abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 02:24:34 #51
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_61129699
Heb alleen ervaring met de Metro Santiago (¡Me Metro, Tu Metro!) inmiddels onderdeel van TranSantiago waarin dezelfde fouten zitten als het Nederlandse OV chipgebeuren, dus kijk daar eens wat er mis gaat als je alles op de schop neemt

En sinds kort met de U-bahn in Berlijn en zo af en toe met de metro in Rotjeknor en Amsterdam. Daarnaast natuurlijk de Tube vaker gedaan toen ik in London was en in Parijs de metro.
Toch vind ik die van Santiago 't leukste. Mede omdat er verschillend materieel rondrijdt, ze reclame maken op de ledbalken in de metro zelf en er niet alleen staalmetro is maar ook rubbermetro (die VEEEEEEL lekkerder rijdt!)
quote:
Op 15 september 1975 werd het metrosysteem geopend dat de zes miljoen inwoners van Santiago moest vervoeren. Anno vandaag rijden er vijf lijnen verspreid met 106 stations. Ook moet de metro per dag zo'n 2.500.000 mensen vervoeren. El Metro wordt gezien als de belangrijkste bouwwerken in Chili
Opvallend is dat Linea 3 nog steeds niet af is, maar wel in aanbouw is. Door diverse problemen is de afbouw hiervan echter nog niet ondernomen. Het blijft bij her en der een tunnel. In 2016 is aangekondigd dat Linea 3 definitief open is. De bedoeling is dat linae 4A (eigenlijk lijn 3) een ringleiding wordt, aansluitend van Los Heroes via Plaza Maipu (L5, nog in aanbouw), San Pablo (L1, L5) (groot overstap station in de toekomst) naar Cemetaria Central (L2) weer richting Tobalaba (L5 en L4) gaat. Die plannen liggen er echter al een hele poos. L4A zou dan L3 worden zoals die ongeveer origineel geplant was door Pinochet in de jaren 70.

Metrored de Metro Santiago:


Men is nog druk aan het bouwen aan nieuwe lijnen, linea 4A is er net bijgekomen bijvoorbeeld, die rijdt weer op spoor ipv rubber






Da's wat er op Linea 1 (verde) en linea 5 rondtuft

Sinds kort zijn deze vernieuwd opgeknapte bakken ook te bewonderen:



Linea 2


Linea 4 en Linea 4a

Dit is jaren 70 / 80's design op zijn best en ik vind 't er nog steeds spaceage en dus cool uitzien:


* zwahiel Metro Santiago en vooral Estation Baquedano!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 02:42:38 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_61129809
Zozo, ziet er netjes uit, zwahiel!
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:48:06 #53
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_61132075
Inmiddels is overigens linea 4 en linea 4A af en zijn ze volledig in gebruik. L4A wordt nog wel uitgebreid (nu aan bezig met bouwen) en de uitbreiding van L2 naar Vespucio Norte is ook geopend.

Nu is men begonnen met het uitbreiden van L1 bij Escuela Militar (waar Pinochet opgebaard lag toen hij overleden was) en bij San Pablo (nog 4 stations extra)

Prijzen zijn wat gestegen maar als slimme of regelmatige reiziger koop je toch een targeta BIP (vroegere Multivia). Een kaartje wat je gewoon op kunt waarderen met $. Alleen in tegenstelling tot het zuinige Nederland kun je dat ook doen bij meer dan 1500 punten in de stad en dan heb ik 't niet over automaten. Je geeft je kaart aan de verkoper en je geld ook en hij of zij zet 't op de kaart. Praktisch en persoonlijker! En natuurlijk bij de kassa van de metro's zelf.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:38:51 #54
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_61135897
In London heb ik ook al eens in een automatische metro gezeten. Dat is de DLR (Docklands Light Rail). Wel apart om daarin te zitten. Er is ook daar een soort service medewerker, die de boel in de gaten houdt. Een deel van dat traject loopt over de oude havenspoorlijn. Wel apart, al merk je wel dat het automatisch is: elke keer met precies dezelfde manier versnellen en afremmen op dezelfde plekken. Wel leuk om er voorin te kunnen zitten!
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_61135981
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:43:58 #56
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_61136046
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 00:01 schreef Socios het volgende:
De U-Bahn in Berlijn is ook cool. In maart 2001 veel mee gereisd. Soms gecombineerd met de S-Bahn. Station Warschauerstraße kan ik me nog goed herinneren. Alle metro´s gingen naar het Oosten, terwijl wij stonden te wachten voor een metro richting het Westen. Mooi grauw bovengronds metrostation.

[ afbeelding ]
Is die S-bahn eigenlijk wel een metro? Het lijkt er wel op, maar het zijn DB-treinen die er rijden.
Verschil is ook een beetje vaag soms, U-bahn is meestal ondergronds maar soms ook bovengronds, S-bahn is meestal bovengronds maar soms ook ondergronds.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:32:51 #57
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_61148644
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 12:43 schreef ReisT het volgende:

[..]

Is die S-bahn eigenlijk wel een metro? Het lijkt er wel op, maar het zijn DB-treinen die er rijden.
Verschil is ook een beetje vaag soms, U-bahn is meestal ondergronds maar soms ook bovengronds, S-bahn is meestal bovengronds maar soms ook ondergronds.
Qua tracé (altijd ongelijkvloerse kruisingen): ja.
Qua comfort: ja en nee (op S-Bahnnetwerken buiten Berlijn en Hamburg worden volwaardige treinen ingezet.)
Qua stroomverzorging: ja en nee (de S-Bahntreinen in Berlijn en Hamburg krijgen hun stroom via de derde rail, de overige S-Bahntreinen krijgen hun stroom via de bovenleiding, al heb je nog enkele regio's waar dieseltreinen als S-Bahn worden ingezet).
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:44:19 #58
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_61148972
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 12:38 schreef ikbenik het volgende:
In London heb ik ook al eens in een automatische metro gezeten. Dat is de DLR (Docklands Light Rail). Wel apart om daarin te zitten. Er is ook daar een soort service medewerker, die de boel in de gaten houdt. Een deel van dat traject loopt over de oude havenspoorlijn. Wel apart, al merk je wel dat het automatisch is: elke keer met precies dezelfde manier versnellen en afremmen op dezelfde plekken. Wel leuk om er voorin te kunnen zitten!
Overigens rijden soortgelijke treinstellen ook in Essen, maar deze zijn omgebouwd tot sneltrambedrijf.

De reden: enkele metrostellen hadden een beveiligingssysteem dat niet compatibel was met het systeem van de DLR.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 23:46:20 #59
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_61155199
Ja die S-bahn is een beetje vreemd ja, maar wel een fijn systeem. Handige ringleiding.

Overigens vond ik nog foto's van mijn Multivia (voor mijn portemonnee gestolen werd met mijn Multivia! )


As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_61156185
Heden avond een wisselstoring op het ondergrondse traject van de Amsterdamse metro. Om ca 18.00 wisselstoring. Het euveel was opgelost? Toen ik naar huis ging om ca 22.00 was er weer een wisselstoring en werd er enkelspoor gereden tussen CS en Waterlooplein.
Lijn 51 tot Spaklerweg
Lijn 53 reed normaal vanaf CS naar Gaasperplas
Lijn 54 reed iig NIET ondergronds.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 00:40:03 #61
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_61156421
En vanaf volgende week weer werkzaamheden aan de metroperrons. Deze keer worden Holendrecht, Reigersbos, Diemen-Zuid en Gaasperplas.

  • Lijn 50 rijdt niet tussen Bullewijk en Gein.
  • Lijn 53 rijdt Diemen-Zuid voorbij. In de eerste fase richting Gaasperplas, in de tweede fase richting Centraal Station.
  •   woensdag 27 augustus 2008 @ 00:52:30 #62
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_61156641
    Ik snap echt niet waarom dat ondergrondse deel van het amsterdamse net zo gigantisch veel gerotzooi geeft. Is de verwaarlozing zo buitensporig geweest, of was de aanleg gewoon knudde? Kan het GVB niet eens bij wat andere vervoerders een kijkje nemen? Het komt allemaal zo verschrikkelijk kneuterig over.
      woensdag 27 augustus 2008 @ 01:15:26 #63
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_61156982
    Je vergeet de roltrappen op de Ringlijn. Die draaien al weken niet.

    Ik noem het structurele verwaarlozing.
    pi_61163150
    quote:
    Op woensdag 27 augustus 2008 00:40 schreef Ofyles2 het volgende:
    En vanaf volgende week weer werkzaamheden aan de metroperrons. Deze keer worden Holendrecht, Reigersbos, Diemen-Zuid en Gaasperplas.

  • Lijn 50 rijdt niet tussen Bullewijk en Gein.
  • Lijn 53 rijdt Diemen-Zuid voorbij. In de eerste fase richting Gaasperplas, in de tweede fase richting Centraal Station.
  • Gaat het GVB dan weer pendelbussen inzetten? maar ditmaal het stukje tussen Diemen zuid en Centraal station ?
    pi_61163468
    Nee, er komen geen bussen. Men neemt de trein maar van Diemen Zuid naar Centraal.
    pi_61163751
    quote:
    Op woensdag 27 augustus 2008 12:40 schreef Socios het volgende:
    Nee, er komen geen bussen. Men neemt de trein maar van Diemen Zuid naar Centraal.
    Nee, zo mooi is het echt niet. Men neme de metro naar de gewenste bestemmig en je rijdt er dan voorbij. Dan neem je de metro terug naar het gewenste station en stap je uit. Het station is namelijk maar in 1 richting open vanwege perronwerkzaamheden. Is overigens niks nieuws want er zijn al een aantal stations gerenoveerd op dezelfde wijze.
    pi_61163972
    quote:
    Op woensdag 27 augustus 2008 01:15 schreef Ofyles2 het volgende:
    Je vergeet de roltrappen op de Ringlijn. Die draaien al weken niet.

    Ik noem het structurele verwaarlozing.
    Maak daar gerust een jaar van. Kijk eens op onderstaande links:
    http://www.amsterdamcentr(...)roltrap-naar-de-maan
    http://www.gvb.nl/overgvb(...)enbuitengebruik.aspx
    http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=49&t=9654&start=0&st=0&sk=t&sd=a&hilit=roltrappen+gvb
    Je mag na een afsluiting van, op 2 dagen na, 8 weken wel verwachten dat iig de roltrappen gemaakt zijn en dus 100% werken. Monteurs hebben namelijk ruim de tijd gehad om deze te reparen en zo nodig een paar dagen op onderdelen te wachten. Ze hoeften dit niet s'nachts te doen, kon lekker overdag.
    Maar nee, het GVB presteert het om nog steeds defecte roltrappen te hebben. Te triest voor woorden.
    pi_61164023
    quote:
    Op woensdag 27 augustus 2008 00:52 schreef knars het volgende:
    Ik snap echt niet waarom dat ondergrondse deel van het amsterdamse net zo gigantisch veel gerotzooi geeft. Is de verwaarlozing zo buitensporig geweest, of was de aanleg gewoon knudde? Kan het GVB niet eens bij wat andere vervoerders een kijkje nemen? Het komt allemaal zo verschrikkelijk kneuterig over.
    Nee, het traject was voor de renovatie nog goed op orde, het lag er voor zijn leeftijd gezien goed bij.
    Nu ligt het spoor er echt pico bello bij. Het loopt als een zonnetje. Alleen het ging om een wisselstoring, gebeurt in Rotterdam en bij de NS ook weleens. Alleen zo knudde dat ze dat dan niet goed kunnen herstellen maar dat dat altijd uren en uren moet duren
    Onderhoud is trouwens een verantwoordelijkheid van de gemeente Amsterdam.
      woensdag 27 augustus 2008 @ 20:36:59 #69
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_61175111
    quote:
    Op woensdag 27 augustus 2008 12:54 schreef Willy84 het volgende:

    [..]

    Nee, zo mooi is het echt niet. Men neme de metro naar de gewenste bestemmig en je rijdt er dan voorbij. Dan neem je de metro terug naar het gewenste station en stap je uit. Het station is namelijk maar in 1 richting open vanwege perronwerkzaamheden. Is overigens niks nieuws want er zijn al een aantal stations gerenoveerd op dezelfde wijze.
    Plus het feit dat je nog een strip extra kwijt bent ook. Je zal maar in de tegenovergestelde metro BOA's tegenkomen.
    pi_61177558
    quote:
    Op maandag 25 augustus 2008 13:40 schreef Ofyles2 het volgende:
    De seingeving is min of meer gelijk aan die van de NS: met signalering.

    Al moet ik zeggen dat het potjessysteem van Rotterdam wel inventief is, de machinisten aldaar krijgen alle signalen door via de cockpit en is ook sprake van verschuivende blokken.
    oke maar wat betekent het

    verder wat je met over rotterdam zeg klopt natuurliujk niet
    als het primitief zou zijn dan zou ects2 niet het zelfde werken (verschil is dat metro via de baan zijn signalen krijgt en ects 2 via GSM-R) verder bestaan daar ook geen verscuivende blokken
    Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
    sorry.
    leukste topic aller tijden
    Voor computergerelateerde vragen klik hier
    pi_61178414
    quote:
    Op woensdag 27 augustus 2008 20:36 schreef Ofyles2 het volgende:

    [..]

    Plus het feit dat je nog een strip extra kwijt bent ook. Je zal maar in de tegenovergestelde metro BOA's tegenkomen.
    Het is toch allemaal dezelfde zone? Of valt Diemen-Zuid net in de zonegrens ofzo. Ach wat boeit het, 90 stempelt toch niet
      donderdag 28 augustus 2008 @ 00:52:24 #72
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_61182221
    quote:
    Op woensdag 27 augustus 2008 22:25 schreef Willy84 het volgende:

    [..]

    Het is toch allemaal dezelfde zone? Of valt Diemen-Zuid net in de zonegrens ofzo. Ach wat boeit het, 90 stempelt toch niet
    Ik bedoel vanaf Verrijn Stuartweg of verder.
      donderdag 28 augustus 2008 @ 00:52:43 #73
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_61182230
    Nog een algemene vraag:

    Is iemand in Stockholm geweest?
    pi_71720200
    quote:
    ` In Berlijn is een kort,maar duur stuk
    metro in gebruik genomen.Het traject
    van nog geen twee kilometer verbindt de
    Brandenburger Tor met het nieuwe glazen
    spoorwegstation.Er is 14 jaar aan dit
    project van 320 miljoen euro gewerkt.
    Het stukje metro is (nog) niet met de
    rest van de Berlijnse metro verbonden.
      zondag 9 augustus 2009 @ 08:55:49 #75
    235989 greavy
    Kritische VIRM-hater
    pi_71724915
    Ik heb laatst nog in Barcalona in de Metro gezeten.. Wat een doolhoven heb je daar ondergronds zeg, sommige overstapstations kan je 10+ richtingen uit..
    Verder wel redelijk toffe metro's en je ziet er niet zeer vaak roltrappen
      zondag 9 augustus 2009 @ 14:27:30 #76
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_71731424
    De Atheense metro is geweldig. Van havenstad Piraeus tot de Akropolis, tot alle drie de bekendste pleinen in Athene. De metro rijdt er.
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
      zondag 9 augustus 2009 @ 22:06:15 #77
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_71744610
    Dat geklooi met die stations heeft het GVB deze zomer weer. Gewoon een hele zomer lang geen lijn 51 en voor alle internationale reizigers heeft een of andere huppelkut een bandje ingesproken met de tekst "oor sjek dabbejoedabbejoedabbejoe dot geej-veej-beej dot enel"
    pi_71748695
    wow dit topic komt ook uit de diepte zeg

    wel leuk was het allang vergeten
    Jusqu'ici tout va bien...
      maandag 10 augustus 2009 @ 21:55:12 #79
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_71773431
    quote:
    Op zondag 9 augustus 2009 00:01 schreef Socios het volgende:

    [..]
    Is dat wat ze bedoelen met de automatische metrolijn U55?
    pi_71778867
    Lijn U55 inderdaad. Maar betreft gewoon een metro die pendelt.
      dinsdag 11 augustus 2009 @ 01:16:06 #81
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_71778989
    quote:
    Op dinsdag 11 augustus 2009 01:07 schreef Socios het volgende:
    Lijn U55 inderdaad. Maar betreft gewoon een metro die pendelt.
    Dat zou toch een automatische metrolijn worden?

    Of is de nood in Berlijn zo hoog?
      dinsdag 11 augustus 2009 @ 02:30:49 #82
    94451 SillyWalks
    Ministry of Silly Walks
    pi_71779859
    Mijn favoriet is die van Hong Kong:

    Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
    Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
      dinsdag 11 augustus 2009 @ 08:40:05 #83
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_71781385
    "Bitte beachten Sie beim ausstieg die Lücke zwischen Zug ung Bahnsteigecke."
    pi_76180320
    quote:
    Op donderdag 28 augustus 2008 00:52 schreef Ofyles2 het volgende:
    Nog een algemene vraag:

    Is iemand in Stockholm geweest?
    Al zo vaak. Hun metronetwerk en toestellen zijn schitterend.
    Feyenoord Rotterdam
      dinsdag 29 december 2009 @ 18:03:40 #85
    235989 greavy
    Kritische VIRM-hater
    pi_76188472
    Rotterdam heeft ook wel een redelijk netwerk, sinds het allemaal veranderd is
      woensdag 30 december 2009 @ 17:15:40 #86
    146033 ReisT
    Fahrtreppenbenutzungshinweise
    pi_76227744
    Welke veranderingen? Het Rotterdamse metronet is al enige jaren hetzelfde gebleven.
    Het lijkt misschien wel ineens een hoop meer sinds ze vijf verschillende kleurtjes hebben maar dat is eigenlijk niet zo.
      dinsdag 12 januari 2010 @ 14:51:22 #87
    -1 #ANONIEM
    Integere Lul
    pi_76721230
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 17:15 schreef ReisT het volgende:
    Welke veranderingen? Het Rotterdamse metronet is al enige jaren hetzelfde gebleven.
    Het lijkt misschien wel ineens een hoop meer sinds ze vijf verschillende kleurtjes hebben maar dat is eigenlijk niet zo.
    [ afbeelding ]
    Rotterdamse metro is wel de grootste en de beste van de Benelux. Beter die van een wereldstad als Brussel.
    Feyenoord Rotterdam
    pi_76721682
    Die nieuwe SG3 rijtuigen van de RET zijn tof.

    Hier een extragratis kutfilmpje:

      dinsdag 12 januari 2010 @ 15:21:45 #89
    -1 #ANONIEM
    Integere Lul
    pi_76722364
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 15:02 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
    Die nieuwe SG3 rijtuigen van de RET zijn tof.

    Hier een extragratis kutfilmpje:

    Alleen die deuren gaan zo moeilijk open.
    Maar voor de rest is het tof, er zitten zelfs schermen in de RSG3.
    Feyenoord Rotterdam
    pi_76722574
    Ik ga nooit met de RandstadRail, waarom heeft de RSG3 dat wel en de SG3 niet?
      dinsdag 12 januari 2010 @ 15:29:56 #91
    -1 #ANONIEM
    Integere Lul
    pi_76722682
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 15:27 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
    Ik ga nooit met de RandstadRail, waarom heeft de RSG3 dat wel en de SG3 niet?
    Er rijden ook RSG3's op de D-lijn. Ik ga ook nooit met de E-lijn.
    Net als dat de SG3's alleen maar op de A,B en C-lijnen rijden.

    [ Bericht 4% gewijzigd door o.us op 12-01-2010 15:30:34 ]
    Feyenoord Rotterdam
    pi_76723256
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 15:29 schreef o.us het volgende:

    [..]

    Er rijden ook RSG3's op de D-lijn. Ik ga ook nooit met de E-lijn.
    Net als dat de SG3's alleen maar op de A,B en C-lijnen rijden.
    Ik heb weleens een SG3 op de D-lijn gezien.

    En RSG3 op allemaal weleens, maar er nog nooit ingezeten.
    pi_76818110
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 15:43 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:

    [..]

    Ik heb weleens een SG3 op de D-lijn gezien.

    En RSG3 op allemaal weleens, maar er nog nooit ingezeten.
    Je mist niet veel.
    Zelfde metrotoestellen, alleen heeft de RSG3 schermen en rode stoelen.
    Feyenoord Rotterdam
    pi_76863401
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 14:51 schreef o.us het volgende:

    [..]

    Rotterdamse metro is wel de grootste en de beste van de Benelux. Beter die van een wereldstad als Brussel.


    sacrasme of ben je nu serieus
    Jusqu'ici tout va bien...
      vrijdag 15 januari 2010 @ 19:23:11 #95
    -1 #ANONIEM
    Integere Lul
    pi_76863495
    quote:
    Op vrijdag 15 januari 2010 19:20 schreef Manono het volgende:

    [..]

    sacrasme of ben je nu serieus
    Ik meen het.

    De Rotterdamse metro is gesitueerd in en rondom de gemeente Rotterdam. De eerste lijn werd geopend op 9 februari 1968 door prinses Beatrix en prins Claus. De totale netwerklengte (exclusief RandstadRail) bedraagt 55,3 kilometer, waarvan 15,3 km ondergronds, en 8,5 km als sneltram is uitgevoerd. De exploitatie is in handen van de RET. Het is het oudste en grootste metronetwerk in de Benelux, als men kijkt naar de lengte in sporen.
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Rotterdamse_metro

    En ik heb de metro van Amsterdam en Brussel gebruikt. Amsterdam was zuigen en Brussel was niets speciaals aan, merkte wel op dat de afstanden tussen de stations kleiner waren. Hoezo?

    [ Bericht 0% gewijzigd door o.us op 15-01-2010 19:23:48 ]
    Feyenoord Rotterdam
      vrijdag 15 januari 2010 @ 19:36:18 #96
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_76863987
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 14:51 schreef o.us het volgende:

    [..]

    Rotterdamse metro is wel de grootste en de beste van de Benelux. Beter die van een wereldstad als Brussel.
    Brussel is onlangs op een lumineus idee gekomen om de maximumsnelheid van een metrolijn te verlagen van 70 naar 50 kilometer per uur. Groen is het zeker niet, want het plaatselijke OV-bedrijf moet nu extra wagens inzetten.
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 15:02 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
    Die nieuwe SG3 rijtuigen van de RET zijn tof.

    Hier een extragratis kutfilmpje:

    Daar moet ik nog in zitten, maar de RSG3 krijgt inderdaad mijn goedkeuring. Rustig, geluidloos, maar ik heb wel amper beenruimte.
    pi_76864088
    quote:
    Op vrijdag 15 januari 2010 19:23 schreef o.us het volgende:

    [..]

    Ik meen het.

    De Rotterdamse metro is gesitueerd in en rondom de gemeente Rotterdam. De eerste lijn werd geopend op 9 februari 1968 door prinses Beatrix en prins Claus. De totale netwerklengte (exclusief RandstadRail) bedraagt 55,3 kilometer, waarvan 15,3 km ondergronds, en 8,5 km als sneltram is uitgevoerd. De exploitatie is in handen van de RET. Het is het oudste en grootste metronetwerk in de Benelux, als men kijkt naar de lengte in sporen.
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Rotterdamse_metro

    En ik heb de metro van Amsterdam en Brussel gebruikt. Amsterdam was zuigen en Brussel was niets speciaals aan, merkte wel op dat de afstanden tussen de stations kleiner waren. Hoezo?
    nou, dat wist ik niet
    Jusqu'ici tout va bien...
      zondag 7 maart 2010 @ 02:01:29 #98
    -1 #ANONIEM
    Integere Lul
    pi_78836593
    quote:
    Op vrijdag 15 januari 2010 19:36 schreef Ofyles2 het volgende:

    [..]

    Brussel is onlangs op een lumineus idee gekomen om de maximumsnelheid van een metrolijn te verlagen van 70 naar 50 kilometer per uur. Groen is het zeker niet, want het plaatselijke OV-bedrijf moet nu extra wagens inzetten.
    [..]

    Daar moet ik nog in zitten, maar de RSG3 krijgt inderdaad mijn goedkeuring. Rustig, geluidloos, maar ik heb wel amper beenruimte.
    Ik wil de M weer terug.
    Feyenoord Rotterdam
      zondag 17 juli 2011 @ 02:43:06 #99
    -1 #ANONIEM
    Integere Lul
    pi_99568661
    Dit jaar wordt de metrolijn E in Rotterdam afgemaakt :Y.
    Feyenoord Rotterdam
    pi_99569095
    Metro in Dubai vind ik de meest indrukwekkende die ik tot nu toe gezien heb en in geweest ben, echt gaaf zo zonder cabine zodat je zelf alles kan zien. Ook de ''dubbele'' deuren tegen de hitte van buiten en de climatecontrol in de metro zelf en natuurlijk de terminals.



    Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')