abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 juni 2009 @ 10:11:12 #151
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_69657594
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 09:12 schreef RvLaak het volgende:

[..]

[..]

Waarschijnlijk wel. Maar nog waarschijnlijker is dat de database veel meer pasfoto's bevat. Denk maar aan de foto's die je hebt in moeten leveren voor je rijbewijs en je ID kaart.

Ik weet niet wat de procedures en termijnen zijn hiervoor, maar in het bedrijfsleven worden gegevens doorgaans 5 jaar na aflopen van een periode (contract etc.) bewaard. Mocht dit bij de overheid ook zo zijn, dan kun je er vanuit gaan dat je foto 5 jaar lang in de database blijft staan na dat je rijbewijs, ID kaart of paspoort verlopen is.
Ga er dan ook maar van uit dat alles onbeperkt bewaard gaat blijven of regelmatig bijgewerkt wordt, enkel al omdat je toch veel contacten hebt met de overheid (bijv. de jaarlijkse belastingaangifte, nu nog te identificeren met ID) En het lijkt mij niet ondenkbaar dat je straks verplicht wordt regelmatig een foto in te leveren om hun systemen op orde te houden.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_69664848
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 12:47 schreef Fe2O3 het volgende:
De pakkans wordt astronomisch hoog.

Zie trajectcontroles, je weet dat je gepakt wordt omdat er een 100% controle is. Idem met misdaad, je weet dat je DNA of vingerafdrukken of andere sporen achterlaat, en dus gepakt wordt. Of thans de kans heel hoog is.
En zodra je onterecht veroordeeld wordt, wat nog steeds mogelijk is dan, heb je geen enkele poot om op te staan. en daar zit nou juist ook het knelpunt van het hele idee
pi_69666729
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 16:31 schreef RvLaak het volgende:
Sorry dat ik al een tijd niet gereageerd heb. Was bezig met andere zaken die prioriteit hadden. Maar goed, ik heb ondertussen wel een reactie mogen ontvangen van "the powers that be".
[..]

Nu ff kijken wat de volgende stappen worden.
Deze Awb-bepaling gaat over de aanvraag van een beschikking. Een beschikking is een besluit gericht tot een bepaalde persoon of groep. Is een reisdocument daadwerkelijk als een beschikking in de zin van 1:3 Awb (lid weet ik even niet uit mn hoofd) aan te merken? Ik ben maar even hardop aan het brainstormen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  woensdag 3 juni 2009 @ 15:23:21 #154
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_69666893
Heb vandaag ook maar eens even mijn mailtje naar de Basisadministratie Persoonsgegevens Reisdocumenten gestuurd. Had in februari ook al wat gestuurd naar kamerleden, maar weinig duidelijke reacties teruggekregen.

Hieronder het mailtje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_69667432
Mooie mail, maar ik zou er vanuit gaan dat je geen antwoord krijgt..helaas.
Ik weet het ook niet
pi_69667531
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 15:23 schreef Ludootje het volgende:
Heb vandaag ook maar eens even mijn mailtje naar de Basisadministratie Persoonsgegevens Reisdocumenten gestuurd. Had in februari ook al wat gestuurd naar kamerleden, maar weinig duidelijke reacties teruggekregen.

Hieronder het mailtje:

[..]
Hele goede mail. Mag ik deze gebruiken voor de website onzeprivacy?
pi_69668848
Zou mooi zijn als duizenden mensen die mail gaan versturen
Ik weet het ook niet
pi_69668952
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 16:07 schreef Dunckie het volgende:
Zou mooi zijn als duizenden mensen die mail gaan versturen
Er staan vooral hele goede vragen in. Wellicht dat het antwoord te vinden is op het internet, maar dat vereist tijd en zoekwerk.

Ook staan er een aantal dingen heel goed uitgelegd . Hoeven wij het wiel niet nog eens uit te vinden
  woensdag 3 juni 2009 @ 16:19:17 #159
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_69669312
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 15:23 schreef Ludootje het volgende:

Hieronder het mailtje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

pi_69671230
Ik was dit week-end wat aan het knutselen en doe het zelfen. Wat natuurlijk eindigde met mijn vingers onder de secondelijm (en ja ook half aan elkaar geplakt ). Maar het resultaat was in ieder geval een mooie laag lijm over mijn vingers die mijn vingerafdrukken veranderden.

Misschien een tip voor als je je paspoort gaat aanvragen om even subtiel je vingers vol met lijm en verf te bedekken
pi_69672149
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:08 schreef dyna18 het volgende:
Ik was dit week-end wat aan het knutselen en doe het zelfen. Wat natuurlijk eindigde met mijn vingers onder de secondelijm (en ja ook half aan elkaar geplakt ). Maar het resultaat was in ieder geval een mooie laag lijm over mijn vingers die mijn vingerafdrukken veranderden.

Misschien een tip voor als je je paspoort gaat aanvragen om even subtiel je vingers vol met lijm en verf te bedekken
Mja schiet je wat mee op als je voorovergebukt staat in een kamertje op schiphol had dan gewoon eerder je paspoort verlengd
  woensdag 3 juni 2009 @ 17:48:34 #162
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_69672468
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 15:38 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Hele goede mail. Mag ik deze gebruiken voor de website onzeprivacy?
'Tuurlijk. Neem anders ook even contact op met dexlab (link in mailtje te vinden). Die persoon is hier ook veel mee bezig.
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 15:36 schreef Dunckie het volgende:
Mooie mail, maar ik zou er vanuit gaan dat je geen antwoord krijgt..helaas.
Heb van de kamerleden wel antwoord gekregen, maar de bruikbaarheid daarvan is uiterst discutabel. Wil ze op zich nog wel posten hier als daar behoefte aan is.
pi_69672707
Ik ben wel benieuwd
Ik weet het ook niet
pi_69672739
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:48 schreef Ludootje het volgende:

[..]

'Tuurlijk. Neem anders ook even contact op met dexlab (link in mailtje te vinden). Die persoon is hier ook veel mee bezig.
[..]

Heb van de kamerleden wel antwoord gekregen, maar de bruikbaarheid daarvan is uiterst discutabel. Wil ze op zich nog wel posten hier als daar behoefte aan is.
Zou je ze (ook) willen mailen naar info@onzerprivacy.nl?
  woensdag 3 juni 2009 @ 18:11:38 #165
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_69673036
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:59 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Zou je ze (ook) willen mailen naar info@onzerprivacy.nl?
Verzonden.
  woensdag 3 juni 2009 @ 18:12:24 #166
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_69673055
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:58 schreef Dunckie het volgende:
Ik ben wel benieuwd
Ok. Zal ik ze allemaal in spoilertags plaatsen, of in quote-tags, of gewoon in een post?
  woensdag 3 juni 2009 @ 18:21:03 #167
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_69673274
Ik neem trouwens aan dat het "onzeprivacy.nl" is, en niet "onzerprivacy.nl" (gezien de Delivery Status Notification (Failure) die ik ontvang)?
pi_69675696
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:38 schreef Ra-z het volgende:

had dan gewoon eerder je paspoort verlengd
Ik heb mijn paspoort ook vroegtijdig verlengd. Probleem is alleen dat dat ding over 4 jaar en 331 dagen weer opnieuw verlengd dient te worden. En als ik kijk hoe het gepeupel nu al het geen enkel probleem vindt om altijd maar een ID bij zich te hebben, zal het over 5 jaar door het gros ook geen probleem gevonden worden om ook het DNA af te staan voor datzelfde paspoort.
pi_69678214
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 18:21 schreef Ludootje het volgende:
Ik neem trouwens aan dat het "onzeprivacy.nl" is, en niet "onzerprivacy.nl" (gezien de Delivery Status Notification (Failure) die ik ontvang)?
lysdectie? , typvaudtje, maar het houdt spammers wel buiten. Kheb de mailtjes binnen, dank. Heb ze nog niet gelezen, maar dat komt.
  woensdag 3 juni 2009 @ 20:55:56 #170
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_69678673
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 20:44 schreef RvLaak het volgende:

[..]

lysdectie? , typvaudtje, maar het houdt spammers wel buiten. Kheb de mailtjes binnen, dank. Heb ze nog niet gelezen, maar dat komt.
Geen probleem!

Niet dat ze bijster interessant zijn, maar goed.
  donderdag 4 juni 2009 @ 13:13:50 #171
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_69698711
Topic om in de gaten te houden, aangezien ik door deze vingerafdrukken neig om nooit meer een paspoort aan te vragen en dus zo gedwongen wordt door de NL overheid om mijn familie voor altijd vaarwel te zeggen. Aangezien ik mijn familie niet eens kan bezoeken met ID kaart terwijl ze wonen en werken in het koninkrijk.

Ik was al van plan om een brief te sturen naar de Nationale ombudsman.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_69701789
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 19:34 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik heb mijn paspoort ook vroegtijdig verlengd. Probleem is alleen dat dat ding over 4 jaar en 331 dagen weer opnieuw verlengd dient te worden. En als ik kijk hoe het gepeupel nu al het geen enkel probleem vindt om altijd maar een ID bij zich te hebben, zal het over 5 jaar door het gros ook geen probleem gevonden worden om ook het DNA af te staan voor datzelfde paspoort.
MJa je hebt dus 4 jaar en 330 dagen de tijd om een oplossing te vinden
pi_69708344
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 11:32 schreef Fe2O3 het volgende:
Snap niet wat men ertegen heeft, als je geen kut te verbergen hebt dan hoef je toch ook nergens bang voor te zijn?
Bij je geboorte ben je daar nog niet echt mee bezig.
pi_69731986
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 11:32 schreef Fe2O3 het volgende:
Snap niet wat men ertegen heeft, als je geen kut te verbergen hebt dan hoef je toch ook nergens bang voor te zijn?
De mensen die tegen dit soort maatregelen zijn komen met allerlei argumenten. De meeste inhoudelijk . De voorstanders komen meestal met dit argument. Echter heb ik nog nooit een inhoudelijke onderbouwing hiervan gezien. Komt op mij altijd een beetje over alsof men de vingers in de oren steekt en keihard schreeuwt.

Kun je mij uitleggen wat de inhoudelijke argumenten zijn van jouw stelling?
pi_69732819
Even voor het tegengeluid:

Ga eens googlen op identiteitsfraude / identiteitsdiefstal en onderken de grote van het probleem.

Hedendaagse schattingen op allerlei gebieden laten ons de ernst van het probleem inzien.
Voorbeeld:
Van alle veroordeelden die in de gevangenis in Nederland zitten is 20% NIET de persoon die er zou moeten zitten, oftewel, iemand anders zit de straf uit voor de boef..

[ Bericht 0% gewijzigd door kevin85 op 05-06-2009 11:33:20 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')