abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61369915
Moederfietsen deel 2
quote:
Op donderdag 4 september 2008 10:11 schreef owlet het volgende:
Ik moet een nieuwe fiets. Liever gister dan vandaag want alles bussen is ook zo lastig en mijn oude fiets is zó op dat repareren meer kost dan een nieuwe kopen
Het gaat dus (waarschijnlijk) een middenklasser moederfiets worden. Ik zit te denken aan een puch elegance (zo'n vreselijke roze) of een HEMA moederfiets (maar die zijn er nu niet geloof ik). Er is nog wel goedkoper te vinden maar het feit dat er dan keurig níet vermeld wordt wat de specificaties zijn is genoeg om fietsfreakechtgenoot te laten steigeren

Iemand ervaring met die puch (appelsap geloof ik?) of met de HEMA fiets (MOONAH!!!!)? Bevallen ze na een tijdje nog steeds of kom je puntjes tegen die blijven irriteren?
pi_61370987
Geen ervaring, maar zelf heb ik een 2ehands Sparta Amazone gekocht toen (via marktplaats bij een fietsenmaker, met garantie). Is dat geen optie voor jou?
pi_61371020
Ja, toevallig wel! We kwamen er net achter dat er als het goed is een tweedehands sparta amazone bij een fietsenwinkel in de buurt van M.s werk dus hij gaat er straks even langs.
  vrijdag 5 september 2008 @ 12:33:35 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_61398785
Ik ben nog steeds erg blij met mijn gewone fiets met lage instap (Batavus Verona).
Eerst met fietstassen en Baby-Mee met Maxi Cosi, nu met fietstassen en een Bobike Maxi+.

Ik zal wel eens een fotootje schieten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_61399298
Ik heb de (mooie ) roze puch inderdaad. Ik vind hem nog steeds super! Ik fiets er haast elke dag op en heb nog steeds geen minpunten kunnen vinden.
Je hebt hem ook in het groen maar dan heb je in plaats van 3, 7 versnellingen en dan is hij net wat duurder.
Als het je om het kleurtje te doen is zou je die nog kunnen kiezen.
pi_61400139
Dank je, Appelsap!
Inmiddels ben ik een Sparta amazone rijker Tweedehands via een fietsenmaker, 450 euro dus da's best goedkoop! Alleen wie verzonnen heeft dat moeders graag op raar gekleurde fietsen willen fietsen... Deze is geel. En dan niet mooi metallic goudgeel ofzo, nee mat banaankleurig. Maar ja, hij fietst heerlijk, hier zie ik mezelf nog wel tot ver in de zwangerschap en daarna met twee kindjes mee fietsen!

[ Bericht 17% gewijzigd door owlet op 05-09-2008 15:55:02 ]
pi_61404960
Goed, de fiets staat er, het stuur en zadel staan precies goed, nu het stoeltje nog.
En daar schuilt dus een probleempje want mijn prachtige, veilige en comfortabele OKbaby stoeltje past er helemaal niet lekker op.
Het gaat wel, maar ik voel het bevestigingsblok zitten tijdens het fietsen en hij is niet zo makkelijk op en af te zetten en dat is nou net wat vaak moet gebeuren bij het brengen en halen op het KDV

Een ander stoeltje zal er dus wel komen, maar dan wil ik het wel meteen goed doen.
Sparta amazone- gebruiksters, wat voor stoeltjes zitten er bij jullie op en hoe zijn die qua op- en afhalen?

Ik dacht dat ik de bobike stoeltjes vaker heb zien zitten op dit type fiets, moet ik dan nog een aparte bevestigingsbeugel hebben of is het bijgeleverde materiaal voldoende?

Ik kan het natuurlijk bij de fietsenmaker laten regelen, maar online of tweedehands zijn de stoeltjes toch vaak een stukje goedkoper
  vrijdag 5 september 2008 @ 17:44:30 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_61407612
Wij hebben op beide fietsen bevestigingsmateriaal zitten van de bobike stoeltjes. Bij mij de atb beugel, bij bert de bijgeleverde beugel
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_61408143
En kan je het stoeltje makkelijk over zetten of moet je elke keer schroeven o.i.d.?
Waarschijnlijk is voor zowel M.'s fiets als de mijne een ATB beugel nodig, al was het alleen maar omdat het stoeltje dan bij mij wat verder naar achter zit en ik niet met mijn weelderige achterwerk bij Ronja op schoot zit
pi_62268687
Ik heb het vorige topic al even doorgebladerd en zag dat er wel wat bakfietsende ouders hier rondhangen. Met oog op de nabije toekomst ben ik zo eens aan het kijken voor een 3-wiel bakfiets. Voor niet al teveel geld. Kinderen vervoeren hoeft 'ie niet te kunnen (maar dit leek me wel de beste plek om dat te vragen). Het is vooral voor grote boodschappen, bij gebrek aan rijbewijzen en auto.

Die van de fietsfabriek zien er geweldig uit, maar ik vind ze nogal prijzig. Ben meer aan het verkennen in de onderkant van de markt. Ik ben dus benieuwd of er wat ervaringen zijn met de goedkopere driewielbakken:

Model 030 van Bakfietsweb. Ik heb wat twijfels of dat vouw mechanisme wel stevig genoeg is. Zo'n bakfiets heeft wel wat meer te verduren dan mijn gewone forensenvouwfietsje.

Redy Kangaroo Die ziet er al wat steviger uit, met een vergelijkbare uitrusting.

Andere tips voor dergelijke modellen tot maximaal 1000 euro zijn natuurlijk ook welkom. Kinderzitjes en gordels zijn niet belangrijl en mogen achterwege blijven. Een huif of afdekzeil is natuurlijk wel prettig in ons klimaat.
pi_62273000
uhm onze ervaringen met de goedkopere bakfietsen is erg slecht...
de fietsenzaken hier in de buurt willen ze niet eens repareren omdat ze niet voor de kwaliteit van de onderdelen in durven te staan.
Verderop in de straat stond hier een goedkope 3-wiel bakfiets, die was na 1 zomer al volledig verroest.
Ook moet je letten op de maximale belasting die in de bak mag.
In de bak van de hema/halfords bakfiets mag 40 kilo, daar zit je zo aan, zeker als je grote boodschappen wilt vervoeren.
pi_62279913
Ik heb zelf geen bakfiets maarik ken iemand met een goedkope (via de gamma of de hema geloof ik) en zij haalde bij het eerste tochtje haar been open aan een scherp stuk aan het frame.
Daarna heeft ze er nooit meer op gefietst omdat het zo zwaar trapt. (Niet dat ze het mist, ze vond gewoon dat ze als hippe amsterdamse moeder een bakfiets móest hebben )
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:11:39 #13
35189 Troel
scherp en bot
pi_62282122
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 18:07 schreef owlet het volgende:
En kan je het stoeltje makkelijk over zetten of moet je elke keer schroeven o.i.d.?
Waarschijnlijk is voor zowel M.'s fiets als de mijne een ATB beugel nodig, al was het alleen maar omdat het stoeltje dan bij mij wat verder naar achter zit en ik niet met mijn weelderige achterwerk bij Ronja op schoot zit
Oei, helemaal niet gezien.

Bij mij zit ie vast met een ATB beugel, dus dat is een kwestie van het slotje opendraaien, pinnetje eruit en de bevestigingspunten losschroeven.

En dan bij Bert weer vastmaken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62282283
Dank! Inmiddels hebben we op de beide fietsen een ATB beugel zitten en het bobike stoeltje wisselt twee keer per week van fiets.
Ik vind het een vreselijk ding Het ok-baby stoeltje was veel makkelijker te wisselen en Ronja zat er veel meer omsloten in. Maar sinds die niet op de amazone past...
Ik hoop dat we over een paar maanden een goede (en in de schuur passende) fietskar hebben gevonden. Dan kan die gebruikt worden om de twee kindjes naar het KDV te brengen en dan zijn de stoeltjes een stuk minder vaak nodig.
pi_66870745
Helllllp ik zie door de bomen het bos niet meer..

Ik wil op mijn fiets :
  • Een voor of achterzitje (TIPS??)
  • mijn quinny zapp mee kunnen nemen..
  • en niet meer uitgeven dan 900 euro ongeveer.

zijn er ook zitjes die je achterop kan doen en ook nog fietstassen?
  •   † In Memoriam † maandag 9 maart 2009 @ 19:46:36 #16
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_66871057
    quote:
    Op maandag 9 maart 2009 19:38 schreef MamsX het volgende:
    Helllllp ik zie door de bomen het bos niet meer..

Ik wil op mijn fiets :
  • Een voor of achterzitje (TIPS??)
  • mijn quinny zapp mee kunnen nemen..
  • en niet meer uitgeven dan 900 euro ongeveer.

zijn er ook zitjes die je achterop kan doen en ook nog fietstassen?

• er zijn fietstassen met uitsparing voor de 'pootjes' van de stoeltjes.
    Je zou er haast een boek over schrijven!
    pi_66876371
    Ja, ik heb een bobike stoeltje achterop met fietstassen die daar bij horen/kunnen (van fastrider volgens mij). De Quinny Zapp past meestal niet bij dubbele fietstassen.
    Fietsstoeltjes ed zijn goedkoop te krijgen bij bijv online veilingen van failliete fietsenzaken zoals http://bva-auctions.com/auction/category/1066 zie ook http://bva-auctions.com/lots/index/1066/517870
      dinsdag 10 maart 2009 @ 16:20:59 #18
    108648 cattie
    lieve moeder
    pi_66900706
    Ik heb een bagagedragerverlenger waardoor er achter het achterzitje nog fietstassen kunnen.
    pi_66913508
    Ja de fietstassen hoeven natuurlijk niet tegelijk met de zapppdrager.. dat is geen vereiste,

Ik twijfel tussen de gazelle bloom, sparta amazone of de batavus..

[ Bericht 33% gewijzigd door MamsX op 10-03-2009 23:17:56 ]
    pi_66915082

[ Bericht 74% gewijzigd door Knutknuttsson op 10-03-2009 22:20:24 (laat ook maar) ]
    And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
    pi_66921095
    Ik denk toch aan de bloom, past de quinny zappdrager er op want overal lees ik wat anders.. ?
    Want als die beter op de Sparta past of batavus dan kies ik die weer.
    pfff sorry voor mijn gezeur maar ik weet het echt niet meer
    pi_67126433
    even een schop omhoog.

iemand ervaring met de gazelle bloom?
    mama van 3 kids!
    pi_67145286
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 08:42 schreef Popples het volgende:
    even een schop omhoog.

Nog niet, maar hij is besteld! Ingeruild tegen een overschot aan vakantiedagen. Las dat ie door de fietserbond is uitgekozen tot de beste moederfiets.
    pi_67145463
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 19:05 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Nog niet, maar hij is besteld! Ingeruild tegen een overschot aan vakantiedagen. Las dat ie door de fietserbond is uitgekozen tot de beste moederfiets.
    ik kan hem morgen ophalen ik heb zo een zin om te fietsen
    mama van 3 kids!
    pi_67145578
    Ik had vroegah gewoon een ouwe oma fiets met een Bobike zitje achterop en een rekje waar je de McClaren buggy aan kon hangen... En dat fietste prima

Wat ik me nou afvraag.... is er nu een teveel aan keus wat betreft al dat spul, is het nu allemaal beter, namen we vroeger met minder genoegen.....?

Niet aanvallend bedoeld hoor, maar ik vraag het me gewoon af
    "I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
    https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
    pi_67146566
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 19:10 schreef Popples het volgende:

[..]

ik kan hem morgen ophalen ik heb zo een zin om te fietsen
    Leuk! Vertel je even hoe ie bevalt?
    pi_67146770
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 19:14 schreef Fannie het volgende:
    Ik had vroegah gewoon een ouwe oma fiets met een Bobike zitje achterop en een rekje waar je de McClaren buggy aan kon hangen... En dat fietste prima

Wat ik me nou afvraag.... is er nu een teveel aan keus wat betreft al dat spul, is het nu allemaal beter, namen we vroeger met minder genoegen.....?

We worden idd steeds veeleisender. Komt denk ik vooral omdat de technologie blijft verbeteren. Ws hadden ze zich honderd jaar geleden hetzelfde afgevraagd over jouw omafiets mer Bobike.

Als ik niet zon overschot aan vakantiedagen had gehad, maar 'm zelf cash had moeten bekostigen, had ik het ook te gortig gevonden hoor. Maar nu het toch kon... En ik wilde per se een witte. Gazelle is een van de weinige merken met een witte mamafiets.
    pi_67147871
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 19:14 schreef Fannie het volgende:

voor mij is het meer dat ik goed rechtop kan zitten en dat kon ik. ik heb een whiplash en ben al gebonden aan huis door de pijn. maar als ik een goede dag heb wil ik gewoon graag iets doen. en fietsen met mijn meiden is een droom(hihi klinkt dramatisch he maar is niet zo hoor). maar wij wonen heel erg achteraf dus is een goede fiets voor als de auto kapot is geen luxe.

er is best veel keus erin alleen heb je de prijsklassen die verschillen best wel veel.
    de bloom die ik heb kost 899,- nu heb ik een mazzeltje gehad.
    maar voor een 2de handse betaal je nog het zelfde bedrag bijna.

ik zit gewoon goed op deze fiets en hij rijd heerlijk.
    ik had vorige week al proef gereden en hij reed goed en super.
    mama van 3 kids!
    pi_67149981
    Ik ga het eerst op mijn gewone fiets proberen met een fietsstoeltje erop
    Vind die moederfietsen qua ruimte ideaal lijken, maar qua prijs vind ik het echt teveel
    Ik heb nog een goede fiets, ik wil er wel een andere standaard opzetten (zo'n dubbele)
      dinsdag 17 maart 2009 @ 21:32:13 #30
    14746 k_i_m
    Oldbies Automatisering BV.
    pi_67150918
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 08:42 schreef Popples het volgende:
    even een schop omhoog.

Ja, die heb ik! Ik heb hem nu ongeveer een jaar, en sinds kort zit het voorzitje erop. Het is een hele fijne fiets, alleen merk ik nu wel dat hij beter stuurt met wat gewicht aan het stuur. Maar echte minpunten ben ik nog niet tegengekomen!
    In my life
    Why do I smile
    At people who I'd much rather kick in the eye ?
      dinsdag 17 maart 2009 @ 22:22:03 #31
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_67152962
    Niet de fiets, maar ik wil mijn moederfiets 'pimpen'
    fietstassen, kussentjes in de stoeltjes, windscherm flap.. allemaal in deze lijn:
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
      dinsdag 17 maart 2009 @ 22:24:33 #32
    3011 E.T.
    pi_67153054
    Kussentjes:

nog even bekijken hoe en wat.. mooi moederdagkadootje
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
      dinsdag 17 maart 2009 @ 22:33:48 #33
    14746 k_i_m
    pi_67153479
    Wat gaaf!!
    In my life
    Why do I smile
    pi_67158909
    klinkt super kim.

ET kun je die gewoon bestellen ofzo?

ik heb gisteren een stoeltje voor achterop over gekocht maar de bekleding is lelijk maar ja voor 10 euro mag ik ook niet zeuren
    nu nog een stoeltje voor voorop kopen, dan kunnen we heerlijk fietsen.

wij gaan hem vanmiddag ophalen en dan gelijk verzekeren.
    hoe hebben jullie hem verzekerd?
    mama van 3 kids!
      woensdag 18 maart 2009 @ 07:43:36 #35
    3011 E.T.
    pi_67159185
    volgens mij is alles los te koop bij de fietsenhandel (ik kreeg tenminste foldertjes van wat lokale fietsenboeren waar het in stond)

(merk is Basil, groot fietstassenmerk)
    pi_67159241
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 07:43 schreef E.T. het volgende:
    volgens mij is alles los te koop bij de fietsenhandel (ik kreeg tenminste foldertjes van wat lokale fietsenboeren waar het in stond)

(merk is Basil, groot fietstassenmerk)
    dan gelijk maar eens vanmiddag kijken. anders naar de stoffenhal en daar wat leuks halen en meteen erop naaien.
    mama van 3 kids!
    pi_67159316
    Leuke kussentjes!!

Ik had een buggydrager voor de Zapp gekocht maar heb dat ding nooit op mijn fiets gezet.. te lui voor
    Ik ben zeeeer tevreden met mijn Sparta Trendy Amazone!
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
    When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
    pi_67159535
    wij hebben naar meerdere fietsen gekeken.
    op marktplaats hebben ze ook echt belachelijke prijzen. bijna de nieuwe waarde voor een 5 jaar oude fiets.

nou hadden wij een mazzeltje met deze. dus hadden we zoiets van nou 200 meer en we hebben een bijna nieuwe.
    mama van 3 kids!
    pi_67178198
    we hebben hem thuis
    manlief heeft 1,5 uur gefietst om hem thuis te krijgen

wij hebben deze :

het model van vorig jaar maar fietst super. ik ben net met de oudste wezen rond fietsen.
    eerst gillen, bang dat ze ging vallen maar toen naar de beestjes gefietst en leuk dat ze het vond later
    voor de jongste moet ik nog even een voorzitje zoeken. ben benieuwd hoe hij dan fietst.
    ik heb echt geen spijt, ben er super blij mee.
    mama van 3 kids!
    pi_67222833
    Bij fietsenwinkel.nl hebben ze die basil producten ook.

nu mijn aller aller allerlaatste fiets vraag.

Welk framemaat hebben jullie van de bloom?? en hoe lang zijn jullie.
    Ik ben 169 en ik twijfel, tussen 53 of 57
    pi_67223915
    Ik fiets dus serieus al 8 jaar rond op m`n ouwe opoefiets met bobikestoeltje aan het stuur en dat gaat nog steeds prima. Ook met middelste achterop
    Ik heb wel eens over zo`n moederfiets getwijfeld maar vond het voornamelijk veel geld kosten.
    Saartje
    pi_67228977
    quote:
    Op donderdag 19 maart 2009 22:46 schreef MamsX het volgende:
    Bij fietsenwinkel.nl hebben ze die basil producten ook.

nu mijn aller aller allerlaatste fiets vraag.

Welk framemaat hebben jullie van de bloom?? en hoe lang zijn jullie.
    Ik ben 169 en ik twijfel, tussen 53 of 57
    ik ben 1.67/1.65 en heb een 49cm frame maat.
    je kunt ook op www.moederfietsen.nl berekenen

maneki wij vonden het ook heel veel geld.
    maar wij hebben een aantal dingen die we hadden waardoor we het wel konden. ik kan het hier niet neer plempen.
    mama van 3 kids!
      vrijdag 20 maart 2009 @ 20:18:59 #43
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_67249919
    Mijn lieve moeder kwam met het volgende linkje aanzetten en ik wil heb jullie niet onthouden:

http://www.moederstuur.nl/

Wellicht een goedkopere oplossing dan een nieuwe fiets?
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      vrijdag 20 maart 2009 @ 23:27:22 #44
    14746 k_i_m
    pi_67257771
    Ik heb mijn fiets op internet gekocht bij [reclame] Izibike [/reclame] De prijs scheelt enorm met wat je in een fietsenwinkel moet betalen, en zo was hij net niet te duur om met het fietsenplan van mijn werk te regelen . Je moet alleen zelf je stuur en je trappers vastschroeven, maar verder was de service echt super. Mijn fiets was binnen een week binnen als ik me goed herinner!
    In my life
    Why do I smile
      zondag 22 maart 2009 @ 23:09:38 #45
    3011 E.T.
    pi_67309860
    hmz..
    ik wil die Basil-dingen bestellen om mijn moederfiets voor moederdag te pimpen.. maar nu twijfel ik tussen dubbele en enkele fietstas.

Het liefst de dubbele natuurlijk, maar ik heb natuurlijk een achterzitje (bobike) en buggy-mee.

Teruglezend kwam ik er al achter dat het probleem eigenlijk bij de buggy-mee zit, maar ik kan nog niet zonder. Bixis kan jij een foto maken van hoe de constructie er bij jou uit zag/ziet? (jij hebt ook beiden, las ik in het vorige topic).
    Zal ik het gokken met de dubbele? of toch enkel?
    pi_67310179
    ik heb gewoon enorm zitten proppen met (gewone) fietstassen. ziet er niet uit, en de tassen zijn daardoor ook niet ten volle benutbaar, maar ik kan ook niet zonder dus ik doe 't ermee. ik kan evt wel een foto maken maar 1) er is weinig op te zien behalve dus dat propperige, 2) het is geen moederfiets, 3) dat wordt dinsdag op z'n vroegst.
    pi_67314507
    Ik heb net nieuwe fietstassen gekocht die in combinatie met achterzitje en buggy mee zouden moeten kunnen passen. Het zijn niet de meest hippe tassen qua motiefjes om te pimpen, maar zou het wel moeten voldoen
    Ik zou daar nog even naar kijken E.T!

Ik heb overigens afgelopen zaterdag voor het eerst met Lotte gefietst! Op m'n normale fiets met kinderzitje, viel me alles mee qua ruimte uiteindelijk!
      maandag 30 maart 2009 @ 21:54:31 #48
    3011 E.T.
    pi_67560473
    I pimped my bike:
    pi_67560824
    Leuheuk!
    Saartje
    pi_67561466
    hij is super geworden ET.
    mama van 3 kids!
    pi_67645453
    Heel gaaf E.T!!
      donderdag 2 april 2009 @ 16:52:45 #52
    240439 samsuus
    Twijfelgeval
    pi_67649970
    Vandaag ben ik jarig en deze heb ik mijzelf cadeau gegeven

Cortina Roots. Fietst perfect! Echt geweldig.
    Count your smiles instead of your tears & count your courage instead of your fears...
    Don't be afraid of letting go, you may lose out on something good, but you might gain something even better.
    pi_67680355
    Mooi Samsuus!

Ik heb vandaag even op de moederfiets van m'n buurvrouw gefietst, die heeft een Batavus met een vreselijk groot stuur. De eerste paar meter moest ik echt even wennen, maar daarna fietste het best lekker.
    Ze had ook zo'n speeldingetje erop, soort toeter. Toen ik Lotte opgehaald had kreeg ze vrij snel door hoe dat werkte, toet toet toet
      zaterdag 4 april 2009 @ 12:11:02 #54
    216602 mikoxx
    Trotse tweelingmama!!
    pi_67700689
    Weet niet zo goed waar ik mn vraag moet stellen, dit topic leek me het meest geschikt, dus vandaar: hebben jullie positieve/negatieve ervaringen met fietskarren? Is het wat? Of ligt je kindje erin te stuiteren van jewelste? Dank voor jullie reacties alvast!!
      zaterdag 4 april 2009 @ 12:35:02 #55
    3011 E.T.
    pi_67701158
    Je hebt ook fietskarren met vering Wij hebben een Burley met vering (die is overigens te koop )
    ..
    Als ze wat groter zijn, maakt het niet meer zo veel uit. ik vind het ook niet overdreven stuiteren zonder vering. Wij fietsen regelmatig met een Hema kar door het bos en door het gehobbel valt er regelmatig eentje in slaap
    Toen ze nog heel klein waren had ik een babyschelt en deze met lange riemen in de fietskar gehangen zodat het een soort hangmatje werd, geen last van gehobbel dus Sommigen doen de gordels van de fietskar zelf door de babyschelp maar dan zitten ze veel rechterop en dan heb je dus meer gehobbel.
    pi_67741152
    Ik voel me nu een meeloper maar ik heb ook de basil spullen gekocht..
    Voor bij mijn witte bloom, en witte zitje van bobike
    pi_67845649
    Haha, leuk!

Ik heb gisteravond de Deryan Bike-a-way besteld
    quote:
    Met de Bike-a-way, een warme waterafstotende zak met poncho, horen koude verkleumde kinderbeentjes en verregende kinderen tot het verleden!

• De Bike-a-way past om de fietsstoeltjes en is makkelijk te bevestigen.
  • Met de Bike-a-way in het fietsstoeltje kunnen de veiligheidsriemen van het fietsstoeltje normaal worden vastgemaakt.
  • De Bike-a-way heeft een waterafstotende buitenkant, een gevoerde binnenkant én extra een aan de achterzijde opgerolde poncho voor regen- of sneeuwbuien.
  • Met de Bike-a-way in het fietsstoeltje kunnen de kinderen makkelijk in- en uit het fietsstoeltje worden gehaald.
  • De Bike-a-way is makkelijk van de fietsstoel te halen. Of rol de poncho over de Bike-a-way om te voorkomen dat deze bij regen van binnen nat wordt.

• Iemand ervaring mee?
    Ik heb vorige week m'n auto verkocht en ga nu eerst proberen om alles op de fiets te doen. 's ochtends vroeg (maar ook vanmiddag) vind ik het nog aardig fris op de fiets en ook voor de winter lijkt het me zeker wel wat..
    Ben benieuwd!
    pi_67848271
    Nee geen ervaring mee.
    Ik heb om die reden dus die regentunnel gekocht.. ziet er debiel uit maar het kind is droog

Hier een foto van mijn fiets en de gejatte bekleding..
    Ik had eerst alles in fiori besteld want dat vind ik net iets leuker..
    Maar de tassen die ik wou hebben die waren nergens meer te krijgen
    Dus dan maar 2de keus
      maandag 27 april 2009 @ 11:11:44 #59
    40180 Stiemie
    20-07-2007
    pi_68416921
    De hema heeft deze week een moederfiets in de aanbieding voor 300 euro!
      maandag 27 april 2009 @ 13:47:56 #60
    141023 ik80
    leer het mij zelf te doen
    pi_68421407
    voor degene die een bakfiets willen, bij babboe zijn ze in de aanbieding! scheelt 500 euro!
    pi_68433548
    ik80, de babboe bakfietsen zijn altijd met 500 euro korting. Maar de kwaliteit van de Babboe, ik weet niet of je dat wel moet doen.
    pi_69079558
    Effe een schopje, zijn er ook mensen die ervaring hebben met de Montego Liberty?
    pi_69079586
    Over de bakfietsen: http://www.bakfiets-en-meer.nl Das een weblog van een Amerikaanse Amsterdammer die op maat gemaakte (bak)fietsen verkoopt. Niet dat je direct bij hem moet gaan kopen. Maar hij schrijft wel regelmatig over de goedkope online verkochte bakfietsen. (o.a. bakfietsweb, babboe enz.). Het gaat vooral over de erbamerlijk slechte kwaliteit. Ze zijn gammel, niet fasoenlijk te monteren, instabiel, roesten onder je kont vandaan, houtwerk van de bakken begint binnen een paar weken te rotten. Dat soort dingen.

Laat je niet verleiden door die 500 euro zogenaamde korting, de inkoopprijs schijnt zo rond de 100 euro te liggen. Ik had ook interesse in iets dergelijks. Maar een bezoekje aan dat log en wat verder zoek en leeswerk heeft me doen besluiten om voorlopig maar geen bakfiets te kopen. En als ik het dan wel toch wel doe een goede te nemen en er maar wat langer voor doorspaar. Ik zou er alleen maar mijn boodschappen in vervoeren (geen auto) maar ik moet er niet aan denken om kinderen in een gammel rottend en roestend bakfietsje te moeten rondtrappen. Veiligheid mag wel wat kosten.
      dinsdag 2 juni 2009 @ 14:55:04 #64
    94046 PM-girl
    Is geen haartje betoeterd...
    pi_69634569
    Ik kan evt een tweedehands Bobike fietsstoeltje voor achterop krijgen van iemand.
    Omdat mijn Bloom een verlengde pakkendrager heeft, lijkt het erop dat de fietstassen toch in gebruik kunnen blijven.

Wel ontbreekt het riempje en het kussentje. Kan ik het riempje van de bobike voorstoel losmaken en overzetten? Of evt los kopen?
    Zo te zien zijn de kussentjes sowieso los te krijgen!

[ Bericht 0% gewijzigd door PM-girl op 02-06-2009 14:56:00 (riempjes kopen kan sowieso!) ]
    ...maar weI in de aap gelogeerd :P
    *
    Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
    Laat maar: PMS-girl it is.....
      dinsdag 2 juni 2009 @ 14:58:50 #65
    147271 fuckbuddy
    Ken sent me
    pi_69634676
    *weg*

[ Bericht 99% gewijzigd door BE op 02-06-2009 15:11:21 (Totaal nutteloze zeikpost... ) ]
    Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
    Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
      dinsdag 2 juni 2009 @ 15:01:57 #66
    14746 k_i_m
    pi_69634755
    Ik had al zo'n vermoeden dat een naam als fuckbuddy een debiele reactie moest opleveren .
    In my life
    Why do I smile
      dinsdag 2 juni 2009 @ 15:02:29 #67
    14746 k_i_m
    pi_69634768
    Niks persoonlijks overigens .
    In my life
    Why do I smile
    pi_69634952
    Nahja ik ben heel erg happy met mijn mamabike hoor:

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2009 15:10:41 ]
    pi_69652036
    Mooi zeg LL!
    Ik zag vandaag dezelfde fiets, maar dan helemaal knalgroen..in ieder geval opvallend zeg maar
    pi_75971905
    Ik ga dit topic even omhoog kicken!
    Nadat ik het stoeltje op mijn fiets had gezet, kwam ik er zelf niet meer op
    Een vriendin van mij noemde de mamafiets, ben me daar iets op aan het orienteren, zodat ik in het voorjaar lekker kan gaan fietsen.....
      maandag 11 januari 2010 @ 20:42:44 #71
    14746 k_i_m
    pi_76694236
    Ik moet een nieuw achterzitje. Nu twijfel ik tussen 2 zitjes;

Deze;

en deze;

Wie heeft er ervaring met het eerste stoeltje??
    In my life
    Why do I smile
    pi_76704329
    Ik vind dat eerste stoeltje er een beetje klein uit zien qua zit. Geen ervaring mee verder.
    Ik ga, als ik een achterstoeltje ga kopen, denk ik voor de onderste van Bobike.

Binnenkort mag ik meedoen met het fietsenplan van mijn werk en dan komt er zeker een moederfiets
    Deze wil ik (Batavus Mambo DeLuxe)
      dinsdag 12 januari 2010 @ 08:06:34 #73
    3011 E.T.
    pi_76709440
    Het bovenste zitje lijkt erg weinig zijwaarts steun te bieden en erg dicht op je eigen rug(en kont) te zitten. Als ze wat verder naar achter zitten (met een Bobike met extra beugel) kunnen ze meer zien en rondkijken en zien ze niet alleen maar mijn brede rug

Ga je Lilah echt al in een achterzitje stoppen? Ik heb het voorzitje nu zo laag mogelijk op m'n stuurpin gezet en dan kan Tijn evt. nog voorop zitten (die is iets te zwaar eigenlijk voor het stoeltje, maar heel soms doe ik 'm nog wel eens voorin als ik ff snel naar school moet als NIenke nog ligt te slapen)
    pi_76709461
    Mij lijkt ook het tweede stoeltje iets gemakkelijker zitten.
    Als dalijk de sneeuw weg is enzo, dan ga ik ook eens op pad voor een mamafiets, heb al op mijn werk gevraagd voor het fietsplan en dat kon allemaal. Dus kan ik in het voorjaar lekker gaan fietsen met mijn mannetje!!
      dinsdag 12 januari 2010 @ 15:25:41 #75
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_76722519
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 08:06 schreef E.T. het volgende:
    Het bovenste zitje lijkt erg weinig zijwaarts steun te bieden en erg dicht op je eigen rug(en kont) te zitten. Als ze wat verder naar achter zitten (met een Bobike met extra beugel) kunnen ze meer zien en rondkijken en zien ze niet alleen maar mijn brede rug

Ga je Lilah echt al in een achterzitje stoppen? Ik heb het voorzitje nu zo laag mogelijk op m'n stuurpin gezet en dan kan Tijn evt. nog voorop zitten (die is iets te zwaar eigenlijk voor het stoeltje, maar heel soms doe ik 'm nog wel eens voorin als ik ff snel naar school moet als NIenke nog ligt te slapen)
    Ruben zit bij Bert al tijden in het achterstoeltje Dat fietst toch veel prettiger dan aan je stuur (bij mij zit hij aan het stuur hoor, maar bij komt komt de babymee er ook binnenkort weer op en zodra Jochem goed kan zitten gaat Jochem voorop en moet er nog een extra achteropstoeltje komen hier).
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_76723040
    Iemand toevallig ervaring met een gewone gazelle orange fiets met voorzitje. Past dat? Heb vorig jaar net voor de positieve test een nieuwe fiets gekocht, daar door bekkenproblemen nauwelijks op gefietst en ik zou het zo zonde vinden om em meteen weer in te ruilen op een mamafiets.
    En vraag 2: zijn er hier ook lange mama's (> 1.80 cm) met een mamafiets? Ik vind ze zo klein lijken....
    * Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
    *waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
      dinsdag 12 januari 2010 @ 15:40:44 #77
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_76723130
    Ik heb een gewone Batavus en daar kan ook met gemak een zitje op, ik neem aan dat dat bij een Gazelle ook zo is.
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      dinsdag 12 januari 2010 @ 15:51:21 #78
    131983 debuurvrouw
    The girl nextdoor
    pi_76723591
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 15:38 schreef mefke79 het volgende:
    Iemand toevallig ervaring met een gewone gazelle orange fiets met voorzitje. Past dat? Heb vorig jaar net voor de positieve test een nieuwe fiets gekocht, daar door bekkenproblemen nauwelijks op gefietst en ik zou het zo zonde vinden om em meteen weer in te ruilen op een mamafiets.
    En vraag 2: zijn er hier ook lange mama's (> 1.80 cm) met een mamafiets? Ik vind ze zo klein lijken....
    Ik heb een Batavus Torino met extra hoog frame en daar gaat prima een zitje op. Persoonlijk vind ik elke fiets in bezit van een moeder een mamafiets
    Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
    pi_76735237
    evt kun je er nog zo'n moederstuur bij kopen: http://www.moederstuur.nl/
      dinsdag 12 januari 2010 @ 20:20:38 #80
    14746 k_i_m
    pi_76735918
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 08:06 schreef E.T. het volgende:

Maar die bovenste heeft wel een mooi systeem wat ervoor zorgt dat er geen voetjes tussen bewegende delen komen. Dat ziet er wel heel veilig uit. Misschien moet ik ze maar even "echt" gaan bekijken.

En ja, ik ga niet voor nog een paar maanden een voorzitje kopen als ze nu al klem zit onder het stuur, dus dan mag ze mooi achterop .
    In my life
    Why do I smile
    pi_76736515
    quote:
    Ik heb een Sparta en die kon ik toen in drie verschillende hoogtes krijgen. Ik heb de kleinste genomen en ik ben 1,71 m Ik zou als ik jou was gewoon even bij de fietswinkel verschillende hoogtes uitproberen, meestal mag je wel even een proefritje/rondje maken.
    Een beetje vreemd, maar wel lekker
      dinsdag 12 januari 2010 @ 20:36:14 #82
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_76736780
    Ik heb deze sinds een week Kim;

http://www.tweewieler.nl/producten/961/veilig-kinderzitje.html

Die lijkt wel wat op de bovenste van jouw post. Ik vind hem heel fijn!
    Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
      dinsdag 12 januari 2010 @ 20:46:38 #83
    216602 mikoxx
    Trotse tweelingmama!!
    pi_76737262
    quote:
    Om op je eerste vraag in te gaan, (nog) geen ervaring, maar ik lees mee want ik heb m ook!
      dinsdag 12 januari 2010 @ 20:53:05 #84
    14746 k_i_m
    pi_76737614
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 20:36 schreef Vivi het volgende:
    Ik heb deze sinds een week Kim;

http://www.tweewieler.nl/producten/961/veilig-kinderzitje.html

Die lijkt wel wat op de bovenste van jouw post. Ik vind hem heel fijn!
    Die ziet er ook wel veilig uit!
    In my life
    Why do I smile
    pi_76738268
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 20:31 schreef beefcake het volgende:

[..]

Ik heb een Sparta en die kon ik toen in drie verschillende hoogtes krijgen. Ik heb de kleinste genomen en ik ben 1,71 m Ik zou als ik jou was gewoon even bij de fietswinkel verschillende hoogtes uitproberen, meestal mag je wel even een proefritje/rondje maken.
    Je kan het beste hiervoor even wat winkels bellen. In elke winkel is meestal maar 1 maat te testen (althans hier in Friesland). Wij zijn zelf een hele dag fietsenwinkels afgegaan (wat bijna tot gevolg had dat ik ook een papa fiets bestelde wat niet de bedoeling was).

De kleinste Sparta Amazone is voor ongeveer 1.70 meter goed te doen. Mijn vrouw is iets kleiner, wij hebben de verende zadelpen laten vervangen door een normale zadelpen en dan kan mijn vrouw net bij de grond komen.

Voor mensen van 1.80 meter en meer zijn er zeker Sparta Amazones, maar als je ze wilt testen dus even bellen welke zaak er 1 heeft staan.
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 20:20 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Maar die bovenste heeft wel een mooi systeem wat ervoor zorgt dat er geen voetjes tussen bewegende delen komen. Dat ziet er wel heel veilig uit. Misschien moet ik ze maar even "echt" gaan bekijken.
    De voetjes zet je in beide stoeltjes vast, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Het bovenste zitje zit te dicht op het zadel, dat zie ik op de foto al. Wij hebben een bopita achterzitje met zo'n verlengstang en dan zit het al vrij dicht op de rug van mijn vrouw.

Wellicht kan je dat bovenste zitje ook meer naar achteren doen, moet je even navragen. Het hangt ook wat van je fiets af waarop het zitje komt, voor mijn herenfiets moest ik nog wat adapters en dergelijke kopen. Dus de kosten lopen dan wel wat op.

En je kan het beste het zitje door een fietsenzaak even laten monteren. Ik zie vaak zitjes die foutief gemonteerd zijn en vroeg een keer aan de fietsenmaker hoe dit kon en die vertelde dat mensen daarop bezuinigen. Nou, die paar euro denk ik dan... vooral met al die adapters die je kan krijgen en manieren om het vast te zetten (bij Bopita in iedergeval) is het toch wat lastig om het zelf te doen.

Voor dei bopita stoeltjes kan je trouwens goedkoop losse onderdelen kopen, wij waren een keer een riempje kwijt van het voetsteuntje en voor een paar cent hadden we gelijk vanuit de voorraad van de fietsenwinkel een nieuwe. Heel handig, zeker omdat je er een wat langere tijd mee gaat doen en je nog weleens met kinderen wat kwijt wil raken (al zal dat riempje wel gestolen zijn door iemand).

[ Bericht 41% gewijzigd door willempjewever op 12-01-2010 21:13:17 ]
    pi_76738476
    Tvp'tje om ervaringen te kunnen lezen enzo.
    pi_76738772
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 20:42 schreef k_i_m het volgende:
    Ik moet een nieuw achterzitje. Nu twijfel ik tussen 2 zitjes;

Deze;

[ afbeelding ]

en deze;

[ afbeelding ]

Wie heeft er ervaring met het eerste stoeltje??
    ik heb dus het onderste stoeltje maar ik vind, naarmate ze ouder worden, ze veel slechter in het stoeltje passen.
    De voetsteunen van Amber staan op de laagste stand en ik heb het stoeltje zover mogelijk naar achter pogen te schuiven maar ze zit nog met haar knieen in haar nek.
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
    When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
    pi_76738873
    Vergeet ik te melden dat een goede verzekering handig is. Van onze fiets zijn al een zadel en wat andere onderdelen gestolen. Het is kennelijk tegenwoordig normaal om voor je eigen kind een kinderzitje te stelen

En op de bopita zitjes (voor en achter) kan je kleine slotjes monteren, die moet je dan wel los kopen (kan in iedergeval bij onze fietsenmaker, maar ook bij de hema). Die voorkomen dat mensen er een pen uit kunnen trekken en dan het hele zitje kunnen meenemen.

Verder nemen wij (van beide fietsen die we hebben) altijd de stoffen bekleding mee in bijv. winkels of als we ergens op bezoek gaan. Dat is echt roversgoed en nieuwe kosten snel 17,50 euro per stuk (tot 25 euro voor luxere uitvoeringen).
    pi_76738958
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 21:16 schreef Vicky het volgende:
    De voetsteunen van Amber staan op de laagste stand en ik heb het stoeltje zover mogelijk naar achter pogen te schuiven maar ze zit nog met haar knieen in haar nek.
    Je kan de voetsteunen eraf halen en andere losse voetsteuntjes kopen bij de fietsenzaak. Maar die zijn meen ik niet van bopita zelf.
      dinsdag 12 januari 2010 @ 21:21:48 #90
    14746 k_i_m
    pi_76739112
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 21:07 schreef willempjewever het volgende:

De voetjes zet je in beide stoeltjes vast, daar hoef je je geen zorgen over te maken.
    . Ja, dat vastzetten is hier dus alleen voor de vorm. Dat blijft precies tot op de hoek zitten .

De zitjes zijn allebei voor een Gazelle Bloom, die wil ik graag weer opnieuw aanschaffen omdat ik het een ontzettend fijne fiets is. Dus wat adapters betreft zal het wel loslopen.
    In my life
    Why do I smile
    pi_76740674
    kim ik heb het 2de stoeltje op de bloom, ze heeft lekker veel ruimte.

hoe doen ouders het met 2 jonge kinderen die dan eigenlijk beiden achterop moeten?
    ik zit met het probleem dat de oudste(net 3) en de jongste ( bijna 2) allebei achterop moeten.
    als dat niet kan kan ik dus ik nooit met ze alleen fietsen. een fietskar is voor mij veel te zwaar met een whiplash.
    mama van 3 kids!
    pi_76740970
    Een bakfiets kopen? Dat fietst VEEL lichter dan een fietskar.
    Je hebt ook fietsen met een bagagedrager voorop waar je evt een fietsstoeltje op zou kunnen vastmaken. Er zijn ook verlengde bagagedragers achter waar dan 2 stoeltjes op passen (maar dan heb je wel een zwaartepunt waar je fiets niet zo op gebouwd is).
    pi_76742831
    Je hebt ook speciale fietsen met twee zitjes achterop, die er dus wel op gebouwd zijn. Ik ga even zoeken.
    -Edit wel een plaatje gevonden:

Maar niet echt concrete info. Het wordt wel een meerlingfiets genoemd kwam ik achter, maar daar is ook niet echt wat op te vinden. Ik zoek door

-Nog een Edit: Eindelijk iets gevonden http://www.fietsfabriek.nl/pages/pmduo.htm Wel duur

[ Bericht 46% gewijzigd door beefcake op 12-01-2010 22:49:39 ]
    pi_76744235
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 21:21 schreef k_i_m het volgende:
    . Ja, dat vastzetten is hier dus alleen voor de vorm. Dat blijft precies tot op de hoek zitten .
    Nee zeg? Wachten totdat mijn zoon het gaat uitvinden dus........ oh god oh god
    pi_76744352
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 22:52 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Nee zeg? Wachten totdat mijn zoon het gaat uitvinden dus........ oh god oh god
    Het hoeft niet hoor, mijn kinderen hebben nog nooit hun voetenbandjes los gemaakt
    pi_76744357
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 22:29 schreef beefcake het volgende:
    Maar niet echt concrete info. Het wordt wel een meerlingfiets genoemd kwam ik achter, maar daar is ook niet echt wat op te vinden. Ik zoek door

-Nog een Edit: Eindelijk iets gevonden http://www.fietsfabriek.nl/pages/pmduo.htm Wel duur
    Vrienden van mij hebben 2 zitjes ook achter elkaar op 1 fiets, maar dan op een normale fiets? Het zijn 2 aan elkaar gemonteerde achterzitjes. Hij heeft ze zo 2e hands gekocht vertelde hij. Geen idee of het ooit een klusprojectje is geweest, maar er zijn er vast meer in omloop. Het ziet er wel wat onstabieler uit dan die op de foto trouwens

Ik zou voor een fietskar gaan met meer dan 2 kids. De duurdere modellen kan je wel voor een schappelijke prijs 2e hands vinden en dat fietst volgens mij fijner dan met 3 kids op 2 wielen.

Hier trouwens een meerlingenfiets voor 375 euro (2e hands):
    klik

1295 voor een nieuwe fiets valt trouwens mee, voor onze moederfiets waren we ook zoiets kwijt meen ik (incl. slot en zitjes, fietstassen)

[ Bericht 8% gewijzigd door willempjewever op 12-01-2010 23:00:23 ]
    pi_76744518
    Ik heb zelf ook een fietskar en ik vind het echt fijn Het fietst lichter dan wanneer ik de kinderen op de fiets zelf heb en ik heb meteen een boodschappen/wandelwagen in het centrum.
      dinsdag 12 januari 2010 @ 23:46:34 #98
    22740 Grijs
    en eigenwijs
    pi_76746963
    Grappig die meerlingfietsen... maar dan moet je wel kinderen hebben die geduldig bij de fiets blijven wachten als je er 1 opzet...
    "Het meeste werk is onbegonnen werk
    ...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
    - [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
    pi_76747894
    dat geldt ook voor 4 kinderen waaronder 3 weglopertjes in 1 auto zetten
      woensdag 13 januari 2010 @ 00:31:54 #100
    12713 trui
    enorm aantrekkelijk!
    pi_76748436
    en toch, die kiept iets minder snel om.
    in de haak.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo