Hoezo dan? Is beton duur?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:30 schreef metallicelmo het volgende:
Die amerikaanse huizen worden vooral van hout gemaakt.. Geen betonnen muren enzo volgens mij
Yep en daarom zijn ze ook relatief goedkoop vergeleken met huizen in Nederland.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:30 schreef metallicelmo het volgende:
Die amerikaanse huizen worden vooral van hout gemaakt.. Geen betonnen muren enzo volgens mij
Yep dat klopt, het grootste gedeelte van de buitenwijken worden in hout gebouwd. Steen en betonnen huizen zie je er nauwelijks (wel in de steden). Vandaar dat ze ook allemaal veel groter zijn dan hier, omdat de grond en de bouwmaterialen veel goedkoper zijn.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:30 schreef metallicelmo het volgende:
Soort van biggetjes en de boze wolf verhaalquote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:35 schreef metallicelmo het volgende:
Als je bijvoorbeeld kijkt naar dat programma "Extreme House Makeover" ( haha ) dan zie je ook dat ze een huis slopen en daarna kant en klare muren van hout neerzetten.. Dat zijn dan de muren inderdaad..
En dat slopen is ook erg moelijk daar maar niet heus. Als je ertegen aan leunt dan stort die zooi al in elkaar.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:35 schreef metallicelmo het volgende:
Als je bijvoorbeeld kijkt naar dat programma "Extreme House Makeover" ( haha ) dan zie je ook dat ze een huis slopen en daarna kant en klare muren van hout neerzetten.. Dat zijn dan de muren inderdaad..
Hoezo verbaasd? Huizen hier gaan tenminste lang mee en kunnen tegen een storm.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Yep en daarom zijn ze ook relatief goedkoop vergeleken met huizen in Nederland.
Een vriend van me uit de VS die op bezoek was, was heel erg verbaasd dat alles hier van bakstenen was gebouwd.
Idd, en van de prijs.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Een vriend van me uit de VS die op bezoek was, was heel erg verbaasd dat alles hier van bakstenen was gebouwd.
Gewoon 4 bouwvakkers tegelijk tegen een muur aan laten leunen dan valt het hele huis zo in elkaarquote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:39 schreef Armageddon het volgende:
[..]
En dat slopen is ook erg moelijk daar maar niet huis. Als je ertegen aan leunt dan stort die zooi al in elkaar.
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:41 schreef Armageddon het volgende:
Je kan beter één keer een goed stevig huis neerzetten dan dat je drie keer zo'n pauperwoning neer moet zetten. Je blijft bezig daar. "Ja hallo, ik kom vandaag niet werken hoor. Mijn huis ligt weer in puin.
Ik zei huis i.p.v. heus.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:40 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Gewoon 4 bouwvakkers tegelijk tegen een muur aan laten leunen dan valt het hele huis zo in elkaarShovel of kraan erbij , puin weg en binnen een uur heb je een schone kavel haha.
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:41 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]![]()
" Ja baas? Ik kom niet werken hoor, mijn kind liet een scheet en toen knalde de kinderkamer in elkaar "
Erg handig als je je huis opnieuw wil indelenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:40 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Gewoon 4 bouwvakkers tegelijk tegen een muur aan laten leunen dan valt het hele huis zo in elkaarShovel of kraan erbij , puin weg en binnen een uur heb je een schone kavel haha.
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:42 schreef pberends het volgende:
[..]
Erg handig als je je huis opnieuw wil indelen.
Ja maar zodra er een kleine beving is ontstaat er ook al wel schade en dat is met een stevig Nederlands huis niet het geval. Je kunt toch niet houten huizen blijven bouwen als je weet dat ze niet zoveel aan kunnen ?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:43 schreef American_Nightmare het volgende:
Als een Nederlandse stad een paar keer een aardbeving te voortduren krijgt zoals in LA regelmatig voorkomt, dan denk ik dat er weinig van overblijft. De houten gebouwen zijn veel beter bestand tegen bevingen en dat is dan meteen ook een van de hoofdredenen om voor dat materiaal te kiezen.
Ze zijn daar reteduur omdat gemiddelde gezinnen daar al villa's van hier tot tokio hebbenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:43 schreef American_Nightmare het volgende:
Als een Nederlandse stad een paar keer een aardbeving te voortduren krijgt zoals in LA regelmatig voorkomt, dan denk ik dat er weinig van overblijft. De houten gebouwen zijn veel beter bestand tegen bevingen en dat is dan meteen ook een van de hoofdredenen om voor dat materiaal te kiezen. Met 'paupers' heeft dat niks te maken want woningen in steden als LA of NY zijn reteduur. Verder is de woningnood er natuurlijk lang niet zo hoog als in Nederland. Of denken jullie soms dat de huizenprijzen in Nederland zo hoog zijn omdat de woningen kwalitatief zo goed zijn
Dat is met Nederlandse huizen wel degelijk het geval, namelijk in de vorm van al dan niet zichtbare scheuren. Een houten huis schudt bij zo'n beving alleen wat op en neer, hout is veel flexibeler dan steen, cement, beton etc.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:45 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ja maar zodra er een kleine beving is ontstaat er ook al wel schade en dat is met een stevig Nederlands huis niet het geval. Je kunt toch niet houten huizen blijven bouwen als je weet dat ze niet zoveel aan kunnen ?
Je moet niet alles geloven wat je op TV ziet. Ga er eens een kijkje nemen voor je oordeelt.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:46 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ze zijn daar reteduur omdat gemiddelde gezinnen daar al villa's van hier tot tokio hebben![]()
Uhuh... nederlandse huizen vallen zo omquote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:43 schreef American_Nightmare het volgende:
Als een Nederlandse stad een paar keer een aardbeving te voortduren krijgt zoals in LA regelmatig voorkomt, dan denk ik dat er weinig van overblijft. De houten gebouwen zijn veel beter bestand tegen bevingen en dat is dan meteen ook een van de hoofdredenen om voor dat materiaal te kiezen. Met 'paupers' heeft dat niks te maken want woningen in steden als LA of NY zijn reteduur. Verder is de woningnood er natuurlijk lang niet zo hoog als in Nederland. Of denken jullie soms dat de huizenprijzen in Nederland zo hoog zijn omdat de woningen kwalitatief zo goed zijn
Wat zou sterker zijn in een aardbeving, gewapend beton of hout? Ik denk dat jij even een paar druktestjes moet gaan bekijkenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:46 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dat is met Nederlandse huizen wel degelijk het geval, namelijk in de vorm van al dan niet zichtbare scheuren. Een houten huis schudt bij zo'n beving alleen wat op en neer, hout is veel flexibeler dan steen, cement, beton etc.
Ik zou zeggen kom eens in mijn nieuwe huis kijkenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:50 schreef Saabmobiel het volgende:
Wat mij ook opvalt is dat Amerikaanse huizen geen gang hebben, je komt rechtstreeks vanuit de buitenwereld de woonkamer binnen. Is dat iets typisch Amerikaans? In Europa ben ik vrijwel geen huis tegengekomen zonder gang o.i.d.
Hout dus.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:50 schreef 911GT2 het volgende:
Wat zou sterker zijn in een aardbeving, gewapend beton of hout? Ik denk dat jij even een paar druktestjes moet gaan bekijken
quote:Waarom bouwen ze anders geen wolkenkrabbers uit hout?
Koken ze in Amerika niet op gas dan?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:50 schreef Saabmobiel het volgende:
Mijn familie woont in een buitenwijk van Orlando, gelukkig in een huis van steen net als de rest van de buurt. Maar als er weer eens een tropische storm in de buurt is, knappen de electriciteitsleidingen bovengronds. Mijn tante, Hollandsch opgevoed, kookt als enige in de buurt op gas. De rest op keramiek inductie etc, oftewel electriciteit. Gevolg: eens in de zoveel tijd staat mijn tante te koken voor de straat totdat de electriciteit weer gerepareerd is. De meeste buren hebben een handzame generator in de schuur staan, maar en koken en de koelkast kunnen de meeste niet trekken
Wat mij ook opvalt is dat Amerikaanse huizen geen gang hebben, je komt rechtstreeks vanuit de buitenwereld de woonkamer binnen. Is dat iets typisch Amerikaans? In Europa ben ik vrijwel geen huis tegengekomen zonder gang o.i.d.
Dat is hier toch ook zo zodra je buiten de steden komt? Is een goedkopere oplossingquote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:05 schreef pberends het volgende:
En waarom zitten bijna elektriciteitsleidingen bovengronds?
Eh?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:16 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat is hier toch ook zo zodra je buiten de steden komt?
Je gaat me toch niet vertellen dat je deze bedoeld?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:21 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nog nooit buiten de stad geweest? je ziet ze toch vaak genoeg van die electriciteitsmasten
Dat is inderdaad het hoogspanningsnet, dat steeds vaker onder de grond verdwijnt, maar de individuele aansluitingen zijn toch echt ondergronds. Dat is weer een voordeel van die slappe hollandse grondquote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:21 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nog nooit buiten de stad geweest? je ziet ze toch vaak genoeg van die electriciteitsmasten
o.a. overigens zie je in de wat dunnerbevolkte gebieden ook naar de woningen toe nog bovengronds of is dit nog maar zeer recent veranderd.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:23 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Je gaat me toch niet vertellen dat je deze bedoeld?
[afbeelding]
Je ziet het inderdaad een enkele keer maar het is meer uitzondering dan gewoonte.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:28 schreef Chewie het volgende:
[..]
o.a. overigens zie je in de wat dunnerbevolkte gebieden ook naar de woningen toe nog bovengronds of is dit nog maar zeer recent veranderd.
Dat zijn er dus maar een aantal.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:28 schreef Chewie het volgende:
[..]
o.a. overigens zie je in de wat dunnerbevolkte gebieden ook naar de woningen toe nog bovengronds of is dit nog maar zeer recent veranderd.
Dat weet ik niet, we hebben rivieren die veel klei aanvoeren waardoor we makkelijk bakstenen kunnen maken. Duurzame houtsoorten zijn hier ook niet zoveel beschikbaar. En brandgevaar was vanouds een groot risico in de steden dus daar is het bouwen met hout al vrij vroeg verboden.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:53 schreef HarryP het volgende:
Als hout in het Nederlandse klimaat niet zo snel zou gaan rotten zouden hier ook meer huizen van hout worden gemaakt.
Omdat die constant vochtig zijn.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:55 schreef Chewie het volgende:
Ja daarom zijn de meeste palen in de grond ook van hout
Inderdaad.. grappig dat de houten huizen met enorme lappen grond 'pauperhuizen' zijn terwijl de meesten hier in een armzalig appartementje of rijtjeshuisje wonen waar 10 omliggende huizen zo in je tuin kunnen kijken. Maar wel weer van steen.. dat dan weer welquote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:58 schreef popolon het volgende:
Mijn huis is ook gedeeltelijk van hout, beton en steen.
Niks mis mee. Ja als er een tornado overkomt wordt het wat problematisch natuurlijk maar dan gaan we gewoon in de basement zitten.Voor diegenen die dat niet weten: Veel Amerikaanse huizen hebben een betonnen verdieping onder de grond, ideaal om als reacreatiekamer in te richten trouwens.
In het begin moest ik er wel wat aan wennen maar nu vind het prima.
De gedachte dat 't meteen slechte huizen zijn is onzin natuurlijk en een vooroordeel, je kunt goede en slechte huizen van die materialen, net zoals met steen. Van een stenen huis blijft ook niet veel over met een tornado van 450 km/u.
Als ik moest kiezen tussen een stenen rijtjeshuis of een mooi groot huis met een mega stuk grond dan weet ik het wel.
Alsof al die houten huizen een enorme lap grond hebbenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:27 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Inderdaad.. grappig dat de houten huizen met enorme lappen grond 'pauperhuizen' zijn terwijl de meesten hier in een armzalig appartementje of rijtjeshuisje wonen waar 10 omliggende huizen zo in je tuin kunnen kijken. Maar wel weer van steen.. dat dan weer wel
De houten huizen in de buitenwijken over het algemeen wel. Hier bouwen we in dorpen vaak nog alles vlak naast elkaar.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Alsof al die houten huizen een enorme lap grond hebben.
En zeker als ze slecht onderhouden worden verkrotten houten huizen nu eenmaal erg snel.
Qua ruimte is Nederland dan ook niet echt te vergelijken met de VSquote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:34 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
De houten huizen in de buitenwijken over het algemeen wel. Hier bouwen we in dorpen vaak nog alles vlak naast elkaar.
Of je kijkt wat minder filmsquote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:39 schreef zwahiel het volgende:
Ze kunnen wel eeuwen mee gaan, ik voel me toch veiliger in een stenen huis als er een tornado in de buurt is hoor. Liever dat dan een lucifersdoos die wegwaait. Als je stenenhuis wegwaait is 't nog een spectakel
En volgens mij waait een stenenhuis niet zo snel weg hoor, een houten huis veel sneller.
Houten huizen kunnen eeuwen meegaan. Maar daar zijn de meeste van die prefabmodelletjes niet voor bedoeld. Prefab celllenbetonhuizen ook niet overigens.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:34 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
De houten huizen in de buitenwijken over het algemeen wel. Hier bouwen we in dorpen vaak nog alles vlak naast elkaar.
Overigens wordt er in Nederland ook steeds meer met hout gewerkt en dat doet kwalitatief niet onder voor steen. Houten huizen kunnen ook eeuwen mee.
Uiteraard. Maar dat doet niets af aan het feit dat ik het vreemd vind dat mensen die zelf waarschijnlijk in een kippenhok wonen het over 'pauperwoningen' hebben.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:36 schreef Chewie het volgende:
[..]
Qua ruimte is Nederland dan ook niet echt te vergelijken met de VS
Zeker de randstad niet, in het oosten en noorden kan en worden nog wel ruime kavel bebouwd
Dat zegt ook niet alles, iemand met een appartementje van 60 m2 in New York zal een boerderij in Arkansas met een paar ha grond ook een pauperwoning vindenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:43 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar dat doet niets af aan het feit dat ik het vreemd vind dat mensen die zelf waarschijnlijk in een kippenhok wonen het over 'pauperwoningen' hebben.
heeft niks met films te maken, meer met 't feit dat hout een minder solide basis heeft als een gemetseld wandje. Hoe je 't vast zet maakt niet uit, hout is lichter en dus meer vatbaarder voor de elementen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:42 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Of je kijkt wat minder filmsdenk je dat ze die houten planken zo los op de grond zetten? In Nederland bouwen ze ook houten huizen, zoek maar es wat op over de constructie hiervan.
Tegenwoordig worden de meeste huizen ook gebouwd met een verwachte levensduur van ik dacht 40 jaar.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Houten huizen kunnen eeuwen meegaan. Maar daar zijn de meeste van die prefabmodelletjes niet voor bedoeld. Prefab celllenbetonhuizen ook niet overigens.
Ach ik vind het prima, laat ze lekker denken wat ze willen denken. Ik heb 't goed naar m'n zin in m'n pauperhuis.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:27 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Inderdaad.. grappig dat de houten huizen met enorme lappen grond 'pauperhuizen' zijn terwijl de meesten hier in een armzalig appartementje of rijtjeshuisje wonen waar 10 omliggende huizen zo in je tuin kunnen kijken. Maar wel weer van steen.. dat dan weer wel
Veranker een houten plaat in beton en zet er een gemetseld muurtje naast. Ik ben benieuwd welke het eerst gaat als die tornado voorbij komt.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:45 schreef zwahiel het volgende:
[..]
heeft niks met films te maken, meer met 't feit dat hout een minder solide basis heeft als een gemetseld wandje. Hoe je 't vast zet maakt niet uit, hout is lichter en dus meer vatbaarder voor de elementen.
Kijk maar 's naar Brainiac als ze weer 's een houtenhuisje opblazen
Ik dadelijk ook in mijn riante tweekapperquote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:46 schreef popolon het volgende:
[..]
Ach ik vind het prima, laat ze lekker denken wat ze willen denken. Ik heb 't goed naar m'n zin in m'n pauperhuis.
Hang natuurlijk ook af van de lokatie, heb voor mijn werk in Elgin (vlakbij Chicago, dorp is na mijn vertrek collectief onder handen genomen door Dr. Philquote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:46 schreef popolon het volgende:
[..]
Ach ik vind het prima, laat ze lekker denken wat ze willen denken. Ik heb 't goed naar m'n zin in m'n pauperhuis.
Dan heb je wat slechte huizen gezien, it's that simple. Michigan kan ook best koud zijn hoor.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:51 schreef Chewie het volgende:
[..]
Hang natuurlijk ook af van de lokatie, heb voor mijn werk in Elgin (vlakbij Chicago, dorp is na mijn vertrek collectief onder handen genomen door Dr. Phil) gezeten. Daar kan het in de winter best koud zijn en ik verbaasde me wel over de dunne wandjes en het gebrek aan isolering die je zag.
Het toppunt van groots wonen kan ik dit b.v. ook niet noemenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:43 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar dat doet niets af aan het feit dat ik het vreemd vind dat mensen die zelf waarschijnlijk in een kippenhok wonen het over 'pauperwoningen' hebben.
Erg wisselend maar de meeste naoorlogse huizen zijn wel afgeschreven inderdaadquote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:46 schreef Chewie het volgende:
[..]
Tegenwoordig worden de meeste huizen ook gebouwd met een verwachte levensduur van ik dacht 40 jaar.
Ik ook niet. Maar die huizen kosten waarschijnlijk ook maar $20.000. Maximaal.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het toppunt van groots wonen kan ik dit b.v. ook niet noemen
[afbeelding]
[afbeelding]
Oh er stonden wel goede huizen tussen, maar veel was toch hout, dunne wandjes en slecht geisoleerd. Voor die plek vind ik dat niet echt slim bouwen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:53 schreef popolon het volgende:
[..]
Dan heb je wat slechte huizen gezien, it's that simple. Michigan kan ook best koud zijn hoor.
Oh dat zal maar het is meer dat A-N niet moet doen of hout helemaal het einde isquote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:55 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik ook niet. Maar die huizen kosten waarschijnlijk ook maar $20.000. Maximaal.
Het einde nee, maar ik heb liever dit dan een betonnen wijk.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh dat zal maar het is meer dat A-N niet moet doen of hout helemaal het einde is.
Ik vind het niet helemaal het einde, maar het zijn ook zeker geen pauperwoningen. Natuurlijk zijn er altijd wel voorbeelden te vinden van houten huizen die wel onder de noemer 'pauperwoning' vallen (quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh dat zal maar het is meer dat A-N niet moet doen of hout helemaal het einde is.
Wow vette pauperwoningquote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:01 schreef popolon het volgende:
[..]
Het einde nee, maar ik heb liever dit dan een betonnen wijk.
Maar goed, ieder z'n ding zeg maar. In ieder geval hoef je in zo'n betonnen wijk niet bang te zijn dat er een tornado over komt waaien. Da's dan een pluspunt.
Denk dat je daar heel wat meer moeite voor moet doen. Dit was 1 zoekopdracht op google en dan heb ik bij lange na niet de ergste krotten er uit gezochtquote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:02 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik vind het niet helemaal het einde, maar het zijn ook zeker geen pauperwoningen. Natuurlijk zijn er altijd wel voorbeelden te vinden van houten huizen die wel onder de noemer 'pauperwoning' vallen () en ik kan ook plaatjes tevoorschijn toveren van stenen huizen in Nederland die in mekaar donderen als je er tegenaan schopt.
Ik ben er geweest en ik weet wel beter, maar geloof wat jij wilquote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Denk dat je daar heel wat meer moeite voor moet doen. Dit was 1 zoekopdracht op google en dan heb ik bij lange na niet de ergste krotten er uit gezocht.
En dit zijn naar mijn idee toch echt wel pauperwoningen. Dan zit ik liever in een huisje in NL.
Jij hebt deze zogenaamde Shotgun Woningen bekekenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:09 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik ben er geweest en ik weet wel beter, maar geloof wat jij wil
Even klein en rot als deze? Kan ja daar dan wat voorbeelden van geven?quote:In Nederland vind je ook hele buurten met zgn. 'pauperwoningen'. Alleen wij noemen het 'starterswoningen'
Rij in een willekeurige stad eens door een wijk met veel buitenlanders en je hebt voorbeelden genoeg.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Jij hebt deze zogenaamde Shotgun Woningen bekeken?
[..]
Even klein en rot als deze? Kan ja daar dan wat voorbeelden van geven?
Daar koop je bijna vier van dat soort huizen met zo'n lap grond voor van dat geld. Van die huizen op de foto die jij plaatste kun je er dan wel 50 van kopen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:05 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Wow vette pauperwoningWat betaal je nou ongeveer voor zoiets als ik vragen mag? In Nederland kost het je al gauw rond de 4 a 5 ton (als ik het vergelijk met het huis van m'n ouders, ook vrijstaand, grote tuin, zwembad etc, en dat is dan nog in Limburg).
Dat zijn over het algemeen geen wijken vol erg kleine half verotte woningen. Het systeem met veel sociale huur is niet perfect maar de woningcorporaties onderhouden meestal wel aardig.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:19 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Rij in een willekeurige stad eens door een wijk met veel buitenlanders en je hebt voorbeelden genoeg.
Daar woon je tussen de Gangstahsquote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:19 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Rij in een willekeurige stad eens door een wijk met veel buitenlanders en je hebt voorbeelden genoeg.
Ik zou liever in dat groen-blauwe ding hierboven wonen, dan in een flatje zonder balkon tussen de ali's.
In Boston koop je voor dat geld echt geen vrijstaand huis, tenminste als je een beetje in een buurt wil wonen. Een 100m2 condo (appartement) kost al ruim $300.000.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:20 schreef popolon het volgende:
[..]
Daar koop je bijna vier van dat soort huizen met zo'n lap grond voor van dat geld. Van die huizen op de foto die jij plaatste kun je er dan wel 50 van kopen.
Maar dat heeft weer niet zo veel met hout vs. steen te maken.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat zijn over het algemeen geen wijken vol erg kleine half verotte woningen. Het systeem met veel sociale huur is niet perfect maar de woningcorporaties onderhouden meestal wel aardig.
Idd, maar ben wel benieuwd hoeveel die huizen in de USA meer kosten aan onderhoud dan in Nederlandquote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:58 schreef Igen het volgende:
Een klein Nederlands rijtjeshuis vergelijken met een vrijstaande houten villa in de VS is gewoon appels met peren vergelijken.
Ach ja, het Amerikaanse idee van altijd de airco aan en de verwarming erbij aan als je het te koud hebt vind ik ook niet alles.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:47 schreef StefanP het volgende:
Jullie grijze, kleine rijtjescontainers storten net zo hard in bij een F4 of F5 tornado (hint: windsnelheden 450+km/uur) en hebben niet eens fatsoenlijk verwarming of airconditioning. Laat staan een tuin, garage of zelfs maar een eigen parkeerplaats. En dan heb ik het nog niet eens over de 300000 euro die je neer mag leggen voor het piepkleine, lelijke huisje met buren wiens woonkamer direct achter jouw muur begint en van wiens hoge hakken, televisie en geschreeuw je de hele dag kunt genieten. Zoveel beter dan die houten huizen...
Daarbij spelen zoveel factoren een rol dat dat moeilijk te vergelijken is. Dollarprijs, grondstofprijs, prijs naar rato ten opzichte van inkomen, etc.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:30 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, maar ben wel benieuwd hoeveel die huizen in de USA meer kosten aan onderhoud dan in Nederland
Wat zijn dat nou weer voor een rare losse floddersquote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ach ja, het Amerikaanse idee van altijd de airco aan en de verwarming erbij aan als je het te koud hebt vind ik ook niet alles..
Ach ja, daar er met vooroordelen gesmeten wordt, doe ik maar gezellig mee.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:04 schreef popolon het volgende:
Wat zijn dat nou weer voor een rare losse flodders
die overigens, natuurlijk, totaal nergens op slaan.
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:30 schreef metallicelmo het volgende:
Ehh...Ligt eraan waar - een eenkamerappartement in de stad waar ik woon (San Francisco, Californie), kost al snel zo'n 600.000 dollar hoorquote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Europa bouwt al honderden jaren met baksteen omdat het in de jaren ervoor alle bossen op t eigen kontinent om zeep heeft geholpen. De VS is jonger inderdaad, en bijvoorbeeld in San Francisco zijn bijna alle huizen van Redwood bomen gemaakt, houdt het beter vol in het geval van een aardbeving dan baksteen!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:31 schreef Isabeau het volgende:Een vriend van me uit de VS die op bezoek was, was heel erg verbaasd dat alles hier van bakstenen was gebouwd.
ik had t niet beter kunnen verwoordenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:27 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ongeveer. Een maatje van mij heeft een tijdje een net ietsje grotere woning gehad, koste $40.000. Maar dan woon je wel in een vrijstaande woning. Kun je in Nederland net een garagebox voor kopen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:55 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik ook niet. Maar die huizen kosten waarschijnlijk ook maar $20.000. Maximaal.
Ten eerste gebruiken ze veel HSBquote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:39 schreef pberends het volgende:
[..]
Hoezo verbaasd? Huizen hier gaan tenminste lang mee en kunnen tegen een storm.
wat een raar metselverbandquote:Op woensdag 9 mei 2007 06:26 schreef Walrik het volgende:
yep, die bakstenen huizen zijn inderdaad sterker... Uit Greensburg, Kansas (zie link hierboven, msnbc.com)
[afbeelding]
Wat wil je als ze er zulke vette konijnen tegenaan flikkerenquote:Op woensdag 9 mei 2007 06:26 schreef Walrik het volgende:
yep, die bakstenen huizen zijn inderdaad sterker... Uit Greensburg, Kansas (zie link hierboven, msnbc.com)
[afbeelding]
dat is ten eerste gedaan vanwege isolatie manieren en ten 2de is het voor de sterkte niet nodigquote:Op woensdag 9 mei 2007 12:51 schreef bleiblei het volgende:
De huizen in NL zijn overigens ook behoorlijk overkill. Hier worden huizen gebouwd om generaties te overleven. Als je dan achteraf terugkijkt zie je dat een huis na een jaar 40-50 vaak al tegen de grond is gegaan. Allemaal waste of energy. Eerst kost het heel veel geld en energie om een huis te bouwen. Vervolgens een hoop geld en energy om het weer plat te krijgen omdat het voor veel meer jaren gebouwd is dan de periode dat het overeind heeft gestaan.
Je ziet overigens in Nederland ook dat er flink bezuinigd wordt op bouwmateriaal. Paar jaar geleden waren dakplaten nog echte dakplaten. Tegenwoordig zie ik veel vrachtwagens rondrijden met een dikke laag piepschuim met een dun laagje beton eroverheen. Of dakplaten met allemaal ballen zodat het beton scheelt. Muren die kant en klaar in de fabriek voorzien worden van bakstenen zodat je een "bakstenen" huis in 24 uur neer kan stampen met een hijskraan. Enz. enz. enz.
Het is vooral goedkoperquote:Op woensdag 9 mei 2007 12:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat is ten eerste gedaan vanwege isolatie manieren en ten 2de is het voor de sterkte niet nodig
Prijs speelt idd ook een rol maar mechanische gezien levert het materiaal wat het veerste zit van de zwaartelijn de hoofdmoot van de sterkte de rest doet er niet echt toe.quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:58 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Het is vooral goedkoper.
Wat je zegt klopt wel. Maar de reden waarom ze het doen is vooral vanwege de prijs.
En de huizen worden er uiteindelijk niet steviger van in extreme omstandigheden. Daarnaast zal de levensduur ook zeker een stuk korter zijn wanneer je op dat soort dingen gaat bezuinigen.
Ben er deze zomer nog een keer geweest ennuh hier is de vergelijking die ik heb getrokken qua familie:quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:47 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Je moet niet alles geloven wat je op TV ziet. Ga er eens een kijkje nemen voor je oordeelt.
laatste keer dat ik keek was baksteen niet beton, en bestonden de muren van huizen ook uit gips en een 2e rij van stenen/beton. In iedergeval niet paar enkel bakstenen op een rijtje, want dat kun je in principe ook open rammet een paar grote hamers naar me idee...quote:Op woensdag 9 mei 2007 06:26 schreef Walrik het volgende:
[afbeelding]
en zuurstofvrijquote:
En toch lijkt mij dat fijner wonen dan een 2 kamer appartementje van 55m2 hier in Nederland (waar je er meer dan 150.000 euro voor neertelt)quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het toppunt van groots wonen kan ik dit b.v. ook niet noemen
[afbeelding]
[afbeelding]
Niet op plekken zoals waar ik woon, San Francisco, wat aardbevinggevoelig is. Die bakstenen huizen van jou zouden hier hier niet door de aardbevingscommissie (want ja die is er hier in Californie) heenkomen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 18:37 schreef raphidae het volgende:
Tja, voor steen/beton vs. hout is wel een argument te maken. In vrijwel alle beelden die ik op CNN gezien heb na tornado's etc. zijn alle woonwijken weg, maar staan de ziekenhuizen, gemeentehuizen, brandweer/politie gebouwen van steen nog mooi overeind.
Ik ook, veeel gezelliger zo'n gezellig huuskequote:Op donderdag 10 mei 2007 00:50 schreef DaMook het volgende:
[..]
En toch lijkt mij dat fijner wonen dan een 2 kamer appartementje van 55m2 hier in Nederland (waar je er meer dan 150.000 euro voor neertelt).
quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat wil je als ze er zulke vette konijnen tegenaan flikkeren.
quote:Op donderdag 10 mei 2007 03:35 schreef Walrik het volgende:
[..]
Ik ook, veeel gezelliger zo'n gezellig huuskedan zo'n afzichtelijke betontoren
zoals in Nederland en de ex Sovjet Unie favo zijn
Denk dat je in een Nederlandse portiekflat nog wel eens meer ruimte zou kunnen hebben. Al betaal je er ook meer voor natuurlijk.quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Eens even kijken. Du_ke had een paar simpele houten woningen uit Amerika opgezocht, waaronder deze:
[afbeelding]
En als je in Nederland een simpele woning zoekt, dan kom je al gauw bij zoiets uit:
[afbeelding]
Doorslaggevend zal hier niet het materiaalgebruik zijn, maar kiezen lijkt me hier toch niet erg moeilijk.
Dit bedoel ik inderdaadquote:Op donderdag 10 mei 2007 13:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Eens even kijken. Du_ke had een paar simpele houten woningen uit Amerika opgezocht, waaronder deze:
[afbeelding]
En als je in Nederland een simpele woning zoekt, dan kom je al gauw bij zoiets uit:
[afbeelding]
Doorslaggevend zal hier niet het materiaalgebruik zijn, maar kiezen lijkt me hier toch niet erg moeilijk.
Tja, waarom zou je nog in Nederland willen wonen. Met de opwarming van de aarde loopt dat over een paar jaar helemaal onder...quote:Op woensdag 9 mei 2007 18:15 schreef koffiegast het volgende:
vraag me overigens ook meer af waarom mensen juist in die rampengebieden blijven wonen, ik bedoel je zou verwachten dat ze dan meer trokken richting plekken waar het gevaar minder is.
ik vermoed dat tegen die tijd Nederland wel het ene en andere heeft verzonnen.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 23:02 schreef vicz het volgende:
[..]
Tja, waarom zou je nog in Nederland willen wonen. Met de opwarming van de aarde loopt dat over een paar jaar helemaal onder...
Nou pberends , het was even wachten maar daar is dan toch een serieus te nemen tornado 'vlakbij' Nederland: De stenen huizen in Frankrijk brengen het er niet veel beter vanaf. Deze huizen zijn totaal verwoest en zullen van de bodem af opnieuw gebouwd moeten worden. En dat was 'nog' maar een categorie F3 tornado.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:23 schreef pberends het volgende:
Elke keer zie je op het nieuws totaal verwoeste woningen omdat er weer een tornado over het Amerikaanse grondgebied is geraasd of iets van die aard.
Ik vraag me af hoe een Nederlandse nieuwbouwwijk het er vanaf zou brengen als daar een tornado overheen gegaan was. Iemand enig idee?
Droeloe, een houten huis isoleert beter dan een stenen huis bij eenzelfde hoeveelheid isolatie.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 04:17 schreef zwahiel het volgende:
En airco en verwarming? Lekker energie besparen en milieubewust leven zo met houten huizen praktisch zonder isolatie... Over energie verspilling gesproken.
Is niet helemaal eerlijk natuurlijk, 300.000,- dollar is tegenwoordig omgerekend 250,- euro.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 09:41 schreef _VoiD_ het volgende:
Huizen in de VS zijn dan wel simpel, maar je hebt gigantisch veel ruimte, en het kost ook nog eens geen drol. Voor 300.000 dollar heb je een kast van een huis (dubbele garage, 3 slaapkamers, etc), en daar heb je hier net een appartementje van 70m² voor. Kwalitatief zal het Nederlandse (nieuwbouw)huis wel beter zijn, maar als ik kon kiezen tussen 10 keer zoveel ruimte maar een wat mindere afwerking dan zou ik het wel weten.
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 09:49 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Is niet helemaal eerlijk natuurlijk, 300.000,- dollar is tegenwoordig omgerekend 250,- euro.
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:41 schreef Armageddon het volgende:
Je kan beter één keer een goed stevig huis neerzetten dan dat je drie keer zo'n pauperwoning neer moet zetten. Je blijft bezig daar. "Ja hallo, ik kom vandaag niet werken hoor. Mijn huis ligt weer in puin.
Och, je moet je bij de Nederlandse kwaliteit ook niet te veel voorstellen hoorquote:Op woensdag 6 augustus 2008 09:41 schreef _VoiD_ het volgende:
Gast, doe eens wat onderzoek. Natuurlijk zijn die huizen wel geisoleerd in de VS.
Misschien niet bij de oudere huizen, maar die "prachtige" jaren 30 woningen hier in Nederland hebben ook 0,0 isolatie.
Huizen in de VS zijn dan wel simpel, maar je hebt gigantisch veel ruimte, en het kost ook nog eens geen drol. Voor 300.000 dollar heb je een kast van een huis (dubbele garage, 3 slaapkamers, etc), en daar heb je hier net een appartementje van 70m² voor. Kwalitatief zal het Nederlandse (nieuwbouw)huis wel beter zijn, maar als ik kon kiezen tussen 10 keer zoveel ruimte maar een wat mindere afwerking dan zou ik het wel weten.
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 09:41 schreef _VoiD_ het volgende:
Huizen in de VS zijn dan wel simpel, maar je hebt gigantisch veel ruimte, en het kost ook nog eens geen drol. Voor 300.000 dollar heb je een kast van een huis (dubbele garage, 3 slaapkamers, etc), en daar heb je hier net een appartementje van 70m² voor.
Dan zou het eerlijker zijn om een huis ergens in Zeeuws-Vlaanderen of ver in Groningen met een huis in het midwesten van de States te vergelijken. In Zeeuws-Vlaanderen heb je voor een ton ook een vrijstaand huis (en dan van steen!).quote:Op woensdag 6 augustus 2008 10:15 schreef zwahiel het volgende:
Toch huizen die er staan, ik zou er op zich wel in kunnen wonen, alleen dat auto bijna verplicht gedoe. Lopend of met de fiets, dat is volgens mij iets typisch Nederlands.
Da's dan wel een brak huis met een berg aan opknapwerk, lijkt me.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 10:20 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Dan zou het eerlijker zijn om een huis ergens in Zeeuws-Vlaanderen of ver in Groningen met een huis in het midwesten van de States te vergelijken. In Zeeuws-Vlaanderen heb je voor een ton ook een vrijstaand huis (en dan van steen!).
Dat lukt je hier ook wel, 12 kamers, 7 slaapkamers en 2 badkamers voor ¤ 255.000quote:Op woensdag 6 augustus 2008 10:46 schreef Xith het volgende:
Het is wel allemaal leuk zeiken op de amerikaanse huizen, maar als je voor 280,000 EURO in een villa kan wonen met 6 kamers/5badkamers, een zwembad en 5000 ft.2 ruimte... En dat is dan ook nog buiten de tornado gebieden... dan kan ik er echt niet mee zitten hoorEn dan woon je ook nog in het stadje 'Holland' !
EDIT: Of dit bos villatje met 5 kamers/3 badkamers, stukje land voor maar... 160.000 EUR
nee vanwege de hypotheek rente aftrek!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:43 schreef American_Nightmare het volgende:
Of denken jullie soms dat de huizenprijzen in Nederland zo hoog zijn omdat de woningen kwalitatief zo goed zijn
Klopt, in Alaska wonen ze in iglo's. Da's weer een heel ander verhaal.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 23:08 schreef wonderer het volgende:
Tja. Het blijft gewoon stom om over "de VS" te spreken alsof het overal hetzelfde is...
Hebben ze in de VS ook.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 05:46 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
nee vanwege de hypotheek rente aftrek!
Is dat zo? Dan hebben ze wel nog een klein probleempje met het feit dat ze vergeleken met Nederland weinig belasting betalen. Dan valt er ook minder vanaf te trekken.quote:
Het komt voor. Maar hij doelt op hoogspanningsmasten, dat is goedkoper dan ondergrondse kabels. Hier is het nog te doen om het langs alle straten in te graven, daar gebeurt het ook wel, maar om kosten te sparen word het niet overal gedaan.quote:
Jaquote:
quote:[Dan hebben ze wel nog een klein probleempje met het feit dat ze vergeleken met Nederland weinig belasting betalen. Dan valt er ook minder vanaf te trekken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |