Hoezo dan? Is beton duur?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:30 schreef metallicelmo het volgende:
Die amerikaanse huizen worden vooral van hout gemaakt.. Geen betonnen muren enzo volgens mij
Yep en daarom zijn ze ook relatief goedkoop vergeleken met huizen in Nederland.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:30 schreef metallicelmo het volgende:
Die amerikaanse huizen worden vooral van hout gemaakt.. Geen betonnen muren enzo volgens mij
Yep dat klopt, het grootste gedeelte van de buitenwijken worden in hout gebouwd. Steen en betonnen huizen zie je er nauwelijks (wel in de steden). Vandaar dat ze ook allemaal veel groter zijn dan hier, omdat de grond en de bouwmaterialen veel goedkoper zijn.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:30 schreef metallicelmo het volgende:
Soort van biggetjes en de boze wolf verhaalquote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:35 schreef metallicelmo het volgende:
Als je bijvoorbeeld kijkt naar dat programma "Extreme House Makeover" ( haha ) dan zie je ook dat ze een huis slopen en daarna kant en klare muren van hout neerzetten.. Dat zijn dan de muren inderdaad..
En dat slopen is ook erg moelijk daar maar niet heus. Als je ertegen aan leunt dan stort die zooi al in elkaar.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:35 schreef metallicelmo het volgende:
Als je bijvoorbeeld kijkt naar dat programma "Extreme House Makeover" ( haha ) dan zie je ook dat ze een huis slopen en daarna kant en klare muren van hout neerzetten.. Dat zijn dan de muren inderdaad..
Hoezo verbaasd? Huizen hier gaan tenminste lang mee en kunnen tegen een storm.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Yep en daarom zijn ze ook relatief goedkoop vergeleken met huizen in Nederland.
Een vriend van me uit de VS die op bezoek was, was heel erg verbaasd dat alles hier van bakstenen was gebouwd.
Idd, en van de prijs.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Yep en daarom zijn ze ook relatief goedkoop vergeleken met huizen in Nederland.
Een vriend van me uit de VS die op bezoek was, was heel erg verbaasd dat alles hier van bakstenen was gebouwd.
Gewoon 4 bouwvakkers tegelijk tegen een muur aan laten leunen dan valt het hele huis zo in elkaarquote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:39 schreef Armageddon het volgende:
[..]
En dat slopen is ook erg moelijk daar maar niet huis. Als je ertegen aan leunt dan stort die zooi al in elkaar.
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:41 schreef Armageddon het volgende:
Je kan beter één keer een goed stevig huis neerzetten dan dat je drie keer zo'n pauperwoning neer moet zetten. Je blijft bezig daar. "Ja hallo, ik kom vandaag niet werken hoor. Mijn huis ligt weer in puin.
Ik zei huis i.p.v. heus.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:40 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Gewoon 4 bouwvakkers tegelijk tegen een muur aan laten leunen dan valt het hele huis zo in elkaarShovel of kraan erbij , puin weg en binnen een uur heb je een schone kavel haha.
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:41 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]![]()
" Ja baas? Ik kom niet werken hoor, mijn kind liet een scheet en toen knalde de kinderkamer in elkaar "
Erg handig als je je huis opnieuw wil indelenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:40 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Gewoon 4 bouwvakkers tegelijk tegen een muur aan laten leunen dan valt het hele huis zo in elkaarShovel of kraan erbij , puin weg en binnen een uur heb je een schone kavel haha.
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:42 schreef pberends het volgende:
[..]
Erg handig als je je huis opnieuw wil indelen.
Ja maar zodra er een kleine beving is ontstaat er ook al wel schade en dat is met een stevig Nederlands huis niet het geval. Je kunt toch niet houten huizen blijven bouwen als je weet dat ze niet zoveel aan kunnen ?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:43 schreef American_Nightmare het volgende:
Als een Nederlandse stad een paar keer een aardbeving te voortduren krijgt zoals in LA regelmatig voorkomt, dan denk ik dat er weinig van overblijft. De houten gebouwen zijn veel beter bestand tegen bevingen en dat is dan meteen ook een van de hoofdredenen om voor dat materiaal te kiezen.
Ze zijn daar reteduur omdat gemiddelde gezinnen daar al villa's van hier tot tokio hebbenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:43 schreef American_Nightmare het volgende:
Als een Nederlandse stad een paar keer een aardbeving te voortduren krijgt zoals in LA regelmatig voorkomt, dan denk ik dat er weinig van overblijft. De houten gebouwen zijn veel beter bestand tegen bevingen en dat is dan meteen ook een van de hoofdredenen om voor dat materiaal te kiezen. Met 'paupers' heeft dat niks te maken want woningen in steden als LA of NY zijn reteduur. Verder is de woningnood er natuurlijk lang niet zo hoog als in Nederland. Of denken jullie soms dat de huizenprijzen in Nederland zo hoog zijn omdat de woningen kwalitatief zo goed zijn
Dat is met Nederlandse huizen wel degelijk het geval, namelijk in de vorm van al dan niet zichtbare scheuren. Een houten huis schudt bij zo'n beving alleen wat op en neer, hout is veel flexibeler dan steen, cement, beton etc.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:45 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ja maar zodra er een kleine beving is ontstaat er ook al wel schade en dat is met een stevig Nederlands huis niet het geval. Je kunt toch niet houten huizen blijven bouwen als je weet dat ze niet zoveel aan kunnen ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |