abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69671245
Vorige delen:

1: Verlengen ID-kaart voor Juni (vingerafdruk)
2: Identiteitsbewijs verlengen voor Juni (vingerafdruk) #2

Oorspronkelijke OP:
quote:
Op zondag 17 mei 2009 21:56 schreef McKillem het volgende:
Hoeveel mensen gaan hier voor Juni nog even hun ID kaart vervroegd verlengen? In verband met dat vingerafdruk gehannis?
Ik ben zeker van plan nog even tijd vrij te maken om mijn ID kaart te verlengen om die onzin voorlopig te kunnen ontlopen.
Ik ben helemaal geen doemdenker met alu hoedje, maar bij voorbaat een vingerafdruk achterlaten gaat me een stap te ver.

Dus, probeer ik hier in mijn eentje een bosbrand uit te pissen of zijn er meer?
Als je per 28 Juni 2009 of erna je identiteitsbewijs (= paspoort of ID-kaart) gaat verlengen (omdat hij verlopen, kwijt, gestolen is) dan moet je twee vingerafdrukken inleveren die ook in een centrale database komen. ( paspoortinformatie.nl )
Lees ook dit nieuwsbericht: Per 28 juni vingerafdrukken inleveren

De user RvLaak heeft een website opgezet waarop informatie omtrent alle privacy-zaken (inperkingen) op komt te staan. Als je geïnteresseerd bent en op één of andere manier wil helpen (stukjes schrijven, vertalen, researchen, webtechnisch, juridisch, etc), dan kan dat! Stuur een PM naar RvLaak of meld het even hier in het topic.
( www.onzeprivacy.nl )

Nieuws:

Inmiddels is er al uitstel en heb je langer de tijd. Tot 21 september 2009 om precies te zijn.
Vingerafdruk in ID-bewijs uitgesteld

[ Bericht 2% gewijzigd door McKillem op 03-06-2009 17:30:29 ]
pi_69671375
En dit dan? Lijkt me wel een nuttige toevoeging in de op

pi_69671552
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 16:55 schreef maartena het volgende:

[..]

In DE basisadministratie, bij je gemeente.
Dat noem jij basisadministratie?
quote:
Overigens staan SoFi nummers sowieso in een andere "enge" database als ze niet bij de basisadminstratie staan.. Net als een database met je kredietwaardigheid, een database met je belastinggeschiedenis, etc.
[..]
Your point beeing?
quote:
Maar dat is wel een heel stuk moeilijker. En deze "kopieën" zijn doorgaans geen transplantaties van vingers zodat ze als er om een vinger gevraagd wordt zonder problemen hun vinger uitsteken op een lezer. Dat is leuk en aardig, maar zonder de orginele vinger, JOUW vinger dus ter transplantatie is dat vooralsnog onmogelijk.
Owh? Dus zonder originele vinger is een vingerafdruk niet te kopieren? Ik zag ze bij mythbusters toch echt wat anders aantonen, al doen ze uiteraard niet uit de doeken hoe precies.
quote:
Ik ben het er verder ook wel mee eens dat we de regering niet zomaar met alles moeten vertrouwen, maar ik zie in dit topic eigenlijk alleen maar paranoia, van het "vals plaatsen van bewijs" om iemand te beschuldigen, het invoeren van een "40-45 regime" of "Noord-Korea regime" en wat ze dan wel niet met de database zouden kunnen doen.
Stalen argumenten ervoor zijn er ook niet, dus dat corrigeert zich prima lijkt me dan.
quote:
En ondertussen kun je kiezen voor het ronddragen van een GSM.... maar niemand die die luxe echt wil opgeven, en er dus geen probleem van maakt dat een bedrijf opslaat waar je bent geweest. Want bedrijven..... gaan natuurlijk beter om met informatie en databases dan de overheid. En eensgelijks met Internet, alles wordt geregistreerd. Wederom een keuze maar niemand die er voor kiest. De gemakken van een GSM en Internet liggen vele malen hoger dan de risico's van zo'n database. Voor die gemakken kiezen we er dus voor bedrijven te vertrouwen met al die databases, en daar bovenop de overheid te vertrouwen dat ze er niet zomaar in gaan neuzen, wat ze nu wel kunnen.
Niemand kiest er voor dus moet heel die keuze maar niet meer voorgeschoteld worden?
Laat mij dan lekker met een zogenaamde diefstal gevoelige ID rondlopen en laat mij er dan voor kiezen geen vingerafdruk te nemen? Pas dan gaat je argument op.
quote:
Die informatie is vele, vele malen gevaarlijker dan het centraal opslaan van een vingerafdruk. Maar zoals je zelf al aangeeft.... daar kies je voor.

Welnu, je hebt in de kwestie vingerafdrukken ook een keuze: De EU verlaten. Of eigenlijk de westerse wereld verlaten, want naast het feit dat de EU afgesproken heeft dat er vingerafdrukken in paspoorten komen (en er binnen 5 jaar echt niets veranderd waardoor dit ongedaan gemaakt kan worden, tenzij we uit de EU stappen), doen ook veel andere westerse landen aan de vingerafdrukken.
Ja, met zo'n beredenering is er altijd een keuze.
Je buurvrouw kut? Dan verhuis je toch?

Hou de term "keuze" AUB wel in redelijke context. Wat jij zegt slaat als een lul op een drumstel. Daarnaast maak je zelf al je argument onklaar door te stellen dat je kan kiezen maar toch ook niet want iedereen gaat naar biometrische paspoorten.
quote:
Als het puur en alleen gaat om het feit dat het een "database" is.... dan kun je nog wel een ander EU land vinden waar je wel de vinger moet afstaan, maar het niet in een database komt. (Of tenminste..... wellicht doen ze het in het geheim toch, maar daar kom je dan nooit achter).

Maar goed.... Je bent geheel vrij om het 5 jaar uit te stellen. Maar ik durf te wedden dat je over 5 jaar nog gewoon in Nederland zit, en al grommend in de rij gaat staan om je vingerafdruk af te geven voor een nieuwe ID kaart.
Als je had gelezen was het niet puur en alleen 1 vingerafdruk in 1 database. Het zijn _al_ die regels bij elkaar die me tot in den treure frustreren, en dan ga ik automatisch van kleinere dingen ook grote dingen maken.
Als ze niet al jarenlang bezig waren met het beroven van onze vrijheid had ik wss niet eens nagedacht over het feit dat mijn vinger in een ID kaart moet.
pi_69671613
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:13 schreef Yngwie het volgende:
En dit dan? Lijkt me wel een nuttige toevoeging in de op

Je hebt gelijk, toegevoegd.
  woensdag 3 juni 2009 @ 17:23:27 #5
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_69671694
tvp
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_69672160
Wat een gezeur, waarom níet toestaan dat je vingerafdruk geregistreerd staat?
Als je niks te verbergen hebt, waarom dan zoveel moeite doen om de registratie te voorkomen?
"Een aantasting op mijn recht"? Als je niks verkeerd doet, dan gebeurt er ook niks, zo simpel is het.
Heb je echter een misdaad gepleegd en worden jouw vingerafdrukken gematched, dan ben je de lul, jammer dan. Daarnaast moet je voor een moord maximaal 4 jaar in de gevangenis in Nederland, dus dat maakt allemaal nog niet uit.
pi_69672428
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:38 schreef Halfe.Deutscher het volgende:
Als je niks te verbergen hebt, waarom dan zoveel moeite doen om de registratie te voorkomen?
Dat argument zagen we natuurlijk allemaal wel aankomen
quote:
"Een aantasting op mijn recht"? Als je niks verkeerd doet, dan gebeurt er ook niks, zo simpel is het.
Heb je echter een misdaad gepleegd en worden jouw vingerafdrukken gematched, dan ben je de lul, jammer dan. Daarnaast moet je voor een moord maximaal 4 jaar in de gevangenis in Nederland, dus dat maakt allemaal nog niet uit.
Totdat iemand bepaalt dat Halfe.Deutschers ook al hebben ze helemaal niks verkeerd gedaan, tóch ergens in een apart dossiertje moeten. Of, erger nog, uitgesloten moeten worden van één of ander.

Misschien kunnen we dan beter maar gewoon meteen allemaal een onderhuidse chip aan laten brengen, voorzien van je medisch dossier én een gps-zender.
Als je niks te verbergen hebt, kun je eigenlijk ook meteen maar al je gesprekken op band op laten nemen, en een camera in je oog laten inbouwen.
Waar stopt het?
pi_69672601
quote:
Probeer maar eens een bankrekening te openen zonder geldig ID bewijs. Of een (legale) baan te krijgen. Gaat je niet lukken.
Ik doelde op het idee dat het de overheid in feite niet veel kan schelen of het paspoort 100 % correct is aangezien ze mensen waarvan ze zeker weten dat het niet klopt ook gewoon laten lopen. Daarmee vervalt het argument van de vingerafdrukken. Want als criminelen, illegalen en bepaalde groepen immigranten zonder correct paspoort kunnen, waarom moeten mijn vingerafdrukken er dan in?
quote:
Blij hopen, maar het is vastgelegd binnen de Schengenlanden als een verdrag dat men vingerafdrukken in paspoorten en ID kaarten gaat gebruiken.
Richtlijn, verbindend qua resultaat, Duitsland.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_69672899
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 16:59 schreef maartena het volgende:

[..]

Blij hopen, maar het is vastgelegd binnen de Schengenlanden als een verdrag dat men vingerafdrukken in paspoorten en ID kaarten gaat gebruiken.

Alleen als we in de komende 5 jaar uit de EU, Schengen, en een aantal andere verdragen stappen, dan kunnen we die vingerafdrukken ongedaan maken.
dus als alle schengen landen invoeren dat alle getinte mensen gedeporteerd moeten worden, moet Nederland dat ook maar doen?

Het meest kinderachtige argument om met een regel in te stemmen is bij deze wel gegeven imo. "Maar zij doen het ook "
  woensdag 3 juni 2009 @ 18:57:41 #10
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_69674340
Tvp, en Rvlaak ik contact je vanavond, heb ff stervensdruk gehad qua werk!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_69677113
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:38 schreef Halfe.Deutscher het volgende:
Het is niet alleen je vingerafdruk.

Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen

Pick your poison.
Dit is "maar" het zoveelste iets dat toevallig nu actueel is.
quote:
Weet jij wel zo zeker dat je nooit een wet overtreed dan?
Echt helemaal nooit niet in geen enkele situatie niet?
Jij koopt al je computerspelletjes, films en muziek? Je rijd nooit net eventjes net iets harder?
We lopen naar een systeem toe waarbij je volautomatisch op je flikker krijgt voor alles wat je fout doet.

Tevens vind ik het idee dat er dan altijd iemand is die weet wat jij aan het uitvreten bent weinig rustgevend.
Kan je wel zeggen "ik heb niks te verbergen" maar je hoeft echt niets op je kerfstok te hebben je hier onrustig bij te voelen.
quote:
Als ik wat heb geflikt heb je pas het recht mij mijn vingerafdruk af te nemen wat mij betreft.
Tot die tijd laat je mij maar mest rust.
pi_69687249
Het is toch september geworden?
-edit-

Ik moet beter lezen
  donderdag 4 juni 2009 @ 00:15:22 #13
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_69687587
Tvp dan maar...
pi_69707238
Weer even volgen.
pi_69732585
ff crosspost, aangezien mn andere topic gesloten is
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:57 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Met andere woorden, het uiteindelijke doel zou puur bestaan uit het informeren van de burger?

Ik ga even kritisch doen als je het niet erg vind hoor, maar wat maakt jou dan anders dan het CBP?
Het CPB heeft de laatste tijd bijzonder weinig informatie verstrekt. De website is bijzonder onoverzichtelijk (imo) en ik kan daar al helemaal niets vinden over de onderzoeken waar zij wel eens mee in het nieuws komen.

Maw: het CPB is een organisatie die ondertussen niets meer toevoegt aan de hele discussie. Ik krijg steeds meer het idee dat het CPB valt onder wat Wilders noemt "de linkse subsidie clubjes".

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2009 11:11:00 ]
  vrijdag 5 juni 2009 @ 11:10:44 #16
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69732588
tvptje
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_69732748
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:10 schreef RvLaak het volgende:
ff crosspost, aangezien mn andere topic gesloten is
[..]

Het CPB heeft de laatste tijd bijzonder weinig informatie verstrekt. De website is bijzonder onoverzichtelijk (imo) en ik kan daar al helemaal niets vinden over de onderzoeken waar zij wel eens mee in het nieuws komen.

Maw: het CPB is een organisatie die ondertussen niets meer toevoegt aan de hele discussie. Ik krijg steeds meer het idee dat het CPB valt onder wat Wilders noemt "de linkse subsidie clubjes".
En hoe ben je dat van plan te gaan marketen?, er is meer dan alleen Fok! he?
Dit account is permanent uitgeschakeld.
  Redactie Frontpage vrijdag 5 juni 2009 @ 11:20:52 #18
4530 crew  Crazy Harry
pi_69732905
Ik was druk bezig een reactie te typen in het andere topic tijdens dat die gesloten werd:

Een van de objectieve argumenten is dat wanneer je in je privacy beperkt wordt, je op je hoede gaat zijn met wat je doet.
Je beperkt jezelf in je vrijheid veroorzaakt door de inbreuk op privacy.
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:49 schreef 68Chevelle het volgende:
Maar ik heb het idee dat je initiatief welke ik met alle respect zeer waardeer, weinig uithaalt.
Tja, en zo wordt er altijd gedacht, en zo wordt er nooit iets gedaan. Het gaat iets uithalen wanneer iemand een initiatief neemt en anderen zich erbij aansluiten.
Het haalt niets uit wanneer je het initiatief er onderuit haalt, dat is een self-fulfilling prophecy
Dus als je er mee eens bent, sluit je aan, om de kans op succes te vergroten.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_69732978
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:15 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

En hoe ben je dat van plan te gaan marketen?, er is meer dan alleen Fok! he?
, maar laten we eerst een website opzetten. We hebben wat vage plannen en een verdeling van de marketing, maar niets concreets.

Als je ideeën hebt, ze zijn welkom
pi_69732998
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:20 schreef Crazy Harry het volgende:
Tja, en zo wordt er altijd gedacht, en zo wordt er nooit iets gedaan. Het gaat iets uithalen wanneer iemand een initiatief neemt en anderen zich erbij aansluiten.
Het haalt niets uit wanneer je het initiatief er onderuit haalt, dat is een self-fulfilling prophecy
, precies wat ik al jaaaaaaaaaren doe. Schreeuwen vanaf de zijlijn. Nu niet meer
pi_69733346
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:20 schreef Crazy Harry het volgende:

Sorry, ik ben nu pak hem beet 5 jaar actief geweest op straat en dat gaf me een aantal conclusies, oa.

Het overgrote deel van de bevolking:

• is crisismoe
  • is moe van bemoeienis op allerlei persoonlijke zaken
  • is moe van de overheid
  • kan geen fut meer opbrengen om in de avonden en weekend een project te steunen

De laatste 10 jaar horen we van de ene kant dat het licht uitgaat, en aan de andere kan dat als we niet .........., dan gaat het licht uit.

Ik spreek dus uit ervaring, en dus is mijn mening niet op lucht gebaseerd.

Het is zonder meer een goed initiatief, maar er mag best meer invulling aan het uiteindelijke doel gegeven worden, namelijk het daadwerkelijk beschermen van de privacy en rechten van het volk.

Mensen die informeren/onderzoeken voegen eigenlijk niet veel meer toe, er zijn er al zoveel.

Maar dat zijn slechts mijn 2 eurocenten
  • Dit account is permanent uitgeschakeld.
    pi_69733445
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 11:35 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Sorry, ik ben nu pak hem beet 5 jaar actief geweest op straat en dat gaf me een aantal conclusies, oa.

Het overgrote deel van de bevolking:

• is crisismoe
  • is moe van bemoeienis op allerlei persoonlijke zaken
  • is moe van de overheid
  • kan geen fut meer opbrengen om in de avonden en weekend een project te steunen

De laatste 10 jaar horen we van de ene kant dat het licht uitgaat, en aan de andere kan dat als we niet .........., dan gaat het licht uit.

Ik spreek dus uit ervaring, en dus is mijn mening niet op lucht gebaseerd.

Het is zonder meer een goed initiatief, maar er mag best meer invulling aan het uiteindelijke doel gegeven worden, namelijk het daadwerkelijk beschermen van de privacy en rechten van het volk.

Mensen die informeren/onderzoeken voegen eigenlijk niet veel meer toe, er zijn er al zoveel.

Maar dat zijn slechts mijn 2 eurocenten
  • Het grote probleem met het opzetten van een tegengeluid is, dat er al zoveel tegengeluiden zijn. Die kant is versplinterd en worden meestal massaal afgeschilderd als alu-hoedjes. De meeste (mij incluis) zijn dit ook. Vandaar dat ik bewust stel dat de website objectief moet zijn.

Het forum daarentegen is vrij . Mocht men, inclusief de mensen die meewerken aan de site, een actie/protest etc. opstarten via het forum is dat perfect natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2009 11:39:15 ]
    pi_69733588
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 11:38 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Het grote probleem met het opzetten van een tegengeluid is, dat er al zoveel tegengeluiden zijn. Die kant is versplinterd en worden meestal massaal afgeschilderd als alu-hoedjes. De meeste (mij incluis) zijn dit ook. Vandaar dat ik bewust stel dat de website objectief moet zijn.

Het forum daarentegen is vrij . Mocht men, inclusief de mensen die meewerken aan de site, een actie/protest etc. opstarten via het forum is dat perfect natuurlijk.
    Wees eens wat ambitieuzer
    pi_69733795
    In Duitsland is het afgeven van vingerafdrukken na protesten van de bevolking optioneel geworden

dat wil ik ook hier in NL..
    pi_69733916
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 11:49 schreef lidewyz het volgende:
    In Duitsland is het afgeven van vingerafdrukken na protesten van de bevolking optioneel geworden

dat wil ik ook hier in NL..
    Dat gaat je alleen in Particratie Nederland nooit lukken.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')