abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61075916
Ringslings, Tricot Slens en Tricotti's met rek, Storchenwieges zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Vervolg op Vervolg op Draagdoeken 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |12 | 13| 14 en15

handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij Mamatoto
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen

Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes.

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Hoe je een doek soepel krijgt: vingerhaken (filmpje)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

----------------------------------------
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?

Ardenlyn: draagdoek.nl 4.6 / Ellaroo Ysabel 4.6 / Hoppediz Rio 4.6

BE: draagdoek.nl 5.4 / Ellaroo LaRae 5.0

beefcake: Hoppediz Costa Rica 4.6

Bla_Bla_Bla: draagdoek.nl

Cattie: korte doek wereldwinkel, tricotdoek BabyCuddle, draagdoek.nl, mei tai, ringsling, hoppediz Osaka 4.6

Chacama: draagdoek.nl / Hoppediz Rio / Beco Butterfly

DaviniaHR: Girasol Mokka 4.2

E.T.: TricotSlen / Hoppediz Antigua 5.4 / EllaRoo LaRae 4.6

Grijs:: grijze TricotSlen / url=http://www.flickoramio.com/img/4425/eeb0d065f2d757a912510b519702370f/1/Draagdoek%20op%20vakantie.jpg]Storchenwiege Ulli 4.6[/url] / Storchenwiege Anna 4.6

lcicle: draagdoek.nl

Iksje: TricotSlen / Ringsling (dharitri) / Ergo Carrier

Jelief: Mei Tai, gemaakt door Owlet, indiase doek als snelle sling bij paniek.

Kersjes: draagdoek.nl / Girasol nr.25

LadyS: Tricot Slen / Oililly mei tai / Amazonas Lollipop

Llewella: Hoppediz Miami 5,4 / 2 Llewella-gemaakte ringslings

Macka: Barabarn Chili 2.6 / Storchenwiege Johannes I 4.1 / Storchenwiege Albert 5.2 / Ergo NG black-cranberry / Storm Op Zolder Aziatische doek / Mackagemaakte ringsling / Didymos Millefiori Stein 4.7 / Yamo Moccha Streaks / Girasol nr. 26 (Tuulipani) 2.6

mamali: draagdoek.nl petrol / Storchenwiege Inka 4.6

Maneki.Neko: TricotSlen / Ellaroo Maija 5.0 /rood-oranje-gele Perraja

Memmel: Girasol nr. 31 5.2

Noli.: zelfgemaakte Mei Tai / Girasol Lampo

Owlet: tricot draagdoek.nl / storchenwiege Anna 5,20 / zelfgemaakte ringsling / grote manta / kleine manta, slendang / zelfgemaakte mei tai / Ellaroo LaRae 3,60 / Ellaroo Podaegi orange sakura / Ergo zwart-cranberry / merkloze kleine Podaegi / Babycuddle / Lodger shelter

Paradijsvogeltje draagdoek.nl / zelf gemaakte Mei Tai / heupdrager uit het echte Afrika

p_iglet: Ellaroo Christiane 4.6 / Hoppediz Rio 4.6 / Girasol Espresso 3.6 / Maneki Mei Tai

PM-girl: Tricotti / Storchenwiege Anna / zelfgemaakte Mei Tai

Reinhilde: Ellaroo Mei Tai

sjak: Hoppediz Havana / Girasol nr. 20 (Tuli)

Tearsong: 2x tricot draagdoek.nl (tijdelijk uit logeren) / didymos eva 4.7 / didymos indio sonne 4.7 / didymos natural hemp 4.7 / Mr. Mirko MT wraparound sleepy / Girasol Earthy Rainbow 5.2 / GM/Wrapsody BBB Morgaine 4.6 / Storchenwiege Anna 5.2 / Didymos Millefiori Grun/Blau

Ticootje: ringsling, Storchenwiege Vicky 4.6

Troel: Troelgemaakte Tricotslen / Ellaroo Jan 4.6 / Hoppediz Oslo 4.1 / Paarsblauwe Afrikaanse lange pagne / Roodblauwe Afrikaanse korte pagne / Troel tai

Tucana: Didymos Nora / Didymos LLL shortie / Hoppediz Caïro / oranje Nesthäcken / Ellaroo La Rae / BBslen Blueberry Blue / Girasol Tulipaani / Hoppediz Havana / Vatanai Maruyama / onderweg: Storchenwiege Ulli /GypsyMama Morgaine / Hoppediz Santiago / Hoppediz Lille / Storchenwiege Leo Rouge / Amazonas Lollipop

Vamperotica: Amazonas Laguna

Webkim: Tricot Slen / Ellaroo La Rae 4.6 / Mister Mirko Mei Tai / Girasol Pacifica 4.6 / Girasol Green Tea 4.6 / Girasol Lampo 4.6 / Sleepy Nico / Girasol Cocoa Almond 4.6 / Girasol Polkka 4.2 / Girasol Fuoco 4.6 / Girasol Earthy Rainbow 4.6 /Didymos Red Tom 4.6 / Girasol Blau Ringsling / Zara Candy 4.6 / Storchenwiege Anna / Hoppediz Antigua / Girasol Chococabana 2.7 / Amazonas Natural / Zara Ocean / Didymos Millefiori grun/rot 6 / Girasol Tulppaani 4.2

YPPY storchenwiege Ulli / lange doek wereldwinkel / draagdoek.nl (tijdelijk uitgeleend) / mei tai

-------------------------------------------------------

Hier weer verder.

[ Bericht 1% gewijzigd door Webkim op 27-08-2008 15:29:25 ]
Hardloper.
IG @webkim
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 23:37:43 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_61076053
ik zal dat nooit snappen die drang van nieuwe moeders om dat kind volledig aan hun lichaam te binden. 9 maanden over-intiem contact waren niet genoeg ofzo?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  † In Memoriam † zaterdag 23 augustus 2008 @ 23:40:21 #3
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_61076136
En nog even het komende evenement noemen (plus topic link):
Draagdoekenmeet Zandvoort! 21 September!!!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † zaterdag 23 augustus 2008 @ 23:44:46 #4
141844 Macka66
pi_61076259
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 23:37 schreef SpecialK het volgende:
ik zal dat nooit snappen die drang van nieuwe moeders om dat kind volledig aan hun lichaam te binden. 9 maanden over-intiem contact waren niet genoeg ofzo?
Snap je wel dat mensen aan kinderen beginnen?
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 23:46:08 #5
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_61076283
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 23:44 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Snap je wel dat mensen aan kinderen beginnen?
Ja hoor maar om dat kind te duct-tapen aan je bovenlichaam... tsja... komst een beetje over als een vreemde fetish ofzo
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_61076307
Jullie zitten al 2 topics verder
En zo lang ben ik niet weggeweest!!!

Mijn lijstje mag trouwens aangevuld:
Didymos Nora / Didymos LLL shortie / Hoppediz Caïro / oranje Nesthäcken / Ellaroo La Rae / BBslen Blueberry Blue / Girasol Tulipaani / Hoppediz Havana / Vatanai Maruyama / onderweg: Storchenwiege Ulli /GypsyMama Morgaine / Hoppediz Santiago / Hoppediz Lille / Storchenwiege Leo Rouge / Amazonas Lollipop.
Maar die laatste kan nog wegvallen, want ik ben van plan mijn bestelling af te zeggen als ze niet rap leveren... voor mijn bestelling had ik nog gevraagd of ze het allemaal voor 30 augustus bij ons kon krijgen, er zat namelijk een kadootje bij ook voor DD2's verjaardag. Ze ging het nog voor haar vakantie opsturen, had ze gezegd. Ondertussen komt ze overmorgen terug uit vakantie en heb ik het pakketje nog niet. Stom is dat dit de 2e bestelling is waar ik zo extreem lang op moet wachten en het komt mij echt mijn voeten uit. Ik denk dus dat ik gewoon ga annuleren, is haar eigen schuld, hopen dat haar ogen dan eens opengaan dat ze niet goed bezig is! (Ik ben niet de enige die klaagt de laatste tijd, dus het wordt echt wel tijd dat ze het eens gaat doorhebben!)
Ik zal hem wel ergens anders bestellen, nah!

Soit, ik heb ook een draagdoekenblog opgestart... voor geïnteresseerden: http://jajaikbenverslaafdaandraagdoeken.blogspot.com
Katia, wahm van 3 mooie meiden.
Draagdoekenblog!
pi_61076359
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 23:46 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ja hoor maar om dat kind te duct-tapen aan je bovenlichaam... tsja... komst een beetje over als een vreemde fetish ofzo
Dumpen in een vatuur vind ik nu eigenlijk toch ook niet alles.
Draagdoekenblog!
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 23:51:49 #8
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_61076422
wat is een vatuur?
pi_61076445
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 23:51 schreef SpecialK het volgende:
wat is een vatuur?
wandelwagen in het Vlaams
Draagdoekenblog!
  † In Memoriam † zaterdag 23 augustus 2008 @ 23:54:14 #10
141844 Macka66
pi_61076466
't Is niet veel vreemder dan het geven van borstvoeding

Ik loop trouwens niet de hele dag met de kinders in de doek of drager te sjouwen. Ze zitten er vooral in als ze graag bij me willen zijn en ik mijn handen vrij wil hebben. Of als ik ze meeneem met boodschappen doen of andere uitjes. Heel gezellig, voor een paar uurtjes. Maar langer houden we van beide kanten niet uit. Ook m'n dochter van bijna vijf maanden wil graag zelfstandig kunnen bewegen
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 23:56:34 #11
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_61076509
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 23:53 schreef Tucana het volgende:

[..]

wandelwagen in het Vlaams
Ahja... het is dus als vervanging van de wandelwagen... Dan snap ik het een stuk beter. Ik dacht het is gewoon geil om 24 uur per dag met zo'n compleet vastgegipst kind rond te huppelen ofzo.

Maargoed ik snap dat het veel handiger is met de tram en de trap enzo.
pi_61076553
Stofzuigen gaat prima met een kind op je rug
Rio is wel enormelijk warm maar allebei alleen in hemd gaat het wel
Saartje
pi_61077108
geil is nu toch wel het laatste woord waar ik dat mee zou omschrijven :/
Noem het een levenswijze, een denkswijze, een opvoedingsmethode... iets waar ik in geloof en waarin ik mijn moedergevoel volg.
Baby's hebben 9 maand lang in de buik bij mama gezeten, ik vind het echt geen leuk idee om hen daarna zomaar van mij weg te leggen als ik ze ook nog bij mij kan houden.
Die eerste maanden hangen ze inderdaad constant aan mij geplakt.
DD1 heeft 4 maand aan een stuk in de doek gezeten, behalve af en toe eens een kwartiertje om te eten (en zelfs dat gebeurde vaak in de doek) en 's nachts om te slapen (maar dan sliep ze tussen ons), DD2 heeft daar 8 maanden geplakt (maar die was een maand te vroeg geboren en was een heel gevoelig kindje in het begin, die zocht gewoon enorm veel geborgenheid) en DD3 is nu 4,5 maand, maar is een geval apart dat heel graag al eens gewoon wil spelen op de grond of in haar relax.
Alle 3 hebben ze zelf mogen aangeven wanneer ze er klaar voor waren om alleen de wereld te verkennen, ik heb gewoon hun ritme gevolgd.
Hier was het dus meer dan alleen ipv een wandelwagen.
In ieder geval, als ik de oudste 2 nu bekijk (3 jaar en 2 jaar), ik denk niet dat ze er slecht vanaf gekomen zijn. Het zijn 2 heel sociale kinderen, verre van mama's-kindjes (buiten soms eens een momentje he, maar welk kind heeft dat niet? Het zijn geen verlegen plak-mama's-kindjes bedoel ik) en zo slecht doen ze het niet. Ze zijn groot kunnen worden vanop mama's hoogte en hebben zo de wereld leren kennen.

Och, ik zeg het, ieder zijn eigen opvoedmethode... wij voelen ons hier nu goed bij, iemand anders heeft zijn eigen manieren...
Draagdoekenblog!
pi_61079933
Ik heb van de week weer eens tijd gehad om de draagdoek.nl te proberen, en ik denk dat die 1e keer echt beginnersgeluk is geweest
Het lukt me gewoon niet meer
Ik wilde namelijk met de bus mee naar de stad, ruim van te voren die doek goed proberen te krijgen maar dan zat dit weer gedraaid en dan weer dat niet strak genoeg. Uiteindelijk alles dusdanig goed gekregen, werkt Koentje niet mee.
Had echt het idee dat hij niet genoeg "ruimte" had voor zijn beentjes. Hij groeit ook echt hard, hij is nou al 62 cm! Maarja dat moet natuurlijk nix uitmaken. Iemand tips?
pi_61080050
Solly...had niet in de gaten dak de vorige dichtdeed!
Grappig wel trouwens Wrappie...Ik was eigenlijk aan het speuren naar jou, wordt ik gespot door een andere forumster!

Mmmm...LL hoe draag je 'm in de doek? "rechtop?
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_61080336
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 08:38 schreef vamperotica het volgende:
Solly...had niet in de gaten dak de vorige dichtdeed!
Grappig wel trouwens Wrappie...Ik was eigenlijk aan het speuren naar jou, wordt ik gespot door een andere forumster!

Mmmm...LL hoe draag je 'm in de doek? "rechtop?
Iig niet in de Komma houding want dan steken zijn voetjes buiten me zij en ik vind dat toch minder prettig (veelste bang dat ik iets te dicht ergens tegen aanloop en zijn voetjes bezeer )
Zoals het in het boekje beschreven staat is het de "foetus"houding
De buikband krijg ik ook niet zo strak bij zijn nekje
pi_61080517
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 09:38 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Iig niet in de Komma houding want dan steken zijn voetjes buiten me zij en ik vind dat toch minder prettig (veelste bang dat ik iets te dicht ergens tegen aanloop en zijn voetjes bezeer )
Zoals het in het boekje beschreven staat is het de "foetus"houding
De buikband krijg ik ook niet zo strak bij zijn nekje
En als je als ie al helemaal "zit"voorzichtig zn bovenbeentjes vastpakt, zn kontje iets naar beneden schudt en daarbij zn beentjes omhoog tegen je aan trekt? ( hoop dat de omschrijving duidelijk is...) Dat vond/vindt mijn mannetje altijd wel fijn...Die begint ook altijd gelijk te stijgeren als zn beentjes niet fijn zitten....

Die band bij zn nekje kun je wat strakker krijgen door de bovenste rail iets meer aan te spannen, los van de onderste....(zegt men...Ik blijf er ook altijd mee hannessen...)
Moet zeggen dat me dat wel steeds makkelijker af gaat, met een geweven doek. Met de tricot slen had ik nóg meer ruzie!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_61080720
Hmm, en ik wil juist een tricot slen aanschaffen....
Ik ga het later deze week nog wel een keer proberen... nu ff niet, ik ben ongesteld en dan ben ik al helemaal zo'n lompkind... zonde van mijn mooie mannetje als ik die laat vallen.
  zondag 24 augustus 2008 @ 10:31:12 #19
108648 cattie
lieve moeder
pi_61080747
Ik kom ook weer even binnen vallen. Op vakantie in Duitsland heb ik zowaar een paar draagdoekmoeders gezien! Gezien de staat van de paden niet zo gek trouwens.
Wat mij tot het volgende brengt: Ive loopt goed, maar kan natuurlijk nog niet hele grote afstanden lopen. Mijn man en ik zijn de buggy echter spuugzat. De laatste keer dat mijn man Ive in de mei tai droeg, ging dat niet meer zo. Ive is daar denk ik te zwaar voor geworden. De vraag is, zijn er nog (zachte)rugdragers voor kinderen van meer dan 15kg? Zelf kan ik Ive echt niet meer dragen en mijn man ziet het niet zitten om een doek op zijn rug te knopen, zeker niet in zijn eentje. Ik zag de Yamo, klik je die vast, of is dat binden? En gaat dat nog bij een groot kind?
edit: ik zie net op de site dat het vastklikken is. Dat is in ieder geval fijn voor mijn man.
pi_61080864
Ergo's dragen erg fijn en kunnen een gewicht tot 40 kilo aan. En tegen de tijd dat Ive dat weegt wil je man hem vast niet meer dragen.
Zo zien ze eruit:

En ze zijn te koop bij Knusjes.be.

De Yamo is vergelijkbaar en een tientje goedkoper. ook nog! Hij is ook lichter, qua gewicht. En je kan ze bij Macka kopen.

Kies gewoon wat je het mooiste vindt qua kleur of motief. Waar je wel even op moet letten is dat een Yamo niet zo smal kan worden afgesteld als de Ergo. Dus als je gezegend bent met geen of smalle heupen weet ik niet of je -em goed krijgt afgesteld. Laat er anders zelf Google nog ff op los.
Hardloper.
IG @webkim
pi_61080916
Ik ben om precies die reden heel tevreden met mijn ergo. Hij is makkelijk om te doen én hij draagt heel comfortabel.
Ronja weegt nu ook zo'n 15 kilo en die kan ik zelfs met een wat gevoelige rug door de zwangerschap nog goed dragen in de ergo (los van een in de weg zittende buik).
Een yamo heb ik nooit gebruikt, ik begrijp uit de verhalen hier dat het vergelijkbaar is. Wat in ieder geval in mijn ogenj het dragen bij de ergo zo lekker maakt is de stevige, goed gevulde heupband. Volgens mij heeft de yamo die ook, maar dat weet ik niet zeker.
pi_61081848
Gisteren naar familie-afscheidsfeest geweest; m'n tante+man, nichtje+vriend+baby gaan emigreren naar nieuw-zeeland.
Ik had de draagdoek mee; en warempel; m'n nichtje had een rekbare doek (ze is zelf ook een draagdoekkindje geweest, dus had het kunnen verwachten ). Dus 2 dames met baby in de doek op het feestje
Amber had er alleen niet veel zin in; die ging op den duur steeds naar melk zoeken en verdween in de raarste houdingen helemaal in de doek; dus die heb ik aan papa gegeven die geen melk heeft en ze was rustig
De kleine van m'n nichtje is nu ruim een week oud en lag prinsheerlijk de hele tijd te slapen in de doek.

Kon vriendlief meteen het verschil zien tussen mijn doek en haar doek.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  zondag 24 augustus 2008 @ 11:54:00 #23
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_61081885
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 00:28 schreef Tucana het volgende:
geil is nu toch wel het laatste woord waar ik dat mee zou omschrijven :/
Noem het een levenswijze, een denkswijze, een opvoedingsmethode... iets waar ik in geloof en waarin ik mijn moedergevoel volg.
Ja daar haak ik weer af. Dat klinkt mij iets teveel als een soort sektevorming
quote:
Baby's hebben 9 maand lang in de buik bij mama gezeten, ik vind het echt geen leuk idee om hen daarna zomaar van mij weg te leggen als ik ze ook nog bij mij kan houden.
Die eerste maanden hangen ze inderdaad constant aan mij geplakt.
DD1 heeft 4 maand aan een stuk in de doek gezeten, behalve af en toe eens een kwartiertje om te eten (en zelfs dat gebeurde vaak in de doek) en 's nachts om te slapen (maar dan sliep ze tussen ons), DD2 heeft daar 8 maanden geplakt (maar die was een maand te vroeg geboren en was een heel gevoelig kindje in het begin, die zocht gewoon enorm veel geborgenheid) en DD3 is nu 4,5 maand, maar is een geval apart dat heel graag al eens gewoon wil spelen op de grond of in haar relax.
Alle 3 hebben ze zelf mogen aangeven wanneer ze er klaar voor waren om alleen de wereld te verkennen, ik heb gewoon hun ritme gevolgd.
Hier was het dus meer dan alleen ipv een wandelwagen.
Gaat mij allemaal ietsjes te ver. Doet me denken aan het kind van m'n nichtje. Non-stop huilen en dat kind kreeg ook zo overdreven veel aandacht. Niet normaal meer. Kan je je afvragen of zo'n kindje fragiel is van zichzelf of juist door al die aandacht die het krijgt.
quote:
In ieder geval, als ik de oudste 2 nu bekijk (3 jaar en 2 jaar), ik denk niet dat ze er slecht vanaf gekomen zijn. Het zijn 2 heel sociale kinderen, verre van mama's-kindjes (buiten soms eens een momentje he, maar welk kind heeft dat niet? Het zijn geen verlegen plak-mama's-kindjes bedoel ik) en zo slecht doen ze het niet. Ze zijn groot kunnen worden vanop mama's hoogte en hebben zo de wereld leren kennen.

Och, ik zeg het, ieder zijn eigen opvoedmethode... wij voelen ons hier nu goed bij, iemand anders heeft zijn eigen manieren...
Ok
  † In Memoriam † zondag 24 augustus 2008 @ 12:59:39 #24
141844 Macka66
pi_61082873
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 10:41 schreef Webkim het volgende:
Ergo's dragen erg fijn en kunnen een gewicht tot 40 kilo aan. En tegen de tijd dat Ive dat weegt wil je man hem vast niet meer dragen.
Zo zien ze eruit:
[ afbeelding ]
En ze zijn te koop bij Knusjes.be.

De Yamo is vergelijkbaar en een tientje goedkoper. ook nog! Hij is ook lichter, qua gewicht. En je kan ze bij Macka kopen.

Kies gewoon wat je het mooiste vindt qua kleur of motief. Waar je wel even op moet letten is dat een Yamo niet zo smal kan worden afgesteld als de Ergo. Dus als je gezegend bent met geen of smalle heupen weet ik niet of je -em goed krijgt afgesteld. Laat er anders zelf Google nog ff op los.
Slingomama.nl verkoopt ook Ergo's.

Ik heb Yamo, Ergo, huishoudcentimeter, oudste dochter en vent even uit de kast gehaald
De heupband op z'n smalst afgesteld in het rond gemeten langs de bovenkant en onderkant: Yamo 73 - 80 cm, Ergo 62 - 64 cm.
Yamo is wijder en heeft dus ook een groter verloop. Dat verklaart denk ik mijn Yamo voorkeur, ik heb weelderig gevormde heupen. Vent en dochter hebben getest of dat verloop ook betekent dat het voor mensen met smalle rechte heupen een te los zittende heupband op kan leveren, maar dat lijkt niet het geval. Zodra het kind in de drager komt wordt alles netjes strakgetrokken.
Ik zal Ergo en Yamo meenemen naar de meeting in Zandvoort.

Leuk lees- en kijkvoer: 23 ssc's vergeleken op The Babywearer (waaronder Yamo en Ergo). Wel even registreren, maar dan heb je ook toegang tot heel veel draaginfo!
  zondag 24 augustus 2008 @ 13:07:30 #25
108648 cattie
lieve moeder
pi_61083011
Dank jullie voor alle info! Een ergo of een yamo dus. Ik kom sowieso 21 september en ik denk dat mijn man dan ook mee komt, zodat hij ook de ergo en de yamo kan proberen. (Bij voorbaat al erg bedankt Macka!) Ik heb er zelf geen probleem mee dat de yamo wat breder in de heupen is, mbt mijn man zal ik ook de centimeter er eens bij pakken!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')