abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 juli 2011 @ 03:53:21 #101
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99569519
Ohja, dit topic leeft ook nog!

Een tijdje terug heeft het Amsterdam nieuwe metrostellen besteld bij Alstom, in 2014 moet het laatste stel geleverd zijn. Later zullen nog extra stellen besteld worden (voor de Noord-Zuidlijn) die, naar verwachting, in 2016 zullen worden afgeleverd. De typebenaming gaat M5 en M6 zijn.



pi_99571266
Ik ben enkele jaren geleden in Lissabon geweest en ik vond de metro aldaar ook wel mooi. Vrijwel het hele systeem is ondergronds, treinen zijn schoon, rijden comfortabel.

Lissabon kent 4 lijnen die een redelijk groot gebied bedienen. De laatste uitbreiding betrof de rode lijn die werd doorgetrokken naar de blauwe lijn waardoor er nu inmiddels tussen elke lijn overstapmogelijkheden zijn waardoor je maximaal 1 x hoeft over te stappen om ergens te komen.

Verdere uitbreidingen zijn gepland en 2 zijn in uitvoering, Ten eerste de doortrekking van de rode lijn naar het vliegveld. Het vliegveld van Lissabon ligt relatief dichtbij de stad Lissabon en kent geen spoorverbinding met de stad. Ten tweede een doortrekking aan de westzijde van de blauwe lijn.

Ik heb de wiki van deze metro helpen uitbreiden, zijn er hier andere fokkers die ook hebben mee hebben geschreven aan een wikipagina van een metro?
-
pi_99571710
Tijdje terug in Washington D.C. geweest.
Veel gebruik van gemaakt, maar als ik alles bekijk is het niet een heel relaxed netwerk. In het centrum zitten de stations dicht op elkaar, daarbuiten helaas totaal niet. Transfers zijn ook wat lastig, vaak veel lopen. De frequentie van treinen viel ook wat tegen.
Het netwerk zit ook redelijk ver onder de grond en de roltrappen zijn echt heel stijl. Ik heb absoluut geen hoogtevrees, maar vond dit wel een klein beetje eng, vooral ook door de lengte. Op sommigen stond je gewoon ruim 2 minuten.

Zie ook:


Deze zat bij m'n hotel:


Je kan het moeilijk zien, maar stijl waren ze echt, naar beneden lopen heb ik zelden gedaan :P
  zondag 17 juli 2011 @ 10:37:52 #104
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99571969
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 03:53 schreef James1988 het volgende:
Ohja, dit topic leeft ook nog!

Een tijdje terug heeft het Amsterdam nieuwe metrostellen besteld bij Alstom, in 2014 moet het laatste stel geleverd zijn. Later zullen nog extra stellen besteld worden (voor de Noord-Zuidlijn) die, naar verwachting, in 2016 zullen worden afgeleverd. De typebenaming gaat M5 en M6 zijn.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik heb die mock-up op RailTech Europe zien staan een tijdje geleden. Ik vind het erg klinische metro's, en door alleen die langsbanken kreeg ik een beetje het idee van veevervoer... Maar eerst de echte eens zien, kan best dat het in de praktijk meevalt, en het is altijd beter dan die Zilvermeeuwen. ;)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 17 juli 2011 @ 13:01:56 #105
347826 mp623
MAN FLEX 58º SRS RWY
pi_99575120
Nou de zilvermeeuwen waren anders wel de enige die in de winter zonder te zeuren doorreden. De bn's en caf's konden amper starten man :P
  zondag 17 juli 2011 @ 14:20:54 #106
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99577782
quote:
3s.gif Op zondag 17 juli 2011 10:37 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik vind het erg klinische metro's, en door alleen die langsbanken kreeg ik een beetje het idee van veevervoer...
Ik denk dat dat ook komt doordat het allemaal gloednieuw is, en leeg. De langsbanken vind ik wel meevallen: het bevordert vlot in- en uitstappen, zonder "pardon, mag ik er even langs?" waardoor mensen minder geneigd zullen zijn te blijven staan.
  zondag 27 november 2011 @ 00:26:06 #107
347826 mp623
MAN FLEX 58º SRS RWY
pi_104864578
Mn nieuwe productie: (de intro van mijn vorige account staat er nog voor :S )
pi_104871040
Metro's zijn super! 10x beter dan treinen en bussen, en vaak ook veel overzichterlijker.

Ben tot nu toe in de Ubahn in Muchen geweest, en in de metro's van New York, London, Sydney en Hong Kong. Waarvan die in HK het beste waren.
pi_119939463
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 03:53 schreef James1988 het volgende:
Ohja, dit topic leeft ook nog!

Een tijdje terug heeft het Amsterdam nieuwe metrostellen besteld bij Alstom, in 2014 moet het laatste stel geleverd zijn. Later zullen nog extra stellen besteld worden (voor de Noord-Zuidlijn) die, naar verwachting, in 2016 zullen worden afgeleverd. De typebenaming gaat M5 en M6 zijn.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

_O_
pi_119941767
Ik vond de metro in Marseille maar kut, de helft van de stations stonk naar vis en waren zo smerig als de pleuris. Wat dat betreft doen ze het in Rotterdam een stuk beter.
pi_119942330
Ben normaal niet zo van het openbaar vervoer, maar de metro vind ik in een grote stad wel ideaal. Heb voor zover in 4 steden met de metro gereisd:
- Londen, supergoed netwerk, bij de meesten wel bekend denk ik.
- Rome, stelde niet veel voor. Maar 2 lijnen ofzo. Ook veel onguur volk en bedelaars in de stations.
- Barcelona, verrassend goed. Ik verwachtte iets zuid-europees als Rome, maar het is vergelijkbaar met Londen.
- Parijs, alweer lang geleden, maar volgens mij ook vergelijkbaar met Londen.
  woensdag 5 december 2012 @ 00:04:41 #112
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119942699
Ik ben een tijd terug aangenaam verrast door het metronetwerk van Brussel. De meeste stations zijn niet echt geweldig, maar er wordt aan gewerkt.

Het materieel is wel geweldig: door CAF geleverde "Boa's", van binnen heel overzichtelijk en warm (van uitstraling), snel, en schoon. Goede automatische omroepsystemen, zowel in de treinen als op de stations.


De "Boa"


Meer info: MIVB
  woensdag 5 december 2012 @ 10:41:41 #113
182073 invine
blablabla etc.
pi_119948483
Die ziet er inderdaad niet verkeerd uit :)
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 16:37:39 #114
405361 GVU
Nooit op tijd.
pi_127669319
Iemand al een ritje gemaakt in de nieuwe Amsterdamse metro's? Zo ja, wat is beter? De nieuwe Rotterdamse Bombardiers of de nieuwe Amsterdamse Alstoms?
Je kan nu inchecken met je bankpas!
  dinsdag 11 juni 2013 @ 16:45:02 #115
405361 GVU
Nooit op tijd.
pi_127669656
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 23:55 schreef Palomar het volgende:
Ben normaal niet zo van het openbaar vervoer, maar de metro vind ik in een grote stad wel ideaal. Heb voor zover in 4 steden met de metro gereisd:
- Londen, supergoed netwerk, bij de meesten wel bekend denk ik.
- Rome, stelde niet veel voor. Maar 2 lijnen ofzo. Ook veel onguur volk en bedelaars in de stations.
- Barcelona, verrassend goed. Ik verwachtte iets zuid-europees als Rome, maar het is vergelijkbaar met Londen.
- Parijs, alweer lang geleden, maar volgens mij ook vergelijkbaar met Londen.
Parijs is qua hygiene, mensen, en materieel totaal niet vergelijkbaar.
Je kan nu inchecken met je bankpas!
  dinsdag 11 juni 2013 @ 16:45:29 #116
405361 GVU
Nooit op tijd.
pi_127669684
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 11:54 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Metro's zijn super! 10x beter dan treinen en bussen, en vaak ook veel overzichterlijker.

Ben tot nu toe in de Ubahn in Muchen geweest, en in de metro's van New York, London, Sydney en Hong Kong. Waarvan die in HK het beste waren.
Sydney heeft geen metro, dat is een stadstreinnetwerk.
Je kan nu inchecken met je bankpas!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 juni 2013 @ 17:31:20 #117
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127671311
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 16:37 schreef GVU het volgende:
Iemand al een ritje gemaakt in de nieuwe Amsterdamse metro's? Zo ja, wat is beter? De nieuwe Rotterdamse Bombardiers of de nieuwe Amsterdamse Alstoms?
Dat Amsterdamse spul rijdt nog niet in commerciële dienst
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 11 juni 2013 @ 17:47:10 #118
405361 GVU
Nooit op tijd.
pi_127671867
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 17:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat Amsterdamse spul rijdt nog niet in commerciële dienst
Zou toch vorig maand of begin deze maand al gebeuren voor de eerste keer?
Je kan nu inchecken met je bankpas!
  dinsdag 11 juni 2013 @ 17:56:49 #119
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127672180
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 16:45 schreef GVU het volgende:

[..]

Parijs is qua hygiene, mensen, en materieel totaal niet vergelijkbaar.
Ik was vorige maand in Parijs en aldaar heb ik veel gebruik gemaakt van de metro. Je kan zien dat het systeem oud is (krappe stations, veel tunneltjes, amper liften) maar alles was schoon en frequent.

Voor mij waren de hoogtepunten toch wel de volautomatische metro's op lijnen 14 (gebouwd als automatische metro) en 1 (omgebouwd terwijl de treinen bleven rijden). De gloednieuwe metro's op lijn 5 vielen ook erg in de smaak: stil, koel, comfortabele rit, ruimtelijk en wederom was alles spic en span.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 juni 2013 @ 18:00:55 #120
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127672306
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 17:47 schreef GVU het volgende:

[..]

Zou toch vorig maand of begin deze maand al gebeuren voor de eerste keer?
jup, maar geloof dat Trein-tv nog problemen gaf. Zonder dat kan een metro niet met passagiers vertrekken op de stations, omdat de bestuurder wel moet kunnen zien of zijn metro veilig kan vertrekken
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 12 juni 2013 @ 00:05:24 #121
405361 GVU
Nooit op tijd.
pi_127689341
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 17:56 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik was vorige maand in Parijs en aldaar heb ik veel gebruik gemaakt van de metro. Je kan zien dat het systeem oud is (krappe stations, veel tunneltjes, amper liften) maar alles was schoon en frequent.

Voor mij waren de hoogtepunten toch wel de volautomatische metro's op lijnen 14 (gebouwd als automatische metro) en 1 (omgebouwd terwijl de treinen bleven rijden). De gloednieuwe metro's op lijn 5 vielen ook erg in de smaak: stil, koel, comfortabele rit, ruimtelijk en wederom was alles spic en span.
Mijn ervaring was dat alle metrostations gewoon ronduit smerig waren en ook het materieel (met name op lijnen 5, 7, 10 en 12) en ik was er in januari voor het laatst. En de overstaptunneltjes blijven maar naar pis stinken, waar je ook bent (behalve lijnen 1 en 7).

De metro van London is superieur aan die van Parijs.
Je kan nu inchecken met je bankpas!
  woensdag 12 juni 2013 @ 00:08:13 #122
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127689455
Een pislucht heb ik in de metro niet echt gemerkt... dat was bij Gare du Nord wel anders.

Qua reinheid vind ik de metro trouwens beter te doen dan de RER. In de RER viel me vrij veel graffiti e.d. op, in de metro was dat voor mijn gevoel een stuk minder.
  woensdag 12 juni 2013 @ 00:12:08 #123
405361 GVU
Nooit op tijd.
pi_127689612
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 18:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

jup, maar geloof dat Trein-tv nog problemen gaf. Zonder dat kan een metro niet met passagiers vertrekken op de stations, omdat de bestuurder wel moet kunnen zien of zijn metro veilig kan vertrekken
Ach so. Is Trein-tv iets van Alstom zelf of is dat een systeem van het GVB zelf?
Je kan nu inchecken met je bankpas!
  woensdag 12 juni 2013 @ 00:30:39 #124
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127690207
Trein-TV is een systeem van GVB voor zover ik weet.
  woensdag 12 juni 2013 @ 09:33:17 #125
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_127695287
Mijn favoriete metro is die van Praag. Geweldig gedecoreerde stations met achterlijk lange houten roltrappen.

Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 12 juni 2013 @ 09:35:38 #126
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_127695322
In iedere stad waar ik kom wil ik altijd met de metro, imho de leukste manier van reizen in een stad. Heb o.a. die van Berlijn, Parijs, Praag, Boedapest en Barcelona gedaan.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 juni 2013 @ 10:30:18 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127696881
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 00:30 schreef James1988 het volgende:
Trein-TV is een systeem van GVB voor zover ik weet.
klopt. Iedere vervoerder heeft hiervoor zo zijn eigen systeem
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 12 juni 2013 @ 11:40:35 #128
405361 GVU
Nooit op tijd.
pi_127699534
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2013 09:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Mijn favoriete metro is die van Praag. Geweldig gedecoreerde stations met achterlijk lange houten roltrappen.

[ afbeelding ]
Het systeem an sich is goed, maar het materieel wat er rijdt geniet niet echt mijn voorkeur. Met uitzondering van London en Parijs, hebben juist de Europese baggersystemen (Nederlandse metrosystemen, Brussel) uitzonderlijk goed materieel (SGS3, de nieuwe Alstom, de Brusselse BOA). Typerend wel.
Je kan nu inchecken met je bankpas!
  woensdag 12 juni 2013 @ 11:41:41 #129
405361 GVU
Nooit op tijd.
pi_127699582
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 09:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
In iedere stad waar ik kom wil ik altijd met de metro, imho de leukste manier van reizen in een stad. Heb o.a. die van Berlijn, Parijs, Praag, Boedapest en Barcelona gedaan.
Als ik mijn lijstje plemp ben ik nog niet klaar :@

Vind metro's en metrosystemen enorm interessant. Vraag mij toch wel af waarom dit topic zo dood is/was.
Je kan nu inchecken met je bankpas!
  woensdag 12 juni 2013 @ 11:42:39 #130
405361 GVU
Nooit op tijd.
pi_127699623
quote:
14s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

klopt. Iedere vervoerder heeft hiervoor zo zijn eigen systeem
Wel jammer weer dat de vervoerder faalt terwijl ze uitstekend materieel hebben. Kan niet wachten tot de nieuwe Alstoms in dienstregeling worden genoemen, lijken mij geniale metro's.
Je kan nu inchecken met je bankpas!
  woensdag 12 juni 2013 @ 18:37:16 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127717627
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juni 2013 11:40 schreef GVU het volgende:

[..]

Het systeem an sich is goed, maar het materieel wat er rijdt geniet niet echt mijn voorkeur. Met uitzondering van London en Parijs, hebben juist de Europese baggersystemen (Nederlandse metrosystemen, Brussel) uitzonderlijk goed materieel (SGS3, de nieuwe Alstom, de Brusselse BOA). Typerend wel.
De Brusselse BOA is briljant O+

Het materieel komt van het Spaanse CAF af, als mijn geheugen me niet bedriegt.
  zaterdag 15 juni 2013 @ 23:18:57 #132
347826 mp623
MAN FLEX 58º SRS RWY
pi_127843944
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juni 2013 11:42 schreef GVU het volgende:

[..]

Wel jammer weer dat de vervoerder faalt terwijl ze uitstekend materieel hebben. Kan niet wachten tot de nieuwe Alstoms in dienstregeling worden genoemen, lijken mij geniale metro's.
Het is niet zozeer de vervoerder die faalt, het is het verouderde trein-tv dan een te lage voltage gaf dat overigens wel voldoende is voor de oudere wagens. Dat probleem is al gelukkig al een paar weken geleden opgelost (ook te merken op sommige stations door verbeterde beeldkwaliteit). Ze zijn nu slechts nog bezig met personeel opleiden.
pi_127857321
Mijn favoriete Metronetwerk bevindt zich in Moskou. Het gebruikte materieel is oud Sovjet-spul wat zeker zijn charmes heeft. Het kraakt en piept, maar in combinatie met de historische metrostations is het genieten geblazen. Heb me laten vertellen dat de lokale bevolking de vervanging van het materieel (grotendeels) heeft tegengehouden vanwege de nostalgische gevoelens.

Metro van Moskou
De metro van Moskou (Russisch: Московский метрополитен, Moskovski metropoliten; in het dagelijks spraakgebruik: Московское метро, Moskovskoje metro) is het meest intensief gebruikte metronet ter wereld... verder lezen





  dinsdag 17 februari 2015 @ 01:59:54 #134
381234 Vaatwastablet
Mening van vrijheidsuiting
pi_149750185
zijn er nog uitbreidingsplannen voor de Rotterdamse metro?
pi_149750272
Metro's zijn veruit mijn favoriete manier van transport!

Tot nu toe deze gehad
-Chengu
-Beijing
-Xi-An
-Hong Kong
-München
-New York
-Berlijn
-Praag
-London
-Kunming
-Guangzhou
-Budapest
-Kuala Lumpur
-Bangkok
-Taipei
-Singapore

Maar mijn favorieten blijven toch New York en Hong Kong, al kan ik niet echt zeggen waarom.
pi_149752117
Ik vond die van New York heel ingewikkeld, doe mij maar bijvoorbeeld Londen of Washington.

Boedapest vond in heel gaaf omdat het op sommige punten onwijs verouderd was, de deuren met een noodgang dicht klapten en de roltrappen veel sneller gingen dan wij gewend zijn :+
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 februari 2015 @ 11:55:21 #137
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149755633
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 01:59 schreef Vaatwastablet het volgende:
zijn er nog uitbreidingsplannen voor de Rotterdamse metro?
Op de Hoekse lijn na zijn er nog geen concrete plannen, maar er worden nog wel enkele zaken onderzocht
http://nl.wikipedia.org/w(...)eidingen_en_toekomst
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_149768116
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 12:49 schreef Alec690 het volgende:

[ afbeelding ]
:9~
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_149768391
Metro in Boedapest had idd wel z'n charmes.

Kon echter niet op tegen die in Tbilisi, dat was pas echt oud degelijk.

Roltrappen waren ook echt bizar diep, ze hadden echter wel weer een soort van ov chipkaart.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 mei 2018 @ 18:41:34 #140
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_179046561
Zo de NZ-lijn testen :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 9 mei 2018 @ 19:14:03 #141
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_179047272
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 18:41 schreef borisz het volgende:
Zo de NZ-lijn testen :P
Goeien kick.
Ik woonde/studeerde tot 2004 in Amsterdam. Toen waren ze net begonnen met de bouw. 14 jaar. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 9 mei 2018 @ 20:46:01 #142
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179049739
In december was ik in Kopenhagen, daar hebben ze hippe zelfrijdende metro's van AnsaldoBreda. Sinds 2002 zijn twee metrolijnen in exploitatie:



En dat ziet er zo uit:


De metro's rijden automatisch, er is geen bestuurder en je kunt dus helemaal voorin zitten. De computers leiden alles in goede banen, beter dan een mens dat zou kunnen.


De metro rijdt met driedelige treinstellen. Oorspronkelijk zou er met vierdelige treinen gereden gaan worden, maar om budgetredenen is er gekozen om minder lange treinen te gebruiken.

En ze zijn bezig met de bouw van nog eens twee lijnen, waardoor het netwerk er in de nabije toekomst zo uit komt te zien:

  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 mei 2018 @ 22:07:48 #143
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_179052240
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 19:14 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Goeien kick.
Ik woonde/studeerde tot 2004 in Amsterdam. Toen waren ze net begonnen met de bouw. 14 jaar. :')
In 2007 toen ik op de VU begon te studeren was het de vraag of ik eerder klaar was met de studie of de NZlijn eerder af zou zijn. Nou dat had ik al snel glansrijk gewonnen :P.

We waren met 800 man en we gingen met z'n allen naar halte De Pijp. Daar moesten we met z'n allen eruit en naar boven. Het ging om crowd control vanavond :). Geen evacuaties of andere bijzonderheden.

Wat wel bijzonder aan halte De Pijp is, is dat de perrons boven elkaar zijn gebouwd en die perrons zijn ook relatief smal.

Daarna mocht je vrij reizen op het traject en kon je alle andere haltes bekijken. Zo ook het Rokin waar de dingen die gevonden zijn tijdens de bouw tentoongesteld zijn.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 9 mei 2018 @ 22:54:38 #144
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_179053298
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 22:07 schreef borisz het volgende:

[..]

In 2007 toen ik op de VU begon te studeren was het de vraag of ik eerder klaar was met de studie of de NZlijn eerder af zou zijn. Nou dat had ik al snel glansrijk gewonnen :P.

Herkenbaar. Toen ik in 2001 begon in Breda gingen er al verhalen over een nieuw station en een treinverbinding met België. Het station is uiteindelijk in 2016 opgeleverd en de trein naar Brussel rijdt sinds een paar weken :').
pi_179053529
In Londen in de Dockland Lightrail geweest, DRL. Het bedient Oostelijk deel van de stad, boven de grond, maar volautomatisch zonder bestuurder. Werkt perfect, ook op kleinere stations, de eerste en laatste wagon uitsteken. Er komt dan netjes een verzoek in het midden van de trein uit te stappen. Stations hebben geen poortjes, slechts een paal om in/uit te checken.

En gewoon met je creditcard, perfect.
.
pi_179063967
Goede ervaringen in Dubai (2014 geweest) en Athene (2018 geweest).

- Dubai: ook volautomatisch, supermoderne treinstellen en je betaalt iets van 40 eurocent voor een NOL card en enkele reis.

- Athene: de treinstellen zijn soms wat verouderd en verschillende uitbaters per lijnkleur. Reden allemaal wel keurig op tijd. 10 euro voor een 5-day pass, kun je onbeperkt mee reizen, geldig om alle lijnen behalve het laatste stuk naar Athene Airport. Daar ben je overigens vanuit Monastiraki (centrum) in 45 minuten, ook voor 10 euro en je stapt meteen uit op de terminal. Stukken beter dan een taxi of bus.

Kunnen ze in NL nog wat van leren van die OV chipkaart :')

url
  donderdag 10 mei 2018 @ 15:26:53 #147
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_179064146
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 19:14 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Goeien kick.
Ik woonde/studeerde tot 2004 in Amsterdam. Toen waren ze net begonnen met de bouw. 14 jaar. :')
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 22:07 schreef borisz het volgende:
Wat wel bijzonder aan halte De Pijp is, is dat de perrons boven elkaar zijn gebouwd en die perrons zijn ook relatief smal.
Tja, dat krijg je ervan als je per se een metro onder je stad met slappe grond wil zonder dat er maar óók één gebouw tegen de vlakte gaat.
Hadden ze net zoals bij de Oostlijn gewoon een grote sleuf dwars door de stad getrokken, dan lag dat ding er zo...
So we just called him Fred
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 maart 2019 @ 16:22:22 #148
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_185343290
RIP lijn 51. Na vanavond dan :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 2 maart 2019 @ 17:00:01 #149
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_185344078
Blijf het toch vinden raar om in een tijd waarin mensen bewuster omgaan met vervoer zo'n lijn te degraderen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Fred op 02-03-2019 17:12:01 ]
So we just called him Fred
  dinsdag 5 maart 2019 @ 21:10:43 #150
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_185415786
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 02:12 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Metro's zijn veruit mijn favoriete manier van transport!

Tot nu toe deze gehad
-Chengu
-Beijing
-Xi-An
-Hong Kong
-München
-New York
-Berlijn
-Praag
-London
-Kunming
-Guangzhou
-Budapest
-Kuala Lumpur
-Bangkok
-Taipei
-Singapore

Maar mijn favorieten blijven toch New York en Hong Kong, al kan ik niet echt zeggen waarom.
Oh ja zo'n lijstje had ik ook. Eens kijken wat ik nog weet.

Amsterdam
Rotterdam
Den Haag
Antwerpen
Brussel
Rouen
Parijs
Londen
Köln
Dortmund
Rome
Oslo
Stockholm
Helsinki
Moskou
St Petersburg
München
Berlijn
Duisburg/Düsseldorf?

Denk dat Oslo de laatste nieuwe toevoeging is. Moet in 2012 geweest zijn.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')