Je moet helemaal niets.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:07 schreef Maikuuul het volgende:
Tegenwoordig moet je je bijna overal voor verantwoorden, de ideeen die hebt that is :/
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is altijd mogelijk, maar het ging hier meer om de speciale uitzonderingspositie die werd toegekend aan kinderen nemen.
I know, je moet niets ... maar als je een bepaalde mening hebt / bepaalde keuze maakt willen sommigen tot in den treure weten waarom je die keuze maakt.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:11 schreef McKillem het volgende:
[..]
Je moet helemaal niets.
Ik voel absoluut geen noodzaak mijn motieven voor keuze's aan wie dan ook uit te leggen in ieder geval.
Nu klink je weer als Fritzlquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die vulde kelders met kinderen (van een ander). Dat is toch weer iets heel anders hoor!
Er zijn wel meer zaken heel bijzonder.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:11 schreef fairytalitha het volgende:
[..]
kinderen neem je niet.. die krijg je..
en ja.. dat blijft heel bijzonder..
en even voortbordurend daarop:quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:07 schreef Maikuuul het volgende:
Tegenwoordig moet je je bijna overal voor verantwoorden, de ideeen die hebt that is :/
Dat ligt er maar net aan hoe de vraag gesteld word.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:17 schreef fairytalitha het volgende:
[..]
en even voortbordurend daarop:
soms wordt oprechte interesse in iemands beweegredenen
wel eens verward met het gevoel ter verantwoording geroepen worden of bemoeien..
meestal door het eigen referentiekader..
vergeet niet dat een vraag soms gewoon een vraag is..
van iemand die jou wat beter wil leren kennen... niet meer
Mensen kennen doelen, de biologie niet.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:20 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Het moment dat m'n vriendin/vrouw duidelijk maakt dat ze geen kinderen wilt, is het uit. Een relatie is biologisch gezien ook puur om voort te planten.
Ondertussen lijkt me dat niet meer het doel, gezien de wereldpopulatie... een vermeerdering van mensen zal eerder tot problemen leiden en aan de andere kant zal een vermindering van de populatie eerder een verbetering zijn.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:38 schreef __Saviour__ het volgende:
Toch blijft het een afwijking, geen kinderen willen. Het is ten eerste gewoon al je biologische doel, het leven is gericht op voortplanting. Daarnaast vind ik het vanuit emotioneel opzicht ook raar dat je zo tegen kinderen kunt zijn.
Compleet gelul. Tenzij je verkracht wordt is kinderen nemen natuurlijk altijd een keuze. Je struikelt toch niet zomaar per ongeluk bovenop iemand anders' geslachtsdeel?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:11 schreef fairytalitha het volgende:
[..]
Nee, maar een 'paar' bestaat in de natuur om voort te planten, 'omdat het kan'. Voor de dieren/mensen zelf is dit instinct en dus een doel. En bij de meeste mensen worden de sterkste drangen veroorzaakt door het instinct.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mensen kennen doelen, de biologie niet.
En als die drang er gewoon niet is?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:28 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
Nee, maar een 'paar' bestaat in de natuur om voort te planten, 'omdat het kan'. Voor de dieren/mensen zelf is dit instinct en dus een doel. En bij de meeste mensen worden de sterkste drangen veroorzaakt door het instinct.
Hoho, je vergeet de onbevlekte ontvangenis!quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:25 schreef Marble het volgende:
[..]
Compleet gelul. Tenzij je verkracht wordt is kinderen nemen natuurlijk altijd een keuze. Je struikelt toch niet zomaar per ongeluk bovenop iemand anders' geslachtsdeel?
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:30 schreef McKillem het volgende:
[..]
En als die drang er gewoon niet is?
De dienstplicht is heul niet afgeschaft. De opkomstplicht is opgeschort. Als de regering wil kunnen ze de opkomstplicht binnen een half uur zonder toestemming van de 1ste of 2de kamer weer actief maken.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
De dienstplicht is afgeschaft. En wat betreft "de toestand van de wereld"? Het is altijd wat. In de jaren '10 was er wereldoorlog, 20-er jaren enorme economische crisis, 30-er jaren Hitler in opkomst, 40-er jaren WOII, 50-er jaren koude oorlog, Berlijn, 60-er jaren Vietnam, 70-er jaren even rust, 80-er jaren was iedereen bang voor de bom, 90-er jaren weer oorlog in Europa en nu the war on terror.
Als mensen naar de toestand van de wereld gekeken hadden, zouden ze eigenlijk nooit kinderen hebben kunne nnemen. Gelukkig deden de meesten het niet, en ondanks alle "ellende" hebben de meesten van die kinderen een gewoon en gelukkig leven geleid.
Als het jou dus zo leuk lijk tom kinderen te hebben moet je het zeker doen. Want ondanks dat het er "slecht" uitziet zal het allemaal best wel meevallen.
Nee, dat doet een 'paar' niet. Er zijn allerhande vormen van relaties terug te vinden in de natuur. Sterker nog, in zo'n 85% van de menselijke culturen was polygamie de norm. Lekker rondneuken en je verder niet om een eventueel kind bekommeren zie je ook veel in de natuur.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:28 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
Nee, maar een 'paar' bestaat in de natuur om voort te planten, 'omdat het kan'.
Dat is een teleologische aanname. Er is in de natuur simpelweg de wetmatigheid dat genetische invloeden die zich het meest efficiënt voort weten te planten zullen voortbestaan.quote:Voor de dieren/mensen zelf is dit instinct en dus een doel. En bij de meeste mensen worden de sterkste drangen veroorzaakt door het instinct.
Zomaar ineens, als totale verrassing kreeg jij een kind? Geen idee waar het vandaan kwam, hoe het er gekomen is, geen bewuste keuze geweest etc.? Onzin, kinderen neem je.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:11 schreef fairytalitha het volgende:
[..]
en ja.. dat blijft heel bijzonder..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The sunshine bores the daylights outta me!"
Dat is natuurlijk de kale waarheid. Mijn leven mijn keuze.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:31 schreef muisje-eliza het volgende:
[..]
dan zullen jij en ik waarschijnlijk ziekelijk zijn in de ogen van sommige mensen.
Kan jou t schelen dat je die drang niet heb
nope.. je KRIJGT ze blijft mijn mening..quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:37 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Zomaar ineens, als totale verrassing kreeg jij een kind? Geen idee waar het vandaan kwam, hoe het er gekomen is, geen bewuste keuze geweest etc.? Onzin, kinderen neem je.
dat bedoel ik, je neemt ze niet.. het is maar de vraag of het lukt.quote:Helaas kan een enkeling die wel graag kinderen wil dit ook met kunstgrepen niet voor elkaar krijgen maar de overgrote meerderheid neemt kinderen. Met of zonder kunstgrepen, gepland en bewust.
en toch blijf ik het een wonder vinden.. en velen met mij.. een heel mens dat in in een ander mens groeit.quote:En zo bijzonder is het ook al niet. Ik kan me voorstellen dat het voor je persoonlijk een bijzondere ervaring is maar je moet toch toegeven dat met ruim 6 miljard mensen op aarde kinderen krijgen niet echt bijzonder is te noemen. Miljarden mensen zijn je voor gegaan en miljarden mensen zullen het je na doen.
heb je mijn teksten uberhaupt wel helemaal gelezen?quote:En ja, je voldoet inderdaad aan alle clichés waar TS het over heeft.
en dat zijn ze ook, maar dat had ik niet zo expliciet gepost.quote:- Kinderen zijn bijzonder
heb ik ook nog niet gezegd... het zou kunnen dat.,. naarmate je ouder wordt.. je mening veranderdquote:- Wacht maar tot je wat ouder bent
- Je bedenkt je vast nog
en dat is een waarheid als een koequote:- Zeg nooit nooit
quote:- Het is een wondertje (heb je nog niet gezegd op het moment dat ik dit post maar hij kan niet lang uitblijven)
had ik ook niet gezegd..quote:- Die biologische klok gaat nog wel tikken
Dan maak je keuzes.. zoals ik ook al aangegeven een partner te hebben gehad die het pertinent niet wilde en zich wilde laten steriliseren...quote:- Wat nou als je partner wel kinderen wil (heb je ook nog niet gezegd volgens mij maar die komt vast ook wel)
quote:etc. etc.
Een sigaar uit eigen doos (letterlijk, whehehe).quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:21 schreef fairytalitha het volgende:
[..]
nope.. je KRIJGT ze blijft mijn mening..
het is een kado zonder teruggave garantie..
of hoe je dat zelf interpreteert..quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:19 schreef McKillem het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan hoe de vraag gesteld word.
Intentie, intonatie, gezichtsuitdrukking...
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:22 schreef Marble het volgende:
[..]
Een sigaar uit eigen doos (letterlijk, whehehe).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |