Als je per 28 Juni 2009 of erna je identiteitsbewijs (= paspoort of ID-kaart) gaat verlengen (omdat hij verlopen, kwijt, gestolen is) dan moet je twee vingerafdrukken inleveren die ook in een centrale database komen. ( paspoortinformatie.nl )quote:Op zondag 17 mei 2009 21:56 schreef McKillem het volgende:
Hoeveel mensen gaan hier voor Juni nog even hun ID kaart vervroegd verlengen? In verband met dat vingerafdruk gehannis?
Ik ben zeker van plan nog even tijd vrij te maken om mijn ID kaart te verlengen om die onzin voorlopig te kunnen ontlopen.
Ik ben helemaal geen doemdenker met alu hoedje, maar bij voorbaat een vingerafdruk achterlaten gaat me een stap te ver.
Dus, probeer ik hier in mijn eentje een bosbrand uit te pissen of zijn er meer?
Dat noem jij basisadministratie?quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:55 schreef maartena het volgende:
[..]
In DE basisadministratie, bij je gemeente.
Your point beeing?quote:Overigens staan SoFi nummers sowieso in een andere "enge" database als ze niet bij de basisadminstratie staan..Net als een database met je kredietwaardigheid, een database met je belastinggeschiedenis, etc.
[..]
Owh? Dus zonder originele vinger is een vingerafdruk niet te kopieren? Ik zag ze bij mythbusters toch echt wat anders aantonen, al doen ze uiteraard niet uit de doeken hoe precies.quote:Maar dat is wel een heel stuk moeilijker. En deze "kopieën" zijn doorgaans geen transplantaties van vingers zodat ze als er om een vinger gevraagd wordt zonder problemen hun vinger uitsteken op een lezer. Dat is leuk en aardig, maar zonder de orginele vinger, JOUW vinger dus ter transplantatie is dat vooralsnog onmogelijk.
Stalen argumenten ervoor zijn er ook niet, dus dat corrigeert zich prima lijkt me dan.quote:Ik ben het er verder ook wel mee eens dat we de regering niet zomaar met alles moeten vertrouwen, maar ik zie in dit topic eigenlijk alleen maar paranoia, van het "vals plaatsen van bewijs" om iemand te beschuldigen, het invoeren van een "40-45 regime" of "Noord-Korea regime" en wat ze dan wel niet met de database zouden kunnen doen.
Niemand kiest er voor dus moet heel die keuze maar niet meer voorgeschoteld worden?quote:En ondertussen kun je kiezen voor het ronddragen van een GSM.... maar niemand die die luxe echt wil opgeven, en er dus geen probleem van maakt dat een bedrijf opslaat waar je bent geweest. Want bedrijven..... gaan natuurlijk beter om met informatie en databases dan de overheid. En eensgelijks met Internet, alles wordt geregistreerd. Wederom een keuze maar niemand die er voor kiest. De gemakken van een GSM en Internet liggen vele malen hoger dan de risico's van zo'n database. Voor die gemakken kiezen we er dus voor bedrijven te vertrouwen met al die databases, en daar bovenop de overheid te vertrouwen dat ze er niet zomaar in gaan neuzen, wat ze nu wel kunnen.
Ja, met zo'n beredenering is er altijd een keuze.quote:Die informatie is vele, vele malen gevaarlijker dan het centraal opslaan van een vingerafdruk. Maar zoals je zelf al aangeeft.... daar kies je voor.
Welnu, je hebt in de kwestie vingerafdrukken ook een keuze: De EU verlaten. Of eigenlijk de westerse wereld verlaten, want naast het feit dat de EU afgesproken heeft dat er vingerafdrukken in paspoorten komen (en er binnen 5 jaar echt niets veranderd waardoor dit ongedaan gemaakt kan worden, tenzij we uit de EU stappen), doen ook veel andere westerse landen aan de vingerafdrukken.
Als je had gelezen was het niet puur en alleen 1 vingerafdruk in 1 database. Het zijn _al_ die regels bij elkaar die me tot in den treure frustreren, en dan ga ik automatisch van kleinere dingen ook grote dingen maken.quote:Als het puur en alleen gaat om het feit dat het een "database" is.... dan kun je nog wel een ander EU land vinden waar je wel de vinger moet afstaan, maar het niet in een database komt. (Of tenminste..... wellicht doen ze het in het geheim toch, maar daar kom je dan nooit achter).
Maar goed.... Je bent geheel vrij om het 5 jaar uit te stellen. Maar ik durf te wedden dat je over 5 jaar nog gewoon in Nederland zit, en al grommend in de rij gaat staan om je vingerafdruk af te geven voor een nieuwe ID kaart.
Je hebt gelijk, toegevoegd.quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:13 schreef Yngwie het volgende:
En dit dan?Lijkt me wel een nuttige toevoeging in de op
Vingerafdruk in ID-bewijs uitgesteld
Dat argument zagen we natuurlijk allemaal wel aankomenquote:Op woensdag 3 juni 2009 17:38 schreef Halfe.Deutscher het volgende:
Wat een gezeur, waarom níet toestaan dat je vingerafdruk geregistreerd staat?
Als je niks te verbergen hebt, waarom dan zoveel moeite doen om de registratie te voorkomen?
Totdat iemand bepaalt dat Halfe.Deutschers ook al hebben ze helemaal niks verkeerd gedaan, tóch ergens in een apart dossiertje moeten. Of, erger nog, uitgesloten moeten worden van één of ander.quote:"Een aantasting op mijn recht"? Als je niks verkeerd doet, dan gebeurt er ook niks, zo simpel is het.
Heb je echter een misdaad gepleegd en worden jouw vingerafdrukken gematched, dan ben je de lul, jammer dan. Daarnaast moet je voor een moord maximaal 4 jaar in de gevangenis in Nederland, dus dat maakt allemaal nog niet uit.
Ik doelde op het idee dat het de overheid in feite niet veel kan schelen of het paspoort 100 % correct is aangezien ze mensen waarvan ze zeker weten dat het niet klopt ook gewoon laten lopen. Daarmee vervalt het argument van de vingerafdrukken. Want als criminelen, illegalen en bepaalde groepen immigranten zonder correct paspoort kunnen, waarom moeten mijn vingerafdrukken er dan in?quote:Probeer maar eens een bankrekening te openen zonder geldig ID bewijs. Of een (legale) baan te krijgen. Gaat je niet lukken.
Richtlijn, verbindend qua resultaat, Duitsland.quote:Blij hopen, maar het is vastgelegd binnen de Schengenlanden als een verdrag dat men vingerafdrukken in paspoorten en ID kaarten gaat gebruiken.
dus als alle schengen landen invoeren dat alle getinte mensen gedeporteerd moeten worden, moet Nederland dat ook maar doen?quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:59 schreef maartena het volgende:
[..]
Blij hopen, maar het is vastgelegd binnen de Schengenlanden als een verdrag dat men vingerafdrukken in paspoorten en ID kaarten gaat gebruiken.
Alleen als we in de komende 5 jaar uit de EU, Schengen, en een aantal andere verdragen stappen, dan kunnen we die vingerafdrukken ongedaan maken.
Het is niet alleen je vingerafdruk.quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:38 schreef Halfe.Deutscher het volgende:
Wat een gezeur, waarom níet toestaan dat je vingerafdruk geregistreerd staat?
Als je niks te verbergen hebt, waarom dan zoveel moeite doen om de registratie te voorkomen?
Weet jij wel zo zeker dat je nooit een wet overtreed dan?quote:"Een aantasting op mijn recht"? Als je niks verkeerd doet, dan gebeurt er ook niks, zo simpel is het.
Als ik wat heb geflikt heb je pas het recht mij mijn vingerafdruk af te nemen wat mij betreft.quote:Heb je echter een misdaad gepleegd en worden jouw vingerafdrukken gematched, dan ben je de lul, jammer dan. Daarnaast moet je voor een moord maximaal 4 jaar in de gevangenis in Nederland, dus dat maakt allemaal nog niet uit.
Het CPB heeft de laatste tijd bijzonder weinig informatie verstrekt. De website is bijzonder onoverzichtelijk (imo) en ik kan daar al helemaal niets vinden over de onderzoeken waar zij wel eens mee in het nieuws komen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:57 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Met andere woorden, het uiteindelijke doel zou puur bestaan uit het informeren van de burger?
Ik ga even kritisch doen als je het niet erg vind hoor, maar wat maakt jou dan anders dan het CBP?
En hoe ben je dat van plan te gaan marketen?, er is meer dan alleen Fok! he?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:10 schreef RvLaak het volgende:
ff crosspost, aangezien mn andere topic gesloten is
[..]
Het CPB heeft de laatste tijd bijzonder weinig informatie verstrekt. De website is bijzonder onoverzichtelijk (imo) en ik kan daar al helemaal niets vinden over de onderzoeken waar zij wel eens mee in het nieuws komen.
Maw: het CPB is een organisatie die ondertussen niets meer toevoegt aan de hele discussie. Ik krijg steeds meer het idee dat het CPB valt onder wat Wilders noemt "de linkse subsidie clubjes".
Tja, en zo wordt er altijd gedacht, en zo wordt er nooit iets gedaan. Het gaat iets uithalen wanneer iemand een initiatief neemt en anderen zich erbij aansluiten.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:49 schreef 68Chevelle het volgende:
Maar ik heb het idee dat je initiatief welke ik met alle respect zeer waardeer, weinig uithaalt.
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:15 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
En hoe ben je dat van plan te gaan marketen?, er is meer dan alleen Fok! he?
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:20 schreef Crazy Harry het volgende:
Tja, en zo wordt er altijd gedacht, en zo wordt er nooit iets gedaan. Het gaat iets uithalen wanneer iemand een initiatief neemt en anderen zich erbij aansluiten.
Het haalt niets uit wanneer je het initiatief er onderuit haalt, dat is een self-fulfilling prophecy
Dus als je er mee eens bent, sluit je aan, om de kans op succes te vergroten.
Sorry, ik ben nu pak hem beet 5 jaar actief geweest op straat en dat gaf me een aantal conclusies, oa.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:20 schreef Crazy Harry het volgende:
Tja, en zo wordt er altijd gedacht, en zo wordt er nooit iets gedaan. Het gaat iets uithalen wanneer iemand een initiatief neemt en anderen zich erbij aansluiten.
Het haalt niets uit wanneer je het initiatief er onderuit haalt, dat is een self-fulfilling prophecy
Dus als je er mee eens bent, sluit je aan, om de kans op succes te vergroten.
Het grote probleem met het opzetten van een tegengeluid is, dat er al zoveel tegengeluiden zijn. Die kant is versplinterd en worden meestal massaal afgeschilderd als alu-hoedjes. De meeste (mij incluis) zijn dit ook. Vandaar dat ik bewust stel dat de website objectief moet zijn.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:35 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Sorry, ik ben nu pak hem beet 5 jaar actief geweest op straat en dat gaf me een aantal conclusies, oa.
Het overgrote deel van de bevolking:is crisismoe is moe van bemoeienis op allerlei persoonlijke zaken is moe van de overheid kan geen fut meer opbrengen om in de avonden en weekend een project te steunen
De laatste 10 jaar horen we van de ene kant dat het licht uitgaat, en aan de andere kan dat als we niet .........., dan gaat het licht uit.
Ik spreek dus uit ervaring, en dus is mijn mening niet op lucht gebaseerd.
Het is zonder meer een goed initiatief, maar er mag best meer invulling aan het uiteindelijke doel gegeven worden, namelijk het daadwerkelijk beschermen van de privacy en rechten van het volk.
Mensen die informeren/onderzoeken voegen eigenlijk niet veel meer toe, er zijn er al zoveel.
Maar dat zijn slechts mijn 2 eurocenten
Wees eens wat ambitieuzerquote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:38 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Het grote probleem met het opzetten van een tegengeluid is, dat er al zoveel tegengeluiden zijn. Die kant is versplinterd en worden meestal massaal afgeschilderd als alu-hoedjes. De meeste (mij incluis) zijn dit ook. Vandaar dat ik bewust stel dat de website objectief moet zijn.
Het forum daarentegen is vrij. Mocht men, inclusief de mensen die meewerken aan de site, een actie/protest etc. opstarten via het forum is dat perfect natuurlijk.
Dat gaat je alleen in Particratie Nederland nooit lukken.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:49 schreef lidewyz het volgende:
In Duitsland is het afgeven van vingerafdrukken na protesten van de bevolking optioneel geworden
dat wil ik ook hier in NL..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |