Sjanker bekt dan weer wél lekker.quote:Op zondag 17 augustus 2008 18:55 schreef Yildiz het volgende:
"Krijg het Irukandji-syndroom!"
Nee, dat bekt niet zo lekker...
quote:Op zondag 17 augustus 2008 19:02 schreef wolferl het volgende:
Je hebt gelijk TS, voortaan zeggen we ipv kanker, aids.
Jup.quote:Op zondag 17 augustus 2008 19:08 schreef wolferl het volgende:
Mensen die jarenlang kanker roepen, en op een dag een naaste zien overlijden door kanker, en dan opeens tegen iedereen die kanker roept, gaan zeggen dat dat ongepast is![]()
Hoezo egoïsme.
Beschaafd in de zin van, jip en janneke taal?quote:
Wil je de naam van onze lieve heer niet misbruiken. Dank je.quote:Op zondag 17 augustus 2008 19:10 schreef wolferl het volgende:
[..]
Beschaafd in de zin van, jip en janneke taal?
Nee daar pas ik voor.
Als ik met een hamer op me duim sla wil ik kanker en godverdomme kunnen roepen, en niet fiedieliedie
Ja gaat vanzelfquote:Op zondag 17 augustus 2008 19:11 schreef Dikke-Doei het volgende:
[..]
Wil je de naam van onze lieve heer niet misbruiken. Dank je.
AIDS is Funny!quote:Op zondag 17 augustus 2008 19:02 schreef wolferl het volgende:
Je hebt gelijk TS, voortaan zeggen we ipv kanker, aids.
Dan wil ik meteen even de eeuwige klassieker melden: "Als het bij iemand in jouw familie zou zijn zou je wel anders pratenquote:Op zondag 17 augustus 2008 19:08 schreef wolferl het volgende:
Mensen die jarenlang kanker roepen, en op een dag een naaste zien overlijden door kanker, en dan opeens tegen iedereen die kanker roept, gaan zeggen dat dat ongepast is![]()
Hoezo egoïsme.
"Je vindt het helemaal niet erg voor die persoon"? Dat is jouw beleving neem ik aan? Spreek voor jezelf zegquote:Op zondag 17 augustus 2008 19:08 schreef RTB het volgende:
Anders stellen jullie je gewoon minder aan? Altijd dat gezeik van mensen met "je mag niet spotten met een ernstige ziekte" , boo-fucking-hoo.
Weet je wat voor type mensen dit soort taalgebruik erg vinden?
Dezelfde hypocriete zeikerds die "gecondoleerd" zeggen tegen mensen waar bijv een kennis is doodgegaan, en dan 10 seconden later alweer met hun dagelijkse gang bezig zijn.
Je vind het helemaal niet erg voor die persoon, je doet maar alsof zodat je jezelf ook even beter voelt. Als je het echt erg gevonden had, dan had je je de hele dag wel kut gevoeld.
Als je iets slechts 10 seconden 'oprecht' vervelend vindt is het blijkbaar niet bijster belangrijk.quote:Op zondag 17 augustus 2008 19:13 schreef Taurus het volgende:
[..]
"Je vindt het helemaal niet erg voor die persoon"? Dat is jouw beleving neem ik aan? Spreek voor jezelf zeg![]()
Ik kan heel goed 10 seconden iets oprecht vervelend vinden.
Ik vind dat je hiermee mensen die aan obesitas lijden met enorm weinig respect bejegent. Foei!quote:Op zondag 17 augustus 2008 18:52 schreef Taurus het volgende:
Ik zie het in vet veel topics!
Integendeel.quote:Op zondag 17 augustus 2008 19:13 schreef RTB het volgende:
[..]
Dan wil ik meteen even de eeuwige klassieker melden: "Als het bij iemand in jouw familie zou zijn zou je wel anders praten![]()
![]()
".
Dank u! Dat is alles wat ik zeg. Ik zeg niet dat het mij kwetst, ik zeg dat het lelijk staat en inderdaad lomp klinkt.quote:Op zondag 17 augustus 2008 19:14 schreef Nikmans het volgende:
Ik scheld zelf regelmatig met kanker.
