abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49143125
Elke keer zie je op het nieuws totaal verwoeste woningen omdat er weer een tornado over het Amerikaanse grondgebied is geraasd of iets van die aard.

Ik vraag me af hoe een Nederlandse nieuwbouwwijk het er vanaf zou brengen als daar een tornado overheen gegaan was. Iemand enig idee?

Zou het dan ook totaal verpauperd zijn? Waarom maken Amerikanen toch altijd van die ontzettend pauperwoningen met materiaal waarvan Lego-steentjes misschien nog een betere oplossing is? Weet iemand hoe en waarom Amerikanen hun woningen op een totaal andere manier dan wij bouwen?
Zie ook: Amerika vooruitstrevend met energiebesparing
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:26:51 #2
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_49143271
Volgens mij zijn die amerikaanse huizen ook echt gewoon 4 gipsplaten met wat gaten voor de ramen en de deur en een dak er boven op. Als je soms ziet hoe ze die huizen bouwen verbaasd het me niks dat ze binnen een briesje omver liggen.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_49143459
Die amerikaanse huizen worden vooral van hout gemaakt.. Geen betonnen muren enzo volgens mij
pi_49143495
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:30 schreef metallicelmo het volgende:
Die amerikaanse huizen worden vooral van hout gemaakt.. Geen betonnen muren enzo volgens mij
Hoezo dan? Is beton duur?
pi_49143520
quote:
Yep en daarom zijn ze ook relatief goedkoop vergeleken met huizen in Nederland.

Een vriend van me uit de VS die op bezoek was, was heel erg verbaasd dat alles hier van bakstenen was gebouwd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_49143544
quote:
Yep dat klopt, het grootste gedeelte van de buitenwijken worden in hout gebouwd. Steen en betonnen huizen zie je er nauwelijks (wel in de steden). Vandaar dat ze ook allemaal veel groter zijn dan hier, omdat de grond en de bouwmaterialen veel goedkoper zijn.
pi_49143675
Als je bijvoorbeeld kijkt naar dat programma "Extreme House Makeover" ( haha ) dan zie je ook dat ze een huis slopen en daarna kant en klare muren van hout neerzetten.. Dat zijn dan de muren inderdaad..
pi_49143817
Amerikanen zijn arm wat dat betreft, daarom geen huizen van steen maar van hout.
I spent a lot of my money on booze, birds and fast cars, the rest I just squandered.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:39:13 #9
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_49143854
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:35 schreef metallicelmo het volgende:
Als je bijvoorbeeld kijkt naar dat programma "Extreme House Makeover" ( haha ) dan zie je ook dat ze een huis slopen en daarna kant en klare muren van hout neerzetten.. Dat zijn dan de muren inderdaad..
Soort van biggetjes en de boze wolf verhaal

Kenia ( of iig een land waar ze in hutjes leven ) is dan 1 biggetje
Amerika is een biggetje
en Nederland is het stevigste biggetje
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:39:14 #10
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_49143855
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:35 schreef metallicelmo het volgende:
En dat slopen is ook erg moelijk daar maar niet heus. Als je ertegen aan leunt dan stort die zooi al in elkaar.
pi_49143867
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Een vriend van me uit de VS die op bezoek was, was heel erg verbaasd dat alles hier van bakstenen was gebouwd.
Hoezo verbaasd? Huizen hier gaan tenminste lang mee en kunnen tegen een storm.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:39:49 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49143884
quote:

[..]

Idd, en van de prijs.
Mijn amerikaanse collega heeft echt haar best moeten doen haar ouders ervan te overtuigen dat ze toch echt een goede prijs hadden betaald voor hun riante 2-onder-1-kap. Die snapten er niks van, veel te duur enzo.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:40:02 #13
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_49143894
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:39 schreef Armageddon het volgende:

[..]

En dat slopen is ook erg moelijk daar maar niet huis. Als je ertegen aan leunt dan stort die zooi al in elkaar.
Gewoon 4 bouwvakkers tegelijk tegen een muur aan laten leunen dan valt het hele huis zo in elkaar Shovel of kraan erbij , puin weg en binnen een uur heb je een schone kavel haha.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:41:02 #14
2964 Armageddon
pi_49143948
Je kan beter één keer een goed stevig huis neerzetten dan dat je drie keer zo'n pauperwoning neer moet zetten. Je blijft bezig daar. "Ja hallo, ik kom vandaag niet werken hoor. Mijn huis ligt weer in puin.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:41:30 #15
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_49143972
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:41 schreef Armageddon het volgende:
Je kan beter één keer een goed stevig huis neerzetten dan dat je drie keer zo'n pauperwoning neer moet zetten. Je blijft bezig daar. "Ja hallo, ik kom vandaag niet werken hoor. Mijn huis ligt weer in puin.

" Ja baas? Ik kom niet werken hoor, mijn kind liet een scheet en toen knalde de kinderkamer in elkaar "
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:41:31 #16
2964 Armageddon
pi_49143973
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:40 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Gewoon 4 bouwvakkers tegelijk tegen een muur aan laten leunen dan valt het hele huis zo in elkaar Shovel of kraan erbij , puin weg en binnen een uur heb je een schone kavel haha.
Ik zei huis i.p.v. heus.
pi_49143981
Qua duurzaamheid en isolering is er niets mis met houtbouw.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:41:51 #18
2964 Armageddon
pi_49143988
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:41 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

" Ja baas? Ik kom niet werken hoor, mijn kind liet een scheet en toen knalde de kinderkamer in elkaar "
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:42:00 #19
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_49143995
like, een betonnen/bakstenen huis wordt óók weggevaagd met zo'n krachtige storm. En dan is hout makkelijker opruimen/mensen onder vandaan trekken dan beton
pi_49144013
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:40 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Erg handig als je je huis opnieuw wil indelen .
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:43:18 #21
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_49144059
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:42 schreef pberends het volgende:

[..]

Erg handig als je je huis opnieuw wil indelen .
dan gaan de vrouwen inplaats van zeuren om een nieuwe keuken of muur opeens zeuren om een nieuw huis.
pi_49144071
Als een Nederlandse stad een paar keer een aardbeving te voortduren krijgt zoals in LA regelmatig voorkomt, dan denk ik dat er weinig van overblijft. De houten gebouwen zijn veel beter bestand tegen bevingen en dat is dan meteen ook een van de hoofdredenen om voor dat materiaal te kiezen. Met 'paupers' heeft dat niks te maken want woningen in steden als LA of NY zijn reteduur. Verder is de woningnood er natuurlijk lang niet zo hoog als in Nederland. Of denken jullie soms dat de huizenprijzen in Nederland zo hoog zijn omdat de woningen kwalitatief zo goed zijn
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:45:14 #23
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_49144151
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:43 schreef American_Nightmare het volgende:
Als een Nederlandse stad een paar keer een aardbeving te voortduren krijgt zoals in LA regelmatig voorkomt, dan denk ik dat er weinig van overblijft. De houten gebouwen zijn veel beter bestand tegen bevingen en dat is dan meteen ook een van de hoofdredenen om voor dat materiaal te kiezen.
Ja maar zodra er een kleine beving is ontstaat er ook al wel schade en dat is met een stevig Nederlands huis niet het geval. Je kunt toch niet houten huizen blijven bouwen als je weet dat ze niet zoveel aan kunnen ?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:46:08 #24
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_49144198
quote:
Als een Nederlandse stad een paar keer een aardbeving te voortduren krijgt zoals in LA regelmatig voorkomt, dan denk ik dat er weinig van overblijft. De houten gebouwen zijn veel beter bestand tegen bevingen en dat is dan meteen ook een van de hoofdredenen om voor dat materiaal te kiezen. Met 'paupers' heeft dat niks te maken want woningen in steden als LA of NY zijn reteduur. Verder is de woningnood er natuurlijk lang niet zo hoog als in Nederland. Of denken jullie soms dat de huizenprijzen in Nederland zo hoog zijn omdat de woningen kwalitatief zo goed zijn
Ze zijn daar reteduur omdat gemiddelde gezinnen daar al villa's van hier tot tokio hebben
pi_49144214
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:45 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Ja maar zodra er een kleine beving is ontstaat er ook al wel schade en dat is met een stevig Nederlands huis niet het geval. Je kunt toch niet houten huizen blijven bouwen als je weet dat ze niet zoveel aan kunnen ?
Dat is met Nederlandse huizen wel degelijk het geval, namelijk in de vorm van al dan niet zichtbare scheuren. Een houten huis schudt bij zo'n beving alleen wat op en neer, hout is veel flexibeler dan steen, cement, beton etc.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_49144230
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:46 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Ze zijn daar reteduur omdat gemiddelde gezinnen daar al villa's van hier tot tokio hebben
Je moet niet alles geloven wat je op TV ziet. Ga er eens een kijkje nemen voor je oordeelt.
pi_49144350
quote:
Uhuh... nederlandse huizen vallen zo om

Technisch zijn de nederlandse huizen meer dan superieur aan de huizen in de VS.

De reden om in hout te bouwen is daar puur economisch!
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:46 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Dat is met Nederlandse huizen wel degelijk het geval, namelijk in de vorm van al dan niet zichtbare scheuren. Een houten huis schudt bij zo'n beving alleen wat op en neer, hout is veel flexibeler dan steen, cement, beton etc.
Wat zou sterker zijn in een aardbeving, gewapend beton of hout? Ik denk dat jij even een paar druktestjes moet gaan bekijken

Waarom bouwen ze anders geen wolkenkrabbers uit hout?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:50:31 #28
120777 Saabmobiel
Hopsieflopsie!
pi_49144361
Mijn familie woont in een buitenwijk van Orlando, gelukkig in een huis van steen net als de rest van de buurt. Maar als er weer eens een tropische storm in de buurt is, knappen de electriciteitsleidingen bovengronds. Mijn tante, Hollandsch opgevoed, kookt als enige in de buurt op gas. De rest op keramiek inductie etc, oftewel electriciteit. Gevolg: eens in de zoveel tijd staat mijn tante te koken voor de straat totdat de electriciteit weer gerepareerd is . De meeste buren hebben een handzame generator in de schuur staan, maar en koken en de koelkast kunnen de meeste niet trekken

Wat mij ook opvalt is dat Amerikaanse huizen geen gang hebben, je komt rechtstreeks vanuit de buitenwereld de woonkamer binnen. Is dat iets typisch Amerikaans? In Europa ben ik vrijwel geen huis tegengekomen zonder gang o.i.d.

[ Bericht 0% gewijzigd door Saabmobiel op 08-05-2007 14:52:39 (spelfoutje weggewerkt :)) ]
U geeft mij het gevoel alsof ik met één been in de stijgbeugel ben blijven hangen en mijn paard me door een met wilde bijen bevolkt brandnetelveld sleurt.
The pain was enough to make a shy bald buddhist reflect and plan a mass murder.
pi_49144524
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:50 schreef Saabmobiel het volgende:

Wat mij ook opvalt is dat Amerikaanse huizen geen gang hebben, je komt rechtstreeks vanuit de buitenwereld de woonkamer binnen. Is dat iets typisch Amerikaans? In Europa ben ik vrijwel geen huis tegengekomen zonder gang o.i.d.
Ik zou zeggen kom eens in mijn nieuwe huis kijken
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:57:50 #30
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_49144641
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:50 schreef 911GT2 het volgende:

Wat zou sterker zijn in een aardbeving, gewapend beton of hout? Ik denk dat jij even een paar druktestjes moet gaan bekijken
Hout dus.
quote:
Waarom bouwen ze anders geen wolkenkrabbers uit hout?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:58:26 #31
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_49144658
Mijn huis is ook gedeeltelijk van hout, beton en steen.

Niks mis mee. Ja als er een tornado overkomt wordt het wat problematisch natuurlijk maar dan gaan we gewoon in de basement zitten. Voor diegenen die dat niet weten: Veel Amerikaanse huizen hebben een betonnen verdieping onder de grond, ideaal om als reacreatiekamer in te richten trouwens.

In het begin moest ik er wel wat aan wennen maar nu vind het prima.

De gedachte dat 't meteen slechte huizen zijn is onzin natuurlijk en een vooroordeel, je kunt goede en slechte huizen van die materialen, net zoals met steen. Van een stenen huis blijft ook niet veel over met een tornado van 450 km/u.

Als ik moest kiezen tussen een stenen rijtjeshuis of een mooi groot huis met een mega stuk grond dan weet ik het wel.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_49144829
Goed topic .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_49144911
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:50 schreef Saabmobiel het volgende:
Mijn familie woont in een buitenwijk van Orlando, gelukkig in een huis van steen net als de rest van de buurt. Maar als er weer eens een tropische storm in de buurt is, knappen de electriciteitsleidingen bovengronds. Mijn tante, Hollandsch opgevoed, kookt als enige in de buurt op gas. De rest op keramiek inductie etc, oftewel electriciteit. Gevolg: eens in de zoveel tijd staat mijn tante te koken voor de straat totdat de electriciteit weer gerepareerd is . De meeste buren hebben een handzame generator in de schuur staan, maar en koken en de koelkast kunnen de meeste niet trekken

Koken ze in Amerika niet op gas dan?

En waarom zitten bijna elektriciteitsleidingen bovengronds?
pi_49144982
Als heel amerika nou huizen van steen / beton zou bouwen.. Gaan we dan ook minder hout kappen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 8 mei 2007 @ 15:14:32 #35
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_49145258
Op gas koken is helemaal niet gebruikelijk hoor. In NL wel maar wij gaan straks een paar km over de grens in Duitsland wonen: geen aardgas Heeft denk ik ook te maken met de vaak enorme afstanden die overbrugd moeten worden.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_49145337
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:05 schreef pberends het volgende:

En waarom zitten bijna elektriciteitsleidingen bovengronds?
Dat is hier toch ook zo zodra je buiten de steden komt? Is een goedkopere oplossing
  dinsdag 8 mei 2007 @ 15:17:28 #37
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_49145393
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:16 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat is hier toch ook zo zodra je buiten de steden komt?
Eh?
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_49145558
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:17 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Eh?
Nog nooit buiten de stad geweest? je ziet ze toch vaak genoeg van die electriciteitsmasten
  dinsdag 8 mei 2007 @ 15:23:12 #39
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_49145630
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:21 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nog nooit buiten de stad geweest? je ziet ze toch vaak genoeg van die electriciteitsmasten
Je gaat me toch niet vertellen dat je deze bedoeld?

pi_49145764
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:21 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat is inderdaad het hoogspanningsnet, dat steeds vaker onder de grond verdwijnt, maar de individuele aansluitingen zijn toch echt ondergronds. Dat is weer een voordeel van die slappe hollandse grond .
pi_49145816
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:23 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Je gaat me toch niet vertellen dat je deze bedoeld?

[afbeelding]
o.a. overigens zie je in de wat dunnerbevolkte gebieden ook naar de woningen toe nog bovengronds of is dit nog maar zeer recent veranderd.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 15:28:25 #42
120777 Saabmobiel
Hopsieflopsie!
pi_49145830
Ik doelde meer op deze palen:

U geeft mij het gevoel alsof ik met één been in de stijgbeugel ben blijven hangen en mijn paard me door een met wilde bijen bevolkt brandnetelveld sleurt.
The pain was enough to make a shy bald buddhist reflect and plan a mass murder.
pi_49145858
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:28 schreef Chewie het volgende:

[..]

o.a. overigens zie je in de wat dunnerbevolkte gebieden ook naar de woningen toe nog bovengronds of is dit nog maar zeer recent veranderd.
Je ziet het inderdaad een enkele keer maar het is meer uitzondering dan gewoonte.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 8 mei 2007 @ 15:29:17 #44
13151 crew  Rewimo
pi_49145867
Dat heeft met de afstanden en de bodemgesteldheid te maken. Graven is simpelweg te duur daardoor.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 15:29:36 #45
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_49145888
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:28 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat zijn er dus maar een aantal.

Het grootste gedeelte ligt gewoon ondergronds.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 15:47:50 #46
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_49146691
Om nou alles te gaan vergelijken met Nederland, waar de infrastructuur heel erg goed voor elkaar is, tja. Kijk eens in Belgie, da's ook al een wereld van verschil itt Nederland.

Kijk, de afstanden tussen de huizen in de VS zijn ook veel groter waardoor graven duurder is, in Nederland zit het grootste gedeelte van de huizenbouw bovenop elkaar waar je dus geen eens ruimte hebt voor palen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 16:53:47 #47
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_49149582
Als hout in het Nederlandse klimaat niet zo snel zou gaan rotten zouden hier ook meer huizen van hout worden gemaakt.
pi_49149643
Ja daarom zijn de meeste palen in de grond ook van hout
pi_49149834
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:53 schreef HarryP het volgende:
Als hout in het Nederlandse klimaat niet zo snel zou gaan rotten zouden hier ook meer huizen van hout worden gemaakt.
Dat weet ik niet, we hebben rivieren die veel klei aanvoeren waardoor we makkelijk bakstenen kunnen maken. Duurzame houtsoorten zijn hier ook niet zoveel beschikbaar. En brandgevaar was vanouds een groot risico in de steden dus daar is het bouwen met hout al vrij vroeg verboden.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 17:25:19 #50
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_49150968
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:55 schreef Chewie het volgende:
Ja daarom zijn de meeste palen in de grond ook van hout
Omdat die constant vochtig zijn.
pi_49151060
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:58 schreef popolon het volgende:
Mijn huis is ook gedeeltelijk van hout, beton en steen.

Niks mis mee. Ja als er een tornado overkomt wordt het wat problematisch natuurlijk maar dan gaan we gewoon in de basement zitten. Voor diegenen die dat niet weten: Veel Amerikaanse huizen hebben een betonnen verdieping onder de grond, ideaal om als reacreatiekamer in te richten trouwens.

In het begin moest ik er wel wat aan wennen maar nu vind het prima.

De gedachte dat 't meteen slechte huizen zijn is onzin natuurlijk en een vooroordeel, je kunt goede en slechte huizen van die materialen, net zoals met steen. Van een stenen huis blijft ook niet veel over met een tornado van 450 km/u.

Als ik moest kiezen tussen een stenen rijtjeshuis of een mooi groot huis met een mega stuk grond dan weet ik het wel.
Inderdaad.. grappig dat de houten huizen met enorme lappen grond 'pauperhuizen' zijn terwijl de meesten hier in een armzalig appartementje of rijtjeshuisje wonen waar 10 omliggende huizen zo in je tuin kunnen kijken. Maar wel weer van steen.. dat dan weer wel
pi_49151129
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:27 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Inderdaad.. grappig dat de houten huizen met enorme lappen grond 'pauperhuizen' zijn terwijl de meesten hier in een armzalig appartementje of rijtjeshuisje wonen waar 10 omliggende huizen zo in je tuin kunnen kijken. Maar wel weer van steen.. dat dan weer wel
Alsof al die houten huizen een enorme lap grond hebben .

En zeker als ze slecht onderhouden worden verkrotten houten huizen nu eenmaal erg snel.
pi_49151324
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

Alsof al die houten huizen een enorme lap grond hebben .

En zeker als ze slecht onderhouden worden verkrotten houten huizen nu eenmaal erg snel.
De houten huizen in de buitenwijken over het algemeen wel. Hier bouwen we in dorpen vaak nog alles vlak naast elkaar.

Overigens wordt er in Nederland ook steeds meer met hout gewerkt en dat doet kwalitatief niet onder voor steen. Houten huizen kunnen ook eeuwen mee.
pi_49151380
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:34 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

De houten huizen in de buitenwijken over het algemeen wel. Hier bouwen we in dorpen vaak nog alles vlak naast elkaar.
Qua ruimte is Nederland dan ook niet echt te vergelijken met de VS

Zeker de randstad niet, in het oosten en noorden kan en worden nog wel ruime kavel bebouwd

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2007 17:37:05 ]
  dinsdag 8 mei 2007 @ 17:39:35 #55
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_49151519
Ze kunnen wel eeuwen mee gaan, ik voel me toch veiliger in een stenen huis als er een tornado in de buurt is hoor. Liever dat dan een lucifersdoos die wegwaait. Als je stenenhuis wegwaait is 't nog een spectakel

En volgens mij waait een stenenhuis niet zo snel weg hoor, een houten huis veel sneller.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_49151622
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:39 schreef zwahiel het volgende:
Ze kunnen wel eeuwen mee gaan, ik voel me toch veiliger in een stenen huis als er een tornado in de buurt is hoor. Liever dat dan een lucifersdoos die wegwaait. Als je stenenhuis wegwaait is 't nog een spectakel

En volgens mij waait een stenenhuis niet zo snel weg hoor, een houten huis veel sneller.
Of je kijkt wat minder films denk je dat ze die houten planken zo los op de grond zetten? In Nederland bouwen ze ook houten huizen, zoek maar es wat op over de constructie hiervan.
pi_49151682
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:34 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Overigens wordt er in Nederland ook steeds meer met hout gewerkt en dat doet kwalitatief niet onder voor steen. Houten huizen kunnen ook eeuwen mee.
Houten huizen kunnen eeuwen meegaan. Maar daar zijn de meeste van die prefabmodelletjes niet voor bedoeld. Prefab celllenbetonhuizen ook niet overigens.
pi_49151696
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:36 schreef Chewie het volgende:

[..]

Qua ruimte is Nederland dan ook niet echt te vergelijken met de VS

Zeker de randstad niet, in het oosten en noorden kan en worden nog wel ruime kavel bebouwd
Uiteraard. Maar dat doet niets af aan het feit dat ik het vreemd vind dat mensen die zelf waarschijnlijk in een kippenhok wonen het over 'pauperwoningen' hebben.
pi_49151761
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:43 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar dat doet niets af aan het feit dat ik het vreemd vind dat mensen die zelf waarschijnlijk in een kippenhok wonen het over 'pauperwoningen' hebben.
Dat zegt ook niet alles, iemand met een appartementje van 60 m2 in New York zal een boerderij in Arkansas met een paar ha grond ook een pauperwoning vinden
  dinsdag 8 mei 2007 @ 17:45:59 #60
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_49151764
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:42 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Of je kijkt wat minder films denk je dat ze die houten planken zo los op de grond zetten? In Nederland bouwen ze ook houten huizen, zoek maar es wat op over de constructie hiervan.
heeft niks met films te maken, meer met 't feit dat hout een minder solide basis heeft als een gemetseld wandje. Hoe je 't vast zet maakt niet uit, hout is lichter en dus meer vatbaarder voor de elementen.

Kijk maar 's naar Brainiac als ze weer 's een houtenhuisje opblazen
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_49151792
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:43 schreef du_ke het volgende:

[..]

Houten huizen kunnen eeuwen meegaan. Maar daar zijn de meeste van die prefabmodelletjes niet voor bedoeld. Prefab celllenbetonhuizen ook niet overigens.
Tegenwoordig worden de meeste huizen ook gebouwd met een verwachte levensduur van ik dacht 40 jaar.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 17:46:54 #62
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_49151798
quote:

[..]

Ach ik vind het prima, laat ze lekker denken wat ze willen denken. Ik heb 't goed naar m'n zin in m'n pauperhuis.
pi_49151839
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:45 schreef zwahiel het volgende:

[..]

heeft niks met films te maken, meer met 't feit dat hout een minder solide basis heeft als een gemetseld wandje. Hoe je 't vast zet maakt niet uit, hout is lichter en dus meer vatbaarder voor de elementen.

Kijk maar 's naar Brainiac als ze weer 's een houtenhuisje opblazen
Veranker een houten plaat in beton en zet er een gemetseld muurtje naast. Ik ben benieuwd welke het eerst gaat als die tornado voorbij komt.
pi_49151876
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:46 schreef popolon het volgende:

[..]

Ach ik vind het prima, laat ze lekker denken wat ze willen denken. Ik heb 't goed naar m'n zin in m'n pauperhuis.
Ik dadelijk ook in mijn riante tweekapper ben blij dat ik niet in zo'n pauperrijtjeshuis of pauperappartement hoef te wonen
pi_49151966
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:46 schreef popolon het volgende:

[..]

Hang natuurlijk ook af van de lokatie, heb voor mijn werk in Elgin (vlakbij Chicago, dorp is na mijn vertrek collectief onder handen genomen door Dr. Phil ) gezeten. Daar kan het in de winter best koud zijn en ik verbaasde me wel over de dunne wandjes en het gebrek aan isolering die je zag.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 17:53:10 #66
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_49152034
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:51 schreef Chewie het volgende:

[..]

Hang natuurlijk ook af van de lokatie, heb voor mijn werk in Elgin (vlakbij Chicago, dorp is na mijn vertrek collectief onder handen genomen door Dr. Phil ) gezeten. Daar kan het in de winter best koud zijn en ik verbaasde me wel over de dunne wandjes en het gebrek aan isolering die je zag.
Dan heb je wat slechte huizen gezien, it's that simple. Michigan kan ook best koud zijn hoor.
pi_49152058
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:43 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Het toppunt van groots wonen kan ik dit b.v. ook niet noemen

pi_49152103
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:46 schreef Chewie het volgende:

[..]

Tegenwoordig worden de meeste huizen ook gebouwd met een verwachte levensduur van ik dacht 40 jaar.
Erg wisselend maar de meeste naoorlogse huizen zijn wel afgeschreven inderdaad .
  dinsdag 8 mei 2007 @ 17:55:09 #69
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_49152119
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:53 schreef du_ke het volgende:

[..]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik ook niet. Maar die huizen kosten waarschijnlijk ook maar $20.000. Maximaal.
pi_49152177
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:53 schreef popolon het volgende:

[..]

Dan heb je wat slechte huizen gezien, it's that simple. Michigan kan ook best koud zijn hoor.
Oh er stonden wel goede huizen tussen, maar veel was toch hout, dunne wandjes en slecht geisoleerd. Voor die plek vind ik dat niet echt slim bouwen.
pi_49152214
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:55 schreef popolon het volgende:

[..]

Oh dat zal maar het is meer dat A-N niet moet doen of hout helemaal het einde is .
  dinsdag 8 mei 2007 @ 18:01:02 #72
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_49152338
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:57 schreef du_ke het volgende:

[..]

Oh dat zal maar het is meer dat A-N niet moet doen of hout helemaal het einde is .
Het einde nee, maar ik heb liever dit dan een betonnen wijk.

Maar goed, ieder z'n ding zeg maar. In ieder geval hoef je in zo'n betonnen wijk niet bang te zijn dat er een tornado over komt waaien. Da's dan een pluspunt.
pi_49152411
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:57 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik vind het niet helemaal het einde, maar het zijn ook zeker geen pauperwoningen. Natuurlijk zijn er altijd wel voorbeelden te vinden van houten huizen die wel onder de noemer 'pauperwoning' vallen ( ) en ik kan ook plaatjes tevoorschijn toveren van stenen huizen in Nederland die in mekaar donderen als je er tegenaan schopt.
pi_49152506
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 18:01 schreef popolon het volgende:

[..]

Het einde nee, maar ik heb liever dit dan een betonnen wijk.

Maar goed, ieder z'n ding zeg maar. In ieder geval hoef je in zo'n betonnen wijk niet bang te zijn dat er een tornado over komt waaien. Da's dan een pluspunt.
Wow vette pauperwoning Wat betaal je nou ongeveer voor zoiets als ik vragen mag? In Nederland kost het je al gauw rond de 4 a 5 ton (als ik het vergelijk met het huis van m'n ouders, ook vrijstaand, grote tuin, zwembad etc, en dat is dan nog in Limburg).
pi_49152541
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 18:02 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Ik vind het niet helemaal het einde, maar het zijn ook zeker geen pauperwoningen. Natuurlijk zijn er altijd wel voorbeelden te vinden van houten huizen die wel onder de noemer 'pauperwoning' vallen ( ) en ik kan ook plaatjes tevoorschijn toveren van stenen huizen in Nederland die in mekaar donderen als je er tegenaan schopt.
Denk dat je daar heel wat meer moeite voor moet doen. Dit was 1 zoekopdracht op google en dan heb ik bij lange na niet de ergste krotten er uit gezocht .
En dit zijn naar mijn idee toch echt wel pauperwoningen. Dan zit ik liever in een huisje in NL.
pi_49152653
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 18:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

Denk dat je daar heel wat meer moeite voor moet doen. Dit was 1 zoekopdracht op google en dan heb ik bij lange na niet de ergste krotten er uit gezocht .
En dit zijn naar mijn idee toch echt wel pauperwoningen. Dan zit ik liever in een huisje in NL.
Ik ben er geweest en ik weet wel beter, maar geloof wat jij wil In Nederland vind je ook hele buurten met zgn. 'pauperwoningen'. Alleen wij noemen het 'starterswoningen'
pi_49152833
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 18:09 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Ik ben er geweest en ik weet wel beter, maar geloof wat jij wil
Jij hebt deze zogenaamde Shotgun Woningen bekeken ?
quote:
In Nederland vind je ook hele buurten met zgn. 'pauperwoningen'. Alleen wij noemen het 'starterswoningen'
Even klein en rot als deze? Kan ja daar dan wat voorbeelden van geven?
pi_49152983
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 18:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

Jij hebt deze zogenaamde Shotgun Woningen bekeken ?
[..]

Even klein en rot als deze? Kan ja daar dan wat voorbeelden van geven?
Rij in een willekeurige stad eens door een wijk met veel buitenlanders en je hebt voorbeelden genoeg.

Ik zou liever in dat groen-blauwe ding hierboven wonen, dan in een flatje zonder balkon tussen de ali's.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 18:20:52 #79
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_49153032
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 18:05 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Wow vette pauperwoning Wat betaal je nou ongeveer voor zoiets als ik vragen mag? In Nederland kost het je al gauw rond de 4 a 5 ton (als ik het vergelijk met het huis van m'n ouders, ook vrijstaand, grote tuin, zwembad etc, en dat is dan nog in Limburg).
Daar koop je bijna vier van dat soort huizen met zo'n lap grond voor van dat geld. Van die huizen op de foto die jij plaatste kun je er dan wel 50 van kopen.
pi_49153038
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 18:19 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Rij in een willekeurige stad eens door een wijk met veel buitenlanders en je hebt voorbeelden genoeg.
Dat zijn over het algemeen geen wijken vol erg kleine half verotte woningen. Het systeem met veel sociale huur is niet perfect maar de woningcorporaties onderhouden meestal wel aardig.
pi_49153062
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 18:19 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Ik zou liever in dat groen-blauwe ding hierboven wonen, dan in een flatje zonder balkon tussen de ali's.
Daar woon je tussen de Gangstahs .
pi_49153180
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 18:20 schreef popolon het volgende:

[..]

Daar koop je bijna vier van dat soort huizen met zo'n lap grond voor van dat geld. Van die huizen op de foto die jij plaatste kun je er dan wel 50 van kopen.
In Boston koop je voor dat geld echt geen vrijstaand huis, tenminste als je een beetje in een buurt wil wonen. Een 100m2 condo (appartement) kost al ruim $300.000.

Ik woon hier in een houten huis maar tornado's kennen ze hier niet, daarbij is hout veel goedkoper door de enorm voorraden die ze hier hebben. Je ziet hier overigens ook stenen huizen maar die zijn meestal veel duurder. Hout isoleert minder goed in mijn ervaring, maar in Amerika zijn er weinig mensen die zich daar druk over maken, met de energieprijzen hier. Aangezien die steeds hoger worden denk ik wel dat dat gaat komen.
Jesus saves but death prevails.
pi_49153699
In Amerika heb je natuurlijk ook nog redelijk wat onbebouwde grond, als een wijkje ergens niet meer voldoet, dan bouw je gewoon 5 km verderop een nieuwe.

Daar in Nederland de ruimte iets ( ) schaarser is, bouwen we hier duurzamer, m.a.w. een woning zou meerdere generaties bewoners moeten kunnen overleven.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_49155049
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 18:21 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat zijn over het algemeen geen wijken vol erg kleine half verotte woningen. Het systeem met veel sociale huur is niet perfect maar de woningcorporaties onderhouden meestal wel aardig.
Maar dat heeft weer niet zo veel met hout vs. steen te maken.

Dit is een stenen huis. De muren zijn massief baksteenmetselwerk en waarschijnlijk zo'n 60 cm dik. En ondanks dat is het tóch verpauperd. Dit gebouw heeft z'n verwachte levensduur van 80 jaar echter al ruimschoots gehaald.

Een houten huis is dus blijkbaar veel goedkoper, maar gaat in principe ook veel minder lang mee. Dan zou ik toch voor het stenen huis kiezen, want dan hoef je minder vaak te slopen en opnieuw op te bouwen.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 19:47:45 #85
46960 StefanP
polemicist
pi_49156471
Jullie grijze, kleine rijtjescontainers storten net zo hard in bij een F4 of F5 tornado (hint: windsnelheden 450+km/uur) en hebben niet eens fatsoenlijk verwarming of airconditioning. Laat staan een tuin, garage of zelfs maar een eigen parkeerplaats. En dan heb ik het nog niet eens over de 300000 euro die je neer mag leggen voor het piepkleine, lelijke huisje met buren wiens woonkamer direct achter jouw muur begint en van wiens hoge hakken, televisie en geschreeuw je de hele dag kunt genieten. Zoveel beter dan die houten huizen...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_49156919
Stel je eens voor hoe het zou zijn als je die rijtjeshuizen van hout zou hebben gemaakt! Dan zou het nog veel gehoriger zijn.

Een klein Nederlands rijtjeshuis vergelijken met een vrijstaande houten villa in de VS is gewoon appels met peren vergelijken.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 20:30:20 #87
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_49158254
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 19:58 schreef Igen het volgende:
Een klein Nederlands rijtjeshuis vergelijken met een vrijstaande houten villa in de VS is gewoon appels met peren vergelijken.
Idd, maar ben wel benieuwd hoeveel die huizen in de USA meer kosten aan onderhoud dan in Nederland
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_49162116
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 19:47 schreef StefanP het volgende:
Jullie grijze, kleine rijtjescontainers storten net zo hard in bij een F4 of F5 tornado (hint: windsnelheden 450+km/uur) en hebben niet eens fatsoenlijk verwarming of airconditioning. Laat staan een tuin, garage of zelfs maar een eigen parkeerplaats. En dan heb ik het nog niet eens over de 300000 euro die je neer mag leggen voor het piepkleine, lelijke huisje met buren wiens woonkamer direct achter jouw muur begint en van wiens hoge hakken, televisie en geschreeuw je de hele dag kunt genieten. Zoveel beter dan die houten huizen...
Ach ja, het Amerikaanse idee van altijd de airco aan en de verwarming erbij aan als je het te koud hebt vind ik ook niet alles. .
pi_49162232
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 20:30 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd, maar ben wel benieuwd hoeveel die huizen in de USA meer kosten aan onderhoud dan in Nederland
Daarbij spelen zoveel factoren een rol dat dat moeilijk te vergelijken is. Dollarprijs, grondstofprijs, prijs naar rato ten opzichte van inkomen, etc.
Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 22:04:05 #90
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_49162492
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 21:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ach ja, het Amerikaanse idee van altijd de airco aan en de verwarming erbij aan als je het te koud hebt vind ik ook niet alles. .
Wat zijn dat nou weer voor een rare losse flodders

die overigens, natuurlijk, totaal nergens op slaan.
pi_49162590
Ik dacht altijd dat de paupers in Amerika in een trailer wonen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_49162769
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 22:04 schreef popolon het volgende:
Wat zijn dat nou weer voor een rare losse flodders

die overigens, natuurlijk, totaal nergens op slaan.
Ach ja, daar er met vooroordelen gesmeten wordt, doe ik maar gezellig mee.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 23:13:48 #93
167723 sanni
Acima de seu
pi_49165971
quote:
pi_49171225
quote:

[..]

Ehh...Ligt eraan waar - een eenkamerappartement in de stad waar ik woon (San Francisco, Californie), kost al snel zo'n 600.000 dollar hoor

http://money.cnn.com/pf/features/lists/nar_4q/price.html
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:31 schreef Isabeau het volgende:Een vriend van me uit de VS die op bezoek was, was heel erg verbaasd dat alles hier van bakstenen was gebouwd.
Europa bouwt al honderden jaren met baksteen omdat het in de jaren ervoor alle bossen op t eigen kontinent om zeep heeft geholpen. De VS is jonger inderdaad, en bijvoorbeeld in San Francisco zijn bijna alle huizen van Redwood bomen gemaakt, houdt het beter vol in het geval van een aardbeving dan baksteen!
En Amerikanen verbouwen nu eenmaal graag, en hout maakt dat makkelijker

Trouwens, veel van die steden in t gebied bij Kansas zijn/waren gemaakt van baksteen..

En last, de VS is vele malen groter dan, en fysiek even divers als Europa. Kansas is een ander beest dan bijvoorbeeld New York om maar even iets te noemen. In de mid west by the way, zijn mensen ARM, en de huisjes die nu zijn weggevaagd zijn de huisjes van een armere gemeenschap.

En nog een ding, no offense, maar Amerikanen houden er niet van om in grote betonnen blokken te wonen zoals Nederlanders en de Bijlmer bijvoorbeeld, of Utereg Overvecht. Dan hebben ze liever een houten huuske, met, jawel vrijwel allemaal een basement!

hier is speciaal voor julllie een brick house uit Kansas:
http://www.msnbc.msn.com/id/18529275
pi_49171247
quote:

[..]

ik had t niet beter kunnen verwoorden
pi_49171256
yep, die bakstenen huizen zijn inderdaad sterker... Uit Greensburg, Kansas (zie link hierboven, msnbc.com)

pi_49172091
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:55 schreef popolon het volgende:

[..]

Ongeveer. Een maatje van mij heeft een tijdje een net ietsje grotere woning gehad, koste $40.000. Maar dan woon je wel in een vrijstaande woning. Kun je in Nederland net een garagebox voor kopen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_49179618
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:39 schreef pberends het volgende:

[..]

Hoezo verbaasd? Huizen hier gaan tenminste lang mee en kunnen tegen een storm.
Ten eerste gebruiken ze veel HSB
ten tweede doen ze dat in tornado gebieden expres omdat het goedkoper is een nieuw goedkoop huis te laten bouwen dan het laten repareren van een duur huis.

Overigens komen veel NL huizen er ook bekaaid vanaf die zullen in iedere geval hun dak kwijtraken.

[ Bericht 1% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 09-05-2007 12:47:22 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_49179971
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 06:26 schreef Walrik het volgende:
yep, die bakstenen huizen zijn inderdaad sterker... Uit Greensburg, Kansas (zie link hierboven, msnbc.com)

[afbeelding]
wat een raar metselverband
Overigens is dit ook gewoon houtbouw volgens mij met een stenen facade erom heen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_49180167
quote:

[afbeelding]
Wat wil je als ze er zulke vette konijnen tegenaan flikkeren .
  woensdag 9 mei 2007 @ 12:51:51 #101
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_49180200
De huizen in NL zijn overigens ook behoorlijk overkill. Hier worden huizen gebouwd om generaties te overleven. Als je dan achteraf terugkijkt zie je dat een huis na een jaar 40-50 vaak al tegen de grond is gegaan. Allemaal waste of energy. Eerst kost het heel veel geld en energie om een huis te bouwen. Vervolgens een hoop geld en energy om het weer plat te krijgen omdat het voor veel meer jaren gebouwd is dan de periode dat het overeind heeft gestaan.

Je ziet overigens in Nederland ook dat er flink bezuinigd wordt op bouwmateriaal. Paar jaar geleden waren dakplaten nog echte dakplaten. Tegenwoordig zie ik veel vrachtwagens rondrijden met een dikke laag piepschuim met een dun laagje beton eroverheen. Of dakplaten met allemaal ballen zodat het beton scheelt. Muren die kant en klaar in de fabriek voorzien worden van bakstenen zodat je een "bakstenen" huis in 24 uur neer kan stampen met een hijskraan. Enz. enz. enz.
  woensdag 9 mei 2007 @ 12:56:01 #102
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_49180362
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 12:51 schreef bleiblei het volgende:
De huizen in NL zijn overigens ook behoorlijk overkill. Hier worden huizen gebouwd om generaties te overleven. Als je dan achteraf terugkijkt zie je dat een huis na een jaar 40-50 vaak al tegen de grond is gegaan. Allemaal waste of energy. Eerst kost het heel veel geld en energie om een huis te bouwen. Vervolgens een hoop geld en energy om het weer plat te krijgen omdat het voor veel meer jaren gebouwd is dan de periode dat het overeind heeft gestaan.

Je ziet overigens in Nederland ook dat er flink bezuinigd wordt op bouwmateriaal. Paar jaar geleden waren dakplaten nog echte dakplaten. Tegenwoordig zie ik veel vrachtwagens rondrijden met een dikke laag piepschuim met een dun laagje beton eroverheen. Of dakplaten met allemaal ballen zodat het beton scheelt. Muren die kant en klaar in de fabriek voorzien worden van bakstenen zodat je een "bakstenen" huis in 24 uur neer kan stampen met een hijskraan. Enz. enz. enz.
dat is ten eerste gedaan vanwege isolatie manieren en ten 2de is het voor de sterkte niet nodig
  woensdag 9 mei 2007 @ 12:58:05 #103
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_49180463
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 12:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

dat is ten eerste gedaan vanwege isolatie manieren en ten 2de is het voor de sterkte niet nodig
Het is vooral goedkoper .
Wat je zegt klopt wel. Maar de reden waarom ze het doen is vooral vanwege de prijs.
En de huizen worden er uiteindelijk niet steviger van in extreme omstandigheden. Daarnaast zal de levensduur ook zeker een stuk korter zijn wanneer je op dat soort dingen gaat bezuinigen.
  woensdag 9 mei 2007 @ 13:00:10 #104
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_49180555
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 12:58 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Het is vooral goedkoper .
Wat je zegt klopt wel. Maar de reden waarom ze het doen is vooral vanwege de prijs.
En de huizen worden er uiteindelijk niet steviger van in extreme omstandigheden. Daarnaast zal de levensduur ook zeker een stuk korter zijn wanneer je op dat soort dingen gaat bezuinigen.
Prijs speelt idd ook een rol maar mechanische gezien levert het materiaal wat het veerste zit van de zwaartelijn de hoofdmoot van de sterkte de rest doet er niet echt toe.
  woensdag 9 mei 2007 @ 13:00:51 #105
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_49180592
Wij hoeven onze huizen dan ook niet op een F5 tornado te ontwerpen.
  woensdag 9 mei 2007 @ 18:07:06 #106
69211 koffiegast
langzinnig
pi_49193257
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:47 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Je moet niet alles geloven wat je op TV ziet. Ga er eens een kijkje nemen voor je oordeelt.
Ben er deze zomer nog een keer geweest ennuh hier is de vergelijking die ik heb getrokken qua familie:

Nederland: huis van 11bij8 3 hoog, 2 auto's
==
Amerika: huis van 25bij20 3 / 4 hoog(of je kelder meetelt), 3 auto's (waaronder een ferrari)

ga maar na wat een gemiddeld gezin dan voor huis kan kopen. Zal vast niet veel slechter zijn, iig veel groter dan Nederlandse huizen.
  woensdag 9 mei 2007 @ 18:15:57 #107
69211 koffiegast
langzinnig
pi_49193573
quote:

[afbeelding]
laatste keer dat ik keek was baksteen niet beton, en bestonden de muren van huizen ook uit gips en een 2e rij van stenen/beton. In iedergeval niet paar enkel bakstenen op een rijtje, want dat kun je in principe ook open rammet een paar grote hamers naar me idee...

vraag me overigens ook meer af waarom mensen juist in die rampengebieden blijven wonen, ik bedoel je zou verwachten dat ze dan meer trokken richting plekken waar het gevaar minder is.
  woensdag 9 mei 2007 @ 18:37:59 #108
26467 raphidae
...antichrist...
pi_49194330
Tja, voor steen/beton vs. hout is wel een argument te maken. In vrijwel alle beelden die ik op CNN gezien heb na tornado's etc. zijn alle woonwijken weg, maar staan de ziekenhuizen, gemeentehuizen, brandweer/politie gebouwen van steen nog mooi overeind.

Er is te speculeren dat die gebouwen dan ook expres van baksteen/beton zijn gebouwd vanwege de functie en dat er wel wat extra dollars in mochten.

Ik heb ook een keer een documentaire gezien over hoe ze van die woonwijken die iedere x jaar plat gaan konden beschermen en daar staat me van bij dat je niet op jezelf een betonnen huis kan gaan neerzetten daar, want die kan dan wel de wind weerstaan, maar niet alle brokstukken van de huizen van je buren die met een rotvaart tegen je huis aan vliegen. Dus ze zitten in een vicueuze cirkel daar.

Die houten huizen met 'slotted' planken als wanden zijn met 2 windvlagen weg. De eerste splijt het hout van 1 plank af en maakt een gat, de tweede blaast door dat gat het hele huis uit elkaar...
GENERATION 9: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and add 1 to the generation. Social experiment.
محمّد هو خنزي | "All that we are is the result of what we have thought." [Buddha] | http://ra.phid.ae/
  woensdag 9 mei 2007 @ 21:14:15 #109
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_49200789
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:25 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Omdat die constant vochtig zijn.
en zuurstofvrij
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_49208989
Er zal al een sterk windje voor nodig zijn om dit om te blazen .

donderdag 10 mei 2007 @ 00:50:38 #111
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_49210646
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:53 schreef du_ke het volgende:

[..]

[afbeelding]

[afbeelding]
En toch lijkt mij dat fijner wonen dan een 2 kamer appartementje van 55m2 hier in Nederland (waar je er meer dan 150.000 euro voor neertelt) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_49213146
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 18:37 schreef raphidae het volgende:
Tja, voor steen/beton vs. hout is wel een argument te maken. In vrijwel alle beelden die ik op CNN gezien heb na tornado's etc. zijn alle woonwijken weg, maar staan de ziekenhuizen, gemeentehuizen, brandweer/politie gebouwen van steen nog mooi overeind.
Niet op plekken zoals waar ik woon, San Francisco, wat aardbevinggevoelig is. Die bakstenen huizen van jou zouden hier hier niet door de aardbevingscommissie (want ja die is er hier in Californie) heenkomen.
pi_49213147
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 00:50 schreef DaMook het volgende:

[..]

En toch lijkt mij dat fijner wonen dan een 2 kamer appartementje van 55m2 hier in Nederland (waar je er meer dan 150.000 euro voor neertelt) .
Ik ook, veeel gezelliger zo'n gezellig huuske dan zo'n afzichtelijke betontoren zoals in Nederland en de ex Sovjet Unie favo zijn
pi_49215667
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 12:51 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wat wil je als ze er zulke vette konijnen tegenaan flikkeren .
pi_49221822
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 03:35 schreef Walrik het volgende:

[..]

Ik ook, veeel gezelliger zo'n gezellig huuske dan zo'n afzichtelijke betontoren zoals in Nederland en de ex Sovjet Unie favo zijn

Eens even kijken. Du_ke had een paar simpele houten woningen uit Amerika opgezocht, waaronder deze:

En als je in Nederland een simpele woning zoekt, dan kom je al gauw bij zoiets uit:

Doorslaggevend zal hier niet het materiaalgebruik zijn, maar kiezen lijkt me hier toch niet erg moeilijk.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2007 13:25:41 ]
pi_49222153
Ja ook lekker slim, een buitenwijk in de VS vergelijken met een stadswijk in Nederland. Overigens denk ik dat de binnenruimte van het middelste houten huis minder is dan die van de Nederlandse appartementen op de foto
pi_49222166
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 13:01 schreef Igen het volgende:

[..]

Eens even kijken. Du_ke had een paar simpele houten woningen uit Amerika opgezocht, waaronder deze:

[afbeelding]

En als je in Nederland een simpele woning zoekt, dan kom je al gauw bij zoiets uit:

[afbeelding]

Doorslaggevend zal hier niet het materiaalgebruik zijn, maar kiezen lijkt me hier toch niet erg moeilijk.
Denk dat je in een Nederlandse portiekflat nog wel eens meer ruimte zou kunnen hebben. Al betaal je er ook meer voor natuurlijk.

Overigens spelen hele andere factoren zoals de samenstelling van de buurt en de voorzieningen ook een grote rol natuurlijk,.
pi_49222786
Ik heb nog eens even gekeken hoe een simpele woning in Duitsland eruit kan zien:

Als stadsmens vind ik dat toch echt niet onderdoen voor dat houten huisje in de VS.
pi_49256234
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 13:01 schreef Igen het volgende:

[..]

[afbeelding]

[afbeelding]

Dit bedoel ik inderdaad
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 11 mei 2007 @ 07:15:40 #120
13151 crew  Rewimo
pi_49256313
Ons simpele Duitse huisje heeft ook wel wat

pi_49257432
Simpel?

Ik weet niet of je de ironie in mijn laatste post herkend hebt? Die was namelijk niet ironisch bedoeld. Het gebouw staat zo ongeveer in de slechtste wijk van de stad. En je kunt er voor ¤ 119,30 per maand een 33 m² appartement huren. Dat vind ik wel onder de noemer 'simpel' vallen.

Wat niet wegneemt dat jullie zeker een mooi huis gekocht hebben en daarvoor niet eens naar de VS hoefden.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 11 mei 2007 @ 09:11:01 #122
13151 crew  Rewimo
pi_49257482
Wonen (huren) in Duitsland is over het algemeen niet zo duur. Als je niet op een toplocatie wilt zitten dan. En er zijn zeker mooie huizen bij
pi_49285830
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 18:15 schreef koffiegast het volgende:
vraag me overigens ook meer af waarom mensen juist in die rampengebieden blijven wonen, ik bedoel je zou verwachten dat ze dan meer trokken richting plekken waar het gevaar minder is.
Tja, waarom zou je nog in Nederland willen wonen. Met de opwarming van de aarde loopt dat over een paar jaar helemaal onder...
  vrijdag 11 mei 2007 @ 23:17:56 #124
69211 koffiegast
langzinnig
pi_49286303
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 23:02 schreef vicz het volgende:

[..]

Tja, waarom zou je nog in Nederland willen wonen. Met de opwarming van de aarde loopt dat over een paar jaar helemaal onder...
ik vermoed dat tegen die tijd Nederland wel het ene en andere heeft verzonnen.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 20:48:40 #125
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60584168
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:23 schreef pberends het volgende:
Elke keer zie je op het nieuws totaal verwoeste woningen omdat er weer een tornado over het Amerikaanse grondgebied is geraasd of iets van die aard.

Ik vraag me af hoe een Nederlandse nieuwbouwwijk het er vanaf zou brengen als daar een tornado overheen gegaan was. Iemand enig idee?
Nou pberends , het was even wachten maar daar is dan toch een serieus te nemen tornado 'vlakbij' Nederland: De stenen huizen in Frankrijk brengen het er niet veel beter vanaf. Deze huizen zijn totaal verwoest en zullen van de bodem af opnieuw gebouwd moeten worden. En dat was 'nog' maar een categorie F3 tornado.

Tornado teitsert Frankrijk
pi_60587599
zijn wel dan weer oude huizen als ik het zo zie?

Vraag me verder af of Frankrijk <-> Nederland al wel vergelijkbaar is
  woensdag 6 augustus 2008 @ 04:17:04 #127
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_60592381
Is er ook maar een duurzaam en overlevend ding wat Frankrijk gebouwd heeft wat iets heeft overleefd? Nee, ik dacht het niet, qua techniek is Frankrijk echt een falende natie wat dat betreft met een slechte naam.

Overigens leuk man zo'n appartement in de VS, leuk lekker goedkoop. Een klein nadeel, de vereniging van eigenaren bepaalt wel praktisch hoe je je leven moet leiden. Mijn neef en een ander nichtje wonen beide in de VS en hebben beide de keerzijde van deze medaille gezien. Dus lekker hoor...

En airco en verwarming? Lekker energie besparen en milieubewust leven zo met houten huizen praktisch zonder isolatie... Over energie verspilling gesproken.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 04:19:44 #128
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60592398
In een lekkere dump wonen die dan: Geen isolatie.
pi_60594146
Gast, doe eens wat onderzoek. Natuurlijk zijn die huizen wel geisoleerd in de VS.
Misschien niet bij de oudere huizen, maar die "prachtige" jaren 30 woningen hier in Nederland hebben ook 0,0 isolatie.

Huizen in de VS zijn dan wel simpel, maar je hebt gigantisch veel ruimte, en het kost ook nog eens geen drol. Voor 300.000 dollar heb je een kast van een huis (dubbele garage, 3 slaapkamers, etc), en daar heb je hier net een appartementje van 70m² voor. Kwalitatief zal het Nederlandse (nieuwbouw)huis wel beter zijn, maar als ik kon kiezen tussen 10 keer zoveel ruimte maar een wat mindere afwerking dan zou ik het wel weten.
pi_60594167
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 04:17 schreef zwahiel het volgende:
En airco en verwarming? Lekker energie besparen en milieubewust leven zo met houten huizen praktisch zonder isolatie... Over energie verspilling gesproken.
Droeloe, een houten huis isoleert beter dan een stenen huis bij eenzelfde hoeveelheid isolatie.
pi_60594271
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 09:41 schreef _VoiD_ het volgende:
Huizen in de VS zijn dan wel simpel, maar je hebt gigantisch veel ruimte, en het kost ook nog eens geen drol. Voor 300.000 dollar heb je een kast van een huis (dubbele garage, 3 slaapkamers, etc), en daar heb je hier net een appartementje van 70m² voor. Kwalitatief zal het Nederlandse (nieuwbouw)huis wel beter zijn, maar als ik kon kiezen tussen 10 keer zoveel ruimte maar een wat mindere afwerking dan zou ik het wel weten.
Is niet helemaal eerlijk natuurlijk, 300.000,- dollar is tegenwoordig omgerekend 250,- euro.
pi_60594312
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 09:49 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Is niet helemaal eerlijk natuurlijk, 300.000,- dollar is tegenwoordig omgerekend 250,- euro.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 6 augustus 2008 @ 09:52:36 #133
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60594318
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:41 schreef Armageddon het volgende:
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  woensdag 6 augustus 2008 @ 09:53:32 #134
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60594336
quote:
Gast, doe eens wat onderzoek. Natuurlijk zijn die huizen wel geisoleerd in de VS.
Misschien niet bij de oudere huizen, maar die "prachtige" jaren 30 woningen hier in Nederland hebben ook 0,0 isolatie.

Och, je moet je bij de Nederlandse kwaliteit ook niet te veel voorstellen hoor
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_60594386
quote:

Huizen in de VS zijn dan wel simpel, maar je hebt gigantisch veel ruimte, en het kost ook nog eens geen drol. Voor 300.000 dollar heb je een kast van een huis (dubbele garage, 3 slaapkamers, etc), en daar heb je hier net een appartementje van 70m² voor.

De VS is wel wat groter dan alleen het mid-westen hoor.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 10:15:09 #136
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_60594707
Volgens mij kun je die ruimte in de stad (zoals hier al eens gezegd is) ook vergeten. Maar even zo goed, de ruimte is idd een aantrekkelijk iets. Ik ben alleen gewoon niet van houten woningen. Heb voor mijn gevoel ook 't idee dat ze niks zijn qua geluidsisolatie en daar hou ik niet zo van.

Toch huizen die er staan, ik zou er op zich wel in kunnen wonen, alleen dat auto bijna verplicht gedoe. Lopend of met de fiets, dat is volgens mij iets typisch Nederlands.
pi_60594826
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 10:15 schreef zwahiel het volgende:
Toch huizen die er staan, ik zou er op zich wel in kunnen wonen, alleen dat auto bijna verplicht gedoe. Lopend of met de fiets, dat is volgens mij iets typisch Nederlands.
Dan zou het eerlijker zijn om een huis ergens in Zeeuws-Vlaanderen of ver in Groningen met een huis in het midwesten van de States te vergelijken. In Zeeuws-Vlaanderen heb je voor een ton ook een vrijstaand huis (en dan van steen!).

In New York betaal je ook meer dan in Nederland, het is maar hoe gewild de woonlokatie is.
pi_60595346
Het is wel allemaal leuk zeiken op de amerikaanse huizen, maar als je voor 280,000 EURO in een villa kan wonen met 6 kamers/5badkamers, een zwembad en 5000 ft.2 ruimte... En dat is dan ook nog buiten de tornado gebieden... dan kan ik er echt niet mee zitten hoor En dan woon je ook nog in het stadje 'Holland' !

EDIT: Of dit bos villatje met 5 kamers/3 badkamers, stukje land voor maar... 160.000 EUR
  woensdag 6 augustus 2008 @ 11:19:46 #139
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_60596116
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 10:20 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Dan zou het eerlijker zijn om een huis ergens in Zeeuws-Vlaanderen of ver in Groningen met een huis in het midwesten van de States te vergelijken. In Zeeuws-Vlaanderen heb je voor een ton ook een vrijstaand huis (en dan van steen!).
Da's dan wel een brak huis met een berg aan opknapwerk, lijkt me.
Een beetje fatsoenlijk vrijstaand huis zit toch tussen de anderhalf en twee ton op de goedkopere lokaties in NL.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_60596641
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 10:46 schreef Xith het volgende:
Het is wel allemaal leuk zeiken op de amerikaanse huizen, maar als je voor 280,000 EURO in een villa kan wonen met 6 kamers/5badkamers, een zwembad en 5000 ft.2 ruimte... En dat is dan ook nog buiten de tornado gebieden... dan kan ik er echt niet mee zitten hoor En dan woon je ook nog in het stadje 'Holland' !

EDIT: Of dit bos villatje met 5 kamers/3 badkamers, stukje land voor maar... 160.000 EUR
Dat lukt je hier ook wel, 12 kamers, 7 slaapkamers en 2 badkamers voor ¤ 255.000

Of deze voor ¤ 279.000

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2008 11:41:53 ]
pi_60597128
oi!
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 05:46:46 #142
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_60645347
quote:
Of denken jullie soms dat de huizenprijzen in Nederland zo hoog zijn omdat de woningen kwalitatief zo goed zijn
nee vanwege de hypotheek rente aftrek!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 05:51:15 #143
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60645358
Nou ja goed, als je vijftig woningen van beton aan elkaar vastplakt moet het wel stevig zijn natuurlijk Ook heerlijk al diezelfde tuintjes met de buren op 40cm afstand.

Ik heb liever 't huis dat ik nu heb dan een betonnen container. Sorry.
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 23:08:39 #144
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_60889176
Alles heeft voor- en nadelen. Wanneer leren we dat nou es?

Het grootste nadeel van een houten huis vind ik het lawaai dat het maakt als je rondloopt. Maar in het betonnen huis van mijn ouders hoor ik de buren ook rondlopen. En de aardbeving in roermond destijds leverden de buren (prov. Utrecht) scheuren in de muur op. Denk niet dat een houten huis daar veel last van had gehad.

En wij hebben underground uttilities en aardgas.

Tja. Het blijft gewoon stom om over "de VS" te spreken alsof het overal hetzelfde is...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 23:11:30 #145
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60889236
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 23:08 schreef wonderer het volgende:

Tja. Het blijft gewoon stom om over "de VS" te spreken alsof het overal hetzelfde is...
Klopt, in Alaska wonen ze in iglo's. Da's weer een heel ander verhaal.
pi_60892688
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 05:46 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

nee vanwege de hypotheek rente aftrek!
Hebben ze in de VS ook.
  zondag 17 augustus 2008 @ 10:26:27 #147
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_60895219
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 02:51 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Hebben ze in de VS ook.
Is dat zo? Dan hebben ze wel nog een klein probleempje met het feit dat ze vergeleken met Nederland weinig belasting betalen. Dan valt er ook minder vanaf te trekken.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_60902900
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:17 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Eh?
Het komt voor. Maar hij doelt op hoogspanningsmasten, dat is goedkoper dan ondergrondse kabels. Hier is het nog te doen om het langs alle straten in te graven, daar gebeurt het ook wel, maar om kosten te sparen word het niet overal gedaan.
pi_60908710
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 10:26 schreef Dromer het volgende:

[..]

Is dat zo?
Ja
http://www.irs.gov/faqs/faq-kw122.html
De OZB is veelal wel hoger maar dat is afhankelijk van de staat en stad waar je woont.

Waar ze je pas echt naaien is Canada, dezelfde kwalitiet woningen, hogere belastingen, duurdere woningen,lagere inkomens, geen hypotheek-rente aftrek en ohja behalve OZB zijn er ook nog de school-taxes
quote:
[Dan hebben ze wel nog een klein probleempje met het feit dat ze vergeleken met Nederland weinig belasting betalen. Dan valt er ook minder vanaf te trekken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')