abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61293156
Vervolg van: Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat (#45)

Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met "proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Jaape
LEO operatie in september 2007, sindsdien eigen cyclus, gaat het even een poosje zonder hulp proberen.

basimah
PCOS - vijfde poging hormoonstimulatie puregon +pregnyl tot op heden nog geen resultaat.

McLaura
wachten op de menstruatie van juli en dan op dag 1 beginnen met Decapeptyl en op dag 3 met Puregon, tbv IVF (1e poging) Wacht nog even wat langer en tilt het over de vakantie heen.

Kinderwens
Redenen mmm: PCOS & Cervixfactor. Zondag 31-08 is de 4e inseminatie mbv Menopur, Metformine & Pregnyl, daarna weer wachtbankje...

Vlindur
PCOS, bezig met 2e ronde.

[ Bericht 6% gewijzigd door BE op 30-09-2008 10:17:08 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_61293175
Ik gooide hem dicht.

Kan een modje het netjes maken? Ik moet nu echt weg naar mn werk..

Liefs, Carla
pi_61295037
He bah wat een afschuwelijk bericht in het vorige topic, Vlindur

Sterkte
pi_61295162
Ik moet nog even bijlezen aan het eind van het vorige topic

Vlindur wat afschuwelijk!!! Gecondoleerd en heel veel sterkte gewenst!!!!

Basimah, nog een paar dagen volhouden!

Silktie succes morgen!!!

Miss_Sly, wat spannend allemaal rondom je vriendin. En zo fijn dat het met je zusje goed gaat! Ik kan me voorstellen dat je na zoveel dagen injecteren het injecteren 'mist' Maar idd even wat rust is mss juist wel eens goed voor je lijf... Hoe voel je je, behalve blij, mbt de zwangerschappen van je zus en vriendin? Hopelijk geeft het moed...!!

De 4e keer IUI is goed verlopen; mijn eisprong is tussen vrijdagmiddag en zondagmiddag geweest, volgens de arts is dat prima. (De vorige 3 IUI's moest de eisprong nog komen) Ik hoef nu dus ook niet meer terug voor een echo om te zien of het eitje is gesprongen én ik heb geen rot dag omdat mijn eisprong normaal altijd zo pijnlijk is.

Nu maar weer afwachten....

Ik ga even bijlezen hoor...

[ Bericht 30% gewijzigd door Kinderwens op 01-09-2008 16:38:01 (Bijgelezen in oude topic) ]
pi_61297918
Vlindur, gecondoleerd en heel veel sterkte!
pi_61299295
Vlindur, wat een naar bericht. Sterkte ermee
Wel fijn dat de zwemmertjes van je vriend goed waren

Kinderwens, goede berichten! Nu maar wachten dus. Ik duim voor je dat het goed gaat!

Mijn vriendinnetje had goed nieuws: de bloedtest gat een heel goede HCG-spiegel aan Het is dus wel goed, gelukkig
Ik blijf het raar vinden dat het zo gelopen is. De verklaring is dat het meisje dat de afspraak voor de echo maakte, er pas werkte en de echo veel te vroeg heeft in gepland. Normaal wordt een echo niet bij 5 maar pas bij 7 weken ingepland. Waarschijnlijk heeft de gyn zich in eerste instantie ook niet helemaal gerealiseerd dat het pas 5 weken was en dus gedacht dat het te klein was. Maar jeetje, dan stuur je iemand toch beroerd het weekend in. Gelukkig is het allemaal goed

Kinderwens, ik ben alleen maar oprecht blij voor mijn zusje en vriendin. Verder spannend of het allemaal goed gaat en ik kijk uit naar volgend jaar april/mei als die twee hummeltjes geboren worden
En natuurlijk geeft het moed, maar het zegt alleen zo weinig, natuurlijk Bovendien heb ik het te druk met het huis, de aanstaande verhuizing, druk op het werk en de aanstaande vakantie om eigenlijk bezig te zijn met zwanger worden ofzo. Dat komt na de vakantie wel weer
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 1 september 2008 @ 19:20:58 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61299609
Wat fijn dat het helemaal goed is bij je vriendin miss_sly!
  maandag 1 september 2008 @ 21:33:36 #8
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_61304402
miss_sly wat fijn dat alles goed is En kinderwens, heel veel sterkte de komende 2 wachtweken!!

Vlindur, gecondoleerd....
Make love, not war ☮
pi_61307414
vlindur: gecondoleerd en veel sterkte!

miss sly: oh wat fijn dat het goed gaat met je vriendin... tjonge tjonge, ja idd zo iemand het weekend insturen, dit is best een grote fout vind ik hoor!!!
geniet van je vakantie en verhuizing en daarna weer 100% ervoor!

kinderwens: sterkte met je wachtweken, we duimen voor je!!!

basimah: sterkte de komende spannende dagen!

vandaag begonnen met de neusspray... dat dus 3 weken en dan de derde (en tevens hier) laatste... eh.. fsh behandling, offuh.... iui zonder inseminatie.
Ik ga proberen deze keer toch inseminatie te kunnen krijgen!

morgen gaan we een nieuwe kitten halen, spannend... als maatje voor onze 5 jarige kater!
pi_61310268
miss_sly, wat goed dat het toch goed zit!
kinderwens, sterkte in de wacht weken!
Basmiah, jij ook sterkte!
Wilmadonna, succes met de neusspray. (Waar dient dat eigenlijk voor?)

Morgen gaan we naar de vriend toe, Hij ligt thuis opgebaard. Ik weet nog niet of ik hem wel wil zien..
Vrijdag wordt hij begraven. Morgen eerst tot 4 uur werken. Weer wat afleiding..

Mn vriend had 19 miljoen zwemmers. Was volgens haar prima. Het gemiddelde was 20 miljoen.
pi_61311789
neusspray is om mijn eigen hormoonhuishouding stil te leggen.
elke ochtend en avond sprayen,
dan injecties puregon + neusspray.
dan pregnyl en stoppen met neusspray

synarela heet het hier, misschien kun je het googlen?

(het zorgt er dus voor dat mijn eiblaasjes alleen door de puregon groeien, dus geen onverwachte groeistuipen e.d)
pi_61323852
Ik ben gister om 15.15 ongesteld geworden!

Morgen beginnen met Clomid.

Liefs,
pi_61326496
Vlindur, wat goed!
Nou maar hopen dat de clomid lekker zijn werk doet en het meteen raak is
pi_61326697
Wat fijn dat het toch goed is Miss_sly, lullig foutje wel.
Vlindur, hupsakee! Ga ervoor!
pi_61329494
Succes Vlindur, ik duim voor je dat het de eerste keer meteen raak is!
pi_61329543
Oh ja, ik neem morgen de laatste primoluts en krijg ook de uitslag van het bloed prikken. Daarna hopelijk snel duivels en dan aan de clomid. Spannend wel.
  † In Memoriam † dinsdag 2 september 2008 @ 20:23:11 #17
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_61329549
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 01:29 schreef wilmadonna het volgende:
synarela heet het hier, misschien kun je het googlen?
In nederland heet het Synarel. Dus bijna hetzelfde. Ik vond de bijwerkingen van de neusspray trouwens minder dan die van de Lucrin injecties die ook de eigen hormoonhuishouding stilleggen. Niet ieder ziekenhuis werkt hier trouwens mee dacht ik.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_61334091
Vlindur... heftig hoor... sterkte met het verlies en sterkte voor straks bij de begrafenis...

Miss_Sly, wat fijn dat het met je vriendin toch allemaal goed is!! Daar reken je toch ook niet meer op als je eerste dat andere nieuws te horen krijgt...!! Super!

Wilmadonna, succes weer deze ronde...!!

En Kinderwens, succes met afwachten!!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_61344577
Gisteren had ze nog een extra echo om te kijken of het ook op de goede plek zat, want daarover twijfelde de gyn ook nog omdat hij het donderdag niet zo goed kon vinden, maar ook dat is in orde

Gisteren mijn zusje nog gesproken, die is maar bang dat het fout gaat. Heeft ze geen reden voor, maar 'gewoon' omdat ze immers al 2 gezonde kinderen heeft, en geen narigheid heeft meegemaakt. Gelukkig die ook weer blij en positief weten te krijgen, dus nu kunnen ze eindelijk allebei gelukkig zwanger gaan lopen zijn

Ik realiseerde me echter net ineens dat ik volgend jaar mei dus heel kort op elkaar 2 babyboeken klaar moet hebben wordt hard werken, maar is wel heel erg leuk om te doen!
pi_61344588
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 20:22 schreef prinseszondererwt het volgende:
Oh ja, ik neem morgen de laatste primoluts en krijg ook de uitslag van het bloed prikken. Daarna hopelijk snel duivels en dan aan de clomid. Spannend wel.
Heb je de uitslag la gehad?
  woensdag 3 september 2008 @ 14:17:22 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61346658
Wat voor boeken zijn dat dan miss_sly?
pi_61347286
Babyboeken.
Ik had er voor mijn zusje een gemaakt bij de eerste, omdat ze graag zo'n boek wilden, maar niet overal 'papa' uit wilden krassen Dus heb ik zelf een boek gemaakt met alleen maar mama's erin. Voor de tweede heb ik dat toen natuurlijk ook gemaakt. Mijn vriendinnetje vond dat zo leuk, dat ik er voor haar eerste ook maar een heb gemaakt, maar nu wel met 'papa' uiteraard

Dus nu horen deze kindjes er ook eentje te krijgen
  woensdag 3 september 2008 @ 14:46:01 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61347462
Oh wat leuk zeg! Goed idee!
Zou daar niet gewoon een markt voor zijn?
pi_61347541
Ze waren er ook allebei heel blij mee

Ik zou ook verwachten dat er wel een markt voor zou zijn, en misschien zijn ze inmiddels ook wel gewoon te kopen met alleen mama's, maar nu ga ik natuurlijk niet meer kopen, maar zelf creatief bezig zijn
pi_61349724
quote:
Op woensdag 3 september 2008 12:44 schreef miss_sly het volgende:
Heb je de uitslag la gehad?
Ja, alles was goed! Ik kreeg de gyn niet eens aan de lijn, die had een spoed-iets. Vond ik eigenlijk niet erg, hoefde ik ook niet op te biechten dat ik niet tot vandaag gewacht heb met de primolut.

Wat leuk, die babyboeken!!
pi_61368386
De zwelling van mijn eierstokken is nog steeds te groot.
Als ik nu ga stimuleren dan krijg ik te grote kans op infecties en cystes.
Nog een week wachten dus

Ik weet dat ik er niets aan kan doen,
ik weet dat mijn lichaam er niets aan kan doen,
ik weet dat ik er niets aan kan veranderen,
en toch voelt het zo rot van binnen
  donderdag 4 september 2008 @ 13:38:20 #27
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_61374271
Vlindur gecondoleerd ... heel veel sterkte voor morgen.

miss_sly, zie je wel dat onze 'positive vibes' voor je vriendin geholpen hebben?

Basimah zoals de oude Romeinen reeds zeiden: geduld is een schone zaak. Je eigen gezondheid is het belangrijkste. Ook voor het toekomstige kindje (want dat komt natuurlijk!) is het het beste dat je zo gezond mogelijk bent. Natuurlijk, het duurt al zo lang en je bent het wachten beu, maar aan de andere kant is het beter voor jezelf en voor je eventuele kroost (dat weet je vast zelf ook wel en je zal het jezelf ook al honderden keren gezegd hebben ...). Sterkte.

Eergisteren IUI, gisteren bij de dokter geweest. Hij begint nu de papierwinkel in orde te maken voor IVF mocht het deze keer weer niet gelukt zijn. Dat zou dan over twee maanden zijn, omdat komende maand hier vol is met allerlei feesten (Nieuwjaar, Grote Verzoendag en Loofhuttenfeest) en dan ligt het halve land vier weken lang een halve week plat (OK, lichtelijk overdreven, maar toch niet het juiste moment om zo'n behandeling te beginnen).
We hebben het ook over mijn productie gehad en eigenlijk was het deze keer, in vergelijking met de vorige keren, best goed. En ik mag nu dus ook wat doen ter verbetering van alles .
Gelieve een keer per dag de volgende pilletjes in te nemen:
- Zink
- Foliumzuur
- Vitamine C
- Vitamine E

En ik ben, zoals je al aan de emoticons kunt zien, een echte pillenslikker ...
Nou ja, zoals ik al tegen mijn vrouw zei: da's nog altijd beter dan een spuit in mijn 'unmentionables' steken .

Maar ach, al die problemen vallen in het niet: mijn schoonmoeder komt vanavond voor twee weken bij ons logeren .
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_61374666
Basimah, daar zat je niet op te wachten. Vervelend voor je. Volgende week starten dan maar

SilkTie, ik mag je manier van posten wel Down to earth met een positieve ondertoon, heerlijk
Schaap slikt inmiddels ook van alles, homeopatische pillentjes die de man van mijn vriendinnetje ook slikt. Ook foliumzuur, gewoon een multivitamine, zaagbladpalm en L-carnithine. De produtie van de man vna mijn vriendin was er erg door verbeterd (bijna verdubbeld!) dus de moeite waard om de toch al niet slechte zwemmers van schaap even wat peper in hun achterste te stoppen
pi_61374809
Miss-sly, welke (van de hele lijst) zorgt er uiteindelijk voor een betere productie?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_61374944
Alles bij elkaar. Eventueel extra vitamine C is ook goed, maar schaap vond 4-5 pillen 's ochtends wel voldoende
pi_61375313
quote:
Op donderdag 4 september 2008 14:08 schreef miss_sly het volgende:
Alles bij elkaar. Eventueel extra vitamine C is ook goed, maar schaap vond 4-5 pillen 's ochtends wel voldoende
Is het een optie om de pillen te vermalen en ze stiekem toe te dienen?
pi_61375331
quote:
Op donderdag 4 september 2008 14:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Neuh, we leven redelijk gezond en zijn zwemmers zijn helemaal niet slecht, alleen voor verbetering vatbaar. Dus motiveren ze met lekkere extraatjes
  donderdag 4 september 2008 @ 14:51:35 #33
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_61375973
quote:
Op donderdag 4 september 2008 13:55 schreef miss_sly het volgende:

SilkTie, ik mag je manier van posten wel Down to earth met een positieve ondertoon, heerlijk
Dank je .
Ik hou niet zo van dat depri gedoe, dan moet je niet alleen tegen de situatie maar ook nog tegen een slecht humeur vechten .
Met frisse tegenzin is het makkelijker vechten en het maakt de situatie ook hanteerbaarder.
quote:
Schaap slikt inmiddels ook van alles, homeopatische pillentjes die de man van mijn vriendinnetje ook slikt. Ook foliumzuur, gewoon een multivitamine, zaagbladpalm en L-carnithine. De produtie van de man vna mijn vriendin was er erg door verbeterd (bijna verdubbeld!) dus de moeite waard om de toch al niet slechte zwemmers van schaap even wat peper in hun achterste te stoppen
Als schaap nog wat pepers nodig heeft: we hebben hier tegenover het werk een shoarma tent met nogal pittige dingetjes (niet de serveersters, die zijn niet pittig: niet in aanblik en niet in serveren). Een bakje opsturen? Het probleem is wel dat z'n achterste daarna nog zo'n week doorbrandt ... maar da's off-topic .
quote:
Op donderdag 4 september 2008 14:08 schreef miss_sly het volgende:
Die vitamine C verbetert de opname van die andere zooi.

Gisteren zei ik al tegen de apotheekster dat ik mij net mijn oma zl. voel, allemaal pilletjes voor het ontbijt (maar zij is ermee toch flink voorbij de 90 gekomen ...)
quote:
Op donderdag 4 september 2008 14:22 schreef Ticootje het volgende:

1. Een van die pillen is zo'n gel-ding, krijg je m.i. dus een vies papje van
2. Stiekem toedienen?!?
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_61375985
Silktie, ik heb gelijk even gekeken wat het Loofhuttenfeest nou precies inhoudt.. leuk om zo weer wat te leren! Ik heb nooit geweten wat het nou precies inhoudt...

Tja... en pillen slikken... 't is ook niet leuk, maar gelukkig zijn het alleen maar 'gezonde' toevoegingen en niet echt medicijnen...

Basimah, wat rot dat je lichaam weer zo tegenwerkt...
pi_61376200
oh basimah....
  donderdag 4 september 2008 @ 15:08:13 #36
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_61376360
quote:
Op donderdag 4 september 2008 14:52 schreef Jose81 het volgende:
Silktie, ik heb gelijk even gekeken wat het Loofhuttenfeest nou precies inhoudt.. leuk om zo weer wat te leren! Ik heb nooit geweten wat het nou precies inhoudt...
Gewoon even uit interesse: waar heb je dat opgezocht?
pi_61376473
quote:
Op donderdag 4 september 2008 14:51 schreef SilkTie het volgende:

[..]

Dank je .
Ik hou niet zo van dat depri gedoe, dan moet je niet alleen tegen de situatie maar ook nog tegen een slecht humeur vechten .
Met frisse tegenzin is het makkelijker vechten en het maakt de situatie ook hanteerbaarder.
Ik ben het helemaal met je eens. En doorgaans gaat het me best goed af, maar een inzinkinkje heb ik toch wel zo nu en dan, hoor.
quote:
Als schaap nog wat pepers nodig heeft: we hebben hier tegenover het werk een shoarma tent met nogal pittige dingetjes (niet de serveersters, die zijn niet pittig: niet in aanblik en niet in serveren). Een bakje opsturen? Het probleem is wel dat z'n achterste daarna nog zo'n week doorbrandt ... maar da's off-topic .
Nou, wat dat betreft kan hij wel wat hebben. Toen we in Mexico op vakantie waren, viel hij iedere keer aan op de salsa die je overal bij geserveerd krijgt. Pas als zijn neus begon te lopen en hij lichtelijk tranen in zijn ogen kreeg bij het proeven van de eerste hap, vond hij de salsa lekker
Ik denk dus dat hij heel graag wat wil ontvangen
quote:
Die vitamine C verbetert de opname van die andere zooi.
I know. Maar zoals gezegd, we eten best gezond, dus ik denk dat dat wel goed zit
quote:
Gisteren zei ik al tegen de apotheekster dat ik mij net mijn oma zl. voel, allemaal pilletjes voor het ontbijt (maar zij is ermee toch flink voorbij de 90 gekomen ...)
[]

1. Een van die pillen is zo'n gel-ding, krijg je m.i. dus een vies papje van
2. Stiekem toedienen?!?
Succes met slikken en mijn duimen draaien voor deze IUI zodat IVF niet nodig zal zijn
  donderdag 4 september 2008 @ 17:15:46 #38
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_61379448
quote:
Op donderdag 4 september 2008 15:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens. En doorgaans gaat het me best goed af, maar een inzinkinkje heb ik toch wel zo nu en dan, hoor.
Dat idee kreeg ik al van je posts.
Iedereen heeft wel eens een inzinkinkje, ik ook. Maar wat mij dan helpt is even iets heel anders doen, lekker ontspannen, even afsluiten van alles om je heen en zo de batterij weer opladen.
quote:
Nou, wat dat betreft kan hij wel wat hebben. Toen we in Mexico op vakantie waren, viel hij iedere keer aan op de salsa die je overal bij geserveerd krijgt. Pas als zijn neus begon te lopen en hij lichtelijk tranen in zijn ogen kreeg bij het proeven van de eerste hap, vond hij de salsa lekker
Ik denk dus dat hij heel graag wat wil ontvangen
Dan mag die een keer langs komen als mijn Jemenitische 'pleegvader' weer verse 'schoug' gemaakt heeft. Ontzettend lekker, maar je neus gaat tranen en je ogen lopen zodra je er een meter vanaf staat .
quote:
I know. Maar zoals gezegd, we eten best gezond, dus ik denk dat dat wel goed zit
Wij eten ook gezond: we gebruiken veel volkoren, weinig suiker, geen zout, alleen olijfolie, geen frituur, alleen maar roerbakken, geen margarine of boter etc. etc. etc.: ik mis sommige dingen wel, maar mijn vrouw is nogal gevoelig voor vettigheid, blijft direct in haar keel steken; visje gebakken in boter is dus mijn lekkernij die ene keer in de 2-3 jaar dat wij bij mijn ouders op bezoek zijn; ik klaag niet, want wat ze maakt is erg lekker en zo kan het dus ook zijn dat broeken die ik 10-15 jaar geleden gekocht heb, nog altijd passen. Maar dat beetje extra vitamine C heb ik denk ik toch wel nodig, ik eet niet zoveel fruit als zou moeten. Soms heb ik een aanval en dan eet ik drie perzikken en vijf pruimen achter elkaar op en dan kan ik weer drie weken zonder. Regelmatiger leven en meer slaap zou ook goed zijn ... maar goed, de hypotheek moet toch ergens van betaald worden .
quote:
Succes met slikken en mijn duimen draaien voor deze IUI zodat IVF niet nodig zal zijn
Dank je!

BTW, we spraken gisteren met de dokter een beetje over IVF. Hoe worden in Nederland 'de piepers gerooid'? Ik las hier ergens dat het pijnlijk kan zijn als men de eitjes verwijderd. De dokter hier zei dat het onder volledige narcose vaginaal wordt gedaan, dat het misschien wat ongemak geeft, maar niet pijnlijk is. Ik vroeg mij toen af of de methode hier anders is dan in Nederland.
pi_61383077
He wat balen weer Basimah! Hopelijk is je lichaam snel weer 'op orde'.
Silktie, hopelijk is die ivf niet nodig. Slikken is even een gedoe, maar ja: alles voor de goede zaak.
pi_61394273
quote:
Op donderdag 4 september 2008 14:51 schreef SilkTie het volgende:

[..]

Dank je .
[..]
Ik ben het met je eens, maar toch, ik heb echt zitten janken omdat ik mij gekwetst voelde door je opmerking over depri gedoe.
Ik ben altijd vrolijk en druk en ik ga gewoon door met leven, maar juist nu heb ik het gevoel dat ik niet heel even mag balen.

Mijn en ik zijn aan het kijken of we een weekend weg kunnen volgende week, even ertussenuit
pi_61404290
quote:
Op donderdag 4 september 2008 15:08 schreef SilkTie het volgende:
Gewoon even uit interesse: waar heb je dat opgezocht?
Loofhuttenfeest ingetypt op Google en toen een link gevonden naar beeldbank.nl als ik me niet vergis.
Waar woon je als ik vragen mag -omdat je schrijft dat je benieuwd bent naar de behandeling in Nederland?

Basimah... voor jou even een ... en ik kan me goed voorstellen dat je af en toe gewoon even baalt... volgens mij hebben we dat allemaal wel eens (gehad). Ik in ieder geval wel! Ik had ook regelmatig dat ik het even niet meer zag zitten en wel kon janken als ik weer eens hoorde dat er iemand in mijn omgeving (soms 'oeps') zwanger was... en balen mag zeker, hoor! Niks mis mee...!

Hoe is het trouwens met je stiefmoeder?
pi_61411582
balen, je tranen laten rollen.... gewoon doen!
niks binnenhouden, lekker zijn gang laten gaan.
Als je het tegenhoudt werkt dat alleen maar averechts.
er is niks mis mee om even een dip te hebben, en ook al is het misschien een heel jaar.
Kan jou het schelen!!!!! Gewoon toegeven aan je gevoel.

ik heb zelf ook veel last van de bijwerkingen van de neusspray nu... de 2 andere keren was dat veel minder. Weet niet waarom dat nu zo is. Je lichaam zal wel steeds anders reageren.
Ik lag vanmiddag ook te janken.... gewoon omdat ik niet kan slapen en overdag zo moe ben en veel last van mijn migraine nu heb... en dan hebben we er ook nog een kitten bijgekocht dus die vraagt alle aandacht op.

Basimah: mensen bedoelen hun opmerkingen vaak niet zo zoals je ze zou kunnen opvatten.
maar ik begrijp donders goed dat het op zo'n moment anders aan kan komen.
Normaal zou je dan nooit zo reageren, maar het is nu even niet anders.
Kop op meid, laat het maar over je heenkomen en rust lekker uit!
Sterkte!
pi_61439643
Ik kom even lezen hoe het met jullie is

Basimah, balen hoor

WilmaDonna van welke bijwerkingen heb je last?

Ik heb al de hele dag pijnscheuten in mijn buik Ik ga er maar van uit dat ik binnenkort weer ongesteld word.
  Moderator zondag 7 september 2008 @ 00:20:26 #44
5428 crew  miss_sly
pi_61439708
Kinderwens, ik dacht toevallig vanmiddag nog aan je. Hoe lang geleden was de IUI?
pi_61439733
Hee Miss_Sly
Vorige week zondag (31-08).

Hoe gaat het met jou?
  Moderator zondag 7 september 2008 @ 00:23:29 #46
5428 crew  miss_sly
pi_61439774
1 wachtweek voorbij dus? Is het niet wat vroeg voor menstruatiepijn?

Met mij gaat het wel prima. Ik ben druk bezig met de verbouwing en de aanstaande verhuizing en de aanstaande vakantie en mijn werk Genoeg om me mee bezig te houden dus. Nog niet ongesteld, vraag me af of ik dat uit mezelf ga worden. Had ik wel verwacht nadat ik moest stoppen met de hormonen, maar so far nog niets dat er op lijkt of aan lijkt te komen.

Na de vakantie zien we dan wel verder
  zondag 7 september 2008 @ 09:44:45 #47
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61443007
SilkTie, volgens mij gaat het oogsten van de eitjes zonder verdoving.
Iig niet onder narcose voor zover ik weet. En het schijnt best heel pijnlijk te zijn.
'Ze zeggen' dat de eierstokken niet verdoofd kunnen worden, dus dat je het hoe dan ook voelt als je niet onder narcose bent.
pi_61443065
kinderwens: ik hoop voor je dat je niet ongesteld gaat worden!
bijwerkingen synarela: hoofdpijnscheuten (ik heb migraine), slapeloosheid en rusteloosheid, emotioneel.

brighteyes/ silktie : ik heb gelezen dat je hier in het ziekenhuis een pilletje krijgt voordat ze de eitjes eruit zuigen.
(gewoon een lichte pijnstiller)
en je moet een half uur in het ziekenhuis blijven wachten voordat je weer naar huis mag.
pi_61443129
Kinderwens, misschien zijn het wel hele andere pijnscheuten. Is wel snel voor menstruatiepijn, zoals miss_sly ook zegt... Spannend bij jou dus. Duim duim duim.

Miss_sly, ook wel eens goed om zo druk te zijn met andere dingen lijkt me zo. Je weet nooit waar het goed voor is...

Bij mij wel echte menstruatiepijn, van de primolutduivels. Au. Maar niet getreurd, morgen mag ik aan de clomid beginnen.
pi_61444115
Kinderwens, lastig, maar probeer het nog even 'rustig' af te wachten. Sterkte..!!

Prinseszondererwt...succes met je Clomid ronde!! Hopelijk is dit voor jou genoeg om zwanger te raken! Spannend, hoor!

Miss_Sly; je vult je dagen goed zo te zien... toch wel fijn dat je ook genoeg andere dingen aan je hoofd hebt...! Nu maar hopen dat je op de vakantie niet zoveel last hebt van je menstruatie....!
  Moderator zondag 7 september 2008 @ 11:38:57 #51
5428 crew  miss_sly
pi_61444334
prinseszondererwt, morgen al aan de clomid! Ik duim dat het meteen doet wat het moet doen en je met een behandeling zwanger bent

Ow, en druk bezig zijn doet voor mij niet veel, hoor. Ik heb namelijk geen eisprong, dus dan kun je nog zo "er niet mee bezig zijn" onverwaht zwanger worden zou een heus wonder zijn

Jose, inderdaad, dat wordt een beetje mijn schrikbeeld: ongesteld op vakantie. Nu ik toch weet dat we pas na de vakantie verder behandelen, wil ik liever ervoor ongesteld worden. Of helemaal niet natuurlijk, waar het het meeste op begint te lijken
pi_61444592
Even over de punctie en verdoving: Het is per ziekenhuis verschillend. Slaapmeisje moest het doen op 2 paracetamollekes en ik was totaal van de wereld door diazepam en morfine.

Je kan natuurlijk wel vragen of ze willen "oogsten" met morfine. De eerste punctie had ik alleen een roesje en dat vond ik al een ramp. Met morfine is een punctie best te doen.
pi_61445994
Miss_sly: Al is een drukke agenda dan geen wondermiddel voor je eisprong, het is altijd goed je zinnen te verzetten!
  zondag 7 september 2008 @ 14:21:41 #54
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_61447528
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 09:39 schreef Basimah het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens, maar toch, ik heb echt zitten janken omdat ik mij gekwetst voelde door je opmerking over depri gedoe.
Ik ben altijd vrolijk en druk en ik ga gewoon door met leven, maar juist nu heb ik het gevoel dat ik niet heel even mag balen.

Mijn en ik zijn aan het kijken of we een weekend weg kunnen volgende week, even ertussenuit
Mijn excuses, het was echt niet de bedoeling om iemand te kwetsen .
Ik had daarvoor ook al gezegd dat ik zo nu en dan ook tegenslagen te verwerken heb en tijdelijk in een dipje zit. Ik zeg niet dat je dingen binnen moet houden. Ik heb dat jarenlang gedaan, totdat ik op een avond bij mijn toenmalige vriendin in huilen uitbarstte en haar daarna prompt ten huwelijk vroeg (waarop ze 10 (!) dagen later "ja" zei ...), want als iemand zo'n effect op mij heeft, kan ik die niet meer laten gaan .

Wat ik probeerde te zeggen is dat ik mezelf geleerd heb dat het vanuit een positieve benadering makkelijker is om problemen het hoofd te bieden dan vanuit neerslachtigheid, niet dat je helemaal niet neerslachtig mag zijn.

Een dikke voor de onbedoelde tranen.

Het laat mij weer eens zien dat je zo ontzettend op je woorden moet passen, dat wat je als onschuldige opmerking ziet, door een ander heel anders ervaren kan worden.
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 15:43 schreef Jose81 het volgende:

[..]

Waar woon je als ik vragen mag -omdat je schrijft dat je benieuwd bent naar de behandeling in Nederland?

[..]
Ik woon in Israel. Sommige dingen in de gezondheidszorg lopen hier wat anders dan in Nederland, vandaar mijn vraag. Maar waarschijnlijk hangt het ook van de behandelend arts af.

Hier is dat nog sterker voelbaar, met de verschillende achtergronden. Je hebt artsen vanuit de hele wereld, die natuurlijk ook wat van hun eigen opleiding en cultuur meenemen. De ene heeft zijn opleiding in Israel genoten, de ander in Amerika, weer een ander in Rusland, de volgende in Nederland, weer een ander in Mexico etc. etc. etc. Ik ben geen kenner, maar ik mag aannemen dat dat een interessante kruisbestuiving in de medische wereld hier kan opleveren. Maar dat geheel terzijde ...
quote:
Op zondag 7 september 2008 09:44 schreef Brighteyes het volgende:
SilkTie, volgens mij gaat het oogsten van de eitjes zonder verdoving.
Iig niet onder narcose voor zover ik weet. En het schijnt best heel pijnlijk te zijn.
'Ze zeggen' dat de eierstokken niet verdoofd kunnen worden, dus dat je het hoe dan ook voelt als je niet onder narcose bent.
OK, dan had ik eerdere posts hierover hier toch goed onthouden. Daarom had ik het onze arts gevraagd, hoe dat hier in zijn werk gaat. Uit zijn woorden begreep ik dat het ziekenhuis waaraan hij verbonden is, deze procedure wel onder narcose uitvoert ... maar hopelijk hoeven we daar niet achter te komen
quote:
Op zondag 7 september 2008 09:52 schreef wilmadonna het volgende:

[..]

brighteyes/ silktie : ik heb gelezen dat je hier in het ziekenhuis een pilletje krijgt voordat ze de eitjes eruit zuigen.
(gewoon een lichte pijnstiller)
en je moet een half uur in het ziekenhuis blijven wachten voordat je weer naar huis mag.
Dat versterkt dus mijn begrip van wat de arts zei over narcose, die vertelde ons dat je 's ochtends aankomt en ergens vroeg in de middag weer naar huis mag.
  zondag 7 september 2008 @ 14:25:07 #55
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_61447609
quote:
Op zondag 7 september 2008 11:53 schreef Ticootje het volgende:
Even over de punctie en verdoving: Het is per ziekenhuis verschillend. Slaapmeisje moest het doen op 2 paracetamollekes en ik was totaal van de wereld door diazepam en morfine.

Je kan natuurlijk wel vragen of ze willen "oogsten" met morfine. De eerste punctie had ik alleen een roesje en dat vond ik al een ramp. Met morfine is een punctie best te doen.
Deze zag ik nu pas.
OK, even kort door de bocht: het hangt dus van de behandelend arts af, waarbij (natuurlijk!) de patient inspraak heeft (tenzij de arts een eigenwijze kwal is die zijn eigen manier doordrukt ).
pi_61460180
@ Silktie: aah, oke dus je woont in Israël... dat wilde ik eerst nog schrijven gisteren (woon je soms in Israël?), maar ik dacht 'tja... dat hoeft natuurlijk helemaal niet' en het staat zo dom als je daar dan maar logischer wijs vanuit gaat..

Miss_Sly, ik bedoelde precies wat prinseszondererwt schreef; het is goed je zinnen te verzetten... al die andere dingen die je aan je hoofd hebt, zorgen ervoor dat je niet bij wijze van spreken 24/7 met het zwanger zijn bezig bent...
pi_61467507
Lieve dames en heer, even een voor jullie allemaal, ik geloof dat het inmiddels al 10 topics geleden is dat ik hier ben vertrokken maar ik lees nog regelmatig mee. En volgens mij wordt het heel hard tijd dat er weer eens iemand doorschuift naar Z&G...

(In een emobui in de laatste weken van mijn zwangerschap heb ik oude topics doorgelezen en moest af en toe bijna een traantje wegpinken. Ik heb echt veel steun gehad aan dit topic)

Silktie, de pijn die een punctie doet zal afhangen van de pijnstillers maar kan ook per poging erg verschillen. Ik heb twee keer een punctie gehad en zat redelijk onder de pijnstillers, was echt wel zo stoned als een konijn. De eerste punctie was pijnlijk maar echt wel te doen terwijl ik bij de tweede echt door de grond ging. Ik geloof dat ze toen minder goed bij de eitjes konden. Het voordeel: het duurt maximaal een kwartiertje en daarna is de pijn echt voor 90% gelijk weg. Als je je daar op focust - en bedenken waarom je dit doet - is ook dat kwartiertje door te komen.
pi_61485000
Hoi allemaal, weer eens een berichtje van mij

Hier gaat het goed! September inmiddels, maar deze maand ga ik nog geen nieuwe poging doen heb ik besloten. Wel heb ik een afspraak gevraagd met mijn gyn, want deze keer wil ik vooraf weten waar we aan toe zijn! Hoe wordt een volgend plan van aanpak? Waarom hebben alle artsen daar een andere mening? Waarom is er gekozen voor medicatie de vorige keer, terwijl de andere gyn vervolgens zei dat dat medicatie was voor mensen zonder een eigen cyclus? (en het voor mijn gevoel dus echt een zinloze poging is geweest)

Gewoon helderheid van zaken dus. Inmiddels zijn de rommelde hormonen weer goed in balans dankzij acupunctuur! Ben daar heel enthousiast over! Mijn acupuncturiste vroeg me of ik nog even kon wachten, omdat ze nog een paar dingen wil doen om alles helemaal in balans te krijgen. Wilde sowieso rustig aan doen, dus dat is geen enkel probleem. Alles voor het goede doel

Silktie, ik loop in hetzelfde ziekenhuis als Slaapmeisje destijds, 2 puncties gehad beide met alleen 2 paracetamolletjes (hier dus verder geen eigen inspraak). Meer niet. Mijn hobby wordt het niet, maar ik vond het wel te doen Ik vond het aanprikken van de eierstok voelen als 100 menstruaties die in 1 keer losbarsten in die eierstok. Maar zodra de naald eruit is, is inderdaad 90% weg. Verschilt dus echt ontzettend per ziekenhuis!
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
pi_61485580
Daar is NieTTus

Fijn dat je je zo goed voelt! En heel verstandig om zo'n gesprek aan te gaan met je gyn zonder dat je al in een poging zit. Even alles duidelijk krijgen, alles op een rijtje, antwoorden en een goed plan van aanpak.

Meisje, ik hoop zo dat het dit jaar nog jouw jaar wordt...een verse baby lukt niet meer, maar een dikke vette positieve test en een beginnend buikje met kerst zou mooi zijn
pi_61492667

Krijg net door dat ik volgende week vrijdag dat gesprek heb. En dat was ook mijn idee, nu eerst maar eens alles duidelijk ipv overal zo in duiken (dat is nogal inherent aan mij haha)

2009 wordt gewoon ons jaar!
pi_61492705
Niettus, fijn dat je dat gesprek hebt.

(Hoeveel terugplaatsingen heb je nu gehad?)
pi_61493140
2 terugplaatsingen na ivf, en 0 (!!!) na cryo, 2 keer niet omdat er geen plek was, 1 keer niet omdat mijn lichaam zijn eigen pad volgde en er dus niet teruggeplaatst kon worden... Dus 3 keer voor Jan met de korte achternaam..

Weinig dus nog maar, en dat frustreerd. Als er nou maar een terugplaatsing komt, een keer

Maar we gaan er gewoon weer opnieuw met hoop in! (waar haal ik het toch steeds vandaan?)
  dinsdag 9 september 2008 @ 10:35:49 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61493270
NieTTus, wat klink je goed zeg!
Dat van dat gesprek klinkt ook erg goed, gewoon zelf weten wat er allemaal gebeurd.
quote:
Op maandag 8 september 2008 22:01 schreef miss_sly het volgende:
Daar is NieTTus

Fijn dat je je zo goed voelt! En heel verstandig om zo'n gesprek aan te gaan met je gyn zonder dat je al in een poging zit. Even alles duidelijk krijgen, alles op een rijtje, antwoorden en een goed plan van aanpak.

Meisje, ik hoop zo dat het dit jaar nog jouw jaar wordt...een verse baby lukt niet meer, maar een dikke vette positieve test en een beginnend buikje met kerst zou mooi zijn
Hier ben ik het zo mee eens! Ik werd er gewoon een beetje week van toen ik die laatste zin las.
  dinsdag 9 september 2008 @ 10:36:17 #64
114177 Diaan73
pi_61493279
Niettus fijn om te horen dat het goed met je gaat en je je ook goed voelt. Super dat de acupunctuur ook werkt En volgende week vrijdag het gesprek al!!

Kinderwens hoe gaat het nu met je?

Kom ook even een knuffel uitdelen voor iedereen hier....
Make love, not war ☮
pi_61504396
Heee, NieTTus!! Wat leuk om weer van je te horen! En wat fijn ook dat je er weer zo positief instaat!! En ja, ik gun jou ook zo dat (beginnende) buikje met kerst!!
pi_61504583
Jullie zijn lief! Maakt me weer helemaal enthousiast
pi_61516371
gisteren gebeld, ik mag 22 sept langskomen bij de gyn. Hopelijk kan ik dan die dag met de puregon beginnen.

vraagje: hoeveel kost acupunctuur en moet je per behandeling betalen, of is het meteen een hele kuur....?
hier zal ik het zelf moeten betalen, zit niet in een ziektepakket ofzo.
pi_61516845
Niettus, bij je cryo's pogingen -> hebben ze daar wel embryo's ontdooit om vervolgens geen plek te hebben om ze terug te plaatsen?
pi_61517871
Ik heb een ei!

Ik kom net bij de gyn vandaan en na 5 dagen clomid van 50 mg heb ik al een heel ei! Hij is 15 mm groot en zit links, op de rechter zat één van 10mm. Maar die stopt nu met groeien, omdat die andere al groter is.

Ik had dit nooit verwacht! Dus we moeten nu om de dag klussen. Maandag moet ik er weer heen.
Ben benieuwd!
pi_61518712
Nee Tico, gelukkig niet, want dan was er oorlog uitgebroken kan ik je vertellen... Ze zitten nog netjes in de vriezer dus (dus wat dat betreft meer geestelijk de teleurstelling dat je al ver in een cyclus bent, en het dan toch niet doorgaat...)

Wilma, hier is een intake van 1.5 uur, incl eerste behandeling, 55 euro, en iedere vervolgafspraak van een uur 50 euro. In mijn verzekering krijg ik ruim 300/400 euro per jaar vergoed aan 'alternatieve geneeswijzen'. Daarna moet ik zelf betalen. Je betaald per afspraak.

Mijn acupuncturiste geeft aan dat je na 3 a 4 behandelingen wel wat moet merken. Of niet (het kan zijn dat het niet voor je werkt, dat is toch zoeken en uitproberen). Dan ligt het eraan waar je je voor wilt laten prikken.

Vlindur Een ei! Wat goed!!! Spannend! Zou toch mooi zijn als het deze ronde gewoon raak is!
pi_61518946
vlindur, kun je niet testen op je ovulatie? Of is dat niet mogelijk met clomid? Dan weet je echt dat je op het juiste moment klust.
  woensdag 10 september 2008 @ 11:13:51 #72
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_61519455
quote:
Op woensdag 10 september 2008 10:09 schreef Vlindur het volgende:
Ik heb een ei!

Ik kom net bij de gyn vandaan en na 5 dagen clomid van 50 mg heb ik al een heel ei! Hij is 15 mm groot en zit links, op de rechter zat één van 10mm. Maar die stopt nu met groeien, omdat die andere al groter is.

Ik had dit nooit verwacht! Dus we moeten nu om de dag klussen. Maandag moet ik er weer heen.
Ben benieuwd!
pi_61519585
dank jullie! Ik ben ook zo blij!

Ticootje, we klussen nu gewoon die 3 dagen, zaad blijft 48 uur goed, dus dat moet het probleem niet zijn
pi_61519636
Ik duim voor jullie.
  woensdag 10 september 2008 @ 11:27:30 #75
114177 Diaan73
pi_61519747
GOed nieuws Vlindur Heel veel plezier toegewenst en ik duim ook voor jullie.

WIlma, bij mijn acupuncturiste moest ik voor de 1e intake 68 euro (volgens mij...) betalen en daarna elk consult van 60 minuten 45 euro. Het is dus nogal verschillend per acupuncturist. Die van mij was trouwens ook "gespecialiseerd" in vruchtbaarheidsproblemen en wist er veel van, dat is wel erg prettig.
Make love, not war ☮
pi_61525919
Vlindur: Wat fijn! Ik duim voor je.
En stiekem ook voor mezelf natuurlijk, hier dag 3 van 5 Clomid. Gelukkig nog geen bijwerkingen kunnen ontdekken.
pi_61526197
Prinses, ik heb ook niks gemerkt hoor, de gyn vroeg me er nog naar.

(Maar ik had door omstandigheden ook niet een vrolijke week achter de rug. maar echt niks raars gevoeld ofzo!)
pi_61528233
oh wat goed vlindur!!!
Nou, broeden dan maar op dat ei he..
nee, alle gekheid op een stokje: ik hoop dat het meteen raak zal zijn voor jullie !!!
pi_61528286
Dank je wel!

Ik zal mn best doen!

Ik hoop ook zo dat het voor jullie beter weer wordt!
pi_61530049
Ik mag morgen weer naar de Gyn toe eens kijken of ik dan wel weer iets mag gaan doen.
Laten we het hopen

Mijn moeders is vandaag weer in het ziekenhuis opgenomen met allerei open wonden van kaar chirugische ingreep om de tumoren te verwijderen. Ze heeft onstekeningen. Erg vervelend.
pi_61530124
ohw.. Sterkte met je moeder.. wat rot, eerst al een ingrijpende operatie en nu dit..

Succes morgen bij je gyn!
pi_61536179
toen ik tabletten gebruikte, had ik ook steeds eitjes die gerijpt waren, maar achteraf had ik toch steeds geen goede eisprong gehad...
met de puregon injecties heb ik steeds wel een goede eisprong, maar helaas toch niet zwanger.
ik wil je niet teleurstellen vlindur, maar houd er rekening mee!!!!
natuurlijk hoop ik dat het bij jou anders ligt en er binnenkort een wondertje mag onstaan in jouw lichaam
pi_61540866
Ik hoop (ja, eigenlijk wel, maak er maar verwacht van) dat er nu ook nog niets gebeurd, maaaaar.. Ik heb een ei! Dat heb ik nog niet eerder gehad!

Ik ben al blij dat dit in een keer is gelukt!
pi_61543513
Vanavond mag ik weer aan een nieuwe cyclus beginnen.
87.5 puregon per dag Volgende week controle
pi_61543580
Sterkte met je moeder, Basimah! Wat ontzettend naar allemaal. Wel goed dat je weer mag beginnen met spuiten; zet 'em op

Vlindur, een heus ei Wat geweldig! En ja, je weet zelf ook wel dat dit nog geen garantie voor een zwangerschap is, maar hopen mag natuurlijk En ik hoop met je mee
pi_61544898
oh basimah wat goed!!!!
waarom eigenlijk zo'n vreemde hoeveelheid puregon?
(en niet bijvoorbeeld 50 of 75 of 100)
pi_61596141
Ik ben vorige week voor controle naar het ziekenhuis geweest en helaas nog geen groeiende follikel of groeiend baarmoederslijmvlies

Volgens de arts is het een kwestie van geduld hebben en kan pas na een maand of drie met zekerheid gezegd worden of de operatie gewerkt heeft of niet. Ten minste, als ik na die drie maanden nog geen groeiend eitje heb gaan we gewoon weer met Clomid beginnen en wellicht heeft de operatie wel zodanig gewerkt dat die deze keer wel aanslaat.

Ik ben eigenlijk nog maar heel weinig bezig met het zwanger worden. Heb al een paar keer gedacht "Ik ben er wel klaar mee... wat een gedoe allemaal en dat voor nul resultaat...". Maar we gaan nog gewoon door en eigenlijk ben ik wel blij dat het me niet zo bezig houdt. Hoewel ik wel denk dat dat weer gaat komen als ik aan de Clomid ga en weer vaker naar het ziekenhuis moet voor controle. We shall see

Overigens heb ik ook wel nagedacht over adoptie. Dat is iets dat ik sowieso wel wil, onageacht of eigen kinderen gaat lukken of niet. Is dat voor jullie ook een optie?
pi_61600042
Basimah, hoe gaat het nu met je moeder?
Ik hoop dat de Puregon zijn werk goed zal doen deze nieuwe ronde

Vlindur, wat goed joh al zo'n groot ei!!!

Miss_Sly, hoe gaat het?

CrazyPrincess, sterkte met moed houden

Van mijn kant nog geen nieuws, ik zit nog steeds op het wachtbankje. Maandag mag ik een test doen of word ik ongesteld.
pi_61615322
CP, wel fijn dat je je zinnen kunt verzetten. Dat is hoe dan ook gezond denk ik. Adoptie zou voor mij misschien een optie zijn, maar ik weet dat mijn partner daar meer moeite mee heeft. Maar echt veel nagedacht heb ik daarover nog niet, aangezien ik pas in de 1e ronde clomid zit...

Kinderwens, spannend morgen dus. Hopelijk blijft je ongesteldheid weg en mag je testen...
pi_61629986
Vlindur, fijn dat je in ieder geval zo goed op Clomid reageert... nu maar hopen dat het zo allemaal zo goed blijft gaan! Ik hoop het voor je in ieder geval!

Basimah, wat erg joh, voor je stiefmoeder... sterkte voor jullie allemaal...

Kinderwens; al nieuws??? Ben heel benieuwd!!

Wilmadonna, 't zou mooi zijn als je de 22e inderdaad weer door kan!!

Crazyprincess... probeer de moed er wel in te houden. Ik heb ook weleens gedacht 'zal het ooit wel lukken en wie zegt dat ik deze hele malle molen niet voor niks doorloop?', maar uiteindelijk heeft het hier ook tot een zwangerschap geleid. Hou je taai...
pi_61640694
Goeie morgen.

Het ei is nog niet gesprongen, hij zat er nog en is nu 22 mm. Woensdag weer heen. We blijven dus maar doorklussen

CrazyPrincess, sterkte.. Hier is van adoptie geen sprake. Mijn vriend wil het absoluut niet. "ik ga en kan niet andermans kinderen grootbrengen" Duidelijk. Einde discussie. Ik denk ook niet dat ik het zou willen.. Maar wij gaan er ook nog gewoon vanuit dat ik zelf gewoon een keer zwanger word..

Kinderwens heb je al nieuws?!!!
pi_61643198
adoptie is voor ons helaas geen optie meer.
te oud, ik heb geen baan en onze woonruimte is daarvoor te klein.
Mocht het nu met de derde poging lukken zwanger te worden, zullen we dus moeten verhuizen. In het begin is het nog wel te doen, maar als het kindje groter wordt willen we toch meer ruimte.
Maar ik zou best willen adopteren, maar helaas komen wij daarvoor niet in aanmerking.
pi_61643262
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:35 schreef Kinderwens het volgende:
Van mijn kant nog geen nieuws, ik zit nog steeds op het wachtbankje. Maandag mag ik een test doen of word ik ongesteld.
En? En? En?
pi_61643652
Ik heb getest en er was een heel vaag blauw streepje te zien...ik weet niet goed wat ik ervan moet denken, dus ik heb digitale tests gekocht en daar ga ik morgen nog maar eens mee testen. Dan is het zwanger of niet zwanger en geen vaag twijfelachtig gedoe met streepjes

Enne....sjongejonge wat ben ik stiknerveus! Hoe moet ik in godsnaam deze dag doorkomen?!

Vlindur, wat heb je een groot ei!!!
pi_61643801
Kinderwens, klinkt bekent.... Stiekem te vroeg testen....vaag streepje, twijfel twijfel...

Mare, streepje is streepje, hoe licht ook...
  maandag 15 september 2008 @ 13:49:53 #96
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_61643973
*duimerdeduim* wat zou het mooi zijn
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_61644040
Die zwanger/niet zwanger testen zijn inderdaad een stuk duidelijker dan

Ik duim voor morgen!!
pi_61644187
quote:
Op maandag 15 september 2008 13:49 schreef _evenstar_ het volgende:
*duimerdeduim* wat zou het mooi zijn
daar sluit ik me bij aan: ik duim mee voor 'kinderwens-met-'n-kind-in-dr-pens!'

en ook alle anderen hier weer veel succes gewenst!
  maandag 15 september 2008 @ 13:59:17 #99
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_61644219
Streep is een streep, hoe vaag dan ook
pi_61644245
Kinderwens, zoals al gezegd: streep is streep
Kan me ook wel voorstellen dat je het wat duidelijker wil, dus ik duim dattie morgen een hele mooie duidelijk "zwanger"laat zien
pi_61644297
OOOh! Kinderwens!

Spannend! Ik duim met iedereen mee hier!
pi_61651510
Oh Kinderwens, wat spannend, ik sluit me aan in de duimrij!
  maandag 15 september 2008 @ 18:28:30 #103
114177 Diaan73
pi_61652005
Vlindur, wat goed dat je zo'n superei hebt

Kinderwens, wat spannend zeg!! Ik duim ook mee..... heel veel sterkte morgenvroeg. Ik weet precies wat je doormaakt!!
Make love, not war ☮
pi_61655440
Ik zit hier gewoon ook ongeduldig te zijn voor kinderwens
pi_61655451
kinderwens, ik hoop dat je wat kunt slapen vannacht en ik hoop ook dat het vage streepje een hele vette streep wordt!!!!!!
pi_61666944
Nou waar blijft het goede nieuws??
pi_61668685
Kinderwens, wat een positief bericht En nu maar hopen dat je een positieve test mag komen showen
pi_61670574
Ik ben zwanger!!!
HOERA!!!!!

Ik heb een digitale test gedaan en het resultaat was heel duidelijk

We zijn gister naar de aanstaande grootouders geweest, dus vandaar nu pas een reactie...

Nou heb ik het goede voorbeeld gegeven, nu jullie hoor!!!! Deze topicreeks moet gewoon helemaal uitsterven

Bedankt voor de steun en de felicitaties allemaal
  dinsdag 16 september 2008 @ 12:00:12 #109
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_61670772

Proficiat
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 16 september 2008 @ 12:00:22 #110
114177 Diaan73
pi_61670777
Kinderwens wat geweldig zeg Ik wens je een hele mooie zwangerschap toe en kom je ook in Zwangerschap en geboorte??

Wie volgt....!
Make love, not war ☮
pi_61671128
Daar is het goede nieuws!!!

Gefeliciteerd meid!
pi_61671520
Gefeliciteerd Kinderwens
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 16 september 2008 @ 12:36:14 #113
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61671641
Kinderwens! Van harte gefeliciteerd!!!!
Hopelijk heb je en hele voorspoedige zwangerschap en bevalling!

Wie volgt?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_61671821
Kinderwens, wat geweldig
Gefeliciteerd en geniet van je zwangerschap
  dinsdag 16 september 2008 @ 12:47:31 #115
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_61671925
*uit lurk/loerstand*

Kinderwens! Gefeliciteerd!!!*O*
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_61672083
gefeliciteerd kinderwens, ik hoop dat je een hele fijne zwangerschap krijgt
pi_61672305
Kinderwens, wat 'n mooi nieuws! Heel erg gefeliciteerd!!
  dinsdag 16 september 2008 @ 13:37:20 #118
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_61673114
Gefeliciteerd Kinderwens
18-11-2008 Maarten Alexander
  dinsdag 16 september 2008 @ 13:50:18 #119
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61673390
Gefeliciteerd kinderwens! Super!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 16 september 2008 @ 14:17:46 #120
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_61674127
Wauw! Wat goed! Raak! Gefeliciteerd!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_61674195
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 11:53 schreef Kinderwens het volgende:
Ik ben zwanger!!!
HOERA!!!!!

Ik heb een digitale test gedaan en het resultaat was heel duidelijk

We zijn gister naar de aanstaande grootouders geweest, dus vandaar nu pas een reactie...

Nou heb ik het goede voorbeeld gegeven, nu jullie hoor!!!! Deze topicreeks moet gewoon helemaal uitsterven

Bedankt voor de steun en de felicitaties allemaal
Jihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! Gefeliciteerd meid!
pi_61674363
wat fijn kinderwens! veel geluk ermee!
  dinsdag 16 september 2008 @ 14:36:36 #123
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_61674552
Gefeliciteerd!!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_61674569
Gefeliciteerd !
Wat heerlijk, weer iemand die zich mag melden in Z&G!

En ook gelijk even een voor de andere dames die ook zo graag eens zo'n mooi bericht willen posten...
pi_61675568
Super, Kinderwens! Gefeliciteerd!!
pi_61675664
kinderwens, gefeliciteerd
pi_61677035
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 11:53 schreef Kinderwens het volgende:
Ik ben zwanger!!!
HOERA!!!!!
Kinderwens van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!!
pi_61677194
gefeliciteerd Kinderwens!!!!
  dinsdag 16 september 2008 @ 16:15:05 #129
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_61677410
Gefeliciteerd!
Veel succes met de komende 9 hormonale maanden .

Geniet van ... eetbuien (of juist niet) ... maagzuur ... boeren als een stratenmaker ... bierbuik als een stratenmaker ...

Maar ook van ... het horen van de eerste hartslag ... het voelen van de eerste bewegingen ... het via de echo's volgen van de groei ... kinderkamer klaarmaken ... en natuulijk uiteindelijk een blakend kindje in de armen kunnen houden, want daar doen we het allemaal voor.

Moge het je gegeven zijn een goede, gezonde zwangerschap te hebben en een makkelijke bevalling.
  dinsdag 16 september 2008 @ 16:22:13 #130
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_61677608
Onze update: afgelopen vrijdag weer lid geworden van het Rode Kruis .
Vandaag bloedtest en echo: de hormonen zijn in de war, de follikels lijken nu al alsof de eisprong vanavond komt (23, 20, 19 mm als ik me goed herinner, ik heb het telefonisch van mijn vrouw doorgekregen ... give or take a mm hier en daar).

Bende in 't buikje dus .

Ik neem aan dat ze vanmiddag al een gesprek heeft gehad met een van de zusters van het fertiliteitscentrum, zal de update vanavond wel krijgen tijdens het avondeten.

Ondertussen heb ik een pillenvreetwedstrijd met mijn schoonmoeder (maar dat is overmorgen ook weer afgelopen, dan vliegt ze weer terug naar huis). Wij vermaken ons ondertussen dus wel!
  dinsdag 16 september 2008 @ 16:44:09 #131
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_61678288
Kinderwens, gefeliciteerd.
Ik duim voor de rest van de dames. Dat jullie Kinderwens maar snel mogen volgen.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_61680794
Gefeliciteerd Kinderwens!!!
Dat wij allemaal maar snel mogen volgen...
  dinsdag 16 september 2008 @ 20:08:42 #133
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_61683928
Kinderwens, Gefeliciteerd! Geweldig hoor!

De rest van de dames, heel veel succes. Zet ´m op, er volgt vast snel weer iemand.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_61684064
Jaaa! Gefeliciteerd kinderwens!
pi_61684133
Kinderwens: proficiat!
Ik weet nog dat ik, toen je je kwam aanmelden, zei dat ik voor je hoopte dat je username snel niet meer van toepassing zou zijn. En voila: er komt nu een kindje!
Hardloper.
IG @webkim
pi_61684263
Wow wat een hoop felicitaties! Dank jullie wel!!

Ik hoop dat de vaste posters mij heel snel zullen volgen naar OUD!

GO GO GO !!!!!

Ik blijf meelezen en heel hard voor jullie duimen hoor!!!!!
  Jubileum moderator dinsdag 16 september 2008 @ 20:21:17 #137
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_61684297
Geweldig nieuws Kinderwens, na lang lang wachten nu eindelijk je wens in vervulling!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_61684640
Ooh Kinderwens, wat ontzettend fijn voor je !!! Ik ben echt zooo blij voor je! Eindelijk eens een positieve test in dit topic...

Geniet ervan, joh!! Super!!
  dinsdag 16 september 2008 @ 20:37:00 #139
114177 Diaan73
pi_61684812
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 20:31 schreef Jose81 het volgende:
Ooh Kinderwens, wat ontzettend fijn voor je !!! Ik ben echt zooo blij voor je! Eindelijk eens een positieve test in dit topic...

Geniet ervan, joh!! Super!!
[offtopic]kom jij je eens melden in Z&G..... we zijn allemaal erg nieuwsgierig[/offtopic]

Silkie ik hoop dat je nu thuis bent en een en ander duidelijker is geworden. Vervelend ook dat de hormonen zo in de war zijn...
Make love, not war ☮
pi_61685660
GEFELCITEERD kinderwens!!!
Wat een mooi nieuws!!! Yes!!!
Ik hoop dat ik ook snel zulk mooi nieuws mag komen brengen hier....

Heel veel plezier de komende 9 maanden en ik hoop dat je zwangerschap naar wens verloopt!
Houd ons hier ook op de hoogte he!!!
pi_61686883
Ik heb het echt heel goed voor elkaar
Morgen gaan we op vakantie en vanavond word ik ongesteld
Word je nooit ongesteld, dan ga je het er eigenlijk wel op dat dat zo is, dus ik had eigenlijk niet echt rekening gehouden met dat ongemakje tijdens mijn vakantie Wat een timing
pi_61687532
Silktie, hopelijk is het snel weer rustig in de buik.
miss_sly, lekker getimed inderdaad! Maar aan de andere kant, het is een eerste cyclusdag.
  dinsdag 16 september 2008 @ 21:49:56 #143
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_61687560
Miss Sly wat stom!! Arme jij!
Heeeeel erg veel plezier op vakantie, geniet ervan ondanks de ongemakjes

Kinderwens ook hier, van harte!!!!
pi_61689414
Dat is geweldig nieuws Kinderwens! GEFELICITEERD!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 17 september 2008 @ 07:34:50 #145
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_61694199
Blijkbaar had ik wat dingen verkeerd begrepen gisteren ... minder bende dan gedacht.

De hormonen blijken wel normaal te zijn (voor zover zoiets bij vrouwen mogelijk is ), alleen dus de follikels: 20, 19, 19.
De vraag is nu of het inderdaad follikels zijn of misschien cysten, morgen dus maar weer een controle-echo.

Gisteravond weer begonnen met injecteren: 150 ml Gonal, vanavond weer en dan afhankelijk van de uitslag morgen zien hoe verder te gaan.
De stress slaat ons om de oren, we hebben geen moment rust, dat is toch wel iets waar we nu hard aan moeten gaan werken. Dat zal wel gaan lukken, volgende maand gaan we er een paar daagjes tussenuit.
  woensdag 17 september 2008 @ 10:25:09 #146
114177 Diaan73
pi_61696812
miss_sly vreemd lichaam heb je ook ik wil jullie in ieder geval een hele fijne vakantie wensen en lekker genieten daar in Zuid-Afrika

Silkie, spannend dus ... ik hoop dat de stress voor jullie minder wordt.
Make love, not war ☮
pi_61697777
SilkTie, ik hoop dat het allemaal goed is en dat jullie weer snel even tot rust komen, want dat is toch belangrijk
Ik wilde trouwewns nog wat vragen: ik krijg uit een ander topic het idee dat jullie al een kind/kinderen hebben; is dat ook via IVF gegaan?

Ach, ergens ben ik wel blij dat ik dan, als het toch moet, nu ongesteld ben. Vandaag nog thuis, rommelen enzo, en dat is toch de ergste dag meestal, ook qua buikpijn enzo. Vannacht in het vliegtuig rustig hangen en dan is het morgen al een stuk minder...hoop ik

Dank voor de goede wensen. WE zijn van plan er een supervakantie van te maken en dat gaat vast lukken
pi_61698331
Ik ben weer in het ziekenhuis geweest. Mn ei zat er nog. bijna 25 mm nu. Er zat wel wat vocht bij, dus hij lijkt nu eindelijk los te komen. Vrijdag weer terug..

Ik heb al 4 dagen (onder)buikpijn en sinds gister zere tepels, maar het hoort er allemaal bij volgens de gyn. Komt door de oestrogeen zegt ze.

Dus, vrijdag meer nieuws...

Miss, fijne fakantie toegewenst!
  woensdag 17 september 2008 @ 12:20:10 #149
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_61699299
quote:
Op woensdag 17 september 2008 11:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik wilde trouwewns nog wat vragen: ik krijg uit een ander topic het idee dat jullie al een kind/kinderen hebben; is dat ook via IVF gegaan?

[..]
We hebben er al drie, die zijn allemaal natuurlijk verwekt. We zouden er graag nog een paar bij willen (mijn vrouw roept altijd dat als ze jonger was geweest, dat ze dan voor het elftal was gegaan ik vind 5/6 meer dan zat ...), maar begrijpen dat als we nu nog geluk hebben , dat het daarna toch wel echt afgelopen is .

Overigens (mocht bij iemand die vraag opkomen bij bovengenoemde getallen), het is niet uit religieuze overtuiging. Het was altijd al onze droom om een groot gezin te hebben.
pi_61704749
Groot gezin, klein gezin: ieder zijn meug Silktie!

Vlindur, je ei is bijna zover: jullie ook?

Hier nog steeds in de klusdagen en dan maar afwachten, ik heb nl geen idee vaan een NOD omdat ik zelf geen cyclus had/heb zonder clomid... Hmmz... Wachten duurt altijd lang.
pi_61706555
Kinderwens geweldig!!! Van harte met je zwangerschap! ga jij het begin zijn van een streepjesregen hier

Miss fijne vakantie (als je dit nog leest!) en je bent het alleen de eerste dagen (en je bent gewoon ongesteld, daar is ook wat voor te zeggen hoor!!) en dan de rest van de vakantie lekker niet! Geniet ervan kanjer! (van je vakantie dan, niet van je ongesteldheid )

Silktie, maar jullie doen IVF? Dan krijg je toch ook een cyclusremmer (hier bijv. Lucrin, Synarel etc.) dus dan kunnen de eitjes toch niet springen? Pas na de pregnyl toch? Enniewee, hoop dat jullie morgen wat meer duidelijkheid hebben!!

Vlindurrr, wat spannend!!! jij gaat gewoon de volgende zijn in de streepjesregen, en dan komt de rest + ik erachteraan!! Go Vlindur ei GO!

Prinses, bij jou ook spannend, als jij nou samen met Vlindur streepies piest Dan gaan we met zijn allen aan de TAART! Sterkte met wachten zo, de komende weken...

Andere dames, denk nog steeds aan jullie!!! Ook wij komen aan de beurt gewoon, vind ik, dat moet gewoon. PUNT

Hier de verzekering maar eens gebeld, hoe dat zit met eventueel overstappen, maar moet toch echt mijn cryo's bij het VU opmaken. Kan best over, maar dat telt dan als 3e ivf (heeeeel krom, snap er niets van) en dat is natuurlijk zonde. Helder alhoewel krom. Maargoed, doe je niets aan!
Vrijdag maar babbelen in ZKH, kijken of ik de 3 gyn's op 1 lijn kan krijgen
Bedoeling is toch wel dat ik eind oktober er weer voor wil gaan! Aankomend weekend verwacht ik mijn menstruatie, als het goed is een stuk minder dan normaal (acupunctuur) en dan gaat ze nog een paar dingetjes doen en dan gaaaaaan we er gewoon weer voor!

Overigens gaan volgende week bolletjes op drukpunten in mijn oor... voor het STOPPEN met roken! Heb er zin in, en dan ben ik mooi gestopt voordat we beginnen. Iedereen weer blij

(ja sorry gewoon hyperbui, en gun het jullie en mezelf gewoon hartstikke, en weer hoop, en zin en enthousiasme! 2009 wordt ECHT ons jaar! Ik straal het nu gewoon in )
pi_61706796
ik ben te laat.... maar Miss_Sly... alsnog een fijne vakantie...!!!
pi_61727352
Gefeliciteerd Kinderwens !

Ik ben voor controle naar de gyn gegaan. Mijn afspraak was een kwartier vervroegd naar kwart voor acht, maar dat had niet gehoeven, want de geplannede operatie ging niet door. Er mag in het IJsselmeerziekenhuis niet geopereerd worden op het moment.
Mijn eitjes waren nog klein. Zondag terugkomen dan dosis verhogen naar 100
pi_61743585
basimah: welke operatie zouden ze bij jou gaan doen dan?
pi_61744688
ik hoef niet geopereerd te worden maar het zet het ziekenhuis wel opsekop
er mag nu ook niet meer bevallen worden trouwens.
Je moet nu uitwijken naar een ander ziekenhuis (almere of harderwijk of zwolle)
pi_61744828
quote:
Na de operatiekamers sluit nu ook de afdeling verloskunde van de IJsselmeerziekenhuizen in Lelystad en Emmeloord de deuren. Dat maakte bestuursvoorzitter Gersji Rodrigues Pereira donderdag bekend tijdens een persconferentie in Lelystad.

De Inspectie voor de Gezondheidszorg gelastte woensdag sluiting van de operatiekamers, omdat de luchtkwaliteit niet aan de norm voldoet. Zonder de beschikbaarheid van operatiekamers vindt het ziekenhuis het niet verstandig om zwangere vrouwen te laten bevallen in de hospitalen voor het geval zich complicaties voordoen.
pi_61756616
Lastig Basimah, gerommel in het ziekenhuis.
Hopelijk slaat de hogere dosis beter aan bij je.

Ik was vanmorgen op mijn werk en ben heel erg misselijk naar huis gegaan, natuurlijk kwamen er ook 'misschien ben je wel zwanger' opmerkingen. Ik kon er even lastig tegen...
pi_61760650
Prinses, op hoeveel dagen zit je nu dan?
pi_61761483
Prinseszondererwt dat is lastig zulke opmerkingen. Ik zou daar ook niet goed mee om kunnen gaan anders dan een vriendelijke glimlach en het verder negeren.
pi_61763553
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 15:02 schreef Jose81 het volgende:
Prinses, op hoeveel dagen zit je nu dan?
Ik zit vandaag op dag 14 van mijn cyclus. Dus echt nog geen misselijkheid van de juiste soort hoor!
pi_61764726
Mijn gesprek ging niet door
Althans, ze wilden hem verlaten, met de andere gyn, terwijl ik specifiek heb gevraagd om mijn eigen...

En daarbij, ik ga op zoek naar een nieuwe baan. Mijn huidige functie wil ik niet meer en binnen het bedrijf zijn op dit moment geen andere mogelijkheden die passen.. Gaan nu kijken bij het moederbedrijf (heb ik goede hoop op!) maar als dat niets wordt, zal ik definitief de arbeidsmarkt weer opmoeten... Heb nog een vast contract, dus wel de tijd..

Onderwijl besloten dat ik het kinderplan niet meer ga opschuiven ivm werk. Dat is wel een opluchting. Zekerheid heb je eigenlijk nooit, kan van alles gebeuren. Maar tis wel weer even wennen, op zoek naar iets nieuws (ik vind het bedrijf zo leuk en wil er niet weg, maarja moeten er wel mogelijkheden zijn natuurlijk en mijn eigen functie wil ik ECHT niet meer uitvoeren...)

Gelukkig zit ik goed in mijn vel, dus het gaat allemaal goedkomen! Maar tis wel weer ff een omslag. Maaar alles gebeurd met een reden, denk ik dan maar
pi_61764862
Mijn ei is gesprongen!!!!

Het grote wachten is begonnen. Volgende week moet ik bloed laten prikken en over 2 weken heb ik weer een afspraak.

Heeft iemand enig idee wanneer mn NOD nu is? Ik heb werkelijk geen flauw idee hoe dat nu werkt!
Dag 1 van mn cyclus was nu 1 september.
pi_61765281
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 18:06 schreef Vlindur het volgende:
Mijn ei is gesprongen!!!!

Het grote wachten is begonnen. Volgende week moet ik bloed laten prikken en over 2 weken heb ik weer een afspraak.

Heeft iemand enig idee wanneer mn NOD nu is? Ik heb werkelijk geen flauw idee hoe dat nu werkt!
Dag 1 van mn cyclus was nu 1 september.
@Vlinder, normaal zit er een periode van 12-16 dagen tussen eisprong en menstruatie en ongeveer op de helft. Je zit nu op 19 dus ik denk dat je wel moet rekenen op 15/16 dagen wachten.

Super zeg, dat je een eisprong hebt gehad!

Ik ben nog druk aan het temperaturen en hoop dat deze maand wel een verhoging te zien is (vorige maand helaas niet). Heb 21 oktober weer afspraak bij de gyn. Heb wel 2 weken geleden bloed laten prikken op 3e dag maar moet ook nog bij verhoging prikken, maar dan moet die er wel zijn....

Heb trouwens al een paar dagen kramp en lichte steken rond mijn baarmoeder en eierstok. Minder dan vorige maand (toen kon ik amper zitten) maar of dit nu een eisprong is of dat er iets mis zit, durf ik niet te zeggen. Spannend hoor!
pi_61768777
Vlindur wat GOED!!!!

Gemiddeld is je NOD na een eisprong na 14 dagen, maar das dus gemiddeld.. Iets eerder of later kan ook zeker nog!

Maaar wat spannend!! Ik duim zooooo voor je mee! 21 oktober ga je gewoon (HOPELIJK) hartje horen bij je gyn Dat hoop ik echt!!

Basimah, ik dacht al toen ik het nieuws hoorde: basimah zit daar toch? Hopelijk betekent het voor haar niets!! Ik hoop zooooo dat 100 mg iets voor je gaat doen. Het is tijd (vind ik!!!) Hou vol lieve dame!!

Prinses dat is ook al bedoelen mensen het meestal echt goed!! Het is bijna nooit echt verkeerd bedoeld, maar toch komt het vaak zo over... Ik hoop dat je over een paar weken ECHT kunt zeggen: ja dat klopt ben hartstikke zwanger!

Silktie, hoe is het nou?
pi_61775921
Prinses, da's inderdaad niet dat soort misselijkheid dan... En nee, dan wil je ook echt dat soort opmerkingen niet horen. Hopelijk over een week of 2 misselijkheid zoals 'ie wel zou moeten horen

NieTTus, wat klink je toch weer lekker optimistisch!! Goed hoor... en ja, ik vind het ook tijd worden dat jij in het andere topic komt posten!!

Vlinder, spannend!! Ik ga voor je duimen!!
pi_61809854
Wat is het hier stil

Hoest met iedereen!?
pi_61815113
Ik wacht af...

En jij?
pi_61815570
ik moet morgen (eh vandaag dus, maandag) naar de gyn.
hopelijk vandaag starten met puregon.
pi_61818679
Ik hoop dat het mag wilmadonna!
pi_61818915
mag vanaf vandaag starten met puregon, maarrrrr... er was geen apotheek die het op voorraad had, dus ik kan het morgen pas afhalen.
Geeft niet zoveel, als het met de pregnyl maar niet zo is, haha
Ik moet deze keer starten met 100, dat 3 dagen en dan naar 75 zoals gewoonlijk.
zondag op controle komen, rare dag, maar vind het wel super dat ze speciaal voor mij op haar vrije zondag naar het ziekenhuis wil komen!

we gaan er weer voor deze ronde!!!!
ik zit vol goede hoop!
pi_61819284
Succes weer met deze ronde!
pi_61819359
Ik ben ook nog bezig met puregon prikken ik heb een hogere eenheid dan ik al h ad, namelijk 900 eenheden en voorheen had ik 600. Ik ben zondag naar de Gyn geweest en het zag er allemaal nog netjes uit maar er was verder nog geen groter wordende folikel te zien.
Woensdag terugkomen. Ik ben wel van 87.5 naar 100 gegaan nu.
pi_61819624
Hallo lieve meiden

Even kort een berichtje. Mijn menstruatie is weer over, en inderdaad NieTTus, de rest van de tijd heb ik er mooi geen last van Het is hier geweldig, bruiloft was supertof, het is eenmooi land en Kruger Park is fantastisch

Alle dames een dikke en tot later
pi_61829323
Hier ook wacht- en klustijd. Spannend wel.
Voor alle wachtende, spuitende en slikkende dames hier!
  maandag 22 september 2008 @ 19:05:13 #175
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_61831877
quote:
Op maandag 22 september 2008 10:40 schreef miss_sly het volgende:
Hallo lieve meiden

[..]

Alle dames een dikke en tot later

Ik ben blij dat jullie het leuk hebben, lekker de batterij opladen; geniet er maar van.
  maandag 22 september 2008 @ 19:26:18 #176
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_61832524
Weer even een korte update.

@ NieTTus
Nee, we doen nog geen IVF, maar dat is hoogstwaarschijnlijk de volgende stap.
We zijn al wel de acceptatie-commissie gepasseerd (papierwerk waar onze dokter voor gezorgd heeft, we hebben niets hoeven doen en niemand hoeven spreken), maar moeten nog van het ziekenhuis voorlichting krijgen omtrent de hele procedure.
Het zou me ook niets verbazen als de namen van de medicijnen hier anders zijn dan in Nederland. Al die namen die ik hier voorbij heb zien komen ...

Vanochtend IUI gehad, morgen weer. Hiep hiep hoe... .
Morgen wordt de IUI misschien uitgevoerd door de gyn die de laatste twee keizersneden gedaan heeft (en die hopelijk ook de volgende gaat doen), het zou toch wel een goed teken moeten zijn dat hij nu ook aan het begin van het proces staat .

Zo leren jullie nog eens wat over mijn vrouw - drie keizersneden en ze laat zich niet tegenhouden .
(Voor die enkeling die zich mijn posts van zo'n vijf aar geleden herinnert over de Z&G van onze oudste: na zes dagen weeën en een poging tot natuurlijke bevalling, werd het uiteindelijk toch eerst de hele apotheek benutten tot en met een epiduraal en toen uiteindelijk een keizersnede; ze kwam net bij en het eerste dat ze tegen me zei was: "Wanneer beginnen we aan de volgende?" * zucht * )

Als ik naar haar kijk en zoal lees wat jullie allemaal doorstaan, lijkt het me inderdaad beter dat het kinderen baren niet aan de mannen is toevertrouwd ... brrrr. En dan worden vrouwen 'het zwakke geslacht' genoemd ...
Chapeau van deze vent voor jullie allemaal!
pi_61834695
Hoi allemaal! Mag ik ook mee gaan schrijven? Ben al een aantal maanden aan het lurken bij jullie en aangezien er bij ons nu weer wat gebeuren kan ik ook meeschrijven. Even kort (tenminste dat zal ik proberen) onze situatie: in januari bij het ziekenhuis gekomen na verwijzing van de huisarts. We waren al een tijdje aan het proberen en gelukkig had ik geen moeilijke huisarts. Hij stuurde mijn man ook voor een zaadtest zodat de uitslag bekent zou zijn bij de eerste afspraak in het ziekenuis. In het ziekenhuis toen ook direct slecht nieuws, zeer weinig zaadjes... Slik... Mannetje moest extra onderzoek in het VU ondergaan maar daar kwam dezelfde uitslag. Bij mij alles prima, gelukkig. Dus eigenlijk was bij ons alles in 1 maand duidelijk, aan de ICSI.
Eind maart ben ik begonnen met spuiten, in april terugplaatsing. Jammergenoeg mislukt. Gelukkig wel 6 embryo's in de diepvries (verdeelt over 2 rietjes). Eigenlijk wilden we dus voor de zomer een cryo poging gaan doen maar toen werd ik ernstig ziek. Eerst heftige koorts, niet meer kunnen lopen, leverontsteking, niet echt fijn dus. Gelukkig ging dat na een paar weken over, net optijd voor onze vakantie. Dus wij wilden heerlijk gaan genieten van een paar weken niets aan ons hoofd. Nee dus, we zaten nog maar een paar uur in de auto met ons tentje achterin toen ik merkte dat mijn gezicht raar ging doen. Bleek ik dus een gezichtsverlamming te hebben. Ik heb een week in Duitsland in het ziekenhuis gelegen en toen weer naar huis. Waarschijnlijk had ik door de hormonen zo'n slechte weerstand gekregen dat een virus nogal heftig huis heeft gehouden in mijn lichaam.

Maar nu zijn we 4 maanden verder en het gaat weer goed! Gezicht bijna weer 100% en ik wil weer verder. Op dit moment ben ik aan het wachten op mijn eisprong zodat de cryo ontdooit kan worden. Morgen in het ziekenhuis weer een echo en ik hoop dat het dan raak is!

Hmmm, echt kort was het niet he?!
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_61840993
Welkom Sproet-je, tuurlijk mag je meeschrijven, maar toch hoop ik dat je snel naar het andere topic mag gaan hoor !
pi_61845085
Ha Sproet-je! Wat een verhaal! Spannend, nu in de cryo poging dus! Je loopt bij het VU? Zit je bij het VU direct of via een transferziekenhuis? Zelf doe ik dat laatste, alleen de afgelopen pogingen zijn gecancelled omdat het VU vol zat met cryo pogingen... Ben benieuwd hoe dat bij jou gaat..

Desondanks: heeeeeel veeeel succes!!
pi_61847964
allemaal! Inderdaad nu bezig met cryo en vandaag ook te horen gekregen dat ze geen ruimte bij het VU hadden . Ik hoop dat ik morgen nog een positieve ovulatietest heb dan nog een klein kansje.

Niettus, ik doe het ook via een transferziekenhuis. Maar als ik het goed begrijp is het bij jou dus al een paar keer gebeurt dat het niet door kan gaan. Hoevaak is het bij jou daarop gestrand? Wat ik me afvraag, hebben mensen die rechtstreeks bij het VU zitten, voorrang?
pi_61848393
He Sproet-je, welkom. Wat een toeval, ik heb ook een gezichtsverlamming gehad en heb ook ISCI gedaan!
En heb nu een prachtige dochter van 6 weken dus hopelijk zetten de overeenkomsten zich door .

(Ik was van de week bij het consulatieburo en we hadden het over Jasjas's gezichtje. Na de geboorte leek het wel of een kant al meer was ontwikkeld, die wang was dikker en het oog was groter. Zoals toen voorspeld trekt dat inmiddels bij. Wat niet bijtrekt is dat haar ogen bv. niet 100% op een lijn staan, haar gezicht is gewoon een beetje asymetrisch maar dat heb ik ook. De kinderarts zei toen: ja dat had ik al gezien dat jouw ogen ook niet helemaal op een lijn staan en dat je ene oog groter is dan het andere. Dat laatste komt echter door mijn gezichtsverlamming (is bij mij dus helaas niet helemaal over gegaan) dat dus kan ze toch niet hebben geerfd maar het is wel frappant dat zowel moeder als dochter dat dus hadden - maar bij dochter is het dus gelukkig van voorbijgaande aard )
pi_61849656
He madelieve, altijd fijn een goed voorbeeld!! Maar bij jou is het dus niet helemaal goed gekomen? Ik heb op dit moment alleen een beetje last van mijn onderlip die nog niet 100% meedoet waardoor ik nog ietsje scheef praat. Maar dat zien eigenlijk alleen de mensen die me goed kennen. Mijn moeder had een gezichtsverlamming toen ze van mij zwanger was, toen ik geboren werd keek ze als eerste of ik wel helemaal recht was... Maar misschien heeft Jasja met de ene kant van haar gezicht een beetje klem gezeten?
pi_61854011
Dat is dus inderdaad wat ik me ook afvraag.. Ze schijnen 8 cryo's op een dag te kunnen doen.. Maar het is nog steeds knudde begrijp ik?

Ze hebben vandaag al gemeld dat het vol zit voor je? Of is dat als vandaag je eisprong zou zijn geweest, en maak je nog wel een kans als ie morgen komt? Ik hoop het in elk geval voor je! Hier 2 keer achter elkaar een cancel, toen met medicatie, zodat ze kunnen rekken, maar mijn eigen cyclus kwam eroverheen dus ook cancel. Ze geven wel aan dat het in het vu steeds dramatischer wordt. Ik hoop oprecht dat ze eens wat meer personeel gaan aannemen, zodat ze er meer kunnen doen op een dag. Want 1 keer cancel, soit. Maar als dat maar op die manier blijft gaan...

Heb laatst geinformeerd of ik de boel niet kan overgooien naar een ander ziekenhuis, maar dat is dus verzekeringstechnisch niet mogelijk. Om moedeloos van te worden soms!!

Maargoed, laten we hopen dat er gewoon plek voor je is!! Jij had ook 6 cryo's? Hoe zijn die van jou ingevroren? Bij mij hebben ze ze per 3 (??) in een rietje (duidelijk antwoord hebben ze daar nog nooit op kunnen geven). Dus 2 pogingen, hopelijk. Als alles goed ondooit (en max 2 per keer nu terug)

(oh lees nu ook in 2 rietjes.. bizar eigenlijk, je zou denken dat ze ze lekker per stuk invriezen, meer kansen!!)
pi_61854297
Sproet-je, ik behoorde volgens de arts tot de 5-10% 'zwaarste' gevallen, het duurde ook 8 weken voordat er uberhaupt weer een beetje beweging in kwam. Ik denk dat mensen die mij niet kennen echt niet zoiets hebben van 'goh wat heeft die een raar hoofd' maar ik zelf en mensen die mij kennen zien het wel, mijn ene oog is inderdaad wat kleiner en dat wordt erger als ik moe ben of lach of praat. Ik heb vorig jaar mijn ogen laten meten en bleek er ook een vertraging in dat oog te zitten, als ik een beweging maak reageert dat oog dus later. De rest van mijn gezicht is ook wel een beetje scheef. Ik heb het nooit heel erg gevonden maar merk wel dat ik minder graag op de foto ga - en ik hield er sowieso al niet van.
Maar wat een bizar toeval dat je moeder het ook heeft gehad, zo vaak komt het nou ook weer niet voor.

Het kan inderdaad heel goed dat Jasja klem heeft gezeten, ze lag in een stuit (dat heeft ze dus wel van mij geerfd want ik was ook zo'n eigenwijs type) met haar koppie klem onder mijn ribben.

Niettus, dat ze meerdere eitjes in een rietje invriezen heb ik ook nooit begrepen! Je zou inderdaad verwachten dat ze ze per stuk doen en dan eentje ontdooien en mocht dat misgaan, ze de volgende gaan ontdooien..
pi_61856082
Sproetje: Hopelijk ben je snel weer weg hier wegens goed nieuws.
pi_61857289
Niettus: Het is toch ook niet normaal, 3 keer voor niets hoop... Ik hoop dat het VU daar snel wat aan gaat doen.
Bij mijn ziekenhuis gaat het zo; als je een positieve ovulatietest bellen ze met het VU voor de aanmelding. Dan zouden ze geloof ik zaterdag de cryo's moeten ontdooien en daar was dus nu al geen plek meer voor.
Ik heb vaak 2 dagen een positieve ovulatietest, dus als hij morgen nog steeds positief is bellen ze nog een keer naar het VU om te kijken of er plaats is om zondag de cryo's te ontdooien. Maar als ik jouw verhaal zo lees, zal dat ook wel niets worden...

Madelieve: 8 weken niets... pfff bij mij begon het na 6 weken weer een heel klein beetje te verbeteren. Steeds 2 weken verbetering en dan weer 2 weken niets. Hoelang is het nu voor jou geleden?

Prinseszondererwt: Jij bent nu aan het wachten??
pi_61857602
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 19:24 schreef sproet-je het volgende:
Prinseszondererwt: Jij bent nu aan het wachten??
Over 12 dagen gooi ik er -bij geen duivels- een test tegenaan... Nu nog maar even door met klussen voor de zekerheid.
pi_61861530
Hallo Sproetje...! Welkom hier. Wat een verhaal zeg.. wat heb je een tegenslagen gehad . Ik hoop dat het je snel mee zit in ieder geval en dat ICSI voor jullie de weg is naar jullie kindje..!!

Basimah, succes in het ziekenhuis morgen!

Wilmadonna succes maar weer met deze nieuwe ronde!! Toen je schreef dat er geen apotheek open was, dacht ik nog 'goh.. ik heb hier nog in de koelkast liggen...', maar ja... da's een beetje lastig he, even naar Nederland komen om het op te komen halen

Prinses... succes nog even he, met het afwachten!!
pi_61867326
jose: bedankt in ieder geval.... heb het de volgende dag gelukkig op kunnen halen.... de apotheek is gewoon tot 20 uur open, maar ze moeten het maar op voorraad hebben... en dat hebben ze vaak niet.
ik kan donderdag de 2e ampul ophalen.

vraagje: hebben jullie ook last van hartkloppingen... of nou ja, ik weet niet of het hartkloppingen zijn, maar steeds als ik ga slapen is het net alsof mijn hart het hard te verduren heeft...

Tjonge, Sproetje.... je hebt wel wat meegemaakt hoor, lijkt me echt eng!!!
Wist niet eens dat dat kon gebeuren! Maar ik heb ook als ik injecties gebruik, vaak last dat ik bijna niet meer kan lopen... mijn benen lijken dan wel een blok beton aan mijn lijf. Maar dat is vaak als ik al een heel eind gelopen heb.

basimah: succes meid!

prinses: succes en klussen maar
pi_61874062
wilmadonna; hartkloppingen komen ook vaak voor bij stress, vooral als je rustig in je bed gaat liggen misschien dat het daar aan ligt?

Hier klotennieuws gehad, vanochtend giga positieve ovulatest maar het VU wil me niet accepteren.... gister was hij positief dus dan mag het vandaag niet meer. Even een potje en door maar weer. Wat is een maand op een mensen leven....
pi_61875130
Sproetje, sterkte.. Wat onwijs stom van het VU!

Ik heb nu al een ruime week last van borrelende darmen, zere zware borsten na het uitdoen van de bh en continu zere tepels. Ik ben licht misselijk bij vlagen en heb soort van buikpijn in mn onderbuik. Verder soms duizelig na het opstaan en kan ik 's avonds mn spijkerbroek niet meer aan omdat mn buik dan te gevoelig is.

Please tell me that its true..
pi_61879137
Jeetje sproetje, wat een naar bericht! Knap dat je zo positief vooruit denkt.

Vlindur, dat lijkt erg goed te gaan! Maar eigenlijk kan misselijkheid er nog niet van zijn he. Maar zere tepels: check! En groter dan normaal, dat zijn ze hier ook.
pi_61880307
vlindur en prinseszondererwt;
pi_61880408
nog 9 nachtjes voor ik ga testen. Dan is het 15 dagen na mn eisprong.

Prinses, wil jij ook nu al testen? Ik wil het zo graag, terwijl er denk ik toch nog niks te zien is!
pi_61880805
Vlindur, ik kan die anderhalve week nog wel wachten. Ook omdat er tot dan een klein beetje hoop is... Op een eisprong, een cyclus, een zwangerschap. Het is voor mij eigenlijk allemaal goed nieuws. Maar daardoor niet minder spannend!
pi_61882284
Jeetje Sproet-je... Ik kan me heel goed indenken hoe je je voelt je houdt er door gisteren wel rekening mee, maar toch is het gewoon knudde.

Had jouw ziekenhuis geen truucje kunnen uitvoeren, door te zeggen dat ie gisteren toch nog niet goed was, maar dat ie vandaag pas echt goed was? Geen idee of dat kan hoor, maar hier geven ze vaak aan dat ze alles in hun macht doen om te zorgen dat je aan de beurt komt.. Bijv. door al tijdig te bellen dat je eisprong eraan komt, en dat ie eigenlijk altijd (bij mij dan) op dag 16 is, dat ik al een paar keer een cancel heb gehad, en dat ze extra hun best moeten doen om een plekje voor me te reserveren....

Gewoon shit dus. En een maand is weinig op een mensenleven, maar je leeft er wel naartoe. Positief denken is nodig, maar dit is altijd zo'n domper. Daar mag je je gewoon best even shit om voelen.

Volgende maand nieuwe kansen, ik duim echt KEIHARD mee dat je dan aan de beurt bent! Hou je taai!! (en ik hoop dat het VU nu ECHT eens wat gaat doen, want ook door dit verhaal wordt ik steeds minder positief als wij weer aan de slag gaan.. vorig jaar was al heel lastig, maar het wordt dus steeds lastiger om aan de beurt te komen....)
pi_61882361
Vlindur en Prinses dat klinkt hoopvol

Jullie hebben beide een IUI gehad? Begrijp ik dat goed? Geen pregnyl hoeven prikken (dat moet bij IVF wel en ik had ook die verschijnselen, maar niet zwanger...) als jullie dat niet hebben hoeven gebruiken dan ben ik helemaal hoopvol! Anders alsnog, maar dan is het zeker nog even spannend......

Ik duim mee!!!!!!!! STREEPJESREGEN DAT MOET!!!
pi_61882717
quote:
Op woensdag 24 september 2008 18:04 schreef NieTTus het volgende:
Vlindur en Prinses dat klinkt hoopvol

Jullie hebben beide een IUI gehad? Begrijp ik dat goed?
Vlindur en ik hebben beide clomid geslikt en zelf geklust, geen IUI dus.
pi_61882948

Dan duim ik heeeeel hard met jullie mee!!! (en doe gewoon heeeeel hoopvol vast een ondanks dat het alle kanten nog op kan!)

Ik hoop het zoooo voor jullie meiden!!
pi_61885923
vlindur en prinses: SPANNEND!!!!
Ik duim mijn duimen er vanaf voor jullie
pi_61890333
Niettus; ze hebben wel echt heel erg hun best gedaan dus ik kan het mijn eigen ziekenhuis niet kwalijk nemen.
Ze zeiden ook dat er net 3 nieuwe medewerkers bij het vu zijn aangenomen maar het duurt even voordat ze in zijn gewerkt en dan zijn er nog 2 vacatures. Maar het komt vast goed met ons, volgende keer is er gewoon plek!!

Vlindur en prinses; hebben jullie al vaker dit soort symptomen gehad of is het de eerste keer dat je zoiets voelt. Ach ik doe gewoon ook alvast een
pi_61891919
Ik ben vanmorgen in het IJsselmeerziekenhuis geweest, de poli is tenslotte wel gewoon open.
Geen beweging te zien bij mij. Zondag terugkomen (heb ik mijn eigen gyn)
pi_61892121
basimah: hoelang ben je ook alweer bezig? En dat waren nu toch injecties of heb ik het fout?
pi_61893939
quote:
Op woensdag 24 september 2008 22:27 schreef sproet-je het volgende:
Vlindur en prinses; hebben jullie al vaker dit soort symptomen gehad of is het de eerste keer dat je zoiets voelt.
Ik heb voor het eerst in mijn leven een eisprong gehad, dus voor mij is alles nieuw.. Zere borsten heb ik wel vaker, maar niet zo erg als nu.. (Ik heb een grote maat en ik heb verschillende bh's en ik merk dan wel welke mij het beste 'ondersteund' )

Ik heb trouwens 's avonds in bed nu ook honger, dat heb ik werkelijk nog nooit gehad!
pi_61897813
quote:
Op woensdag 24 september 2008 23:11 schreef wilmadonna het volgende:
basimah: hoelang ben je ook alweer bezig? En dat waren nu toch injecties of heb ik het fout?
Ik ben nu een paar maanden bezig met injecties (zesde cyclus is het nu) daarvoor heb ik Clomid gebruikt maar daar reageer ik niet op, zelfs niet met een driedubbele dosis.
Sja de vermoeidheid slaat wel toe en met ziekte in mijn omgeving word het allemaal niet zo gemakkelijk eigenlijk.
pi_61904240
tja, die vermoeidheid ken ik maar al te goed Basimah....
Ik heb vannacht weer een slapeloze nacht gehad.... soms denk ik: ik maak deze ronde af en daarna niks meer, geen medicijnen meer in mijn lichaam...
Maar ja... ik kan daar niks concreets over zeggen, want misschien wil ik het toch wel weer proberen.
En ziekte in de familie, dat ken ik ook.... vorige ronde was mijn stiefzoon net kantje boord in het ziekenhuis en mijn vader kreeg een by-pass operatie...
Ik had toen heel erg veel stress....
Gelukkig is nu alles weer goed en ik voel geen stress nu.
Toch heb ik last van hartkloppingen als ik in bed lig, weet niet waar dat aan ligt, maar ik verwijt het aan de neusspray synarel(a).... want toen ik die ging gebruiken had ik er al last van... wel lichter toen maar nu in combinatie met de puregon is het alleen maar erger geworden.
Soms is het zo erg dat ik denk de ochtend niet eens te halen, maar ja, dat kan ook tussen de oren zitten hoor.

ondertussen ben ik een wrak... zo voelt het tenminste.... overdag gaat het goed, nergens last van, maar het begint zodra ik in bed lig...

iemand ook zulke bijwerkingen????

Kop Basimah, nog even volhouden!!!! We houden er ondanks alles gewoon de moed erin!!!!
We geven niet op!!!!!!!!!!!
pi_61918522
WIlmadonna, hou het wel in de gaten hoor... klinkt wel heftig zoals je het beschrijft...! Ik zou even met je gyn overleggen als ik jou was.. Staat er niks over hartkloppingen in de bijsluiter?

Basimah, wat rot zeg dat er weer niet veel lijkt te gebeuren... echt kl*te...

Vlindur & Prinses... ik hoop voor jullie dat het met Clomid gewoon gelijk raak is. Zou mooi zijn! Maar ga er niet te veel vanuit. Ik zeg dit niet om jullie hoop de grond in te boren, want túúrlijk kàn het wel gewoon raak zijn. Ik zeg dit alleen uit ervaring, zeg maar... Ik dacht ook toen ik Clomid ging gebruiken 'dit wordt het, dit wordt het!', maar uiteindelijk werd het helemaal niks .

Ik moet er wel eerlijk bijzeggen, dat ik géén zere borsten kreeg (en was ook niet misselijk) na een eisprong met Clomid! Dus wie weet is het bij jullie wel gewoon raak deze ronde!

Toen ik uiteindelijk wel zwanger bleek te zijn (na hormonen spuiten) merkte ik een paar dagen vóórdat ik testte ook dat ik hele gevoelige tepels had. Dat was het enige waar ik het aan merkte, maar ook dat scheelt natuurlijk erg per persoon... maar heel snel (minder dan een week) na je eisprong weet ik niet of je echt al kunt weten dat je zwanger bent...

Oh ja, en honger... dat had ik toen ik een week of 8 zwanger was... ik leek wel een bouwvakker... Dus wie weet, wie weet...
pi_61921776
Ik heb bloed bij het afvegen... Denk dat ik ongesteld word..................

Dan heb ik dus een cyclus van 26 dagen..

pi_61923224
oh vlindur wat jammer... toch nog even afwachten hoor!

ik neem nu voor het slapen gaan minder van de neusspray en ik heb vannacht eindelijk goed kunnen slapen zonder al die enge bijwerkingen.
  vrijdag 26 september 2008 @ 08:40:12 #210
61800 Rottdog
pi_61923565
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 00:46 schreef Vlindur het volgende:
Ik heb bloed bij het afvegen... Denk dat ik ongesteld word..................
Of een innesteling.
pi_61924669
Ik heb geen bloed meer gezien.. Wat ontzettend raar.. Het was ook wat oud en zat dik verpakt in het slijm, maar ik schrok me rot..

En is innesteling na een ruime week niet wat laat dan?
pi_61924784
Vlindur, misschien inderdaad een innesteling (al heb ik begrepen dat dat juist licht, helder bloed is.) Bij mij begint mijn ongi ook altijd met een beetje oud bloed bij afvegen en dan na 2 dagen de doorbraak.

Maar ik hoop natuurlijk dat het bij jou gewoon weg blijft

Wel super dat je wel een eisprong hebt gehad! Dan slaat het in ieder geval aan!

Alle meiden succes! Hopen op meer doorstroom in dit topic.

Ik blijf nog even in het 2e streepjes topic al is de kans groot dat ik me hier ook meer en meer kom laten zien aangezien het er naar uitziet dat ik ondanks een regelmatige bloeding, geen eisprong heb. 21 oktober volgende afspraak bij de gyn. Er is op 3e dag bloed geprikt. Daar kunnen ze dan toch zien of er bepaalde hormoontekorten zijn?
  † In Memoriam † vrijdag 26 september 2008 @ 09:58:18 #213
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_61925009
quote:
Op donderdag 25 september 2008 14:23 schreef wilmadonna het volgende:
iemand ook zulke bijwerkingen????
Hoi wilmadonna,

Ik heb ook een paar maanden Synarel gebruikt en had net als jij last van hartkloppingen en daarnaast nog van nachtelijke zweetaanvallen van dat spul Wat ik heb begrepen is dat de bijwerkingen hetzelfde kunnen zijn als iemand die in de overgang zit omdat er ongeveer dezelfde hormonen bij komen kijken. Het houdt immers je eisprong tegen. Als je het echt niet vertrouwt, zou ik het zeker aangeven bij de arts.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_61925025
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 09:48 schreef happyme28 het volgende:
Vlindur, misschien inderdaad een innesteling (al heb ik begrepen dat dat juist licht, helder bloed is.) Bij mij begint mijn ongi ook altijd met een beetje oud bloed bij afvegen en dan na 2 dagen de doorbraak.

Maar ik hoop natuurlijk dat het bij jou gewoon weg blijft

Wel super dat je wel een eisprong hebt gehad! Dan slaat het in ieder geval aan!

Alle meiden succes! Hopen op meer doorstroom in dit topic.

Ik blijf nog even in het 2e streepjes topic al is de kans groot dat ik me hier ook meer en meer kom laten zien aangezien het er naar uitziet dat ik ondanks een regelmatige bloeding, geen eisprong heb. 21 oktober volgende afspraak bij de gyn. Er is op 3e dag bloed geprikt. Daar kunnen ze dan toch zien of er bepaalde hormoontekorten zijn?

Nou als ik over 2 dagen echt ongesteld word, dan heb ik een cyclus van 29 dagen. En dat kan dus prima..
Ik voel toch al niks meer raars.. Volgende maand beter dan maar..

Bij mij zagen idd in de 3ebloedprikdag dat ik geen cyclus had en toen is er dus verder onderzocht.
Ik hoop echt dat ze je kunnen helpen straks!
pi_61928287
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 09:48 schreef happyme28 het volgende:

Ze meten op de verschillende dagen in je cyclus oa FSH, LH, oestrogeen, progesteron en testosteron om te zien of er hormoonstoornissen zijn.

Succes en hopelijk hoef je hier helemaal niet te komen!
pi_61929002
Oh nee vlindur.... Ik blijf even duimen. Hoeveel dagen zit je nu na je eisprong?
Ik hoop ook heel erg op een innesteling maar zelf wordt ik altijd 8 dagen na mijn eisprong ongesteld, dus dat kan het ook zijn (maar niet bij jou!!)
pi_61929220
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 12:10 schreef Hellen-O het volgende:

[..]

Ze meten op de verschillende dagen in je cyclus oa FSH, LH, oestrogeen, progesteron en testosteron om te zien of er hormoonstoornissen zijn.

Succes en hopelijk hoef je hier helemaal niet te komen!
Ja, ik zit dus met het probleem dat ik ook zou moeten prikken op de 5e en 8e dag van temperatuurverhoging, maar die is er dus niet....

@Vlindur: maar jij werd toch ook redelijk regelmatig ongesteld?
pi_61930744
dank je wel Slaapmeisje....
Heb gisterenavond iets minder synarela gebruikt en heb eindelijk een goede nachtrust gehad
mocht het toch erger worden, bel ik gewoon mijn gyn even... of vertel ik het zondag tijdens de eerste follikelmeting
pi_61931029
Happyme, dat had ik ook altijd. Ik moest ook op zoveel dagen na mijn temperatuurverhoging bloed laten prikken, maar ook ik had geen verhoging. Ik moest toen maar gewoon bloed laten prikken op de dagen dat ik dacht dat ik 3 of 8 dagen na mijn eisprong zat...

't Is niet echt handig om het zo te doen, want ik ben dus op een gegeven moment meerdere keren in de week gegaan, omdat ik dan dacht 'misschien is het nu wel 3 dagen na... of misschien nu... of misschien nu wel!'

Maar ben jij nu al met medicatie bezig of nog niet? Sorry, ik heb het even gemist denk ik...
pi_61931394
Nee nog niet. Ben nu 2 maanden aan het temperaturen. Na de eerste maand zonder verhoging zeiden ze, dat dat voor kan komen dat je een maand geen eisprong hebt, maar deze maand dus weer niet. Nu ga ik er vanuit dat ik nooit een eisprong heb (ovulatietesten waren ook nooit sterk positief, 2e streepje net lichter dus ik vermoedde al zoiets.).

Helaas vrees ik dat ze nog niets gaan doen, want de eerste afspraak werd ook verteld dat ik eerst moest afvallen voor ze iets zouden doen. Weet alleen niet of bijvoorbeeld Clomid ook valt onder 'iets doen' .

Ik moet 21 oktober naar de gyn dat zou rond rond mijn eisprong (dag 15/16) zijn, dus misschien dat een echo dan ook duidelijkheid biedt.
pi_61932222
Doen ze dan helemaal niets omdat je te zwaar bent. Damn dat is . Hoeveel zou je dan af moeten vallen?
pi_61932400
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 14:56 schreef sproet-je het volgende:
Doen ze dan helemaal niets omdat je te zwaar bent. Damn dat is . Hoeveel zou je dan af moeten vallen?
Nou uhmzz.. nog zo'n 25 kilo (en dan ben ik er al 12 kg kwijt.... maar ik heb echt sterk de indruk dat het daar niet van komt, dus dan ben ik straks een jaar verder (en een jaar ouder.. ik word over 2 weken 34 jaar) en dan ben ik nog geen steek verder
pi_61937475
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 12:37 schreef sproet-je het volgende:
Oh nee vlindur.... Ik blijf even duimen. Hoeveel dagen zit je nu na je eisprong?
Ik hoop ook heel erg op een innesteling maar zelf wordt ik altijd 8 dagen na mijn eisprong ongesteld, dus dat kan het ook zijn (maar niet bij jou!!)
vorige week vrijdag was te zien dat het ei weg was, en die woensdag daarvoor zat hij er nog. In die dagen is hij gesprongen. Ik ben dus nu 8 dagen verder..
quote:
@Vlindur: maar jij werd toch ook redelijk regelmatig ongesteld?
Ja, maar dat kwam omdat ik van de PP af was. Ik was ongeveer elke 2 weken ongesteld en 2 keer 2 hele maanden. Daarom ben ik toen ook naar de gyn gegaan, omdat ik er flauw van was. Tijdens de onderzoeken bleek dus dat ik PCOS had, maar het vele bloeden kwam waarschijnlijk omdat ik 2 jaarlang de PP heb gebruikt en daardoor niet ongesteld werd. (Soort van terug pakken dus)

Ik had vanmiddag weer rood oud slijm bij het afvegen. Verder nog niks..
  vrijdag 26 september 2008 @ 22:18:52 #224
61800 Rottdog
pi_61942587
De innesteling van de bevruchte eicel in het baarmoederslijmvlies vindt rond de 10-11e dag na de ovulatie plaats.
pi_61942859
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 22:18 schreef Rottdog het volgende:
De innesteling van de bevruchte eicel in het baarmoederslijmvlies vindt rond de 10-11e dag na de ovulatie plaats.
Ik wacht het wel af.. Kan verder toch niks doen... Tis wel annoying dat het niet gewoon duidelijk is.

Waarom plassen vrouwen als ze zwanger zijn niet blauw ofzo. Dan is het tenminste duidelijk!
pi_61944909
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 22:27 schreef Vlindur het volgende:
Waarom plassen vrouwen als ze zwanger zijn niet blauw ofzo. Dan is het tenminste duidelijk!
Hee, dat is een goed idee!
pi_61946024
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 12:45 schreef happyme28 het volgende:

[..]
Ja, ik zit dus met het probleem dat ik ook zou moeten prikken op de 5e en 8e dag van temperatuurverhoging, maar die is er dus niet....
Ik vind het zo raar: in mijn ziekenhuis zeggen ze dat temperaturen niet hoeft omdat ze middels bloedonderzoek en de echo's ook kunnen zien of je een eisprong hebt. Ik kreeg gewoon te horen op welke dagen van mijn cyclus ik moest komen prikken, zonder dat iemand wist of ik dan een verhoging had, en zij konden daaruit dan van alles afleiden. (oa dat ik dus een eisprong had gehad; maar dat hadden ze ook al op de echo gezien... ik weet niet meer wat ik moet geloven... zijn ze bij mij te laconiek of bij jou ouderwets of wat is het?! )
Sterkte met afvallen ook, het is een gedoe allemaal zeg... "Maar het is voor een goed doel"
pi_61948112
Bij mij zeggen ze altijd dat de innesteling rond dag 6 is. En dat het dus ook niets uitmaakt dat ik al op dag 8 ongesteld wordt. Ik was daar namelijk bang voor maar volgens mijn gyneacoloog was dat nergens voor nodig.

Volgens mij moest ik ook gewoon op vaste dagen prikken en niet na een temperatuursverhoging. Maar het is al een paar maanden geleden dus dat weet ik niet meer zeker!
pi_61948122
Oh ja, ik moet nog even leren hoe ik moet 'quoten' ..... Dan is het wat handiger lezen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 27 september 2008 @ 10:18:46 #230
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_61948264
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 09:50 schreef sproet-je het volgende:
Oh ja, ik moet nog even leren hoe ik moet 'quoten' ..... Dan is het wat handiger lezen.
op dit knopje klikken van de post waar je op wilt reageren, dan komt die tekst onderaan in het reageerscherm. wil je via een nieuwe pagina reageren dan kies je voor deze
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_61948475
bij mij doen ze ook vaak bloedonderzoek, en ook een week na de pregnyl. Daar kunnen ze dan zien of ik een goede eisprong heb gehad of niet....
Misschien is het meer iets voor jezelf dat temperaturen???
pi_61952599
Nou, op de instructie staat echt dat ik moet prikken op bepaalde dagen in de cyclus en dat is afhankelijk van de temperatuurverhoging, ik moet dagen tellen vanaf de 1e dag dat de temperatuur omhoog gaat

Anyway, ik ga het gewoon vragen als ik heenga de 21e want ik ben dat wekker zetten in het weekend wel zat.

succes morgen, Wilmadonna en Basimah, met de follikelmeting, hopenlijk ziet het er goed uit!

@Vlindur: nog niets? tampontestje gedaan? het gaat er wel goed uitzien anders hoor

en prinseszondererwt; bij jou al nieuws?

Spannend hoor!
pi_61952735
Nope, hier geen nieuws. Ik ben stiekem nog steeds op zoek naar vruchtbaar slijm, want dat heb ik dus niet gezien. Ook geen pijntjes ofzo rond de verwachte eisprong. Dus nu ik ben bang dat de clomid gewoon niks heeft gedaan. Sinds gisteren wel soort prikjes in mijn onderbuik, vooral 's avonds. En mijn tepels zijn nog steeds gevoelig. Ik heb pas een afspraak voor week 43 bij de gyn. Geen idee hoe de stand van zaken dan is en of ik binnenkort opnieuw aan de clomid moet... en moet ik dan weer eerst primolut? Of zouden mijn duivels zelf komen? Of juist niet... Hmm... ik heb dus een hoofd vol vragen. Dat vat het aardig samen. Ik kijk uit naar volgende week zondag, dan test ik dus als het nog nodig is.

Andere dames:
pi_61963184
@Happy: Tampontest? Wat is dat ook al weer?
Had vanmiddag of gister weer wat oud bruin. Maar daar blijft het dus ook bij. Vind het maar knap vaag. Ik moet woensdag weer naar de gyn, Ik ga eerder ook niet testen. Wacht eerst wel af wat die te zeggen heeft, Ik rook ook nog gewoon. Wel minder. Drank laat ik wel staan.
pi_61963594
Dag lieve meiden én Silktie

zeg eeh jullie zouden mij toch volgen naar zwangerschap en baby's..? Waar blijven jullie nou?

Vlindur, wat ontzettend spannend allemaal meis...hoe is het nu? Ik hoop zo dat er toch sprake is van een innestelingsbloeding...
Ik heb zelf trouwens geen bloedverlies gehad van de innestelingsbloeding, maar wel erge buikpijn (achteraf gezien) op de 6e dag na de IUI. Maar bij iedereen is het weer anders...
En de tampontest...ik denk dat bedoeld wordt een tampon inbrengen om te zien of je ongesteld bent. Kan ook met een wattenstaafje trouwens..

Ik wens jullie allen succes, sterkte en hoop dat jullie me nu echt snel volgen allemaal en dat er een groot slot op dit topic kan

Veeeeel liefs van mij voor jullie allen.
Natuurlijk blijf ik jullie volgen!

En Miss_Sly zit heerlijk in Zuid-Afrika...wauw! Fijne vakantie Miss_Sly!
pi_61965470
quote:
Op zondag 28 september 2008 01:20 schreef Vlindur het volgende:
@Happy: Tampontest? Wat is dat ook al weer?
Had vanmiddag of gister weer wat oud bruin. Maar daar blijft het dus ook bij. Vind het maar knap vaag. Ik moet woensdag weer naar de gyn, Ik ga eerder ook niet testen. Wacht eerst wel af wat die te zeggen heeft, Ik rook ook nog gewoon. Wel minder. Drank laat ik wel staan.
Tampontest is inderdaad wat Kinderwens al zegt, tampon in brengen om te zien of er al bloed is. Maar misschien kun je beter gewoon wachten tot woensdag als je bij de gyn bent. Dan ben je zeker al voorbij de 'normale tijd' na een eisprong. Vervelend dat het zo vaag is hè, dan duurt het wachten nog langer.

Hier ineens gister en vandaag verhoging, maar dus wel al op dag 22 en 23 dus dat lijkt me rijkelijk laat. Daarbij had ik dat vorige maand ook rond deze tijd om vervolgens de 3e dag weer te kelderen, dus ik ga uit van hetzelfde senario.
pi_61966424
Gedaan, er zit wat rood-bruin slijm aan. Verder geen vers bloed. Ik ga er nog steeds maar vanuit dat ik ongesteld word.

Ik heb nog nooit getemperatuurd. Kan er dus niks mee vergelijken..
  zondag 28 september 2008 @ 16:17:20 #238
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_61972908
quote:
Op zondag 28 september 2008 01:52 schreef Kinderwens het volgende:
Dag lieve meiden én Silktie

[..]

pi_61984936
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 14:21 schreef happyme28 het volgende:
Nee nog niet. Ben nu 2 maanden aan het temperaturen. Na de eerste maand zonder verhoging zeiden ze, dat dat voor kan komen dat je een maand geen eisprong hebt, maar deze maand dus weer niet. Nu ga ik er vanuit dat ik nooit een eisprong heb (ovulatietesten waren ook nooit sterk positief, 2e streepje net lichter dus ik vermoedde al zoiets.).

Helaas vrees ik dat ze nog niets gaan doen, want de eerste afspraak werd ook verteld dat ik eerst moest afvallen voor ze iets zouden doen. Weet alleen niet of bijvoorbeeld Clomid ook valt onder 'iets doen' .

Ik moet 21 oktober naar de gyn dat zou rond rond mijn eisprong (dag 15/16) zijn, dus misschien dat een echo dan ook duidelijkheid biedt.
Clomid valt ook onder 'iets doen', hoor!! Ik heb hetzelfde pad bewandeld. Bij mij ook geen eisprong zonder stimulatie. Eerst heb ik een jaar Clomid geslikt, maar daar reageerde ik na een tijdje niet meer op (behalve dan 3 keer blaasontsteking gehad, wat volgens mijn gyn niet door de Clomid kwam... nou volgens mij nog steeds wel! ).

Een normale stijging van je temperatuur komt ongeveer tussen dag 14-18. Bij mij kwam dat door Clomid ook meestal ergens in de 20-en-nog-wat-dagen. Uiteindelijk werden mijn cycli te lang, waardoor we zijn gestopt met Clomid.

Enne... goed hoor, dat je zoveel af bent gevallen!! Super!
pi_61989638
Ik ben gisteren weer geweest en ik mag dinsdag terugkomen. Het wil niet echt want het is inmiddels alweer een enorme cyclus geworden, het schiet echt niet op zo.
Nu weer iets in dosis omhoog maar uit angst dat ik doorschiet dus vrij snel weer een afspraak.
Ik heb 2 blauwe plekken op mijn buik gekregen door het prikken, het ziet er niet uit

Volgende week gaan en ik er even een midweek tussenuit om te ontspannen, we zijn zo druk geweest we willen even aan elkaar toekomen.

Overigens ben ik ook iets te zwaar maar doordat het bij ons echt in de familie zit om iets overgewicht te hebben is het voor mijn behandelingen nooit een issue geweest.
pi_61991183
gisteren (ja op zondag) op controle geweest, follikelmeting en bloed prikken.
heb nu activiteit aan de rechter eierstok.
dag 6 van de injecties zag het er dus zo uit:
1 ei van 13 mm en 1 van 7 mm.
Het ziet er goed uit... heb eerst 3 dagen 100 moeten spuiten, en daarna weer terug naar 75.
woensdag of donderdag weer terugkomen.

basimah: ik heb ook blauwe plekken op mijn buik..... maar dat gaat wel weer over hoor!
pi_61991235
Wilma, prik je wel goed in je buikrolletje. Ik had alleen blauwe plekken al is verkeerd had geprikt.
pi_61992157
heb steeds blauwe plekken.... ik kan niet zo goed een buikrolletje maken, omdat ik een vrij dikke buik heb.
maar ik heb ook altijd blauwe plekken als ze bloed bij me prikken, misschien gewoon overgevoelig ofzo?
weet niet hoe je fout kunt prikken...
pi_61993497
Ik had van de Pregnyl ook altijd blauwe plekken. Alleen als ik het heeeeeel langzaam inspoot viel het wel wat mee. Volgens de gyn was ik er gewoon iets gevoelig voor.

Wilmadonna; ziet er goed uit!
Basimah; lekker om er even tussenuit te gaan, waar gaan jullie heen? Kom je niet in de war met de behandeling?
pi_62009921
Wilmadonna Super!! Op naar een mooi ei!!

Basimah; lekker genieten van je vakantie! Belangrijk om even tijd voor elkaar vrij te maken! Veel plezier!
pi_62011357
De bedoeling is dat ik deze week nog een mooi ei kweek dus dan zal ik niet in de war komen met mijn vakantie Laten we dus hopen dat de planning in elkaar gaat vallen.
We gaan naar het strand (hopen op redelijk weer) en anders ben ik allang blij met een andere omgeving lekker uit eten winkeltjes kijken beetje teevee loeren kaarsje branden
pi_62017549
Ik ben terug van de gynaecoloog..

Het is is niet goed. De waarde van de eisprong was maar 8.5 en moet 30 zijn om 'goed' te zijn.. Dus helaas pindakaas... Volgende maand doen we het weer met clomid. Mocht ik dan weer geen goeie eisprong hebben gaat ze het anders doen. Het is nu wachten op de menstruatie. Op dag 3 moet ik dan weer terug komen om te kijken of binnen alles goed is. En dan kan ik weer de clomid gebruiken..
Ergens baal ik verschrikkelijk. Aan de andere kant had ik wel zoiets verwacht..

Ik zou nu wel graag in de OP willen als dat mag.. Bedankt alvast.
  dinsdag 30 september 2008 @ 09:53:24 #248
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62017680
Balen Vlindur...

Wat wil je precies in de OP hebben?
pi_62018115
eehm, Dat is een goeie
Iets met PCOS en bezig met 2e ronde ofzo? Maak er maar iets moois van
Eedankt !
  dinsdag 30 september 2008 @ 10:17:28 #250
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62018181
Done.
pi_62018371
Dank.
pi_62019175
Ik ben vanmorgen ook geweest en mijn baarmoederslijm is dik genoeg (7mm) maar mijn folikels willen niet echt, ze zijn allemaal klein behalve twee stuks die zijn 1.1 en 1.2 (ze moeten minimaal 1.8 zijn) het schiet nog niet op dus. Donderdag terugkomen.

Het is bij het ziekenhuis allemaal heel spannend voor het personeel, iedereen vreest voor zijn of haar baan daarnaast is het personeel in het ziekenhuis vrij close, het is maar een klein ziekenhuis. Ik vind het zo balen voor ze. Die interm die is aangesteld gaat vast geen vriendjes maken.
Voor mijzelf zou ik het balen vinden als het ziekenhuis hier dicht moet of in afgeslankte vorm verder gaat. Dan moet ik waarschijnlijk naar Almere, dat is veel reistijd voor mij en dan kom ik niet in een ziekenhuis dat beter bekend staat ofzo. Als dat zo is dan neem ik op de uur reistijd die ik krijg liever nog een half uur erbij om door te reizen naar het AMC.
pi_62019326
vlindur: oh wat jammer nou.... hopelijk gaat het de volgende keer goed
(ik had hetzelfde probleem.... geen goede eisprong met tabletten)

basimah: wat balen zeg.... ja liever een goed ziekenhuis en dan maar iets langer onderweg.
maar zou fijn zijn als je het lekker in de buurt had idd
pi_62019789
Oh nee vlindur, dat is echt... . Nu maar hopen dat het volgende maand beter gaat.
Basimah je hebt een pm.
pi_62028890
Jeetje, balen Vlindur , maar hopen dat het deze maand wel goed is!

Zeker balen Basimah, mijn oma heeft daar gelegen tot haar overlijden en ik vond het altijd een erg fijn ziekenhuis met zeer betrokken personeel. Hoop ook dat het gewoon blijft. Reistijd is zeker niet fijn.

Hier nu 4 dagen verhoging maar wel erg laat in mijn cyclus. Als ik nu morgen nog steeds verhoging heb, dan moet ik dus prikken (maar zul je net zien dat ik in Limburg zit op klantenbezoek (woon zelf bij Den Haag) en ook nog een afspraak bij de dietiste heb... wordt weer racen dan). Ik verwacht eerlijk gezegd dat mijn temp. wel weer naar beneden is want voel allemaal krampjes in mijn buik.

Overigens, wat is normaal? Ik heb normaal ongeveer 36.5 aan ochtendtemperatuur en nu is het 36.8, 36.8, 36.7 en 36.8. Is dat voldoende voor een verhoging?
pi_62029310
Jullie zijn lief

Ik wist niet dat ongesteld zijn zó zeer deed zeg.. Mn arme buik en mn arme rug. Tis niet best. En die hoeveelheid! Jemig. Dat was ik even niet meer gewend Dit is wel mn eerste echte menstruatie sinds jaren. Maar ja, ben blij dat dat in iedergeval weer werkt

Basmiah, Ik hoop dat je in je ziekenhuis kan blijven. Ik heb er 2 momenteel, het UMCG (Groningen) voor mn pols en hier in Drachten voor de babywens. Het lijkt me niks om te moeten verhuizen. Je leert het personeel toch kennen. Zou het niks vinden om alles weer te moeten delen met een vreemde arts..

Wilmadonna, Hoelang ben jij/ zijn jullie bezig? En hoelang heeft het geduurd voor ze dat veranderden dan?

Happy, Geen idee hoe het zit met tempen, kun je het niet googlen? Er is vast wel ergens iets te vinden toch?
pi_62029554
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 18:00 schreef Vlindur het volgende:
Happy, Geen idee hoe het zit met tempen, kun je het niet googlen? Er is vast wel ergens iets te vinden toch?
Ik heb een 'voorbeeld' temperatuurcurve gekregen, maar dat is dan zo'n ideale cyclus waarbij de verhoging precies op de 14 dag komt en dan gelijk 0,5-0,7 graden stijgt. Nu zei de gyn wel dat dat de ideale cyclus was en dat je daar altijd wel van afwijkt, maar het maakt zo onzeker.

Anyway, ik dacht misschien zijn hier wel ervaringsdeskundigen die ook getemperatuurt hebben en ook maar een paar tienden omhoog gingen.
pi_62029800
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 18:11 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Ik heb een 'voorbeeld' temperatuurcurve gekregen, maar dat is dan zo'n ideale cyclus waarbij de verhoging precies op de 14 dag komt en dan gelijk 0,5-0,7 graden stijgt. Nu zei de gyn wel dat dat de ideale cyclus was en dat je daar altijd wel van afwijkt, maar het maakt zo onzeker.

Anyway, ik dacht misschien zijn hier wel ervaringsdeskundigen die ook getemperatuurt hebben en ook maar een paar tienden omhoog gingen.
God ja, dan zijn we wel echte n00bs he
pi_62029842
bij mij ging 't ook altijd maar een paar tienden omhoog hoor happyme. en dat was toch genoeg!
pi_62038554
Vlindur wat balen zeg, dat je dat te horen hebt gekregen... maar wel fijn inderdaad dat je lichaam wel weer goed lijkt te werken wat je menstruatie betreft...!

Basimah... bij jou schiet het ook niet echt op dus... nou... hopen maar dat het binnenkort in ieder geval beter gaat!!

Happy, ook ik heb hééééééél lang getemperatuurd en ik had zonder medicijnen ook geen verhoging. Met Clomid ging mijn temperatuur ook altijd maar een paar tienden omhoog. Mijn gyn zei dat die paar tienden wel genoeg waren... àls 'ie maar stijgt...!
pi_62040413
vlindur: wij zijn sinds 2006 bezig.. in maart 2006 gestart met de eerste tabletten kuur toen....
dus ik hoop echt dat het nu 's zal lukken.
pi_62045643
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 00:42 schreef wilmadonna het volgende:
vlindur: wij zijn sinds 2006 bezig.. in maart 2006 gestart met de eerste tabletten kuur toen....
dus ik hoop echt dat het nu 's zal lukken.
Jeetje zeg,, Ik hoop ook dat je snel mag vertrekken.. Heb je zelf wel het idee dat de gyn zn best doet? of moddert ie maar wat aan?
  woensdag 1 oktober 2008 @ 20:55:11 #263
57497 happyme28
I'm so happy
pi_62060648
Hier nu vandaag de 5e dag verhoging , ben dus vanavond bloed wezen prikken. Wel zit ik al op dag 26 vandaag en heb allerlei krampjes in mijn buik dus vermoed dat ik wel ongesteld ga worden over een paar dagen (normaal gesproken over een dag of 4).

Wij gaan lekker op vakantie vrijdagmorgen voor 12 dagen naar Spanje dus ben even vertrokken. en als ik nou eind volgende week nog niet ongesteld ben, zoek ik even een internetcafé en kom ik het even melden
pi_62066329
Nou lieve meiden en heren, ik ga voorlopig afscheid van jullie nemen..

Al tijden ben ik aan het wikken en wegen, ja, nee.. doorgaan of niet.. Net nu ik zo lekker in mijn vel zit na een heel slecht 1,5 afgelopen jaar.. en ik heb de knoop doorgehakt.. Het komende jaar ga ik helemaal geen poging meer ondernemen. Een jaar helemaal niets, maar dan ook echt niets. Genieten, verre reizen, ben nog met andere dingetjes bezig.. Nieuwe baan straks.. Manlief is het met me eens (maar die heeft sowieso zoiets van: wat jij wil, wil je nu: graag! Wil je nog even wachten, ook prima, als jij je maar goed voelt..)

We willen heel graag kindjes, maar het is nog belangrijker dat ik lekker mezelf ben en goed in mijn vel zit. En dat zit ik eindelijk en ik wil me gewoon nergens meer zo blind in storten op dit moment. De molen brengt teveel onzekerheden met zich mee en op dit moment wil ik gewoon even zekerheid, en dat is rust in dit geval. Ben heel gezond bezig, o.a. door te zijn gestopt met roken en heel veel te sporten, en dat wil ik een poosje doorzetten. Voelt erg goed namelijk!

Heeft me echt even gekost om zover te komen, maar daaraan merk ik wel dat het goed gaat. Wil nog steeds dolgraag, maar die ziekelijke drang van: het moet nu! is er even niet. Het is momenteel goed zo. Ik ben bijna 28, dus heb nog even. Gelukkig en dat zet me nu in de positie deze keuze te maken en die keuze voelt goed. Mijn cryo's lopen niet weg Was het gejojo echt zat, ene dag: ik wil NU! Andere dag: maar is het verstandig wat als, wil nog wel dit of dat voordat.... blablabla... En nu gewoon even: RUST!

Blijf zeker meelezen, en zal af en toe zeker nog wat komen posten! Ik wens jullie allemaal zoveeeeel geluk en hoop zoooooo dat dit topic dus écht leeg is, tegen de tijd dat ik er weer echt voor ga. Het is jullie allemaal gegund!!

pi_62067792
Lieve NieTTus, Ik wens je alle sterkte en gezondheid toe, dat je goed kan uitrusten en je zelf weer tot orde laat komen. (Kromme zin, maar je snapt me wel)
Succes met je nieuwe baan!

Liefs!
  donderdag 2 oktober 2008 @ 08:21:03 #266
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62068786
NieTTus, goed voor jezelf zorgen is altijd prioriteit 1 hoor!
Jouw tijd komt echt nog wel!
(En voor het geval iemand me verkeerd begrijpt, dat bedoel ik niet als in 'het komt vanzelf wel, mocht iemand me verkeerd begrijpen, maar meer dat dat gevoel van 'nu wil ik het wel' echt wel weer komt als de tijd daar rijp voor is.)
  donderdag 2 oktober 2008 @ 08:50:22 #267
61800 Rottdog
pi_62069081
Niettus een absoluut begrijpelijke keuze
pi_62072492
NieTTus, wat een moedige keuze, want het is een moeilijke keuze. Ik wens je een fantastisch jaar toe met alle voorspoed en kracht en daarna wel vol goede moed de molen in!
pi_62073037
NieTTus
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_62073232
tsjonge, wat dapper vind ik je Niettus. klinkt heel verstandig! en fijn dat je man je zo steunt. alle goeds gewenst tijdens dit jaar-voor-jezelf, en ik hoop dat je er daarna weer tegenaan kunt (en dat 't dan snel raak is!).
pi_62073388
Jeetje niettus wat een dappere keus! Je hebt ook helemaal gelijk om voor jezelf te kiezen maar wat zal het moeilijk zijn geweest om die knoop door te hakken. Geniet van alles de komende tijd!
pi_62077029
Niettus: een moeilijke en moedige keuze! Lekker genieten van het jaartje 'even niks aan mijn lijf' !!!!
heb bewondering voor je dat je deze keuze gemaakt hebt!

ik ben vandaag naar het ziekenhuis geweest en mag vanavond de pregnyl zetten.
Dus morgen en overmorgen thuis zelf 'klussen'.

Heb het nog even nagevraagd over inseminatie en mocht het deze keer niet lukken (wat ik niet hoop natuurlijk) mogen we inseminatie laten doen volgende keer. Dus nog geen IVF.
Mijn gynacologe is heel begripvol, aardig en persoonlijk. Het duurt alleen allemaal langer en werkt net even iets anders in zweden dan in NL.
Ik mag pas over 3 weken testen (heb vanaf morgen ook een kuur met progesteron vaginale tabletten, 20 dagen lang) dus dan kan ik pas iets laten weten!
pi_62077094
20 dagen..... Maar progesteron beinvloed de zwangerschapstest niet dus dan zou je toch ook over 2 weken wel sneaky kunnen testen?
pi_62078876
dat kan ja, haha
ik heb vorige keer ook niet zolang kunnen wachten hoor
of ik wordt ongesteld... dan hoef ik niet meer te testen...
pi_62079932
Ik ben inmiddels 3 dagen ongesteld. Vanochtend naar de gyn geweest voor controle. Ik heb geen cystes en mag vanavond weer met clomid beginnen..

Wilmadonna. Succes met klussen de komende dagen. Hoop dat je er een feestje kan bouwen over 21 nachtjes
  donderdag 2 oktober 2008 @ 17:08:06 #276
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_62081205
NieTTus, heel moedig van je! Hopelijk geeft dat jaar je de rust en energie die je nodig hebt om daarna weer vol goede moed verder te gaan.

Alle anderen: succes met deze ronde!
  donderdag 2 oktober 2008 @ 19:18:26 #277
114177 Diaan73
pi_62084417
NieTTus, sterke en stoere vrouw!! Wat een dappere beslissing heb je genomen. Er is vast ook een wondertje voor jullie weggelegd, dat kan niet anders.

Alle anderen: ik lees gewoon mee hoor, maar reageer niet meer zoveel. Ik wil jullie ini eder geval heel veel succes wensen en wilmadonna je gaat een spannende periode tegemoet en wat fijn dat de evt. volgende poging toch een inseminatie wordt en geen IVF!!
Make love, not war ☮
pi_62089238
NieTTus, wat een dappere keuze, zeg! Ik moet je eerlijk zeggen dat ik er wel van 'schrok', juist omdat je er zo positief instond en dan nu toch een totaal andere keuze maakt. Maar dat maakt het niet minder belangrijk dat je gewoon voor de rust en jezelf kiest. Heeeeeeel veel sterkte. Doe rustig aan!!! En doe wat je hart je ingeeft...! Geniet van de rust...!

Wilmadonna... zet'm op!!
pi_62090047
Niettus, wat dapper van je. Heel moedig om voor jezelf te kiezen. Wie weet gebeurt er juist wat je niet verwacht...
pi_62102657
Hier helaas geen geluk deze ronde. Op naar de volgende NOD.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 12:59:15 #281
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_62103657
Prinses... 't zou zo fijn zijn geweest als je gelijk klaar was geweest...
pi_62104306
Klote prinses.. Maar vol goede moed gaan we volgende maand voor ronde 2!

pi_62105564
Wat jammer voor je prinses.....
Prinses en vlindur jullie gaan gewoon deze ronde 2 streepjes zien! (en dan doe ik ook graag mee, als het ziekenhuis meewerkt in ieder geval)
pi_62105753
jammer prinses....
pi_62126023
Ik ben vandaag voor controle geweest, ze gaan nu groeien (3 stuks tegenlijk) ze hangen een beetje bij de 13 mm ongeveer, morgen terugkomen, word het morgen niet dan word het overmorgen.
Baarmoederslijm was ook netjes dik genoeg, dus het ziet ernaar uit dat onze eerste dagen vakantie goed gaan beginnen
pi_62143015
o gelukkig basimah dat je eitjes (drie nog wel) gaan groeien!
Hoeveel dagen ben je nu aan het spuiten???
Kom je nu niet in de knoei nu je op vakantie gaat?

wij hebben eergisteren en gisteren geklust, dus het is nu afwachten...
pi_62143416
Spannend basimah en wilmadonna! Ik duim alvast mee.
  zondag 5 oktober 2008 @ 11:47:15 #288
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_62143871
Tot onze verbazing was het vrijdag weer "raak": ondanks dat mijn vrouw de laatste dagen het gevoel had dat het dit keer wel gelukt was, mag ze weer een paar dagen van haar "maandelijkse ongemak" "genieten".
Het rare is dat de laatste twee cycli korter waren dan normaal: 24 en 22 dagen. Kan dit door de medicatie komen? We wachten momenteel de antwoorden van het fertiliteitscentrum af.

30 Oktober instructie in het ziekenhuis m.b.t. IVF, daana zien we wel wie waar wat en hoe. Rekenen kunnen we nu ook niet meer vanwege die rare korte cycli waar we geen pijl op kunnen trekken.

Over een paar dagen hebben we hier Grote Verzoendag, ik zal eens even een gesprekje met de Allerhoogste voeren ...
pi_62146614
Balen Silktie, hopelijk heeft het centrum snel antwoorden voor jullie. Dit zijn idd wel heel korte cycli.
  zondag 5 oktober 2008 @ 15:31:52 #290
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_62148262
Net met ze gesproken.
Nu een maand niets doen, IVF komt door alle feestdagen toch pas in november aan de orde.
Dat geeft ons een beetje mentale rust en zo kunnen we ook zien of de medicijnen iets met die kortere cycli te maken hebben of niet.
* SilkTie stiekem hoopt dat het zonder al die troep wel gewoon lukt.
  zondag 5 oktober 2008 @ 16:17:56 #291
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_62149343
Wilmadonna, ik ga voor je duimen!!

Basimah, wat fijn dat je eitjes wat lijken te doen! Super!

Silktie, balen dat het nu toch weer op niks uit is gedraaid, ondanks het positieve gevoel van je vrouw... jammer! En inderdaad zijn 22 en 24 dagen wel heel erg kort!

Miss_Sly, ik weet dat je op vakantie bent, maar ik weet niet wanneer je terug komt ... Nou ja, ik ben in ieder geval benieuwd hoe het met je is...!!
pi_62149357
En morgen weer terug komen
pi_62166680
--> voor degenen die zwanger zijn geraakt na een behandeling met injecties:

wanneer merkte je voor het eerst iets raars in je lichaam?
en wat waren de verschijnselen?

(ik ben hier erg benieuwd naar)
pi_62166942
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 10:20 schreef wilmadonna het volgende:

Eigenlijk niets... behalve dat mijn mentruatie dus niet kwam op dag 28.... En ook niet op 29. Toen heb ik er maar een test tegenaangegooid en bleek dat ik eindelijk zwanger was. Maar het was ook zo onwerkelijk ik voelde me helemaal niet anders.

De test van MvM heb ik een paar dagen later gedaan, ook toen voelde ik me niet anders, dus ik vond het weer reuze spannend of deze test ook wel positief zou worden.

Maar toen ik eindelijk wat begon te merken was het ook echt fout ook. Ik ben tot week 14 kotsmisselijk geweest.
  maandag 6 oktober 2008 @ 10:53:48 #295
114177 Diaan73
pi_62167477
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 10:20 schreef wilmadonna het volgende:

Net als Ticootje heb ik het ook niet gemerkt. Ik werd ook niet ongi en ben op dag 18 na de IUI gaan testen.
Make love, not war ☮
pi_62169199
De pregnyl zit erin Wel een lekker begin van onze korte vakantie

Tot vrijdag allemaal
pi_62170619
oh Basimah, wat spannend!!!
Hopelijk kunnen we allebei over een tijdje samen overstappen naar het andere forum!!! Dat zal geweldig zijn!
Hoe groot waren je eitjes nu???

Miss Sly: ben je al terug van je vakantie???

bedankt ticootje en diaan voor jullie info!
pi_62178434
Ik ben weer terug...
quote:
Helaas slecht nieuws gehad vanmiddag; er zijn op de echo géén foetale delen te zien terwijl die er nu toch echt hadden moeten zijn. Volgende week hebben we een afspraak bij de gynaecoloog om te kijken hoe verder; curettage of natuurlijke miskraam.

Ik ben verdrietig dat we dit kindje maar zo kort bij ons konden houden en bang voor wat komen gaat. Geen idee hoe of wat met een curettage of een natuurlijke miskraam. Ik vind het doodeng.

En dan de gedachte weer terug te moeten in die MMM om zwanger te kunnen raken...weer al die echo's, injecties, controles...jeetje.

pi_62178711
Wat een droevig nieuws, Kinderwens...
Ik weet niet goed wat ik kan zeggen behalve dat ik jou veel sterkte toewens, voor nu en ook voor in de nabije toekomst als je terug de MMM in moet
pi_62178791
Och Kinderwens, wat een vreselijk bericht! Veel sterkte.
pi_62179806
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')