abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69731633
Naar aanleiding van het volgende topic: Verlengen ID-kaart voor Juni (vingerafdruk) ben ik een website over de privacy beperkende maatregelen in Nederland aan het opzetten. De site heeft in de kern als doel om mensen zo objectief mogelijk te informeren over deze maatregelen.

Aangezien ik redelijk fel tegen de verschillende zaken ben, heb ik heel veel moeite om het argument "Ik heb niets te verbergen" op een objectieve manier uit te leggen en op te schrijven.

Ik weet dat een aantal mensen hier op Fok! dat argument met regelmaat aanhaalt. Kunnen jullie mij het inhoudelijke hiervan uitleggen? Zo kan ik ook dit argument objectief benaderen .
pi_69731952
Helaas, ik ben zwaar tegen vrijheidsinperking in ruil voor veiligheid, het geeft me het gevoel als een nummer behandeld te worden en opgeslagen gegevens kunnen altijd ten prooi worden gevallen aan misbruik door welke instantie dan ook.

Maar ik heb het idee dat je initiatief welke ik met alle respect zeer waardeer, weinig uithaalt.
Dit account is permanent uitgeschakeld.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 10:51:12 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_69731999
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:49 schreef 68Chevelle het volgende:

Maar ik heb het idee dat je initiatief welke ik met alle respect zeer waardeer, weinig uithaalt.
Niet geschoten is altijd mis.
pi_69732095
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:49 schreef 68Chevelle het volgende:
Hoezo zou het niets uithalen? Naar mijn idee weet het gros van Nederland niets of extreem weinig van de maatregelen die worden doorgevoerd. Aangezien ik altijd hoor dat men tegen is zodra ik een aantal zaken op tafel leg, wijt ik de apathie van de Nederlanders aan gebrek aan informatie en kennis.

Ik snap dat men bijzonder weinig zin heeft om heel veel websites door te lezen met veel moeilijke teksten om tot een beetje kennis te komen. Daarbij zijn de meeste, zo niet alle bestaande, sites behoorlijk gekleurd.

Wij willen een objectieve informatiebron opzetten die in normaal Nederlands uitlegt welke maatregelen er genomen zijn en wat de gevolgen daarvan zijn.

Laat men daarna maar beslissen of ze voor of tegen zijn
pi_69732179
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:54 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Hoezo zou het niets uithalen? Naar mijn idee weet het gros van Nederland niets of extreem weinig van de maatregelen die worden doorgevoerd. Aangezien ik altijd hoor dat men tegen is zodra ik een aantal zaken op tafel leg, wijt ik de apathie van de Nederlanders aan gebrek aan informatie en kennis.

Ik snap dat men bijzonder weinig zin heeft om heel veel websites door te lezen met veel moeilijke teksten om tot een beetje kennis te komen. Daarbij zijn de meeste, zo niet alle bestaande, sites behoorlijk gekleurd.

Wij willen een objectieve informatiebron opzetten die in normaal Nederlands uitlegt welke maatregelen er genomen zijn en wat de gevolgen daarvan zijn.

Laat men daarna maar beslissen of ze voor of tegen zijn

Met andere woorden, het uiteindelijke doel zou puur bestaan uit het informeren van de burger?

Ik ga even kritisch doen als je het niet erg vind hoor, maar wat maakt jou dan anders dan het CBP?
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_69732208
Ik denk dat het mensen zijn die zich niet zo druk maken om wat er met hun gegevens gebeurd, omdater er waarschijnlijk toch weinig bijzonders in staat. En als je dan de veiligheid kan vergroten is dat mooi meegenomen.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 10:59:00 #7
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_69732216
Identiteitsbewijs verlengen voor Juni (vingerafdruk) #3

nog een privacy topic lijkt me niet nodig, de hele discussie is al uitgebreid aan de gang in dat topic, daar verder svp
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')