Ouders zijn juist egoistisch, zij zetten een kind op de wereld en dringen zich de volgende 18 jaar ook nog op aan dat kind.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:50 schreef Ticket het volgende:
Je krijgt te horen dat je egoïstisch bent, alleen maar om je eigen plezier denkt.
Wat dringen ze aan dan?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:52 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ouders zijn juist egoistisch, zij zetten een kind op de wereld en dringen zich de volgende 18 jaar ook nog op aan dat kind.
Hunzelf? Hun "regels" ? Hun normen en waarden?quote:
En dan?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:51 schreef Misstique het volgende:
Wacht maar als je de ware ontmoet.
als het de ware is, heeft ze ook geen kinderwensquote:
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:55 schreef vogeltjesdans het volgende:
TS: als ik zo'n kop had als jij zou ik ook geen kinderen willen
Maar hoe denkt je vrouw hierover? Is deze optie al eens besproken?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:59 schreef BertV het volgende:
Als het zou helpen zou mijn schoonmoeder het zaad persoonlijk uit mijn lid willen trekken.
Hoezo ongevoelig ?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:58 schreef Gluckskafer het volgende:
TS, hoe kun je zo ongevoelig zijn?
...quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:59 schreef BertV het volgende:
Herkenbaar... Als het zou helpen zou mijn schoonmoeder het zaad persoonlijk uit mijn lid willen trekken.
Hoezo?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:01 schreef Gluckskafer het volgende:
TS wil zeker ook geen vrouw.
CLICHE-ALARM! CLICHE-ALARM!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:00 schreef henkway het volgende:
Wacht maar, het komt nog wel, je gaat er later heus wel anders over denken.
Omdat de vrouwen hem niet willen.quote:
Onzin, ik denk dat er veel meer vrouwen zonder kinderwens zijn dan men denkt, omdat velen het door sociale druk nooit zouden durven toegeven.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:06 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Omdat de vrouwen hem niet willen.
Omdat de meeste vrouwen wel kinderen willen.
Wat moet een vrouw met haar moederinstint en kinderwens met een man die daar geen gehoor aan kan geven.
Er zijn genoeg vrouwen die geen kinderwens hebben hoor.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:06 schreef Gluckskafer het volgende:
Wat moet een vrouw met haar moederinstint en kinderwens met een man die daar geen gehoor aan kan geven.
Er zijn bij mij inderdaad al (potentiele en echte) relaties op gestrand. Het zij zo... ik ken ook mensen die absoluut geen kind wilden en daar toch door hun partner toe gedwongen zijn, en geloof me, dat gaat op een gegeven moment vreselijk mis.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:06 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Andere vent zoekenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:06 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Dit lijkt wel afgesproken werk.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:09 schreef Dagonet het volgende:
Ik herken dat van TS trouwens niet echt uit mijn omgeving. Maar nu heeft mijn vriendin sowieso een felle antikinderwens.
Hah, en als je vraagt hoe het met iemand is alleen maar te horen krijgt hoe het met het kind is.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:11 schreef Monolith het volgende:
Herkenbaar. Ik krijg nu wekelijks een update over het kind van een vriend en vriendin van me.
Gewoon tegengaan met alle leuke dingen waar jij wel nog geld en tijd voor hebt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:11 schreef Monolith het volgende:
Herkenbaar. Ik krijg nu wekelijks een update over het kind van een vriend en vriendin van me.
awww en die heb jij zeker niet gehad??quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:54 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Hunzelf? Hun "regels" ? Hun normen en waarden?
Ik noem 3 dingen en jij zegt "die" ...En nu moet ik meteen snappen wat je bedoelt? En als je alledrie bedoelt slaat het nergens opquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:19 schreef Sk00p het volgende:
[..]
awww en die heb jij zeker niet gehad??![]()
Kinderen nemen/krijgen, dát is het meest egoïstisch wat je kan doen. Alsof jij nou echt zo speciaal bent dat er een mini-jij moet komen. En daarbij, de helft van de mensen is niet geschikt om kinderen op te voeden.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:50 schreef Ticket het volgende:
Soms proberen ze je zelfs te bekeren en je schuldig te laten voelen. Je krijgt te horen dat je egoïstisch bent, alleen maar om je eigen plezier denkt.
Dat! Dat! Oh mijn God wat heb ik daar een schurfthekel aan.quote:en natuurlijk dingen als: "Wacht maar, het komt nog wel, je gaat er later heus wel anders over denken." Als ik ze dan duidelijk maak dat dat echt niet gaat gebeuren, zie je ze gewoon denken: "jaja, wacht jij nou maar af".
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:32 schreef Nemain het volgende:
[..]
Kinderen nemen/krijgen, dát is het meest egoïstisch wat je kan doen. Alsof jij nou echt zo speciaal bent dat er een mini-jij moet komen.
Waarom schrijf je dan 3 dingen op..Ik snap het dan ook niet meer hoor..quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:24 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ik noem 3 dingen en jij zegt "die" ...En nu moet ik meteen snappen wat je bedoelt? En als je alledrie bedoelt slaat het nergens op
Of je hebt slechte ouders gehad, of jij was ondankbaar..quote:Ouders zijn juist egoistisch, zij zetten een kind op de wereld en dringen zich de volgende 18 jaar ook nog op aan dat kind.
Is dom geklets, sommigen houden er niet van om met die krijsende kinderen naar een pretpark te zeulen, laat die mensen in hun waarde.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:38 schreef __Saviour__ het volgende:
Toch blijft het een afwijking, geen kinderen willen. Het is ten eerste gewoon al je biologische doel, het leven is gericht op voortplanting. Daarnaast vind ik het vanuit emotioneel opzicht ook raar dat je zo tegen kinderen kunt zijn.
Hmmmm..misschien dat afwijking iets te sterk is gekozen....wil dat zeggen dat ik en miljoenen andere mensen op de aardbol die geen kinderwens hebben een soort van "Freak of nature" zijn ? Dat gaat er bij mij niet in...quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:38 schreef __Saviour__ het volgende:
Toch blijft het een afwijking, geen kinderen willen. Het is ten eerste gewoon al je biologische doel, het leven is gericht op voortplanting. Daarnaast vind ik het vanuit emotioneel opzicht ook raar dat je zo tegen kinderen kunt zijn.
Zijn er echt die dat zeggen? Dat is wel heel erg omgekeerde wereld. Ik zou ze vierkant in hun gezicht uitlachen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:50 schreef Ticket het volgende:
Soms proberen ze je zelfs te bekeren en je schuldig te laten voelen. Je krijgt te horen dat je egoïstisch bent, alleen maar om je eigen plezier denkt.
Het voortbestaan van de soort wordt tegenwoordig eerder bedreigd door overbevolking dan door een populatietekort, dus die drang is er allang af. En ik heb niets tegen kinderen, zolang ik maar geen last van ze heb.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:38 schreef __Saviour__ het volgende:
Er zijn er veel die zeggen ze niet te willen. Tegen de tijd dat ze 25 zijn laten ze wel doorschemeren dat ze er wel voor in zijn "mocht het per ongeluk gaan"quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:09 schreef Misstique het volgende:
[..]
Er zijn genoeg vrouwen die geen kinderwens hebben hoor.
Wij zijn ook niet tegen kinderen. Maar wel tegen hebben krijgen van eigen kinderen.Ik houd het wel op neefjes en nichtjes.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:38 schreef __Saviour__ het volgende:
Groetjes van Jan, Truus en de kids!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:09 schreef Triptamine het volgende:
Kleine vind ik nog niet zo een kut term. Kindje is pas erg. Een verkleinwoord achter iets zetten wat al klein mens betekend
Dat afwijking moet je niet al te sterk opvatten. 'Freak' bedoel ik er bijvoorbeeld al helemaal niet mee. Ik bedoel het puur vanuit biologisch opzcith, gewoon dat het ingaat tegen de natuurlijke drang die al het leven heeft om zich voort te planten. Maar de mens is dan intelligent en zelfbewust genoeg om daar weerstand aan te bieden, waarvoor sommige mensen dan dus ook blijkbaar kiezen. Natuurlijk en prima, dat is hun keuze. Maar het blijft dan een 'afwijking' t.o.v. de rest van de mensheid.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:46 schreef FurryRedElmo71 het volgende:
Hmmmm..misschien dat afwijking iets te sterk is gekozen....wil dat zeggen dat ik en miljoenen andere mensen op de aardbol die geen kinderwens hebben een soort van "Freak of nature" zijn ? Dat gaat er bij mij niet in...
Gelukkig maar dat niet ieder mens een diepgewortelde kinderwens heeft, anders zou de aarde al duizenden jaren te klein zijn geweest om ons allemaal te herbergen.
Je snapt toch ook wel dat het niet serieus bedoelt is, maar je kan er wel op die manier naar kijken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:43 schreef Sk00p het volgende:
[..]
Of je hebt slechte ouders gehad, of jij was ondankbaar..
Mocht dat eerste het geval zijn kan ik het begrijpen, maar je hoeft niet te typen dat ouders in het algemeen zo zijn..
Mensen die kids zeggen horen een nekschot te krijgen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:59 schreef Samcali het volgende:
[..]
Groetjes van Jan, Truus en de kids!
Leven tot na je 50e-60e is dus ook biologisch gezien dan een afwijking?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:01 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat afwijking moet je niet al te sterk opvatten. 'Freak' bedoel ik er bijvoorbeeld al helemaal niet mee. Ik bedoel het puur vanuit biologisch opzcith, gewoon dat het ingaat tegen de natuurlijke drang die al het leven heeft om zich voort te planten. Maar de mens is dan intelligent en zelfbewust genoeg om daar weerstand aan te bieden, waarvoor sommige mensen dan dus ook blijkbaar kiezen. Natuurlijk en prima, dat is hun keuze. Maar het blijft dan een 'afwijking' t.o.v. de rest van de mensheid.
Ja, met argumenten als "later profiteer je van de zorg die door onze kinderen wordt betaald" en dergelijke.quote:
nee, dat is onzin, je neemt geen kinderen omdat dat je geen gevoel voor kinderen hebt, ok prima.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:20 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Je kan er ook wat voor zeggen dat het verminderen van een kinderwens biologisch te verklaren valt door de overbevolking om je heen.
Er zijn zat bejaarden die lekker van het leven genieten en niet zitten te wachten op die kinderen,quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:45 schreef B.E.D het volgende:
Whehe TS wil geen kinderen.
Hij zit dus later eenzaam en alleen in het bejaardenhuis,
terwijl al die andere bejaarden wel volop visite krijgen van hun kinderen en kleinkinderen.
Ts gaat niet in een bejaardetehuis komen want ts heeft geen kinderen die hem daar maar inproppen om er van af te zijnquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:45 schreef B.E.D het volgende:
terwijl al die andere bejaarden wel volop visite krijgen van hun kinderen en kleinkinderen.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:45 schreef B.E.D het volgende:
Bij deze zin schoot ik echt keihard in de lachquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:45 schreef B.E.D het volgende:
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:13 schreef muisje-eliza het volgende:
Mensen die geen kinderen willen worden soms raar aangekeken, behalve op sollicitatie-gesprekken heb ik gemerkt.
Nou ja, mensen doen aan kinderen, ofwel voor zichzelf, ofwel voor het kind, ofwel voor de maatschappij.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:43 schreef Sk00p het volgende:
[..]
Waarom schrijf je dan 3 dingen op..Ik snap het dan ook niet meer hoor..
[..]
Of je hebt slechte ouders gehad, of jij was ondankbaar..
Mocht dat eerste het geval zijn kan ik het begrijpen, maar je hoeft niet te typen dat ouders in het algemeen zo zijn..
je vergeet de scheiding en het nieuwe flatje met de bijstandsuitkeringquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:00 schreef Arclight-S het volgende:
Mij lijkt het wel heerlijk om een gezin te hebben.
Leuke huis, stationwagon, 2 van die apen rondlopen![]()
![]()
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:41 schreef LXIV het volgende:
Kinderen zijn het mooiste wat er is.![]()
Echte, onvoorwaardelijke, absolute liefde zul je nooit ervaren als je geen kinderen hebt. Ook niet van of naar je "partner".
Ben jij een kloon van Fritzl?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:41 schreef LXIV het volgende:
Echte, onvoorwaardelijke, absolute liefde zul je nooit ervaren als je geen kinderen hebt. Ook niet van of naar je "partner".
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:41 schreef LXIV het volgende:
En dat is niet goed omdat?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:54 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Hunzelf? Hun "regels" ? Hun normen en waarden?
Wat een onzin!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:41 schreef LXIV het volgende:
Je neemt geen kinderen uit een rationele reden maar uit liefde. Misschien is dat het verschil.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:48 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
![]()
Ik vraag dan altijd aan diegene die mij raar aankijkt want ik heb hetzelfde of diegene mij 1 rationele reden kan geven waarom hij voor kinderen heeft gekozen.
Tot nu toe heeft niemand mij hier nog normaal op kunnen antwoorden.
Omdat ze het vaak ook verkeerd doen ?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:48 schreef Rekkie het volgende:
[..]
En dat is niet goed omdat?
Als de ouders het niet doen, probeert de overheid het wel.....
Maar oh oh wat zijn ouders toch egoistich
uit liefde voor elkaar of uit liefde voor kinderenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je neemt geen kinderen uit een rationele reden maar uit liefde. Misschien is dat het verschil.
Dat is dan ook de enige juiste reden om te kiezen voor kinderen. Helaas is dat alleen lang niet altijd het geval.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:49 schreef LXIV het volgende:
Je neemt geen kinderen uit een rationele reden maar uit liefde. Misschien is dat het verschil.
Zij vragen aan mij waarom niet, ik vraag hun dan waarom wel.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zozo, 100% ?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:57 schreef stbabylon het volgende:
en ik zal nooit vader worden (en dat weet ik 100% zeker....)
In je laatste jas zitten geen zakken, dus wat moet je met al dat geld als je geen kinderen hebt?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:01 schreef Xenomaniac het volgende:
Kinderen zijn hinderen. © vader Cats.
Bovendien; als je samen een behoorlijke baan hebt, word je vanzelf rijk. Ook leuk.
Omdat je het toch voor jezelf doet? Zoals die weirdo een paar posts hierboven al post: "voor onvoorwaardelijke liefde" oid.quote:
Wat dacht je van een leuke oude dag hebben?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
In je laatste jas zitten geen zakken, dus wat moet je met al dat geld als je geen kinderen hebt?
Aan jezelf besteden?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
In je laatste jas zitten geen zakken, dus wat moet je met al dat geld als je geen kinderen hebt?
Ik mis het gedeelte waarin dit nadelig is voor het kind?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:03 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Omdat je het toch voor jezelf doet? Zoals die weirdo een paar posts hierboven al post: "voor onvoorwaardelijke liefde" oid.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
Och, als het zover is erfgenamen genoeg. Kan ik (nu) prima mee leven.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Met je morsige knoken op een grote, koude, berg met geld zitten. In je eentje. Gezellig!!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:03 schreef MouzurX het volgende:
Wat dacht je van een leuke oude dag hebben?
Heerlijk!!!!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Met je morsige knoken op een grote, koude, berg met geld zitten. In je eentje. Gezellig!!
Inderdaad. En ouders die er over lopen te zeiken krijgen van mij steevast het verwijt dat er al teveel mensen op de aarde zijn, en dat het op de wereld brengen van nog een kind gewoon een egoïstische daad is van mensen die niet capabel zijn hun eigen leven betekenis te geven maar daar een kind voor nodig hebben.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:54 schreef 100procent het volgende:
Als je geen kinderen wilt, dan wil je dat toch niet!
Onzin altijd!
Ik lach je dan uit wanneer je daar gezet bent door je bloedeigen kinderen omdat niemand van hun voor je wilt zorgen....quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Met je morsige knoken op een grote, koude, berg met geld zitten. In je eentje. Gezellig!!
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:06 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
ALs je zo'n groot huis hebt is het toch zonde het leeg te laten staan. Al die kamers vragen erom gevuld te worden met kindertjes.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The End Times are wild
Mjah, er zit ook niks tussen...quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee hoor, zo'n huis vraagt om een bioscoopkamer, gameroom, biljartkamer, neukkamer (met condooms), jaccuzie kamer, etc etc...........quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
ALs je zo'n groot huis hebt is het toch zonde het leeg te laten staan. Al die kamers vragen erom gevuld te worden met kindertjes.
Ik kan niet helemaal volgen wat je hier zegt, maar goed. Als het een beetje meezit hoef ik m'n liefde dan niet te kopen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:09 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik lach je dan uit wanneer je daar gezet bent door je bloedeigen kinderen omdat niemand van hun voor je wilt zorgen....
Man, je klinkt als Marc Dutroux...quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
ALs je zo'n groot huis hebt is het toch zonde het leeg te laten staan. Al die kamers vragen erom gevuld te worden met kindertjes.
FOK! is niet van de nuance, anders is er niks aan.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:10 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Mjah, er zit ook niks tussen...
Die vulde kelders met kinderen (van een ander). Dat is toch weer iets heel anders hoor!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:12 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Man, je klinkt als Marc Dutroux...
Ik koop mijn liefde nu ook niet en dat hoef ik ook niet te bewijzen met kinderen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik kan niet helemaal volgen wat je hier zegt, maar goed. Als het een beetje meezit hoef ik m'n liefde dan niet te kopen.
Mja, je moet natuurlijk ergens beginnen héquote:
Als die stationwagon maar blijftquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:17 schreef henkway het volgende:
[..]
je vergeet de scheiding en het nieuwe flatje met de bijstandsuitkering
dat dusquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:52 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ouders zijn juist egoistisch, zij zetten een kind op de wereld en dringen zich de volgende 18 jaar ook nog op aan dat kind.
In je eentje? geen kinderen = geen vrouw ?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat eerste is me prima gelukt met kinderen, dat tweede ook, alleen niet in Spanje......quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:16 schreef Xenomaniac het volgende:
Lekker huis in de binnenstad en sinds kort een geinig appartement in Barcelona. Met kinderen was dat niet gelukt.
Misschien is het ook wel eens tot je botte verstand gekomen dat je juist geen kinderen neemt, uit liefde voor de kinderen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Kan zeker, ik heb er ook nog een zwembad bij. Niet vergeten de volgende keer.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:10 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nee hoor, zo'n huis vraagt om een bioscoopkamer, gameroom, biljartkamer, neukkamer (met condooms), jaccuzie kamer, etc etc...........
Wat had jij dan gewild wat je ouders gedaan hadden?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:19 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Misschien is het ook wel eens tot je botte verstand gekomen dat je juist geen kinderen neemt, uit liefde voor de kinderen.
Misschien wil het de rest van de wereld niet aan doen...quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:19 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Misschien is het ook wel eens tot je botte verstand gekomen dat je juist geen kinderen neemt, uit liefde voor de kinderen.
Dat is hun beslissing geweest.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat had jij dan gewild wat je ouders gedaan hadden?
Ik had het over de kamers, niet over wat er bij zat.... wel even opletten!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:20 schreef popolon het volgende:
[..]
Kan zeker, ik heb er ook nog een zwembad bij. Niet vergeten de volgende keer.
Je snapt denk ik niet goed wat er staat.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:21 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Misschien wil het de rest van de wereld niet aan doen...
[..]
Dat is hun beslissing geweest.
Dat betekend niet automatisch dat ik het ook moet.
Wanneer dat wel zo zou zijn zou je pas echt een domme lul zijn.
Kinderen "nemen" omdat je ouders dat graag willen....![]()
Wat is dat voor een debiele opmerking? Dat snijdt toch totaal geen hout?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat had jij dan gewild wat je ouders gedaan hadden?
Bij jou in de buurt kost een huis minder dan een Ford Ka. Met zwembad.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:20 schreef popolon het volgende:
[..]
Kan zeker, ik heb er ook nog een zwembad bij. Niet vergeten de volgende keer.
Je zegt eerst zelf: Misschien is het ook wel eens tot je botte verstand gekomen dat je juist geen kinderen neemt, uit liefde voor de kinderenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:25 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Wat is dat voor een debiele opmerking? Dat snijdt toch totaal geen hout?
(trouwens een van de zoveel mongolide argumenten van mensen die niet snappen dat je geen kinderen wilt 'oh had je liever gewild dat je ouders geen kinderen wilden')
Een Ford Ka met zwembad! Wat ze tegenwoordig allemaal niet bedenken!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:27 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Bij jou in de buurt kost een huis minder dan een Ford Ka. Met zwembad.
Dat is een aanname uit het niets. Jij beweert dat kinderen nemen uit liefde voortkomt. Ik kan precies hetzelfde maar dan precies andersom. Kinderen niet nemen komt ook voort uit liefde. Omdat je van elkaar houd besluit je om je relatie naar een volgende stap te zetten om geen kinderen te nemen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je zegt eerst zelf: Misschien is het ook wel eens tot je botte verstand gekomen dat je juist geen kinderen neemt, uit liefde voor de kinderen
Daarmee suggereer je dat het voor een kind beter zou zijn wanneer het nooit geboren was. Dan is mijn vraag aan jou natuurlijk wat jij daar zelf van vind. Volstrekt terechte opmerking imo.
En juist die zouden meer kinderen moeten krijgen, dom volk hebben we al genoeg op deze wereld...quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:47 schreef Synthesist het volgende:
[..]
...
Uiteindelijk is de groep vrouwen die écht geen kinderen willen erg klein. Vaak zijn het wel bepaalde vrouwen, hoogopgeleiden willen minder kinderen bijvoorbeeld.
Maar die gaan eerder dood door inteelt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:34 schreef Fogel het volgende:
[..]
En juist die zouden meer kinderen moeten krijgen, dom volk hebben we al genoeg op deze wereld...
Lul niet zo slap, zak. Het was een vergelijking.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:28 schreef LXIV het volgende:
Een Ford Ka
Het was een grapje. Maar dat zal jou als autist wel ontgaan zijn. Geeft niet hoor!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:36 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Lul niet zo slap, zak. Het was een vergelijking.
We hebben sowieso te veel mensen op deze wereld.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:34 schreef Fogel het volgende:
[..]
En juist die zouden meer kinderen moeten krijgen, dom volk hebben we al genoeg op deze wereld...
Het is een kunst of sarcasme over te brengen, een kunst die jij niet beheerst dat is duidelijk.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het was een grapje. Maar dat zal jou als autist wel ontgaan zijn. Geeft niet hoor!![]()
Val jij trouwens ook onder het ontmoedigingsbeleid om je voort te planten? Ben je daarom zo fel?
En vergrijzing, dus daar ligt de oplossingquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We hebben sowieso te veel mensen op deze wereld.
Bron?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:47 schreef Synthesist het volgende:
Vaak zijn het wel bepaalde vrouwen, hoogopgeleiden willen minder kinderen bijvoorbeeld.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:46 schreef muisje-eliza het volgende:
wat grappig dat de aarde ermee vergeleken word of je wel of geen kinderen wil...ik wil ze GEWOON niet...maar voor veel mensen is dat geen goede reden tegenwoordig..laat mij maar debiel/seniel/egoistisch zijn.
En wie zegt trouwens dat kinderen later in je ouwedag voorzien. ik moet nogsteeds zelf betalen voor een normaal pensioentje later.
Ja neem jij maar geen kinderenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:34 schreef Fogel het volgende:
[..]
Spreek even namens jezelf wil je!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:44 schreef LXIV het volgende:
We wachten op de reactie van Xenomaniac...
Pas op, mijn vrouw zei ook dat ze geen, ik herhaal géén, *stampvoet* beslist GEEN kinderen wilde.....quote:
Is het een heuse troll? Dat wist ik niet. Dan stop ik met wachten!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:50 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Spreek even namens jezelf wil je!
Ik wacht helemaal niet op een reactie op een troll
Ach ja de verfijnde kunst van het begrijpend lezen....... jammer dat je het niet machtig bentquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Is het een heuse troll? Dat wist ik niet. Dan stop ik met wachten!
van jouw.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Pas op, mijn vrouw zei ook dat ze geen, ik herhaal géén, *stampvoet* beslist GEEN kinderen wilde.....
Wel "Rekkie", ik weet niet wat ik je misdaan heb, maar wat jij allemaal insinueert raakt kant noch wal. "Ik kan niet schrijven, ik kan niet lezen"quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:52 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ach ja de verfijnde kunst van het begrijpend lezen....... jammer dat je het niet machtig bent
quote:Ook ik ben er zo ééntje, zo´n asociaal die (ondertussen) 36 is, en nog steeds maar niet voor kleinkinderen heeft gezorgd. Godzijdank ben ik in de gelukkige omstandigheden dat ik een vrouw heb die er ook absoluut geen zin in heeft om koters op deze wereld te mikken, dus van mijn kant geen klagen. Maar wat kunnen potentiele oma´s een stelletje zeikerds zijn zeg!
Onvoorstelbaar, mijn vrouw krijgt bij iedere gelegenheid die zich voordoet kleine kinderen in d´r armen gepropt. Dan moeten er foto´s worden gemaakt, want het staat zo schattig...Er blijft slechts één oplossing over. Gewoon uiit je klauwen laten donderen zo´n murmel! Eén keer een kind laten stuiteren, en ze snappen voorgoed dat je ongeschikt bent voor het moeder- of vaderschap.
Waarmee?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:57 schreef Xenomaniac het volgende:
Och Jezus, swets gaat zich ermee bemoeien.
Maar dan heb je ook een pauperwoning.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:27 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Bij jou in de buurt kost een huis minder dan een Ford Ka. Met zwembad.
Ik ga haar NU mailen wat je hier geschreven hebt viespeuk!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:59 schreef BertV het volgende:
Herkenbaar... Als het zou helpen zou mijn schoonmoeder het zaad persoonlijk uit mijn lid willen trekken.
Net als voortdurend aandringen op een koopwoning.
huisje boompje beestje.
Schoonmoeder is wel/niet een MILF?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:59 schreef BertV het volgende:
Net als voortdurend aandringen op een koopwoning.
huisje boompje beestje.
ooit gehoord van sterilisatie?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:02 schreef popolon het volgende:
[..]
Zozo, 100% ?
Ik hoop niet voor je dat je neukt én heterosexueel bent dan.
Typisch, zhe reageert weer op de enige sexueel getinte post in het topic. Verrassend wel.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:37 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik ga haar NU mailen wat je hier geschreven hebt viespeuk!
vooroordelen gij?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:03 schreef Misstique het volgende:
[..]
Typisch, zhe reageert weer op de enige sexueel getinte post in het topic. Verrassend wel.
M'n droomquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Echt? Waar werk jij en zoeken ze nog mensen?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:13 schreef muisje-eliza het volgende:
Mensen die geen kinderen willen worden soms raar aangekeken, behalve op sollicitatie-gesprekken heb ik gemerkt.
Ts zei toch niet dat ie fritz heet.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:00 schreef reetveter het volgende:
TS, wil je geen kelder vol? Je weet niet wat je mist
Kregen mannen ook niet enkele weken zwangerschapsverlof?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 01:59 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Echt? Waar werk jij en zoeken ze nog mensen?
Bij mijn laatste (interne) sollicitatie werd me verteld dat het een nadeel is dat ik nog geen kinderen heb want de kans dat ik me in de nabije toekomst nog zou bedenken en dan met zwangerschapsverlof zou willen zou veel te groot zijn. Ergo: ik niet die baan maar een mannelijke collega van dezelfde leeftijd wel. Mede omdat hij de opslag wel kon gebruiken nu zijn vrouw zwanger was.
Je ziet ook dat zo'n bericht beter gelezen wordt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:03 schreef Misstique het volgende:
[..]
Typisch, zhe reageert weer op de enige sexueel getinte post in het topic. Verrassend wel.
In zweden ja....quote:Op woensdag 13 augustus 2008 04:04 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Kregen mannen ook niet enkele weken zwangerschapsverlof?
Bij mij in het bedrijf krijgen ze iig ouderschapsverlofdagen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 04:04 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Kregen mannen ook niet enkele weken zwangerschapsverlof?
Iedereen haalt het wel uit zijn /haar hoofd om met mij over kinderen te beginnen, want ik heb vrij duidelijk gemaakt dat ik ze niet hoef.
Dikgedrukt = eens, herkenbaar.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:50 schreef Ticket het volgende:
Ik wil geen kinderen. Ik heb nooit een kinderwens gehad, en weet ook zeker dat die nooit zal komen. Ik gruwel van het idee om vader te worden. Telkens als ik geconfronteerd word met kinderen word ik zekerder van dit gevoel.
Prima, zou je denken. Het is jouw leven, jouw beslissing. Maar helaas wil dat er bij veel mensen niet in. Als je zegt dat je geen kinderen wil stuit je namelijk nogal eens op felle reacties van mensen die maar niet kunnen begrijpen dat je daar goede redenen voor hebt. Altijd geven ze je het idee dat je je moet verantwoorden en vragen ze om uitleg waarom iemand in vredesnaam geen kinderwens heeft. Wat een flauwekul toch, alsof ik hen om verantwoording vraag voor het feit dat zij wel kinderen willen?![]()
Soms proberen ze je zelfs te bekeren en je schuldig te laten voelen. Je krijgt te horen dat je egoïstisch bent, alleen maar om je eigen plezier denkt. Dat je er zoveel voor terugkrijgt als je eenmaal "een kleine" (wat een verschrikkelijke term overigens) hebt, en natuurlijk dingen als: "Wacht maar, het komt nog wel, je gaat er later heus wel anders over denken." Als ik ze dan duidelijk maak dat dat echt niet gaat gebeuren, zie je ze gewoon denken: "jaja, wacht jij nou maar af".
Subklacht: mensen die een kind "een kleine" noemen.
we moeten maar kinderen makenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:50 schreef Ticket het volgende:
Ik wil geen kinderen. Ik heb nooit een kinderwens gehad, en weet ook zeker dat die nooit zal komen. Ik gruwel van het idee om vader te worden. Telkens als ik geconfronteerd word met kinderen word ik zekerder van dit gevoel.
Prima, zou je denken. Het is jouw leven, jouw beslissing. Maar helaas wil dat er bij veel mensen niet in. Als je zegt dat je geen kinderen wil stuit je namelijk nogal eens op felle reacties van mensen die maar niet kunnen begrijpen dat je daar goede redenen voor hebt. Altijd geven ze je het idee dat je je moet verantwoorden en vragen ze om uitleg waarom iemand in vredesnaam geen kinderwens heeft. Wat een flauwekul toch, alsof ik hen om verantwoording vraag voor het feit dat zij wel kinderen willen?![]()
Soms proberen ze je zelfs te bekeren en je schuldig te laten voelen. Je krijgt te horen dat je egoïstisch bent, alleen maar om je eigen plezier denkt. Dat je er zoveel voor terugkrijgt als je eenmaal "een kleine" (wat een verschrikkelijke term overigens) hebt, en natuurlijk dingen als: "Wacht maar, het komt nog wel, je gaat er later heus wel anders over denken." Als ik ze dan duidelijk maak dat dat echt niet gaat gebeuren, zie je ze gewoon denken: "jaja, wacht jij nou maar af".
Klacht: mensen die geen begrip en respect hebben voor mijn gebrek aan kinderwens.
Allemaal?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:06 schreef MLF het volgende:
en ze krijgen allemaal spijt dat ze kinderen hebben
Dat dus, had het niet beter kunnen verwoorden.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:18 schreef SHE het volgende:
Ik heb vaak het idee dat zulke uitspraken zijn ontsproten uit pure afgunst. Afgunst om het simpele feit dat het niet krijgen van kinderen bepaalde voordelen met zich meebrengt.
Sommige willen je gewoon meetrekken in hun misere. Vaak ook uit de monden van ouders die beter niet op het geweldige idee van voortplanting hadden kunnen komen.
( no pun OUDjes, er zijn ook geboren ouders! )
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:07 schreef servus_universitas het volgende:
Op dit moment zeg ik: ik wil absoluut geen kinderen. Vooral ook omdat ik ze de ondragelijkheid van het bestaan wil besparen. Maar ja, misschien denk ik er over 5 jaar weer anders over. Dat zou natuurlijk kunnen.
Ik ga het nog krijgen denk ik.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:20 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Jij ook al?
Waar heb je het meeste spijt van?
Hmmm Ik denk als de eerste de pubertijd in gaat, ik ook bedenkingen ga krijgenquote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik ga het nog krijgen denk ik.
Mijn eigen post teruglezende was het wat te extreem geformuleerd. Ik ben niet levensmoe, maar ik vind het bestaan nu niet bepaald hemels. Een grote kans bestaat dat mijn kinderen ook voornamelijk pessimistisch zullen zijn en dat wil ik ze besparen. En daarnaast vind ik de wereld nu ook niet bepaald een mooie plaats om een mens in neer te zetten, deze shit hole. En dan komen nog al die zorgen erbij. Zijn ze gezond, doen ze het goed op school, verschrikkelijk lijkt mij dat.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:43 schreef Fogel het volgende:
[..]
![]()
Over 5 jaar is je behandeling bij de psychiater afgelopen met de hoop dat je niet meerdere keren per dag aan zelfmoord denkt om aan deze o zo wrede wereld te ontsnappen?
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:44 schreef charleen het volgende:
Mensen die geen kinderen willen omdat ze weten/denken dat ze een kind weinig te bieden hebben, zijn wat mij betreft de beste ouders.
Waren mijn ouders (en die van menig, menig ander) maar zo wijs geweest!![]()
Ach, je kan ze natuurlijk altijd nog op speurtocht in Brabant sturen en er het beste van hopen. ;:-)quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:46 schreef Rekkie het volgende:
Van mij hoeft ook niet, maar ik ben al gesneuveld.
Ik had geen expliciete kinderwens destijds, maar een abortus na 5 maanden is zo lastig
Waar geef ik aan dat ik er vanaf wil dan?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:50 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Ach, je kan ze natuurlijk altijd nog op speurtocht in Brabant sturen en er het beste van hopen. ;:-)
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:51 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Waar geef ik aan dat ik er vanaf wil dan?
Nou, persoonlijk denk ik dat de drang om te paren inherent is aan de drang om te baren. Althans, op het laagste niveau dan. Tegenwoordig is seksualiteit voor de mens vooral ook een genotsmiddel, maar ik denk wel dat je daarmee gedreven wordt door de voortplantingsdrift.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:50 schreef Monolith het volgende:
Het hele idee dat de mens naturalistisch gezien kinderen zou moeten hebben is overigens ook gewoon onzin. Zoals Midas Dekker al eens in een interview zei: "De mens heeft wel een drang om te paren, maar geen drang om te baren".
Nogmaals! Waar geef ik aan dat ik er vanaf wil of er niet content mee ben?quote:
Ik ben moeder van 2 kinders waar ik zielsveel van hou,quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:50 schreef Ticket het volgende:
Klacht: mensen die geen begrip en respect hebben voor mijn gebrek aan kinderwens.
Ik ken maar vrij weinig vrouwen met een baringsdrang...quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:52 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Nou, persoonlijk denk ik dat de drang om te paren inherent is aan de drang om te baren. Althans, op het laagste niveau dan. Tegenwoordig is seksualiteit voor de mens vooral ook een genotsmiddel, maar ik denk wel dat je daarmee gedreven wordt door de voortplantingsdrift.
Bingo, daar hebben we er weer één.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:58 schreef fairytalitha het volgende:
Ik vraag me stiekem wel even af wat de leeftijd van TS is.. die NU overduidelijk geen kinderen wil.. nooit..
alleen zeg nooit nooit.. niets is veranderlijker dan een mens.
Het is ook vreemd dat het altijd in dit specifieke geval erbij wordt gehaald. Je hoort bijvoorbeeld nooit tegen iemand die beweert overtuigd hetero te zijn gezegd worden 'wacht maar tot je ouder bent'.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:10 schreef Misstique het volgende:
[..]
Bingo, daar hebben we er weer één..
Het niet willen van kinderen is voor velen net zo'n weloverwogen keuze als degene die wél die wens hebben. En dat verandert niet met de tijd, echt niet. Ik weet al mn hele leven zeker dat ik geen kinderen wil en dat veranderde niet toen ik 18, 22, 26 of 30 werd en zal ook nooit veranderen. En ik ben daarin lang niet de enige, getuige mensen in mijn omgeving. Waarom is het zo moeilijk om te accepteren dat niet iedereen die kriebels tot voortplanting krijgt?
Dat is niet vreemd, aangezien het maar zelden voorkomt dat iemand die op z'n 20-ste hetero is naderhand homo wordt, maar het veel vaker voorkomt dat iemand die op zijn 20-ste hard roept geen kinderen te willen op zijn 30-ste er drie hequote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is ook vreemd dat het altijd in dit specifieke geval erbij wordt gehaald. Je hoort bijvoorbeeld nooit tegen iemand die beweert overtuigd hetero te zijn gezegd worden 'wacht maar tot je ouder bent'.
Waarom vraag je je dat af? Is dat relevant in dit verhaal? Als ik zeg dat ik nooit iemand zal vermoorden, dan is het toch ook onzin om mij te vragen hoe ik dat nu al zo zeker weet? Natuurlijk, niets is zeker, maar waarom uitgaan van een alternatief als je op dit moment een keuze hebt gemaakt? Of stel je ook de omgekeerde vraag aan iemand die zegt zeker kinderen te willen?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:58 schreef fairytalitha het volgende:
Ik vraag me stiekem wel even af wat de leeftijd van TS is.. die NU overduidelijk geen kinderen wil.. nooit..
alleen zeg nooit nooit.. niets is veranderlijker dan een mens.
Een instinctieve drang hoeft geen bewuste drang te zijn. Sterker nog, ik waag het te opperen dat er zelfs een instinctieve drang kan bestaan, terwijl daartegen een bewuste afkeer bestaat.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:05 schreef fairytalitha het volgende:
Ik ken maar vrij weinig vrouwen met een baringsdrang...
sterker nog, ik heb het 2x meegemaakt en vond het een verschrikking.
zeg ik dan ergens dat ik dat niet accepteer?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:10 schreef Misstique het volgende:
[..]
Bingo, daar hebben we er weer één..
Het niet willen van kinderen is voor velen net zo'n weloverwogen keuze als degene die wél die wens hebben. En dat verandert niet met de tijd, echt niet. Ik weet al mn hele leven zeker dat ik geen kinderen wil en dat veranderde niet toen ik 18, 22, 26 of 30 werd en zal ook nooit veranderen. En ik ben daarin lang niet de enige, getuige mensen in mijn omgeving. Waarom is het zo moeilijk om te accepteren dat niet iedereen die kriebels tot voortplanting krijgt?
Denk je dat? Ik ken genoeg getrouwde (vaak inmiddels gescheiden) mensen die er na hun 30e achter zijn gekomen dat ze toch niet heterosexueel waren.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is niet vreemd, aangezien het maar zelden voorkomt dat iemand die op z'n 20-ste hetero is naderhand homo wordt, maar het veel vaker voorkomt dat iemand die op zijn 20-ste hard roept geen kinderen te willen op zijn 30-ste er drie heeft!
ja... iemand met levenservaring weet beter waar ie over praat dan iemand van 12 die nog niet aan kinderen toe hoort te zijn.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:22 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Waarom vraag je je dat af? Is dat relevant in dit verhaal?
nee, dat is geen onzin. want dat kun je inderdaad niet zeker weten.quote:Als ik zeg dat ik nooit iemand zal vermoorden, dan is het toch ook onzin om mij te vragen hoe ik dat nu al zo zeker weet? Natuurlijk, niets is zeker,
omdat het een keuze van dit moment is..quote:maar waarom uitgaan van een alternatief als je op dit moment een keuze hebt gemaakt? Of stel je ook de omgekeerde vraag aan iemand die zegt zeker kinderen te willen?
als jij het betuttelend vind, dan ligt dat probleem bij jou als ontvanger.quote:Zo'n vraag komt erg betuttelend over. Zo van, later als je wat ouder en wijzer bent, denk je er vast anders over.
Niets van dit alles is relevant, beste fairytalithaquote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:38 schreef fairytalitha het volgende:
[..]
ja... iemand met levenservaring weet beter waar ie over praat dan iemand van 12 die nog niet aan kinderen toe hoort te zijn.![]()
[..]
nee, dat is geen onzin. want dat kun je inderdaad niet zeker weten.
Onder normale omstandigheden zul jij niemand vermoorden, maar er zijn altijd uitzonderingen die jouw gedrag kunnen doen veranderen.
[..]
omdat het een keuze van dit moment is..
en je leven een samenloop van omstandigheden is
die je leven en keuzes doen aanpassen en bepalen.. Niets staat vast.
[..]
als jij het betuttelend vind, dan ligt dat probleem bij jou als ontvanger.
het is nl niet betuttelend bedoeld.
en ja.. ik verzette me vroeger ook tegen dat soort uitspraken..
maarre.. inmiddels heb ik geleerd dat ook jij
later.. als je ouder en wijzer bent.. zonder twijfel weer anders over de dingen des levens gaat denken.
en hoe vaak heb jij al gebaard?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:25 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Een instinctieve drang hoeft geen bewuste drang te zijn. Sterker nog, ik waag het te opperen dat er zelfs een instinctieve drang kan bestaan, terwijl daartegen een bewuste afkeer bestaat.
Dat is dus ook mijn grootste bezwaar, wat gaat er met de wereld gebeuren. Wat voor een leven krijgen ze. Het is immers zo dat je ongevraagd ter wereld komt. Het wordt je opgelegd. Dat klinkt misschien wat zwaar, maar ik vind dat je je dat wèl moet realiseren in combinatie met de omstandigheden waarin ze terecht komen, in de afweging om wel of geen kinderen te 'nemen'.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:47 schreef stbabylon het volgende:
Ik weet zeker dat ik een goede vader zal zijn en het lijkt me ook ontzettend leuk om kinderen te hebben, maar toch begin ik er niet aan. Ik ga geen toekomstige dienstplichtigen op de wereld zetten. Als ik er niet zo zeker van was dat de wereld over 20 jaar er heel wat kutter uit ziet, had ik er ws. anders over gedacht, maar helaas, de wereld gaat wel naar de klote en dat is geen leuke plek voor mijn kinderen.
Geen enkele keer nog en ik ben er als man fysiek ook niet op gemaakt om te barenquote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:50 schreef fairytalitha het volgende:
[..]
en hoe vaak heb jij al gebaard?![]()
your point being... wat eigenlijk?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:49 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Niets van dit alles is relevant, beste fairytalitha. De TS klaagt over de felle reacties die hij krijgt van mensen, als hij aangeeft dat hij geen kinderen wil. Niemand hier (ook de TS niet) beweert dat mensen niet veranderen en dat ook zoiets als het aanwezig dan wel afwezig zijn van de kinderwens door de loop der jaren kan worden bijgesteld. Dat is het probleem helemaal niet. Het probleem is de absurde reacties van mensen.
Het was bedoeld als algemene opmerking, maar het is duidelijk dat je het niet accepteert, aangezien je blijft doorhameren dat je nooit nooit kunt zeggen. Dat bestrijdt ik dus: dat kan wél.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:28 schreef fairytalitha het volgende:
zeg ik dan ergens dat ik dat niet accepteer?![]()
Iemand van 16 kan al voldoende levenservaring hebben om een doordachte mening over dit onderwerp te hebben, dat heeft weinig met leeftijd te maken.quote:Waarom voel je je meteen aangevallen als ik me afvraag wat je leeftijd is?
Er is een wezenlijk verschil bij iemand die het op zijn 16e roept als ie er nog niet aan toe is,
of iemand die het op zijn 46e nog steeds roept en inmiddels al wat levenservaring heeft opgedaan.
Daar ga je weer. Ken jij mij en mijn omstandigheden? Zeg je ook tegen iedereen die wél een kinderwens heeft dat ze dat nooit kunnen zeggen, omdat niks zeker is?quote:even de hele post lezen: ik zeg zelfs dat het je goed recht is om ze niet te willen.
Maar ik heb inmiddels ook meegemaakt dat mensen in mijn omgeving
die het net zo stellig als jij riepen zo'n 10/20 jaar geleden.
en net zo in de verdediging schoten als het onderwerp kinderen maar even werd aangesneden,
nu inmiddels als een blad aan een boom omgedraaid zijn.
Dat betekent niet dat jij dezelfde ommekeer ooit gaat meemaken.. maar het sluit het ook niet uit.
zoals ik al zei: zeg nooit nooit.![]()
Felle reactie?quote:enne.. je felle reactie op mijn post, doet mij vermoeden dat het niet alleen aan jouw omgeving ligt..
maar dat je zelf ook een steentje bijdraagt in het niet willen accepteren.
maak je er toch niet zo druk over.
Jij wilt nu geen kinderen. Anderen wel.
zolang jij die kinderen niet in je mik gedouwd krijgt, zie ik het probleem niet.
Leer normaal discussieren.quote:get a life!
Mijn punt is dat andere mensen zich stil hebben te houden over de aanwezigheid of afwezigheid van een kinderwens bij een ander. Leeftijd speelt geen enkele rol daarin. Het gaat om de houding op dat moment. Iedere houding is veranderlijk, maar als we daarover zitten te miepen altijd, waarom uberhaupt nog van standpunt wisselen met mensen?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:54 schreef fairytalitha het volgende:
[..]
your point being... wat eigenlijk?
dit was in reactie op een reactie op een reactie op ts van mij..
er werd me nl een vraag gesteld
en ja.. mensen kunnen absurd reageren..
maar vaak is dat een kwestie van actie en reactie..
Want als je eenmaal gebaard hebt, dan...?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:50 schreef fairytalitha het volgende:
[..]
en hoe vaak heb jij al gebaard?![]()
Mwah, ik heb heel lang heel zwaar gerookt dus ikzelf ga dood voor het zo ver is.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:45 schreef B.E.D het volgende:
Inhoudelijk reageren ook.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:58 schreef fairytalitha het volgende:
[..]
..en lezen is ook een kunst
Het ironische is nu net dat in onze huidige maatschappij kinderen te vol zijn van hun eigen leven, te egoïstisch, dat veel bejaarden die kinderen hebben, hun kinderen amper nog op bezoek krijgen. Het bezoeken van de bejaarde ouders is voor velen een verplichting die af en toe moet worden nagekomen. Als je het echt puur om die reden doet, kinderen krijgen bedoel ik, bespaar je dan liever die moeite. Je hebt meer aan je contacten met je bejaarde huisgenoten.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:45 schreef B.E.D het volgende:
Dat ben ik gedeeltelijk met je eens,quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:57 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Mijn punt is dat andere mensen zich stil hebben te houden over de aanwezigheid of afwezigheid van een kinderwens bij een ander. Leeftijd speelt geen enkele rol daarin. Het gaat om de houding op dat moment. Iedere houding is veranderlijk, maar als we daarover zitten te miepen altijd, waarom uberhaupt nog van standpunt wisselen met mensen?
... spreek je uit ervaring... en hang je niet aan een of ander theorietjequote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:59 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Want als je eenmaal gebaard hebt, dan...?
En dat is relevant in deze omdat???quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:07 schreef fairytalitha het volgende:
[..]
... spreek je uit ervaring... en hang je niet aan een of ander theorietje
Lekker neerbuigend weer. En dat terwijl servus_universitas het met je eens was.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:07 schreef fairytalitha het volgende:
[..]
uh..quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:11 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Lekker neerbuigend weer. En dat terwijl servus_universitas het met je eens was.
Ik vind het overigens erg typisch reageren. Precies de clichés die hier worden aangehaald, die belichaam je. En je hebt het niet in de smiezen.
Tsja, als je eenmaal in je kont geneukt bent, dan kun je pas met zekerheid stellen of je anale sex lekker vindt of niet. Lijkt me geen reden om het dan toch maar te proberen eigenlijk.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:07 schreef fairytalitha het volgende:
[..]
toch is het een feit..quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tsja, als je eenmaal in je kont geneukt bent, dan kun je pas met zekerheid stellen of je anale sex lekker vindt of niet. Lijkt me geen reden om het dan toch maar te proberen eigenlijk.
Dat is inderdaad het punt. Je hoeft een beslissing niet puur te nemen op basis van jou eigen ervaring. Sterker nog, het gros van onze beslissingen en opvattingen is gebaseerd op analoge ervaringen, ervaringen van anderen, evaluatie van consequenties, etcetera. Claimen dat je iets moet ervaren om te weten of je het wilt is onzinnig, ik weet bijvoorbeeld vrij zeker dat ik niet door een auto geraakt wil worden op basis van de ervaring van andere mensen en evaluatie van de gevolgen. Nou speelt bij kinderen natuurlijk gevoel een rol, maar dat geldt bijvoorbeeld net zo goed bij drugsgebruik.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:20 schreef fairytalitha het volgende:
[..]
toch is het een feit..
al hoef je in deze niet zozeer van de theorie uit te gaan..
maar kun je ook naar de ervaringen van anderen luisteren..
(hoewel je pas echt kunt meespreken over hoe jij het vindt als je het ervaren hebt)
Lol.quote:
lullige is ook, dat je een kind niet kunt terugstoppen als het je niet bevalt..quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het punt. Je hoeft een beslissing niet puur te nemen op basis van jou eigen ervaring. Sterker nog, het gros van onze beslissingen en opvattingen is gebaseerd op analoge ervaringen, ervaringen van anderen, evaluatie van consequenties, etcetera. Claimen dat je iets moet ervaren om te weten of je het wilt is onzinnig, ik weet bijvoorbeeld vrij zeker dat ik niet door een auto geraakt wil worden op basis van de ervaring van andere mensen en evaluatie van de gevolgen. Nou speelt bij kinderen natuurlijk gevoel een rol, maar dat geldt bijvoorbeeld net zo goed bij drugsgebruik.
Honden worden wel eens in het bos vastgelijnd aan een boom achtergelaten, bij kinderen ligt dat net een tikkeltje gevoeliger.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:28 schreef fairytalitha het volgende:
[..]
lullige is ook, dat je een kind niet kunt terugstoppen als het je niet bevalt..
Maar dat zijn allemaal rationele overwegingenquote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het punt. Je hoeft een beslissing niet puur te nemen op basis van jou eigen ervaring. Sterker nog, het gros van onze beslissingen en opvattingen is gebaseerd op analoge ervaringen, ervaringen van anderen, evaluatie van consequenties, etcetera. Claimen dat je iets moet ervaren om te weten of je het wilt is onzinnig, ik weet bijvoorbeeld vrij zeker dat ik niet door een auto geraakt wil worden op basis van de ervaring van andere mensen en evaluatie van de gevolgen. Nou speelt bij kinderen natuurlijk gevoel een rol, maar dat geldt bijvoorbeeld net zo goed bij drugsgebruik.
De dienstplicht is afgeschaft. En wat betreft "de toestand van de wereld"? Het is altijd wat. In de jaren '10 was er wereldoorlog, 20-er jaren enorme economische crisis, 30-er jaren Hitler in opkomst, 40-er jaren WOII, 50-er jaren koude oorlog, Berlijn, 60-er jaren Vietnam, 70-er jaren even rust, 80-er jaren was iedereen bang voor de bom, 90-er jaren weer oorlog in Europa en nu the war on terror.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:47 schreef stbabylon het volgende:
Ik weet zeker dat ik een goede vader zal zijn en het lijkt me ook ontzettend leuk om kinderen te hebben, maar toch begin ik er niet aan. Ik ga geen toekomstige dienstplichtigen op de wereld zetten. Als ik er niet zo zeker van was dat de wereld over 20 jaar er heel wat kutter uit ziet, had ik er ws. anders over gedacht, maar helaas, de wereld gaat wel naar de klote en dat is geen leuke plek voor mijn kinderen.
Klopt, je kunt ook gewoon een irrationele liefde voor of aversie tegen kinderen koesteren natuurlijk. Maar dat beperkt zich absoluut niet alleen tot kinderen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Maar dat zijn allemaal rationele overwegingen
Alleen spelen die wel vaak bij dit soort overwegingen en juist doordat ze irrationeel zijn kunnen ze nogal eens wisselen wanneer je leven veranderd.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Klopt, je kunt ook gewoon een irrationele liefde voor of aversie tegen kinderen koesteren natuurlijk. Maar dat beperkt zich absoluut niet alleen tot kinderen.
Daarbij speelt m.i. ook af van de mate waarin je die irrationaliteit weet te onderkennen en in welke mate je er gehoor aan wenst te geven een rol.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Alleen spelen die wel vaak bij dit soort overwegingen en juist doordat ze irrationeel zijn kunnen ze nogal eens wisselen wanneer je leven veranderd.
Uiteraard ben ik niet zo dom om te vertrouwen op condooms als enige middel van anticonceptie.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 03:52 schreef Sjibble het volgende:
Wacht maar tot je uitschiet of je condoom lekt.
Piep je anders.
Ergo, het is dus goed mogelijk dat mensen van mening veranderen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Daarbij speelt m.i. ook af van de mate waarin je die irrationaliteit weet te onderkennen en in welke mate je er gehoor aan wenst te geven een rol.
Dat is altijd mogelijk, maar het ging hier meer om de speciale uitzonderingspositie die werd toegekend aan kinderen nemen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ergo, het is dus goed mogelijk dat mensen van mening veranderen.
Je moet helemaal niets.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:07 schreef Maikuuul het volgende:
Tegenwoordig moet je je bijna overal voor verantwoorden, de ideeen die hebt that is :/
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is altijd mogelijk, maar het ging hier meer om de speciale uitzonderingspositie die werd toegekend aan kinderen nemen.
I know, je moet niets ... maar als je een bepaalde mening hebt / bepaalde keuze maakt willen sommigen tot in den treure weten waarom je die keuze maakt.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:11 schreef McKillem het volgende:
[..]
Je moet helemaal niets.
Ik voel absoluut geen noodzaak mijn motieven voor keuze's aan wie dan ook uit te leggen in ieder geval.
Nu klink je weer als Fritzlquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die vulde kelders met kinderen (van een ander). Dat is toch weer iets heel anders hoor!
Er zijn wel meer zaken heel bijzonder.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:11 schreef fairytalitha het volgende:
[..]
kinderen neem je niet.. die krijg je..
en ja.. dat blijft heel bijzonder..
en even voortbordurend daarop:quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:07 schreef Maikuuul het volgende:
Tegenwoordig moet je je bijna overal voor verantwoorden, de ideeen die hebt that is :/
Dat ligt er maar net aan hoe de vraag gesteld word.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:17 schreef fairytalitha het volgende:
[..]
en even voortbordurend daarop:
soms wordt oprechte interesse in iemands beweegredenen
wel eens verward met het gevoel ter verantwoording geroepen worden of bemoeien..
meestal door het eigen referentiekader..
vergeet niet dat een vraag soms gewoon een vraag is..
van iemand die jou wat beter wil leren kennen... niet meer
Mensen kennen doelen, de biologie niet.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:20 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Het moment dat m'n vriendin/vrouw duidelijk maakt dat ze geen kinderen wilt, is het uit. Een relatie is biologisch gezien ook puur om voort te planten.
Ondertussen lijkt me dat niet meer het doel, gezien de wereldpopulatie... een vermeerdering van mensen zal eerder tot problemen leiden en aan de andere kant zal een vermindering van de populatie eerder een verbetering zijn.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:38 schreef __Saviour__ het volgende:
Compleet gelul. Tenzij je verkracht wordt is kinderen nemen natuurlijk altijd een keuze. Je struikelt toch niet zomaar per ongeluk bovenop iemand anders' geslachtsdeel?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:11 schreef fairytalitha het volgende:
[..]
Nee, maar een 'paar' bestaat in de natuur om voort te planten, 'omdat het kan'. Voor de dieren/mensen zelf is dit instinct en dus een doel. En bij de meeste mensen worden de sterkste drangen veroorzaakt door het instinct.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mensen kennen doelen, de biologie niet.
En als die drang er gewoon niet is?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:28 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
Nee, maar een 'paar' bestaat in de natuur om voort te planten, 'omdat het kan'. Voor de dieren/mensen zelf is dit instinct en dus een doel. En bij de meeste mensen worden de sterkste drangen veroorzaakt door het instinct.
Hoho, je vergeet de onbevlekte ontvangenis!quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:25 schreef Marble het volgende:
[..]
Compleet gelul. Tenzij je verkracht wordt is kinderen nemen natuurlijk altijd een keuze. Je struikelt toch niet zomaar per ongeluk bovenop iemand anders' geslachtsdeel?
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:30 schreef McKillem het volgende:
[..]
En als die drang er gewoon niet is?
De dienstplicht is heul niet afgeschaft. De opkomstplicht is opgeschort. Als de regering wil kunnen ze de opkomstplicht binnen een half uur zonder toestemming van de 1ste of 2de kamer weer actief maken.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
De dienstplicht is afgeschaft. En wat betreft "de toestand van de wereld"? Het is altijd wat. In de jaren '10 was er wereldoorlog, 20-er jaren enorme economische crisis, 30-er jaren Hitler in opkomst, 40-er jaren WOII, 50-er jaren koude oorlog, Berlijn, 60-er jaren Vietnam, 70-er jaren even rust, 80-er jaren was iedereen bang voor de bom, 90-er jaren weer oorlog in Europa en nu the war on terror.
Als mensen naar de toestand van de wereld gekeken hadden, zouden ze eigenlijk nooit kinderen hebben kunne nnemen. Gelukkig deden de meesten het niet, en ondanks alle "ellende" hebben de meesten van die kinderen een gewoon en gelukkig leven geleid.
Als het jou dus zo leuk lijk tom kinderen te hebben moet je het zeker doen. Want ondanks dat het er "slecht" uitziet zal het allemaal best wel meevallen.
Nee, dat doet een 'paar' niet. Er zijn allerhande vormen van relaties terug te vinden in de natuur. Sterker nog, in zo'n 85% van de menselijke culturen was polygamie de norm. Lekker rondneuken en je verder niet om een eventueel kind bekommeren zie je ook veel in de natuur.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:28 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
Nee, maar een 'paar' bestaat in de natuur om voort te planten, 'omdat het kan'.
Dat is een teleologische aanname. Er is in de natuur simpelweg de wetmatigheid dat genetische invloeden die zich het meest efficiënt voort weten te planten zullen voortbestaan.quote:Voor de dieren/mensen zelf is dit instinct en dus een doel. En bij de meeste mensen worden de sterkste drangen veroorzaakt door het instinct.
Zomaar ineens, als totale verrassing kreeg jij een kind? Geen idee waar het vandaan kwam, hoe het er gekomen is, geen bewuste keuze geweest etc.? Onzin, kinderen neem je.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:11 schreef fairytalitha het volgende:
[..]
en ja.. dat blijft heel bijzonder..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The sunshine bores the daylights outta me!"
Dat is natuurlijk de kale waarheid. Mijn leven mijn keuze.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:31 schreef muisje-eliza het volgende:
[..]
dan zullen jij en ik waarschijnlijk ziekelijk zijn in de ogen van sommige mensen.
Kan jou t schelen dat je die drang niet heb
nope.. je KRIJGT ze blijft mijn mening..quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:37 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Zomaar ineens, als totale verrassing kreeg jij een kind? Geen idee waar het vandaan kwam, hoe het er gekomen is, geen bewuste keuze geweest etc.? Onzin, kinderen neem je.
dat bedoel ik, je neemt ze niet.. het is maar de vraag of het lukt.quote:Helaas kan een enkeling die wel graag kinderen wil dit ook met kunstgrepen niet voor elkaar krijgen maar de overgrote meerderheid neemt kinderen. Met of zonder kunstgrepen, gepland en bewust.
en toch blijf ik het een wonder vinden.. en velen met mij.. een heel mens dat in in een ander mens groeit.quote:En zo bijzonder is het ook al niet. Ik kan me voorstellen dat het voor je persoonlijk een bijzondere ervaring is maar je moet toch toegeven dat met ruim 6 miljard mensen op aarde kinderen krijgen niet echt bijzonder is te noemen. Miljarden mensen zijn je voor gegaan en miljarden mensen zullen het je na doen.
heb je mijn teksten uberhaupt wel helemaal gelezen?quote:En ja, je voldoet inderdaad aan alle clichés waar TS het over heeft.
en dat zijn ze ook, maar dat had ik niet zo expliciet gepost.quote:- Kinderen zijn bijzonder
heb ik ook nog niet gezegd... het zou kunnen dat.,. naarmate je ouder wordt.. je mening veranderdquote:- Wacht maar tot je wat ouder bent
- Je bedenkt je vast nog
en dat is een waarheid als een koequote:- Zeg nooit nooit
quote:- Het is een wondertje (heb je nog niet gezegd op het moment dat ik dit post maar hij kan niet lang uitblijven)
had ik ook niet gezegd..quote:- Die biologische klok gaat nog wel tikken
Dan maak je keuzes.. zoals ik ook al aangegeven een partner te hebben gehad die het pertinent niet wilde en zich wilde laten steriliseren...quote:- Wat nou als je partner wel kinderen wil (heb je ook nog niet gezegd volgens mij maar die komt vast ook wel)
quote:etc. etc.
Een sigaar uit eigen doos (letterlijk, whehehe).quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:21 schreef fairytalitha het volgende:
[..]
nope.. je KRIJGT ze blijft mijn mening..
het is een kado zonder teruggave garantie..
of hoe je dat zelf interpreteert..quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:19 schreef McKillem het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan hoe de vraag gesteld word.
Intentie, intonatie, gezichtsuitdrukking...
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:22 schreef Marble het volgende:
[..]
Een sigaar uit eigen doos (letterlijk, whehehe).
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:37 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Zomaar ineens, als totale verrassing kreeg jij een kind? Geen idee waar het vandaan kwam, hoe het er gekomen is, geen bewuste keuze geweest etc.? Onzin, kinderen neem je.
Je besluit ook om het te houden of niet, om wel of geen voorbehoedsmiddelen te gebruiken, etc. Het blijft altijd een besluit en een keuze (een serie van keuzes zelfs!), hoe veel bokkesprongen je ook maakt om net te doen alsof dat niet zo is. Anders beweren is puur aanstellerigheid.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:44 schreef Rekkie het volgende:
[..]Omdat je wel weet dat je neukt, wil nog niet zeggen dat je een kind neemt
Oke, volgende situatie:quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:47 schreef Marble het volgende:
[..]
Je besluit ook om het te houden of niet, om wel of geen voorbehoedsmiddelen te gebruiken, etc. Het blijft altijd een besluit en een keuze (een serie van keuzes zelfs!), hoe veel bokkesprongen je ook maakt om net te doen alsof dat niet zo is. Anders beweren is puur aanstellerigheid.
Kleerhanger.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:54 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Oke, volgende situatie:
Vrouw aan de pil, sex zonder condoom (niet om zwanger te worden, anders was de vrouw niet aan de pil)
Stel komt er 5 maanden later achter zwanger te zijn, vrouw is normaal ongesteld etc etc.
Abortus is er niet bij, dus zul je het kind moet houden (gewild of ongewild)
En dan?
Eventueel adoptiequote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:54 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Oke, volgende situatie:
Vrouw aan de pil, sex zonder condoom (niet om zwanger te worden, anders was de vrouw niet aan de pil)
Stel komt er 5 maanden later achter zwanger te zijn, vrouw is normaal ongesteld etc etc.
En dan?
Daarmee voorkom je niet dat je al een kind op de wereld hebt staan waar het hier om ging Sherlockquote:
Wat verwacht je dan voor antwoord.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:57 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Daarmee voorkom je niet dat je al een kind op de wereld hebt staan waar het hier om ging Sherlock
Als ze er 5 maanden over doet om er achter te komen of ze zwanger is is het meer een zeekoe ipv een vrouw.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:54 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Oke, volgende situatie:
En dan?
Op hypothetische sprookjesscenario's die haast nooit voorkomen ga ik niet reageren. In 99% van de gevallen is kinderen nemen een keuze. Ga jij maar lekker een tragisch huiliegedicht of zo schrijven over de overige 1% die zelfs te vet is om te bemerken dat ze zwanger is.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:54 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Oke, volgende situatie:
En dan?
Wat minder subtiel dan een legale abortus, maar het schijnt ook te werken.quote:
Vertel dat tegen de vrouw in kwestie..... die was op dat moment nog op professioneel niveau aan het handballen en had alleen last van een harde buik en was uiteraard in topvorm (dus helaas geen zeekoe)quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:58 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Als ze er 5 maanden over doet om er achter te komen of ze zwanger is is het meer een zeekoe ipv een vrouw.
Op 1 km afstandquote:
Is een optie, maar zou bij mij persoonlijk tegen mijn principes indruisen, evenals abortus.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat minder subtiel dan een legale abortus, maar het schijnt ook te werken.
Dat is echter wel iets wat zeer incidenteel voorkomt. Normaal gesproken merk je het toch echt wel eerder.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 15:00 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Vertel dat tegen de vrouw in kwestie..... die was op dat moment nog op professioneel niveau aan het handballen en had alleen last van een harde buik en was uiteraard in topvorm (dus helaas geen zeekoe)
Geheel eens, zeer uitzonderlijk ook.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 15:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is echter wel iets wat zeer incidenteel voorkomt. Normaal gesproken merk je het toch echt wel eerder.
Ach poppie toch wordt het je teveel?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:59 schreef Marble het volgende:
[..]
Op hypothetische sprookjesscenario's die haast nooit voorkomen ga ik niet reageren. In 99% van de gevallen is kinderen nemen een keuze. Ga jij maar lekker een tragisch huiliegedicht of zo schrijven over de overige 1% die zelfs te vet is om te bemerken dat ze zwanger is.
Oh mooi, je "argumenten" zijn op dus dan stap je maar over op luchtledige beledigingen. Ga gewoon weg als je geen inhoudelijke bijdragen meer hebt, daag!quote:Op woensdag 13 augustus 2008 15:04 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ach poppie toch wordt het je teveel?
Stakker
Nee jouw bijdrage was nuttig......quote:Op woensdag 13 augustus 2008 15:07 schreef Marble het volgende:
[..]
Oh mooi, je "argumenten" zijn op dus dan stap je maar over op luchtledige beledigingen. Ga gewoon weg als je geen inhoudelijke bijdragen meer hebt, daag!
Misschien niet, maar het voegt ook geen zier toe aan de discussie want door dat ene zeldzame uitzonderingsgeval worden niet opeens alle andere miljarden kinderen opeens "geen keuze maar een cadeautje". Die blijven gewoon nog steeds het gevolg van wat mammie en pappie hebben besloten, en zijn niet zomaar pardoes uit de lucht komen vallen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 15:18 schreef Rekkie het volgende:
Oh ter info, er was geen een moer hypothetisch aan deze situatie
"Dan is Babi Pangang eten en dat de volgende dag uitpoepen ook een wonder" - Theo Maassenquote:Op woensdag 13 augustus 2008 15:20 schreef stbabylon het volgende:
Een kind is geen fucking wonder, zelfs kakkerlakken krijgen kinderen!
Dat is ook nooit de insteek geweest van mijn betoog.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 15:22 schreef Marble het volgende:
[..]
Misschien niet, maar het voegt ook geen zier toe aan de discussie want door dat ene zeldzame uitzonderingsgeval worden niet opeens alle andere miljarden kinderen opeens "geen keuze maar een cadeautje". Die blijven gewoon nog steeds het gevolg van wat mammie en pappie hebben besloten, en zijn niet zomaar pardoes uit de lucht komen vallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |