abonnement Unibet Coolblue
pi_60898718
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 12:17 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Misschien moet jij eens verder kijken dan het rookverbod? De horeca is (in elk geval gevoelsmatig) de laatste jaren flink duurder geworden en ook de economie gaat al jaren niet echt lekker.
Daar denkt het CBS anders over. Maar waar het mij om gaat is dat figuren als Gia en DS4 een keer op zaterdagavond uitgaan en het dan best druk vinden, en dan concluderen dat het omzetverlies er niet is. Het lijkt mij nogal stompzinnig om die keer dat je er toevallig zelf bent als uitgangspunst te nemen, terwijl het toch een feit van algemene bekendheid is dat er nog 6 dagen in een week zitten.
quote:
Horeca-bezoek is simpelweg een lage prioriteit en het is dan ook niet heel onlogisch dat de omzet daalt in zulke omstandigheden.
Ook weer vanuit je eigen kleine blikveld geredeneerd. Voor velen heeft het een hele hoge prioriteit. Dat het rookverbod prima is voor de opkomst van het gelegenheidspubliek wisten we al, maar de economische realiteit gaat niet over wat mensen vinden maar over wat ze besteden.
quote:
Maar dat huilen dat het rookverbod kroegen de kop kost is zo eenzijdig. En dan nog, al is dat zo is dat simpelweg heel jammer, maar dan zijn ze niet meer nodig in de nieuwe realiteit. Banen komen en verdwijnen en nu is het de tijd voor sommige horeca-gelegenheden om te verdwijnen.
Precies, dan kunnen die klanten eindelijk een productiever en godvruchtiger leven leiden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_60900189
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 09:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

In Ierland hebben ze ook concrete cijfers en daar steeg de omzet. Het is heel gevaarlijk om cijfers 1:1 toepasbaar te verklaren op een situatie in een ander land.
volgens mij was dat het totaal aan horeca, niet uitgesplitst naar branche, en zoals ik al zei, dat het in de restaurants beter gaat geloof ik zonder meer, neemt niet weg dat de kleine buurtkroeg dicht gaat dankzij het omzetverlies .. maw, hoe concreet is concreet in dit geval ..
In Saarland was het gesplitst naar branche blijkbaar, evtl in verband met die rechtszaak jl ?, uit de OP blijkt dat ook uit andere landen met rookverbod de aap uit de mouw komt, dat veel kleine kroegjes moeten sluiten .. en nee, in 1:1 vergelijken geloof ik ook niet, ieder volk is toch net even anders, maar net over de grens in Saarland, dat is bijna een pot nat
quote:
Maar zou die kleine buurtkroeg nu niet ook gewoon eetcafé kunnen worden en daarmee beter gaan draaien dan eerst? Want ik vind het nogal gemakkelijk om te veronderstellen dat die kleine ondernemer wel failliet MOET gaan. Met aanpassingsvermogen kom je al een heel eind.
Nee, dat kan die niet, als je geen oppervlakte hebt voor een extra rookruimte heb je ook geen ruimte voor een keuken toch .. en dat dan afgezien van de vraag hoe je aan klanten moet komen .. in een grotere plaats zou je het, afhankelijk van de locatie van de kroeg en het daarin beschikbare vloeroppervlak, kunnen overwegen, maar in zo'n kleiner gat, waar de buurtkroeg het moet hebben van de stamgasten want andere gasten komen er bijna nooit, van de spitsuren tussen 16-19 uur en 's avonds nadat de hoofdfilm is afgelopen en mensen nog even een biertje komen pakken, waar haalt die de klanten vandaan om dat eetcafé rendabel te maken ?
quote:
Ik vind dat je hoogstens x aantal rookgelegenheden moet hebben. Een dorp met alleen maar kleine kroegen wordt zo weer een dorp met alleen maar rookkroegen. Dat lijkt mij onwenselijk. De norm moet zijn: niet-roken. Daarbinnen mag je van mij uitzonderingen maken. Net zo goed als dat je iemand geen veeg mag geven aan de bar, maar er wel hier en daar een parenclub geopend mag worden.
Ik neem aan dat je dat aan de respectievelijke eigenaar moet overlaten, de uitzonderingspositie telt immers alleen voor kleine kroegjes met onvoldoende oppervlak voor een rookruimte én geen personeel
pleased to meet you
pi_60901440
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 14:55 schreef moussie het volgende:

volgens mij was dat het totaal aan horeca, niet uitgesplitst naar branche,
Klopt. Maar dat je verschuivingen gaat krijgen geloof ik wel. Ik zie het probleem ook niet zo. Volksgezondheid gaat zeer geregeld boven het economisch belang van individuele ondernemers.
quote:
neemt niet weg dat de kleine buurtkroeg dicht gaat dankzij het omzetverlies ..
De kleine buurtkroeg ging al jarenlang dicht. De levensvatbaarheid van deze ondernemingen is sowieso al meer en meer onder druk komen te staan.
quote:
maar net over de grens in Saarland, dat is bijna een pot nat
Mwoa... Ik woon zo'n beetje op de grens met België en ik kan niet zeggen dat het een pot nat is. Dus waarom die grens geen verschil zou maken...?
quote:
Nee, dat kan die niet, als je geen oppervlakte hebt voor een extra rookruimte heb je ook geen ruimte voor een keuken toch ..
Niet per sé hoor. En nogmaals: dat er een ondernemer failliet gaat is geen reden om het beleid om te gooien.
quote:
maar in zo'n kleiner gat, waar de buurtkroeg het moet hebben van de stamgasten want andere gasten komen er bijna nooit, van de spitsuren tussen 16-19 uur en 's avonds nadat de hoofdfilm is afgelopen en mensen nog even een biertje komen pakken, waar haalt die de klanten vandaan om dat eetcafé rendabel te maken ?
Dat is aan de ondernemer. Zo lastig hoeft het niet te zijn, want de markt voor kleine goedkope eetgelegenheden is groeiende.
quote:
Ik neem aan dat je dat aan de respectievelijke eigenaar moet overlaten, de uitzonderingspositie telt immers alleen voor kleine kroegjes met onvoldoende oppervlak voor een rookruimte én geen personeel
Op papier creëer je die snel genoeg en dan krijg je weer lastige procedures en bovenal: het beleid staat voorop. Als daar uitzonderingen in te maken zijn prima. Als die uitzonderingen het beleid deactiveren, dan kan het beleid beter op de schop.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_60901452
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 13:39 schreef Weltschmerz het volgende:

Maar waar het mij om gaat is dat figuren als Gia en DS4 een keer op zaterdagavond uitgaan en het dan best druk vinden, en dan concluderen dat het omzetverlies er niet is.
Wijs even aan waar ik dat zeg, wil je?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_60904171
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 16:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

Klopt. Maar dat je verschuivingen gaat krijgen geloof ik wel. Ik zie het probleem ook niet zo. Volksgezondheid gaat zeer geregeld boven het economisch belang van individuele ondernemers.
[..]

De kleine buurtkroeg ging al jarenlang dicht. De levensvatbaarheid van deze ondernemingen is sowieso al meer en meer onder druk komen te staan.
die stond idd al onder druk dankzij al die accijns en de rest, dit doet hem de das om ..

en zoals ik eerder al aangaf, een kleine buurtkroeg is vaak meer dan zomaar een uitgaansgelegenheid, het is het kroegje waar je iedereen kent, waar je even een biertje gaat pakken als je de slaap nog niet kan vatten, of als je ruzie hebt gehad thuis, even je ei kwijt .. dat soort dingen
quote:
Mwoa... Ik woon zo'n beetje op de grens met België en ik kan niet zeggen dat het een pot nat is. Dus waarom die grens geen verschil zou maken...?
Ik heb in diverse plaatsen in Duitsland en Nederland gewoond en wat ik mee heb gemaakt aan kleine buurtkroegjes is dat verschil minimaal .. heeft België andere openingstijden misschien, of kom jij gewoon niet in die kleine kroeg om de hoek .. het soort Cheers-idee zeg maar ?
[..]
quote:
Niet per sé hoor. En nogmaals: dat er een ondernemer failliet gaat is geen reden om het beleid om te gooien.
Als de cijfers uit Saarland over komen waaien is het niet een ondernemer die failliet gaat maar een derde van de kleinere ondernemers, diegenen die onvoldoende ruimte hebben om een rookgelegenheid te scheppen
quote:
Dat is aan de ondernemer. Zo lastig hoeft het niet te zijn, want de markt voor kleine goedkope eetgelegenheden is groeiende.
ja natuurlijk, de 2000 inwoners van HeleKleineBroek zitten echt te wachten op een eetcafé, dus die eigenaar gaat tig 1000¤ investeren om ergens in die -70 m² een keuken te proppen
quote:
Op papier creëer je die snel genoeg en dan krijg je weer lastige procedures en bovenal: het beleid staat voorop. Als daar uitzonderingen in te maken zijn prima. Als die uitzonderingen het beleid deactiveren, dan kan het beleid beter op de schop.
zoals ik al zei, minder dan 70 m² en geen personeel lijkt mij een uitstekende maatregel .. en het beleid is dat er geen werknemers in de rook mogen werken, dus wat wordt er gedeactiveerd ?
pleased to meet you
  zondag 17 augustus 2008 @ 18:42:03 #106
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60904437
In Cheers rookten ze ook niet
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_60904565
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 13:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Er zijn sowieso niet veel mensen die ook doordeweeks naar de kroeg gaan. De doorsnee van Nederland zou dat ook niet kunnen betalen. Daarbij is het leven al duurder geworden en het eerste waar op bezuinigd wordt, is het kroegbezoek en het etentje buiten de deur.
Misschien moet jij eens doordeweeks uit je huis komen, dat je dan ziet dat jouw perceptie niet helemaal klopt .. mensen zat die 's avonds laat nog snel een biertje gaan drinken in de buurtkroeg
quote:
Als ik met mijn gezin een keer ga uit eten, kost me dat zo'n 200 euro. En daar hoeven we echt niet gek voor te doen. Met dat geld kan ik ook 2 weken boodschappen doen. Dus, uit eten en zomaar een kroegie pakken is laatste prioriteit.
Voor het geval dat het je is ontgaan, maar er bestaan ook een hele hoop alleenstaande mensen voor wie dat biertje in gezelschap wel een prioriteit is
quote:
Gisteren ben ik dan gegaan vanwege een feestje vroeg op de avond, met een etentje en daarna nog bliven hangen vanwege Jazz in Catstown. Vanmiddag gaan we ook nog effe, maar dat is het dan voorlopig weer. Heeft niks met wel of niet roken te maken, maar gewoon het geld er niet voor over hebben.
oftewel, je komt er vrijwel nooit maar je wil voor de stamgast bepalen wat die wel of niet mag doen ..
quote:
Daarbij was het vroeger ook veel gebruikelijker dat mannen na het werk effe de kroeg indoken voor een kaartje, een biljartje of gewoon een borrel of biertje. Tegenwoordig komen ze gewoon braaf recht naar huis.
tuurlijk, want geheel Nederland bestaat uit (getrouwde) stelletjes die bijna nooit de deur uitkomen omdat ze het niet kunnen betalen en/of uit vrouwen die zelf nooit in de kroeg komen maar wel eisen dat hun kerel meteen thuis komt ..
Het is duidelijk te merken dat het een flinke tijd terug is dat jij in zo'n buurtkroegje kwam, het werkt tegenwoordig iets anders .. pakweg de helft van het publiek is vrouwelijk, en die zijn er echt niet om hun kerel aan de oren naar huis te slepen
quote:
Dus ja, het kan best zijn dat de buurtkroegjes sowieso langzaamaan zullen verdwijnen. De disco's en kroegen in uitgaansgebieden zullen echt het rookverbod wel overleven. Daar blijft het toch altijd druk, want de jeugd (16 - 28) heeft geld zat, blijft langer thuis wonen, maar zitten dan liever wel in de kroeg, rookverbod of niet.
je wil het gewoon niet snappen of zo ? Het gaat om de kleine ondernemer, de eigenaar die zelf achter de bar staat, die geen oppervlak heeft voor een rookruimte .. en die buurtkroegjes hebben een iets andere sociale functie dan de disco, het restaurant etc
pleased to meet you
pi_60904698
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 13:24 schreef Provinciaaltje het volgende:

[..]

Wie dwaalt hier nu af ? Iemand vraagt of er cijfers zijn dat 75 % van de Nederlanders niet rookt. Ik geef netjes een link naar het CBS en vervolgens komt de eerste de beste roker al met twijfels over het onderzoek.
Misschien omdat het niet strookt met andere onderzoeken. Stivoro wist bijvoorbeeld allerlei onderzoeken tevoorschijn te toveren waaruit bleek dat ontzettend veel mensen stopten met de invoering van de rookvrije werkplek. Nu komt het CBS met cijfers waaruit blijkt dat het aantal rokers na een gestage daling in de eerdere jaren juist weer toenam met die verbodsbepaling, dat belooft nog wat voor het rookverbod in de horeca.

En het is natuurlijk lastig te meten, terwijl de hoeveelheid verkochte tabak bijna op het pakje precies is vast te stellen. Het zou dan ook logisch zijn wat betreft het rookverbod op de werkplek, het aantal rokers stijgt maar de hoeveelheid tabak daalt ligt. Echter, vanaf 2007 zien we dan weer een stevige daling van het aantal rokers, terwijl de hoeveelheid tabak licht toeneemt. Zijn de rokers in 2007 dan zoveel meer gaan roken? Terwijl in de jaren daarvoor de verkooptrend keurig in de pas liep met het aantal rokers.

Ik heb meer vertrouwen in het CBS dan in die leugenaarsbendes met hun onderzoekjes. Maar ik zou mijn hand er niet voor in het vuur durven steken dat het CBS niet geneigd is dat te produceren wat de opdrachtgever wil horen. Ik zou dat niet weten, wat ik wel weet is dat de onderzoeksmethoden vrij grof zijn. Ze sturen je een pak papier op met het verzoek of je dat even een avond lang wil invullen. Misschien een aangename tijdspassering voor velen hier, maar ik ging liever de kroeg in.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_60904821
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 18:42 schreef MikeyMo het volgende:
In Cheers rookten ze ook niet
pleased to meet you
pi_60905125
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 18:42 schreef MikeyMo het volgende:
In Cheers rookten ze ook niet
Ik weet dat velen hier hun beeld van de buurtkroeg daarop moeten baseren. Maar laat ik dan maar even verklappen dat die serie op meerdere punten niet representatief is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 17 augustus 2008 @ 19:33:09 #111
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60905471
er was trouwens een aflevering van cheers waarin kisrtie alley rookte, toen ze de sigaret weggooide brandde de tent af...
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_60905877
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 19:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik weet dat velen hier hun beeld van de buurtkroeg daarop moeten baseren. Maar laat ik dan maar even verklappen dat die serie op meerdere punten niet representatief is.
Maar de titelsong geeft de essentie van wat 'de buurtkroeg' betekend voor de bezoeker wel goed weer .. mi dan .. en daar had ik het dus over, de sociale functie van de buurtkroeg, de tent waar je even je hart gaat luchten over je werk, je baas, je partner en wat diens meer zij
pleased to meet you
pi_60906071
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 18:26 schreef moussie het volgende:

en zoals ik eerder al aangaf, een kleine buurtkroeg is vaak meer dan zomaar een uitgaansgelegenheid, het is het kroegje waar je iedereen kent, waar je even een biertje gaat pakken als je de slaap nog niet kan vatten, of als je ruzie hebt gehad thuis, even je ei kwijt .. dat soort dingen
Maar als daar zo'n behoefte aan is en blijft... waarom gaat die kroeg dan omzetverlies krijgen?
quote:
Ik heb in diverse plaatsen in Duitsland en Nederland gewoond en wat ik mee heb gemaakt aan kleine buurtkroegjes is dat verschil minimaal .. heeft België andere openingstijden misschien, of kom jij gewoon niet in die kleine kroeg om de hoek .. het soort Cheers-idee zeg maar ?
Ik stel vooral dat de mentaliteit anders is.

En verder ga ik inderdaad niet vaak naar een bruine kroeg. Wel veel uitgeweest in België/Frankrijk/enz. (Nederland al snel gelaten voor wat het was), maar dan in andere tenten (LaRocca in Lier, Queen in Parijs b.v. om een idee te geven). Maar je hoeft ook niet vaak te gaan om te weten hoe of wat.
quote:
Als de cijfers uit Saarland over komen waaien is het niet een ondernemer die failliet gaat maar een derde van de kleinere ondernemers, diegenen die onvoldoende ruimte hebben om een rookgelegenheid te scheppen
Niet prettig. Maar goed, bij een belangenafweging heb je ook altijd mensen die aan het kortste eind trekken.
quote:
ja natuurlijk, de 2000 inwoners van HeleKleineBroek zitten echt te wachten op een eetcafé, dus die eigenaar gaat tig 1000¤ investeren om ergens in die -70 m² een keuken te proppen
Ik ken kleinere dorpen waar het wel draait, dus de suggestie dat 2000 inwoners te weinig zijn om een eetcafé te openen betwist ik.
quote:
zoals ik al zei, minder dan 70 m² en geen personeel lijkt mij een uitstekende maatregel .. en het beleid is dat er geen werknemers in de rook mogen werken, dus wat wordt er gedeactiveerd ?
Het beleid is er op gericht dat niet-roken de norm is. Dus moet niet-roken altijd leidend zijn. Dan kan daar weer in bepaalde gevallen van afgeweken worden, maar nooit zo algemeen, want het kan zo maar inhouden dat in een aantal dorpen in de omgeving alleen maar dit soort kroegen zijn. Ook mensen met astma willen misschien die plek "waar je even een biertje gaat pakken als je de slaap nog niet kan vatten, of als je ruzie hebt gehad thuis, even je ei kwijt".
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 17 augustus 2008 @ 21:34:51 #114
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60908281
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 19:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar als daar zo'n behoefte aan is en blijft... waarom gaat die kroeg dan omzetverlies krijgen?
Omdat mensen een vergelijkbare plek gaan zoeken waar ze wel mogen roken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_60908763
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 19:59 schreef DS4 het volgende:
Maar als daar zo'n behoefte aan is en blijft... waarom gaat die kroeg dan omzetverlies krijgen?
omdat het publiek in de kroegen waar geen mogelijkheid is om buiten te gaan zitten met je biertje en je peukje en je ziel onder je arm iedereen vertrekt na het tweede biertje, en de week daarna na het eerste biertje en de week daarna komt niemand meer (lichtelijk overdreven, maar dat is wat er gebeurd)
quote:
Ik stel vooral dat de mentaliteit anders is.
Wat ik zo mee heb gemaakt aan Belgen zijn die idd lang niet zo opstandig als Nederlanders
quote:
En verder ga ik inderdaad niet vaak naar een bruine kroeg. Wel veel uitgeweest in België/Frankrijk/enz. (Nederland al snel gelaten voor wat het was), maar dan in andere tenten (LaRocca in Lier, Queen in Parijs b.v. om een idee te geven). Maar je hoeft ook niet vaak te gaan om te weten hoe of wat.
hehe, die tenten moest ik zowaar even googelen .. ik word echt oud ..

Anyway, dat is toch totaal andere koek dan dat 'getting away from daily worries' van Jan onder Modaal die je in de buurtkroeg tegenkomt
quote:
Niet prettig. Maar goed, bij een belangenafweging heb je ook altijd mensen die aan het kortste eind trekken.
Wat voor algemeen belang is ermee gediend als er voor kleine kroegen waarin geen personeel werkt roken verboden wordt .. het gros van de klanten rookt zelf en de niet rokende klant heeft nu riante keuze aan etablissementen waar niet gerookt mag worden .. waarom wil jij, die toch nooit in zo'n tent zou komen, dat voor die mensen gaan bepalen .. het is voor hun bestwil en zo ?
quote:
Ik ken kleinere dorpen waar het wel draait, dus de suggestie dat 2000 inwoners te weinig zijn om een eetcafé te openen betwist ik.
zoals ik al zei, hangt van de locatie af .. als het gros van de plaatselijke bewoners Nederlanders met een lekker inkomen zijn die de lage belastingen van wonen over de grens wel zien zitten .. maar ja, die heb je niet in HeleKleineBroek, daar heb je alleen maar boeren die zelf genoeg eten thuis hebben, helemaal gratis
quote:
Het beleid is er op gericht dat niet-roken de norm is.
dat is de dimensie die jij eraan wil geven, maar dat is de insteek dus niet .. het beleid is erop gericht dat iedere werknemer recht heeft op een rookvrije werkplek .. compleet ander verhaal dus
quote:
Dus moet niet-roken altijd leidend zijn.
dit is net ketsen (met een plat steentje) .. eerst de insteek veranderen door te constateren dat het beleid gericht is op niet roken = norm, en van daaruit concluderen dat dat het uitgangspunt hoort te zijn
quote:
Dan kan daar weer in bepaalde gevallen van afgeweken worden, maar nooit zo algemeen, want het kan zo maar inhouden dat in een aantal dorpen in de omgeving alleen maar dit soort kroegen zijn. Ook mensen met astma willen misschien die plek "waar je even een biertje gaat pakken als je de slaap nog niet kan vatten, of als je ruzie hebt gehad thuis, even je ei kwijt".
dat was in zo'n kleine gemeenschap altijd al uitstekend te regelen, zelfs voor de momenten dat die spontaan wou uitgaan .. even bellen voor je de deur uitgaat .. alle peuken gaan dan ook echt meteen uit, de voor- en achterdeur gaan open, iedereen helpt mee om de asbakken te legen etc .. zo werkt dat in een kleine gemeenschap, of iig in mijn stamkroeg .. en niemand die zijn peuk niet uitdoet als de barkeep het zegt .. eigenaar btw en zelf roker
pleased to meet you
pi_60910683
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 21:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Omdat mensen een vergelijkbare plek gaan zoeken waar ze wel mogen roken.
Hangplek tussen de 15 jarigen?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_60911011
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 21:53 schreef moussie het volgende:

omdat het publiek in de kroegen waar geen mogelijkheid is om buiten te gaan zitten met je biertje en je peukje en je ziel onder je arm iedereen vertrekt na het tweede biertje, en de week daarna na het eerste biertje en de week daarna komt niemand meer (lichtelijk overdreven, maar dat is wat er gebeurd)
Dan heb ik toch het idee dat de zielenood niet zo hoog is...
quote:
Wat ik zo mee heb gemaakt aan Belgen zijn die idd lang niet zo opstandig als Nederlanders
Om te beginnen...
quote:
hehe, die tenten moest ik zowaar even googelen .. ik word echt oud ..
Die tenten draaien al even hoor... Zeker begin jaren 90 was LaRocca top. Eric B. Super... Toen die vertrok werd het minder. Dan hebben we het al over halverwege jaren 90.
quote:
Anyway, dat is toch totaal andere koek dan dat 'getting away from daily worries' van Jan onder Modaal die je in de buurtkroeg tegenkomt
Het is geen Cheers nee.
quote:
Wat voor algemeen belang is ermee gediend als er voor kleine kroegen waarin geen personeel werkt roken verboden wordt .. het gros van de klanten rookt zelf en de niet rokende klant heeft nu riante keuze aan etablissementen waar niet gerookt mag worden .. waarom wil jij, die toch nooit in zo'n tent zou komen, dat voor die mensen gaan bepalen .. het is voor hun bestwil en zo ?
Het gaat mij niet om mijzelf. Ik kan prima tegen rook, ik rook wel mee (als in: steek mee op). Maar je hebt dorpen met 1 of 2 van die kleine tenten en daar wil de niet-roker toch ook keuze hebben lijkt mij. Die krijgt nl. ook thuis op zijn donder van zijn vrouw als hij weer eens zijn sokken heeft laten slingeren (oid).
quote:
maar ja, die heb je niet in HeleKleineBroek, daar heb je alleen maar boeren die zelf genoeg eten thuis hebben, helemaal gratis
Boeren roken niet, die rieken...
quote:
dat is de dimensie die jij eraan wil geven, maar dat is de insteek dus niet .. het beleid is erop gericht dat iedere werknemer recht heeft op een rookvrije werkplek .. compleet ander verhaal dus
Het is alleen zo jammer dat de Minister daar anders over denkt en communiceert.
quote:
dit is net ketsen (met een plat steentje) .. eerst de insteek veranderen door te constateren dat het beleid gericht is op niet roken = norm, en van daaruit concluderen dat dat het uitgangspunt hoort te zijn
Ik verzin het toch echt niet.
quote:
dat was in zo'n kleine gemeenschap altijd al uitstekend te regelen, zelfs voor de momenten dat die spontaan wou uitgaan .. even bellen voor je de deur uitgaat .. alle peuken gaan dan ook echt meteen uit, de voor- en achterdeur gaan open, iedereen helpt mee om de asbakken te legen etc .. zo werkt dat in een kleine gemeenschap, of iig in mijn stamkroeg .. en niemand die zijn peuk niet uitdoet als de barkeep het zegt .. eigenaar btw en zelf roker
Dat heb ik nooit gezien en ik denk dat het ook enorme uitzondering is. Maar als het echt zo (overal) zou werken zou dat uiteraard prima zijn.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 18 augustus 2008 @ 11:07:48 #118
3542 Gia
User under construction
pi_60918394
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 18:48 schreef moussie het volgende:
oftewel, je komt er vrijwel nooit maar je wil voor de stamgast bepalen wat die wel of niet mag doen ..

Voor de 486ste keer, als ik goed geteld heb. IK bepaal helemaal niks. Dat doet de regering. Ik heb ook niet op een partij gestemd die dit als issue had, ik heb geen enquete gezien en ook geen volksreferendum, dus IK heb niks bepaald.

Ben er alleen wel blij mee, of mag dat ook al niet?
  maandag 18 augustus 2008 @ 11:16:25 #119
3542 Gia
User under construction
pi_60918612
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 18:48 schreef moussie het volgende:
je wil het gewoon niet snappen of zo ? Het gaat om de kleine ondernemer, de eigenaar die zelf achter de bar staat, die geen oppervlak heeft voor een rookruimte .. en die buurtkroegjes hebben een iets andere sociale functie dan de disco, het restaurant etc
Och, de meeste zogenaamde 'kleine' kroegjes zijn veel groter dan de stampvolle disco's in de uitgaansgelegenheden.
De buurtkroeg hier heeft een biljart staan en nog 2 dartbanen, allemaal in de ruimte voorbij de bar. Met nog tafeltjes eromheen. (Zo'n disco heeft dat niet, dus die krijgen op een kleine ruimte toch nog wel zo'n 250 man binnen.)
En dan is er, als ze willen, nog best ruimte over om een 3 persoons rookcabine neer te zetten. Maar ja, dat willen ze niet. En de rokende klanten willen dat ook niet. Die willen een rookruimte van minstens 40 m2, om daar de hele avond te kunnen blijven hangen.

Tja, dan doen de 'kleine' kroegjes het toch echt zichzelf aan.
  maandag 18 augustus 2008 @ 11:22:29 #120
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60918771
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:07 schreef Gia het volgende:


Ben er alleen wel blij mee, of mag dat ook al niet?
Nee want je bent hypocriet en kortzichtig. Ik ben ook blij dat mensen niet verplicht in andermans rook staan, maar wat nu gebeurd is aan alle kanten fout. Ze verbieden niet iets heel ergs, ze verbieden de manier waarop sommige mensen (in een daarvoor bestemde gelegenheid) hun vrije tijd doorbrengen. En de argumenten die gebruikt worden kunnen gebruikt worden om zo'n beetje alles te verbieden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 18 augustus 2008 @ 11:28:27 #121
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60918907
een kroeg is niet bedoeld om te roken, dat is een misverstand
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_60919191
Rookverbod op Lowlands genegeerd

Het rookverbod is door festivalbezoekers van Lowlands in Biddinghuizen massaal overtreden.

Na afloop van de eerste dag lagen de verschillende tenten bezaaid met sigarettenpeuken. Sinds 1 juli is het rookverbod van kracht en dit geldt ook voor alle festivaltenten op het Lowlandsterrein. De organisatie heeft wel waarschuwingsborden opgehangen, maar de bezoekers trekken zich daar weinig van aan.

Kijk zo gingen we er op Lowlands mee om. Schijt aan de regels en roken met die hap. Behalve de bioscoop tent en de theater-tent werd overal flink gerookt.

Oei oei straks 300 euro boete voor MOJO.
  maandag 18 augustus 2008 @ 12:13:57 #123
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60920222
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:28 schreef MikeyMo het volgende:
een kroeg is niet bedoeld om te roken, dat is een misverstand
De kroeg is een plek waar mensen van oudsher bijeenkomen, en rokers roken daarbij. Dat jij toevallig vind dat daar niet gerookt mag worden maakt het nog geen waarheid.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 18 augustus 2008 @ 12:15:03 #124
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60920254
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:38 schreef Sybesma het volgende:
Rookverbod op Lowlands genegeerd

Het rookverbod is door festivalbezoekers van Lowlands in Biddinghuizen massaal overtreden.

Na afloop van de eerste dag lagen de verschillende tenten bezaaid met sigarettenpeuken. Sinds 1 juli is het rookverbod van kracht en dit geldt ook voor alle festivaltenten op het Lowlandsterrein. De organisatie heeft wel waarschuwingsborden opgehangen, maar de bezoekers trekken zich daar weinig van aan.

Kijk zo gingen we er op Lowlands mee om. Schijt aan de regels en roken met die hap. Behalve de bioscoop tent en de theater-tent werd overal flink gerookt.

Oei oei straks 300 euro boete voor MOJO.
Hebben ze wel gecontroleerd?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 18 augustus 2008 @ 12:21:04 #125
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60920424
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 12:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De kroeg is een plek waar mensen van oudsher bijeenkomen, en rokers roken daarbij. Dat jij toevallig vind dat daar niet gerookt mag worden maakt het nog geen waarheid.
Van oudsher werd er juist niet gerookt, dat is pas iets van na WO2 en pre-01-07-2008. In het grootste gedeelte van die periode mocht je op je werkplek, in de bieb, in het gemeentetehuis, in de trein etc roken.
Dat is nou ook allemaal niet meer

wat betreft de kroeg:
Dat jij toevallig vind dat daar gerookt mag worden maakt het nog geen waarheid.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 18 augustus 2008 @ 12:26:45 #126
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60920570
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 12:21 schreef MikeyMo het volgende:


wat betreft de kroeg:
Dat jij toevallig vind dat daar gerookt mag worden maakt het nog geen waarheid.
Wel als het mijn kroeg is.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 18 augustus 2008 @ 12:33:02 #127
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60920741
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 12:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wel als het mijn kroeg is.
als jij een kroeg hebt heb jij te voldoen aan de wettelijke eisen de aan een kroeg gesteld worden; tapvergunning, limiter op je muziekinstallatie, brandveiligheid, vluchtroutes/nooduitgang oh en een rookvrije werkplek voor eventueel personeel.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 18 augustus 2008 @ 12:49:59 #128
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60921176
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 12:33 schreef MikeyMo het volgende:

en een rookvrije werkplek voor eventueel personeel.
Als ze zelf roken lijkt me dat onzinnig.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_60921256
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 12:33 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

als jij een kroeg hebt heb jij te voldoen aan de wettelijke eisen de aan een kroeg gesteld worden; tapvergunning, limiter op je muziekinstallatie, brandveiligheid, vluchtroutes/nooduitgang oh en een rookvrije werkplek voor eventueel personeel.
Daar zeg je "voor eventueel personeel", als er nu eens geen personeel is en de eigenaar rookt zelf ook wat is dan in godsnaam het probleem?
  maandag 18 augustus 2008 @ 13:01:11 #130
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60921444
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 12:53 schreef Big_Yin het volgende:

[..]

Daar zeg je "voor eventueel personeel", als er nu eens geen personeel is en de eigenaar rookt zelf ook wat is dan in godsnaam het probleem?
Anti-rokers zijn gewoon jaloers op normale mensen die wel plezier kunnen maken en willen gewoon alles verbieden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_60921511
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 12:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hebben ze wel gecontroleerd?
Denk het niet. Die azijnpissers hadden vast geen geld voor een kaartje :-)
  maandag 18 augustus 2008 @ 13:40:21 #132
3542 Gia
User under construction
pi_60922444
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 12:53 schreef Big_Yin het volgende:

[..]

Daar zeg je "voor eventueel personeel", als er nu eens geen personeel is en de eigenaar rookt zelf ook wat is dan in godsnaam het probleem?
Wat denk je dat er gebeurt als je hiervoor een uitzondering gaat maken? Juist, het wordt drukker, omdat de rokers dan massaal daarheen trekken. En dan heb je personeel nodig en moet je wel voldoen aan het rookverbod.

En alleen personeel aannemen op voorwaarde dat ze roken, mag niet, volgens de wet.
pi_60922950
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 13:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Anti-rokers zijn gewoon jaloers op normale mensen die wel plezier kunnen maken en willen gewoon alles verbieden.
Dat zal het zijn. Daarom vond de politiek het ook een goed idee.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 18 augustus 2008 @ 14:18:41 #134
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60923532
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 13:40 schreef Gia het volgende:

[..]


En alleen personeel aannemen op voorwaarde dat ze roken, mag niet, volgens de wet.
Dan veranderen we die wet. Het is sowieso bezopen dat iemand solliciteert naar werk waar ie problemen mee heeft. Als moslim solliciteren op een katholieke school "Maar er mogen op mijn werkplek geen christelijke symbolen hangen, hoor!"

Als je als anti-roker gaat solliciteren in de horeca en vervolgens een rook-vrije werkomgeving gaat eisen ben je gewoon niet goed bij je hoofd.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 18 augustus 2008 @ 14:21:08 #135
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60923632
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 13:58 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat zal het zijn. Daarom vond de politiek het ook een goed idee.
politici verzinnen de meest bizarre wetten, als ze maar stemmen krijgen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_60924090
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 13:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat denk je dat er gebeurt als je hiervoor een uitzondering gaat maken? Juist, het wordt drukker, omdat de rokers dan massaal daarheen trekken. En dan heb je personeel nodig en moet je wel voldoen aan het rookverbod.

En alleen personeel aannemen op voorwaarde dat ze roken, mag niet, volgens de wet.
Dan verbied je een rokerskroeg toch om personeel aan te nemen? Kan de roker kiezen, lang wachten op een biertje, maar wel lekker roken tijdens het wachten, of snel een biertje, maar dan niet roken.
pi_60924684
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 19:59 schreef DS4 het volgende:

Het beleid is er op gericht dat niet-roken de norm is. Dus moet niet-roken altijd leidend zijn.
Dus het beleid is goed, omdat dat het beleid goed is. En dat van iemand die van zichzelf zegt nogal geneigd te zijn om in contramine te gaan. Het is gewoon een hilarische ontkenning van je eigen slaafsheid. Je argumentatie voor de norm bestaat geheel en al uit de doelstelling van die norm. Wat een kontverhaal.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_60924851
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 14:55 schreef Weltschmerz het volgende:

Dus het beleid is goed, omdat dat het beleid goed is. En dat van iemand die van zichzelf zegt nogal geneigd te zijn om in contramine te gaan. Het is gewoon een hilarische ontkenning van je eigen slaafsheid. Je argumentatie voor de norm bestaat geheel en al uit de doelstelling van die norm. Wat een kontverhaal.
Wat ben je toch een kleuter. Ik heb al lang en breed uitgelegd waarom ik het beleid zinvol vindt. Kortweg: volksgezondheid.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 18 augustus 2008 @ 15:04:10 #139
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60924915
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 14:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan veranderen we die wet. Het is sowieso bezopen dat iemand solliciteert naar werk waar ie problemen mee heeft. Als moslim solliciteren op een katholieke school "Maar er mogen op mijn werkplek geen christelijke symbolen hangen, hoor!"

Als je als anti-roker gaat solliciteren in de horeca en vervolgens een rook-vrije werkomgeving gaat eisen ben je gewoon niet goed bij je hoofd.
als je die wet gaat aanpassen dan houdt dat in dat werkgevers weer mogen gaan vragen over je persoonlijke levenssfeer. Wat je dan weer gaat krijgen is dat mensen geweigerd mogen worden op grond van seksualiteit enzo of omdat je CP'86 stemt.

Trouwens, jij baseert je op het idee dat je in een kroeg hoort te roken, terwijl dat enkel al die tijd gewoon een stukje gastvrijheid is geweest van een kroegeigenaar naar zijn klandizie toe. Het is heel normaal eigenlijk om niet te roken in de horeca.

Om even je debielstandpunt aan een praktijkvoorbeeldje van hedendag te spiegelen. Jaap is 16 en helemaal idolaat van Tiesto en Armin van Buren. Dagelijks is hij in zijn slaapkamertje bezig met zijn draaitafels en cd-spelers om de strakste mixen in elkaar te draaien. Het is Jaap zijn grote droom om uiteraard op een Sensation te staan, maar Jaap moet natuurlijk onderaan de ladder beginnen in de dance-kroeg in het lokale uitgaanscentrum. Helaas heeft Jaap astma en kan hij niet goed tegen de rook. Gelukkig heeft Jaap nu recht op zijn rookvrije werkplek en kan hij gewoon zijn droom achterna gaan.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 18 augustus 2008 @ 15:21:18 #140
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60925360
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 15:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat ben je toch een kleuter. Ik heb al lang en breed uitgelegd waarom ik het beleid zinvol vindt. Kortweg: volksgezondheid.
Rokers blijven gewoon roken. En nu moeten ze naar buiten zodat ze nog meer mensen kunnen vergiftigen. Ik ben het dus niet met je eens en vind het geen goede reden om met de gebruikte argumenten mensen hun vrijheid af te pakken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_60925425
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:38 schreef Sybesma het volgende:
Rookverbod op Lowlands genegeerd

Het rookverbod is door festivalbezoekers van Lowlands in Biddinghuizen massaal overtreden.

Na afloop van de eerste dag lagen de verschillende tenten bezaaid met sigarettenpeuken. Sinds 1 juli is het rookverbod van kracht en dit geldt ook voor alle festivaltenten op het Lowlandsterrein. De organisatie heeft wel waarschuwingsborden opgehangen, maar de bezoekers trekken zich daar weinig van aan.

Kijk zo gingen we er op Lowlands mee om. Schijt aan de regels en roken met die hap. Behalve de bioscoop tent en de theater-tent werd overal flink gerookt.

Oei oei straks 300 euro boete voor MOJO.
Een beetje lastig te handhaven, de security kan ook al niet meer crowdsurfend naar rokers toe.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 18 augustus 2008 @ 15:27:57 #142
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60925570
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 15:04 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

als je die wet gaat aanpassen dan houdt dat in dat werkgevers weer mogen gaan vragen over je persoonlijke levenssfeer. Wat je dan weer gaat krijgen is dat mensen geweigerd mogen worden op grond van seksualiteit enzo of omdat je CP'86 stemt.

Trouwens, jij baseert je op het idee dat je in een kroeg hoort te roken, terwijl dat enkel al die tijd gewoon een stukje gastvrijheid is geweest van een kroegeigenaar naar zijn klandizie toe. Het is heel normaal eigenlijk om niet te roken in de horeca.

Om even je debielstandpunt aan een praktijkvoorbeeldje van hedendag te spiegelen. Jaap is 16 en helemaal idolaat van Tiesto en Armin van Buren. Dagelijks is hij in zijn slaapkamertje bezig met zijn draaitafels en cd-spelers om de strakste mixen in elkaar te draaien. Het is Jaap zijn grote droom om uiteraard op een Sensation te staan, maar Jaap moet natuurlijk onderaan de ladder beginnen in de dance-kroeg in het lokale uitgaanscentrum. Helaas heeft Jaap astma en kan hij niet goed tegen de rook. Gelukkig heeft Jaap nu recht op zijn rookvrije werkplek en kan hij gewoon zijn droom achterna gaan.
Jaap wil een Olympische medaille op de 100 meter. Helaas heeft Jaap maar 1 been. De overheid heeft een wet in voorbereiding om de benen van sprinters te amputeren.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_60925717
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 15:01 schreef DS4 het volgende:
Wat ben je toch een kleuter. Ik heb al lang en breed uitgelegd waarom ik het beleid zinvol vindt. Kortweg: volksgezondheid.
En als je daarin dan de keuzevrijheid en de vrije markt wordt tegengeworpen kom je als tegenargument weer aanzetten met dat het nou eenmaal de norm is. Dat weten we allemaal, de zinnigheid van die norm wordt alleen betwist en dan is het bestaan ervan geen argument. Ook niet als je inhoudelijk geen argumenten hebt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_60925909
Roken is niet meer van deze tijd.

En met het rookverbod is het ook niet meer dan normaal dat je mensen er op aanspreekt als ze staan te roken op plaatsen waar het niet mag zoals in een café of restaurant. Nu de schoolpleinen nog rookvrij en de leeftijdsgrens voor het kopen van sigaretten naar 18 jaar verschuiven en er groeien straks hele generaties rookvrij op.
pi_60925944
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 13:12 schreef DS4 het volgende:
De VVD houdt de laatste tijd wel van goedkoop scoren...
Dude....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 18 augustus 2008 @ 15:44:46 #146
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60926054
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 15:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jaap wil een Olympische medaille op de 100 meter. Helaas heeft Jaap maar 1 been. De overheid heeft een wet in voorbereiding om de benen van sprinters te amputeren.
doet ie mooi mee met de paralympics... als sla je da plank verder weer eens mooi mis. 2 linkerhanden zeker?

Uiteindelijk komt het er tussen deregels weer op neer dat jij zo'n asociale mentaliteit hebt dat jouw verslaving boven iemand anders zijn gezondheid gaat
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_60926247
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 15:44 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

doet ie mooi mee met de paralympics... als sla je da plank verder weer eens mooi mis. 2 linkerhanden zeker?

Uiteindelijk komt het er tussen deregels weer op neer dat jij zo'n asociale mentaliteit hebt dat jouw verslaving boven iemand anders zijn gezondheid gaat
Wie is hier asociaal?..
If the attacking bear is black, fight back!.. If the attacking bear is brown, drop down!
  maandag 18 augustus 2008 @ 16:10:40 #148
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60926726
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 15:44 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

doet ie mooi mee met de paralympics...
En Jaap de DJ kan gaan werken op plekken waar niet gerookt word. Of wil je Hellraiser 2008 aanpassen voor Gristelijke DJ's?
quote:
Uiteindelijk komt het er tussen deregels weer op neer dat jij zo'n asociale mentaliteit hebt dat jouw verslaving boven iemand anders zijn gezondheid gaat
Jij bent zo aso dat je vanalles wilt verbieden waar je helemaal geen last van hoeft te hebben als je maar de juiste keuzes maakt
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 18 augustus 2008 @ 16:17:47 #149
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_60926937
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 16:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En Jaap de DJ kan gaan werken op plekken waar niet gerookt word. Of wil je Hellraiser 2008 aanpassen voor Gristelijke DJ's?
[..]

Jij bent zo aso dat je vanalles wilt verbieden waar je helemaal geen last van hoeft te hebben als je maar de juiste keuzes maakt
En dit is jouw egoisme. je eist dat iemand die een keuze maakt tot roken de voorkeur krijgt boven mensen die niet roken. Je stelt niet dat rokers maar buiten gaan staan, want zij zijn tenslotte degene die kiezen tot roken en daarmee dus andere mensen tot last zijn. Nee, als mensen niet in de rook willen staan moeten ze maar weggaan. Je vindt wel roken een groter recht dan niet roken. Dat kan, maar wees dan wel zo eerlijk door toe te geven dat je net zo asociaal ene egoistisch bent als de persoon die wilt dat rokers buiten staan.

En als we dan toch op jouw niveau idiote vergelijkingen gaan maken: als je vindt dat mensen moeten kunnen roken moet je ook accepteren dat er naast je iemand komt staan die elke 30 seconden een lading deodorant in je gezicht spuit. Want dat is dan net zo goed een recht als het recht op roken en anderen lastig vallen met die rook.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_60927229
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 16:17 schreef ethiraseth het volgende:

En als we dan toch op jouw niveau idiote vergelijkingen gaan maken: als je vindt dat mensen moeten kunnen roken moet je ook accepteren dat er naast je iemand komt staan die elke 30 seconden een lading deodorant in je gezicht spuit. Want dat is dan net zo goed een recht als het recht op roken en anderen lastig vallen met die rook.
Begin een kroeg waar dat mag. Ik zal er niet komen en ik heb er geen belang bij, maar dat is nog geen aanleiding om het te verbieden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 18 augustus 2008 @ 16:28:33 #151
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60927233
@ethiraseth Ik eis niets (in tegenstelling tot de anti-rokers) Ik neem gewoon de vrijheid om in een daarvoor bestemd gebied feest te vieren met gelijkgestemden. Bezoekers en crew, qua muziek en drugs. Het is niet aan mensen die niet naar dat feest gaan om dat te verbieden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_60928060
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 15:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Rokers blijven gewoon roken. En nu moeten ze naar buiten zodat ze nog meer mensen kunnen vergiftigen.
Ik lees het begin van een pleidooi om roken volledig te verbieden...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_60928121
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 15:32 schreef Weltschmerz het volgende:

En als je daarin dan de keuzevrijheid en de vrije markt wordt tegengeworpen kom je als tegenargument weer aanzetten met dat het nou eenmaal de norm is.
Je toont jezelf wederom een kleuter. Ik heb daarin tegengeworpen dat heel vaak volksgezondheid voor economische belangen gaat en daarbij onder meer gewezen op asbest.

Het is voor jou misschien een nieuw concept, maar regels over hoe iemand zich in een openbare ruimte moet gedragen zijn niet bepaald nieuw.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 18 augustus 2008 @ 17:08:44 #154
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_60928298
Papierversnipperaar: als je zo nodig een kroeg wil waar gerookt mag worden, begin dan zelf een kroeg waar 80% rookruimte is?

Ik zie ze echter niet als paddestoelen uit de grond schieten.

Dus met jouw redeneringswijze kan ik nu de conclusie trekken dat er helemaal geen behoefte is aan rookkroegen?
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  maandag 18 augustus 2008 @ 17:12:10 #155
3542 Gia
User under construction
pi_60928370
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 16:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik neem gewoon de vrijheid om in een daarvoor bestemd gebied feest te vieren met gelijkgestemden. Bezoekers en crew, qua muziek en drugs. Het is niet aan mensen die niet naar dat feest gaan om dat te verbieden.
Die vrijheid heb je nog steeds. Je kunt in de daarvoor aangewezen ruimten staan roken, met de andere rokers. Of dat nou zo'n feestje is, weet ik echter niet.
Verder kun je in je eigen huis een feestje organiseren en daar gaan roken zoveel je wilt.
pi_60928483
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Och, de meeste zogenaamde 'kleine' kroegjes zijn veel groter dan de stampvolle disco's in de uitgaansgelegenheden.
De buurtkroeg hier heeft een biljart staan en nog 2 dartbanen, allemaal in de ruimte voorbij de bar. Met nog tafeltjes eromheen. (Zo'n disco heeft dat niet, dus die krijgen op een kleine ruimte toch nog wel zo'n 250 man binnen.)
En dan is er, als ze willen, nog best ruimte over om een 3 persoons rookcabine neer te zetten. Maar ja, dat willen ze niet. En de rokende klanten willen dat ook niet. Die willen een rookruimte van minstens 40 m2, om daar de hele avond te kunnen blijven hangen.

Tja, dan doen de 'kleine' kroegjes het toch echt zichzelf aan.
aah, dus jij gaat eerst uit op een warme zomeravond waarop iedereen buiten kan gaan zitten en concludeert van daaruit dat het best mee valt met dat 'minder publiek', nu neem je weer de kroeg bij jou om de hoek als uitgangspunt .. de wereld is groter dan dat hoor ..

en fyi .. bij de evtle uitzondering voor de kleine kroeg, als dat overgenomen mocht worden van de Duitsers, wordt gesproken over 70 m², als die buurtkroeg van jou groter is dan dat valt die dus niet onder 'kleine buurtkroeg' ..

en ta, natuurlijk zal je krijgen dat de rokers massaal naar die kroeg gaan trekken, maar vol is vol, zoveel klanten kan je nou ook weer niet kwijt op -70 m² .. en jij hoeft daar niet te komen, zoals ik al zei, genoeg rookvrije tenten toch
pleased to meet you
pi_60928577
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 17:01 schreef DS4 het volgende:
Het is voor jou misschien een nieuw concept, maar regels over hoe iemand zich in een openbare ruimte moet gedragen zijn niet bepaald nieuw.
We hebben het hier echter over private voor het publiek toegankelijke ruimtes. Dat is geen openbare voorziening. Dan slaat het nergens op om een verbodsbepaling te verdedigen met het 'argument' dat niet roken de norm moet zijn. Dan lost het argument op in de stelling zelf en is het niet meer dan een beroep op autoriteit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_60928746
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 17:19 schreef Weltschmerz het volgende:

We hebben het hier echter over private voor het publiek toegankelijke ruimtes. Dat is geen openbare voorziening.
Ga jij nu net doen alsof jij zo dom bent dat jij niet weet dat er ook regels zijn voor die ruimtes? Zoals het al meermaals genoemde neuken aan de bar?
quote:
Dan slaat het nergens op om een verbodsbepaling te verdedigen met het 'argument' dat niet roken de norm moet zijn. Dan lost het argument op in de stelling zelf en is het niet meer dan een beroep op autoriteit.
Wederom toon je dat je alleen op kleuterniveau de discussie kan voeren. Ik heb simpelweg aangegeven dat de overheid, uitgaande van de schadelijkheid van meeroken, terecht kan beslissen dat roken in voor publiek toegankelijke ruimtes niet meer toegestaan wordt.

Veel moeilijker dan dat is het niet hoor.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 18 augustus 2008 @ 17:27:56 #159
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60928759
Telkens dat krampachtig gebruik van het woordje privaat. Alsof dat het miraclewoord is wat inhoudt dat je je niet een wetten en/of voorschriften hoeft te voldoen. Hey, eenrestaurant is een private aangelegenheid dus de kok die kogelvis aansnijdt hoeft daarvoor geen diploma's te hebben.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 18 augustus 2008 @ 17:37:06 #160
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60928975
mijn werkgevers hebben verplicht een cursus bedrijfshulpverlening moeten doen omdat dat het de wet is dat er ten alle tijde minimaal een persoon in het gebouw is die ehbo kan uitvoeren. belachelijk, het is een private onderneming, dat bepalen ze zelf wel.

Er hangen 2 brandblussers in het pand, op last van de brandweer en er staat aangegeven waar de nooduitgangen zich bevinden. Ook is een deur tussen 2 ruimtes zo ingesteld dat hij automatisch dicht gaat bij brand. Allemaal wettelijk verplicht. Belachelijk zeg, het is toch een private onderneming? Ze bepalen toch zelf wel of ze dat soort troep willen hebben?

ik kan nog wel even doorgaan...
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 18 augustus 2008 @ 17:57:39 #161
3542 Gia
User under construction
pi_60929367
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 17:16 schreef moussie het volgende:

[..]

aah, dus jij gaat eerst uit op een warme zomeravond waarop iedereen buiten kan gaan zitten en concludeert van daaruit dat het best mee valt met dat 'minder publiek', nu neem je weer de kroeg bij jou om de hoek als uitgangspunt .. de wereld is groter dan dat hoor ..

en fyi .. bij de evtle uitzondering voor de kleine kroeg, als dat overgenomen mocht worden van de Duitsers, wordt gesproken over 70 m², als die buurtkroeg van jou groter is dan dat valt die dus niet onder 'kleine buurtkroeg' ..

en ta, natuurlijk zal je krijgen dat de rokers massaal naar die kroeg gaan trekken, maar vol is vol, zoveel klanten kan je nou ook weer niet kwijt op -70 m² .. en jij hoeft daar niet te komen, zoals ik al zei, genoeg rookvrije tenten toch
Dat soort pijpelades hebben we hier in de stad ook wel. Die maken er nog eens een aanbouw voor en daar komt zo'n 200 man binnen. Er staat dan ook niks binnen, behalve een langerekte bar en hier en daar een praattafel. En 200 personen kun je echt niet zonder personeel bedienen.

Oftewel: Ja, er mag van mij wel een uitzondering gemaakt worden, maar dan liever op ligging of omzet dan op grootte. En zo gauw er personeel in dienst is, of die nou zelf roken of niet, geldt het rookverbod. Ook wanneer dat sporadisch is, zoals met nieuwjaar of carnaval. Personeel aanwezig = rookverbod.

Uiteraard strenge controle hierop en zwartwerker meteen ook aanpakken.
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:00:20 #162
3542 Gia
User under construction
pi_60929431
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 17:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

We hebben het hier echter over private voor het publiek toegankelijke ruimtes. Dat is geen openbare voorziening. Dan slaat het nergens op om een verbodsbepaling te verdedigen met het 'argument' dat niet roken de norm moet zijn. Dan lost het argument op in de stelling zelf en is het niet meer dan een beroep op autoriteit.
Zoveel winkels zijn eigendom van iemand en voor publiek toegankelijk, toch geldt ook daar het rookverbod.
Geldt voor elk bedrijf, dus ook voor het horecabedrijf.
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:05:04 #163
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60929496
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 16:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik lees het begin van een pleidooi om roken volledig te verbieden...
Zoals ik in alle topics roep: De gebruikte argumenten zijn geschikt om alles te verbieden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:08:46 #164
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60929554
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 17:08 schreef DionysuZ het volgende:
Papierversnipperaar: als je zo nodig een kroeg wil waar gerookt mag worden, begin dan zelf een kroeg waar 80% rookruimte is?

Ik zie ze echter niet als paddestoelen uit de grond schieten.

Dus met jouw redeneringswijze kan ik nu de conclusie trekken dat er helemaal geen behoefte is aan 80%-rookkroegen?
Ik heb je post even verbetert. Er is idd geen behoefte aan 80% rook kroegen. We willen 100%
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:10:35 #165
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60929586
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 17:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Die vrijheid heb je nog steeds. Je kunt in de daarvoor aangewezen ruimten staan roken, met de andere rokers. Of dat nou zo'n feestje is, weet ik echter niet.
Verder kun je in je eigen huis een feestje organiseren en daar gaan roken zoveel je wilt.
Wettelijk gezien heb ik die vrijheid niet meer, maar die vrijheid neemt men gewoon. Zie LowLands
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_60929825
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Zoals ik in alle topics roep: De gebruikte argumenten zijn geschikt om alles te verbieden.
Ik zou daar niet trots op zijn, want het is onzin.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_60929845
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Er is idd geen behoefte aan 80% rook kroegen. We willen 100%
Alles voor de rokers, niets voor de niet-rokers. En jij roept vervolgens dat de niet-rokers de asocialen zijn...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:25:45 #168
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_60929873
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wettelijk gezien heb ik die vrijheid niet meer, maar die vrijheid neemt men gewoon. Zie LowLands
beetje asociaal ten opzichte van de organisatie vind je niet?
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:27:25 #169
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60929904
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 17:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ga jij nu net doen alsof jij zo dom bent dat jij niet weet dat er ook regels zijn voor die ruimtes? Zoals het al meermaals genoemde neuken aan de bar?
Ik wil best die regel ook ter discussie stellen, als je daar gelukkiger van word.
quote:
Wederom toon je dat je alleen op kleuterniveau de discussie kan voeren. Ik heb simpelweg aangegeven dat de overheid, uitgaande van de schadelijkheid van meeroken, terecht kan beslissen dat roken in voor publiek toegankelijke ruimtes niet meer toegestaan wordt.

Veel moeilijker dan dat is het niet hoor.
Ten eerst staat de schadelijkheid ter discussie en ten tweede kies ik zelf om daar aan bloot gesteld te worden als ik in een rookkroeg ga werken.
[/quote]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:29:27 #170
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60929946
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Alles voor de rokers, niets voor de niet-rokers. En jij roept vervolgens dat de niet-rokers de asocialen zijn...
Begin lekker je eigen kroeg.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:30:57 #171
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60929982
Er komen bij ons bedrijf ook wel eens klanten over de vloer, je weet wel, mensen die hun geld bij je komen uitgeven. Sommige van hun roken natuurlijk. Toch mogen die niet roken in het bedrijf al zouden de bazen dat wel willen toestaan, de klant is immers koning. Belachelijk zeg, het is immers een private onderneming
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:33:19 #172
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60930036
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 17:37 schreef MikeyMo het volgende:
mijn werkgevers hebben verplicht een cursus bedrijfshulpverlening moeten doen omdat dat het de wet is dat er ten alle tijde minimaal een persoon in het gebouw is die ehbo kan uitvoeren. belachelijk, het is een private onderneming, dat bepalen ze zelf wel.

Er hangen 2 brandblussers in het pand, op last van de brandweer en er staat aangegeven waar de nooduitgangen zich bevinden. Ook is een deur tussen 2 ruimtes zo ingesteld dat hij automatisch dicht gaat bij brand. Allemaal wettelijk verplicht. Belachelijk zeg, het is toch een private onderneming? Ze bepalen toch zelf wel of ze dat soort troep willen hebben?

ik kan nog wel even doorgaan...
Je kan idd naar allebei de kanten tot in het oneindige doorgaan. Je kan alles verbieden voor de illusie dat je leven veiliger word, of je kan leren uitkijken en zelf verantwoordelijkheid nemen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:33:34 #173
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_60930042
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Ten eerst staat de schadelijkheid ter discussie
Ad nauseam
quote:
en ten tweede kies ik zelf om daar aan bloot gesteld te worden als ik in een rookkroeg ga werken.
En als 95% van de kroegen roken toestaat, dan moet je als geboren barman maar slikken of ander werk zoeken toch? Dergelijke asociale insteek heb ik in ieder geval in een eerder topic opgemerkt.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_60930113
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Ik wil best die regel ook ter discussie stellen, als je daar gelukkiger van word.
Nee, ik ga dan liever naar de Fun.
quote:
en ten tweede kies ik zelf om daar aan bloot gesteld te worden als ik in een rookkroeg ga werken.
Jij kiest dus ook om niet te roken als je nu in een kroeg gaat staan.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:37:39 #175
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60930135
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:22 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik zou daar niet trots op zijn, want het is onzin.
De gebruikte argumenten zijn idd onzin
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:39:18 #176
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60930167
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:25 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

beetje asociaal ten opzichte van de organisatie vind je niet?
Nee, het is asociaal om op een festival roken te verbieden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:42:35 #177
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60930225
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:33 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Ad nauseam
[..]

En als 95% van de kroegen roken toestaat, dan moet je als geboren barman maar slikken of ander werk zoeken toch? Dergelijke asociale insteek heb ik in ieder geval in een eerder topic opgemerkt.
Je bent niet verplicht om barman te zijn. Probeer het anders in een kinderdisco of in de ontspanningsruimte van de vereniging van fanatieke anti-rokers.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_60930251
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 17:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat soort pijpelades hebben we hier in de stad ook wel. Die maken er nog eens een aanbouw voor en daar komt zo'n 200 man binnen. Er staat dan ook niks binnen, behalve een langerekte bar en hier en daar een praattafel. En 200 personen kun je echt niet zonder personeel bedienen.

Oftewel: Ja, er mag van mij wel een uitzondering gemaakt worden, maar dan liever op ligging of omzet dan op grootte. En zo gauw er personeel in dienst is, of die nou zelf roken of niet, geldt het rookverbod. Ook wanneer dat sporadisch is, zoals met nieuwjaar of carnaval. Personeel aanwezig = rookverbod.

Uiteraard strenge controle hierop en zwartwerker meteen ook aanpakken.
Nou prima toch? In de kroeg tot 70m2 en geen personeel alleen de eigenaar, mag gerookt worden, in alle andere gevallen niet.
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:33 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Ad nauseam
[..]

En als 95% van de kroegen roken toestaat, dan moet je als geboren barman maar slikken of ander werk zoeken toch? Dergelijke asociale insteek heb ik in ieder geval in een eerder topic opgemerkt.
Tsja, en wat als je als geboren kraanmachinist hoogtevrees hebt?
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:43:59 #179
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_60930256
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je bent niet verplicht om barman te zijn. Probeer het anders in een kinderdisco of in de ontspanningsruimte van de vereniging van fanatieke anti-rokers.
En jij bent niet verplicht je in een kroeg te bevinden. Maar volgens mij doe je dat al niet meer, dus geen probleem.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:45:12 #180
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60930287
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, ik ga dan liever naar de Fun.
[..]

Jij kiest dus ook om niet te roken als je nu in een kroeg gaat staan.
Ik ga niet naar een kroeg waar ik niet mag roken. Genoeg andere plekken om te feesten. De Underground scene komt weer helemaal terug. Demolisionman anyone?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:45:19 #181
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_60930290
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:43 schreef Casos het volgende:

Tsja, en wat als je als geboren kraanmachinist hoogtevrees hebt?
Hoogte en het beroep van kraanmachinist horen bij elkaar. Roken en horeca niet.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_60930323
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Ik ga niet naar een kroeg waar ik niet mag roken.
Ik zal je niet missen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_60930373
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:45 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Hoogte en het beroep van kraanmachinist horen bij elkaar. Roken en horeca niet.
Sinds 1 juli 2008 wellicht niet, maar als ik alle berichten in de discussies over dit verbod goed heb gelezen, was er geen kroeg te vinden waar niet gerookt werd. Lijkt er dus wel verdraaid veel op dat die twee wel degelijk met elkaar te maken hebben.
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:48:22 #184
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60930376
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:45 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Hoogte en het beroep van kraanmachinist horen bij elkaar. Roken en horeca niet.
Als er in mijn kroeg gerookt word en David Bowie gedraaid dan horen die dingen er bij.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_60930408
Jullie zouden dit filmpje eens moeten bekijken, schijtziek wordt je hiervan:
http://www.liveleak.com/view?i=9a8_1219060293
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:49:52 #186
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_60930417
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als er in mijn kroeg gerookt word en David Bowie gedraaid dan horen die dingen er bij.
Van david bowie is echter niet aangetoond dat die je werknemers schade aan hun lichaam aanbrengt.

Ben je overigens voor het volledig afschaffen van arbo wetgeving, of zie je het nut er wel van in?
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:50:27 #187
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60930427
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:30 schreef MikeyMo het volgende:
Er komen bij ons bedrijf ook wel eens klanten over de vloer, je weet wel, mensen die hun geld bij je komen uitgeven. Sommige van hun roken natuurlijk. Toch mogen die niet roken in het bedrijf al zouden de bazen dat wel willen toestaan, de klant is immers koning. Belachelijk zeg, het is immers een private onderneming
Je kan ze in een keurig rook-kantoor laten ontvangen door personeel dat zelf ook graag een peuk op streekt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:53:27 #188
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60930507
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:49 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Van david bowie is echter niet aangetoond dat die je werknemers schade aan hun lichaam aanbrengt.

Ben je overigens voor het volledig afschaffen van arbo wetgeving, of zie je het nut er wel van in?
David Bowie maakt duivelse muziek die pijn doet en aan zet tot zelfmoord. Er is vast een onderzoek naar gedaan.

Verder vind ik dat je ten alle tijden regels ter discussie moet stellen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:54:55 #189
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_60930566
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

David Bowie maakt duivelse muziek die pijn doet en aan zet tot zelfmoord. Er is vast een onderzoek naar gedaan.
Nou kom maar op met een mooie, goed onderbouwde, onafhankelijke bron.
quote:
Verder vind ik dat je ten alle tijden regels ter discussie moet stellen.
Dat is geen ja en geen nee. Dat is eromheen lullen.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:54:56 #190
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60930567
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik zal je niet missen.
Zie je wel dat het kan.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:57:15 #191
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60930643
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:54 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Nou kom maar op met een mooie, goed onderbouwde, onafhankelijke bron.
[..]

Dat is geen ja en geen nee. Dat is eromheen lullen.
De Arbo wet bestaat uit heel veel regeltjes. Misschien zitten er een paar nuttige tussen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:57:22 #192
3542 Gia
User under construction
pi_60930654
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:48 schreef Casos het volgende:

[..]

Sinds 1 juli 2008 wellicht niet, maar als ik alle berichten in de discussies over dit verbod goed heb gelezen, was er geen kroeg te vinden waar niet gerookt werd. Lijkt er dus wel verdraaid veel op dat die twee wel degelijk met elkaar te maken hebben.
Een jaar of 10 geleden was er ook nauwelijks een werkplek te vinden waar niet gerookt wordt. Toch heeft roken en werken niets met elkaar te maken en geldt overal een rookverbod.

Verder was het voor 1940 niet eens gewoon om in een kroeg te roken. Daar hadden ze toen rookkamers voor. Het is langzaamaan gebruikt geworden. Maar aan iets wat langzaamaan in gebruik komt, kun je nog geen rechten ontlenen.
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:58:33 #193
3542 Gia
User under construction
pi_60930679
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je kan ze in een keurig rook-kantoor laten ontvangen door personeel dat zelf ook graag een peuk op streekt.
Precies!! En de kroegeigenaar kan dat ook doen, in de rookcabine. Echter, dan zonder personeel.
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:59:54 #194
3542 Gia
User under construction
pi_60930721
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De Arbo wet bestaat uit heel veel regeltjes. Misschien zitten er een paar nuttige tussen.
Nee hoor, volgens jou moet de eigenaar van een zaak waar klanten komen zelf weten wat hij doet en hoe hij dat doet. Daar heeft geen arbo-wet iets mee te maken, toch?
  maandag 18 augustus 2008 @ 19:01:36 #195
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_60930769
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Een jaar of 10 geleden was er ook nauwelijks een werkplek te vinden waar niet gerookt wordt. Toch heeft roken en werken niets met elkaar te maken en geldt overal een rookverbod.

Verder was het voor 1940 niet eens gewoon om in een kroeg te roken. Daar hadden ze toen rookkamers voor. Het is langzaamaan gebruikt geworden. Maar aan iets wat langzaamaan in gebruik komt, kun je nog geen rechten ontlenen.
Die lijn even doortrekkende, zal mij eens benieuwen hoelang het duurt voordat het "terrasroken" (of uberhaupt buiten roken) eraan gaat.

En of het hele welles/nietes circus dan weer op gang komt ongetwijfeld, imho
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  maandag 18 augustus 2008 @ 19:04:59 #196
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60930867
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee hoor, volgens jou moet de eigenaar van een zaak waar klanten komen zelf weten wat hij doet en hoe hij dat doet. Daar heeft geen arbo-wet iets mee te maken, toch?
Ik ben voor zo min mogelijk regels. Maar ik ben bereid te praten over regels die nuttig zijn. Het slaat nergens op om mij nu vast te pinnen op de arbo.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_60930894
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je kan ze in een keurig rook-kantoor laten ontvangen door personeel dat zelf ook graag een peuk op streekt.
Als ik ergens als potentiele klant zou komen, en ik word (naar keuze) ontvangen in een mooie rookkamer met een goed gesorteerde humidor dan heb je mij voor 75% al binnen als klant .
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  maandag 18 augustus 2008 @ 19:08:24 #198
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60930961
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Precies!! En de kroegeigenaar kan dat ook doen, in de rookcabine. Echter, dan zonder personeel.
Ik wil niet in een kantoor bier drinken. Ik wil aan de bar en op de dansvloer met een peuk.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 18 augustus 2008 @ 19:10:57 #199
3542 Gia
User under construction
pi_60931037
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik wil niet in een kantoor bier drinken. Ik wil aan de bar en op de dansvloer met een peuk.
Ja, jammer dan. Maar dat kan niet meer. Dan moet je thuis een bar maken en een dansvloertje.
  maandag 18 augustus 2008 @ 19:11:17 #200
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60931045
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:05 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Als ik ergens als potentiele klant zou komen, en ik word (naar keuze) ontvangen in een mooie rookkamer met een goed gesorteerde humidor dan heb je mij voor 75% al binnen als klant .
En in bijna ieder bedrijf heb je wel een paar rokers die deze ruimte met liefde onder hun hoede willen nemen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')