abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82251303
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:59 schreef SacreCoeur het volgende:
Maar is het ook niet afhankelijk van het frame maat?
Ik kan bv geen mandje voorop mijn fiets doen omdat ik een klein frame heb.
Dan zit ik in de weg met de lamp.
Misschien is die ook zo met een klein frame maat en een rek voorop.
Of denk ik heel raar nu?
ja, deze fietsen zijn ervoor gemaakt om zo'n rek te hebben. De lamp hangt onder het rek.
*poef* nu is het weg
  woensdag 2 juni 2010 @ 20:28:23 #202
100412 mefke79
komt goed!
pi_82252316
Precies om de redenen die jullie noemen (moederfietsen niet heel mooi, je wilt ook nog zonder zitjes fietsen) heb ik gekeken of ik met mijn eigen gazelle vooruit kon. Ik heb een orange extra en door het stuur net iets anders in te stellen past het met een yepp zitje gewoon goed. Dat zitje haal je er ook heel makkelijk weer af, dus ik laat em zelfs gewoon op het kdv. Moet wel toegeven dat ik redelijk lang ben, misschien helpt dat ook mee.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_82252722
Met mijn huidige fiets zou het in principe ook nog best kunnen, hij wordt soms zelfs verkocht als moederfiets.

Maar ik ben hem gewoon zat, er is altijd wat mee. Dus deze ga ik inruilen en dan in 2010 nog een nieuwe fiets via het fietsenplan aanschaffen. Ik wil idd graag een fiets die ook een gewone fiets is, en niet alleen een moederfiets.
*poef* nu is het weg
  woensdag 2 juni 2010 @ 20:53:28 #204
100412 mefke79
komt goed!
pi_82253614
Ik heb trouwens het idee dat die yepp stoeltjes minder ruimte in nemen op je fiets dan een bobike zitje. Maar zeker weten doe ik het niet, het lijkt op de plaatjes op internet wel zo. Ik heb die bobike niet eens geprobeerd omdat ik de blauwe yepp zo mooi bij mijn fiets vind passen...(erg he, niet kijken naar of het goed zit, maar op de kleur letten) oja en het stoeltje kan heel makkelijk gewisseld, dat was ook zeker een plus punt.
pi_82255518
Wij hebben sinds vorige week de Montego Liberty 7 Cocon Wit 2010 versie met voorzitje en windscherm

Moet zeggen dat ie heerlijk fietst
Hebben een deal gemaakt voor 450 euro all inclusief
  woensdag 2 juni 2010 @ 22:38:12 #206
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_82259863
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 20:10 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

ja, deze fietsen zijn ervoor gemaakt om zo'n rek te hebben. De lamp hangt onder het rek.
Dit bedoelde ik helemaal niet.
Ik bedoelde dat om die reden misschien een voorzitje bij sommige transport fietsen niet kan met rek.
Doordat het frame klein is heb je minder ruimte voor de voetjes.
Dat van 't lamp en mandje was maar even een voorbeeld dat niet alles op elke fiets kan ook al is het een zelfde soort.
Alles is afhankelijk van framematen.
  woensdag 2 juni 2010 @ 23:59:30 #207
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_82264841
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 20:28 schreef mefke79 het volgende:
Precies om de redenen die jullie noemen (moederfietsen niet heel mooi, je wilt ook nog zonder zitjes fietsen) heb ik gekeken of ik met mijn eigen gazelle vooruit kon. Ik heb een orange extra en door het stuur net iets anders in te stellen past het met een yepp zitje gewoon goed. Dat zitje haal je er ook heel makkelijk weer af, dus ik laat em zelfs gewoon op het kdv. Moet wel toegeven dat ik redelijk lang ben, misschien helpt dat ook mee.
Waarom wil je zonder zitjes fietsen? Juist bij moederfietsen zitten die niet in de weg (in elk geval niet bij de Sparta Amazone). Ik heb het voorzitje (Bobike) ruim 3 jaar niet nodig gehad voor een kind, maar altijd laten zitten, omdat ik er geen last van had en er ook wel eens spulletjes in deed (hoefde ik ook geen fietsmandje te kopen).
En ik heb vrij lange bovenbenen, dus vaak last van kinderzitjes. Heb laatst op de moederfiets van mijn zusje gefietst (ik weet niet welk merk) en daar kwam ik wel met de benen tegen het zitje. En zij haalt het er dan ook meestal af (deed ik ook bij mijn vorige fiets, omdat het dan in de weg zit).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_82265346

Deze hebben we dus. Wel onwijs veel moeite moeten doen om het voorzitje in de juiste bijpassende kleur te kunnen krijgen, net als het windscherm
Heb 3 dagen lang bijna alle fietshandelaren moeten bellen binnen een straal van 15 km tot ik ineens beet had bij een fietsenwinkel hier 5 minuten vandaan
  donderdag 3 juni 2010 @ 10:55:52 #209
57497 happyme28
I'm so happy
pi_82273835
Iemand ervaring met de moederfiets van de HEMA? Of weet een andere goede fiets tot zo'n 350-400 euro?

(wil ook een autotje kopen dus om 1000 euro uit te geven aan een fiets is me wat te gortig ook aangezien ik zo'n fiets dus had maar die gejat is en net een paar maanden uit de verzekering was)
  donderdag 3 juni 2010 @ 10:57:48 #210
298315 SacreCoeur
pi_82273931
Montego Liberty 3 misschien? (kom ik weer met mn Montego )
Of er zijn ook vaak fietsen van vorige jaren (nieuw) voor een 'prikkie'.
En anders een showmodel misschien dan heb je ook veel keus.
En altijd afdingen natuurlijk hé in de fietsenwinkel.
pi_82289856
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 21:26 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wij hebben sinds vorige week de Montego Liberty 7 Cocon Wit 2010 versie met voorzitje en windscherm

Moet zeggen dat ie heerlijk fietst
Hebben een deal gemaakt voor 450 euro all inclusief
Vind ik wel een heel erg goedkope deal, toch geen nieuwe neem ik aan??

Ik denk dat we morgen de knoop gaan doorhakken, even langs de Batavus dealer om de Mambo uit te proberen. Ik word er helemaal gek van, wil niet meer kijken en bellen. Mijn vrouw mag zelf beslissen welke het wordt.
  donderdag 3 juni 2010 @ 17:30:06 #212
298315 SacreCoeur
pi_82290944
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 17:01 schreef 330d het volgende:

[..]

Vind ik wel een heel erg goedkope deal, toch geen nieuwe neem ik aan??

Ik denk dat we morgen de knoop gaan doorhakken, even langs de Batavus dealer om de Mambo uit te proberen. Ik word er helemaal gek van, wil niet meer kijken en bellen. Mijn vrouw mag zelf beslissen welke het wordt.
Ik heb zelfs een deal gemaakt voor 405 incl abus ketting slot.
Wel zonder zitje want die had ik al, maar hij's helemaal nieuw.
En ik heb nog èèn gratis onderhouds beurt te goed. (een grote)
Plus hij's gratis afgemonteerd met mijn eigen zitje en al, normaal is dit ook 17,50.
pi_82291489
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 17:30 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik heb zelfs een deal gemaakt voor 405 incl abus ketting slot.
Wel zonder zitje want die had ik al, maar hij's helemaal nieuw.
En ik heb nog èèn gratis onderhouds beurt te goed. (een grote)
Plus hij's gratis afgemonteerd met mijn eigen zitje en al, normaal is dit ook 17,50.
Nee toch...

Ons offerte:

Montego 599,-
Yepp voorzitje 79,95
Windscherm 29,95
Axa insteekslot 19,95
Yepp dubbele tas 53,95
Nijntje slaaprol 24,95
Totaal 807,75

Dealer prijs: 740,- rijklaar, 1e servicebeurt gratis na 3maanden
Internet prijs: net over de 700,-

Als je net boven de 400 maar betaal voor de fiets zelf, al tel ik de accesoires erbij van 208.75 kom ik rond de 610,- uit. Eh.. wat doen we fout? Uit welke plaats of provincie heb je m gekocht??
  donderdag 3 juni 2010 @ 17:57:43 #214
298315 SacreCoeur
pi_82291960
Jeetje zeg die prijzen. De fiets komt uit Zoetermeer, geen idee meer hoe het winkeltje heet. Bij mij kon er ook een insteek slot in maar dat raden ze af. Dus kreeg ik er een Abus kettingslot bij. Heb trouwens mijn zitje van een fietsengroothandel, ipv normale prijs voor een maxi seat (bobike) betaalde ik 40 euro.
pi_82292147
Je had in je vorige post ook over een fietsengroothandel, waar is dat? Maar ik ben niet zo handig, dus zelf zitje opzetten heb ik mijn twijfels erbij. Tas, scherm en slaaprol kan natuurlijk wel.

En echt waar, ik heb afgelopen weken op internet zitten kijken, lager dan 520,- kwam ik gewoon weg niet tegen voor de Liberty 7. En dan is het nog internetshop prijzen, niet eens winkelprijzen.
Je hebt geen showmodel of model 2009?? Krijg nu wel mijn vraagtekens of die 740euro wel 'verantwoord is of niet.
  donderdag 3 juni 2010 @ 18:08:51 #216
298315 SacreCoeur
pi_82292420
Fietsengroothandel zit in Gouderak, maar je kan geloof ik ook bestellen via de site.
Geen idee of ze ook GMG verkopen.

Ja misschien ligt het ook aan de tijd van het jaar?
Nu het mooier weer gaat worden dat de prijzen omhoog gaan?
Ik heb echt geen idee hoor.
Ze wilde de fiets ook aan mij eerst verkopen voor 500 zoveel.
Daar ging ik gewoon niet mee akkoord, toen zakte ze naar 450.
En toen ging mijn paps slim verder onderhandelen en kwam ze op 405.
En ik wilde er toen een slot bij & omdat we lang moest wachten met het afmonteren kreeg ik die gratis.
Anders was ik op 425 gekomen, nog steeds vrij goedkoop dus.

Misschien heb ik wel geluk gehad?
Maar aangezien degene hierboven met de fietsfoto ook 450 betaald heeft denk ik eerder dat het reeël is.
Als ik nog een zitje nodig had dan was ik waarschijnlijk ook op 450 uitgekomen.
  donderdag 3 juni 2010 @ 19:40:04 #217
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_82296783
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 20:53 schreef mefke79 het volgende:
Ik heb trouwens het idee dat die yepp stoeltjes minder ruimte in nemen op je fiets dan een bobike zitje. Maar zeker weten doe ik het niet, het lijkt op de plaatjes op internet wel zo. Ik heb die bobike niet eens geprobeerd omdat ik de blauwe yepp zo mooi bij mijn fiets vind passen...(erg he, niet kijken naar of het goed zit, maar op de kleur letten) oja en het stoeltje kan heel makkelijk gewisseld, dat was ook zeker een plus punt.
Mefke, op de negenmaandenbeurs kreeg ik een folder van een bedrijf dat losse moederfietssturen verkoopt..Weet niet of dat wat voor je is??
  donderdag 3 juni 2010 @ 19:42:44 #218
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_82296907
quote:
Op donderdag 29 april 2010 22:06 schreef het-is-mij het volgende:
Zo vanavond met de mr. ff naar de fietsenmaker geweest.

Ze hebben de cortina laten zien en ook ff het overjarig model van de gazelle bloom laten zien die ze alleen nog maar in flitsend fel blauw hadden, was er 1 van vorig jaar maar voor hetzelfde geld (50 euro meer) als de cortina.
Daar ook nog ff op gefietst en ondanks blauw (past op zich ook wel bij mij, net ff wat anders dan anders) toch die gazelle gekozen.
[ afbeelding ]
Ook zonder kindertoestanden ziet ie er nog oke uit, maar mn zebra fietstassen passen er dan weer niet zo mooi bij.....
[ afbeelding ]
Die heb ik ook. Model 2009.
Vind alleen de standaard niet zo makkelijk. En Eva ook niet zo, ze zegt altijd au als ik hem van de standaard afhaal. En erg stabiel ook niet.Als de stoep maar een klein beetje aflootp, valt ie al om.
pi_82300474
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:08 schreef SacreCoeur het volgende:
Fietsengroothandel zit in Gouderak, maar je kan geloof ik ook bestellen via de site.
Geen idee of ze ook GMG verkopen.

Ja misschien ligt het ook aan de tijd van het jaar?
Nu het mooier weer gaat worden dat de prijzen omhoog gaan?
Ik heb echt geen idee hoor.
Ze wilde de fiets ook aan mij eerst verkopen voor 500 zoveel.
Daar ging ik gewoon niet mee akkoord, toen zakte ze naar 450.
En toen ging mijn paps slim verder onderhandelen en kwam ze op 405.
En ik wilde er toen een slot bij & omdat we lang moest wachten met het afmonteren kreeg ik die gratis.
Anders was ik op 425 gekomen, nog steeds vrij goedkoop dus.

Misschien heb ik wel geluk gehad?
Maar aangezien degene hierboven met de fietsfoto ook 450 betaald heeft denk ik eerder dat het reeël is.
Als ik nog een zitje nodig had dan was ik waarschijnlijk ook op 450 uitgekomen.
Ik snap er toch niks van, dan heb je echt mazzel. Maar zoals jezelf ook aangaf, degene hierboven heeft ook zo'n prijs (even stiekum op zijn/haar profiel gekeken, blijkbaar ook uit jouw buurt), blijkbaar kunnen de prijzen bij jullie zo laag uitvallen??
Tja, nu snap je wel als ik bij mijn fietsenboer 740 ga betalen (ben bij 2 dealers langsgeweest met nagenoeg dezelfde 'scherpe' prijs) me behoorlijk 'genaaid' (meer dief van mijn eigen portemonnee) zal voelen telkens als ik aan jullie prijs denk van rond de 400euro. Lekker....
Ik zal bijna zeggen ik haal m ook uit Zoetermeer (zag dat er maar 2 officiele Montego dealers zijn daar).
pi_82304772
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:42 schreef amaranta het volgende:

[..]

Vind alleen de standaard niet zo makkelijk. En Eva ook niet zo, ze zegt altijd au als ik hem van de standaard afhaal. En erg stabiel ook niet.Als de stoep maar een klein beetje aflootp, valt ie al om.
Ik heb model 2006 denk ik. En heb hetzelfde probleem. Laatst met boodschappen en al omgevallen. Gelukkig wel zonder Tyler erin.
En een paar maanden geleden bleek mijn velglint oid dubbel te zitten. Vandaar dat hij zwaar trapte.
  donderdag 3 juni 2010 @ 22:12:10 #221
298315 SacreCoeur
pi_82305327
Maar de standaard kan je stellen hé.
iig Als jullie ook zo'n dubbele standaard hebben.
Eens in de zoveel tijd moet je 'm even bijstellen.
Je kunt hem ook oneven afstellen zodat je wat speling hebt op straat.

Maar lullig voor je 330d dat je zoveel moet betalen zeg!
't Is ook geen 50 euro waar je over praat.. flinke naai streek.
Waar kom je vandaan als ik vragen mag?
pi_82307436
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:42 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dat is heel makkelijk verholpen in principe inderdaad
Ik vond het ook een klote standaard en ik heb een nieuwe er nu onder en gaat perfect!
Gewoon een dubbele maar dan niet eigen merk.
  donderdag 3 juni 2010 @ 22:56:59 #223
100412 mefke79
komt goed!
pi_82308005
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:59 schreef Grijs het volgende:

[..]

Waarom wil je zonder zitjes fietsen? Juist bij moederfietsen zitten die niet in de weg (in elk geval niet bij de Sparta Amazone). Ik heb het voorzitje (Bobike) ruim 3 jaar niet nodig gehad voor een kind, maar altijd laten zitten, omdat ik er geen last van had en er ook wel eens spulletjes in deed (hoefde ik ook geen fietsmandje te kopen).
En ik heb vrij lange bovenbenen, dus vaak last van kinderzitjes. Heb laatst op de moederfiets van mijn zusje gefietst (ik weet niet welk merk) en daar kwam ik wel met de benen tegen het zitje. En zij haalt het er dan ook meestal af (deed ik ook bij mijn vorige fiets, omdat het dan in de weg zit).
Ik wil zonder zitjes kunnen fietsen omdat die fiets waarschijnlijk langer meegaat dan ik kinderzitjes nodig heb. En we hebben nu samen 1 zitje, dat er dus makkelijk af moet kunnen zodat je het zitje op het kdv kan achterlaten.
Bovendien, ik had echt net een nieuwe fiets toen ik zwanger bleek, dus dan is de drempel om er nog een te kopen of de nieuwe fiets in te ruilen wel erg hoog. Het gaat ook prima zo, misschien nog een keer een nieuwe standaard, maar in principe gaat het best.
pi_82364176
We zijn 'eruit gekomen' ...
Gister langs de lokale dealer gegaan voor een proefritje met de Batavus Mambo Deluxe. De verkoper smeerde ons nog de Sparta Amazone showmodel aan (met bobike v/a zitjes) met 10% korting.
Ik en mijn vrouw hebben allebei op beide fietsen een rondje gemaakt en zelfs met ons zoontje erbij.

Het stuur van de Mambo wel iets groter is dan een normale stuur, maar bij de amazone is deze nog groter (volgens mij even groot als bij de Montego). Daardoor oogt de mambo iets meer op een normale fiets dan de amazone.

De mambo heeft ook bredere banden, wat in mijn opinie beter is, het rare maar zeker pluspunt ervan is dat het hierdoor niet zwaarder fietst dan de amazone en de montego. Verder vinden we weinig verschil tussen de amazone en mambo qua fietsen, behalve dat de mambo net een stuk lichter stuurt dan de amazone. Volgens mijn vrouw fietsen beide merkbaar beter dan de montego (ik heb weinig van gemerkt eigelijk, maar voelde wel duidelijk in het sturen als dikke plus voor de mambo).
Wel vonden we het design vd Mambo net iets mooier uitzien (doorgetrokken frame naar achter). Maar de iets wijdere standaard vd Amazone was weer stabieler. Maar al met al, in kwaliteit zie je zeker terug dat beide net een trapje hoger zitten dan de Montego (zie je ook terug in de dikke meerprijs...).

Uiteindeljk hebben we toch de knoop doorgehakt en willen voor de mambo gaan met yepp zitje. Maar...
Volgens de verkoper is de witte helemaal uitverkocht, de blauwe is pas weer over 2weken beschikbaar. Hij legde uit dat het door het tijdstip van het jaar is. Ook wilde zij niets meer met de prijsdoen wat ik eerst mee had gekregen bij eerste bezoek. Ik gaf ook aan, rond het nou een beetje af naar beneden (961,75 ) Nee, toen de verkoper aan de baas vroeg, was hij kennelijk zo druk bezig, zei alleen nee dat is de prijs en weg was hij

Nu heb ik een ander gebeld, (45min ipv 30min fietsafstand) en ook zeiden ze dat er geen datum bekend was voor de witte, de blauw zal volgens hun het vroegst over 6 weken pas beschikbaar zijn (framemaat 48). Beetje gegoogled op internetshops en jahoor, bij de witte overal NIET MEER LEVERBAAR)

Zucht... hebben wij het weer...
  zaterdag 5 juni 2010 @ 17:06:39 #225
298315 SacreCoeur
pi_82369724
Dus je bent er half/half zeg maar
Jullie gaan uiteindelijk voor de Mambo? maar de kleur is er nergens meer? Daar komt het op neer
Trouwens als de verkoper tegen mij zo had gedaan 'nee dit is de prijs' en loopt weer weg.
Was ik meteen de winkel uitgelopen, kan daar zo niet tegen.
Ik vond zelf dikke banden niet zo fijn door zand & gras.
Maar dat is natuurlijk ook kwestie van rijstyle denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')