quote:Op donderdag 4 september 2008 10:11 schreef owlet het volgende:
Ik moet een nieuwe fiets. Liever gister dan vandaag want alles bussen is ook zo lastig en mijn oude fiets is zó op dat repareren meer kost dan een nieuwe kopen![]()
Het gaat dus (waarschijnlijk) een middenklasser moederfiets worden. Ik zit te denken aan een puch elegance (zo'n vreselijke roze) of een HEMA moederfiets (maar die zijn er nu niet geloof ik). Er is nog wel goedkoper te vinden maar het feit dat er dan keurig níet vermeld wordt wat de specificaties zijn is genoeg om fietsfreakechtgenoot te laten steigeren![]()
Iemand ervaring met die puch (appelsap geloof ik?) of met de HEMA fiets (MOONAH!!!!)? Bevallen ze na een tijdje nog steeds of kom je puntjes tegen die blijven irriteren?
Oei, helemaal niet gezien.quote:Op vrijdag 5 september 2008 18:07 schreef owlet het volgende:
En kan je het stoeltje makkelijk over zetten of moet je elke keer schroeven o.i.d.?
Waarschijnlijk is voor zowel M.'s fiets als de mijne een ATB beugel nodig, al was het alleen maar omdat het stoeltje dan bij mij wat verder naar achter zit en ik niet met mijn weelderige achterwerk bij Ronja op schoot zit
er zijn fietstassen met uitsparing voor de 'pootjes' van de stoeltjes.quote:Op maandag 9 maart 2009 19:38 schreef MamsX het volgende:
Helllllp ik zie door de bomen het bos niet meer..
Ik wil op mijn fiets :Een voor of achterzitje (TIPS??) mijn quinny zapp mee kunnen nemen.. en niet meer uitgeven dan 900 euro ongeveer.
zijn er ook zitjes die je achterop kan doen en ook nog fietstassen?
Nog niet, maar hij is besteld! Ingeruild tegen een overschot aan vakantiedagen. Las dat ie door de fietserbond is uitgekozen tot de beste moederfiets.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 08:42 schreef Popples het volgende:
even een schop omhoog.
iemand ervaring met de gazelle bloom?
ik kan hem morgen ophalenquote:Op dinsdag 17 maart 2009 19:05 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Nog niet, maar hij is besteld! Ingeruild tegen een overschot aan vakantiedagen. Las dat ie door de fietserbond is uitgekozen tot de beste moederfiets.
Leuk! Vertel je even hoe ie bevalt?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 19:10 schreef Popples het volgende:
[..]
ik kan hem morgen ophalenik heb zo een zin om te fietsen
We worden idd steeds veeleisender. Komt denk ik vooral omdat de technologie blijft verbeteren. Ws hadden ze zich honderd jaar geleden hetzelfde afgevraagd over jouw omafiets mer Bobike.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 19:14 schreef Fannie het volgende:
Ik had vroegah gewoon een ouwe oma fiets met een Bobike zitje achterop en een rekje waar je de McClaren buggy aan kon hangen...En dat fietste prima
![]()
Wat ik me nou afvraag.... is er nu een teveel aan keus wat betreft al dat spul, is het nu allemaal beter, namen we vroeger met minder genoegen.....?
Niet aanvallend bedoeld hoor, maar ik vraag het me gewoon af
voor mij is het meer dat ik goed rechtop kan zitten en dat kon ik. ik heb een whiplash en ben al gebonden aan huis door de pijn. maar als ik een goede dag heb wil ik gewoon graag iets doen. en fietsen met mijn meiden is een droom(hihi klinkt dramatisch he maar is niet zo hoor). maar wij wonen heel erg achteraf dus is een goede fiets voor als de auto kapot is geen luxe.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 19:14 schreef Fannie het volgende:
Ik had vroegah gewoon een ouwe oma fiets met een Bobike zitje achterop en een rekje waar je de McClaren buggy aan kon hangen...En dat fietste prima
![]()
Wat ik me nou afvraag.... is er nu een teveel aan keus wat betreft al dat spul, is het nu allemaal beter, namen we vroeger met minder genoegen.....?
Niet aanvallend bedoeld hoor, maar ik vraag het me gewoon af
Ja, die heb ik! Ik heb hem nu ongeveer een jaar, en sinds kort zit het voorzitje erop. Het is een hele fijne fiets, alleen merk ik nu wel dat hij beter stuurt met wat gewicht aan het stuur. Maar echte minpunten ben ik nog niet tegengekomen!quote:Op dinsdag 17 maart 2009 08:42 schreef Popples het volgende:
even een schop omhoog.
iemand ervaring met de gazelle bloom?
dan gelijk maar eens vanmiddag kijken. anders naar de stoffenhal en daar wat leuks halen en meteen erop naaien.quote:Op woensdag 18 maart 2009 07:43 schreef E.T. het volgende:
volgens mij is alles los te koop bij de fietsenhandel(ik kreeg tenminste foldertjes van wat lokale fietsenboeren waar het in stond)
(merk is Basil, groot fietstassenmerk)
ik ben 1.67/1.65 en heb een 49cm frame maat.quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:46 schreef MamsX het volgende:
Bij fietsenwinkel.nl hebben ze die basil producten ook.
nu mijn aller aller allerlaatste fiets vraag.![]()
Welk framemaat hebben jullie van de bloom?? en hoe lang zijn jullie.
Ik ben 169 en ik twijfel, tussen 53 of 57
quote:Met de Bike-a-way, een warme waterafstotende zak met poncho, horen koude verkleumde kinderbeentjes en verregende kinderen tot het verleden!De Bike-a-way past om de fietsstoeltjes en is makkelijk te bevestigen. Met de Bike-a-way in het fietsstoeltje kunnen de veiligheidsriemen van het fietsstoeltje normaal worden vastgemaakt. De Bike-a-way heeft een waterafstotende buitenkant, een gevoerde binnenkant én extra een aan de achterzijde opgerolde poncho voor regen- of sneeuwbuien. Met de Bike-a-way in het fietsstoeltje kunnen de kinderen makkelijk in- en uit het fietsstoeltje worden gehaald. De Bike-a-way is makkelijk van de fietsstoel te halen. Of rol de poncho over de Bike-a-way om te voorkomen dat deze bij regen van binnen nat wordt.
Ruben zit bij Bert al tijden in het achterstoeltjequote:Op dinsdag 12 januari 2010 08:06 schreef E.T. het volgende:
Het bovenste zitje lijkt erg weinig zijwaarts steun te bieden en erg dicht op je eigen rug(en kont) te zitten. Als ze wat verder naar achter zitten (met een Bobike met extra beugel) kunnen ze meer zien en rondkijken en zien ze niet alleen maar mijn brede rug
Ga je Lilah echt al in een achterzitje stoppen? Ik heb het voorzitje nu zo laag mogelijk op m'n stuurpin gezet en dan kan Tijn evt. nog voorop zitten (die is iets te zwaar eigenlijk voor het stoeltje, maar heel soms doe ik 'm nog wel eens voorin als ik ff snel naar school moet als NIenke nog ligt te slapen)
Ik heb een Batavus Torino met extra hoog frame en daar gaat prima een zitje op. Persoonlijk vind ik elke fiets in bezit van een moeder een mamafietsquote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:38 schreef mefke79 het volgende:
Iemand toevallig ervaring met een gewone gazelle orange fiets met voorzitje. Past dat? Heb vorig jaar net voor de positieve test een nieuwe fiets gekocht, daar door bekkenproblemen nauwelijks op gefietst en ik zou het zo zonde vinden om em meteen weer in te ruilen op een mamafiets.
En vraag 2: zijn er hier ook lange mama's (> 1.80 cm) met een mamafiets? Ik vind ze zo klein lijken....
Maar die bovenste heeft wel een mooi systeem wat ervoor zorgt dat er geen voetjes tussen bewegende delen komen. Dat ziet er wel heel veilig uit. Misschien moet ik ze maar even "echt" gaan bekijken.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 08:06 schreef E.T. het volgende:
Het bovenste zitje lijkt erg weinig zijwaarts steun te bieden en erg dicht op je eigen rug(en kont) te zitten. Als ze wat verder naar achter zitten (met een Bobike met extra beugel) kunnen ze meer zien en rondkijken en zien ze niet alleen maar mijn brede rug
Ga je Lilah echt al in een achterzitje stoppen? Ik heb het voorzitje nu zo laag mogelijk op m'n stuurpin gezet en dan kan Tijn evt. nog voorop zitten (die is iets te zwaar eigenlijk voor het stoeltje, maar heel soms doe ik 'm nog wel eens voorin als ik ff snel naar school moet als NIenke nog ligt te slapen)
Ik heb een Sparta en die kon ik toen in drie verschillende hoogtes krijgen. Ik heb de kleinste genomen en ik ben 1,71 mquote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:38 schreef mefke79 het volgende:
En vraag 2: zijn er hier ook lange mama's (> 1.80 cm) met een mamafiets? Ik vind ze zo klein lijken....
Om op je eerste vraag in te gaan, (nog) geen ervaring, maar ik lees mee want ik heb m ook!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:38 schreef mefke79 het volgende:
Iemand toevallig ervaring met een gewone gazelle orange fiets met voorzitje. Past dat? Heb vorig jaar net voor de positieve test een nieuwe fiets gekocht, daar door bekkenproblemen nauwelijks op gefietst en ik zou het zo zonde vinden om em meteen weer in te ruilen op een mamafiets.
Die ziet er ook wel veilig uit!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:36 schreef Vivi het volgende:
Ik heb deze sinds een week Kim;
http://www.tweewieler.nl/producten/961/veilig-kinderzitje.html
Die lijkt wel wat op de bovenste van jouw post. Ik vind hem heel fijn!
Je kan het beste hiervoor even wat winkels bellen. In elke winkel is meestal maar 1 maat te testen (althans hier in Friesland). Wij zijn zelf een hele dag fietsenwinkels afgegaan (wat bijna tot gevolg had dat ik ook een papa fiets bestelde wat niet de bedoeling was).quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:31 schreef beefcake het volgende:
[..]
Ik heb een Sparta en die kon ik toen in drie verschillende hoogtes krijgen. Ik heb de kleinste genomen en ik ben 1,71 mIk zou als ik jou was gewoon even bij de fietswinkel verschillende hoogtes uitproberen, meestal mag je wel even een proefritje/rondje maken.
De voetjes zet je in beide stoeltjes vast, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Het bovenste zitje zit te dicht op het zadel, dat zie ik op de foto al. Wij hebben een bopita achterzitje met zo'n verlengstang en dan zit het al vrij dicht op de rug van mijn vrouw.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:20 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Maar die bovenste heeft wel een mooi systeem wat ervoor zorgt dat er geen voetjes tussen bewegende delen komen. Dat ziet er wel heel veilig uit. Misschien moet ik ze maar even "echt" gaan bekijken.
ik heb dus het onderste stoeltje maar ik vind, naarmate ze ouder worden, ze veel slechter in het stoeltje passen.quote:Op maandag 11 januari 2010 20:42 schreef k_i_m het volgende:
Ik moet een nieuw achterzitje. Nu twijfel ik tussen 2 zitjes;
Deze;
[ afbeelding ]
en deze;
[ afbeelding ]
Wie heeft er ervaring met het eerste stoeltje??
Je kan de voetsteunen eraf halen en andere losse voetsteuntjes kopen bij de fietsenzaak. Maar die zijn meen ik niet van bopita zelf.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:16 schreef Vicky het volgende:
De voetsteunen van Amber staan op de laagste stand en ik heb het stoeltje zover mogelijk naar achter pogen te schuiven maar ze zit nog met haar knieen in haar nek.
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:07 schreef willempjewever het volgende:
De voetjes zet je in beide stoeltjes vast, daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Nee zeg? Wachten totdat mijn zoon het gaat uitvinden dus........ oh god oh godquote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:21 schreef k_i_m het volgende:. Ja, dat vastzetten is hier dus alleen voor de vorm. Dat blijft precies tot op de hoek zitten
.
Het hoeft niet hoor, mijn kinderen hebben nog nooit hun voetenbandjes los gemaaktquote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:52 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Nee zeg? Wachten totdat mijn zoon het gaat uitvinden dus........ oh god oh god
Vrienden van mij hebben 2 zitjes ook achter elkaar op 1 fiets, maar dan op een normale fiets? Het zijn 2 aan elkaar gemonteerde achterzitjes. Hij heeft ze zo 2e hands gekocht vertelde hij. Geen idee of het ooit een klusprojectje is geweest, maar er zijn er vast meer in omloop. Het ziet er wel wat onstabieler uit dan die op de foto trouwensquote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:29 schreef beefcake het volgende:
Maar niet echt concrete info. Het wordt wel een meerlingfiets genoemd kwam ik achter, maar daar is ook niet echt wat op te vinden. Ik zoek door
-Nog een Edit: Eindelijk iets gevondenhttp://www.fietsfabriek.nl/pages/pmduo.htm Wel duur
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |