quote:
Op vrijdag 5 september 2008 09:39 schreef Basimah het volgende:[..]
Ik ben het met je eens, maar toch, ik heb echt zitten janken omdat ik mij gekwetst voelde door je opmerking over depri gedoe.
Ik ben altijd vrolijk en druk en ik ga gewoon door met leven, maar juist nu heb ik het gevoel dat ik niet heel even mag balen.
Mijn

en ik zijn aan het kijken of we een weekend weg kunnen volgende week, even ertussenuit

Mijn excuses, het was echt niet de bedoeling om iemand te kwetsen

.
Ik had daarvoor ook al gezegd dat ik zo nu en dan ook tegenslagen te verwerken heb en tijdelijk in een dipje zit. Ik zeg niet dat je dingen binnen moet houden. Ik heb dat jarenlang gedaan, totdat ik op een avond bij mijn toenmalige vriendin in huilen uitbarstte en haar daarna prompt ten huwelijk vroeg (waarop ze 10 (!) dagen later "ja" zei ...), want als iemand zo'n effect op mij heeft, kan ik die niet meer laten gaan

.
Wat ik probeerde te zeggen is dat ik mezelf geleerd heb dat het vanuit een positieve benadering makkelijker is om problemen het hoofd te bieden dan vanuit neerslachtigheid, niet dat je helemaal niet neerslachtig mag zijn.
Een dikke

voor de onbedoelde tranen.
Het laat mij weer eens zien dat je zo ontzettend op je woorden moet passen, dat wat je als onschuldige opmerking ziet, door een ander heel anders ervaren kan worden.
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 15:43 schreef Jose81 het volgende:[..]
Waar woon je als ik vragen mag -omdat je schrijft dat je benieuwd bent naar de behandeling in Nederland? [..]
Ik woon in Israel. Sommige dingen in de gezondheidszorg lopen hier wat anders dan in Nederland, vandaar mijn vraag. Maar waarschijnlijk hangt het ook van de behandelend arts af.
Hier is dat nog sterker voelbaar, met de verschillende achtergronden. Je hebt artsen vanuit de hele wereld, die natuurlijk ook wat van hun eigen opleiding en cultuur meenemen. De ene heeft zijn opleiding in Israel genoten, de ander in Amerika, weer een ander in Rusland, de volgende in Nederland, weer een ander in Mexico etc. etc. etc. Ik ben geen kenner, maar ik mag aannemen dat dat een interessante kruisbestuiving in de medische wereld hier kan opleveren. Maar dat geheel terzijde ...
quote:
Op zondag 7 september 2008 09:44 schreef Brighteyes het volgende:SilkTie, volgens mij gaat het oogsten van de eitjes zonder verdoving.
Iig niet onder narcose voor zover ik weet. En het schijnt best heel pijnlijk te zijn.
'Ze zeggen' dat de eierstokken niet verdoofd kunnen worden, dus dat je het hoe dan ook voelt als je niet onder narcose bent.
OK, dan had ik eerdere posts hierover hier toch goed onthouden. Daarom had ik het onze arts gevraagd, hoe dat hier in zijn werk gaat. Uit zijn woorden begreep ik dat het ziekenhuis waaraan hij verbonden is, deze procedure wel onder narcose uitvoert ... maar hopelijk hoeven we daar niet achter te komen

quote:
Op zondag 7 september 2008 09:52 schreef wilmadonna het volgende:[..]
brighteyes/ silktie : ik heb gelezen dat je hier in het ziekenhuis een pilletje krijgt voordat ze de eitjes eruit zuigen.
(gewoon een lichte pijnstiller)
en je moet een half uur in het ziekenhuis blijven wachten voordat je weer naar huis mag.
Dat versterkt dus mijn begrip van wat de arts zei over narcose, die vertelde ons dat je 's ochtends aankomt en ergens vroeg in de middag weer naar huis mag.
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)