abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 augustus 2008 @ 09:45:11 #1
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_60594206
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met "proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Jaape
LEO operatie in september 2007, sindsdien eigen cyclus, gaat het even een poosje zonder hulp proberen.

basimah
PCOS - vijfde poging hormoonstimulatie puregon +pregnyl tot op heden nog geen resultaat.

McLaura
wachten op de menstruatie van juli en dan op dag 1 beginnen met Decapeptyl en op dag 3 met Puregon, tbv IVF (1e poging) Wacht nog even wat langer en tilt het over de vakantie heen.

Kinderwens
Redenen mmm: PCOS & Cervixfactor. Zondag 31-08 is de 4e inseminatie mbv Menopur, Metformine & Pregnyl, daarna weer wachtbankje...

[ Bericht 4% gewijzigd door BE op 29-08-2008 21:08:34 ]
Make love, not war ☮
  woensdag 6 augustus 2008 @ 09:46:28 #2
114177 Diaan73
pi_60594226
In het vorige topic postte Basimah dat haar eitje slecht met 0,01 cm is gegroeid, dat schiet niet erg op dus. Basimah ik hoop voor je dat dat eitje nu toch eens een groeispurt krijgt.
Make love, not war ☮
pi_60594425
Basimah, wat rot weer!
Doen ze bij jou niet eens bloedprikken om de hormonen te checken?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_60595295
nee dat doen ze heel af en toe maar het baarmoeder slijm is dik genoeg in ieder geval.
Maar goed, doordat de planning wat langer is mag het van mij over het weekend heen, husby is namelijk van vrijdagmiddag tot aan zondagavond weg
zal je net zien... met mijn geluk ...
pi_60595368
Basimah, dat herken ik. bij mij duurt het ook nogal lang nu, dus ik hoop dat het voor de 18e lukt, want dan moet schaap een paar dagen naar noorwegen voor zijn werk. ik ga dat voor de zekerheid vrijdag toch maar wel even zeggen
pi_60595531
Diaan73 : kan jij de op aanpassen, dit is voor mij de vijfde poging inmiddels

OP: Basimah: PCOS - vijfde poging hormoonstimulatie puregon +pregnyl tot op heden nog geen resultaat.
pi_60595565
ja hier is het nogal onverwacht, maar goed ik heb momenteel toch zoiets van, het word morgen weer niets ... ik spuit nu al zoveel dagen dat mijn buik zeer doet als ik een naald in de buurt hou. Daar heb ik echt nog nooit last gehad eigenlijk maar nu ... pffff zo gevoelig, ik prik nu in mijn bovenbeen.
  † In Memoriam † woensdag 6 augustus 2008 @ 11:25:51 #8
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_60596272
Miss-sly zet em op meid! Nog maar heel eventjes En het is logisch dat ik hier blijf steunen en aanmoedigen. Toen ik zelf bezig was heeft alle steun die ik van OUD gehad heb zoveel troost en kracht gegeven, echt helemaal super. Soms kan dit forumpje wel heel bijzonder zijn. En als ik dan iemand kan helpen met ervaringsverhalen of een hart onder de riem te steken, dan is dat wel het minste wat ik kan doen.

Basimah wat vervelend dat het bij jou ook nog niet opschiet. Erg he zo lang prikken. Je voelt je af en toe net een lekgeprikte meloen Toen ik, naast de Puregon, ook nog Lucrin spoot om de eisprong tegen te houden, moest ik twee x per dag prikken. Met goed afwisselen van de prikplekken (in een vierkantje om je navel heen) kon ik het gelukkig nog redelijk onder de duim houden. En ik had ook flink wat puppyvet, dus dat scheelt natuurlijk ook. Sterkte met de eindspurt. Het moet er nou toch maar eens van komen.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_60600591
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 09:45 schreef Diaan73 het volgende:
Kinderwens
PCOS en cervix factor (vijandig baarmoederslijmvlies), bezig met de 2e ronde iui. Hormonen: Clomid en Pregnyl.
Diaan, wil je bij mij 'bezig met tweede ronde iui' wijzigen naar '3e IUI met Menopur, Metformine & Pregnyl achter de rug, nu op het wachtbankje'. ?
Thanks...!
  woensdag 6 augustus 2008 @ 14:41:29 #10
114177 Diaan73
pi_60601029
Dames, ik heb de OP aangepast!!
Make love, not war ☮
pi_60603817
Dankjewel
Nu maar hopen dat je de OP over een paar weken aan kan passen omdat wij allemaal doorkunnen
pi_60605419
oh, nu maar hopen dat jullie mannen aanwezig zijn op de dag waarop hij leveren moet....
pi_60621115
Nou ik ben weer 0,01 rijker in twee dagen, op dit tempo duurt het nog 12 dagen ...
Dus zaterdag terugkomen, maar dat lukt wel met de pregnyl want die zou ik dan zondag kunnen gebruiken zei de Gyn tegen mij. Dus er word rekening gehouden met
pi_60638611
Oehhh wat Wilmadonna zegt (duimt alvast)

Basimah, het gaat langzaam maar in ieder geval groeit er iets! Hoe groot is de totale grootte? En dit weekend pregnylinjectie? Spannend meis!!!!
  Moderator vrijdag 8 augustus 2008 @ 10:26:38 #15
5428 crew  miss_sly
pi_60647788
Nou, er was niet heel veel te zien. Baarmoederslijm lijkt nog ongeveer even dik, misschien zelfs al wel een fractie dunner, dus dat was niet goed. Nog een keer bloedprikken dan maar om te zien hoe het hormoontechnisch gezien staat en vanmiddag teruggebeld over de uitslag en of ik een hogere dosis moet gaan spuiten.
Meteen even gemeld dat het voor de 18e wel gedaan moet zijn, omdat dan Schaap weg moet, dus dat is genoteerd.