Toch vind ik mensen die regelmatig het woord kanker in de mond nemen nogal boers overkomen, en dat zegt nogal wat aangezien ik een limburger ben
Inderdaad, er is niets mis met kanker!quote:Op zondag 17 augustus 2008 19:16 schreef Beauregard het volgende:
Mensen die met kanker schelden zijn OK. Mensen die met kenker schelden, DIE zijn schraal.
Wie zegt dat die lief is, mischien misbruikt hij wel jong gestorven meisjesquote:Op zondag 17 augustus 2008 19:11 schreef Dikke-Doei het volgende:
[..]
Wil je de naam van onze lieve heer niet misbruiken. Dank je.
Oei, die had ik over het hoofd gezienquote:Op zondag 17 augustus 2008 19:16 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Ik vind dat je hiermee mensen die aan obesitas lijden met enorm weinig respect bejegent. Foei!
quote:Op zondag 17 augustus 2008 19:15 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Als je iets slechts 10 seconden 'oprecht' vervelend vindt is het blijkbaar niet bijster belangrijk.
quote:Op zondag 17 augustus 2008 19:22 schreef Homdeck het volgende:
puberaal meeloopgedrag. gaat wel weer over.
Ik zie het hier vaker, ik dacht dat het voorgaande jaren nog 'not done' was. Maar dat kan ook slechts mijn opvoeding of leefomgeving geweest zijnquote:Op zondag 17 augustus 2008 19:28 schreef Roi het volgende:
Opkomende trent? Dit is al echt jaaaaaaaren zo.
Jij vind jezelf zo moreel verheven dat je vind dat jij dat uit kan maken? Op zijn minst opvallend te noemen.quote:Op zondag 17 augustus 2008 19:28 schreef Taurus het volgende:
Kanker is een ziekte en dus niet een geschikt scheldwoord, het staat lelijk.
Maar natuurlijk wel. Ik vind het oprecht vervelend voor die persoon, niet voor mezelf. Dus als die persoon weer weg gelopen is, ben ik snel afgeleidquote:Op zondag 17 augustus 2008 19:28 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Als het niet belangrijk is kan je het ook niet oprecht vervelend vinden.
Nee, dan zeg ik hetzelfde als jij.quote:Op zondag 17 augustus 2008 19:32 schreef Taurus het volgende:
[..]
Maar natuurlijk wel. Ik vind het oprecht vervelend voor die persoon, niet voor mezelf. Dus als die persoon weer weg gelopen is, ben ik snel afgeleidAnyway, ik vind het wel netjes om je medeleven te betuigen. Maar als jij gewoon 'och, wat interesseert mij dat nou' wil zeggen tegen iemand die vertelt dat een vriend of kennis is overleden: gaat uw gang. Ik klaag hier slechts, ik leg je niets op.
Er stond wel een r tussen RakkeRquote:
Hetzelfde geldt dus voor tering en godverdomme ?quote:Op zondag 17 augustus 2008 19:17 schreef Taurus het volgende:
[..]
Juist door de lading die er achter ligt, iedereen wéét dat hij of zij met iets scheldt waar andere mensen zich aan storen, of zij zich hierdoor gekwetst voelen even terzijde gelaten. Het is dus niet zo dat het puur lekker bekt en verder niks, het is provocatie. Lelijke provocatie, wel te verstaan.
Waar zeg ik dat jij niet met kanker mág schelden? Juist, ik 'maak dus niets uit'. Ik vind mezelf daarentegen wel menswaardig genoeg dat ik mijn mening mag uiten ja. Lijkt me weinig opvallends. En wat ik ook nog vind, is dat mijn mening in deze inderdaad een betere is dan die jij verkondigde als het om schelden met kanker gaat. Maar dat is slechts mijn mening natuurlijkquote:Op zondag 17 augustus 2008 19:30 schreef RTB het volgende:
[..]
Jij vind jezelf zo moreel verheven dat je vind dat jij dat uit kan maken? Op zijn minst opvallend te noemen.
Tering hoor je niet zo veel meer hier, zelf vind ik dat niet tenenkrommend om te horen. Wel lelijk inderdaad, godverdomme vind ik ook niet nodig. Er ontglipt me wel eens een 'jezus', maar als er een gelovig persoon naast me staat die aangeeft dat kwetsend te vinden ben ik de beroerdste niet, dan bied ik netjes mijn excuses aan, in tegenstelling tot al die figuren hier die vinden 'dat zij het recht hebben om...'quote:Op zondag 17 augustus 2008 19:35 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt dus voor tering en godverdomme ?
Hier?quote:Op zondag 17 augustus 2008 19:35 schreef Taurus het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat jij niet met kanker mág schelden?
Je zet het neer als feit, niet als een mening.quote:Op zondag 17 augustus 2008 19:28 schreef Taurus het volgende:
Kanker is een ziekte en dus niet een geschikt scheldwoord, het staat lelijk.
Helaas, je gaat niet door voor de prijs.quote:Juist, ik 'maak dus niets uit'
Ik zeg dat het niet mooi staat.quote:
Als er zomaar een nieuwsbericht wordt gepost vraagt men altijd om de bron, maar jij gaat er voor het gemak van je argumentatie maar even van uit dat ik het als feit wil neerzetten?quote:Je zet het neer als feit, niet als een mening.
[..]
quote:Helaas, je gaat niet door voor de prijs.
Mijn taalgebruik? Wat is er mis met mijn taalgebruik?quote:Je kan wel claimen dat je jezelf niet verheven voelt, maar je posts en taalgebruik vertellen toch echt wat anders.
Nee. Daar dus niet. Zeggen dat iets niet geschikt is, is niet hetzelfde zeggen dat iets niet mag.quote:
Voel het het ook wel eens tegelijk - dat je besef hebt dat alles niets en niets alles?quote:Op zondag 17 augustus 2008 19:49 schreef Taurus het volgende:
Overigens voel ik mij wel eens verheven ja, evenals nietig, maar dat lijkt me in dit topic en voor jou niet relevant.
Het kan behoorlijk ontregelend zijn, ja. Zoals: maar wat is nu eigenlijk domheid, en wat is wijsheid?quote:Op zondag 17 augustus 2008 19:55 schreef Doc het volgende:
[..]
Voel het het ook wel eens tegelijk - dat je besef hebt dat alles niets en niets alles?
Mijn oma wordt op dit moment voor de tweede keer geopereerd aan borstkanker. Toch scheld ik nogsteeds met kanker. Is dit "respectloos" tegenover mijn oma zoals sommige mensen zeggen?quote:Op zondag 17 augustus 2008 19:13 schreef RTB het volgende:
[..]
Dan wil ik meteen even de eeuwige klassieker melden: "Als het bij iemand in jouw familie zou zijn zou je wel anders praten![]()
![]()
".
Nee, je zegt dat het niet geschikt is. Dat is nogal een stelling. Jij zegt dat kanker niet geschikt is als scheldwoord en dat zet je neer als een feit.quote:Op zondag 17 augustus 2008 19:49 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik zeg dat het niet mooi staat.
[..]
Als er zomaar een nieuwsbericht wordt gepost vraagt men altijd om de bron, maar jij gaat er voor het gemak van je argumentatie maar even van uit dat ik het als feit wil neerzetten?Natuurlijk is het mijn mening, ik ging er niet van uit dat jij daar een aanwijzing voor nodig had.
[..]![]()
[..]
Mijn taalgebruik? Wat is er mis met mijn taalgebruik?
Overigens voel ik mij wel eens verheven ja, evenals nietig, maar dat lijkt me in dit topic en voor jou niet relevant.
De topictitel alleen zegt al genoeg over de mening van TS (ze vind het namelijk vreemd dat het mag, waar de conclusie uit te trekken is dat ze vind dat het niet mag. Dit valt ook goed (desnoods tussen de regels door) te lezen in de geschreven stukjes van TS), maar ik quote hier het stukje waarin TS een ondersteuning geeft qua bewijs aan haar stelling dat het niet zou mogen. Namelijk dat het niet geschikt is, en dat het daarom niet zou mogen dus.quote:Op zondag 17 augustus 2008 19:51 schreef Doc het volgende:
[..]
Nee. Daar dus niet. Zeggen dat iets niet geschikt is, is niet hetzelfde zeggen dat iets niet mag.
Maar ben jij de enige op deze wereld dan? Jou kwetst het niet, jij vindt het niet respectloos, dus luister jij niet naar wat anderen vinden? Dat vind ik dus vrij beperkt, en jawel, respectloos.quote:Op zondag 17 augustus 2008 20:15 schreef leppeh het volgende:
[..]
Mijn oma wordt op dit moment voor de tweede keer geopereerd aan borstkanker. Toch scheld ik nogsteeds met kanker. Is dit "respectloos" tegenover mijn oma zoals sommige mensen zeggen?
ABSOKANKERLUUT NIET. Zo vaak hoor je van die huilies zeggen dat dat respectloos zou zijn. Hoe de fuck is dat respectloos? Kanker is helaas een vrij reëel deel van onze samenleving, en het bekt lekker door de alliteratie. Mooi scheldwoord, vervelende ziekte.
Wat ik al zei; ik was me er niet van bewust dat ik per se 'ik vind' er voor moest zetten om jou duidelijk te maken dat het mijn mening betreft. Ik zie ook niet hoe ik dat als feit had kunnen neerzetten, aangezien er natuurlijk geen cijfers of bronnen bij komen kijken. Tevens kan een stelling evengoed een mening zijn; ik laat jou de vrijheid te zeggen of je het er mee eens bent of niet.quote:Op zondag 17 augustus 2008 20:17 schreef RTB het volgende:
[..]
Nee, je zegt dat het niet geschikt is. Dat is nogal een stelling. Jij zegt dat kanker niet geschikt is als scheldwoord en dat zet je neer als een feit.
Je zegt niet "ik vind dat" of "mijn mening is dat"...nee, je zegt "kanker is een ziekte en dus niet geschikt als scheldwoord". Dat is het neerzetten van iets als een feit. Ik mag toch hopen dat je dit ook wel inziet.
Het feit dat je het niet bedoelde als feit betekend niet dat je het niet als feit hebt neergezet. Dat bedoelde ik met je taalgebruik.
[..]
Mij ook, terug naar 'kanker is niet geschikt als scheldwoord', zinsopbouw ben ik jaren geleden al voor geslaagd.quote:De topictitel alleen zegt al genoeg over de mening (heel goed, ziet u wel) van TS (ze vind het namelijk vreemd dat het mag, waar de conclusie uit te trekken is dat ze vind dat het niet mag. Dit valt ook goed (desnoods tussen de regels door) te lezen in de geschreven stukjes van TS), maar ik quote hier het stukje waarin TS een ondersteuning geeft qua bewijs aan haar stelling dat het niet zou mogen. Namelijk dat het niet geschikt is, en dat het daarom niet zou mogen dus.
Misschien dat dat niet helemaal duidelijk was, maar om nou de topictitel te quoten .....
Eigenlijk wilde ik er niet zo ver op ingaan, dus ik stop er nu ook maar mee. Het gaat nogal van het punt af van "kanker is slecht als scheldwoord" en ook al was dat misschien wel mijn bedoeling (), het verveelt me nu al.
Prachtigquote:Op zondag 17 augustus 2008 19:37 schreef Taurus het volgende:
[..]
Tering hoor je niet zo veel meer hier, zelf vind ik dat niet tenenkrommend om te horen. Wel lelijk inderdaad,
Ik vraag in dezelfde post die jij quote waarom dit respectloos zou zijn. Ik kan er tevens niet bij hoe iemand zich hierdoor gekwetst kan voelen, maar dat kan mijn eigen autisme zijnquote:Op zondag 17 augustus 2008 20:17 schreef Taurus het volgende:
[..]
Maar ben jij de enige op deze wereld dan? Jou kwetst het niet, jij vindt het niet respectloos, dus luister jij niet naar wat anderen vinden? Dat vind ik dus vrij beperkt, en jawel, respectloos.
Het is niet raar dat iets meer tot je gevoel spreekt wanneer je er bekend mee bent. Evenals het 'ik stort geen geld op 555 voor hulp aan tsunami-slachtoffers, want anderen zitten er veel beroerder bij en die krijgen ook niets'-geklets, vreemde argumentatie is dat.quote:
Huilen, huilen, huilen... Gewoon ergeren, mag dat ook? Ik erger mij doorgaans heel weinig aan dingen, dus een dikke huid is wel aanwezig. Het is gewoon niet nódig, en niet vriendelijk, en voor veel mensen ook wat 'hard'. Alleen dat al lijkt me voldoende het te laten.quote:Op zondag 17 augustus 2008 20:32 schreef leppeh het volgende:
[..]
Ik vraag in dezelfde post die jij quote waarom dit respectloos zou zijn. Ik kan er tevens niet bij hoe iemand zich hierdoor gekwetst kan voelen, maar dat kan mijn eigen autisme zijn
Een béétje dikkere huid opbouwen is misschien geen slecht idee als je al moet huilen als iemand het woord kanker gebruikt.
Nee, ik ben geen autist, gewoon stadsbewoner.
L E Z E Nquote:Op zondag 17 augustus 2008 21:11 schreef Apokalypse het volgende:
Je zegt geen kanker maar zeker wel tyfus, tering, pokken etc?
Lekker hypocriet...
Er zijn zoveel dingen niet nodig, niet vriendelijk en voor veel mensen hard. Helaas word het steeds meer normaal gevonden en je kan het maar beter gewoon negeren ipv je er aan ergeren want alleen JIJ hebt er last van. Iedereen blijft net zo hard kanker roepen ondanks jouw klaagzang.quote:Op zondag 17 augustus 2008 20:41 schreef Taurus het volgende:
Het is gewoon niet nódig, en niet vriendelijk, en voor veel mensen ook wat 'hard'. Alleen dat al lijkt me voldoende het te laten.
Dat dus.quote:Op zondag 17 augustus 2008 21:11 schreef Apokalypse het volgende:
Lekker hypocriet...
Ja tuurlijk, want tyfus en tering ligt minder gevoelig bij de meeste mensenquote:Op zondag 17 augustus 2008 21:11 schreef Apokalypse het volgende:
Lekker hypocriet...
He, lees nou eens. Zo moeilijk is dat toch niet. Boven je, in de OP. Etcetera..quote:Op zondag 17 augustus 2008 21:22 schreef Natalie het volgende:
[..]
Dat dus.
Hoezo trend? Dit gaat al jaren op deze manier. Word eens wakker, TS.
Als je dan toch ergens over wilt klagen, klaag dan over het geheel. Dan lijkt het nog wat.
Ongelooflijk, hebben jullie een dealtje met elkaar gesloten of iets dergelijks? Ik scheld amper. Sowieso niet met ziekten. Maar inderdaad, ziekten die niet veel meer voorkomen hier of die geen dodelijke gevolgen hebben of niet al te pijnlijk geladen zijn hier liggen minder gevoelig bij mensen. Lijkt me een feit, niets hypocriets aan.quote:Op zondag 17 augustus 2008 21:22 schreef SarahD. het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, want tyfus en tering ligt minder gevoelig bij de meeste mensen![]()
Ik leer al met enorm veel dingen leven, en ik ga ook niet van de brug springen of iets dergelijks. Maar als ik me helemaal niet meer zou ergeren zou een klaagbaak overbodige luxe zijn, ik maak daar graag eens in de zoveel tijd gebruik van. Jezelf ergeren kan overigens best bevredigend zijn, het geeft je een beter gevoel over jezelf.quote:Op zondag 17 augustus 2008 21:19 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Er zijn zoveel dingen niet nodig, niet vriendelijk en voor veel mensen hard. Helaas word het steeds meer normaal gevonden en je kan het maar beter gewoon negeren ipv je er aan ergeren want alleen JIJ hebt er last van. Iedereen blijft net zo hard kanker roepen ondanks jouw klaagzang.
De maatschappij verhardt, leer er mee leven.
Vreselijk moeilijkquote:Op zondag 17 augustus 2008 21:23 schreef Taurus het volgende:
[..]
He, lees nou eens. Zo moeilijk is dat toch niet. Boven je, in de OP. Etcetera..
Je hebt een punt.quote:Op zondag 17 augustus 2008 19:08 schreef wolferl het volgende:
Hoezo egoïsme.
Das een lekkere redenatie. Als mensen zich eraan storen, is het asociaalquote:Op zondag 17 augustus 2008 21:34 schreef Taurus het volgende:
Omdat mensen zich er aan storen. Daarom is het asociaal.
Same here. Vind het ook niet netjes van mezelf maar soms MOET het er gewoon uit. Stel dat nu iemand in mijn familie het zou krijgen (zeker iemand die echt dierbaar is) dan zal ik het waarschijnlijk niet meer doen of heeeeel goed op letten en het af willen leren.quote:Op zondag 17 augustus 2008 21:41 schreef Schatgraver het volgende:
Ik gebruik het zelden.
Alleen als ik heel boos ben en een tering of godverdomme niet genoeg is![]()
Ik probeer er altijd wel op te letten omdat ik weet dat veel familie/vrienden van bekenden van mij eraan overleden zijn/ het hebben gehad.
Soms moet het gewoon
Dit slaat echt helemaal nergens op.quote:Op zondag 17 augustus 2008 21:38 schreef vencodark het volgende:
[..]
Had eens een klasgenoot die een prachtig pleidooi had over dit onderwerp en die vond dat het dus slecht was om met kanker te schelden. Vervolgens steekt ze buiten, in het bijzijn van niet-rokende, een sigaret op. Dat vind ik pas hypocriet. Als je zo tegen het schelden bent, rot dan op met die kutsigaretten in het bijzijn van anderen.
Ja, ik ookquote:Op zondag 17 augustus 2008 21:39 schreef vencodark het volgende:
[..]
Das een lekkere redenatie. Als mensen zich eraan storen, is het asociaal![]()
Als ik nagels bijt en mensen storen zich daaraan (omdat je geknabbel hoort, of het ziet er onsmakelijk uit o.i.d) is het daarom ook maar asociaal.
Ja, zo weet ik er nog een paar.
Sta me iets van bij dat roken zeer ongezond is (ook voor je medemens) en dat kanker kan veroorzaken.quote:Op zondag 17 augustus 2008 21:46 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Dit slaat echt helemaal nergens op.
Als je tegen schelden met kanker bent mag je niet roken in de buurt van niet rokers?
Ja, want van roken krijg je kanker.quote:Op zondag 17 augustus 2008 21:46 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Dit slaat echt helemaal nergens op.
Als je tegen schelden met kanker bent mag je niet roken in de buurt van niet rokers?
Ik heb al voorgesteld gewoon beschaafd te praten. Dat werkt, ik kan het ook.quote:Op zondag 17 augustus 2008 21:42 schreef Fortitudo het volgende:
als de TS een vervangend woord heeft met dezelfde versterkende werking op het woord wat hierop volgt. ook dient het net zo lekker in de mond te liggen met harde tonen bij het uitspreken danwel uitschreeuwen.
ik wacht het af.
Dat is niet per definitie zo.quote:Op zondag 17 augustus 2008 21:49 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ja, want van roken krijg je kanker.
Voor jou niet, voor mij wel.quote:Op zondag 17 augustus 2008 21:52 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Dat is niet per definitie zo.
Schelden met kanker heeft nog steeds niks met roken opzich te maken.
Dus het blijft nergens op slaan.
Het woord staat opzichzelf, het heeft maar 1 betekenis. Het betekent niet stiekem ook nog 'kut!' of 'shit!', het staat voor een ziekte die 1 op de 3 Nederlanders schijnt te treffen en die vaak een dodelijke afloop heeft. Kun je er een scheldwoord van maken en schelden tot je een ons weegt, de betekenis wordt er niet mooier op.quote:Op zondag 17 augustus 2008 21:48 schreef BobbyB het volgende:
Wat veelal het probleem is bij mensen die zich hieraan storen is dat zij het niet in context horen/lezen. Dan zouden ze weten dat het niet kwetsend bedoeld is richting mensen met kanker. Wanneer ik Godverdomme zeg, verlang ik ook niet van de Heer dat hij mij daadwerkelijk verdoemt noch heb ik de intentie om een religie te beledigen.
Ik snap niet waarom mensen zich zo snel aangesproken voelen. Als je wat verder nadenkt snap je ook wel dat het niet kwetsend bedoeld is. Dat is dus waar het fout gaat.
Of griep, blaasontsteking, aids, tumor, chlamidia etc.quote:Op zondag 17 augustus 2008 21:54 schreef Tyler..Durden het volgende:
En zeg nou zelf hepetitus, lepra, polio klinkt voor geen ene meter.
Maar wel respectvol en fatsoenlijk, en dat is nou net waar het bij de meeste fokkertjes mis gaat. Als je oma erbij zit ga je ook niet zo lopen schelden als dat je hier altijd maar doet. Repect neem je niet of dwing je niet af, dat verdien je..quote:Op zondag 17 augustus 2008 19:15 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Als je iets slechts 10 seconden 'oprecht' vervelend vindt is het blijkbaar niet bijster belangrijk.
Waar scheld jij dan mee?quote:Op zondag 17 augustus 2008 21:55 schreef Taurus het volgende:
[..]
Het woord staat opzichzelf, het heeft maar 1 betekenis. Het betekent niet stiekem ook nog 'kut!' of 'shit!',
Dus niet, als ik kanker zeg heeft dat niks met de ziekte te maken, dat zit ik net dus helemaal uit te leggenquote:Op zondag 17 augustus 2008 21:55 schreef Taurus het volgende:
[..]
Het woord staat opzichzelf, het heeft maar 1 betekenis. Het betekent niet stiekem ook nog 'kut!' of 'shit!',
*hap hap*quote:Op zondag 17 augustus 2008 21:52 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Dat is niet per definitie zo.
Schelden met kanker heeft nog steeds niks met roken opzich te maken.
Dus het blijft nergens op slaan.
Wat bedoelt diegene dan wel?quote:Op zondag 17 augustus 2008 21:57 schreef vencodark het volgende:
[..]
Waar scheld jij dan mee?
Als iemand kut of shit roept, bedoelt diegene ook niet letterlijk: vagina of ontlasting/poep!
Kanker heeft dus niet 1 betekenis.
Haha, had dat ook net gepost. 2 zielen, 1 gedachtequote:Op zondag 17 augustus 2008 22:02 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dus niet, als ik kanker zeg heeft dat niks met de ziekte te maken, dat zit ik net dus helemaal uit te leggen. Of wil jij beweren dat mensen die kut zeggen ook daadwerkelijk vagina bedoelen
![]()
Wellicht komt het omdat je zelf niet scheld, maar schelden op zich hoeft niet een betekenis te hebben, behalve je gevoelens eruit te gooien met krachttermen, en dat zijn woorden die een harde klank hebben zoals KUT (kort maar krachtig) KANKER iets langer, dus kun je iets meer kracht bijzetten. Het heeft dus HELEMAAL NIKS met de ziekte of geslachtsdelen te maken, en ik zeg het nu voor de laatste keer.quote:Op zondag 17 augustus 2008 22:03 schreef Taurus het volgende:
[..]
Wat bedoelt diegene dan wel?Het heeft toch geen andere betekenis? Het is 'grof', geslachtsdelen benoem je niet doorgaans en is/was een beetje 'taboe', evenals ontlasting natuurlijk. Dat is de essentie van een scheldwoord. Nu is kanker niet alleen grof, maar pijnlijk, en daar zit mijn knelpunt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |