abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 augustus 2008 @ 13:07:15 #251
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_60792216
Tegenwoordig moet je je bijna overal voor verantwoorden, de ideeen die hebt that is :/
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_60792369
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:07 schreef Maikuuul het volgende:
Tegenwoordig moet je je bijna overal voor verantwoorden, de ideeen die hebt that is :/
Je moet helemaal niets.
Ik voel absoluut geen noodzaak mijn motieven voor keuze's aan wie dan ook uit te leggen in ieder geval.
pi_60792379
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:06 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is altijd mogelijk, maar het ging hier meer om de speciale uitzonderingspositie die werd toegekend aan kinderen nemen.

kinderen neem je niet.. die krijg je..
en ja.. dat blijft heel bijzonder..

opvallend genoeg vinden veel ouders weer juist dat mensen zonder kinderen vaak weer uitzonderingsposities toegekend krijgen.. vooral op het werk vlak..

en zo is het gras altijd groener aan de andere kant..

tante fee zegt:
wees tevreden met wat je hebt en leef je eigen leven... dat is al ingewikkeld genoeg
of het nou bewust met of zonder kinderen is
en let niet teveel op anderen.. probeer eens niet met je wijsvinger te denken
I don't have a solution, but I admire your problem. ;)
  woensdag 13 augustus 2008 @ 13:12:22 #254
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_60792395
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:11 schreef McKillem het volgende:

[..]

Je moet helemaal niets.
Ik voel absoluut geen noodzaak mijn motieven voor keuze's aan wie dan ook uit te leggen in ieder geval.
I know, je moet niets ... maar als je een bepaalde mening hebt / bepaalde keuze maakt willen sommigen tot in den treure weten waarom je die keuze maakt.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_60792458
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 20:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die vulde kelders met kinderen (van een ander). Dat is toch weer iets heel anders hoor!
Nu klink je weer als Fritzl
pi_60792497
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:11 schreef fairytalitha het volgende:

[..]

Er zijn wel meer zaken heel bijzonder.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_60792551
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:07 schreef Maikuuul het volgende:
en even voortbordurend daarop:
soms wordt oprechte interesse in iemands beweegredenen
wel eens verward met het gevoel ter verantwoording geroepen worden of bemoeien..
meestal door het eigen referentiekader..

vergeet niet dat een vraag soms gewoon een vraag is..
van iemand die jou wat beter wil leren kennen... niet meer
pi_60792609
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:17 schreef fairytalitha het volgende:

[..]

en even voortbordurend daarop:
soms wordt oprechte interesse in iemands beweegredenen
wel eens verward met het gevoel ter verantwoording geroepen worden of bemoeien..
meestal door het eigen referentiekader..

vergeet niet dat een vraag soms gewoon een vraag is..
van iemand die jou wat beter wil leren kennen... niet meer
Dat ligt er maar net aan hoe de vraag gesteld word.
Intentie, intonatie, gezichtsuitdrukking...
  woensdag 13 augustus 2008 @ 13:20:35 #259
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_60792647
Het moment dat m'n vriendin/vrouw duidelijk maakt dat ze geen kinderen wilt, is het uit. Een relatie is biologisch gezien ook puur om voort te planten.
pi_60792729
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:20 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Het moment dat m'n vriendin/vrouw duidelijk maakt dat ze geen kinderen wilt, is het uit. Een relatie is biologisch gezien ook puur om voort te planten.
Mensen kennen doelen, de biologie niet.
pi_60792770
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 17:38 schreef __Saviour__ het volgende:
Toch blijft het een afwijking, geen kinderen willen. Het is ten eerste gewoon al je biologische doel, het leven is gericht op voortplanting. Daarnaast vind ik het vanuit emotioneel opzicht ook raar dat je zo tegen kinderen kunt zijn.
Ondertussen lijkt me dat niet meer het doel, gezien de wereldpopulatie... een vermeerdering van mensen zal eerder tot problemen leiden en aan de andere kant zal een vermindering van de populatie eerder een verbetering zijn.

Vanuit dat oogpunt zijn de mensen die een absolute kinderwens hebben hopeloos ouderwets en staan zij een treetje lager op de evolutie ladder
  woensdag 13 augustus 2008 @ 13:25:22 #262
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_60792797
quote:

[..]

Compleet gelul. Tenzij je verkracht wordt is kinderen nemen natuurlijk altijd een keuze. Je struikelt toch niet zomaar per ongeluk bovenop iemand anders' geslachtsdeel?
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 13:28:36 #263
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_60792900
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:23 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mensen kennen doelen, de biologie niet.
Nee, maar een 'paar' bestaat in de natuur om voort te planten, 'omdat het kan'. Voor de dieren/mensen zelf is dit instinct en dus een doel. En bij de meeste mensen worden de sterkste drangen veroorzaakt door het instinct.
pi_60792948
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:28 schreef MeneerGiraffe het volgende:

[..]

Nee, maar een 'paar' bestaat in de natuur om voort te planten, 'omdat het kan'. Voor de dieren/mensen zelf is dit instinct en dus een doel. En bij de meeste mensen worden de sterkste drangen veroorzaakt door het instinct.
En als die drang er gewoon niet is?
pi_60792959
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:25 schreef Marble het volgende:

[..]

Compleet gelul. Tenzij je verkracht wordt is kinderen nemen natuurlijk altijd een keuze. Je struikelt toch niet zomaar per ongeluk bovenop iemand anders' geslachtsdeel?
Hoho, je vergeet de onbevlekte ontvangenis!

Ik was vroeger heel erg tegen kinderen krijgen maar tegenwoordig kijk ik daar niet meer zo zwart-wit tegenaan. Ik vind kinderen nemen uiteindelijk nog wel steeds een egoïstische daad en zinloos aangezien er al genoeg overbevolking is.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_60793012
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:30 schreef McKillem het volgende:

[..]

En als die drang er gewoon niet is?

dan zullen jij en ik waarschijnlijk ziekelijk zijn in de ogen van sommige mensen.
Kan jou t schelen dat je die drang niet heb
pi_60793095
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 12:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

De dienstplicht is afgeschaft. En wat betreft "de toestand van de wereld"? Het is altijd wat. In de jaren '10 was er wereldoorlog, 20-er jaren enorme economische crisis, 30-er jaren Hitler in opkomst, 40-er jaren WOII, 50-er jaren koude oorlog, Berlijn, 60-er jaren Vietnam, 70-er jaren even rust, 80-er jaren was iedereen bang voor de bom, 90-er jaren weer oorlog in Europa en nu the war on terror.
Als mensen naar de toestand van de wereld gekeken hadden, zouden ze eigenlijk nooit kinderen hebben kunne nnemen. Gelukkig deden de meesten het niet, en ondanks alle "ellende" hebben de meesten van die kinderen een gewoon en gelukkig leven geleid.

Als het jou dus zo leuk lijk tom kinderen te hebben moet je het zeker doen. Want ondanks dat het er "slecht" uitziet zal het allemaal best wel meevallen.
De dienstplicht is heul niet afgeschaft. De opkomstplicht is opgeschort. Als de regering wil kunnen ze de opkomstplicht binnen een half uur zonder toestemming van de 1ste of 2de kamer weer actief maken.

En ik ben nu niet 'bang' voor the war on terror, war on drugs of war on crime. Maar voor de bovenliggende wereldwijde oorlog die al een paar jaar aan de gang is: War for oil. En olie is zo belangrijk voor ons huidig beschavingsniveau, dat dat wel degelijk een impact heeft op het leven van mijn eventuele kinderen. En ik ben er van overtuigd dat het niet allemaal best wel meevalt.
pi_60793147
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:28 schreef MeneerGiraffe het volgende:

[..]

Nee, maar een 'paar' bestaat in de natuur om voort te planten, 'omdat het kan'.
Nee, dat doet een 'paar' niet. Er zijn allerhande vormen van relaties terug te vinden in de natuur. Sterker nog, in zo'n 85% van de menselijke culturen was polygamie de norm. Lekker rondneuken en je verder niet om een eventueel kind bekommeren zie je ook veel in de natuur.
quote:
Voor de dieren/mensen zelf is dit instinct en dus een doel. En bij de meeste mensen worden de sterkste drangen veroorzaakt door het instinct.
Dat is een teleologische aanname. Er is in de natuur simpelweg de wetmatigheid dat genetische invloeden die zich het meest efficiënt voort weten te planten zullen voortbestaan.
pi_60793157
quote:

[..]

Zomaar ineens, als totale verrassing kreeg jij een kind? Geen idee waar het vandaan kwam, hoe het er gekomen is, geen bewuste keuze geweest etc.? Onzin, kinderen neem je.

Helaas kan een enkeling die wel graag kinderen wil dit ook met kunstgrepen niet voor elkaar krijgen maar de overgrote meerderheid neemt kinderen. Met of zonder kunstgrepen, gepland en bewust.
En zo bijzonder is het ook al niet. Ik kan me voorstellen dat het voor je persoonlijk een bijzondere ervaring is maar je moet toch toegeven dat met ruim 6 miljard mensen op aarde kinderen krijgen niet echt bijzonder is te noemen. Miljarden mensen zijn je voor gegaan en miljarden mensen zullen het je na doen.

En ja, je voldoet inderdaad aan alle clichés waar TS het over heeft.
- Kinderen zijn bijzonder
- Wacht maar tot je wat ouder bent
- Je bedenkt je vast nog
- Zeg nooit nooit
- Het is een wondertje (heb je nog niet gezegd op het moment dat ik dit post maar hij kan niet lang uitblijven)
- Die biologische klok gaat nog wel tikken
- Wat nou als je partner wel kinderen wil (heb je ook nog niet gezegd volgens mij maar die komt vast ook wel)
etc. etc.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_60793189
Misschien is het een goed idee voor ons Nederlanders om als konijnen te neuken om de Islamisering van Nederland tegen te gaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_60793276
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:31 schreef muisje-eliza het volgende:

[..]

dan zullen jij en ik waarschijnlijk ziekelijk zijn in de ogen van sommige mensen.
Kan jou t schelen dat je die drang niet heb
Dat is natuurlijk de kale waarheid. Mijn leven mijn keuze.
Maar toch benieuwd naar het antwoord.

[ Bericht 1% gewijzigd door McKillem op 13-08-2008 13:46:51 ]
pi_60794274
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:37 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Zomaar ineens, als totale verrassing kreeg jij een kind? Geen idee waar het vandaan kwam, hoe het er gekomen is, geen bewuste keuze geweest etc.? Onzin, kinderen neem je.
nope.. je KRIJGT ze blijft mijn mening..
het is een kado zonder teruggave garantie..
als je je verdiept in wat er allemaal mis kan gaan bij de conceptie, de zwangerschap en de bevalling,
dan blijft ieder kind een wonder,
maar dat staat los van de discussie over mensen die anderen tot het ouderschap willen dwingen.
(wat ik ook volslagen idioot vind.)
quote:
Helaas kan een enkeling die wel graag kinderen wil dit ook met kunstgrepen niet voor elkaar krijgen maar de overgrote meerderheid neemt kinderen. Met of zonder kunstgrepen, gepland en bewust.
dat bedoel ik, je neemt ze niet.. het is maar de vraag of het lukt.
quote:
En zo bijzonder is het ook al niet. Ik kan me voorstellen dat het voor je persoonlijk een bijzondere ervaring is maar je moet toch toegeven dat met ruim 6 miljard mensen op aarde kinderen krijgen niet echt bijzonder is te noemen. Miljarden mensen zijn je voor gegaan en miljarden mensen zullen het je na doen.
en toch blijf ik het een wonder vinden.. en velen met mij.. een heel mens dat in in een ander mens groeit.
een vrouw is maar 3 uur per maand vruchtbaar, zaad blijft maar 24- 48 uur in leven in een vrouwenlichaam
quote:
En ja, je voldoet inderdaad aan alle clichés waar TS het over heeft.
heb je mijn teksten uberhaupt wel helemaal gelezen?
vanaf het begin was ik het met ts eens,
of iemand wel of geen kinderen heeft, is die persoons eigen zaak naar mijn mening.
quote:
- Kinderen zijn bijzonder
en dat zijn ze ook, maar dat had ik niet zo expliciet gepost.
quote:
- Wacht maar tot je wat ouder bent
- Je bedenkt je vast nog
heb ik ook nog niet gezegd... het zou kunnen dat.,. naarmate je ouder wordt.. je mening veranderd
sterker nog.. ik ben nog niemand tegengekomen die in zijn leven niet meerdere malen zijn standpunten over deze of gene heeft bij moeten stellen.
quote:
- Zeg nooit nooit
en dat is een waarheid als een koe
quote:
- Het is een wondertje (heb je nog niet gezegd op het moment dat ik dit post maar hij kan niet lang uitblijven)

nieuw leven in een ander mens blijft een wonderlijk iets naar mijn mening.
maar of je dat wil ervaren is je eigen keuze..
er zijn meer wonderen op de wereld.. en misschien dat je die liever zou ervaren..
kinderen zijn nl een blok aan je been.. en niet iedereen heeft daar behoefte aan.
quote:
- Die biologische klok gaat nog wel tikken
had ik ook niet gezegd..
maar het blijft een feit dat veel (niet alle) mensen daar last van hebben
quote:
- Wat nou als je partner wel kinderen wil (heb je ook nog niet gezegd volgens mij maar die komt vast ook wel)
Dan maak je keuzes.. zoals ik ook al aangegeven een partner te hebben gehad die het pertinent niet wilde en zich wilde laten steriliseren...
waardoor onze relatie uiteindelijk is stukgelopen.

(en nu, 15 jaar later.. heeft diezelfde partner last van vaderkriebels.. maar dat terzijde)
quote:
etc. etc.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 14:22:27 #273
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_60794308
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 14:21 schreef fairytalitha het volgende:

[..]

nope.. je KRIJGT ze blijft mijn mening..
het is een kado zonder teruggave garantie..
Een sigaar uit eigen doos (letterlijk, whehehe).
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_60794457
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:19 schreef McKillem het volgende:

[..]

Dat ligt er maar net aan hoe de vraag gesteld word.
Intentie, intonatie, gezichtsuitdrukking...
of hoe je dat zelf interpreteert..
soms is het handiger om even naar iemands beweegredenen te vragen
voor je zelf conclusies gaat trekken.
pi_60794482
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 14:22 schreef Marble het volgende:

[..]

Een sigaar uit eigen doos (letterlijk, whehehe).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')