abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 augustus 2008 @ 20:02:39 #76
185261 Scaurus
Memento mori
pi_60906131
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 20:01 schreef Bluesdude het volgende:
oei.... Bush moet uit de politiek gehaald worden, vind je?
Bush is geen terrorist.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  zondag 17 augustus 2008 @ 20:03:11 #77
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_60906143
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 20:02 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Bush is geen terrorist.
Dat ligt er maar net aan wie dat bepaalt hè? .
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 17 augustus 2008 @ 20:03:58 #78
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_60906163
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 17:37 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik vind dát trouwens niet goedpraten (itt de inbraken) maar er wordt gewoon weer met twee maten gemeten. Telegraafdochter GeenStijl voert wekelijks dergelijke terreurcampagnes uit, door adressen en hyvesgegevens te publiceren/linken.
Maarja, het gaat om links he? Dan is alles geoorloofd om ze kapot te maken.
Appels en peren. Illegaal versus legaal. Bovendien: als je een adres kunt doorlinken is er dus ergens anders al een probleem.

Vind wel dat Duyvendak had kunnen blijven (Spithorst trouwens ook).
  zondag 17 augustus 2008 @ 20:04:52 #79
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60906183
Heb je geen argumenten Scaurus?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 17 augustus 2008 @ 20:05:42 #80
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_60906200
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 20:03 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Appels en peren. Illegaal versus legaal. Bovendien: als je een adres kunt doorlinken is er dus ergens anders al een probleem.

Vind wel dat Duyvendak had kunnen blijven (Spithorst trouwens ook).
Doorlinken is niet volledig onschuldig ofzo .
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 17 augustus 2008 @ 20:05:52 #81
185261 Scaurus
Memento mori
pi_60906202
Waarvoor?
  zondag 17 augustus 2008 @ 20:10:26 #82
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60906303
Scaurus, het enige wat je kunt zeggen is 'Klopkoek is weer bezig'. Kom dan eens met argumenten waarom ik ongelijk heb. Ik ben nog tamelijk genuanceerd. Enerzijds vind ik bepaalde daden van Duyvendak prijzenswaardig, anderzijds gaan andere daden weer te ver. Ook ben ik van mening (en dat was eigenlijk de aanleiding voor dit topic) dat de media verantwoord hiermee om moeten gaan en veel meer terughoudender moeten zijn dan gewone burgers. Die moeten nog eens extra voorzichtig zijn.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 17 augustus 2008 @ 20:13:41 #83
185261 Scaurus
Memento mori
pi_60906382
Relax, Klopkoek. Ik heb geen zin om mij te mengen in discussies over Duyvendak. Je weet denk ik wel wat ik over hem en zijn kliek denk. Ik was alleen aangenaam verrast dat je na weken afwezigheid weer POL onveilig maakt .
pi_60906495
quote:
Even naar de kern van wat er wordt betoogd:

Daarmee ontkent GroenLinks de rechtvaardiging die John Rawls gaf van burgerlijke ongehoorzaamheid in een democratische samenleving: een uiting van ongehoorzaamheid aan de wet binnen de grenzen van trouw aan de rechtsstaat.

Een dergelijk gewetensvol activisme hoort voor GroenLinks het erfgoed te zijn

Wat deze goede man derhalve betoogt is dat in de ijver om schade voor de partij te voorkomen Femke en Wijnand een dergelijke formulering gekozen hebben dat het lijkt alsof ook burgerlijke ongehoorzaamheid niet moet mogen.

Nou, ik kan mij niet voorstellen dat Femke en Wijnand dat menen en ook ik zou dat niet durven stellen. Er zijn weldegelijk redenen om burgerlijke ongehoorzaamheid te vertonen, maar:

dat slaat niet op die inbraak (b.v. geen verantwoording afleggen).

dat slaat zeker niet op het publiceren van de namen en adressen.

Het grote probleem is dat Duijvendak veel verder is gegaan dan brugerlijke ongehoorzaamheid en daar ook nog over heeft gelogen, geen verantwoording heeft willen afleggen, enz.

P.s. het deel wat je onderstreepte kan ik plaatsen, maar ben het er niet mee eens. Wel geldt m.i. teveel: regels zijn regels. Dat kun je overdrijven, wat zeg ik: het is gevaarlijk om daar in door te slaan.
De inbraak was bijna goed:
quote:
Het is duidelijk dat de actie van ‘De wraak van jonkheer mr. De Brauw’ in 1985 aan een aantal van deze criteria niet voldeed. De kompanen van Duyvendak gingen mogelijk gewetensvol, zeker geweldloos, ongetwijfeld weloverwogen te werk, hun doel (opening van zaken) stond in verband met de illegale handeling (inbraak), zij brachten voor zover bekend anderen geen schade toe. Maar zij gingen niet openlijk te werk, meldden zich niet als daders en ontliepen bestraffing.
Was Duyvendak een vent geweest, dan had hij zich na de publicatie (doel bereikt) vrijwilllig bij de politie gemeld (bestraffing). Dan was juridisch gezien de kous af geweest met een paar weken cel en was zijn actie min of meer gelegitimeerd. Dat heeft hij echter niet gedaan. Had hij wel aan deze voorwaarde voldaan dan was de inbraak volgens de auteurs van zowel dit artikel als het artikel uit de OP toelaatbaar geweest.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
  zondag 17 augustus 2008 @ 20:21:18 #85
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60906580
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 20:17 schreef Schadenfreude het volgende:

[..]

De inbraak was bijna goed:
[..]

Was Duyvendak een vent geweest, dan had hij zich na de publicatie (doel bereikt) vrijwilllig bij de politie gemeld (bestraffing). Dan was juridisch gezien de kous af geweest met een paar weken cel en was zijn actie min of meer gelegitimeerd. Dat heeft hij echter niet gedaan. Had hij wel aan deze voorwaarde voldaan dan was de inbraak volgens de auteurs van zowel dit artikel als het artikel uit de OP toelaatbaar geweest.
Ik vind dat laatste een raar criterium. Daarmee in de hand zou je ook kunnen betogen dat Solzjnetsin terecht opgesloten is en gewoon de gevolgen moet accepteren en dat ook Martin Luther King zich gewillig had moeten laten opsluiten.

Met dat laatste criterium ben ik het dus niet perse eens. Als de staat iets werkelijks unfair doet, en dan heb ik het niet over een eurotje meer of minder, dan is het geoorloofd om strafvervolging te ontwijken. Bijvoorbeeld om de Jim Crowe wetten (die zwarten politiek bedrijven onmogelijk maakten) te ontduiken.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_60906583
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 20:17 schreef Schadenfreude het volgende:

Als hij dat had gedaan, dan was hij ook niet in opspraak gekomen... Dus dan is het cirkeltje rond.

In het begin van de discussie over Duijvendak stond al vast dat het niet ging om het feit dat hij een inbraak had gepleegd. Dat wist iedereen die het wilde weten al lang en breed.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_60906687
http://www.telegraaf.nl/b(...)__.html?pageNumber=8
"Duyvendak in harde kern RaRa" - Binnenland - Telegraaf.nl [24 uur actueel, ook mobiel] [binnenland]

„Het was een zeer hechte groep, waarbij onderling ook heel veel seks werd bedreven”, vertelt een oud-rechercheur. „Enkele vrouwelijke leden stonden te boek als groupies. Dit werd tijdens onze observaties allemaal waargenomen. Ook kwam ons ter ore dat de mannelijke kopstukken een kind van de beweging wilden produceren.”

Het plan had volgens rechercheurs iets weg van het Lebensborn-project waarmee de nazi’s Arische kinderen wilden creëren. „In Amsterdam hoopten de mannen achter RaRa dit te bereiken door een cocktail samen te stellen van hun sperma. Dit moest vervolgens worden ingebracht in een van de groupies. Op een gegeven moment vingen wij via de tap op dat een van de dames een geslachtsziekte had opgelopen.”
pi_60906728
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 20:26 schreef detlevico het volgende:

„Het was een zeer hechte groep, waarbij onderling ook heel veel seks werd bedreven”, vertelt een oud-rechercheur. „Enkele vrouwelijke leden stonden te boek als groupies. Dit werd tijdens onze observaties allemaal waargenomen. Ook kwam ons ter ore dat de mannelijke kopstukken een kind van de beweging wilden produceren.”
Dat vind ik helemaal niet interessant. Al lieten die dames zich iedere dag door 100 man nemen... zo lang dat vrijwillig was moeten ze dat helemaal zelf weten.
pi_60906814
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 20:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat vind ik helemaal niet interessant. Al lieten die dames zich iedere dag door 100 man nemen... zo lang dat vrijwillig was moeten ze dat helemaal zelf weten.

Hier ging het om............
de mannelijke kopstukken een kind van de beweging wilden produceren.”

Walgelijk.
  zondag 17 augustus 2008 @ 20:33:58 #90
185261 Scaurus
Memento mori
pi_60906849
Telegraaf
pi_60906890
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 20:26 schreef detlevico het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)__.html?pageNumber=8
"Duyvendak in harde kern RaRa" - Binnenland - Telegraaf.nl [24 uur actueel, ook mobiel] [binnenland]

Het plan had volgens rechercheurs iets weg van het Lebensborn-project waarmee de nazi’s Arische kinderen wilden creëren. „In Amsterdam hoopten de mannen achter RaRa dit te bereiken door een cocktail samen te stellen van hun sperma. Dit moest vervolgens worden ingebracht in een van de groupies. Op een gegeven moment vingen wij via de tap op dat een van de dames een geslachtsziekte had opgelopen.”

Klik maar op de link......................
  zondag 17 augustus 2008 @ 20:36:15 #92
185261 Scaurus
Memento mori
pi_60906930
Dat Duyvendak en de zijnen een kind wilden verwekken zal mij een worst wezen. Wat het erge is, is dat Duyvendak jarenlang glashard heeft gelogen over zijn verleden. Daarmee diskwalificeert hij zich als een betrouwbaar politicus. Daarbij schurken de activiteiten die hij in de jaren '80 ondernam tegen terrorisme aan.
pi_60906953
quote:
Klopkoek

Met dat laatste criterium ben ik het dus niet perse eens. Als de staat iets werkelijks unfair doet, en dan heb ik het niet over een eurotje meer of minder, dan is het geoorloofd om strafvervolging te ontwijken. Bijvoorbeeld om de Jim Crowe wetten (die zwarten politiek bedrijven onmogelijk maakten) te ontduiken.
Dit geldt wanneer je actie wilt voeren met respect voor de democratische rechtstaat. Verwerp je deze rechtstaat, bijvoorbeeld omdat zij racistisch is, dan ben je natuurlijk niet verplicht je hieraan te houden.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_60906961
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 20:33 schreef Scaurus het volgende:
Telegraaf
Juist die
De enige krant voor wakker Nederland
De rest is..........
  zondag 17 augustus 2008 @ 20:37:33 #95
185261 Scaurus
Memento mori
pi_60906976
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 20:35 schreef detlevico het volgende:
Klik maar op de link......................
We weten onderhand wel dat je van Duyvendak walgt. Wij weten het. Dan hoef je het niet nog een keer te onderstrepen.
pi_60907013
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 20:32 schreef detlevico het volgende:

Hier ging het om............
de mannelijke kopstukken een kind van de beweging wilden produceren.”

Walgelijk.
Ten eerste dacht ik toen ik het las dat ik de Story te pakken had en ten tweede: het is gewoon toegestaan om je voort te planten met wie je dat ook graag zou willen doen, mits die ander daar ook toe bereid is.

Je reinste onzin. Ik weet niet wie bij de telegraaf dit verzonnen heeft, maar ik zou zeggen: laat het een van de 425 zijn.
pi_60907044
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 20:36 schreef Scaurus het volgende:
Dat Duyvendak en de zijnen een kind wilden verwekken zal mij een worst wezen. Wat het erge is, is dat Duyvendak jarenlang glashard heeft gelogen over zijn verleden. Daarmee diskwalificeert hij zich als een betrouwbaar politicus. Daarbij schurken de activiteiten die hij in de jaren '80 ondernam tegen terrorisme aan.
Je hebt niet eens de moeite? genomen om het stuk te lezen.
pi_60907109
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 20:39 schreef detlevico het volgende:

Je hebt niet eens de moeite? genomen om het stuk te lezen.
Ik wel. Het was bagger. Stel dat het allemaal klopt, dan toont het aan dat er idioten bij RaRa zaten. Nou, dat wist ik al hoor. Die brandstichtingen e.d. pleeg je ook niet als je volledig spoort.
  zondag 17 augustus 2008 @ 20:45:50 #99
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60907189
De Telegraaf brengt het weer met erg weinig nuance allemaal. En met dubbele standaarden maar dat had ik al gezegd.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_60907306
Onzin, een krant mag best partij kiezen. Als het maar openlijk gebeurt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')