abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49143125
Elke keer zie je op het nieuws totaal verwoeste woningen omdat er weer een tornado over het Amerikaanse grondgebied is geraasd of iets van die aard.

Ik vraag me af hoe een Nederlandse nieuwbouwwijk het er vanaf zou brengen als daar een tornado overheen gegaan was. Iemand enig idee?

Zou het dan ook totaal verpauperd zijn? Waarom maken Amerikanen toch altijd van die ontzettend pauperwoningen met materiaal waarvan Lego-steentjes misschien nog een betere oplossing is? Weet iemand hoe en waarom Amerikanen hun woningen op een totaal andere manier dan wij bouwen?
Zie ook: Amerika vooruitstrevend met energiebesparing
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:26:51 #2
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_49143271
Volgens mij zijn die amerikaanse huizen ook echt gewoon 4 gipsplaten met wat gaten voor de ramen en de deur en een dak er boven op. Als je soms ziet hoe ze die huizen bouwen verbaasd het me niks dat ze binnen een briesje omver liggen.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_49143459
Die amerikaanse huizen worden vooral van hout gemaakt.. Geen betonnen muren enzo volgens mij
pi_49143495
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:30 schreef metallicelmo het volgende:
Die amerikaanse huizen worden vooral van hout gemaakt.. Geen betonnen muren enzo volgens mij
Hoezo dan? Is beton duur?
pi_49143520
quote:
Yep en daarom zijn ze ook relatief goedkoop vergeleken met huizen in Nederland.

Een vriend van me uit de VS die op bezoek was, was heel erg verbaasd dat alles hier van bakstenen was gebouwd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_49143544
quote:
Yep dat klopt, het grootste gedeelte van de buitenwijken worden in hout gebouwd. Steen en betonnen huizen zie je er nauwelijks (wel in de steden). Vandaar dat ze ook allemaal veel groter zijn dan hier, omdat de grond en de bouwmaterialen veel goedkoper zijn.
pi_49143675
Als je bijvoorbeeld kijkt naar dat programma "Extreme House Makeover" ( haha ) dan zie je ook dat ze een huis slopen en daarna kant en klare muren van hout neerzetten.. Dat zijn dan de muren inderdaad..
pi_49143817
Amerikanen zijn arm wat dat betreft, daarom geen huizen van steen maar van hout.
I spent a lot of my money on booze, birds and fast cars, the rest I just squandered.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:39:13 #9
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_49143854
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:35 schreef metallicelmo het volgende:
Als je bijvoorbeeld kijkt naar dat programma "Extreme House Makeover" ( haha ) dan zie je ook dat ze een huis slopen en daarna kant en klare muren van hout neerzetten.. Dat zijn dan de muren inderdaad..
Soort van biggetjes en de boze wolf verhaal

Kenia ( of iig een land waar ze in hutjes leven ) is dan 1 biggetje
Amerika is een biggetje
en Nederland is het stevigste biggetje
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:39:14 #10
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_49143855
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:35 schreef metallicelmo het volgende:
En dat slopen is ook erg moelijk daar maar niet heus. Als je ertegen aan leunt dan stort die zooi al in elkaar.
pi_49143867
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Een vriend van me uit de VS die op bezoek was, was heel erg verbaasd dat alles hier van bakstenen was gebouwd.
Hoezo verbaasd? Huizen hier gaan tenminste lang mee en kunnen tegen een storm.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:39:49 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49143884
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Idd, en van de prijs.
Mijn amerikaanse collega heeft echt haar best moeten doen haar ouders ervan te overtuigen dat ze toch echt een goede prijs hadden betaald voor hun riante 2-onder-1-kap. Die snapten er niks van, veel te duur enzo.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:40:02 #13
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_49143894
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:39 schreef Armageddon het volgende:

[..]

En dat slopen is ook erg moelijk daar maar niet huis. Als je ertegen aan leunt dan stort die zooi al in elkaar.
Gewoon 4 bouwvakkers tegelijk tegen een muur aan laten leunen dan valt het hele huis zo in elkaar Shovel of kraan erbij , puin weg en binnen een uur heb je een schone kavel haha.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:41:02 #14
2964 Armageddon
pi_49143948
Je kan beter één keer een goed stevig huis neerzetten dan dat je drie keer zo'n pauperwoning neer moet zetten. Je blijft bezig daar. "Ja hallo, ik kom vandaag niet werken hoor. Mijn huis ligt weer in puin.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:41:30 #15
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_49143972
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:41 schreef Armageddon het volgende:
Je kan beter één keer een goed stevig huis neerzetten dan dat je drie keer zo'n pauperwoning neer moet zetten. Je blijft bezig daar. "Ja hallo, ik kom vandaag niet werken hoor. Mijn huis ligt weer in puin.

" Ja baas? Ik kom niet werken hoor, mijn kind liet een scheet en toen knalde de kinderkamer in elkaar "
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:41:31 #16
2964 Armageddon
pi_49143973
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:40 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Gewoon 4 bouwvakkers tegelijk tegen een muur aan laten leunen dan valt het hele huis zo in elkaar Shovel of kraan erbij , puin weg en binnen een uur heb je een schone kavel haha.
Ik zei huis i.p.v. heus.
pi_49143981
Qua duurzaamheid en isolering is er niets mis met houtbouw.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:41:51 #18
2964 Armageddon
pi_49143988
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:41 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

" Ja baas? Ik kom niet werken hoor, mijn kind liet een scheet en toen knalde de kinderkamer in elkaar "
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:42:00 #19
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_49143995
like, een betonnen/bakstenen huis wordt óók weggevaagd met zo'n krachtige storm. En dan is hout makkelijker opruimen/mensen onder vandaan trekken dan beton
pi_49144013
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:40 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Erg handig als je je huis opnieuw wil indelen .
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:43:18 #21
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_49144059
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:42 schreef pberends het volgende:

[..]

Erg handig als je je huis opnieuw wil indelen .
dan gaan de vrouwen inplaats van zeuren om een nieuwe keuken of muur opeens zeuren om een nieuw huis.
pi_49144071
Als een Nederlandse stad een paar keer een aardbeving te voortduren krijgt zoals in LA regelmatig voorkomt, dan denk ik dat er weinig van overblijft. De houten gebouwen zijn veel beter bestand tegen bevingen en dat is dan meteen ook een van de hoofdredenen om voor dat materiaal te kiezen. Met 'paupers' heeft dat niks te maken want woningen in steden als LA of NY zijn reteduur. Verder is de woningnood er natuurlijk lang niet zo hoog als in Nederland. Of denken jullie soms dat de huizenprijzen in Nederland zo hoog zijn omdat de woningen kwalitatief zo goed zijn
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:45:14 #23
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_49144151
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:43 schreef American_Nightmare het volgende:
Als een Nederlandse stad een paar keer een aardbeving te voortduren krijgt zoals in LA regelmatig voorkomt, dan denk ik dat er weinig van overblijft. De houten gebouwen zijn veel beter bestand tegen bevingen en dat is dan meteen ook een van de hoofdredenen om voor dat materiaal te kiezen.
Ja maar zodra er een kleine beving is ontstaat er ook al wel schade en dat is met een stevig Nederlands huis niet het geval. Je kunt toch niet houten huizen blijven bouwen als je weet dat ze niet zoveel aan kunnen ?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:46:08 #24
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_49144198
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:43 schreef American_Nightmare het volgende:
Als een Nederlandse stad een paar keer een aardbeving te voortduren krijgt zoals in LA regelmatig voorkomt, dan denk ik dat er weinig van overblijft. De houten gebouwen zijn veel beter bestand tegen bevingen en dat is dan meteen ook een van de hoofdredenen om voor dat materiaal te kiezen. Met 'paupers' heeft dat niks te maken want woningen in steden als LA of NY zijn reteduur. Verder is de woningnood er natuurlijk lang niet zo hoog als in Nederland. Of denken jullie soms dat de huizenprijzen in Nederland zo hoog zijn omdat de woningen kwalitatief zo goed zijn
Ze zijn daar reteduur omdat gemiddelde gezinnen daar al villa's van hier tot tokio hebben
pi_49144214
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:45 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Ja maar zodra er een kleine beving is ontstaat er ook al wel schade en dat is met een stevig Nederlands huis niet het geval. Je kunt toch niet houten huizen blijven bouwen als je weet dat ze niet zoveel aan kunnen ?
Dat is met Nederlandse huizen wel degelijk het geval, namelijk in de vorm van al dan niet zichtbare scheuren. Een houten huis schudt bij zo'n beving alleen wat op en neer, hout is veel flexibeler dan steen, cement, beton etc.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')