abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Donald Duck held donderdag 21 mei 2009 @ 16:54:47 #126
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_69264621
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 15:31 schreef wingdings het volgende:
Personen die geen vingers hebben kunnen een paspoort krijgen wegens 'permanent gebrek'.
Vuurwerkslachtoffers hebben weer eens geluk!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  donderdag 21 mei 2009 @ 17:38:10 #127
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_69266091
quote:
De invoeringsdatum van de vingerafdrukken in reisdocumenten is Europees bepaald op uiterlijk 28 juni 2009. Momenteel is dat nog niet ingevoerd in Nederland. De vraag is ook of de invoeringsdatum in NL wel gehaald gaat worden. Mogelijkerwijs vindt de invoering pas plaats in het najaar.
Een aanvrager kan zich niet beroepen op enig bezwaar, bijv. o.g.v. overtuiging, om geen vingerafdrukken af te staan. Geen vingerafdrukken afstaan = geen reisdocument. Dit is overigens geen Nederlandse regelgeving, maar een Europese richtlijnbepaling die rechtstreeks doorwerkt in de regelgeving van alle EU-landen. Het heeft dus geen zin om de Nederlandse overheid op dit beleid aan te kijken.
Personen die geen vingers hebben kunnen een paspoort krijgen wegens 'permanent gebrek'. Van personen die, al dan niet moedwillig, al hun vingers hebben beschadigd of geen vingerafdrukken kunnen afstaan wegens medische redenen krijgen een paspoort voor de duur van een jaar wegens 'tijdelijk gebrek' en moeten na dat jaar wederom naar het gemeentehuis.

Voor zover de berichtgeving van iemand die dichtbij het vuur zit
Hoe type je dit?
pi_69266201
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 17:38 schreef aaipod het volgende:

[..]

Hoe type je dit?
Nou gewoon, zwetend
quote:
  donderdag 21 mei 2009 @ 20:20:40 #129
245114 Boowtje
redhead_woman
pi_69271080
Je kunt je nu wel gaan druk maken over vingerafdrukken maar uiteindelijk lopen we allemaal met een chip over een tig aantal jaar. Gaan ze het eerst introduceren op pedofielen en criminelen, want ja jij wilt toch weten of die in je straat wonen?? Kan je allemaal op zoeken dan op internet. Vervolgens willen ze het aanbevelen om je kind er ook één te laten krijgen, je wilt het toch niet op je geweten hebben dat mocht je kind vermist raken je haar/hem niet kan vinden?? En uiteindelijk is het gewoon verplicht anders krijg je geen sofinummer meer en als je al langer hier rond loopt geen id, rijbewijs, rekening nummer, verzekering etc meer. Dan besta je gewoon weg niet meer.

Nu ben ik niet van de complot theorieen hoor Werd even meegesleept in mijn gedachten stroom
pi_69273094
"Zover zal het niet komen"

pi_69276047
quote:
De invoeringsdatum van de vingerafdrukken in reisdocumenten is Europees bepaald op uiterlijk 28 juni 2009. Momenteel is dat nog niet ingevoerd in Nederland. De vraag is ook of de invoeringsdatum in NL wel gehaald gaat worden. Mogelijkerwijs vindt de invoering pas plaats in het najaar.
Een aanvrager kan zich niet beroepen op enig bezwaar, bijv. o.g.v. overtuiging, om geen vingerafdrukken af te staan. Geen vingerafdrukken afstaan = geen reisdocument. Dit is overigens geen Nederlandse regelgeving, maar een Europese richtlijnbepaling die rechtstreeks doorwerkt in de regelgeving van alle EU-landen. Het heeft dus geen zin om de Nederlandse overheid op dit beleid aan te kijken.
Personen die geen vingers hebben kunnen een paspoort krijgen wegens 'permanent gebrek'. Van personen die, al dan niet moedwillig, al hun vingers hebben beschadigd of geen vingerafdrukken kunnen afstaan wegens medische redenen krijgen een paspoort voor de duur van een jaar wegens 'tijdelijk gebrek' en moeten na dat jaar wederom naar het gemeentehuis.

mooi, even vingertoppen afschuren voor de vakantie buiten europa, paspoortje halen á 50 euro en klaar is kees. die 50 euro past nog wel in mijn reisbudget :}
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
  donderdag 21 mei 2009 @ 23:50:32 #132
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_69277876
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 20:20 schreef Boowtje het volgende:
Je kunt je nu wel gaan druk maken over vingerafdrukken maar uiteindelijk lopen we allemaal met een chip over een tig aantal jaar. Gaan ze het eerst introduceren op pedofielen en criminelen, want ja jij wilt toch weten of die in je straat wonen??
ze testen dat nu al op huisdieren, als je je poes kwijt bent, kunnen ze hem dan mooi via gps terug vinden
pi_69284433
Net ff gebeld met de rechtsbijstand verzekering (Achmea Rechtshulp). Zij kunnen mij niet helpen, aangezien de wet reeds is aangenomen door de 2e en 1e kamer. Vervolgens contact gezocht met "Het Juridisch Loket". Daar werd ik helemaal niet wijzer. Zij wisten mij enkel te melden dat een eventuele procedure enkel met behulp van een advocaat geregeld kan worden.

Volgens de mevrouw die ik aan de lijn had, zou ik geen recht hebben op een "toevoeging" (tegemoedkoming in de kosten van een advocaat). Waar zij dat op basseerde, geen idee.

Of ik recht zou hebben op een toevoeging, zou ik na kunnen kijken op de site van de Raad voor Rechtsbijstand (www.rvr.org). Daar kon ik het echter niet vinden en die lui zijn ook niet bereikbaar vandaag.

We gaan verder kijken .
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
  vrijdag 22 mei 2009 @ 10:51:46 #134
95906 scrumple
uhh moet dit
pi_69284557
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 23:50 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ze testen dat nu al op huisdieren, als je je poes kwijt bent, kunnen ze hem dan mooi via gps terug vinden
Ik denk dat je hem eerder als een hoopje plat gereden vlees met haren terug krijgt dan 'mooi'.
dit is een lege sig
  vrijdag 22 mei 2009 @ 11:38:26 #135
3542 Gia
User under construction
pi_69285786
Ik verwacht dat dit voor de toekomst voor elk identiteitsbewijs ingevoerd zal gaan worden. Dus voor zowel je paspoort of ID-kaart en ook je rijbewijspasje.

Iemand die hier bezwaar tegen heeft, zou net voor de invoering alles kunnen vernieuwen. Dan kan hij/zij er nog een aantal jaartjes mee vooruit. Tegen de tijd dat hij/zij dan weer de zaak moet vernieuwen, is het al zo ingeburgerd dat ook bij hen wellicht de bezwaren zijn weggeëbt.

Persoonlijk heb ik er geen enkel probleem mee.
pi_69377144
FF een crosspost, aangezien hier meer kans is op juridisch advies
quote:
Op maandag 25 mei 2009 11:26 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Ik wil best een site opzetten.

Weet iemand (het liefst een jurist) iets over de wetmatigheid hiervan? Op de vorige pagina worden een paar uitspraken gedaan dat dit in strijd zou zijn met de EU regels en Europese Rechten van de Mens. Kan een jurist dit bevestigen?
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
pi_69385195
Enigzins relevante uitspraak van het Europese Hof:

http://www.njcm.nl/site/jurisprudentie/show/51
quote:
Artikel 8 - Recht op eerbiediging van privéleven, familie- en gezinsleven

1. Een ieder heeft recht op respect voor zijn privéleven, zijn familie- en gezinsleven, zijn woning en zijn correspondentie.

2. Geen inmenging van enig openbaar gezag is toegestaan in de uitoefening van dit recht, dan voor zover bij de wet is voorzien en in een democratische samenleving noodzakelijk is in het belang van de nationale veiligheid, de openbare veiligheid of het economisch welzijn van het land, het voorkomen van wanordelijkheden en strafbare feiten, de bescherming van de gezondheid of de goede zeden of voor de bescherming van de rechten en vrijheden van anderen.
Vraag me af in hoeverre die regeling voor het opslaan van je vingerafdrukken op je paspoort EN in een landelijke database vallen onder 8.2

Dat mijn vingerafdrukken bij de overheid bekend zijn, daar maak ik me niet eens druk over, nog het minst moet ik zeggen. Dat de chip waarop deze info staat makkelijk te kopiëren is, en zelfs op afstand... daarin ligt het gevaar!

En wat als je je paspoort verliest, of als het gestolen wordt? Zijn dan je vingerafdrukken na te maken?

Kun je als crimineel 'met opzet' je paspoort 'verliezen' en vervolgens als je vingerafdrukken ergens opduiken claimen: die zullen wel nagemaakt zijn meneer de rechter!!

Ik ben benieuwd naar deze antwoorden...
  maandag 25 mei 2009 @ 16:10:37 #138
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_69385302
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 12:52 schreef DroogDok het volgende:
Als je het weigert krijg je gene paspoort, lijkt me nogal simpel.
Bedankt voor het eindigen van dit topic, aller reactie's na deze zijn nutteloos.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
pi_69525751
De invoeringsdatum vingerafdrukken voor de 'normale' reisdocumenten is inmiddels bekend: 21 september 2009.
Per 28 juni 2009 worden de vingerafdrukken wel al opgenomen in diplomatieke- en dienstpaspoorten.

Bron http://www.bzk.nl/actueel/119968/nieuw
pi_69633121
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 14:10 schreef wingdings het volgende:
De invoeringsdatum vingerafdrukken voor de 'normale' reisdocumenten is inmiddels bekend: 21 september 2009.
Per 28 juni 2009 worden de vingerafdrukken wel al opgenomen in diplomatieke- en dienstpaspoorten.

Bron http://www.bzk.nl/actueel/119968/nieuw
Mooi, geeft ons meer tijd om de website onzeprivacy.nl verder te organiseren
  dinsdag 2 juni 2009 @ 15:16:52 #142
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_69635134
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 14:02 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Mooi, geeft ons meer tijd om de website onzeprivacy.nl verder te organiseren
Goed initiatief, maar dan? Uitprinten en opsturen naar de Tweede Kamer?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_69635473
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:16 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Goed initiatief, maar dan? Uitprinten en opsturen naar de Tweede Kamer?
Eerst informeren, daarna verder kijken en eventueel actie. Maar aangezien kennis macht is, is de informatie verspreiden een prio
  dinsdag 2 juni 2009 @ 16:13:24 #144
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_69636743
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:29 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Eerst informeren, daarna verder kijken en eventueel actie. Maar aangezien kennis macht is, is de informatie verspreiden een prio
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 16:15:12 #145
3542 Gia
User under construction
pi_69636793
Mijn vingerafdruk mogen ze hebben. Ik laat die overigens dagelijks op heel veel plaatsen achter, dus waarom niet in mijn paspoort.
pi_69640767
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 16:15 schreef Gia het volgende:
Mijn vingerafdruk mogen ze hebben. Ik laat die overigens dagelijks op heel veel plaatsen achter
dat was ironisch bedoeld hoop ik?
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
pi_69641335
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 16:15 schreef Gia het volgende:
Mijn vingerafdruk mogen ze hebben. Ik laat die overigens dagelijks op heel veel plaatsen achter, dus waarom niet in mijn paspoort.
Mijn reden om tegen te zijn is dat die chip in je paspoort (met daarin opgeslagen je vingerafdruk) op afstand te kopiëren valt. Mogelijk is je vingerafdruk dan ook te dupliceren (door crimi's), voor ongewenste redenen?
  dinsdag 2 juni 2009 @ 20:10:28 #148
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_69644405
Het zal vast een hele domme vraag zijn, maar worden die vingerafdrukken wel ergens centraal opgeslagen na het aanmaken van het paspoort? En betekent dat dan ook dat de overheid nu al een database heeft met 16 miljoen pasfoto's?
pi_69654071
tvp en tevens eens met RvLaak
Ik weet het ook niet
pi_69656551
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 20:10 schreef freako het volgende:
Het zal vast een hele domme vraag zijn, maar worden die vingerafdrukken wel ergens centraal opgeslagen na het aanmaken van het paspoort?

quote:
En betekent dat dan ook dat de overheid nu al een database heeft met 16 miljoen pasfoto's?
Waarschijnlijk wel. Maar nog waarschijnlijker is dat de database veel meer pasfoto's bevat. Denk maar aan de foto's die je hebt in moeten leveren voor je rijbewijs en je ID kaart.

Ik weet niet wat de procedures en termijnen zijn hiervoor, maar in het bedrijfsleven worden gegevens doorgaans 5 jaar na aflopen van een periode (contract etc.) bewaard. Mocht dit bij de overheid ook zo zijn, dan kun je er vanuit gaan dat je foto 5 jaar lang in de database blijft staan na dat je rijbewijs, ID kaart of paspoort verlopen is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')