Opvallend is dat Linea 3 nog steeds niet af is, maar wel in aanbouw is. Door diverse problemen is de afbouw hiervan echter nog niet ondernomen. Het blijft bij her en der een tunnel. In 2016 is aangekondigd dat Linea 3 definitief open is. De bedoeling is dat linae 4A (eigenlijk lijn 3) een ringleiding wordt, aansluitend van Los Heroes via Plaza Maipu (L5, nog in aanbouw), San Pablo (L1, L5) (groot overstap station in de toekomst) naar Cemetaria Central (L2) weer richting Tobalaba (L5 en L4) gaat. Die plannen liggen er echter al een hele poos. L4A zou dan L3 worden zoals die ongeveer origineel geplant was door Pinochet in de jaren 70.quote:Op 15 september 1975 werd het metrosysteem geopend dat de zes miljoen inwoners van Santiago moest vervoeren. Anno vandaag rijden er vijf lijnen verspreid met 106 stations. Ook moet de metro per dag zo'n 2.500.000 mensen vervoeren. El Metro wordt gezien als de belangrijkste bouwwerken in Chili
Is die S-bahn eigenlijk wel een metro? Het lijkt er wel op, maar het zijn DB-treinen die er rijden.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 00:01 schreef Socios het volgende:
De U-Bahn in Berlijn is ook cool. In maart 2001 veel mee gereisd. Soms gecombineerd met de S-Bahn. Station Warschauerstraße kan ik me nog goed herinneren. Alle metro´s gingen naar het Oosten, terwijl wij stonden te wachten voor een metro richting het Westen. Mooi grauw bovengronds metrostation.
[ afbeelding ]
Qua tracé (altijd ongelijkvloerse kruisingen): ja.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:43 schreef ReisT het volgende:
[..]
Is die S-bahn eigenlijk wel een metro? Het lijkt er wel op, maar het zijn DB-treinen die er rijden.
Verschil is ook een beetje vaag soms, U-bahn is meestal ondergronds maar soms ook bovengronds, S-bahn is meestal bovengronds maar soms ook ondergronds.
Overigens rijden soortgelijke treinstellen ook in Essen, maar deze zijn omgebouwd tot sneltrambedrijf.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:38 schreef ikbenik het volgende:
In London heb ik ook al eens in een automatische metro gezeten. Dat is de DLR (Docklands Light Rail). Wel apart om daarin te zitten. Er is ook daar een soort service medewerker, die de boel in de gaten houdt. Een deel van dat traject loopt over de oude havenspoorlijn. Wel apart, al merk je wel dat het automatisch is: elke keer met precies dezelfde manier versnellen en afremmen op dezelfde plekken. Wel leuk om er voorin te kunnen zitten!
Gaat het GVB dan weer pendelbussen inzetten? maar ditmaal het stukje tussen Diemen zuid en Centraal station ?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 00:40 schreef Ofyles2 het volgende:
En vanaf volgende week weer werkzaamheden aan de metroperrons. Deze keer worden Holendrecht, Reigersbos, Diemen-Zuid en Gaasperplas.Lijn 50 rijdt niet tussen Bullewijk en Gein. Lijn 53 rijdt Diemen-Zuid voorbij. In de eerste fase richting Gaasperplas, in de tweede fase richting Centraal Station.
Nee, zo mooi is het echt niet. Men neme de metro naar de gewenste bestemmig en je rijdt er dan voorbij. Dan neem je de metro terug naar het gewenste station en stap je uit. Het station is namelijk maar in 1 richting open vanwege perronwerkzaamheden. Is overigens niks nieuws want er zijn al een aantal stations gerenoveerd op dezelfde wijze.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 12:40 schreef Socios het volgende:
Nee, er komen geen bussen. Men neemt de trein maar van Diemen Zuid naar Centraal.
Maak daar gerust een jaar van. Kijk eens op onderstaande links:quote:Op woensdag 27 augustus 2008 01:15 schreef Ofyles2 het volgende:
Je vergeet de roltrappen op de Ringlijn. Die draaien al weken niet.
Ik noem het structurele verwaarlozing.
Nee, het traject was voor de renovatie nog goed op orde, het lag er voor zijn leeftijd gezien goed bij.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 00:52 schreef knars het volgende:
Ik snap echt niet waarom dat ondergrondse deel van het amsterdamse net zo gigantisch veel gerotzooi geeft. Is de verwaarlozing zo buitensporig geweest, of was de aanleg gewoon knudde? Kan het GVB niet eens bij wat andere vervoerders een kijkje nemen? Het komt allemaal zo verschrikkelijk kneuterig over.
Plus het feit dat je nog een strip extra kwijt bent ook. Je zal maar in de tegenovergestelde metro BOA's tegenkomen.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 12:54 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Nee, zo mooi is het echt niet. Men neme de metro naar de gewenste bestemmig en je rijdt er dan voorbij. Dan neem je de metro terug naar het gewenste station en stap je uit. Het station is namelijk maar in 1 richting open vanwege perronwerkzaamheden. Is overigens niks nieuws want er zijn al een aantal stations gerenoveerd op dezelfde wijze.
oke maar wat betekent hetquote:Op maandag 25 augustus 2008 13:40 schreef Ofyles2 het volgende:
De seingeving is min of meer gelijk aan die van de NS: met signalering.
Al moet ik zeggen dat het potjessysteem van Rotterdam wel inventief is, de machinisten aldaar krijgen alle signalen door via de cockpit en is ook sprake van verschuivende blokken.
Het is toch allemaal dezelfde zone? Of valt Diemen-Zuid net in de zonegrens ofzo. Ach wat boeit het, 90 stempelt toch nietquote:Op woensdag 27 augustus 2008 20:36 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Plus het feit dat je nog een strip extra kwijt bent ook. Je zal maar in de tegenovergestelde metro BOA's tegenkomen.
Ik bedoel vanaf Verrijn Stuartweg of verder.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 22:25 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Het is toch allemaal dezelfde zone? Of valt Diemen-Zuid net in de zonegrens ofzo. Ach wat boeit het, 90 stempelt toch niet
quote:` In Berlijn is een kort,maar duur stuk
metro in gebruik genomen.Het traject
van nog geen twee kilometer verbindt de
Brandenburger Tor met het nieuwe glazen
spoorwegstation.Er is 14 jaar aan dit
project van 320 miljoen euro gewerkt.
Het stukje metro is (nog) niet met de
rest van de Berlijnse metro verbonden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |