abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 augustus 2008 @ 20:58:01 #101
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60907436
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 20:51 schreef DrWolffenstein het volgende:
Onzin, een krant mag best partij kiezen. Als het maar openlijk gebeurt.
Ah daar hebben de goorste smeerlap van heel POL weer. Met dubbel standaarden meten is goed
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_60907508
quote:
  zondag 17 augustus 2008 @ 21:02:11 #103
203688 Drijfzand
account closed
pi_60907520
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 19:54 schreef detlevico het volgende:

[..]

Terroristen horen niet thuis in de politiek.
als je daar zwaar aan tilt kan je je ongenoegen beter op een N-Iers forum gaan uiten.
too much to do in the real world.
pi_60907712
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 21:02 schreef Drijfzand het volgende:

[..]

als je daar zwaar aan tilt kan je je ongenoegen beter op een N-Iers forum gaan uiten.
  zondag 17 augustus 2008 @ 22:08:50 #105
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60909173
quote:
Rein geweten
16-08-2008
Door Max van Weezel

Joschka Fischer sloot zich op zijn negentiende bij de linkse studentenbeweging in Frankfurt aan. Als commandant van de groepering Revolutionärer Kampf kraakte hij leegstaande panden en leidde hij protestdemonstraties die niet zelden in gevechten met de politie eindigden. Fischer stond aan het hoofd van de Putzgruppe (afkorting voor Proletarische Union für Terror und Zer­stö­rung) die met helmen en knuppels uitgerust agenten te lijf ging. Bij een demonstratie in mei 1976 raakte een van die agenten levensgevaarlijk gewond. De oorzaak: een molotovcocktail die de Putzgruppe naar hem had geworpen. Even later betuigde Fischer spijt over het geweld dat hij had gebruikt. Hij bekeerde zich tot het parlementarisme en richtte – samen met zijn boezemvriend Daniel Cohn-Ben­dit – de Groene Partij op.

Van 1998 tot 2005 was de voormalige straatvechter vice-premier en minister van Bui­ten­land­se Za­ken van de Bonds­republiek. In die hoedanigheid zette hij zich in voor de mensenrechten – bijvoorbeeld op de Balkan. Zijn verleden speelde hem nog wel eens parten. In 2003 eiste de journalist Klaus Rainer Röhl – weduwnaar van terroriste Ulrike Meinhof – het aftreden van de geweldpleger die zich tot democraat had ontwikkeld. De Groe­nen bleven achter hun minister staan. Ook de Duit­se publieke opinie vond dat Röhl spijkers op laag water zocht. Fischer had rekenschap voor zijn verleden afgelegd en waarom zou het iemand niet worden gegund van zijn fouten te leren? De affaire liep met een sisser af. Nu is Fischer een alom gerespecteerd docent aan de Universi­ty of Princeton.

Grappig dat de Nederlanders tegenwoordig minder vergevingsgezind zijn dan de Duitsers. Wijnand Duyvendak sloot zich op zijn drieëntwintigste aan bij de kraakbeweging. Ook liet hij zich inlijven bij de antimilitaristische actiegroep Onkruit. In 1984 werd hij aangehouden bij een inbraak in een militair complex in Dubbeldam. Het leverde hem zes weken gevangenisstraf op. Duyvendak trad toe tot de redactie van het activistische blad Bluf! dat in de jaren tachtig regelmatig het nieuws haalde met geruchtmakende onthullingen, vaak het resultaat van inbraken in ministeries.

Beroemde kop uit Bluf!: ‘Inbreken kan iedereen’. Volgens een artikel in De Telegraaf verdacht de recherche de kraakactivist van betrokkenheid bij de terreurgroep RaRa die in 1985 brand stichtte bij de Makro-vestiging in Dui­ven­drecht. Zelf ontkende Duyvendak dat verhaal met grote stelligheid. Via de Vereniging Milieudefensie (waar hij van 1999 tot 2002 directeur was) ontdekte ook Duy­ven­dak zijn liefde voor de parlementaire politiek. Sinds zes jaar zit hij in de Kamer voor GroenLinks. Net als Fischer legde hij verantwoording af voor zijn militante verleden. Als kraker had hij in een milieu verkeerd waar sommigen het geweld niet schuwden, vertelde hij in december 2003 aan Trouw: ‘Er had zich destijds een hardheid ontwikkeld, waarvan we toen dachten: alles bestaat naast elkaar. Zij deden het met geweld, en wij deden het iets anders, en laat de beste winnen. Nu zie ik veel scherper hoe ontzettend belangrijk het is om geweldloos te zijn, maar dat het ook van groot belang is daarover heel uitgesproken positie te kiezen tegenover mensen die daar anders over denken. Als je in zo’n sfeer van geweld en confrontatie zit kan er een tunnelvisie ontstaan die levensgevaarlijk is.’ Desondanks bleven publicisten als Stan de Jong, Joost Nie­möl­ler en Peter Siebelt hem als de geestelijke vader van het linkse terrorisme in Nederland omschrijven.

Reden waarom Femke Halsema hem aanraadde schoon schip te maken. Hij deed dat in een boek waarin hij zijn wer­de­gang van beroepsactivist tot steunpilaar van de parlementaire democratie zelfkritisch onder de loep nam. Jam­mer alleen van dat persbericht van uitgeverij Bert Bak­ker waarin de indruk werd gewekt dat de parlementariër nog steeds trots was op inbraken als die bij het ministerie van Economische Zaken in 1985. Terwijl hij zich daar juist van had willen distantiëren. De commentaren logen er niet om. Duyvendak was een dief, een inbreker, een terrorist, een ordinaire crimineel. Het stond niet alleen te lezen op websites van Elsevier en GeenStijl maar ook op die van Groen­Links en Nova. ‘Niks jeugdzonde! Zo iemand moet uit de partij gezet worden. Wie zich met politiek bezighoudt, moet een rein geweten hebben,’ meende K. v.d. Broeck uit Den Haag (‘Ik ben zelf van de linkse kerk’) in de Volks­krant.

Afgelopen zaterdag kwam ik Duyven­dak tegen na afloop van de begrafenis van Gerard Lege­beke, befaamd onthullingsjournalist bij de VPRO-radio. Het Ka­mer­lid maakte een licht verbijsterde indruk. Hij had ‘Duy­ven­dak-gate’ totaal niet zien aankomen. Iedereen wist toch dat hij bij Bluf! en Onkruit had gezeten en dat inbraken daar aan de orde van de dag waren? Wat hij kennelijk over het hoofd zag, was dat actie­methoden die anno 1985 de normaalste zaak van de wereld werden gevonden, nu als onwettig en onfatsoenlijk worden afgekeurd. ‘The times they are a-changin,’ zong Dylan al. Jammer voor Wijnand Duyvendak.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_60909510
Afgelopen zaterdag kwam ik Duyven­dak tegen na afloop van de begrafenis van Gerard Lege­beke, befaamd onthullingsjournalist bij de VPRO-radio. Het Ka­mer­lid maakte een licht verbijsterde indruk. Hij had ‘Duy­ven­dak-gate’ totaal niet zien aankomen. Iedereen wist toch dat hij bij Bluf! en Onkruit had gezeten en dat inbraken daar aan de orde van de dag waren? Wat hij kennelijk over het hoofd zag, was dat actie­methoden die anno 1985 de normaalste zaak van de wereld werden gevonden, nu als onwettig en onfatsoenlijk worden afgekeurd. ‘The times they are a-changin,’ zong Dylan al. Jammer voor Wijnand Duyvendak.

Wat hij kennelijk over het hoofd zag, was dat actie­methoden die anno 1985 de normaalste zaak van de wereld werden gevonden, nu als onwettig en onfatsoenlijk

Wat een bullshit!
Die gedachte had alleen ( extreem )-linkse figuren die tijd.
Maar kennelijk niet alleen zij,want anders waren die figuren wel opgespoord en veroordeeld.
En zelfs heden ten dage zijn er bewonderaars van dit tuig,ook in de politiek.
pi_60910401
Fallaux verwoordt precies wat ik bij veel mensen van mijn generatie bemerk deze weken. Die begrijpen de ophef niet zo. Terwijl mijn collega's die jonger zijn dan 30 er over het algemeen heel anders over denken en het vierkant afkeuren. Het heeft wel degelijk met de tijd te maken.
  zondag 17 augustus 2008 @ 22:51:17 #108
203688 Drijfzand
account closed
pi_60910493
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 22:20 schreef detlevico het volgende:
Wat een bullshit!
Maar kennelijk niet alleen zij,want anders waren die figuren wel opgespoord en veroordeeld.

Oh, arme jij. Om je op te beuren een pic van zo'n verderfelijk links figuur die wel haar verdiende loon gekregen heeft.

Voel je je nu wat beter?
too much to do in the real world.
pi_60910574
quote:
Zeker. Maar dat doet de Telegraaf dus niet, die brengt het niet als commentaar of opinie maar als nieuws: als opening van de krant. Daarin is het niet gepast om partij te kiezen.
pi_60910634
Kilk trouwens mijn blogje aan voor 2 opmerkelijke romans die heel veel gelijkenissen met deze kwestie vertonen.
  zondag 17 augustus 2008 @ 23:07:04 #111
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60911047
Activisme is eigenlijk alleen maar goed. Dat van de 'politiek dichter bij de burger brengen' is alleen maar gezeik. Nederland is al verdomde klein, kijk eens naar andere landen, alsof daar politici overal zijn en op zitten. Onzin.

Veel beter is het om tussen de politiek en burger een leemlaag te creeeren. Enig activisme kan daarbij helpen. Politiek moet overgaan in gradaties. De primaat moet liggen bij het parlement, zeker, maar daarnaast is nog zoveel nodig, dat maakt het systeem alleen maar sterker, kritischer en weerbaarder.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 17 augustus 2008 @ 23:09:54 #112
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_60911148
quote:
De positie van minister André Rouvoet van Jeugd en Gezinszaken staat ernstig ter discussie na diens onthullingen aan een journalist van de Woerdense Courant. Rouvoet gaf toe in 1971 als 9-jarige een reep chocolade te hebben gestolen in een supermarkt in zijn toenmalige woonplaats Hilversum. Het partijbestuur van de ChristenUnie heeft een spoedzitting aangekondigd waar de blikvanger van de partij zich dient te verantwoorden.

Geruchten over Rouvoets winkeldiefstal staken al in 1994 de kop op, toen hij de Kamer betrad als parlementariër namens de RPF. Rouvoet ontkende destijds dat er sprake was van opzettelijke diefstal en verklaarde dat hij ‘slechts vergat af te rekenen’. In het vraaggesprek met de journalist deed de bewindsman echter een boekje open over de werkelijke toedracht van het incident. “Ik waande mij al veilig toen ik de supermarkt verliet, totdat ik ineens een grote hand in mijn kraag voelde. De hand trok mij mee naar het kantoor van de filiaalchef, waar ik voor mijn gevoel uren verbleef. Toen verscheen de wijkagent, die mij naar huis bracht. Daar kreeg ik van mijn vader een pak slaag met de riem, waarna ik een week nauwelijks kon zitten.”

Zowel de fractie als het partijbestuur van de ChristenUnie zijn geschokt door de onthullingen van Rouvoet. Voor aanstaande donderdag heeft de partij een spoedzitting georganiseerd waar Rouvoet de onthullingen over zijn verleden dient te verantwoorden. “Door deze uitlatingen heeft de geloofwaardigheid van de minister een ernstige deuk opgelopen”, aldus fractievoorzitter Arie Slob. “Niet alleen heeft hij in zijn vroege jeugd een diefstal gepleegd, ook heeft hij jarenlang over de ware toedracht van dit incident gelogen. Hiermede heeft hij het achtste en negende van de Tien Geboden met voeten getreden (Exodus 20: 15,16) en geeft hij een slecht voorbeeld voor de toch al zieltogende jeugd.”

Het kabinet zal de zaak in besloten kring behandelen zodra alle ministers van vakantie terug zijn. Vanuit Peking, waar hij de openingsceremonie van de Olympische Spelen bijwoonde, riep premier Balkenende zijn bewindslieden op tot die tijd te zwijgen over de affaire. Vanuit de Kamer klinken uiteenlopende reacties over de zaak Rouvoet. De Partij voor de Vrijheid eist het onmiddellijke aftreden van de bewindsman. Bas van der Vlies van de SGP verklaarde dat ‘ook een jeugdzonde een zonde is’, maar weigerde verder op de zaak in te gaan. Wijnand Duyvendak van Groen Links verklaarde niets van de commotie rondom de vice-premier te begrijpen. “Ik jat al sinds jaar en dag Tony Chocolonely-repen bij de natuurwinkel om de hoek”, luidde laconieke reactie van de Groen Links-parlementariër.

Rouvoet zelf verklaarde niet in te zien waarom zijn geloofwaardigheid zou zijn aangetast. “Ik heb door dit incident van dichtbij, ik mag wel zeggen aan den lijve, het begin van de verloedering en de normvervaging van de jeugd ondervonden. Als er dus iemand geschikt is voor de functie van minister voor Jeugd en Gezinszaken, dan ben ik het wel. En ja, ik heb gezondigd, ja. Maar ik heb de Almachtige nu al zo vaak om vergeving gevraagd voor deze zonde dat ik denk dat Hij mij eerder zal straffen als ik Hem nu voor de zoveelste keer met dit akkefietje lastigval
Geweldige column op Geencommentaar
pi_60911298
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 22:48 schreef SCH het volgende:
Fallaux verwoordt precies wat ik bij veel mensen van mijn generatie bemerk deze weken. Die begrijpen de ophef niet zo. Terwijl mijn collega's die jonger zijn dan 30 er over het algemeen heel anders over denken en het vierkant afkeuren. Het heeft wel degelijk met de tijd te maken.
Onzin, ik ken genoeg 40-ers die het afkeuren en exact begrijpen waarom hij moest vertrekken.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 17 augustus 2008 @ 23:18:31 #114
66825 Reya
Fier Wallon
pi_60911464
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 23:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Onzin, ik ken genoeg 40-ers die het afkeuren en exact begrijpen waarom hij moest vertrekken.
Ik denk dat SCH vooral op sympathisanten van GroenLinks doelt.
pi_60911556
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 23:18 schreef Reya het volgende:

Ik denk dat SCH vooral op sympathisanten van GroenLinks doelt.
Kijk, als je bij oud-krakers gaat vragen hoe ze er over denken begrijp ik ook wel dat je unaniem de handen op elkaar krijgt voor deze acties... Maar SCH doet net of die hele generatie er achter stond en staat. Nou, vergeet het maar!
pi_60911675
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 22:20 schreef detlevico het volgende:
Wat een bullshit!

Als je het hebt over linkse figuren dan heb je het over bijna de helft van de bevolking in die tijd...maar dat terzijde..
Maar als alleen extreemlinksen die gedachtes hadden dan waren ze wel veroordeeld voor die gedachtes ?
Gedachtenpolitie ?
Ik vond toen en nog steeds inbraak bij een foute overheid mogelijk gerechtvaardigd, afhankelijk van de concrete situatie. Idem met geweld...
Dit is ook een normale rechtse gedachte in principe.
Wat een eng autoritairisme is, is het op zich nooit juist achten de autoriteit te bestrijden...
Daarnaast is ook nog steeds eng.. dit wel streng te suggereren als moraal en wanneer het zo ideologisch uitkomt de eigen moraal te overtreden...
pi_60911984
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 23:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Oh zeker, ik bedoel meer dat mensen onder de 30 het sowieso niet zo begrijpen omdat ze die periode niet hebben meegemaakt. Mensen vanaf een jaar of 35 hebben die periode bewuster meegemaakt en weten in ieder geval wat beter hoe dat ging in die tijd en hoe burgerlijke ongehoorzaamheid werkte enz. Natuurlijk zijn e veel 40-ers die het afkeuren, maar die kunnen het wel beter ind e context plaatsen en zullen niet eenduidig roepen: inbraak = slecht enz.
pi_60912213
Nav wat SCH schreef, doet me er wel aan herinneren wat een materialistische, ongeïnspireerde, matte generatie wij geworden zijn.
I´m back.
pi_60912225
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 23:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh zeker, ik bedoel meer dat mensen onder de 30 het sowieso niet zo begrijpen omdat ze die periode niet hebben meegemaakt. Mensen vanaf een jaar of 35 hebben die periode bewuster meegemaakt en weten in ieder geval wat beter hoe dat ging in die tijd en hoe burgerlijke ongehoorzaamheid werkte enz. Natuurlijk zijn e veel 40-ers die het afkeuren, maar die kunnen het wel beter ind e context plaatsen en zullen niet eenduidig roepen: inbraak = slecht enz.
Aan die heftige reacties op Fok over Duyvendak te zien lijkt het wel dat een deel van een nieuwe jongere generatie 70 jaar terug in de tijd is gegaan.
Intoleranter en kortzichtiger met trekjes van haatdragendheid en rechtsextremisme...
Het is nog te vroeg om dit te duiden als de nieuwe fatsoensrakkerij......
.... maar idd velen van onze generatie begrijpen die ophef niet zo...
pi_60912260
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 23:44 schreef Ryan3 het volgende:
Nav wat SCH schreef, doet me er wel aan herinneren wat een materialistische, ongeïnspireerde, matte generatie wij geworden zijn.

nu zijn wij de oude lullen
pi_60912308
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 23:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

nu zijn wij de oude lullen
Enkel verschil is dat we dan nog zelfhaat vertonen, dat deed de vorige ouwelullengeneratie niet, die waren zelfgenoegzaam...
I´m back.
  zondag 17 augustus 2008 @ 23:47:53 #122
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_60912314
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 22:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Zeker. Maar dat doet de Telegraaf dus niet, die brengt het niet als commentaar of opinie maar als nieuws: als opening van de krant. Daarin is het niet gepast om partij te kiezen.
Welke krant brengt tegenwoordig nog "nieuws"?
  maandag 18 augustus 2008 @ 11:25:19 #123
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60918829
Wat ik vaak van de (voormalig) krakers hoor is het excuus 'ja maar de politie gebruikte ook geweld zonder dat wij begonnen te meppen'.

Ik vind dat een slecht excuus maar zulke dingen plaatsen het wel in een context.
Deuger, Woke & Gutmensch
  † In Memoriam † maandag 18 augustus 2008 @ 11:29:31 #124
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60918930
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:25 schreef Klopkoek het volgende:
Ik vind dat een slecht excuus maar zulke dingen plaatsen het wel in een context.
Nee
Carpe Libertatem
  maandag 18 augustus 2008 @ 11:31:21 #125
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60918988
quote:
Acties buiten de wet dienen de leefbaarheid (opinie)
Jochen Douw , plaatsvervangend voorzitter Dwars, jongerenorganisatie GroenLinks

GroenLinks zou juist het voortouw moeten nemen in het pleiten voor maatschappelijk ongehoorzame acties.

Kamerlid Wijnand Duyvendak is opgestapt, naar aanleiding van de mediahetze over zijn activistische verleden. Vanaf snel nadat zijn bekentenissen uit zijn nog te verschijnen boek ’Activist in de politiek’ naar buiten kwamen, werd hij geoormerkt als inbreker, misdadiger en zelfs terrorist. En niet alleen Wijnand Duyvendak werd veroordeeld, maar heel activistisch Nederland.

Afgelopen vrijdag toonde ’Nova’ de meest verontrustende beelden van de kraakbeweging uit de jaren ’80. Het geweld werd daarbij gepresenteerd als een middel waar activisten standaard naar teruggrijpen. Laat het iedereen duidelijk zijn dat de nuance in het debat rond Duyvendak en activisme de afgelopen week compleet zoek zijn geraakt.

Er zijn harde veroordelingen geweest over de daden van Duyvendak. Zo leek tijdens ’Nova’ het standpunt van GroenLinks-fractievoorzitter Femke Halsema te zijn dat acties die buiten de wet vallen, per definitie niet door de beugel kunnen. Dit terwijl de partij op dit moment bijvoorbeeld volop bezig is met een ’Guerrilla gardeners’-campagne, waarbij er ’illegaal’ plantjes worden geplant in braakliggend terrein om de leefomgeving groener te maken.

Gelukkig werd deze verklaring van Femke Halsema een dag later in hetzelfde programma geneutraliseerd door de Amsterdamse GroenLinks-wethouder Maarten van Poelgeest en Europarlementariër Joost Lagendijk. Zij erkenden dat ze sympathie te hebben voor mensen die voor een breder maatschappelijk doel de grenzen van de wet opzoeken.

Niet alleen de media, maar ook de in eerste instantie verstarde en angstige reactie van GroenLinks heeft schade toegebracht aan Duyvendak en activisme in het algemeen.

In de verhitte discussie is vaak beweerd dat de enige weg om maatschappelijke problemen op te lossen de parlementaire weg is. Dit is natuurlijk niet het geval, want buitenparlementaire acties, en zelfs maatschappelijk ongehoorzame acties, zijn heel erg belangrijk voor het creëren en in stand houden van een leefbare samenleving.

De hysterie die is ontstaan naar aanleiding van het oprakelen van het grotendeels bekende activistische verleden van Wijnand Duyvendak is een toonbeeld van het gebrek aan ruimte dat de maatschappij biedt voor deze acties.

We zien als GroenLinks-jongeren met lede ogen dat GroenLinks niet onbevreesd het voortouw durft te nemen in het pleiten voor maatschappelijk ongehoorzame acties. Dit is essentieel in een tijd dat veel mensen de politiek niet vertrouwen en er schande van spreken, maar zich niet geroepen voelen zelf actie te ondernemen.

Het is belangrijk om dat wat strikt genomen een overtreding van de wet is, in een bredere context te bekijken. Neem de inbraak van Wijnand Duyvendak in het ministerie van economische zaken. Natuurlijk is inbraak een overtreding van de wet, maar dit wil nog niet zeggen dat elke inbraak hetzelfde is. Een inbraak van iemand die op een makkelijke manier aan spullen en geld voor zichzelf wil komen, is totaal iets anders dan een inbraak met als doel om maatschappelijk buitengewoon relevante informatie naar boven te halen die door een minister bewust wordt achtergehouden.

Dankzij de publicatie van de bewijsstukken over de voorbereiding van de bouw van kerncentrales is bekend geworden hoe er informatie voor de Tweede Kamer en burgers werd achtergehouden en democratische processen werden vermeden. De actie heeft dan ook grote politieke en maatschappelijke consequenties gehad.

Dan het publiceren van de gegevens van een aantal topambtenaren van het ministerie van economische Zaken. Dit is, ook met de hele maatschappelijke context van de jaren ’80 meegenomen, en ook met het maatschappelijke doel dat Duyvendak toen voor ogen had, geen goede actie geweest. Burgerlijke ongehoorzaamheid kan ver gaan, maar op het moment dat door deze acties mensen persoonlijk benadeeld worden, ga je te ver. Buitensporig geweld en het toebrengen van schade aan anderen kan niet, dat moet duidelijk zijn.

De jongerenorganisatie van GroenLinks heeft echter ook altijd al een activistisch karakter gehad, waarbij wij af en toe ’dwars’ tegen de regels ingaan en een beetje ongehoorzaam durven te zijn. Mag dat echt niet meer? Het is een manier om maatschappelijke problemen aan de kaak te stellen en te komen met creatieve en doeltreffende oplossingen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_60919102
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:25 schreef Klopkoek het volgende:
Wat ik vaak van de (voormalig) krakers hoor is het excuus 'ja maar de politie gebruikte ook geweld zonder dat wij begonnen te meppen'.

Maar natuurlijk, zo was het ook. De staat gebruikt ook geweld en in die zin was het allemaal niet zo gek. We kijken er nu met een heel andere bril naar met het is een beetje onzinnig om het op deze tijd te leggen.

Ik las trouwens net, en daar ben ik echt verbijsterd over, dat de Telegraaf vorige week doodleuk het adres van Wijnand Duyvendak heeft gepubliceerd. Dat geloof je toch niet
  maandag 18 augustus 2008 @ 11:37:20 #127
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_60919132
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:31 schreef Klopkoek het volgende:

De hysterie die is ontstaan naar aanleiding van het oprakelen van het grotendeels bekende activistische verleden van Wijnand Duyvendak is een toonbeeld van het gebrek aan ruimte dat de maatschappij biedt voor deze acties.
GroenLinks vindt dus de reacties n.a.v. het bijna in brand steken van het huis van die ambtenaar hysterisch.

Dit geeft nog maar eens aan wat een ongelofelijke klootzakken Groenlinksers zijn.
  maandag 18 augustus 2008 @ 11:43:50 #128
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60919345
quote:
Maandag: het geweten van Duyvendak
Lieuwe Rozema, Groningen, 18-08-2008 00:15

Het linkse geweten is geloofwaardiger en daadkrachtiger dan het rechtse.

Naar aanleiding van de mijns inziens overtrokken reacties in de media, met De Telegraaf en GeenStijl voorop, op het actieverleden van Wijnand Duyvendak, heb ik besloten met onmiddellijke ingang lid te worden van GroenLinks.

Jammer dat een hardwerkend, maatschappelijk betrokken, geloofwaardig en milieubewust Kamerlid zich geroepen voelt te moeten opstappen. Van mij had het niet gehoeven.

Wat mij blijft verbazen, is dat een krant met een dubieus oorlogsverleden wel elke dag nog gewoon verschijnt. Dat iedere malloot met een mening deze straffeloos mag ventileren op websites als GeenStijl.

En dat allemaal zonder dat er consequenties aan worden verbonden. Uit de beslissing van de heer Duyvendak blijkt maar weer eens dat het linkse geweten geloofwaardiger en daadkrachtiger is dan het rechtse.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 18 augustus 2008 @ 11:45:26 #129
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60919402
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar natuurlijk, zo was het ook. De staat gebruikt ook geweld en in die zin was het allemaal niet zo gek. We kijken er nu met een heel andere bril naar met het is een beetje onzinnig om het op deze tijd te leggen.

Ik las trouwens net, en daar ben ik echt verbijsterd over, dat de Telegraaf vorige week doodleuk het adres van Wijnand Duyvendak heeft gepubliceerd. Dat geloof je toch niet
Nog steeds is het gewoonte om in onze rechtsstaat demonstranten gewoon op te pakken. Ik ben zelf ook een keer opgepakt, puur en alleen omdat ik met een spandoekje rondliep.

Teringpolitie. Je zou bijna anarchist worden.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 18 augustus 2008 @ 11:46:35 #130
185261 Scaurus
Memento mori
pi_60919440
quote:
Jammer dat een hardwerkend, maatschappelijk betrokken, geloofwaardig en milieubewust Kamerlid zich geroepen voelt te moeten opstappen. Van mij had het niet gehoeven.
Je zou bijna zeggen dat blindheid geheel eigen is aan linksmensen
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_60919484
Waarom is er dan weer geen massale verontwaardiging, ook bij het zo hypocriete GeenStijl en de boze usertjes hier, over het publiceren van het adres van Duyvendak?

Kom maar weer op met de dubbele moraal en de excuses
  maandag 18 augustus 2008 @ 11:49:21 #132
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60919505
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
En ja hoor, GeenStijl heeft haar bekende terreurmethodes weer ingezet.
quote:
GroenLinks groeit dankzij GeenStijl
En weer een blije GroenLinks stemmer erbij! U vroeg zich al af hoe het kwam waarom GroenLinks het ondanks de Affaire Duyvendak in de peilingen zo goed blijft doen. Dat komt door ons! Mensen melden zich massaal bij GroenLinks aan. Zo ook Lieuwe Rozema uit Groningen (NAW bij redactie bekend.) Meneer stoort zich er aan dat iedere malloot met een mening deze straffeloos mag ventileren op websites als GeenStijl, zonder dat daar consequenties aan worden verbonden. Lieuwe is trots op GroenLinks. Zo trots dat hij een ingezonden brief naar de Volkskrant stuurde. BRIEF VAN DE DAG. En u weet tog. Eén ingezonden brief vertegenwoordigt de mening van tien duizenden mensen. Alsjeblieft Femke! Van ons, voor jou. We bellen nog over het verleden van Kees V.
http://www.geenstijl.nl/m(...)it_dankzij_geen.html

Wanneer ontstaat daar eens ophef over? Over het anoniem beledigen, terroriseren, oproepen tot bedreiging, adressen publiceren etc. van Telegraafdochter GeenStijl?

Er wordt gewoon continu met twee maten gemeten in dit land AAAAAARGGGGGGGHHHHH
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 18 augustus 2008 @ 11:50:27 #133
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60919539
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:48 schreef SCH het volgende:
Waarom is er dan weer geen massale verontwaardiging, ook bij het zo hypocriete GeenStijl en de boze usertjes hier, over het publiceren van het adres van Duyvendak?

Kom maar weer op met de dubbele moraal en de excuses
Was ik nog vergeten: GeenStijl praatte ook het bedreigen van Melkert goed. Maarja, dat is humor en 'wij zijn in tegenstelling tot de linkse Indymedia nog nooit veroordeeld'
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_60920668
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:48 schreef SCH het volgende:
Voor de goede orde: ik heb al meermaals aangegeven dat ik dat niet vind kunnen... maar: ik zou graag een link zien naar dat artikel. Alles van de telegraaf staat volgens mij op internet. Ik hoor het, maar gelezen heb ik het niet.
pi_60920703
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 12:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

Voor de goede orde: ik heb al meermaals aangegeven dat ik dat niet vind kunnen... maar: ik zou graag een link zien naar dat artikel. Alles van de telegraaf staat volgens mij op internet. Ik hoor het, maar gelezen heb ik het niet.
Dan zoek je het toch even op?
pi_60921355
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

En ja hoor, GeenStijl heeft haar bekende terreurmethodes weer ingezet.
[..]

http://www.geenstijl.nl/m(...)it_dankzij_geen.html

Wanneer ontstaat daar eens ophef over? Over het anoniem beledigen, terroriseren, oproepen tot bedreiging, adressen publiceren etc. van Telegraafdochter GeenStijl?

Er wordt gewoon continu met twee maten gemeten in dit land AAAAAARGGGGGGGHHHHH
De rechtsjes voelen enorme wrok tegen de decennialange onderdrukking en terreur van links in dit land, wanneer begrijp je dat nou eens.
I´m back.
pi_60921509
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 12:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De rechtsjes voelen enorme wrok tegen de decennialange onderdrukking en terreur van links in dit land, wanneer begrijp je dat nou eens.
  maandag 18 augustus 2008 @ 13:13:08 #138
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60921743
quote:
Rikus moet weg
Bert Wagendorp, 18-08-2008 10:22
reageer 5 reacties

Rikus Spithorst bleek trouwens zaterdagavond precies het soort man dat ik me altijd voorstel bij de anonieme internethelden. Een Lulletje Rozenwater.

De internetcolumnist Rikus Spithorst schreef eind vorige week onder het pseudoniem Driek Oplopers op de nieuwssite Fok! een column onder de kop ‘Femke Halsema moet dood’, waarin hij verklaarde dat hij het zeer zou toejuichen wanneer iemand het huis van de ‘mentaal getormenteerde politica’ en ‘afzichtelijke volksvertegenwoordigster’ ‘in de fik’ zou steken. ‘Dat wijf verdient niet beter’, aldus Driek Oplopers.

Driek Oplopers was boos omdat Femke Halsema haar partijgenoot Wijnand Duyvendak ‘integer’ had genoemd, ondanks diens heftige actieverleden.

Zaterdag was Spithorst te gast bij NOVA. Hij zei dat hij een column ‘vol grappen en grollen’ had geschreven die overduidelijk satirisch was bedoeld. Veel vertrouwen in zijn eigen satirische vermogens had Spithorst niet, want hij had nog wel even gecheckt of het adres van Halsema op internet niet al te gemakkelijk was te achterhalen. Dit voor het geval de satirische strekking van zijn column pyromane Fok!-lezers zou ontgaan.

Dat kon inderdaad gemakkelijk. Rikus Spithorst is zijn baan bij reizigersvereniging Rover kwijt en de Amsterdamse PvdA heeft hem buiten de deur gezet als columnist. Zagen de satire niet.

Samenzweringstheorieën

Driek Oplopers schreef op internet dingen die Rikus Spithorst nooit voor zijn rekening zou willen nemen.

Toen bekend werd dat Rikus Spithorst Driek Oplopers was, veranderde Rikus Spithorst op de weblog van Driek Oplopers de kop van de column in ‘Femke Halsema moet weg’. Femkes huis hoefde niet meer in de fik.

Bij NOVA noemde Spithorst dit ‘nuanceren’.

Als Rikus Spithorst zijn pseudoniem nou maar wat beter had bewaakt, dan had hij nog jaren kunnen doorgaan met mensen satirisch dood te wensen en satirisch op te roepen hun huizen plat te branden, en intussen namens Rover kunnen blijven klagen over volle treinen en tochtige perrons.

Internet stimuleert de gespletenheid die niemand van ons vreemd is. Het is de plek bij uitstek waar je straffeloos je duistere kanten de vrije teugel kunt geven en meningen kunt spuien waarvan je het wel uit je kop laat ze met naam en toenaam te ventileren.

Tevens kun je er veilig van leer trekken tegen iedereen die je niet bevalt en fantastische samenzweringstheorieën lanceren.

En de volgende ochtend ga je gewoon weer braaf naar kantoor – geen haan die ernaar kraait.

Ik vind anonimiteit laf, maar misschien is dat ouderwets en is de nieuwe democratie er een van schrille stemmen zonder bijbehorende namen en gezichten.

Uitroeptekens

Rikus Spithorst bleek trouwens zaterdagavond precies het soort man dat ik me altijd voorstel bij de anonieme internethelden. Een Lulletje Rozenwater, het soort sneue sukkel dat met verdraaide stem heel hard iets naars roept in het donker en er dan als een haas vandoor gaat.

Wijnand Duyvendak schreef in de jaren tachtig zijn blaadje Bluf! ook anoniem vol.

Kennelijk houden die anonieme jongens van uitroeptekens.

Nu moet Wijnand op zoek naar een nieuwe baan en Rikus ook.

Fok!

Mooi gezegd, zou eigenlijk op een tegeltje moeten.

Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 18 augustus 2008 @ 13:27:28 #139
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_60922107
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 22:51 schreef Drijfzand het volgende:

[..]

Oh, arme jij. Om je op te beuren een pic van zo'n verderfelijk links figuur die wel haar verdiende loon gekregen heeft.
[ afbeelding ]

Voel je je nu wat beter?
Beweer je nu dat Nazi-Duitsland in 1943 een democratische rechtsstaat was (zoals Nederland in 1985)
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_60922836
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 12:31 schreef SCH het volgende:

Dan zoek je het toch even op?
Ik kan het niet vinden, dus ik moet zo langzamerhand twijfelen aan het waarheidsgehalte.
pi_60922970
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 13:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik kan het niet vinden, dus ik moet zo langzamerhand twijfelen aan het waarheidsgehalte.
Je doet maar. Echt niet alles staat op internet hoor. Het papieren krantenbericht waarin vermeld staat dat het in de telgraaf stond, is ook niet terug te vinden. Vermoeiend om dit in twijfel te trekken.

De anderen blijven er nogal stil over
  maandag 18 augustus 2008 @ 14:16:13 #142
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_60923447
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nog steeds is het gewoonte om in onze rechtsstaat demonstranten gewoon op te pakken. Ik ben zelf ook een keer opgepakt, puur en alleen omdat ik met een spandoekje rondliep.

Teringpolitie. Je zou bijna anarchist worden.
In het rechtse Amerika kan dit nu juist niet. Althans, dat recht heeft de politie daar niet.

Stof tot nadenken.
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 13:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Je doet maar. Echt niet alles staat op internet hoor. Het papieren krantenbericht waarin vermeld staat dat het in de telgraaf stond, is ook niet terug te vinden. Vermoeiend om dit in twijfel te trekken.

De anderen blijven er nogal stil over
Misschien omdat er geen bewijs geleverd is? Scan dat papieren krantenbericht of zeik niet.
pi_60924428
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 13:58 schreef SCH het volgende:

Ik heb een abonnement op onder meer de Telegraaf. Ik ben het niet tegengekomen. En momenteel wordt het alleen maar geroepen. Toch vreemd.
  maandag 18 augustus 2008 @ 14:51:38 #144
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60924565
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 16:27 schreef Colnago het volgende:

[..]

Hij maakt het pas bekend nadat er geen straf meer gegeven kan worden voor z´n daden en al die jaren heeft hij in de politiek gezeten zonder iets te zeggen.
Zo heeft hij een eed afgelegd en zijn kiezers niet de waarheid verteld dus waarom zou dat betrouwbaar zijn?
Wat voor eed heeft ie dan afgezworen? De speciale terugwerkende kracht bloedbroeders in vertrouwen eed?

Wat is de relevantie?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  maandag 18 augustus 2008 @ 15:25:38 #145
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60925484
quote:
‘Wijnand is raar aan het doen’
Door: Marcel van Engelen
Gepubliceerd: vandaag 01:00
Update: vandaag 11:15

Strijdmakkers van GroenLinks-Kamerlid Wijnand Duyvendak peinzen niet over excuses voor hun gewelddadige krakersverleden. ‘We zijn er juist trots op.’

In het openbaar sorry zeggen? ‘Een vorm van zelfkastijding die ik niet passend vind’, zegt Margreet Simons, nu duurzaamheidsanalist bij een bank. ‘Afstand nemen van mijn acties zal ik nooit doen’, zegt Kees Biekart, nu wetenschappelijk onderzoeker. ‘Discussie is prima, maar excuses niet’, zegt Eric Duivenvoorden die de geschiedenis van de Amsterdamse kraakbeweging vastlegde.

Het debat over de roerige jaren tachtig kwam afgelopen weekend snel op gang. Maar verantwoording afleggen over illegale acties, waar Duyvendak bij zijn opstappen toe opriep, daar zien zijn oude krakersvrienden niets in. ‘Wijnand is de zoon van een dominee, dat zie je nu boven komen’, zegt Duivenvoorden. ‘Verantwoording afleggen klinkt als het boetekleed aantrekken. Ongepast.’ Want illegale acties hebben hun nut juist bewezen, zegt ook Simons. Ze kwam in 1982 op de redactie van het actieblaadje Bluf! terecht, waar ze anderhalf jaar later Duyvendak voor het eerst ontmoette. Ze praat over hem zoals de meeste anderen uit die tijd: met diepe solidariteit en de nodige bewondering. Maar nu is Wijnand een beetje raar aan het doen. ‘Ik neem het hem heel erg kwalijk dat hij onze acties in een criminele hoek plaatst.’

‘Laten we wel wezen: RaRa had wel effect’
‘Want de dingen hebben hun prijs’, zegt Simons, die zelf direct of indirect betrokken was bij de bezetting van militaire bunkers, van een zendmast bij Lopik of een inbraak bij een mijnbouwmaatschappij die in Zuid-Afrika actief was. ‘Er waren ook acties waarover ik direct na afloop geen goed gevoel had. Zo hebben we bij een wijnwinkel een keer de flessen uit Zuid-Afrika kapotgemaakt. De paniek in de ogen van de eigenaar ging me niet in de koude kleren zitten.

Dat was voor mij eens, maar nooit weer.’ Of Duyvendak daar ook bij betrokken was, wil ze niet zeggen. ‘Maar er was weinig ruimte om met anderen over je twijfels te praten. Zeker bij Wijnand. Hij was heel overtuigd van zijn zaak.’

Daarom is het zo vreemd dat juist hij nu elke vorm van illegale, buitenparlementaire acties afwijst. Bij zijn persconferentie over zijn aftreden, afgelopen donderdag, noemde hij al die acties zelfs ‘uitermate verwerpelijk’. ‘Ze leiden tot een cultuur van eigenrichting, van wildwest in de samenleving’, aldus Duyvendak. Hij werd bijgestaan door partijleider Femke Halsema, die GroenLinks al langer een wat keuriger, liberaler en regeringsrijpe kant op leidt.

GroenLinks-prominenten als Europarlementariër Joost Lagendijk, de Amsterdamse wethouder Maarten van Poelgeest en senator Leo Platvoet kwamen de afgelopen dagen in het geweer: heel veel GroenLinksers hebben een actieverleden en hun illegale acties zijn niet per definitie fout. De actievoerders die in de jaren tachtig aan de zijde van Duyvendak meevochten tegen apartheid of kerncentrales gaan nog een stapje verder. ‘We zijn juist trots op die acties’, aldus journalist Jo van der Spek.

‘Het gros van de mensen die ik uit die tijd ken, staat nog steeds pal voor hun daden’, zegt ook Kees Biekart, één van de oprichters van Bluf! ‘Er werd door bijna iedereen wel een grens getrokken bij geweld tegen personen. Daar werd intern volop over gediscussieerd, ook in Bluf!. Daarom is een oproep tot het afleggen van rekenschap ook zo vreemd.’

Kerncentrales
Eric Duivenvoorden, de historicus van de kraakbeweging: ‘We moeten wel de context in de gaten houden. Er was in Nederland anderhalf jaar een brede maatschappelijke discussie geweest over kerncentrales met als uitkomst dat we die niet wilden. Toen bleken achter de rug van iedereen om, ook van de Tweede Kamer, ambtenaren toch plannen te maken voor die centrales. Is een inbraak om dat boven water te krijgen dan ongeoorloofd? Zo’n actie ondersteunt eerder de democratie dan dat die wordt ondermijnd.’

Margreet Simons gaat zelfs zo ver om de brandstichtingen bij de Makro van de anonieme Revolutionaire Anti-Racistische Actie (RaRa) goed te praten, waar ze overigens zelf niet bij betrokken was. Het bedrijf had vestigingen in Zuid-Afrika. ‘Het is heftig wat daar is gebeurd, maar laten we wel wezen: het heeft wel effect gehad. Bedrijven krabden zich achter de oren. Begin jaren negentig kwam Mandela vrij. Ik ga die acties niet afkeuren.’ Maar er hadden toch mensen kunnen omkomen? ‘De acties werden van tevoren aangekondigd, dus die kans was klein’, zegt Simons. ‘Ik ben wel altijd tegen geweld op personen geweest, zoals de bom bij het huis van Kosto.’

Brandende lappen
Simons vindt dat Duyvendak zich nu ten onrechte persoonlijk verantwoordelijk voelt voor de brandende lappen die in 1985 door de brievenbus van een topambtenaar van Economische Zaken zijn gegooid. In Bluf! was even daarvoor zijn adres gepubliceerd. ‘Ik begrijp het wel: Wijnand heeft als Kamerlid dagelijks met ambtenaren te maken. Maar hij heeft zelf geen brand gesticht. Wijnands beslissing om op te stappen, is overhaast.’ Biekart: ‘Wijnand is in een paar dagen tijd enorm onder druk gezet. Ik wil hem over een paar weken nog wel eens horen.’ Duivenvoorden: ‘Hij is het spoor bijster. De veroordeling van de acties is niet des Wijnands.’
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_60926012
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 09:52 schreef Klopkoek het volgende:
Opmerkelijk commentaar van Vrij Nederland
[..]

Moeten dit soort columns kunnen? Eigenlijk roept VN hier gewoon op tot geweld en ongehoorzaamheid. Ik heb reeds al eerder mijn grieven geuit over de haatterreurcampagnes van GeenStijl, Vrij Nederland doet nu ongeveer hetzelfde maar in nettere bewoordingen.

Stelling: het oproepen tot geweld en ongehoorzaamheid dient bestraft te worden.
1. Valse stelling. Hij roept NIET EENS op tot geweld.
2. Daarbij komt dat inbraak om machtsmisbruik van de overheid aan te tonen ALTIJD aan de orde is. De keus is tussen een inbraak en effecten van een paranoide militaire top die alles wat links wat maar wilden oppakken? Ik bedoel, ben je helemaal belatafeld? NATUURLIJK IS DAT GEOORLOOFD EN GOED.
3. En natuurlijk hebben de media de DURE PLICHT om de burgers daarbij te helpen en informeren. Wel eens van Bernstein en Woodward gehoord? Niet helemaal vergelijkbaar, maar toch

de anderen hier hebben gelijk, VN plaatst het alles in een goede historische context.

Maar meer over je stelling:
Oproepen tot burgelijke ongehoorzaamheid is een van de meest essentiele onderdelen van een vrije pers, en een van de meest essentiele onderdelen van een democratie. Daarom ging het de laatste tijd zo kut met amerika, ze waren dat lange tijd kwijt, ze hebben zich laten intimideren.

Laten we een extreem geval nemen: zou je het de Duitse media in 1933-1940 hebben ontzegd om op te roepen tot geweld tegen hitler?

- Als de PVV de 25 procent bereikt, stop ik met werken, en ga ik lekker uitkering trekken van jullie belastinggeld. Dan importeer ik een importbruid en adopteren we 7 Afghaanse oorlogsweesjes, puur voor de kinderbijslag. Net zo makkelijk.
pi_60927241
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 14:16 schreef SuikerVuist het volgende:
Misschien omdat er geen bewijs geleverd is? Scan dat papieren krantenbericht of zeik niet.
Doe even normaal joh. Ik schrijf hier wat in de VK van vandaag staat.
pi_60927259
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 20:17 schreef Schadenfreude het volgende:

Was Duyvendak een vent geweest, dan had hij zich na de publicatie (doel bereikt) vrijwilllig bij de politie gemeld (bestraffing). Dan was juridisch gezien de kous af geweest met een paar weken cel en was zijn actie min of meer gelegitimeerd. Dat heeft hij echter niet gedaan. Had hij wel aan deze voorwaarde voldaan dan was de inbraak volgens de auteurs van zowel dit artikel als het artikel uit de OP toelaatbaar geweest.
Dat denk ik nou ook.
Audaces fortuna juvat
pi_60927416
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 16:29 schreef Colnago het volgende:

[..]

Dat denk ik nou ook.
Ik ook wel. Ze hadden zich gewoon op moeten laten pakken.

Ik ben het er niet mee eens dat je niet ongehoorzaam mag of kan zijn. Maar ik ben er wel voor dat je de consequenties dan maar neemt, dat ging in de kringen waar ik een beetje rondhing ook zo. Die luitjes zaten regelmatig vast en daar had ik veel respect voor.
pi_60927587
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 16:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ook wel. Ze hadden zich gewoon op moeten laten pakken.

Ik ben het er niet mee eens dat je niet ongehoorzaam mag of kan zijn. Maar ik ben er wel voor dat je de consequenties dan maar neemt, dat ging in de kringen waar ik een beetje rondhing ook zo. Die luitjes zaten regelmatig vast en daar had ik veel respect voor.
Dan laat je wel zien dat je het niet eens bent met de regering en je geeft de bevolking de kans om de zaak van verschillende kanten te bekijken.
Vervolgens onderga je een eventuele straf en als het volk je dan nog mot dan kun je de politiek in.
Ja, dat lijkt me veel beter.
Maar als ik zo eens naar Groen Links kijk dan lijkt het op een grachtengordel partij die acties voerde om zelf een goede banen te kunnen krijgen en dat kan de houding van Duyvendak en vrienden verklaren.
Audaces fortuna juvat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')