Lijkt me wel eng, stel nou dat er iets verkeerd geprogrammeerd is..quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 02:10 schreef sander89 het volgende:
Een van de mooiste metrosystemen waar ik tot nu in gezeten heb is in Kopenhagen.
Die is pas geopend in 2002 en rijdt vol automatisch, daardoor kan je gewoon helemaal voorinzitten omdat geen bestuurderscabine is.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
tvp
Dan kom ik aangevlogen om de wagon terug te duwen natuurlijk.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 02:24 schreef LittleMiss het volgende:
[..]
Lijkt me wel eng, stel nou dat er iets verkeerd geprogrammeerd is..
Je bent te zwak.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 02:27 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Dan kom ik aangevlogen om de wagon terug te duwen natuurlijk.
maar gisteren werd hier al een topic over geopend?
Dat is zo goed als uitgesloten, natuurlijk testen ze alles eerst uitgebreid.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 02:24 schreef LittleMiss het volgende:
[..]
Lijkt me wel eng, stel nou dat er iets verkeerd geprogrammeerd is..
Fuck you ik heb een golden retriever. Kijk maar in m'n fobo.quote:
Oeps... je hebt gelijk. Had geen linkje in het treinentopic gezien, en zag zo 1-2-3 ook geen metrotopic in PTA staanquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 02:27 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
maar gisteren werd hier al een topic over geopend?
Maar deze heeft een OP. En GasTurbine heeft een Golden Retriever. Die kan goud retrieven.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 03:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Oeps... je hebt gelijk. Had geen linkje in het treinentopic gezien, en zag zo 1-2-3 ook geen metrotopic in PTA staan
quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 21:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
Huidige metro's in Nederland zijn kut
Ha, vorig jaar ben ik daar een exemplaar opgerend wat buiten dienst was. Dan verkijk je je toch wel even op de lengte Was wel even uitpuffen bovenaan...quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 08:22 schreef ThE_ED het volgende:
De Metro in Budapest vond ik altijd een beetje eng, met van die lange roltrappen.
Dat heb ik in St Petersburg een keer gedaan Jezus ik dacht dat ik dood gingquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:35 schreef MetalMike het volgende:
Ha, vorig jaar ben ik daar een exemplaar opgerend wat buiten dienst was. Dan verkijk je je toch wel even op de lengte Was wel even uitpuffen bovenaan...
Overigens rijdt de metro van Marseille niet alle dagen volledig, alleen op de vrijdag en zaterdag wordt er doorgereden tot in de nacht.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 04:05 schreef Manono het volgende:
Marseille
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er zijn wel verkeersleiders achter de hand die dat soort fouten voorkomen, maak je niet druk.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 02:24 schreef LittleMiss het volgende:
[..]
Lijkt me wel eng, stel nou dat er iets verkeerd geprogrammeerd is..
Op het lijntje met het gele treintje (eind/begin-station dacht ik Déak Tér) kan het wél weer makkelijk, dat is de oudste lijn die vrij ondiep ligt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:35 schreef MetalMike het volgende:
[..]
Ha, vorig jaar ben ik daar een exemplaar opgerend wat buiten dienst was. Dan verkijk je je toch wel even op de lengte Was wel even uitpuffen bovenaan...
[ afbeelding ]
Volgens mij hebben de drie eerste RR-Bombardiers nog hun bestickering.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 02:41 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Fuck you ik heb een golden retriever. Kijk maar in m'n fobo.
Enfin: Die nieuwe metro die al bij 's Gravenweg staat (R'dam) is van zijn stickers ontdaan. Of is het een ander?
Of als je naar beneden rent...quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:35 schreef MetalMike het volgende:
[..]
Ha, vorig jaar ben ik daar een exemplaar opgerend wat buiten dienst was. Dan verkijk je je toch wel even op de lengte Was wel even uitpuffen bovenaan...
[ afbeelding ]
Zeiden ze ook van de parkshuttlequote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:58 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Er zijn wel verkeersleiders achter de hand die dat soort fouten voorkomen, maak je niet druk.
De metro van München zei je?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 02:46 schreef Alexxxxx het volgende:
heb enkel ervaring met die van Rotjeknor en de U-bahn van München
Dat woordje trein mogen ze best vervangen door metro of desnoods metrotrein. Maar de passagiers zal het een worst wezen, vaak genoeg heb ik mensen over hun mobiele telefoon horen zeggen dat ze in de tram zaten terwijl het toch echt een metro was.quote:Op zondag 24 augustus 2008 03:41 schreef Socios het volgende:
Dit is de trein naar.. Gein.
Hahaquote:De metro wordt geëxploiteerd door London Underground, Ltd. (afgekort: LUL).
Opvallend is dat Linea 3 nog steeds niet af is, maar wel in aanbouw is. Door diverse problemen is de afbouw hiervan echter nog niet ondernomen. Het blijft bij her en der een tunnel. In 2016 is aangekondigd dat Linea 3 definitief open is. De bedoeling is dat linae 4A (eigenlijk lijn 3) een ringleiding wordt, aansluitend van Los Heroes via Plaza Maipu (L5, nog in aanbouw), San Pablo (L1, L5) (groot overstap station in de toekomst) naar Cemetaria Central (L2) weer richting Tobalaba (L5 en L4) gaat. Die plannen liggen er echter al een hele poos. L4A zou dan L3 worden zoals die ongeveer origineel geplant was door Pinochet in de jaren 70.quote:Op 15 september 1975 werd het metrosysteem geopend dat de zes miljoen inwoners van Santiago moest vervoeren. Anno vandaag rijden er vijf lijnen verspreid met 106 stations. Ook moet de metro per dag zo'n 2.500.000 mensen vervoeren. El Metro wordt gezien als de belangrijkste bouwwerken in Chili
Is die S-bahn eigenlijk wel een metro? Het lijkt er wel op, maar het zijn DB-treinen die er rijden.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 00:01 schreef Socios het volgende:
De U-Bahn in Berlijn is ook cool. In maart 2001 veel mee gereisd. Soms gecombineerd met de S-Bahn. Station Warschauerstraße kan ik me nog goed herinneren. Alle metro´s gingen naar het Oosten, terwijl wij stonden te wachten voor een metro richting het Westen. Mooi grauw bovengronds metrostation.
[ afbeelding ]
Qua tracé (altijd ongelijkvloerse kruisingen): ja.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:43 schreef ReisT het volgende:
[..]
Is die S-bahn eigenlijk wel een metro? Het lijkt er wel op, maar het zijn DB-treinen die er rijden.
Verschil is ook een beetje vaag soms, U-bahn is meestal ondergronds maar soms ook bovengronds, S-bahn is meestal bovengronds maar soms ook ondergronds.
Overigens rijden soortgelijke treinstellen ook in Essen, maar deze zijn omgebouwd tot sneltrambedrijf.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:38 schreef ikbenik het volgende:
In London heb ik ook al eens in een automatische metro gezeten. Dat is de DLR (Docklands Light Rail). Wel apart om daarin te zitten. Er is ook daar een soort service medewerker, die de boel in de gaten houdt. Een deel van dat traject loopt over de oude havenspoorlijn. Wel apart, al merk je wel dat het automatisch is: elke keer met precies dezelfde manier versnellen en afremmen op dezelfde plekken. Wel leuk om er voorin te kunnen zitten!
Gaat het GVB dan weer pendelbussen inzetten? maar ditmaal het stukje tussen Diemen zuid en Centraal station ?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 00:40 schreef Ofyles2 het volgende:
En vanaf volgende week weer werkzaamheden aan de metroperrons. Deze keer worden Holendrecht, Reigersbos, Diemen-Zuid en Gaasperplas.Lijn 50 rijdt niet tussen Bullewijk en Gein. Lijn 53 rijdt Diemen-Zuid voorbij. In de eerste fase richting Gaasperplas, in de tweede fase richting Centraal Station.
Nee, zo mooi is het echt niet. Men neme de metro naar de gewenste bestemmig en je rijdt er dan voorbij. Dan neem je de metro terug naar het gewenste station en stap je uit. Het station is namelijk maar in 1 richting open vanwege perronwerkzaamheden. Is overigens niks nieuws want er zijn al een aantal stations gerenoveerd op dezelfde wijze.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 12:40 schreef Socios het volgende:
Nee, er komen geen bussen. Men neemt de trein maar van Diemen Zuid naar Centraal.
Maak daar gerust een jaar van. Kijk eens op onderstaande links:quote:Op woensdag 27 augustus 2008 01:15 schreef Ofyles2 het volgende:
Je vergeet de roltrappen op de Ringlijn. Die draaien al weken niet.
Ik noem het structurele verwaarlozing.
Nee, het traject was voor de renovatie nog goed op orde, het lag er voor zijn leeftijd gezien goed bij.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 00:52 schreef knars het volgende:
Ik snap echt niet waarom dat ondergrondse deel van het amsterdamse net zo gigantisch veel gerotzooi geeft. Is de verwaarlozing zo buitensporig geweest, of was de aanleg gewoon knudde? Kan het GVB niet eens bij wat andere vervoerders een kijkje nemen? Het komt allemaal zo verschrikkelijk kneuterig over.
Plus het feit dat je nog een strip extra kwijt bent ook. Je zal maar in de tegenovergestelde metro BOA's tegenkomen.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 12:54 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Nee, zo mooi is het echt niet. Men neme de metro naar de gewenste bestemmig en je rijdt er dan voorbij. Dan neem je de metro terug naar het gewenste station en stap je uit. Het station is namelijk maar in 1 richting open vanwege perronwerkzaamheden. Is overigens niks nieuws want er zijn al een aantal stations gerenoveerd op dezelfde wijze.
oke maar wat betekent hetquote:Op maandag 25 augustus 2008 13:40 schreef Ofyles2 het volgende:
De seingeving is min of meer gelijk aan die van de NS: met signalering.
Al moet ik zeggen dat het potjessysteem van Rotterdam wel inventief is, de machinisten aldaar krijgen alle signalen door via de cockpit en is ook sprake van verschuivende blokken.
Het is toch allemaal dezelfde zone? Of valt Diemen-Zuid net in de zonegrens ofzo. Ach wat boeit het, 90 stempelt toch nietquote:Op woensdag 27 augustus 2008 20:36 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Plus het feit dat je nog een strip extra kwijt bent ook. Je zal maar in de tegenovergestelde metro BOA's tegenkomen.
Ik bedoel vanaf Verrijn Stuartweg of verder.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 22:25 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Het is toch allemaal dezelfde zone? Of valt Diemen-Zuid net in de zonegrens ofzo. Ach wat boeit het, 90 stempelt toch niet
quote:` In Berlijn is een kort,maar duur stuk
metro in gebruik genomen.Het traject
van nog geen twee kilometer verbindt de
Brandenburger Tor met het nieuwe glazen
spoorwegstation.Er is 14 jaar aan dit
project van 320 miljoen euro gewerkt.
Het stukje metro is (nog) niet met de
rest van de Berlijnse metro verbonden.
Dat zou toch een automatische metrolijn worden?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 01:07 schreef Socios het volgende:
Lijn U55 inderdaad. Maar betreft gewoon een metro die pendelt.
Al zo vaak. Hun metronetwerk en toestellen zijn schitterend.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 00:52 schreef Ofyles2 het volgende:
Nog een algemene vraag:
Is iemand in Stockholm geweest?
Rotterdamse metro is wel de grootste en de beste van de Benelux. Beter die van een wereldstad als Brussel.quote:Op woensdag 30 december 2009 17:15 schreef ReisT het volgende:
Welke veranderingen? Het Rotterdamse metronet is al enige jaren hetzelfde gebleven.
Het lijkt misschien wel ineens een hoop meer sinds ze vijf verschillende kleurtjes hebben maar dat is eigenlijk niet zo.
[ afbeelding ]
Alleen die deuren gaan zo moeilijk open.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:02 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Die nieuwe SG3 rijtuigen van de RET zijn tof.
Hier een extragratis kutfilmpje:
Er rijden ook RSG3's op de D-lijn. Ik ga ook nooit met de E-lijn.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:27 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Ik ga nooit met de RandstadRail, waarom heeft de RSG3 dat wel en de SG3 niet?
Ik heb weleens een SG3 op de D-lijn gezien.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:29 schreef o.us het volgende:
[..]
Er rijden ook RSG3's op de D-lijn. Ik ga ook nooit met de E-lijn.
Net als dat de SG3's alleen maar op de A,B en C-lijnen rijden.
Je mist niet veel.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:43 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Ik heb weleens een SG3 op de D-lijn gezien.
En RSG3 op allemaal weleens, maar er nog nooit ingezeten.
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:51 schreef o.us het volgende:
[..]
Rotterdamse metro is wel de grootste en de beste van de Benelux. Beter die van een wereldstad als Brussel.
Ik meen het.quote:
Brussel is onlangs op een lumineus idee gekomen om de maximumsnelheid van een metrolijn te verlagen van 70 naar 50 kilometer per uur. Groen is het zeker niet, want het plaatselijke OV-bedrijf moet nu extra wagens inzetten.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:51 schreef o.us het volgende:
[..]
Rotterdamse metro is wel de grootste en de beste van de Benelux. Beter die van een wereldstad als Brussel.
Daar moet ik nog in zitten, maar de RSG3 krijgt inderdaad mijn goedkeuring. Rustig, geluidloos, maar ik heb wel amper beenruimte.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:02 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Die nieuwe SG3 rijtuigen van de RET zijn tof.
Hier een extragratis kutfilmpje:
nou, dat wist ik nietquote:Op vrijdag 15 januari 2010 19:23 schreef o.us het volgende:
[..]
Ik meen het.
De Rotterdamse metro is gesitueerd in en rondom de gemeente Rotterdam. De eerste lijn werd geopend op 9 februari 1968 door prinses Beatrix en prins Claus. De totale netwerklengte (exclusief RandstadRail) bedraagt 55,3 kilometer, waarvan 15,3 km ondergronds, en 8,5 km als sneltram is uitgevoerd. De exploitatie is in handen van de RET. Het is het oudste en grootste metronetwerk in de Benelux, als men kijkt naar de lengte in sporen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rotterdamse_metro
En ik heb de metro van Amsterdam en Brussel gebruikt. Amsterdam was zuigen en Brussel was niets speciaals aan, merkte wel op dat de afstanden tussen de stations kleiner waren. Hoezo?
Ik wil de M weer terug.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 19:36 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Brussel is onlangs op een lumineus idee gekomen om de maximumsnelheid van een metrolijn te verlagen van 70 naar 50 kilometer per uur. Groen is het zeker niet, want het plaatselijke OV-bedrijf moet nu extra wagens inzetten.
[..]
Daar moet ik nog in zitten, maar de RSG3 krijgt inderdaad mijn goedkeuring. Rustig, geluidloos, maar ik heb wel amper beenruimte.
Ik heb die mock-up op RailTech Europe zien staan een tijdje geleden. Ik vind het erg klinische metro's, en door alleen die langsbanken kreeg ik een beetje het idee van veevervoer... Maar eerst de echte eens zien, kan best dat het in de praktijk meevalt, en het is altijd beter dan die Zilvermeeuwen.quote:Op zondag 17 juli 2011 03:53 schreef James1988 het volgende:
Ohja, dit topic leeft ook nog!
Een tijdje terug heeft het Amsterdam nieuwe metrostellen besteld bij Alstom, in 2014 moet het laatste stel geleverd zijn. Later zullen nog extra stellen besteld worden (voor de Noord-Zuidlijn) die, naar verwachting, in 2016 zullen worden afgeleverd. De typebenaming gaat M5 en M6 zijn.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik denk dat dat ook komt doordat het allemaal gloednieuw is, en leeg. De langsbanken vind ik wel meevallen: het bevordert vlot in- en uitstappen, zonder "pardon, mag ik er even langs?" waardoor mensen minder geneigd zullen zijn te blijven staan.quote:Op zondag 17 juli 2011 10:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vind het erg klinische metro's, en door alleen die langsbanken kreeg ik een beetje het idee van veevervoer...
quote:Op zondag 17 juli 2011 03:53 schreef James1988 het volgende:
Ohja, dit topic leeft ook nog!
Een tijdje terug heeft het Amsterdam nieuwe metrostellen besteld bij Alstom, in 2014 moet het laatste stel geleverd zijn. Later zullen nog extra stellen besteld worden (voor de Noord-Zuidlijn) die, naar verwachting, in 2016 zullen worden afgeleverd. De typebenaming gaat M5 en M6 zijn.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Parijs is qua hygiene, mensen, en materieel totaal niet vergelijkbaar.quote:Op dinsdag 4 december 2012 23:55 schreef Palomar het volgende:
Ben normaal niet zo van het openbaar vervoer, maar de metro vind ik in een grote stad wel ideaal. Heb voor zover in 4 steden met de metro gereisd:
- Londen, supergoed netwerk, bij de meesten wel bekend denk ik.
- Rome, stelde niet veel voor. Maar 2 lijnen ofzo. Ook veel onguur volk en bedelaars in de stations.
- Barcelona, verrassend goed. Ik verwachtte iets zuid-europees als Rome, maar het is vergelijkbaar met Londen.
- Parijs, alweer lang geleden, maar volgens mij ook vergelijkbaar met Londen.
Sydney heeft geen metro, dat is een stadstreinnetwerk.quote:Op zondag 27 november 2011 11:54 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Metro's zijn super! 10x beter dan treinen en bussen, en vaak ook veel overzichterlijker.
Ben tot nu toe in de Ubahn in Muchen geweest, en in de metro's van New York, London, Sydney en Hong Kong. Waarvan die in HK het beste waren.
Dat Amsterdamse spul rijdt nog niet in commerciële dienstquote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:37 schreef GVU het volgende:
Iemand al een ritje gemaakt in de nieuwe Amsterdamse metro's? Zo ja, wat is beter? De nieuwe Rotterdamse Bombardiers of de nieuwe Amsterdamse Alstoms?
Zou toch vorig maand of begin deze maand al gebeuren voor de eerste keer?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat Amsterdamse spul rijdt nog niet in commerciële dienst
Ik was vorige maand in Parijs en aldaar heb ik veel gebruik gemaakt van de metro. Je kan zien dat het systeem oud is (krappe stations, veel tunneltjes, amper liften) maar alles was schoon en frequent.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:45 schreef GVU het volgende:
[..]
Parijs is qua hygiene, mensen, en materieel totaal niet vergelijkbaar.
jup, maar geloof dat Trein-tv nog problemen gaf. Zonder dat kan een metro niet met passagiers vertrekken op de stations, omdat de bestuurder wel moet kunnen zien of zijn metro veilig kan vertrekkenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:47 schreef GVU het volgende:
[..]
Zou toch vorig maand of begin deze maand al gebeuren voor de eerste keer?
Mijn ervaring was dat alle metrostations gewoon ronduit smerig waren en ook het materieel (met name op lijnen 5, 7, 10 en 12) en ik was er in januari voor het laatst. En de overstaptunneltjes blijven maar naar pis stinken, waar je ook bent (behalve lijnen 1 en 7).quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik was vorige maand in Parijs en aldaar heb ik veel gebruik gemaakt van de metro. Je kan zien dat het systeem oud is (krappe stations, veel tunneltjes, amper liften) maar alles was schoon en frequent.
Voor mij waren de hoogtepunten toch wel de volautomatische metro's op lijnen 14 (gebouwd als automatische metro) en 1 (omgebouwd terwijl de treinen bleven rijden). De gloednieuwe metro's op lijn 5 vielen ook erg in de smaak: stil, koel, comfortabele rit, ruimtelijk en wederom was alles spic en span.
Ach so. Is Trein-tv iets van Alstom zelf of is dat een systeem van het GVB zelf?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jup, maar geloof dat Trein-tv nog problemen gaf. Zonder dat kan een metro niet met passagiers vertrekken op de stations, omdat de bestuurder wel moet kunnen zien of zijn metro veilig kan vertrekken
klopt. Iedere vervoerder heeft hiervoor zo zijn eigen systeemquote:Op woensdag 12 juni 2013 00:30 schreef James1988 het volgende:
Trein-TV is een systeem van GVB voor zover ik weet.
Het systeem an sich is goed, maar het materieel wat er rijdt geniet niet echt mijn voorkeur. Met uitzondering van London en Parijs, hebben juist de Europese baggersystemen (Nederlandse metrosystemen, Brussel) uitzonderlijk goed materieel (SGS3, de nieuwe Alstom, de Brusselse BOA). Typerend wel.quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Mijn favoriete metro is die van Praag. Geweldig gedecoreerde stations met achterlijk lange houten roltrappen.
[ afbeelding ]
Als ik mijn lijstje plemp ben ik nog niet klaarquote:Op woensdag 12 juni 2013 09:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
In iedere stad waar ik kom wil ik altijd met de metro, imho de leukste manier van reizen in een stad. Heb o.a. die van Berlijn, Parijs, Praag, Boedapest en Barcelona gedaan.
Wel jammer weer dat de vervoerder faalt terwijl ze uitstekend materieel hebben. Kan niet wachten tot de nieuwe Alstoms in dienstregeling worden genoemen, lijken mij geniale metro's.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. Iedere vervoerder heeft hiervoor zo zijn eigen systeem
De Brusselse BOA is briljantquote:Op woensdag 12 juni 2013 11:40 schreef GVU het volgende:
[..]
Het systeem an sich is goed, maar het materieel wat er rijdt geniet niet echt mijn voorkeur. Met uitzondering van London en Parijs, hebben juist de Europese baggersystemen (Nederlandse metrosystemen, Brussel) uitzonderlijk goed materieel (SGS3, de nieuwe Alstom, de Brusselse BOA). Typerend wel.
Het is niet zozeer de vervoerder die faalt, het is het verouderde trein-tv dan een te lage voltage gaf dat overigens wel voldoende is voor de oudere wagens. Dat probleem is al gelukkig al een paar weken geleden opgelost (ook te merken op sommige stations door verbeterde beeldkwaliteit). Ze zijn nu slechts nog bezig met personeel opleiden.quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:42 schreef GVU het volgende:
[..]
Wel jammer weer dat de vervoerder faalt terwijl ze uitstekend materieel hebben. Kan niet wachten tot de nieuwe Alstoms in dienstregeling worden genoemen, lijken mij geniale metro's.
Op de Hoekse lijn na zijn er nog geen concrete plannen, maar er worden nog wel enkele zaken onderzochtquote:Op dinsdag 17 februari 2015 01:59 schreef Vaatwastablet het volgende:
zijn er nog uitbreidingsplannen voor de Rotterdamse metro?
quote:
Goeien kick.quote:
In 2007 toen ik op de VU begon te studeren was het de vraag of ik eerder klaar was met de studie of de NZlijn eerder af zou zijn. Nou dat had ik al snel glansrijk gewonnen .quote:Op woensdag 9 mei 2018 19:14 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Goeien kick.
Ik woonde/studeerde tot 2004 in Amsterdam. Toen waren ze net begonnen met de bouw. 14 jaar.
Herkenbaar. Toen ik in 2001 begon in Breda gingen er al verhalen over een nieuw station en een treinverbinding met België. Het station is uiteindelijk in 2016 opgeleverd en de trein naar Brussel rijdt sinds een paar weken .quote:Op woensdag 9 mei 2018 22:07 schreef borisz het volgende:
[..]
In 2007 toen ik op de VU begon te studeren was het de vraag of ik eerder klaar was met de studie of de NZlijn eerder af zou zijn. Nou dat had ik al snel glansrijk gewonnen .
quote:Op woensdag 9 mei 2018 19:14 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Goeien kick.
Ik woonde/studeerde tot 2004 in Amsterdam. Toen waren ze net begonnen met de bouw. 14 jaar.
Tja, dat krijg je ervan als je per se een metro onder je stad met slappe grond wil zonder dat er maar óók één gebouw tegen de vlakte gaat.quote:Op woensdag 9 mei 2018 22:07 schreef borisz het volgende:
Wat wel bijzonder aan halte De Pijp is, is dat de perrons boven elkaar zijn gebouwd en die perrons zijn ook relatief smal.
Oh ja zo'n lijstje had ik ook. Eens kijken wat ik nog weet.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 02:12 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Metro's zijn veruit mijn favoriete manier van transport!
Tot nu toe deze gehad
-Chengu
-Beijing
-Xi-An
-Hong Kong
-München
-New York
-Berlijn
-Praag
-London
-Kunming
-Guangzhou
-Budapest
-Kuala Lumpur
-Bangkok
-Taipei
-Singapore
Maar mijn favorieten blijven toch New York en Hong Kong, al kan ik niet echt zeggen waarom.
Hannover erbijquote:Op dinsdag 5 maart 2019 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja zo'n lijstje had ik ook. Eens kijken wat ik nog weet.
Amsterdam
Rotterdam
Den Haag
Antwerpen
Brussel
Rouen
Parijs
Londen
Köln
Dortmund
Rome
Oslo
Stockholm
Helsinki
Moskou
St Petersburg
München
Berlijn
Duisburg/Düsseldorf?
Denk dat Oslo de laatste nieuwe toevoeging is. Moet in 2012 geweest zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |