunnen en niet altijd met de bus en de tram hoeven (wij hebben geen auto).
Wij hebben dus wel zo'n flink dure, maar gelukkig kon die gedeeltelijk via het fietsenplan dat scheelt een boel. Want goedkoop zijn die fietsen inderdaad niet als je een betrouwbaar merk wil.
Verderop in de straat staat een merkloze bakfiets, die na minder als een half jaar al door en door verroest is. Dat wilden we absoluut voorkomen dus vandaar wat meer geld uitgegeven voor een goede, die er wel tegen kan om altijd buiten te staan.

Maar de fiets is echt onwijs ruim!!! 2 kindjes zittend + een week boodschappen krijg je makkelijk mee.
Maxi-cosi + een volwassene past prima in de bak.
  donderdag 29 maart 2007 @ 11:19:27 #24
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47783598
hijs gaaf P-Iglet
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_47783747
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 11:08 schreef p_iglet het volgende:
-knipje-
oei oei oei, nou bakfietsrammel ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo