abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 september 2008 @ 09:09:17 #101
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_61284460
quote:
Op maandag 1 september 2008 07:44 schreef slakkie het volgende:

[..]

Dude, als je niet ge-interesseerd ben in stelselmatige schending van je rechten, houdt dan gewoon je waffel.

Het is een stuk die "geschreven" is in de toekomst en gaat over wat er kan gebeuren indien alle informatie over jou bekend is bij de overheid en overal camera's hangen en what not. Niemand zegt dat het echt waar is of echt gaat gebeuren, maar het zijn zeker dingen waarmee je rekening moet houden als burger voordat je zomaar instemt met zgn anti-terreur maatregelen.
Ik maak me geen zorgen om mijn rechten, dus ik zal inderdaad maar niets meer zeggen. Paranoide denken is niet mijn ding....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 1 september 2008 @ 16:01:47 #102
222937 crazy987
KROEPOEK!!!!!
pi_61294350
ik heb in april men paspoort laten vernieuwen maar heb er toen nog niks van gehoort
sinds wanneer is dit ?
You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world.
pi_61352885
quote:
Op maandag 1 september 2008 09:09 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik maak me geen zorgen om mijn rechten, dus ik zal inderdaad maar niets meer zeggen. Paranoide denken is niet mijn ding....
Gaap, je wil niet luisteren alleen iedereen ff vertellen dat wij allemaal paranoia zijn. Er worden zoveel argumenten aangevoerd om tegen dit soort maatregelen te zijn, maar bijna alle domkoppen bljiven blaten dat de overheid toch wel te vertrouwen is en dat ze niks te verbergen hebben. Ja in een stabiel klimaat zoals nu het geval is (waarschijnlijk) wel, totdat er weer eens een of andere machtsbeluste klootzak opstaat die het op zijn manier wil ....
Veiligheid voor je vrijheid, vrijheid voor veiligheid.
pi_61487715
quote:
Op woensdag 3 september 2008 17:53 schreef Pr0-n00b het volgende:

[..]

Gaap, je wil niet luisteren alleen iedereen ff vertellen dat wij allemaal paranoia zijn. Er worden zoveel argumenten aangevoerd om tegen dit soort maatregelen te zijn, maar bijna alle domkoppen bljiven blaten dat de overheid toch wel te vertrouwen is en dat ze niks te verbergen hebben. Ja in een stabiel klimaat zoals nu het geval is (waarschijnlijk) wel, totdat er weer eens een of andere machtsbeluste klootzak opstaat die het op zijn manier wil ....

Weet iemand ondertussen al of er iemand voor terrorisme is ondervraagd en of veroordeeld door de legitimatie plicht??
en dan bedoel ik niet die mensen die een boete hebben gekregen omdat ze dat ding niet mee hadden.
pi_61489036
Wat denk je zelf .

Ze kunnen hier lui oppakken met wapens in bezit, en plannen van 't Binnenhof en kerncentrales enzo, en dan lukt het nog niet om ze een beetje zinvol veroordeeld te krijgen.

Nee, boetes uitdelen voor onzinnigheden. Da's een stuk makkelijker .
  dinsdag 9 september 2008 @ 00:41:31 #106
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_61489227
quote:
Op maandag 8 september 2008 23:03 schreef revange2008 het volgende:

[..]

Weet iemand ondertussen al of er iemand voor terrorisme is ondervraagd en of veroordeeld door de legitimatie plicht??
en dan bedoel ik niet die mensen die een boete hebben gekregen omdat ze dat ding niet mee hadden.
Denk je werkelijk dat dat bekend wordt gemaakt?
En als het al bekend wordt gemaakt, dan krijg je alle randdebielen en nsb-ers achter je aan 'omdat je bent opgepakt dus toch wel fout zal zijn en nu zielig je verhaal komt doen'...
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_61490031
Het ding is, ook al heb je niets te verbergen, je weet niet waar die gegevens voor worden gebruikt of voor gaan worden gebruikt.

Als zulke dingen eenmaal vastliggen heeft iemand anders dan jij er macht over. Je weet niet hoe betrouwbaar de instantie is die deze gegevens opslaat en of je gegevens altijd in handen van deze instantie zullen blijven. Als grote hoeveelheden persoonsgegevens in verkeerde handen vallen zijn er best vervelende dingen denkbaar. Des te meer gebundelde gegevens iemand van jou heeft, des te groter het risico.

[ Bericht 98% gewijzigd door Manono op 09-09-2008 01:59:08 ]
Jusqu'ici tout va bien...
pi_61490064
"Privacyorganisaties adviseren gewetensbezwaarden die toch een paspoort nemen om hem dan maar in aluminiumfolie te bewaren. Dat houdt namelijk het zendsignaal tegen. Er worden zelfs al speciale portemonnees verkocht met een beschermende laag erin. "

bron
Make my day!
pi_62026902
Sorry dat ik al een tijd niet gereageerd heb. Was bezig met andere zaken die prioriteit hadden. Maar goed, ik heb ondertussen wel een reactie mogen ontvangen van "the powers that be".
quote:
Geachte heer Van Laak,

Indien de aanvrager van een reisdocument niet de gegevens verschaft die ingevolge de regelgeving worden vereist, wordt de aanvraag niet in behandeling genomen. Hier is art. 4:5, eerste lid, van de Algemene wet bestuursrecht van toepassing, dat luidt:

Artikel 4:5
1. Het bestuursorgaan kan besluiten de aanvraag niet te behandelen, indien:
a. de aanvrager niet heeft voldaan aan enig wettelijk voorschrift voor het in behandeling nemen van de aanvraag, of
b. de aanvraag geheel of gedeeltelijk is geweigerd op grond van artikel 2:15, of
c. de verstrekte gegevens en bescheiden onvoldoende zijn voor de beoordeling van de aanvraag of voor de voorbereiding van de beschikking,

mits de aanvrager de gelegenheid heeft gehad de aanvraag binnen een door het bestuursorgaan gestelde termijn aan te vullen.

Het gevolg is dat aan de aanvrager geen reisdocument wordt verstrekt.

Met vriendelijke groet,

Het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
Het progamma Generatie Elektronische Reisdocumenten
Nu ff kijken wat de volgende stappen worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2008 16:32:26 ]
pi_69214671
Is er inmiddels al iets bekend over wat de gevolgen zijn bij het weigeren? Mijn vingerafdruk krijgen ze in ieder geval niet. Ik ben verdomme toch geen misdadiger?
  woensdag 20 mei 2009 @ 08:49:09 #111
215322 er1969
blablabla
pi_69215189
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 08:22 schreef merkens11 het volgende:
Is er inmiddels al iets bekend over wat de gevolgen zijn bij het weigeren? Mijn vingerafdruk krijgen ze in ieder geval niet. Ik ben verdomme toch geen misdadiger?
De gevolgen zijn dat je geen paspoort krijgt en aangezien je verplicht bent om je te legitimeren ben je dus strafbaar als je geen paspoort hebt.

Weinig keus lijkt me.

Maar als je geen misdadiger bent en ook niet van plan bent om er een te worden is een vingerafdruk toch geen probleem
pi_69244946
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 08:49 schreef er1969 het volgende:

[..]

De gevolgen zijn dat je geen paspoort krijgt en aangezien je verplicht bent om je te legitimeren ben je dus strafbaar als je geen paspoort hebt.

Weinig keus lijkt me.

Maar als je geen misdadiger bent en ook niet van plan bent om er een te worden is een vingerafdruk toch geen probleem
De discussie over het waarom van het wel/niet weigeren loopt momenteel hier: Verlengen ID-kaar voor Juni (vingerafdruk)

Ik zal kijken of ik vrijdag mijn rechtsbijstand kan raadplegen ivm de privacy issue. Ben benieuwd wat zij te zeggen hebben.
pi_69245686
tjah en straks werkt dit niet, en dan krijgen we de chip wel zo handig!
Ben daar zeer op tegen, waarom?
Je privacy is weg, men kan je dan volgen waar je ook bent, met een ingebouwde navigatiesysteem in je chippie..
En men wil zo graag mensen inenten tegen alles en nog wat...misschien zit er al een minichipje in?

Ik zeg altijd maar zo, wat een intens geluk dat er tijdens Hitler geen chips bestonden!
Want hij had alles opgespoord wat hij wilde vernietigen en daarom ben ik tegen.
Tzt kan er weer een Hitler opstaan, die misbruik maakt van gegevens en weer idiote gedachten heeft over een supervolk oid.
Gevaarlijk dit.
En misschien gebeurd dit niet in ons leven nu, maar misschien later bij ons nageslacht en ik wens niemand dat toe!
Dus daarom blijf ik tegen!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_69247010
Paspoort eventjes in de magnetron stoppen en de chip is kaput, trouwens: al het internetverkeer wordt al opgeslagen - dus pas op wat je zegt..

pi_69247048
Goed idee, dat van die magnetron. Hoe weet je dat 't werkt?
pi_69247395
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 23:59 schreef Sloggi het volgende:
Gokje
  donderdag 21 mei 2009 @ 00:10:10 #117
215322 er1969
blablabla
pi_69247437
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 23:59 schreef Sloggi het volgende:
gewoon de magnetron aanzetten lijkt me
pi_69247534
Mijn vingerafdrukken staan allang geregistreerd.
*****Kraak........
  donderdag 21 mei 2009 @ 00:13:42 #119
215322 er1969
blablabla
pi_69247566
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 00:12 schreef kraakvandaal het volgende:
Mijn vingerafdrukken staan allang geregistreerd.
pi_69252325
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 23:58 schreef Thomass het volgende:

Paspoort eventjes in de magnetron stoppen en de chip is kaput, trouwens: al het internetverkeer wordt al opgeslagen - dus pas op wat je zegt..

Alleen het verkeer (adressen), niet de inhoud volgens mij.
pi_69259628
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 09:27 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Als jij post dan doe je een http request met daarin de postdata, hoe weet je dat ze dat strippen?
pi_69259994
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 09:27 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

En dat denk jij....
  donderdag 21 mei 2009 @ 15:05:31 #123
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_69261349
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 14:07 schreef Thomass het volgende:

[..]

Als jij post dan doe je een http request met daarin de postdata, hoe weet je dat ze dat strippen?
Dat weet je omdat onder de bewaarplicht deze informatie door de providers wordt opgeslagen Tevens moeten alle informatie-bevragingen via de providers lopen. Zij vormen dus een controle op de overheid. En hoewel zij geheimhoudingsplicht hebben, is het veel moeilijker voor de overheid om iets "geheim" te doen. Als ze 100.000 burgers willen scannen moeten ze 100.000 keer langs een provider. Dat gaat opvallen, en uitlekken...

Je vingerafdrukken echter staan gewoon centraal opgeslagen en politie, justitie, vage overheidsdiensten, krijgen ongetwijfeld een mooie applicatie waarmee ze alles kunnen doen. MISSCHIEN NIET - maar er is geen scheiding van verantwoordelijkheden zoals je dat bij de bewaarplicht en ZELFS het EPD wel hebt. Werkelijk niets garandeert ons dat de gegevens vertrouwelijk zijn - ja toezeggingen van politici maar we weten allemaal hoeveel DAT waard is.

On topic: zijn er al mensen die hebben verlengd? Ging dat goed? Wat hebben jullie als reden opgegeven? Ik moet het nog doen
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_69262024
De invoeringsdatum van de vingerafdrukken in reisdocumenten is Europees bepaald op uiterlijk 28 juni 2009. Momenteel is dat nog niet ingevoerd in Nederland. De vraag is ook of de invoeringsdatum in NL wel gehaald gaat worden. Mogelijkerwijs vindt de invoering pas plaats in het najaar.
Een aanvrager kan zich niet beroepen op enig bezwaar, bijv. o.g.v. overtuiging, om geen vingerafdrukken af te staan. Geen vingerafdrukken afstaan = geen reisdocument. Dit is overigens geen Nederlandse regelgeving, maar een Europese richtlijnbepaling die rechtstreeks doorwerkt in de regelgeving van alle EU-landen. Het heeft dus geen zin om de Nederlandse overheid op dit beleid aan te kijken.
Personen die geen vingers hebben kunnen een paspoort krijgen wegens 'permanent gebrek'. Van personen die, al dan niet moedwillig, al hun vingers hebben beschadigd of geen vingerafdrukken kunnen afstaan wegens medische redenen krijgen een paspoort voor de duur van een jaar wegens 'tijdelijk gebrek' en moeten na dat jaar wederom naar het gemeentehuis.

Voor zover de berichtgeving van iemand die dichtbij het vuur zit
pi_69264559
quote:
Dit is overigens geen Nederlandse regelgeving, maar een Europese richtlijnbepaling die rechtstreeks doorwerkt in de regelgeving van alle EU-landen. Het heeft dus geen zin om de Nederlandse overheid op dit beleid aan te kijken.
Dat heb ik eerder gehoord.
  Donald Duck held donderdag 21 mei 2009 @ 16:54:47 #126
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_69264621
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 15:31 schreef wingdings het volgende:
Personen die geen vingers hebben kunnen een paspoort krijgen wegens 'permanent gebrek'.
Vuurwerkslachtoffers hebben weer eens geluk!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  donderdag 21 mei 2009 @ 17:38:10 #127
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_69266091
quote:
De invoeringsdatum van de vingerafdrukken in reisdocumenten is Europees bepaald op uiterlijk 28 juni 2009. Momenteel is dat nog niet ingevoerd in Nederland. De vraag is ook of de invoeringsdatum in NL wel gehaald gaat worden. Mogelijkerwijs vindt de invoering pas plaats in het najaar.
Een aanvrager kan zich niet beroepen op enig bezwaar, bijv. o.g.v. overtuiging, om geen vingerafdrukken af te staan. Geen vingerafdrukken afstaan = geen reisdocument. Dit is overigens geen Nederlandse regelgeving, maar een Europese richtlijnbepaling die rechtstreeks doorwerkt in de regelgeving van alle EU-landen. Het heeft dus geen zin om de Nederlandse overheid op dit beleid aan te kijken.
Personen die geen vingers hebben kunnen een paspoort krijgen wegens 'permanent gebrek'. Van personen die, al dan niet moedwillig, al hun vingers hebben beschadigd of geen vingerafdrukken kunnen afstaan wegens medische redenen krijgen een paspoort voor de duur van een jaar wegens 'tijdelijk gebrek' en moeten na dat jaar wederom naar het gemeentehuis.

Hoe type je dit?
pi_69266201
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 17:38 schreef aaipod het volgende:

[..]

Hoe type je dit?
Nou gewoon, zwetend
quote:
  donderdag 21 mei 2009 @ 20:20:40 #129
245114 Boowtje
redhead_woman
pi_69271080
Je kunt je nu wel gaan druk maken over vingerafdrukken maar uiteindelijk lopen we allemaal met een chip over een tig aantal jaar. Gaan ze het eerst introduceren op pedofielen en criminelen, want ja jij wilt toch weten of die in je straat wonen?? Kan je allemaal op zoeken dan op internet. Vervolgens willen ze het aanbevelen om je kind er ook één te laten krijgen, je wilt het toch niet op je geweten hebben dat mocht je kind vermist raken je haar/hem niet kan vinden?? En uiteindelijk is het gewoon verplicht anders krijg je geen sofinummer meer en als je al langer hier rond loopt geen id, rijbewijs, rekening nummer, verzekering etc meer. Dan besta je gewoon weg niet meer.

Nu ben ik niet van de complot theorieen hoor Werd even meegesleept in mijn gedachten stroom
pi_69273094
"Zover zal het niet komen"

pi_69276047
quote:

mooi, even vingertoppen afschuren voor de vakantie buiten europa, paspoortje halen á 50 euro en klaar is kees. die 50 euro past nog wel in mijn reisbudget :}
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
  donderdag 21 mei 2009 @ 23:50:32 #132
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_69277876
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 20:20 schreef Boowtje het volgende:
Je kunt je nu wel gaan druk maken over vingerafdrukken maar uiteindelijk lopen we allemaal met een chip over een tig aantal jaar. Gaan ze het eerst introduceren op pedofielen en criminelen, want ja jij wilt toch weten of die in je straat wonen??
ze testen dat nu al op huisdieren, als je je poes kwijt bent, kunnen ze hem dan mooi via gps terug vinden
pi_69284433
Net ff gebeld met de rechtsbijstand verzekering (Achmea Rechtshulp). Zij kunnen mij niet helpen, aangezien de wet reeds is aangenomen door de 2e en 1e kamer. Vervolgens contact gezocht met "Het Juridisch Loket". Daar werd ik helemaal niet wijzer. Zij wisten mij enkel te melden dat een eventuele procedure enkel met behulp van een advocaat geregeld kan worden.

Volgens de mevrouw die ik aan de lijn had, zou ik geen recht hebben op een "toevoeging" (tegemoedkoming in de kosten van een advocaat). Waar zij dat op basseerde, geen idee.

Of ik recht zou hebben op een toevoeging, zou ik na kunnen kijken op de site van de Raad voor Rechtsbijstand (www.rvr.org). Daar kon ik het echter niet vinden en die lui zijn ook niet bereikbaar vandaag.

We gaan verder kijken .
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
  vrijdag 22 mei 2009 @ 10:51:46 #134
95906 scrumple
uhh moet dit
pi_69284557
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 23:50 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ze testen dat nu al op huisdieren, als je je poes kwijt bent, kunnen ze hem dan mooi via gps terug vinden
Ik denk dat je hem eerder als een hoopje plat gereden vlees met haren terug krijgt dan 'mooi'.
dit is een lege sig
  vrijdag 22 mei 2009 @ 11:38:26 #135
3542 Gia
User under construction
pi_69285786
Ik verwacht dat dit voor de toekomst voor elk identiteitsbewijs ingevoerd zal gaan worden. Dus voor zowel je paspoort of ID-kaart en ook je rijbewijspasje.

Iemand die hier bezwaar tegen heeft, zou net voor de invoering alles kunnen vernieuwen. Dan kan hij/zij er nog een aantal jaartjes mee vooruit. Tegen de tijd dat hij/zij dan weer de zaak moet vernieuwen, is het al zo ingeburgerd dat ook bij hen wellicht de bezwaren zijn weggeëbt.

Persoonlijk heb ik er geen enkel probleem mee.
pi_69377144
FF een crosspost, aangezien hier meer kans is op juridisch advies
quote:
Op maandag 25 mei 2009 11:26 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Ik wil best een site opzetten.

Weet iemand (het liefst een jurist) iets over de wetmatigheid hiervan? Op de vorige pagina worden een paar uitspraken gedaan dat dit in strijd zou zijn met de EU regels en Europese Rechten van de Mens. Kan een jurist dit bevestigen?
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
pi_69385195
Enigzins relevante uitspraak van het Europese Hof:

http://www.njcm.nl/site/jurisprudentie/show/51
quote:
Artikel 8 - Recht op eerbiediging van privéleven, familie- en gezinsleven

1. Een ieder heeft recht op respect voor zijn privéleven, zijn familie- en gezinsleven, zijn woning en zijn correspondentie.

2. Geen inmenging van enig openbaar gezag is toegestaan in de uitoefening van dit recht, dan voor zover bij de wet is voorzien en in een democratische samenleving noodzakelijk is in het belang van de nationale veiligheid, de openbare veiligheid of het economisch welzijn van het land, het voorkomen van wanordelijkheden en strafbare feiten, de bescherming van de gezondheid of de goede zeden of voor de bescherming van de rechten en vrijheden van anderen.
Vraag me af in hoeverre die regeling voor het opslaan van je vingerafdrukken op je paspoort EN in een landelijke database vallen onder 8.2

Dat mijn vingerafdrukken bij de overheid bekend zijn, daar maak ik me niet eens druk over, nog het minst moet ik zeggen. Dat de chip waarop deze info staat makkelijk te kopiëren is, en zelfs op afstand... daarin ligt het gevaar!

En wat als je je paspoort verliest, of als het gestolen wordt? Zijn dan je vingerafdrukken na te maken?

Kun je als crimineel 'met opzet' je paspoort 'verliezen' en vervolgens als je vingerafdrukken ergens opduiken claimen: die zullen wel nagemaakt zijn meneer de rechter!!

Ik ben benieuwd naar deze antwoorden...
  maandag 25 mei 2009 @ 16:10:37 #138
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_69385302
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 12:52 schreef DroogDok het volgende:
Als je het weigert krijg je gene paspoort, lijkt me nogal simpel.
Bedankt voor het eindigen van dit topic, aller reactie's na deze zijn nutteloos.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
pi_69525751
De invoeringsdatum vingerafdrukken voor de 'normale' reisdocumenten is inmiddels bekend: 21 september 2009.
Per 28 juni 2009 worden de vingerafdrukken wel al opgenomen in diplomatieke- en dienstpaspoorten.

Bron http://www.bzk.nl/actueel/119968/nieuw
pi_69633121
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 14:10 schreef wingdings het volgende:
De invoeringsdatum vingerafdrukken voor de 'normale' reisdocumenten is inmiddels bekend: 21 september 2009.
Per 28 juni 2009 worden de vingerafdrukken wel al opgenomen in diplomatieke- en dienstpaspoorten.

Bron http://www.bzk.nl/actueel/119968/nieuw
Mooi, geeft ons meer tijd om de website onzeprivacy.nl verder te organiseren
  dinsdag 2 juni 2009 @ 15:16:52 #142
188877 Stupendous76
pi_69635134
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 14:02 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Mooi, geeft ons meer tijd om de website onzeprivacy.nl verder te organiseren
Goed initiatief, maar dan? Uitprinten en opsturen naar de Tweede Kamer?
Repent, Pray, Forgive
pi_69635473
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:16 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Goed initiatief, maar dan? Uitprinten en opsturen naar de Tweede Kamer?
Eerst informeren, daarna verder kijken en eventueel actie. Maar aangezien kennis macht is, is de informatie verspreiden een prio
  dinsdag 2 juni 2009 @ 16:13:24 #144
188877 Stupendous76
pi_69636743
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:29 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Eerst informeren, daarna verder kijken en eventueel actie. Maar aangezien kennis macht is, is de informatie verspreiden een prio
Repent, Pray, Forgive
  dinsdag 2 juni 2009 @ 16:15:12 #145
3542 Gia
User under construction
pi_69636793
Mijn vingerafdruk mogen ze hebben. Ik laat die overigens dagelijks op heel veel plaatsen achter, dus waarom niet in mijn paspoort.
pi_69640767
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 16:15 schreef Gia het volgende:
Mijn vingerafdruk mogen ze hebben. Ik laat die overigens dagelijks op heel veel plaatsen achter
dat was ironisch bedoeld hoop ik?
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
pi_69641335
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 16:15 schreef Gia het volgende:
Mijn vingerafdruk mogen ze hebben. Ik laat die overigens dagelijks op heel veel plaatsen achter, dus waarom niet in mijn paspoort.
Mijn reden om tegen te zijn is dat die chip in je paspoort (met daarin opgeslagen je vingerafdruk) op afstand te kopiëren valt. Mogelijk is je vingerafdruk dan ook te dupliceren (door crimi's), voor ongewenste redenen?
  dinsdag 2 juni 2009 @ 20:10:28 #148
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_69644405
Het zal vast een hele domme vraag zijn, maar worden die vingerafdrukken wel ergens centraal opgeslagen na het aanmaken van het paspoort? En betekent dat dan ook dat de overheid nu al een database heeft met 16 miljoen pasfoto's?
pi_69654071
tvp en tevens eens met RvLaak
Ik weet het ook niet
pi_69656551
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 20:10 schreef freako het volgende:
Het zal vast een hele domme vraag zijn, maar worden die vingerafdrukken wel ergens centraal opgeslagen na het aanmaken van het paspoort?

quote:
En betekent dat dan ook dat de overheid nu al een database heeft met 16 miljoen pasfoto's?
Waarschijnlijk wel. Maar nog waarschijnlijker is dat de database veel meer pasfoto's bevat. Denk maar aan de foto's die je hebt in moeten leveren voor je rijbewijs en je ID kaart.

Ik weet niet wat de procedures en termijnen zijn hiervoor, maar in het bedrijfsleven worden gegevens doorgaans 5 jaar na aflopen van een periode (contract etc.) bewaard. Mocht dit bij de overheid ook zo zijn, dan kun je er vanuit gaan dat je foto 5 jaar lang in de database blijft staan na dat je rijbewijs, ID kaart of paspoort verlopen is.
  woensdag 3 juni 2009 @ 10:11:12 #151
188877 Stupendous76
pi_69657594
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 09:12 schreef RvLaak het volgende:

[..]

[..]

Waarschijnlijk wel. Maar nog waarschijnlijker is dat de database veel meer pasfoto's bevat. Denk maar aan de foto's die je hebt in moeten leveren voor je rijbewijs en je ID kaart.

Ik weet niet wat de procedures en termijnen zijn hiervoor, maar in het bedrijfsleven worden gegevens doorgaans 5 jaar na aflopen van een periode (contract etc.) bewaard. Mocht dit bij de overheid ook zo zijn, dan kun je er vanuit gaan dat je foto 5 jaar lang in de database blijft staan na dat je rijbewijs, ID kaart of paspoort verlopen is.
Ga er dan ook maar van uit dat alles onbeperkt bewaard gaat blijven of regelmatig bijgewerkt wordt, enkel al omdat je toch veel contacten hebt met de overheid (bijv. de jaarlijkse belastingaangifte, nu nog te identificeren met ID) En het lijkt mij niet ondenkbaar dat je straks verplicht wordt regelmatig een foto in te leveren om hun systemen op orde te houden.
Repent, Pray, Forgive
pi_69664848
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 12:47 schreef Fe2O3 het volgende:
De pakkans wordt astronomisch hoog.

Zie trajectcontroles, je weet dat je gepakt wordt omdat er een 100% controle is. Idem met misdaad, je weet dat je DNA of vingerafdrukken of andere sporen achterlaat, en dus gepakt wordt. Of thans de kans heel hoog is.
En zodra je onterecht veroordeeld wordt, wat nog steeds mogelijk is dan, heb je geen enkele poot om op te staan. en daar zit nou juist ook het knelpunt van het hele idee
pi_69666729
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 16:31 schreef RvLaak het volgende:
Sorry dat ik al een tijd niet gereageerd heb. Was bezig met andere zaken die prioriteit hadden. Maar goed, ik heb ondertussen wel een reactie mogen ontvangen van "the powers that be".
[..]

Nu ff kijken wat de volgende stappen worden.
Deze Awb-bepaling gaat over de aanvraag van een beschikking. Een beschikking is een besluit gericht tot een bepaalde persoon of groep. Is een reisdocument daadwerkelijk als een beschikking in de zin van 1:3 Awb (lid weet ik even niet uit mn hoofd) aan te merken? Ik ben maar even hardop aan het brainstormen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  woensdag 3 juni 2009 @ 15:23:21 #154
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_69666893
Heb vandaag ook maar eens even mijn mailtje naar de Basisadministratie Persoonsgegevens Reisdocumenten gestuurd. Had in februari ook al wat gestuurd naar kamerleden, maar weinig duidelijke reacties teruggekregen.

Hieronder het mailtje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_69667432
Mooie mail, maar ik zou er vanuit gaan dat je geen antwoord krijgt..helaas.
Ik weet het ook niet
pi_69667531
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 15:23 schreef Ludootje het volgende:
Heb vandaag ook maar eens even mijn mailtje naar de Basisadministratie Persoonsgegevens Reisdocumenten gestuurd. Had in februari ook al wat gestuurd naar kamerleden, maar weinig duidelijke reacties teruggekregen.

Hieronder het mailtje:

[..]
Hele goede mail. Mag ik deze gebruiken voor de website onzeprivacy?
pi_69668848
Zou mooi zijn als duizenden mensen die mail gaan versturen
Ik weet het ook niet
pi_69668952
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 16:07 schreef Dunckie het volgende:
Zou mooi zijn als duizenden mensen die mail gaan versturen
Er staan vooral hele goede vragen in. Wellicht dat het antwoord te vinden is op het internet, maar dat vereist tijd en zoekwerk.

Ook staan er een aantal dingen heel goed uitgelegd . Hoeven wij het wiel niet nog eens uit te vinden
  woensdag 3 juni 2009 @ 16:19:17 #159
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_69669312
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 15:23 schreef Ludootje het volgende:

Hieronder het mailtje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

pi_69671230
Ik was dit week-end wat aan het knutselen en doe het zelfen. Wat natuurlijk eindigde met mijn vingers onder de secondelijm (en ja ook half aan elkaar geplakt ). Maar het resultaat was in ieder geval een mooie laag lijm over mijn vingers die mijn vingerafdrukken veranderden.

Misschien een tip voor als je je paspoort gaat aanvragen om even subtiel je vingers vol met lijm en verf te bedekken
pi_69672149
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:08 schreef dyna18 het volgende:
Ik was dit week-end wat aan het knutselen en doe het zelfen. Wat natuurlijk eindigde met mijn vingers onder de secondelijm (en ja ook half aan elkaar geplakt ). Maar het resultaat was in ieder geval een mooie laag lijm over mijn vingers die mijn vingerafdrukken veranderden.

Misschien een tip voor als je je paspoort gaat aanvragen om even subtiel je vingers vol met lijm en verf te bedekken
Mja schiet je wat mee op als je voorovergebukt staat in een kamertje op schiphol had dan gewoon eerder je paspoort verlengd
  woensdag 3 juni 2009 @ 17:48:34 #162
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_69672468
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 15:38 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Hele goede mail. Mag ik deze gebruiken voor de website onzeprivacy?
'Tuurlijk. Neem anders ook even contact op met dexlab (link in mailtje te vinden). Die persoon is hier ook veel mee bezig.
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 15:36 schreef Dunckie het volgende:
Mooie mail, maar ik zou er vanuit gaan dat je geen antwoord krijgt..helaas.
Heb van de kamerleden wel antwoord gekregen, maar de bruikbaarheid daarvan is uiterst discutabel. Wil ze op zich nog wel posten hier als daar behoefte aan is.
pi_69672707
Ik ben wel benieuwd
Ik weet het ook niet
pi_69672739
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:48 schreef Ludootje het volgende:

[..]

'Tuurlijk. Neem anders ook even contact op met dexlab (link in mailtje te vinden). Die persoon is hier ook veel mee bezig.
[..]

Heb van de kamerleden wel antwoord gekregen, maar de bruikbaarheid daarvan is uiterst discutabel. Wil ze op zich nog wel posten hier als daar behoefte aan is.
Zou je ze (ook) willen mailen naar info@onzerprivacy.nl?
  woensdag 3 juni 2009 @ 18:11:38 #165
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_69673036
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:59 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Zou je ze (ook) willen mailen naar info@onzerprivacy.nl?
Verzonden.
  woensdag 3 juni 2009 @ 18:12:24 #166
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_69673055
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:58 schreef Dunckie het volgende:
Ik ben wel benieuwd
Ok. Zal ik ze allemaal in spoilertags plaatsen, of in quote-tags, of gewoon in een post?
  woensdag 3 juni 2009 @ 18:21:03 #167
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_69673274
Ik neem trouwens aan dat het "onzeprivacy.nl" is, en niet "onzerprivacy.nl" (gezien de Delivery Status Notification (Failure) die ik ontvang)?
pi_69675696
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:38 schreef Ra-z het volgende:

had dan gewoon eerder je paspoort verlengd
Ik heb mijn paspoort ook vroegtijdig verlengd. Probleem is alleen dat dat ding over 4 jaar en 331 dagen weer opnieuw verlengd dient te worden. En als ik kijk hoe het gepeupel nu al het geen enkel probleem vindt om altijd maar een ID bij zich te hebben, zal het over 5 jaar door het gros ook geen probleem gevonden worden om ook het DNA af te staan voor datzelfde paspoort.
pi_69678214
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 18:21 schreef Ludootje het volgende:
Ik neem trouwens aan dat het "onzeprivacy.nl" is, en niet "onzerprivacy.nl" (gezien de Delivery Status Notification (Failure) die ik ontvang)?
lysdectie? , typvaudtje, maar het houdt spammers wel buiten. Kheb de mailtjes binnen, dank. Heb ze nog niet gelezen, maar dat komt.
  woensdag 3 juni 2009 @ 20:55:56 #170
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_69678673
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 20:44 schreef RvLaak het volgende:

[..]

lysdectie? , typvaudtje, maar het houdt spammers wel buiten. Kheb de mailtjes binnen, dank. Heb ze nog niet gelezen, maar dat komt.
Geen probleem!

Niet dat ze bijster interessant zijn, maar goed.
  donderdag 4 juni 2009 @ 13:13:50 #171
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_69698711
Topic om in de gaten te houden, aangezien ik door deze vingerafdrukken neig om nooit meer een paspoort aan te vragen en dus zo gedwongen wordt door de NL overheid om mijn familie voor altijd vaarwel te zeggen. Aangezien ik mijn familie niet eens kan bezoeken met ID kaart terwijl ze wonen en werken in het koninkrijk.

Ik was al van plan om een brief te sturen naar de Nationale ombudsman.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_69701789
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 19:34 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik heb mijn paspoort ook vroegtijdig verlengd. Probleem is alleen dat dat ding over 4 jaar en 331 dagen weer opnieuw verlengd dient te worden. En als ik kijk hoe het gepeupel nu al het geen enkel probleem vindt om altijd maar een ID bij zich te hebben, zal het over 5 jaar door het gros ook geen probleem gevonden worden om ook het DNA af te staan voor datzelfde paspoort.
MJa je hebt dus 4 jaar en 330 dagen de tijd om een oplossing te vinden
pi_69708344
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 11:32 schreef Fe2O3 het volgende:
Snap niet wat men ertegen heeft, als je geen kut te verbergen hebt dan hoef je toch ook nergens bang voor te zijn?
Bij je geboorte ben je daar nog niet echt mee bezig.
pi_69731986
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 11:32 schreef Fe2O3 het volgende:
Snap niet wat men ertegen heeft, als je geen kut te verbergen hebt dan hoef je toch ook nergens bang voor te zijn?
De mensen die tegen dit soort maatregelen zijn komen met allerlei argumenten. De meeste inhoudelijk . De voorstanders komen meestal met dit argument. Echter heb ik nog nooit een inhoudelijke onderbouwing hiervan gezien. Komt op mij altijd een beetje over alsof men de vingers in de oren steekt en keihard schreeuwt.

Kun je mij uitleggen wat de inhoudelijke argumenten zijn van jouw stelling?
pi_69732819
Even voor het tegengeluid:

Ga eens googlen op identiteitsfraude / identiteitsdiefstal en onderken de grote van het probleem.

Hedendaagse schattingen op allerlei gebieden laten ons de ernst van het probleem inzien.
Voorbeeld:
Van alle veroordeelden die in de gevangenis in Nederland zitten is 20% NIET de persoon die er zou moeten zitten, oftewel, iemand anders zit de straf uit voor de boef..

[ Bericht 0% gewijzigd door kevin85 op 05-06-2009 11:33:20 ]
pi_69733051
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:18 schreef kevin85 het volgende:
Even voor het tegengeluid:

Ga eens googlen op identiteitsfraude / identiteitsdiefstal en onderken de grote van het probleem.

Hedendaagse schattingen op allerlei gebieden laten ons de ernst van het probleem inzien.
Voorbeeld:
In 20% van alle veroordeelden die in de gevangenis in Nederland zitten is 20% NIET de persoon die er zou moeten zitten, oftewel, iemand anders zit de straf uit voor de boef..
dus als ik je rekensom goed doorvoer, is 4% van de "veroordeelden" niet de persoon die veroordeelt is. Lijkt me geen groot percentage.

Daarbij is dit een inhoudelijk argument voor de vingerafdruk. Heeft niets met het argument "ik heb niets te verbergen" te maken...
pi_69733267
Heb hem even aangepast, had per ongeluk 2 maal 20% neergezet.
Was ook een argument voor de vingerafdruk, niet voor het argument niets te verbergen hebben.
pi_69733321
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:32 schreef kevin85 het volgende:
Heb hem even aangepast, had per ongeluk 2 maal 20% neergezet.
Was ook een argument voor de vingerafdruk, niet voor het argument niets te verbergen hebben.
a, ok. FF tegen jouw argument ingaan dan:
Er zijn vele criminelen die veroordeeld zijn, waarvan men weet waar ze zich bevinden, die een geldig document hebben en niet vastzitten. Dat vind ik veel kwalijker dan dat er een aantal mensen vrijwillig gaan zitten voor een ander.
pi_69733632
Daar is momenteel een actieve opsporing naar sinds de landelijke aandacht die hieraan is besteed.
Ik snap je punt echter wel, ik denk alleen dat je het probleem onderschat.

Met de handel in identiteitsfraude wordt momenteel in de Verenigde Staten meer geld verdiend dan met de handel in drugs.
Zie betreffende dit onderwerp ook de aflevering van Zembla van november vorig jaar.
Het is echt een giga-probleem aan het worden en de overheid moet ingrijpen.
pi_69734141
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:44 schreef kevin85 het volgende:
Daar is momenteel een actieve opsporing naar sinds de landelijke aandacht die hieraan is besteed.
Ik snap je punt echter wel, ik denk alleen dat je het probleem onderschat.

Met de handel in identiteitsfraude wordt momenteel in de Verenigde Staten meer geld verdiend dan met de handel in drugs.
Zie betreffende dit onderwerp ook de aflevering van Zembla van november vorig jaar.
Het is echt een giga-probleem aan het worden en de overheid moet ingrijpen.
Het feit dat de RFID chip in de nieuwe pas binnen no-time te kopiëren is, zal niet helpen met de preventie. Ook is alle data die te kopiëren is, aan te passen. Dus kunnen de criminelen heel simpel het paspoort aanpassen naar hun wensen.
pi_69734459
Het zal je wellicht verbazen maar een Nederlands paspoort 100% namaken is onmogelijk.
De technieken zijn simpelweg te moeilijk en veel te duur om deze tot in de perfectie te kunnen kopiëren.
Dit is nu al het geval met de foto die erin gebrand is met de laser (die doorzichtige) en zal in de toekomst met de vingerafdruk wederom een stapje moeilijker zijn.

Bedenkt jezelf dat de identiteitsfraude op het gebied van het namaken van paspoorten voornamelijk (90%) gebruikt wordt door Nigerianen etc.
Die met behulp van een nagemaakt paspoort een keurig bestaan opbouwen in Europa.
Vervolgens loopt het allemaal wat minder met het werkende leven en teren ze de rest van het leven, met de hele familie die inmiddels overgekomen is, op een uitkering en dus op zak van u en mij.

Dit is overigens geen buitensporig geval, dit is dagelijkse praktijk!!

Er hoeft maar 1 gemeenteambtenaar even niet op te letten en het vervalste paspoort te accepteren en de ellende is niet te overzien.
Immers, het geaccepteerde (vervalste) paspoort verloopt na een paar jaar en de gemeente verstrekt vervolgens keurig een nieuw echt paspoort.. en hoppa: we hebben er een nieuwe Nederlander bij!

Betere controle hierop en meer mogelijkheden tot controle is gewoon onoverkomelijk!

[ Bericht 2% gewijzigd door kevin85 op 05-06-2009 12:17:58 ]
pi_69734658
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:09 schreef kevin85 het volgende:
Het zal je wellicht verbazen maar een paspoort 100% namaken is onmogelijk.
De technieken zijn simpelweg te moeilijk en veel te duur om deze tot in de perfectie te kunnen kopiëren.
Dit is nu al het geval met de foto die erin gebrand is met de laser (die doorzichtige) en zal in de toekomst met de vingerafdruk wederom een stapje moeilijker zijn.

Bedenkt jezelf dat de identiteitsfraude op het gebied van het namaken van paspoorten voornamelijk (90%) gebruikt wordt door Nigerianen etc.
Die met behulp van een nagemaakt paspoort een keurig bestaan opbouwen in Europa.
Vervolgens loopt het allemaal wat minder met het werkende leven en teren ze de rest van het leven, met de hele familie die inmiddels overgekomen is, op een uitkering en dus op zak van u en mij.

Dit is overigens geen buitensporig geval, dit is dagelijkse praktijk!!

Er hoeft maar 1 gemeenteambtenaar even niet op te letten en het vervalste paspoort te accepteren en de ellende is niet te overzien.
Betere controle hierop en meer mogelijkheden tot controle is gewoon onoverkomelijk!
100% namaken is dan ook niet nodig. Het gaat er om dat het kopie zo echt er uitziet dat de ambtenaar deze accepteert. Als de RFID info gekopieerd is en aangepast aan de afdrukken van de houder, wordt het verhaal helemaal simpel voor de fraudeurs. Ambtenaren zijn in grote getale dusdanig luis dat ze enkel de vingerafdrukken van de persoon zullen controleren, dmv een scanner oid, tegen de gegevens op de pas.
pi_69734973
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:15 schreef RvLaak het volgende:

[..]

100% namaken is dan ook niet nodig. Het gaat er om dat het kopie zo echt er uitziet dat de ambtenaar deze accepteert. Als de RFID info gekopieerd is en aangepast aan de afdrukken van de houder, wordt het verhaal helemaal simpel voor de fraudeurs. Ambtenaren zijn in grote getale dusdanig luis dat ze enkel de vingerafdrukken van de persoon zullen controleren, dmv een scanner oid, tegen de gegevens op de pas.
Ik geloof niet dat deze techniek:
1. Makkelijk te kopiëren is
2. Technisch haalbaar is voor deze lui (je lacht je namelijk, met een beetje documentkennis, rot om de gemiddelde vervalsing)

Bedenkt jezelf dat in ons paspoort de dubbele foto er al in zit, de techniek van de pasfoto in het paspoort branden is verschrikkelijk duur en zeer vooruitstrevend in de wereld.
Onze paspoorten behoren tot de best beveiligde paspoorten ter wereld.
De combi vingerafdruk en foto maakt het al heel lastig.

Daarbij is het juist zaak de gemeenteambtenaar het belang in te laten zien van een goede controle.
Op dat terrein kunnen we nog veel verbeteren maar ik denk dat je 99,99% van de fraudeurs met de nieuwe paspoorten ertussenuit vist.
pi_69735349
In de reeks Identiteitsbewijs verlengen voor Juni (vingerafdruk) #3 zijn al een aantal links voorbij gekomen waaruit blijkt dat het kinderlijk eenvoudig is om de data in te lezen. Als je het kan inlezen, kun je het ook kopiëren. Als je het kan kopiëren, kun je het aanpassen (basiskennis IT).

Daarbij, als het NL paspoort nu al zo goed is, waarom dan in godsnaam deze extra (privé) informatie erop?
pi_69735574
Omdat technieken achterhaalt kunnen raken, je moet het fraudeurs zo moeilijk mogelijk maken.
Dat mag ook wel, als je bekijkt hoeveel geld hiermee gemoeid is en wat het ons land jaarlijks kost!
  vrijdag 5 juni 2009 @ 13:38:34 #186
188877 Stupendous76
pi_69737407
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:24 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat deze techniek:
1. Makkelijk te kopiëren is
2. Technisch haalbaar is voor deze lui (je lacht je namelijk, met een beetje documentkennis, rot om de gemiddelde vervalsing)

Bedenkt jezelf dat in ons paspoort de dubbele foto er al in zit, de techniek van de pasfoto in het paspoort branden is verschrikkelijk duur en zeer vooruitstrevend in de wereld.
Onze paspoorten behoren tot de best beveiligde paspoorten ter wereld.
De combi vingerafdruk en foto maakt het al heel lastig.

Daarbij is het juist zaak de gemeenteambtenaar het belang in te laten zien van een goede controle.
Op dat terrein kunnen we nog veel verbeteren maar ik denk dat je 99,99% van de fraudeurs met de nieuwe paspoorten ertussenuit vist.
Als die techniek niet makkelijk te copieren is, dan:
- komt er wel een manier om die makkelijk te copieren, binnen zeer afzienbare tijd
- als het genoeg oplevert, maakt het ze niet hoe gemakkelijk/moeilijk het is, dan gebeurt het toch

En het hoeft lang niet over 'het copiëren van een paspoort' te gaan, enkel het bezitten van de gegevens die hierin staan is vaak al voldoende voor criminelen om veel schade en ellende aan te richten. Door gebruik te maken van een RFID-chip wordt die informatie uiterst simpel bereikbaar.
Repent, Pray, Forgive
  vrijdag 5 juni 2009 @ 13:39:57 #187
188877 Stupendous76
pi_69737465
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:46 schreef kevin85 het volgende:
Omdat technieken achterhaalt kunnen raken, je moet het fraudeurs zo moeilijk mogelijk maken.
Dat mag ook wel, als je bekijkt hoeveel geld hiermee gemoeid is en wat het ons land jaarlijks kost!
En omdat we nu Europees niveau zaken gaan regelen wordt het alleen maar extra interessant om die informatie te bemachtigen.
Repent, Pray, Forgive
  vrijdag 5 juni 2009 @ 14:07:53 #188
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_69738520
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:46 schreef kevin85 het volgende:
Waarom is het dan precies nodig dat die vingerafdrukken naast de opslag op het paspoort ook nog eens centraal opgeslagen worden?
Vampire Romance O+
pi_69827838
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 14:07 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Waarom is het dan precies nodig dat die vingerafdrukken naast de opslag op het paspoort ook nog eens centraal opgeslagen worden?
Een hele goede vraag. Temeer aangezien men heeft aangeven dat de vingerafdrukken uitsluitend voor het paspoort gebruikt zou moeten worden.

Tot de politie een aanvraag indient natuurlijk, maar dat vertellen we er ff niet bij
pi_69828025
En als een grote groep mensen nou eens expres hun vingerafdruk vrij geeft? Kan iemand nog wel veroordeeld worden op het vinden van een vingerafdruk als die vingerafdruk makkelijk op het internet te vinden is en je er een hele handleiding bij zet hoe je hem kan kopiëren?
deal with it
  maandag 8 juni 2009 @ 16:12:16 #191
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_69828802
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:09 schreef kevin85 het volgende:

Immers, het geaccepteerde (vervalste) paspoort verloopt na een paar jaar en de gemeente verstrekt vervolgens keurig een nieuw echt paspoort.. en hoppa: we hebben er een nieuwe Nederlander bij!

Hoe werkt dit dan precies? De gemeente verstrekt nl. een paspoort o.b.v. de geregistreerde nationaliteit in de GBA en niet op basis van het document dat je toont.
pi_69829036
quote:
Op maandag 8 juni 2009 16:12 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hoe werkt dit dan precies? De gemeente verstrekt nl. een paspoort o.b.v. de geregistreerde nationaliteit in de GBA en niet op basis van het document dat je toont.
Simpel, het doel van een vals paspoort is namelijk om onder een andere naam dingen te doen. Als je de gegevens van een ander persoon hebt, inclusief BSN, is er niets aan de hand.

Helemaal als je die gegevens ook nog eens heel makkelijk kan uitlezen als er een willekeurig persoon voorbij loopt (RFID chips).
  maandag 8 juni 2009 @ 16:35:58 #193
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_69829559
quote:
Op maandag 8 juni 2009 16:19 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Simpel, het doel van een vals paspoort is namelijk om onder een andere naam dingen te doen. Als je de gegevens van een ander persoon hebt, inclusief BSN, is er niets aan de hand.
Maar dat gaat ook maar net zo lang goed tot de eigenaar van het paspoort zijn paspoort wil laten verlengen..
pi_69830375
quote:
Op maandag 8 juni 2009 16:35 schreef Alicey het volgende:

[..]

Maar dat gaat ook maar net zo lang goed tot de eigenaar van het paspoort zijn paspoort wil laten verlengen..
Kan behoorlijk lang zijn . Tot 4 jaar en 364 dagen.
pi_69902073
En de privacy in Nederland blijft achteruit hollen: Alle auto's op N31 geflitst
pi_69902216
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 12:45 schreef titanio het volgende:
Dan krijg je dus geen paspoort! Gewoon een kwestie van kiezen of delen. Hetzelfde wanneer je naar Amerika gaat. Je kunt er op kankeren wat je wilt, maar je doet mee of je komt er niet in!
Dan krijgen ze de kanker maar met hun slavensysteem .
  Redactie Frontpage maandag 15 juni 2009 @ 22:48:11 #197
4530 crew  Crazy Harry
pi_70043890
De website www.id-nee.nl heeft in hun petitie tegen biometrische gegevens in het paspoort, (onbewust) misschien wel een goede argumentatie staan waarom het paspoort niet geweigerd kan worden wanneer het geven van vingerafdrukken geweigerd wordt:
quote:
Aangezien paspoorten en identiteitskaarten niet slechts bedoeld zijn om de identiteit van reizigers vast te stellen maar als intern paspoort toegang geven tot het maatschappelijk verkeer, is deelname aan de maatschappij niet langer een vanzelfsprekend recht voor wie geen gechipt biometrisch identiteitsdocument accepteert.
Ik beschouw dat als een inbreuk op de fundamentele burgerrechten zoals vastgelegd in de grondwet en in internationale verdragen.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_70134306
Weer een hele goede reden waarom de overheid niet te vertrouwen is met dit soort gegevens:
Arrestaties na lekken staatsgeheimen
pi_70134513
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:43 schreef RvLaak het volgende:
Weer een hele goede reden waarom de overheid niet te vertrouwen is met dit soort gegevens:
Arrestaties na lekken staatsgeheimen
wat een kul-argument

Heeft hiermee niets te maken hoogstens dat medewerkers dit soort dingen kunnen lekken ( is altijd het risico ) en dat ze worden aangepakt als ze dit doen ( wat goed is )
pi_70134654
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:48 schreef Ra-z het volgende:

[..]

wat een kul-argument

Heeft hiermee niets te maken hoogstens dat medewerkers dit soort dingen kunnen lekken ( is altijd het risico ) en dat ze worden aangepakt als ze dit doen ( wat goed is )
Dus jij vindt het zoveelste bewijs dat de ambtenaren niet met gevoelige informatie om kunnen gaan geen goed argument?

Wat zou dan wel een goed argument zijn voor jou, vraag ik me dan af.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2009 15:51:26 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')