quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 14:38 schreef E.T. het volgende:Het grootste pluspunt van mijn Sparta Amazone vind ik het grote stuur
Daardoor heb je geen last van het voorzitje; je komt er niet met je knieeen tegenaan bij het fietsen, sturen gaat zonder problemen (weer geen knieeen die in de weg zitten), je hebt goed de ruimte om op en af te stappen..
De rest van de 'extra's' die een moederfiets heeft vallen voor mij in het niet bij het grote stuur!
![]()
Dat heeft volgens mij meer te maken met de hoogte van het stuur/zitje en de tussenruimte tussen stuur en je eigen zadel, en niet hoe groot of breed je stuur is.
Ik heb de Gazelle Bloom
![]()
Deze heeft wel een breder stuur dan normale fietsen maar niet dat extreem brede slagschip-stuur als bijvoorbeeld de Amazone. En ik kom met mijn lange benen ook niet tegen het zitje aan.
Ik hoorde wel eens de vraag hoe je met zo'n heel breed stuur moet fietsen/sturen en dat iemand toen het voorbeeld gaf "zoiets als je stuurt als met motorrijden". Dat heb ik dus niet met mijn fiets. Het stuur is een klein beetje breder maar je kan er nog wel gewoon mee sturen zeg maar.
Maxi,
Midi &
Mini(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!