Even afwachten dus maar weer, vermoed dat er nu wel een verhoging van de dosis aan zit te komen.
pi_60648212
nee ik zit nu op 1.2 en 1.4 en het moet minimaal 1,9 zijn.
Maar door de lange duur van de cyclus en de verhoogde dosis is de kans op overstimulatie heel groot, het kan zo ineens zijn dat de anderen ook ineens heel hard gaan groeien door de stimulatie
Husby gaat straks weg, ik moet morgen naar het ziekenhuis, mocht het toch explosief groter zijn geworden en ze nu 1,9 zijn (wat ik niet verwacht) dan mag ik pregnyl op zondag gebruiken ipv zaterdag, omdat mijn husby zondagavond terug is.
  Moderator vrijdag 8 augustus 2008 @ 13:55:59 #17
5428 crew  miss_sly
pi_60653439
Net teruggebeld: mijn hormoonspiegel ging volgens mijn bloed toch weer wat achteruit, dus vandaag, morgen en zondag 1,5 ampul (112,5 IE) spuiten en maandagochtend nieuwe echo.

Ik zie het niet meer zo zitten, deze poging. Het duurt zo lang voor er iets te zien is. En als deze poging niet lukt, zullen we een tijdje pauze moeten nemen, want als tussen het moment dat deze dan mislukt is en het moment dat we op vakantie gaan, hebben we echt niet voldoende dagen om een ei te laten groeien. Dus gaat het positieve vruchtbaardere van de kijkoperatie weer zomaar voorbij, zonder dat we daar optimaal gebruik van kunnen maken...

Misschien moeten we er maar mee stoppen. Ik word 40 over 4 maanden en misschien moet ik maar gaan accepteren dat het toch heel echt niet voor mij/ons is weggelegd.

[ Bericht 64% gewijzigd door miss_sly op 08-08-2008 14:17:12 ]
pi_60655282
miss_sly wat een treurig bericht Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen maar ik voelde wel dat ik iets wilde zeggen
  † In Memoriam † vrijdag 8 augustus 2008 @ 14:52:33 #19
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_60655489
miss_sly wat een klotebericht zeg. Wat vindt de arts er zelf eigenlijk van? Is er toch nog hoop dat je deze behandeling kunt afronden of bestaat er een kans dat deze wordt afgebroken? Wat een moeilijke situatie zitten jullie in zeg. Zeker omdat je leeftijd voor jezelf ook nog eens als een zwaard van Damocles boven je hoofd hangt. Dat maakt de druk natuurlijk wel heel erg hoog Ik zou willen dat je nou eens een keer een meevaller hebt. Maar helaas helpen goede bedoelingen en positieve gedachten sturen je niet aan een mooi follikel
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 14:54:02 #20
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_60655550
miss_sly, wat moeilijk. Sterkte.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_60656691
miss_sly, ik zou zo graag iets bemoedigends tegen je zeggen, want ik gun jou ZO erg dat het nou allemaal eens letterlijk en figuurlijk positief uitpakt. Sterkte..!
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 15:37:18 #22
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_60657412
Och miss_sly... vrouwtje toch
18-11-2008 Maarten Alexander
  Moderator vrijdag 8 augustus 2008 @ 16:06:29 #23
5428 crew  miss_sly
pi_60658672
Ik geloof dat de arts er zeker nog wel wat in ziet. Anders zouden ze ook de dosis niet verhogen, natuurlijk, want dan zouden ze direct wel stoppen.
En ja, het zwaard is door mijzelf boven mijn hoofd gehangen, daar heb je gelijk in Slaapmeisje. Maar ik heb zo het gevoel dat 40 de grens is. Hoewel ik steeds meer het gevoel krijg dat ik die grens wil veranderen.

Misschien is het alleen maar de teleurstelling die me zo laat denken. Arts heeft nog niet een keer gezegd dat ik oud ben of dat het lastig wordt of dat we er rekening mee moeten houden dat het nooit gaat lukken of wat dan ook. Soms lijkt het me alleen zo vreselijk onmogelijk dat het voor mij/ons ook eens zover zal zijn.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 16:08:37 #24
24188 Belana
kloon van belana
pi_60658754
Miss-sly
stormy waters...
sailin'
pi_60660063
oh miss sly.... ik moest er een traantje om laten.
weet heel goed wat je bedoelt, voor mij ligt de grens ook bij 40 (ben nu 38)....
en dat hangt nu al als een zwaard boven mijn hoofd en ik heb nog 2 jaar te gaan...
Ik leef met je mee!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')